Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
msjr ::
Je pa takole pravijo fantje, ki so imeli že teslo, pred kratkim pa so dobili leafa:
Za službeni avto se kljub vsemu bolj splača dva leafa (za mestne sestanke čisto dovolj) in enega dizel bemfija, kot eno teslo, ki je sicer res super in fensi avto (razen nagravžnega slot machina med voznikom in sovoznikom). Ker s teslo je rahel problem, če moraš kam dlje kot do Muenchena. Se že lepo slišijo brezplačne polnilnice, ampak ob dveh zjutraj ponekod še na skret ne moreš, da ne govorimo o kofetu, so še ponergali.
Za službeni avto se kljub vsemu bolj splača dva leafa (za mestne sestanke čisto dovolj) in enega dizel bemfija, kot eno teslo, ki je sicer res super in fensi avto (razen nagravžnega slot machina med voznikom in sovoznikom). Ker s teslo je rahel problem, če moraš kam dlje kot do Muenchena. Se že lepo slišijo brezplačne polnilnice, ampak ob dveh zjutraj ponekod še na skret ne moreš, da ne govorimo o kofetu, so še ponergali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: msjr ()
7982884e ::
Ker s teslo je rahel problem, če moraš kam dlje kot do Muenchena. Se že lepo slišijo brezplačne polnilnice, ampak ob dveh zjutraj ponekod še na skret ne moreš, da ne govorimo o kofetu, so še ponergali.
hja, to pa odvisno od šefa.
eden ti bo težil, če se moreš na dolgi furi na vsake 350km ustavljat za pol ure. drug bo pa rekel ok, dokler to delaš na zastonjskem superchargerju.
J.McLane ::
Toyota Yaris Hybrid (sicer še ni plug-in) stane že manj kot 14.000 EUR.
Kar je za jajček nižjega cenovnega razreda, ki na elektriko zmore cela 2km veliko. Sorry ta avto je joke, še en nišni avto, pogojno "boljši" od dizelske različice edino če se voziš izključno po mestih.
A Polo s 3 cilindrsko dizelsko kosilnico in DSG menjalnikom za 17.300 € pa ni JOKE?
Počasi bo kot kaže treba ugotavljati zakaj bi dal več za dizla kot za hibrida. In takega Yarisa že danes lahko mirno predelaš v plug-in z dodatno 4 kWh baterijo za dobre 3k €, kar zniža letni strošek goriva za ca. 500 €, pa smo spet tam, da se tlačit baterijo v ICE avto cenovno ne splača.
Familije z več avti so pa kar stalnica pri nas, pa ne mislit, da ne obstajajo drugi avti ki delajo 20k km letno, treba je samo iti ven iz prestolnice na podeželje. Trenutno te za tako kilometrino in 5 letno lastništvo stane Leaf ca. 25 €/100 km, Yaris HSD 23k €/100 km, Clio 1.2 za 11k € pa 21 €/100 km, ob predpostavki, da so vsi po 5 letih vredni še 40% novega. To je pa špekulacija, ki ostaja tako zagovornikom dizlov, hibridov kot EV, kako se bo gibala cena rabljenih in kakšni stroški bodo s temi vozili po 5 letih ne more vedeti nihče in to naredi bistveno razliko pri celotnem strošku.
Na splošno pa ali je Leaf vreden 20% več kot manjši Clio s podhranjenim atmosfercem in ročnim menjalnikom?
fpbs ::
Nissan LEAF Remains Western Europe's Top-Selling Electric Car:
http://insideevs.com/eagle-aid-nissan-l...
http://insideevs.com/eagle-aid-nissan-l...
WarpedGone ::
Potrjeno: Tesla dropped hundreds of pounds off the Model S since launch
Nepotrjeno: new models speed to 0-60 in just 3.7 seconds (.5 seconds faster)
Nepotrjeno: new models speed to 0-60 in just 3.7 seconds (.5 seconds faster)
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Nepotrjeno: new models speed to 0-60 in just 3.7 seconds (.5 seconds faster)
Navesti bi morali še podatek, koliko časa ga lahko bremeniš s polno močjo.
c00L3r ::
WarpedGone je izjavil:
Nepotrjeno: new models speed to 0-60 in just 3.7 seconds (.5 seconds faster)
Navesti bi morali še podatek, koliko časa ga lahko bremeniš s polno močjo.
Zakaj pa je to pomemben podatek? Tesla S ni avto za na dirkališče.
V čem pa je smisel hibridnih vozil, ki niso plug-in? Ravno plug-in varianta je tista, ki je super za prehodno obdobje. Če zmanjka elektrike delaš na benzin/dizel/plin. Ko je elektrika na voljo pa gre za kombinacijo energetskih virov, kar zmanjšuje porabo.
