Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Nikec3 ::
Haha že desetletje delajo batarije za vso možno elektroniko in še nimajo avtomatizirane proizvodnje
Res je, zelo slabo ti je marsikaj znano.
Napisal sem, da je proizvodnja slabo avtomatizirana. To pomeni, relativno glede na druge panoge.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
-valvoline- ::
Ni tebi jasno da to nebo ICE motor na vodik.
Vem, da je lahko električen motor z vodikovim kot virom energije. OK, naj vam bo, bomo videli. Vem samo, da se je pred leti resno govorilo o HV, nakar pa je vse skupaj precej potihnilo, sedaj pa se očitno spet nekaj trudijo. Nisem strokovnjak, samo nekje sem prebral, da se za proizvodnjo vodika porabi ogromno energije, po možnosti nafte. Še enkrat vprašam. Kako je s pridobivanjem vodika?
Ne bo,konec je. Lahko pa se baterije podrazijo,pocenili se ne bodo nikoli,vse dokler so Li based.
Kolikor je meni znano, so bolj problematične različne redke zemlje, ki jih potrebuješ v baterijah, sam litij pa niti ne. Tudi cena baterij je tako visoka predvsem zaradi težavnega procesa proizvodnje, ki je zelo slabo avtomatiziran in ne zaradi cene surovin.
Če se ne motim je cena litiumske zmese za baterije 500-1000 dolarjev za kg, odvisno kaj je noter in za kaj se bo baterija uporabljala. Najdrazja litina je glih tista ku se uporablja za baterije v avtoindustriji. Noben stroj in avtomatizacija ne bo pomagala,pa tudi ce stroj serje baterije po več ton na minuto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
dstr17_ ::
Nisem strokovnjak, samo nekje sem prebral, da se za proizvodnjo vodika porabi ogromno energije, po možnosti nafte. Še enkrat vprašam. Kako je s pridobivanjem vodika?Elektroliza vode ima okrog 70% izkoristek, potem ga moraš pa še stisniti, pa izgubiš še kakih 10%.
V primerjavi z direktnim polnjenjem v baterije je precej manjši izkoristek, ampak če je cena gorivnih celic dovolj nižja potem verjetno prideš skozi.
-valvoline- ::
Po najboljših scenarijih in napovedih naj bi bla v letu l.2020 primerljiva cena ICE(sploh ce je turbas) in Elektromotor+FC kombinacija.
HV bodo dražji zgolj zarad zasoljenih rezervoarjev za vodik,ki se pa lahko sčasoma tudi pocenijo.
Tudi za shranjevanje je precej napovedanih zanimivih rešitev,sploh pa une k se bo vodik shranjeval v samo šasijo,v votlih in ojačanih predelih podvozja,ki pa so itak sestavni del konstrukcije in ne bo izgub prtljažnega prostora.
Enake oz podobne rešitve so že pripravljene tudi za vozila na metan.
HV bodo dražji zgolj zarad zasoljenih rezervoarjev za vodik,ki se pa lahko sčasoma tudi pocenijo.
Tudi za shranjevanje je precej napovedanih zanimivih rešitev,sploh pa une k se bo vodik shranjeval v samo šasijo,v votlih in ojačanih predelih podvozja,ki pa so itak sestavni del konstrukcije in ne bo izgub prtljažnega prostora.
Enake oz podobne rešitve so že pripravljene tudi za vozila na metan.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Nikec3 ::
Če se ne motim je cena litiumske zmese za baterije 500-1000 dolarjev za kg, odvisno kaj je noter in za kaj se bo baterija uporabljala.
Ta podatek ne pove nič. Koliko torej potrebuješ litija za 600 kg Teslino baterijo?
Tudi za shranjevanje je precej napovedanih zanimivih rešitev,sploh pa une k se bo vodik shranjeval v samo šasijo,v votlih in ojačanih predelih podvozja,ki pa so itak sestavni del konstrukcije in ne bo izgub prtljažnega prostora.
To bi pa res rad videl.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jebiveter2 ::
jebiveter2 je izjavil:
Hydrogen car is dead. Get over it
Res eni kar zaključke potegnete , od kod ? No s tabo se ne strinjajo Hyundai, Toyota, Daimler, GM, BMW, Honda, ki so vsi napovedali prihod HV med 2015 in 2017 .
S tabo se ne strinja Nobelov nagrajenec za fiziko Steven Chu, ki je tudi bil pred 10 leti proti HV, sedaj pa misli da je tehnologija dovolj daleč, da je čas za HV.
S tabo se ne strinja Nemčija, kjer je postavljenih 15 HV polnilnih postaj,v naslednjih 2 letih bodo odprli še dodatnih 20.
Vsekakor je tukaj vodilna Nemčija, ki očitno ima načrte za HV. Postavljajo postaje, vodik bodo sposobni pridelovat s pomočjo sončne energije, zmanjšali so potrebno količino platine na vozilo.
Od kod ? Izkušnje na podlagi preteklih propadlih projekov z vodikom.
