» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
209 / 1219
»»

Nikec3 ::

Zgleda maš nerealna pričakovanja glede folkovega razumevanja stvari. Obstaja celo strokovni termin "early adopter".

Če bi imel možnost (vem da je o tem neumno govoriti) bi zagotovo kupil Model S-a. Resno pa razmišljam da bo Gen3 moj. Sem velik navdušenec, ampak 30% zamenjanih drive unitov po povprečno 10 000 miljah (nekje okrog), jaz pač ne obravnavam kot normalno. Vem da je zastonj, verjamem tudi da je servis dober, ampak skrbi me predvsem za stroške Tesle ter živce lastnikov. To ni več Roadster. Model S je že druga generacija in 30% drive unitov pač ni neka sprejemljiva številka.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Brane22 ::

ja sam to je ku*** če nimaš avta za 100k EUR


V bistvu je očitno bolj ku** če nimaš EUR100k za tak avto.

Potem se zbudi potreba po nekakšni kompenzaciji kompleksov in nastanejo maratonske teme...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Nikec3 ::

+ skrbi me še relativno slaba prodaja v Evropi. Škoda, ker Tesla Motors z Evropo očitno misli zelo resno. Infrastruktura superchargerjev bo čez eno leto že zelo, zelo dobra. Nekako ne razumem kako je možno, da je okoljsko zelo odgovorna Evropa tako zelo konservativna pri adapciji električnih avtomobilov. Ne gre in ne gre.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Če bi imel možnost (vem da je o tem neumno govoriti) bi zagotovo kupil Model S-a. Resno pa razmišljam da bo Gen3 moj. Sem velik navdušenec, ampak 30% zamenjanih drive unitov po povprečno 10 000 miljah (nekje okrog), jaz pač ne obravnavam kot normalno. Vem da je zastonj, verjamem tudi da je servis dober, ampak skrbi me predvsem za stroške Tesle ter živce lastnikov. To ni več Roadster. Model S je že druga generacija in 30% drive unitov pač ni neka sprejemljiva številka.

Poskusi razumet da zamenjava pogonskega sklopa NE POMENI AVTOMATSKO, da je bil sploh zanič ali z njim karkoli zares narobe.

Case in point: tri zamenjave predno so pogruntal da je problem kabl, ki udarja ob karoserijo. Sedaj to vejo in preverijo predno zamenjajo drive unit.
Že samo ta reč te bajeslovne 30% vrže skozi okno. Ki so že sami po sebi kup kravjega dreka.

Glede stroškov - 28% gross margin, več kot katerakoli druga firma, katero sm uspel izbriskat. Če najde kdo katero drugo firmo z večjim GM, naj prosim to javi.
In ravno zato, ker se trudijo minimizirat nevarnost BODOČIH stroškov tako željno menjajo enote, kjer se lastnik pobuni, da mu nekaj ni všeč.
Če so kakšni problemi, jih hočejo poznat že v fabriki, da vejo al je treba kej drugač narest al ne.

Drugo leto bo letna proizvodnja že 100k/leto in bo dobro poznat čimmveč potencialnih težav. Learning process.

Glede FPBSjeva trolanja... tolk o tem kdo na tem forumu dobi naziv.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Glede stroškov - 28% gross margin, več kot katerakoli druga firma, katero sm uspel izbriskat. Če najde kdo katero drugo firmo z večjim GM, naj prosim to javi.
Ta podatek je, kot smo že enkrat ugotovili, v bistvu prevara oziroma zavajanje, ker pri drugih firmah ni vključen zaslužek prodajalcev. Tak model je mogoče samo dokler si v bistvu butična manufakura, ne resen izdelovalec avtomobilov.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Nikec3 ::

In ravno zato, ker se trudijo minimizirat nevarnost BODOČIH stroškov tako željno menjajo enote, kjer se lastnik pobuni, da mu nekaj ni všeč.

Bedarija. Musk je sam povedal, da je pritrditev "kabla 50 cent solution". Drive unite so menjavali ker niso imeli pojma kaj je narobe, ne zato ker je ceneje. Sicer pa sem govoril o menjanih drive unitih, ki so nekako 28 od 81 pri članih določenega tesla foruma ali kluba. Zakaj so jih toliko menjali mi je vseeno, še vedno velja, da so jih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Precej možnosti je, da na tak način testirajo vzdržljivost, obrabo ... Je ceneje uporabit kupce za testne voznike, kot da bi sami gonili na stotine avtov in analizirali obrabo.