Mene bolj kot avti zanimajo manjši motocikli oz. skuterji. Pa tu ne mislim tistih žalosti, ki dosežejo 25 ali pa 45km/h. Tisto je smrtno nevarno, ko te prehiteva kak tovornjak. Mislim električne skuterje primerjlive z 125 - 300 ccm. Torej 15 - 30 KM. Takoj bi kupil takega skuterja. Itak so ta vozila namenjena mestu in doseganju malih razdalj. Elektrika je smešno poceni, vzdrževanja skoraj ni. Samo cena bi morala bit okrog 2000€. Ne pa skoraj 6000€, kot tukaj:
http://www.hribitec.com/si/elektricni-s...
trololo2 ::
A Polo s 3 cilindrsko dizelsko kosilnico in DSG menjalnikom za 17.300 EUR pa ni JOKE?
Počasi bo kot kaže treba ugotavljati zakaj bi dal več za dizla kot za hibrida. In takega Yarisa že danes lahko mirno predelaš v plug-in z dodatno 4 kWh baterijo za dobre 3k EUR, kar zniža letni strošek goriva za ca. 500 EUR, pa smo spet tam, da se tlačit baterijo v ICE avto cenovno ne splača.
Še en nišni avto pač, ki velike prodaje ne bo doživel. Hibridi so zdaj na trgu prisotni že dobrih 10 let in so dober pokazatelj da jih resno ne jemljejo niti proizvajalci. Sicer na trg ne bi pošiljaji hibridov z mobitel baterijami, ki niso niti plug in.
Hibridi kot jih tu zagovarjate (motor in pogonski sklop kot pri ICE + elektromotor za okras) so ena od slepih vej, nekaj podobnega kot stop&start tehnologija. Kompliciranje do amena za par decilitov nižjo porabo. Če bi kdo mislil resno s hibridi bi dal na trg full electric car z ICE kot pomožnim generatorjem elektrike, kar je vseeno veliko bolj elegantna in učinkovita rešitev. Da ga ne dajo, pove vse o današnji avtomobilski industriji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trololo2 ()
WarpedGone ::
@cooler:
Pol te bo zanimal - Harley-Davidson Project LiveWire:
Z nižjo porabo težko pokriješ pribitek k ceni. Kar nebi bil problem, če bi hibridni sklop bistveno izboljšal vozne lastnosti al pa kak drug vidik avtomobila - Se bolje pelje? Več udobja, boljša odzivnost, bol zanesljiv, več prostora, ... ?
Nižja poraba pol je pa konec seznama prednosti in se začno minusi.
Pol te bo zanimal - Harley-Davidson Project LiveWire:
V čem pa je smisel hibridnih vozil, ki niso plug-in? Ravno plug-in varianta je tista, ki je super za prehodno obdobje.
Z nižjo porabo težko pokriješ pribitek k ceni. Kar nebi bil problem, če bi hibridni sklop bistveno izboljšal vozne lastnosti al pa kak drug vidik avtomobila - Se bolje pelje? Več udobja, boljša odzivnost, bol zanesljiv, več prostora, ... ?
Nižja poraba pol je pa konec seznama prednosti in se začno minusi.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Hibridni pogon izboljša točno to kar pišeše:
- več udobja - zvezno pospeševanje brez pojemkov in pospeškov
- boljša odzivnost - žal res samo v mejah električne moči, torej hitro odzivnih samo nekih 10-20 kW, na ostalo se čaka ICE.
- bolj zanesljiv - dam roko v ogenj če Toyotin HSD ni bolj zanesljiv kot sodobni dvosklopčni menjlaniki in zakomplicirani dizelski motorji. Primerjava z ročnim menjalnikom? Še en plus za več udobja.
- več prostora - prostornost je pri Yarisu in Aurisu HSD ista kot pri klasičnem pogonu.
Yaris in Auris se v hibridni izvedenki prodajata v več kot 20% deležu, temu težko rečeš nišni produkt. Koliko vseh Polov se proda v 1.4 TDI DSG izvedenki? Koliko Gofov v 1.6 TDI DSG izvedenki, ki je btw tudi dražji od Aurisa HSD?
Hibridi brez priključka bodo tu še nekaj časa, cene sodobnih kompliciranih motorjev gredo višje, hibridni pogon z enostavnim motorjem pa bo zmeraj cenejši. Tisti proizvajalci, ki jim pač ni jasno kako bi naredili poceni in varčen klasičen hibrid, bodo pa poskušali preskočiti evolucijski razvoj in šli direktno na priključni hibrid, ki bo prinesel tistih 3 €/100 km prihranka pri avtu, ki te stane ranga 25-35 €/100 km.
V naši familiji je zaenkrat prostor samo za en čisti EV in en čisto klasičen ICE pa naj bo hibrid, dizel, CNG, LPG ...
- več udobja - zvezno pospeševanje brez pojemkov in pospeškov
- boljša odzivnost - žal res samo v mejah električne moči, torej hitro odzivnih samo nekih 10-20 kW, na ostalo se čaka ICE.
- bolj zanesljiv - dam roko v ogenj če Toyotin HSD ni bolj zanesljiv kot sodobni dvosklopčni menjlaniki in zakomplicirani dizelski motorji. Primerjava z ročnim menjalnikom? Še en plus za več udobja.
- več prostora - prostornost je pri Yarisu in Aurisu HSD ista kot pri klasičnem pogonu.
Yaris in Auris se v hibridni izvedenki prodajata v več kot 20% deležu, temu težko rečeš nišni produkt. Koliko vseh Polov se proda v 1.4 TDI DSG izvedenki? Koliko Gofov v 1.6 TDI DSG izvedenki, ki je btw tudi dražji od Aurisa HSD?
Hibridi brez priključka bodo tu še nekaj časa, cene sodobnih kompliciranih motorjev gredo višje, hibridni pogon z enostavnim motorjem pa bo zmeraj cenejši. Tisti proizvajalci, ki jim pač ni jasno kako bi naredili poceni in varčen klasičen hibrid, bodo pa poskušali preskočiti evolucijski razvoj in šli direktno na priključni hibrid, ki bo prinesel tistih 3 €/100 km prihranka pri avtu, ki te stane ranga 25-35 €/100 km.
V naši familiji je zaenkrat prostor samo za en čisti EV in en čisto klasičen ICE pa naj bo hibrid, dizel, CNG, LPG ...
J.McLane ::
trololo2 ::
Zakaj si se zdaj zapičil v te DSG menjalnike? Meni je jasno da je to fail. Super drag, super kompliciran menjalnik, ki se za povrhu še rad kvari. In vsa ta komplikacija le zato da so vozne lastnosti nek slab približek električnemu avtu, ki menjalnika sploh ne potrebuje.
fpbs ::
Tesla May Have A Huge Unfunded Warranty Problem Due To Defective Drivetrains:
http://seekingalpha.com/article/2312325...
http://seekingalpha.com/article/2312325...
Nikec3 ::
Meni pa je ravno plug in koncept hibridov povsem mimo in ga ne bi nikoli kupil. Enostavno ni ne ICE in ne električen, pa še kompliciranje je dvojno, ker ga moram polniti doma in na bencinskih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Aston_11 ::
V naši familiji je zaenkrat prostor samo za en čisti EV in en čisto klasičen ICE pa naj bo hibrid, dizel, CNG, LPG ...Se strinjam. Jaz bi komot preživel z drugim avtom z 100-200 km dosega, ko bi rabil več, bi se pač uskladil tako, da bi vzel avto z večjim dosegom ali pa bi na cilju recimo polnil (recimo če opališ prijatelja/starše itd. za par kwh, še opazil ne bo). Ne in ne dojemam pa cene, ki je recimo taka, da bi si komot privoščil kakrkšen koli ICE, za katerega bi sicer imel pomisleke, ali bi ga kupil ali ne (recimo pri VW imajo eGolfa, ki je tako drag, da komot vzameš kateregakoli golfa z opremo po želji).
alexa-lol ::
Meni pa je ravno plug in koncept hibridov povsem mimo in ga ne bi nikoli kupil. Enostavno ni ne ICE in ne električen, pa še kompliciranje je dvojno, ker ga moram polniti doma in na bencinskih.
You don't get it.
Med tednom ko hodiš v službo ga polniš doma in v službi tako kot mobitel. Za vikend ko greš do žlahte na Primorsko se prvih 30km voziš na elektriko, potem ostalo pot opraviš pa na "nafto", tankaš po potrebi tako kot zdaj.
J.McLane ::
You don't get it, trenutni plug-in hibridi so:
- predragi da bi se splačali glede na ceno navadnega hibrida (primer Prius plug-in)
- ponujajo premalo notranjega prostora (Ampera, C-Max energi, Accord plug-in), da bi bil uporaben za daljše družinske vožnje. Res pa da VAG tu obeta s svojo kompaktno zasnovo, ampak smo spet pri ceni, koliko bo stal Passat PHEV, ki bo edini uporaben za družinske izlete?
- storškovno dražji kot EV (nižja subvencija, letna dajatev na kubaturo, servisi)
- predragi da bi se splačali glede na ceno navadnega hibrida (primer Prius plug-in)
- ponujajo premalo notranjega prostora (Ampera, C-Max energi, Accord plug-in), da bi bil uporaben za daljše družinske vožnje. Res pa da VAG tu obeta s svojo kompaktno zasnovo, ampak smo spet pri ceni, koliko bo stal Passat PHEV, ki bo edini uporaben za družinske izlete?
- storškovno dražji kot EV (nižja subvencija, letna dajatev na kubaturo, servisi)
WarpedGone ::
Da bo bolj jasno:
- Prius od 26.400 EUR
- Plugin Prius od 35.800 EUR
Pribitek za 4,4 kWh baterijo, ki električni doseg iz ~3km raztegne na 10km je več kot ~9.000 EUR. Rezultat je avto ranga 20k EUR za 35k EUR.
15k EUR plača 10.000L bencina, ki prevozi ene 130.000 km. Pa plugin prius nima porabe 0 ampak cca 1/2 porabe bencinskega avtomobila za 20k EUR in podobnih performans. Ergo moraš z plugin priusom prevozit vsaj 250k km da lahk začneš razmišljat o "splača". Če prišteješ še strošek elektrike, je treba dodat še nekaj tisoč km.