O.

WarpedGone ::

Ta podatek je, kot smo že enkrat ugotovili, v bistvu prevara oziroma zavajanje, ker pri drugih firmah ni vključen zaslužek prodajalcev.

O sebi govoriš v množini?
V bistvu "smo" ugovotili, da je vsaka firma svojega dobička kovač in je način prodaje 100% njena odločitev. Če se odloči, da bo futrala en kup posrednikov, so be it. Ni pa to nikakršne "odveza".

Tak model je mogoče samo dokler si v bistvu butična manufakura, ne resen izdelovalec avtomobilov.

Pri koliko izdelanih avtomobilih postnaeš "resen izdelovalec avtomobilov"?
Ferrari letno naredi ~7000 vozil in uporablja posrednike za prodajo.
Kako to paše v tvoj model da je direktna prodaja možna samo dokler si "neresen" izdelovalec avtomobilov? Po tej metriki je ferrazi zelo neresen proizvajalec.
Teslina proizvodnja in prodaja tretnuno 5x presega farrijevo in uspešno furajo "direct sale" model.

Bedarija. Musk je sam povedal, da je pritrditev "kabla 50 cent solution". Drive unite so menjavali ker niso imeli pojma kaj je narobe, ne zato ker je ceneje. Sicer pa sem govoril o menjanih drive unitih, ki so nekako 28 od 81 pri članih določenega tesla foruma ali kluba. Zakaj so jih toliko menjali mi je vseeno, še vedno velja, da so jih.

Statistika te grdo gleda. Zdelo.

Precej možnosti je, da na tak način testirajo vzdržljivost, obrabo ... Je ceneje uporabit kupce za testne voznike, kot da bi sami gonili na stotine avtov in analizirali obrabo.

In na koncu vseh testiranj še vedno ugotavljali, da majo ljudje probleme in še vedno si na servisih razbijali glavo kaj je vzrok.
Šteje končna izkušnja oz. splošno zadovoljstvo kupcev.

Glede tega 30% bullshita:
View Poll Results: Drive Units Replaced - oglasilo se je 98 lastnikov mdoel S
View Poll Results: Drive Unit Replacement & Reasons - oglasilo se je 99 lastnikov ModelS
Na največjem neuradnem forumu lastnikov teh vozil, se oglasi 100 ljudi, da so imeli problem.
Registriranih uporabnikov tega foruma je
Members: 18.585
Active Members: 3.796


Niso vsi člani lastniki, niti niso vsi aktivni člani lastniki, je pa vseno dober vzorec. Dodaj še da se oglasijo ljudje s problemi, ljudje brez problemov so tiho in je hitro jasno da se ne gre niti za 3% avtobomobilov z zamenjanim pogonskim skopom, kaj šele 30%.
Na cesti bo kmalu 50.000 vozi. 30% bi pomenilo zamenjavo v več kot 15.000 vozilih.
A lahko kdo z resnim obrazom pričakuje, da bi tak avto bil še vedno bil na vrhu lestvic in s konstantno rastočo prodajo?

Ščepec pameti ne gre skupaj s FUDom.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Če se odloči, da bo futrala en kup posrednikov, so be it. Ni pa to nikakršne "odveza".
Lahko se odloči tudi, da bo avte samo prodajala, in jih sploh ne bo delala. In kaj zdaj? Kaj ti pomaga podatek, da ima nek (pre)prodajalec rabljenih avtomobilov 40% "gross margin"?

Ferrari letno naredi ~7000 vozil in uporablja posrednike za prodajo.
Zastopniki se ne ukvarjajo samo s prodajo novih avtomobilov, ampak skrbijo za podporo strankam. Na cesti je nekajkrat več ferrarijev kot tesel.

O.

alexa-lol ::

WarpedGone je izjavil:

Tudi ti bereš precej slabo.
Kot prvo: 30% je potegnjeno iz riti - prava številka in tudi prava ocena nista znana
Kot drugo: normalno glede na kaj? 30% zamenjanjih enot je mogoče čudno če to gledaš v kontekstu 100 let starega načina izdelave enot. Je pa takšen način precej zgrešeno gledanje. Kakšen je % crknjenih renojevih 1.5dCi mašin? Pa gre za run-off-the-mill še en ice motor, nobene znanosti[1].
Tle gre na nov koncept[2], ki nima bogatega "prior-knowledge".
Kot tretje: velik delež zamenjav se je zgodil enostavno iz previdnosti in elegance. Nekateri bi zgleda raje vidl, da so par tednov brez avta medtem ko serivs grunta od kje prihaja nek "nenavaden" zvok.