Zaključek: plugin prius se finančno ne splača. Kupi se ga iz drugih razlogov kot šparanje.
- Prius od 26.400 EUR
- Plugin Prius od 35.800 EUR
Pribitek za 4,4 kWh baterijo, ki električni doseg iz ~3km raztegne na 10km je več kot ~9.000 EUR. Rezultat je avto ranga 20k EUR za 35k EUR.
15k EUR plača 10.000L bencina, ki prevozi ene 130.000 km. Pa plugin prius nima porabe 0 ampak cca 1/2 porabe bencinskega avtomobila za 20k EUR in podobnih performans. Ergo moraš z plugin priusom prevozit vsaj 250k km da lahk začneš razmišljat o "splača". Če prišteješ še strošek elektrike, je treba dodat še nekaj tisoč km.
Zaključek: plugin prius se finančno ne splača. Kupi se ga iz drugih razlogov kot šparanje.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Če upoštevaš subvencijo je 6.200 € razlike, prihranek se pa lažje izrazi s polnjenji torej 1x polnjenje ti da 16-20 km ali ca. 1 € prihranka glede na bencin. Torej moraš opravit kar 6.000 polnjenj, da se splača.
V US kolikor sem zasledil je doplačilo za plug-in simbolično majhno, pa ne vem ali gre za višje subvencije ali ima tam Toyota drugačno cenovno politiko.
V US kolikor sem zasledil je doplačilo za plug-in simbolično majhno, pa ne vem ali gre za višje subvencije ali ima tam Toyota drugačno cenovno politiko.
gensi ::
Če upoštevaš subvencijo je 6.200 € razlike, prihranek se pa lažje izrazi s polnjenji torej 1x polnjenje ti da 16-20 km ali ca. 1 € prihranka glede na bencin. Torej moraš opravit kar 6.000 polnjenj, da se splača.
V US kolikor sem zasledil je doplačilo za plug-in simbolično majhno, pa ne vem ali gre za višje subvencije ali ima tam Toyota drugačno cenovno politiko.
Prej ali slej mora biti tudi v EU razlika zgolj simbolična.
Če ne drugače, bi morale odigrati svoje EU institucije v Bruslju (na kar pa imajo v dotičnem primeru zagotovo negativen vpliv nemški lobiji).
Ampak pustimo času čas.
J.McLane ::
WarpedGone je izjavil:
torej 1x polnjenje ti da 16-20 km
Kako tole računaš?
Eno polnjenje PiP je 3,3 kWh, kolikor spremljam tuje forume se s tem naredi 10-12 milj. Veliko? To je verjetno zaradi dejstva ker se na EV ne da voziti z AC hitrostjo in zaradi dejstva, da se baterija ne uporablja za gretje.
Navaden Prius ima pri normalnih pogojih za EV na voljo samo 20% od 1.3 kWh (SOC je omejen med 40% in 80%, večino časa pa je ustaljen na 60%). Si ti računal da se naredi 3 km z 260 Wh?
WarpedGone ::
Ničesar nism računal ampak sm splonkal podatek od tule:
6 milj => 10 km
Official EPA figures state an 11-mile "blended" electric range (mostly electric, but some combustion power) and six miles all-electric.
6 milj => 10 km
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
PiP ima poleg mizerno majhne baterije tudi mizerno švoh električni pogonski sklop, ki ne omogoča dovolj moči da bi sploh izvedli cel standardni EPA test brez vklopa ICE motorja.
Električni doseg se konča takoj, ko zapelješ na AC.
and a maximum electric-only speed of 62 mph (100 km/h)
Električni doseg se konča takoj, ko zapelješ na AC.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Kakorkoli obračaš v 6 miljah se ni porabila vsa kapacitete baterije, pri tistih 11 miljah "blended" po EPA pa je bila povprečna poraba bencina zgolj 0,2 gal/100 milj, pa si izračunaj koliko je prispevala elektrika in koliko bencin.
Point je v tem, da moj izračun 1€ prihranka na polnjenje verjetno ni daleč od realnosti in je mizeren, priznam. S kapaciteto kot jo ima, pa ni nobenega smisla, da bi imel več moči v EV načinu, saj ti baterijo požre tako hitro, da jo izprazniš v večini primerov. Tudi po AC ko delujeta oba pogona se baterija prazni.
Point je v tem, da moj izračun 1€ prihranka na polnjenje verjetno ni daleč od realnosti in je mizeren, priznam. S kapaciteto kot jo ima, pa ni nobenega smisla, da bi imel več moči v EV načinu, saj ti baterijo požre tako hitro, da jo izprazniš v večini primerov. Tudi po AC ko delujeta oba pogona se baterija prazni.
gensi ::
Če upoštevaš subvencijo je 6.200 € razlike, prihranek se pa lažje izrazi s polnjenji torej 1x polnjenje ti da 16-20 km ali ca. 1 € prihranka glede na bencin. Torej moraš opravit kar 6.000 polnjenj, da se splača.
V US kolikor sem zasledil je doplačilo za plug-in simbolično majhno, pa ne vem ali gre za višje subvencije ali ima tam Toyota drugačno cenovno politiko.
Prej ali slej mora biti tudi v EU razlika zgolj simbolična.
Če ne drugače, bi morale odigrati svoje EU institucije v Bruslju (na kar pa imajo v dotičnem primeru zagotovo negativen vpliv nemški lobiji).
Ampak pustimo času čas.
Morda samo dopolnim prejšnje razmišljanje. EU bi morala v primeru znatnih cenovnih razlik med USA in EU reagirati podobno kot Kitajci: http://avto.finance.si/8807376/Kitajska...
telexdell ::
... koliko bo stal Passat PHEV, ki bo edini uporaben za družinske izlete?
- storškovno dražji kot EV (nižja subvencija, letna dajatev na kubaturo, servisi)
Seveda ker naša družina nima avta ranga Passata gremo na družinski izlet do Bleda pač tako, da naprej tja zapeljem ženo, se vrnem po hčerko in nato še po sina. Tam se vsi s pletno zapeljemo do otoka, potem pa zopet naprej domov zapeljem hčerko, katere je že malo zaspana. Se vrnem po ženo in nato še ena vožnja s sinom.
Matr, za ene je še avtobus mali majhen.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
J.McLane ::
Ha, ha, imaš pa smisel za humor, ampak dejstvo je da dveh odraslih, dveh otrok, dveh letalskih in štirih osebnih kovčkov verjetno ne boš spravil v Golfa GTE ali A3 e-tron. V karavana C segmenta (Golf, Focus) pa to zlahka zbašeš, še v Priuasa gre to z lahkoto.
Aston_11 ::
Ha, ha, imaš pa smisel za humor, ampak dejstvo je da dveh odraslih, dveh otrok, dveh letalskih in štirih osebnih kovčkov verjetno ne boš spravil v Golfa GTE ali A3 e-tron. V karavana C segmenta (Golf, Focus) pa to zlahka zbašeš, še v Priuasa gre to z lahkoto.Zakaj ne? Jaz imam golfa nekaravana in pasata karavana, v oba pa spravim, kar rabim + 3 mulce. eGolf je popolnoma enak navadnemu golfu po prostornosti.
J.McLane ::
Bomo videli, po shemah deluje malo bolj plitek, ker je v njem še 40 l posoda za gorivo, pa ne govorim za e-golf ampak za Golf GTE in Audi e-tron, ki sta plug-in:
http://www.greencarcongress.com/2014/04...
Drugače pa e-Golf ima 340 l prtljažnik, enako kot 4motion oz. 40 l manj kot navaden.
http://www.greencarcongress.com/2014/04...
Drugače pa e-Golf ima 340 l prtljažnik, enako kot 4motion oz. 40 l manj kot navaden.
Nikec3 ::
Meni pa je ravno plug in koncept hibridov povsem mimo in ga ne bi nikoli kupil. Enostavno ni ne ICE in ne električen, pa še kompliciranje je dvojno, ker ga moram polniti doma in na bencinskih.
You don't get it.
Med tednom ko hodiš v službo ga polniš doma in v službi tako kot mobitel. Za vikend ko greš do žlahte na Primorsko se prvih 30km voziš na elektriko, potem ostalo pot opraviš pa na "nafto", tankaš po potrebi tako kot zdaj.
Vem, da zelo zagovarjaš varianta plug-in hibridov, kjer dobiš cca 30 km na elektriko, a trenutne izkušnje na trgu ne kažejo, da bi ljudje kaj posebej padali nato. In tudi jaz ne mislim imeti hibrida. Ali bom imel avto z ICE motorjem, ali pa EV. Vmesnih variant se ne mislim it.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Komur ni všeč brezžično polnenje, si lahko omisli tudi robotsko avtomatiko. Verjetno za Nx več denarja ampak vseeno:
To je iz Rinspeedove študije 'samovozečega' avtomobila. KUKA je nemški proizvajalec industrijskih robotov. Cena sitnica.
To je iz Rinspeedove študije 'samovozečega' avtomobila. KUKA je nemški proizvajalec industrijskih robotov. Cena sitnica.
Zbogom in hvala za vse ribe
alexa-lol ::
WarpedGone je izjavil:
Da bo bolj jasno:
- Prius od 26.400 EUR
- Plugin Prius od 35.800 EUR
Pribitek za 4,4 kWh baterijo, ki električni doseg iz ~3km raztegne na 10km je več kot ~9.000 EUR. Rezultat je avto ranga 20k EUR za 35k EUR.
15k EUR plača 10.000L bencina, ki prevozi ene 130.000 km. Pa plugin prius nima porabe 0 ampak cca 1/2 porabe bencinskega avtomobila za 20k EUR in podobnih performans. Ergo moraš z plugin priusom prevozit vsaj 250k km da lahk začneš razmišljat o "splača". Če prišteješ še strošek elektrike, je treba dodat še nekaj tisoč km.
Zaključek: plugin prius se finančno ne splača. Kupi se ga iz drugih razlogov kot šparanje.