Resno, kje vam je ineligenca?


[1] http://www.motoring.com.au/news/2013/ma...
[2] Elektro motor ni nov koncept.
" The theoretical principle behind production of mechanical force by the interactions of an electric current and a magnetic field, Ampère's force law, was discovered later by André-Marie Ampère in 1820."
vir: Electric motor @ Wikipedia


A nisi ravno ti govoril kako so elektromotorji veliko bolj zanesljivi ker imajo manj gibljivih delov? Ti sam sebe negiraš, iz tega sledi da sploh nimaš izoblikovanega stališča ampak samo govoriš kontra kot tisti kateremu odgovarjaš -> trollaš

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Zgleda maš nerealna pričakovanja glede folkovega razumevanja stvari. Obstaja celo strokovni termin "early adopter".

Osvežen je plan SuperChargerjev v EU za naslednje leto - nova je veriga SCjev "skozi bivšo jugo" proti mali aziji, dodani so SCji ob jadranski obal, novi SCje priti jugu italije, večja pokritost španije in portugalske, češke, slovaške, tudi madžari in poljaki bodo prišli na vrsto:



Še malo, pa bo pot na morje koštala 0 EUR za gorivo.

Namesto da bi vlade subvencionirale predragih elektricnih igrac bi lahko bolj spodbudili uporabo metana. Mi(99% folka) ki nismo milijarderji ne rabimo teslinih reklamnih in predragih e-podaljskov ampak rabimo nekaj uporabnega kar je pocen in kompatibilno z obstojeco tehnologijo.
Namest avta na LPG bi si iz IT prpelu avto na CNG in se fural se 50% cenej.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Če misliš da imaš dobro idejo, ki misliš da poslovno pije vodo, izvoli, naredi podjetje in pokaži, kako dobra je tvoja ideja. Tako kot Tesla ;)

-valvoline- ::

Mah, v bistvu je neki pozitivnega v tej zgodbi z polnilnicami, zahodnoevropski davkoplacevalci preko idiotskega subvencioniranja EVjev nam bodo *zastojn* zgradili elektricno infrastrukturo. Amen to that.
:D

pegasus je izjavil:

Če misliš da imaš dobro idejo, ki misliš da poslovno pije vodo, izvoli, naredi podjetje in pokaži, kako dobra je tvoja ideja. Tako kot Tesla ;)

Musk je obogatel z paypalom, tesla je pa cista zguba, ceprav mocno subvencionirana.

Zgodovina sprememb…

alexa-lol ::

pegasus je izjavil:

Če misliš da imaš dobro idejo, ki misliš da poslovno pije vodo, izvoli, naredi podjetje in pokaži, kako dobra je tvoja ideja. Tako kot Tesla ;)


CNG/LPG popolnoma lepo pije vodo.

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivost...

Razlika med CNG in LPG
http://www.diffen.com/difference/CNG_vs...

Fiat in CNG
http://www.treehugger.com/cars/fiat-bet...

msjr ::

No v Ljubljani je CNG 1 : Tesla Supercharger 1 :D

fpbs ::

Rubber meets the road with new ORNL carbon, battery technologies:

http://www.ornl.gov/ornl/news/news-rele...

Oldi ::

Glede polnilnic bodo zopet ubogi delavci na minimalcih preko davkov omogočali zastonj polnjenje tistim, s preveč keša. Ker kdo normalen bi kupil el. avto s tako drago baterijo, da je vožnja tudi pri zastonj polnjenju dražja kot z bencinom obremenjenim s trošarinami. Skratka reveži bomo financirali bogate dvakrat, preko davkov za polnilnice in trošarin za bencin.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Oldi ()

TESKAn ::

Za ceno bencina za ~200 tisoč kilometrov lahko kupiš baterijo, ki ti bo zdržala enako kilometrov. In ne govorim o bateriji z 10, 20 kWh, ampak malo bolj orenk zadevi z >50 kWh.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

J.McLane ::

Oldi je izjavil:

Skratka reveži bomo financirali bogate dvakrat, preko davkov za polnilnice in trošarin za bencin.


Daj mi definiraj kje se tebi zdi prag, kjer sebe ne boš več smatral za reveža.