Če že igraš na ceno...
Kupiš Citroena C-Elysee - 9.860EUR
Kombinirana poraba - 5.3L, realno 6.5L
Tesla S - 60.000$ = cca. 45.000EUR
35.000EUR bencina je cca. 25.000L, kar je dovolj da prevoziš 400.000km.
Če delaš "povprečnih" 20.000km na leto je to 20 let.
Če bi ljudje kupovali avtomobile strogo racionalno bi bila Dacia najbolj prodajan avto v Evropi, pa ni.
PS. sem omenil da je postanek na bencinski črpalki dolg le 5 min?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexa-lol ()
J.McLane ::
Folk kupuje racionalno, ampak racionalnost se ne meri v strošku prevoza, ampak tudi koliko udobja/imidža/zadovoljstva za kakšen denar. Tlačit v priemrjavo nek C-Elysee je višek neumnosti.
WarpedGone ::
Če že igraš na ceno...
Js ne. Na ceno igrajo vsi ki uporabljajo izraz "se splača" skupaj z "hibrid".
Avto se splača edino če si avtoprevoznik ali taksist, kjer je avto v vlogi delovnega sredstva ki daje vsakdanji kruh. Noben drug avto se ne splača.
Lahko se le "splača bolj kot" i.e. splača relativno na kej drugega "primerljivega", kjer je pa vse odvisno s čim in po kakšnem kriteriju zadevo primerjaš.
Prius se bol splača od Mercedesa S, ker je trikrat cenejši. C-Ellise se bol splača od priusa ker je 3x cenejši. Oboje čisto res in hkrati povsem zgrešeno.
Se pa prius sploh ne splača v primerjavi s kakšnim ICE pol-enoprostorcem s podobno prostora in podobnimi zmogljivostmi ko ignoriraš njegov "blue crystal".
Pribitek na hibridni sklop je znanten tudi potem, ko odšteješ nižjo porabo. Ergo lahko za hibride navijaš ker ceniš električni pogon sam po sebi in si zanj pripravljen plačat. Potem pa smo že pri tem, kakšen "električni pogonski sklop" ti kupi "električni denarni pribitek". Za čisto vse hibride, za plugin hibride pa še 2x bolj velja, da plačaš precej EUR za precej mizeren EV pogon.
Kater hibridni avtomobil je resno boljši od nehibridne verzije po ne-eko kriterijih?
Pri tesli ni hinavščine - dobiš ornk EV za ceno, kakršna pač je. Nobenega izvgovaranja na ICE mašino, ko je mizerna baterija prazna, nobenega izgovarjanja na ICE mašino, ko mizernemu elektromotorju zmanjka moči in nobenega izgovarjanja na elektropogon, ko je govor o onesnaževanju, hrupu, stroških itd.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Zanimivo, da je potem toliko Priusov v vlogi delovnega sredstva (taksi), ki daje vsakdanji kruh. Verjetno so taksisti izgubili kompas za racionalnost
Še enkrat: nobene premije ni več za nakup HSD, ker so dizli enako dragi.
Še enkrat: nobene premije ni več za nakup HSD, ker so dizli enako dragi.
WarpedGone ::
Zanimivo, da je potem toliko Priusov v vlogi delovnega sredstva (taksi), ki daje vsakdanji kruh.
Ja je zanimivo. Precej enako zanimivo kot to da so v taksi službi tudi mercedesi in BMWje s ceno nad 50k EUR, vožnja pa stane enako kot vožnja v 5 let stari dacii.
Nobem me ne bo prepričal, da dela profit v mercedesu al pa BMWju. Al pa priusu, ki ga je moral sam plačat.
Če mu ga je kupu kdo drug in "predal" v kakšne reklamne namene je račun povsem drugačen, zaključek pa tudi.
Dizl prius? Pribitek na plugin del priusove zgodbe je 9 jurjev. Pribitek na hibrdini del zgodbe je nekje 3 jurje. Pribitek na dizl proti bencinu je mogoče 2 jurja.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Toyota ne daje promicijskih vozil taksistom tako kot MB, mogoče se kdo kaj zmeni s kakim trgovcem kje lokalno, pravilo pa to nikakor ni.
Auris HSD je osnovan okrog preprostega VVT-i motorja (kot je 1.33 bencinar), ki po ceniku stane 5k € manj kot hibrid.
Če ta znesek vzameš kot doplačilo pridobiš:
1. moč (kot da bi imel 1.6 bencinarja, ki je 700 € dražji)
2. avtomatski menjalnik (Toyotin MultidriveS drugače stane 1.400 €, konkurenca za dvosklopčne zadeve računa 2k €)
3. 20% nižjo porabo kar pomeni ca. 2,2 €/100 km prihranka (4.400 € v življenski dobi 200k km)
4. hermetično zaprt inverter kompresor avtomatske klimatske naprave
5. enako "drage" servise kot pri 1.33 bencinarju
6. 10 letno garancijo brez omejitve km na baterijo. (ni čisto zastonj, ker pač moraš servisirat na pooblaščencu)
Auris 2.0 dizl (19.150 €) vs. hibrid (21.300 €)? Glej zgoraj točko 2, 4, 5, 6, + višja letna dajatev in dražje obvezno zavarovane dizla.