WarpedGone ::

TESKAn:
Za ceno bencina za ~200 tisoč kilometrov lahko kupiš baterijo, ki ti bo zdržala enako kilometrov. In ne govorim o bateriji z 10, 20 kWh, ampak malo bolj orenk zadevi z >50 kWh.

Hmmm.... 200k km pri 7l/100 = 14k l, Pri 1,5€/l = 21k EUR. Pri 8l/100km je to 24k EUR
Edina baterija na trgu, ki ustreza pogoju > 50kWh je teslin MS60, kjer je uraden račun za novo 60kWh baterijo (z vso maržo, davki, profitom, in vso režijo toplotne kontrole, etc) okrog $37,102 oz ~28.200 EUR. Če ceno "linearno znižam" na 50kWh, pride 23.500k EUR ampak ta "linearnost" je napačna za vsaj nekaj fiksnih jurjev, tko da je ene 25k EUR bližje pravi vrednosti.

You sir, are "almost correct." Zgleda da je break-even kilometraža tam okrog ~250k km, zaokroženo na najbližjih 50k km.
U bistvu se še nism zavedal, da so baterije že tako "blizu" cenovni prednosti. Tnx for pointing it out.

Disclaimer, predno se zopet kdo začet dret, da je to nesprejemljiva cena, ko baterija crkne:
1) garancija na prvih 8 let
2) v 8+ let starem avtu ne kupiš nove mašine ampak dobiš nekje rabljeno/obnovljeno z nižjo ceno - točno isto bo z baterijami. Ko bo stvar izven garancije zaradi starosti, se bo morebitno fejlano baterijo zamenjalo z rabljeno še delujočo za mogoče tretjino, četrtino cene. Funkcija ponudbe in povpraševanja kakšna točno bo cena rabljene zadeve. Če bo 8let star avto koštal 10jurjev, ne more baterija v njem sama po sebi koštat več kot 5 jurjev. Ja, ni zanemarljiv denar. Tudi zamenjava V6 mašine v kakšnem BMWju ni zanemarljiv strošek.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Pozabil ste še ceno elektrike za 200.000km, ki stane okoli 6000€... če je poraba okoli 250wh/km.
Tko da po ene dobrih 300.000 jurjih si pa že blizu nule.

To z rabljenimi baterijami je pa tako. Najprej jo moreš nekje dobit. Rabljeni deli za avtomobile v večini primerov pridejo iz zaletenih avtov. Kjer je seveda riziko poškodbe komponente zaradi trka. Druga stvar je, povpraševanje ponudba. Povpraševanje po izrabljivih delih je ponavadi precej višje, in zato so tudi cene teh komponent veliko višje, ker so iskane.

Recimo primer "iz prakse", če ti crkne menjalnik na nekem italjanskem dizlu, kar se praktično ne zgodi nikoli, pa tudi takih kant imaš kolikor hočeš, je tak rabljen menjalnik 100-200€. Če ti crkne menjalnik na nekem relativno redkem italjanskem bencinarju, ki je znan po tem da rad žre menjalnike (GTA), bo rabljen koštal 1500€. Tough luck.

Zamenjava V6 mašine v BMWju pa ne stane nič. Ker BMW ne proizvaja V6 mašin :>
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Pozabil ste še ceno elektrike za 200.000km, ki stane okoli 6000€...

Pozabili smo tut na ceno olja in filtrov. Pa jermenov, pa takšnih in drugačnih "potrošnih detajlov" ice mašin, ki se mogoče ne seštejo v celih 6k EUR, sigurno pa razliko zmanjšajo za vsaj par jurjev. Zato sm reku zaokroženo na 50k.
Cel point je, da cenovni balans ni več tako zelo "out of the picture". Itak je vse skup rezultat precej spremenljivk, ki se včasih pretaufnejo v eno, drugič v drugo stran, stabiliziraš jih lahk le z statisko v bližino neke okrogle cifre.
Cel point je, da TCO za EV skozi celo življensko dobo postaja cenovno primerljiv. Ni več iz neba očitno, da je "ful drag".
Ko bo enkrat očitno, da je TCO za EV nižji od TCO ice avtomobila bo zadeva precej GameOver.

Sploh ker recimo TCO dizla niti ni nujno nižji od TCO bencinarja, pa so precej popularni kljub začetnemu pribitku parih jurjev.
EV bo mel le še višji začetni pribitek, ki se bo skozi življensko dobo skompenziral, enim pod benicanarja, drugim nad.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

M-XXXX ::

Vendar je tukaj še ena ogromna in zelo pomembna razlika.

Procent ljudi, ki ima recimo 25 000€ za plačat v tem trenutku in naslednjih 25 000 v 5 letih (zanemarimo dejstvo, da večina ljudi tako ali tako ne naredi 250 000 s kupljenim avtom).
In procent ljudi, ki ima recimo 50 000€ v tem trenutku za avto.

Zneske prilagajaj po izbiri, vzorec je več kot jasen.

J.McLane ::

Pri bateriji je tako, bolj kot boš šel na minimum kapaciteto za dnevno potrebo, bolj se ti bo splačalo, ampak bolj težko bo izkoristiti avto za veliko km in bolj bo neuporaben (doseg). Pa tudi življenska doba manjše baterije bo krajša ker bo podvržena večim ciklom.

Zato je z EV, ki ima samo 18 kWh baterijo in polneš samo 1x na dan zelo težko prevoziti kaj več kot 15k km letno, no da se ampak zahteva že malo več discipline in planiranja.

J.McLane ::

Em, zakaj imamo pa banke? Višji znesek nakupa preprosto pomeni malo višji končni znesek, ki ga plačaš po obrokih. Seveda je to potrebno upoštevati v izračunu.

Reveži pa lahko že danes kupijo Nissan Leaf letnik 2011 za 15k €, ampak življenja ima tak avto samo še za 3-4 leta, potem pa lahko kupiš novo baterijo za $5.500 + montaža + DDV.

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

TESKAn:
Za ceno bencina za ~200 tisoč kilometrov lahko kupiš baterijo, ki ti bo zdržala enako kilometrov. In ne govorim o bateriji z 10, 20 kWh, ampak malo bolj orenk zadevi z >50 kWh.

Hmmm.... 200k km pri 7l/100 = 14k l, Pri 1,5€/l = 21k EUR. Pri 8l/100km je to 24k EUR
Edina baterija na trgu, ki ustreza pogoju > 50kWh je teslin MS60, kjer je uraden račun za novo 60kWh baterijo (z vso maržo, davki, profitom, in vso režijo toplotne kontrole, etc) okrog $37,102 oz ~28.200 EUR. Če ceno "linearno znižam" na 50kWh, pride 23.500k EUR ampak ta "linearnost" je napačna za vsaj nekaj fiksnih jurjev, tko da je ene 25k EUR bližje pravi vrednosti.

You sir, are "almost correct." Zgleda da je break-even kilometraža tam okrog ~250k km, zaokroženo na najbližjih 50k km.
U bistvu se še nism zavedal, da so baterije že tako "blizu" cenovni prednosti. Tnx for pointing it out.

Disclaimer, predno se zopet kdo začet dret, da je to nesprejemljiva cena, ko baterija crkne:
1) garancija na prvih 8 let
2) v 8+ let starem avtu ne kupiš nove mašine ampak dobiš nekje rabljeno/obnovljeno z nižjo ceno - točno isto bo z baterijami. Ko bo stvar izven garancije zaradi starosti, se bo morebitno fejlano baterijo zamenjalo z rabljeno še delujočo za mogoče tretjino, četrtino cene. Funkcija ponudbe in povpraševanja kakšna točno bo cena rabljene zadeve. Če bo 8let star avto koštal 10jurjev, ne more baterija v njem sama po sebi koštat več kot 5 jurjev. Ja, ni zanemarljiv denar. Tudi zamenjava V6 mašine v kakšnem BMWju ni zanemarljiv strošek.

Računal sem s porabo 5,5l/100 km, 1,3€/liter, cena za kWh ~300€.
Proizvajalci dobijo baterijo za ~200€/kWh. Baterijo kupiš skupaj z avtom, tako da 100€/kWh za vse dodatke okrog baterije (BMS ipd.) je čez glavo dovolj. Sploh pri avtomobilistih, ko dobavitelje za vsako komponento stisnejo, da glava peče.

Ko bo enkrat očitno, da je TCO za EV nižji od TCO ice avtomobila bo zadeva precej GameOver.

Tudi ko bo boleče očitno, bo ljudi to figo brigalo. On vidi razliko v nabavni ceni 14 jurjev, nadalnjih stroškov pa ne. Vprašaj kogar hočeš, koliko jih stane avto, nihče ne bo imel pojma in ko jim omeniš, da so po 100 - 200 tisoč kilometrih "doplačali" 14 - 15 jurjev samo za bencin, te bodo samo čudno gledali.