"1 in 5 of all Toyota passenger vehicles sold is now a hybrid" nišni produkt my ass, bo treba počasi začeti uporabljati izraz mainstream
Pojdimo nazaj na EV. Kdo ve koliko bo kaj cena Kie Soul EV? baje bo prodaja v EU stekla pred US, kar je vsekakor neobičajno. Ja, ja mizerija, ampak ravno to iščem
Auris HSD je osnovan okrog preprostega VVT-i motorja (kot je 1.33 bencinar), ki po ceniku stane 5k € manj kot hibrid.
Če ta znesek vzameš kot doplačilo pridobiš:
1. moč (kot da bi imel 1.6 bencinarja, ki je 700 € dražji)
2. avtomatski menjalnik (Toyotin MultidriveS drugače stane 1.400 €, konkurenca za dvosklopčne zadeve računa 2k €)
3. 20% nižjo porabo kar pomeni ca. 2,2 €/100 km prihranka (4.400 € v življenski dobi 200k km)
4. hermetično zaprt inverter kompresor avtomatske klimatske naprave
5. enako "drage" servise kot pri 1.33 bencinarju
6. 10 letno garancijo brez omejitve km na baterijo. (ni čisto zastonj, ker pač moraš servisirat na pooblaščencu)
Auris 2.0 dizl (19.150 €) vs. hibrid (21.300 €)? Glej zgoraj točko 2, 4, 5, 6, + višja letna dajatev in dražje obvezno zavarovane dizla.
"1 in 5 of all Toyota passenger vehicles sold is now a hybrid" nišni produkt my ass, bo treba počasi začeti uporabljati izraz mainstream
Pojdimo nazaj na EV. Kdo ve koliko bo kaj cena Kie Soul EV? baje bo prodaja v EU stekla pred US, kar je vsekakor neobičajno. Ja, ja mizerija, ampak ravno to iščem
WarpedGone ::
Hvala za primerjavo, v detajle se ne bom spuščal zdele.
Stvar bo mainstream ko bo podobna statistika tudi pri drugih proizvajalcih i.e. bo "1 in 5" veljalo za kumulativo, ne le za toyoto. Dizli so postali del mainstreame ko so se VWju pridružl še drugi.
Stvar bo mainstream ko bo podobna statistika tudi pri drugih proizvajalcih i.e. bo "1 in 5" veljalo za kumulativo, ne le za toyoto. Dizli so postali del mainstreame ko so se VWju pridružl še drugi.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Ja je zanimivo. Precej enako zanimivo kot to da so v taksi službi tudi mercedesi in BMWje s ceno nad 50k EUR, vožnja pa stane enako kot vožnja v 5 let stari dacii.
MB taksistom ponuja avtomobile po močno znižanih cenah.
Recimo zelo dobro opremljen E220CDI je lani stal znanca taksista nekaj čez 30k. Cena po ceniku pa skoraj 50k. Dobil bi pa tudi bolj osnovnega E200 z manj opreme za komaj 25k.
Isto dela BMW.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
alexa-lol ::
Ja je zanimivo. Precej enako zanimivo kot to da so v taksi službi tudi mercedesi in BMWje s ceno nad 50k EUR, vožnja pa stane enako kot vožnja v 5 let stari dacii.
MB taksistom ponuja avtomobile po močno znižanih cenah.
Recimo zelo dobro opremljen E220CDI je lani stal znanca taksista nekaj čez 30k. Cena po ceniku pa skoraj 50k. Dobil bi pa tudi bolj osnovnega E200 z manj opreme za komaj 25k.
Isto dela BMW.
Verjetno gre za tiste avtomobile katere majo v salonih za testne vožnje. Zelo malo km, je pa rabljen.
Druga stvar je to da imajo avtohiše podpisane pogodbe da bodo vzele recimo 50 E klass in bonus dobijo le če jih prodajo 50. Potem se zgodi da jih recimo 47 prodajo, 3 dajo pa pod ceno da dobijo svoj del pogače.
Tu je še dejstvo da je E klassa pred letom doživela lepoten popravek in so se morali prodajalci znebiti "starih" modelov.
Vsekakor dober deal.
PS na to temo je bilo dosti govora v prvi sezoni novega Top Geara (leto 2002), ko je bil 3 voditelj še Jason Dawe in ne James May. Jason Dawe je imel skoraj v vsaki oddaji nek "deal" in je približno opisal zakaj so cene toliko nižje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexa-lol ()
TribesMan ::
Nobeni testni avtomobili niso bili to. Je točno tak kot ta na tvoji spodnji sliki "polepšan". Naročen po želji kupca. Še čakat ga je moral 2 meseca. To je stalni popust za vse taksiste. Mislim da ima posamezen taksist pravico do tega popusta enkrat vsake 4 leta.