M-XXXX je izjavil:

Vendar je tukaj še ena ogromna in zelo pomembna razlika.

Procent ljudi, ki ima recimo 25 000€ za plačat v tem trenutku in naslednjih 25 000 v 5 letih (zanemarimo dejstvo, da večina ljudi tako ali tako ne naredi 250 000 s kupljenim avtom).
In procent ljudi, ki ima recimo 50 000€ v tem trenutku za avto.

Zneske prilagajaj po izbiri, vzorec je več kot jasen.

15 jurjev keša + 15 jurjev kredita + naslednjih 10 let 150 €/mesec obroka + 50€/mesec za elektriko ali
15 jurjev keša + 200€/mesec naslednjih deset let za bencin
Na koncu si na istem.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Procent ljudi, ki ima recimo 25 000€ za plačat v tem trenutku in naslednjih 25 000 v 5 letih (zanemarimo dejstvo, da večina ljudi tako ali tako ne naredi 250 000 s kupljenim avtom). In procent ljudi, ki ima recimo 50 000€ v tem trenutku za avto.

Da, nikoli ne bo vse za vse. Tudi novi avtomobili danes so marsikomu nedosegljivi.
Stvar je le da nekdo, ki ima 15k za novga bencinarja, nima pa 21k za novga bencinarja, lahko vzame še 6 jurjev 5 letnega kredita in si nabavi EV za 21 jurjev z mesečnim obrokom dveh manjših tankov bencina. Pont je, da bo na istem. Isto drži tudi višje, 25 za EV al pa 20 za ICE, 30za EV al pa 25 za ICE, itd.
Cifre so le megleno pravilne, niso pa 2x sfaljene, ergo dovolj dobre in okrogle da se razume, če se hoče.

Folk prepogosto pozablja na mesečni obrok, ki ga plačujemo za garivo. Je res, da ga lahko zmanjšajo z manj prevoženimi kilometri ampak potem lastništvo zadeve zgublja smisel in se počasi bol splača enostavno prodat zadevo. 2 tanka bencina mesečno sta IMHO nek smiselen minimum lastništva i.e. ~18k prevoženih letno.

V treh letih sm z dizlom naredu 100k. Pije mi okrog 6,5 ergo sm za nafto zmetal že ~8400 EUR.

Tudi ko bo boleče očitno, bo ljudi to figo brigalo. On vidi razliko v nabavni ceni 14 jurjev, nadalnjih stroškov pa ne. Vprašaj kogar hočeš, koliko jih stane avto, nihče ne bo imel pojma in ko jim omeniš, da so po 100 - 200 tisoč kilometrih "doplačali" 14 - 15 jurjev samo za bencin, te bodo samo čudno gledali.

Hja, ni čist tako. Dizli se lepo prijemajo, pa majo opazno višjo nabavno ceno in tudi opazno višji strošek vzdrževanja.
Folk je iracionalen v gostilniških debatah, ko je bol pomembno da zmagajo, kot to da imajo prav.
Ko morajo stvari plačat iz lastnega žepa pa jim je večinoma jasno da je 1 manj kot 2. Ko poračunajo vse lastne želje in strahove, se odločijo racionalno (po njihovo). Nihče ne bo pri dveh njemu enakovrednih zadevah izbral dražjo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mufasa ::

WarpedGone je izjavil:


V treh letih sm z dizlom naredu 100k. Pije mi okrog 6,5 ergo sm za nafto zmetal že ~8400 EUR.


Z servisi si blizu 10k

p.s.: če je avto nov in nočeš sjebat garancije
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mufasa ()

TribesMan ::

Dizli se prijemajo ker se tista nakupna razlika poravna po slabih 100 jurjih. Pa tudi če ga prodajaš bistveno bolje drži ceno.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

M-XXXX ::

15 jurjev keša + 15 jurjev kredita + naslednjih 10 let 150 €/mesec obroka + 50€/mesec za elektriko ali
15 jurjev keša + 200€/mesec naslednjih deset let za bencin
Na koncu si na istem.

Yea right, ekonomija tvoja slaba stran.
Pri 15k kredita na 5 let plačaš 1725€ več po SKB kalkulatorju.

In če poenostaviš, da imata avtomobila iste vozne lastnosti, isto opremo pomeni, da daš recimo 10% več za avto pri katerem moraš pazit kdaj se voziš, kje se voziš,...

TESKAn ::

10*12*150€ obroka za kredit je 18 jurjev ali 1275€ več, kot si ti dobil iz SKB kalkulatorja. Se pravi si izračunal, da z 30.000 € EVjem prihraniš 1.275€, če ga kupiš namesto 15.000 € vrednega bencinarja in v štartu vzameš 15.000 € kredita za pokrit razliko.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

In če poenostaviš, da imata avtomobila iste vozne lastnosti, isto opremo

Tega enostavne ne smeš predpostavit. Še dizl se od bencinarja precej razlikuje, dovolj da to razliko mnogi cenijo dovolj da ne marajo plačat manj za dizla.
EV se od ICE sveta še tolk bol razlikuje da "iste vozne lastnosti" enostavno niso mogoče.
Razen če pod "iste vozne lastnosti" šteješ samo "te pripelje od A do B" in čisto nič o "kako".
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Norveška se kaže kot prva sooča s problemom množičnosti EV:
http://www.avtomobilizem.com/novice/nor...

No, problem so zaspani politiki, ki jih je množičnost presenetila nepripravljene.

WarpedGone ::

To z EVji nima čisto nič.
Ima pa vse z debilnostjo birokracije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

norverška ima gostoto prebivalsatva 15 ljudi na km2
slovenija recimo 102 na km2
kitajska 144/m2
japonska 330/m2
malta 1300/km2
singapur pa 7666

poleg tega je norweška ena najbogatejših držav

tako da se nikar ne sekirajte

bodo že povečali tistih par cest in pasov

nekikr ::

Vsaj take podatke napiši, ki imajo smisel. Niti najmanj ni pomembno koliko prebivalcev je razmetanih po vaseh daleč in okoli. Ljubljana ima 1600 prebivalcev/km2, Oslo pa 3300. In tam nastajajo zastoji, v centrih mesta. Že v Ljubljani, ki ima pol manjšo gostoto, je totalni kolaps, še posebej sedaj, ko so ukinili pasove in na njih vozijo samo še avtobusi in taxiji.
Koliko ljudi živi v širši okolici Moravč pa sploh ni pomembno.

Matev ::

glede na to da je norveška nesramno bogata se res ni potrebno sekirati za to ali bodo uspeli narediti nekaj dodatnih cest-pasov

sicer pa to o zastojih je bulšit

toliko več kolikor se jih pelje na rezerviraih pasovih - toliko manj se jih potem pelje na običajnih, in je potem tam manj gneče

poleg tega pa še električni avomobili so hitrejši imajo bolj zvezne pospeške in so odzivnejši v gužbi

kje je tu problem ne vem

Okapi ::

sicer pa to o zastojih je bulšit
toliko več kolikor se jih pelje na rezerviraih pasovih - toliko manj se jih potem pelje na običajnih, in je potem tam manj gneče
Ali pa če bi prebral vest.;(( Piše, da se pritožujejo, ker avtobusi vozijo počasneje, zaradi gneče na avtobusnih pasovih. Norvežani so navajeni dobrega javnega prevoza in jih moti, da se sedaj vozijo počasneje, kot so se pred par leti.

O.

Matev ::

se pritožujejo, ker avtobusi vozijo počasneje, zaradi gneče na avtobusnih pasovih.


bedarija
če malo razmisliš lahko hitro ugotoviš da je to bs

Okapi ::

:)) Če bi ti malo razmislil, ne bi kvasil takšnih bedarij. Ali pa pojma nimaš, kaj pomeni ločen pas za avtobuse.

O.

trololo2 ::

Okapi je izjavil:

sicer pa to o zastojih je bulšit
toliko več kolikor se jih pelje na rezerviraih pasovih - toliko manj se jih potem pelje na običajnih, in je potem tam manj gneče
Ali pa če bi prebral vest.;(( Piše, da se pritožujejo, ker avtobusi vozijo počasneje, zaradi gneče na avtobusnih pasovih. Norvežani so navajeni dobrega javnega prevoza in jih moti, da se sedaj vozijo počasneje, kot so se pred par leti.

O.