Štos je v tem da imajo Mercedes in podobna kompanija pri teh avtih take marže da dol padeš (velik del ostane tudi trgovcem). Zato se jim verjetno tudi ne splača ukvarjat in delat električne krače, katere potem prodajajo s 5% dobička, ali pa raje celo kaj izgube.
Newcomerji ala Tesla pač morajo prodajat avte z nizko maržo, drugače bi bil tak avto tržno popolnoma ne zanimiv, ker bi stal 150kEUR.
Kaj mislite zakaj se Tesla bori za direktno prodajo kupcu, brez posrednikov?
Štos je v tem da imajo Mercedes in podobna kompanija pri teh avtih take marže da dol padeš (velik del ostane tudi trgovcem). Zato se jim verjetno tudi ne splača ukvarjat in delat električne krače, katere potem prodajajo s 5% dobička, ali pa raje celo kaj izgube.
Newcomerji ala Tesla pač morajo prodajat avte z nizko maržo, drugače bi bil tak avto tržno popolnoma ne zanimiv, ker bi stal 150kEUR.
Kaj mislite zakaj se Tesla bori za direktno prodajo kupcu, brez posrednikov?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
Okapi ::
Kot zanimivost, novinarji imajo 10% popusta na Renaulte in 8% popusta na Ople, zdravniki 15% na BMWje.
O.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
WarpedGone ::
Da ne bo kakšne pomote - Tesla ma zadnje čase marže okrog 27%. Bol natančen graf je tule.
Je pa drugačna scena pri prodajalcih mizerije:
- Honda pa na 25%
- BMW je trenutno na 22%
- Mercedes je na 21%
- Toyota je na 20%
- VW je okrog 19%
- Nissan se suče okrog 18%
- Fiat je na 13%
- GM pa na 7%
Za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Je pa drugačna scena pri prodajalcih mizerije:
- Honda pa na 25%
- BMW je trenutno na 22%
- Mercedes je na 21%
- Toyota je na 20%
- VW je okrog 19%
- Nissan se suče okrog 18%
- Fiat je na 13%
- GM pa na 7%
Za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Da ne bo kakšne pomote - Tesla ma zadnje čase marže okrog 27%. Bol natančen graf je tule.
Je pa drugačna scena pri prodajalcih mizerije:
- Honda pa na 25%
- BMW je trenutno na 22%
- Mercedes je na 21%
- Toyota je na 20%
- VW je okrog 19%
- Nissan se suče okrog 18%
- Fiat je na 13%
- GM pa na 7%
Za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Zanimivi podatki. Zanimivo tudi, kako to, da jim kljub dobrim rezultatom ne uspe skupaj spraviti nekega stalnega profita. Ali pa jim trenutno enostavno ni pomemben, ker je v prvem planu širjenje proizvodnje, novi modeli, ter seveda širjenje omrežja superchargerjev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
alexa-lol ::
WarpedGone je izjavil:
Da ne bo kakšne pomote - Tesla ma zadnje čase marže okrog 27%. Bol natančen graf je tule.
Je pa drugačna scena pri prodajalcih mizerije:
- Honda pa na 25%
- BMW je trenutno na 22%
- Mercedes je na 21%
- Toyota je na 20%
- VW je okrog 19%
- Nissan se suče okrog 18%
- Fiat je na 13%
- GM pa na 7%
Za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Ferrari, Lamborghini, RR, Bentley, Bugatti, Zonda, Koenigsegg imajo vsi maržo krepko preko 100%... za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Da ne bo kakšne pomote - Tesla ma zadnje čase marže okrog 27%. Bol natančen graf je tule.
Je pa drugačna scena pri prodajalcih mizerije:
- Honda pa na 25%
- BMW je trenutno na 22%
- Mercedes je na 21%
- Toyota je na 20%
- VW je okrog 19%
- Nissan se suče okrog 18%
- Fiat je na 13%
- GM pa na 7%
Za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Ferrari, Lamborghini, RR, Bentley, Bugatti, Zonda, Koenigsegg imajo vsi maržo krepko preko 100%... za občutek komu uspeva svojo robo najbolje prodajat.
Take primerjave nimajo smisla. Tesla ne sodi v supercar kategorijo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
alexa-lol ::
Če WarpedOne bluzi...
Mercedes ima modele od 30.000EUR do 300.000EUR in očitno imajo cenejši modeli nižjo maržo ker je trg večji in bolj konkurenčen.. sam tega on še ni jemal.
Tesla S v Mercedes S za 125.000$
@WarpedOne: Watch and learn... glej toliko časa dokler ne boš dojel zakaj ljudje še vedno kupujejo Mercedes S in ne Toyote S z LCD zaslonom.
Mercedes ima modele od 30.000EUR do 300.000EUR in očitno imajo cenejši modeli nižjo maržo ker je trg večji in bolj konkurenčen.. sam tega on še ni jemal.
Tesla S v Mercedes S za 125.000$
@WarpedOne: Watch and learn... glej toliko časa dokler ne boš dojel zakaj ljudje še vedno kupujejo Mercedes S in ne Toyote S z LCD zaslonom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexa-lol ()