V resnici piše da se pritožujejo vozniki avtobusov. BS novica, move along nothing to see here...

nekikr ::

V resnici piše, da lažeš. V konici je kar 85% vozil na pasovih za avtobuse - EV. Pelji se po Ljubljani ob 16:00 in poizkusi razumeti problem.

trololo2 ::

Daj quote kjer piše da se pritožujejo uporabniki javnega prometa. Taka je le percepcija parih voznikov avtobusov.

nekikr ::

Preberi original članek, pa boš videl.

Too often, his bus runs behind. And he knows why.
"I know you're upset because the bus is delayed," Mr. Haugstad said over the intercom. "Again, I'm sorry, but there's not much I can do." He pauses, pointing at all the battery-powered automobiles darting in and out of the lane ahead.
"There are too many electric cars."
Not all the onboard complaints come from professionals on their way to work or parents trying to get their children to school. At one point, an elderly woman confronted the driver because he was several minutes behind and she was in danger of missing her connection. "I'm missing my train now, you know," she scolded.

Matev ::

an elderly woman confronted the driver because he was several minutes behind and she was in danger of missing her connection. "I'm missing my train now, you know," she scolded.


to je ta BS o katerem brezveze izgubljate čas

Nikec3 ::

O kakih banalnih stvareh se prepirate. Bodo pač morali spremeniti pravilo, da EV-ji ne bodo več smeli voziti po progi za avtobuse. Preprosto.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

TESKAn:
Za ceno bencina za ~200 tisoč kilometrov lahko kupiš baterijo, ki ti bo zdržala enako kilometrov. In ne govorim o bateriji z 10, 20 kWh, ampak malo bolj orenk zadevi z >50 kWh.

Hmmm.... 200k km pri 7l/100 = 14k l, Pri 1,5EUR/l = 21k EUR. Pri 8l/100km je to 24k EUR
Edina baterija na trgu, ki ustreza pogoju > 50kWh je teslin MS60, kjer je uraden račun za novo 60kWh baterijo (z vso maržo, davki, profitom, in vso režijo toplotne kontrole, etc) okrog $37,102 oz ~28.200 EUR. Če ceno "linearno znižam" na 50kWh, pride 23.500k EUR ampak ta "linearnost" je napačna za vsaj nekaj fiksnih jurjev, tko da je ene 25k EUR bližje pravi vrednosti.

You sir, are "almost correct." Zgleda da je break-even kilometraža tam okrog ~250k km, zaokroženo na najbližjih 50k km.

U bistvu se še nism zavedal, da so baterije že tako "blizu" cenovni prednosti. Tnx for pointing it out.

Disclaimer, predno se zopet kdo začet dret, da je to nesprejemljiva cena, ko baterija crkne:
1) garancija na prvih 8 let
2) v 8+ let starem avtu ne kupiš nove mašine ampak dobiš nekje rabljeno/obnovljeno z nižjo ceno - točno isto bo z baterijami. Ko bo stvar izven garancije zaradi starosti, se bo morebitno fejlano baterijo zamenjalo z rabljeno še delujočo za mogoče tretjino, četrtino cene. Funkcija ponudbe in povpraševanja kakšna točno bo cena rabljene zadeve. Če bo 8let star avto koštal 10jurjev, ne more baterija v njem sama po sebi koštat več kot 5 jurjev. Ja, ni zanemarljiv denar. Tudi zamenjava V6 mašine v kakšnem BMWju ni zanemarljiv strošek.

Od teh 25k za gorivo je dobrih 15-20k davkov in trosarin ki jih pobere drzavna hobotnica.
Kdo bo futral parazite? Aja revezi, tako kot vedno.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Bodo pač morali spremeniti pravilo, da EV-ji ne bodo več smeli voziti po progi za avtobuse. Preprosto.
A je kdo rekel, da je komplicirano? Pač zanimiva novica, da je na Norveškem že toliko teh električarjev, da so začeli povzročati gnečo tam, kjer je prej ni bilo. Ampak očitno nekateri res ne znate brati ne novic, ne spletnih komentarjev.:8)

O.

-valvoline- ::

V primeru ce bi bli Evji,njihova proizvodnja in sestavni deli obravnavani in obdavceni enako kot fosilci torej brez subvencij in davcnih olajsav povprecna tesna nikakor ne bi stala manj kot 100.000 evrov, ali mogoce se krepko vec. To je realnost.

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=856...!%20Move%20Up%20%201.0%20CNG
To rabimo mi, in polnilnice za metan. Poraba 3e na 100km od katerih se vedno drzava pobere svojih najmanj 30%.
««
209 / 1219
»»