To kdo se z mano ne strinja mi res bolj kot ne "dol visi". Če bi se strinjal z njimi, bi imeli vsi narobe, tako pa bo imel vsaj eden prav.
Tudi za shranjevanje je precej napovedanih zanimivih rešitev,sploh pa une k se bo vodik shranjeval v samo šasijo,v votlih in ojačanih predelih podvozja,ki pa so itak sestavni del konstrukcije in ne bo izgub prtljažnega prostora.
Enake oz podobne rešitve so že pripravljene tudi za vozila na metan.
Ja, bravo.
In šasija ti bo razpadla sama od sebe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
J.McLane ::
Ne vem no, VW se je že nekako sprijaznil z dejstvi vodika:
http://green.autoblog.com/2013/11/20/vw...
http://green.autoblog.com/2013/11/20/vw...
"Hydrogen mobility only makes sense if you use green energy," he said, but when you start from there, you need to convert it first into hydrogen "with low efficiencies" where "you lose about 40 percent of the initial energy," he said. Then, you have to compress the hydrogen to 700 bar and store it in the vehicle, which costs more energy. "And then you have to convert the hydrogen back to electricity in a fuel cell with another efficiency loss," Krebs said, "so that in the end, from your original 100 percent of electric energy, you end up with 30 to 40 percent."
Gregor P ::
Saj lepo da se razvija, morda bo pa kdaj uporabno v kakšne druge namene
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
-valvoline- ::
Če se ne motim je cena litiumske zmese za baterije 500-1000 dolarjev za kg, odvisno kaj je noter in za kaj se bo baterija uporabljala.
Ta podatek ne pove nič. Koliko torej potrebuješ litija za 600 kg Teslino baterijo?
Tudi za shranjevanje je precej napovedanih zanimivih rešitev,sploh pa une k se bo vodik shranjeval v samo šasijo,v votlih in ojačanih predelih podvozja,ki pa so itak sestavni del konstrukcije in ne bo izgub prtljažnega prostora.
To bi pa res rad videl.
600kg x 500usd za kg najcenejše litine = 30.000 dolarjev.
Ne vem no, VW se je že nekako sprijaznil z dejstvi vodika:
http://green.autoblog.com/2013/11/20/vw...
"Hydrogen mobility only makes sense if you use green energy," he said, but when you start from there, you need to convert it first into hydrogen "with low efficiencies" where "you lose about 40 percent of the initial energy," he said. Then, you have to compress the hydrogen to 700 bar and store it in the vehicle, which costs more energy. "And then you have to convert the hydrogen back to electricity in a fuel cell with another efficiency loss," Krebs said, "so that in the end, from your original 100 percent of electric energy, you end up with 30 to 40 percent."
Torej izkoristek kot ga majo najboljši tdi motorji.
Kaj pri EVjih ni izgube pr distribuciji in polnenju štroma? Sploh pa une varijante za hitro polnenje? Realne izgube bodo tudi v tem primeru tam do 40-50%.
Ko smo pr tem,kolk je realna izguba samega električnega omrežja? Če upoštevamo vse trafose,kablovje,varovalke,stikala,vtičnice itn?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
PrimozR ::
jebiveter2 je izjavil:
jebiveter2 je izjavil:
Ki so pod črto, če furamo termične elektrarne slabši od ICE
Nope. Pa zakaj bi fural termoelektrarne, če lahko furaš jedrske?
Pa đizs no, kaj pa je jedrska drugega kakor termična elektrarna
Nič. Razen tega, da za razliko od običajne, premogovne termoelektrarne ne oddaja CO2. Kar je nekako tudi namen električnih avtomobilov, kajne?
Za kakršnekoli konkretne igrice s elektriko potrebujemo kot prvo dodatne elektrarne. Jederskih preveč ljudi noče, termo še manj, vetra nimamo, hidro je izkoriščeno, solarne si lahko pozimi nekam vtaknemo, el. iz plin/nafta ni fore... Česa novega ni na vidiku. Kje bi sploh elektriko dobili za kakršenoli podvig EVjev?
Ljudje bodo morali požreti ponos in dovoliti jedrske ali pa se preseliti nazaj v kameno dobo. As simple as that. Tehničnih problemov praktično ni, problemi so v glavah paničarjev.
Nekateri sanjate o prevozu za 1 EUR/100 km, enostavno ne obstaja in ne bo obstajalo. EV bo dejansko ponujal več kot klasični pogoni (tišina, zvezno pospeševanje, enostavnost vožnje ...) in zaradi je "prava stvar"
Glede potrebne elektrike za polnjenje neke konkretne flote EV je bilo že tudi veliko izračunov, v glavnem pljunek v morje kWh.
Problem vodika je bil tudi že N-krat izpostavljen, shranjevanje, energijska potratnost pridelave vodika in s tem cena, težavna distribucija, izkoristek gorivne celice in njena stalna moč. Zakaj se po vseh teh letih še CNG ni prijel kot pogonsko gorivo? Ker im a podobne probleme distribucije kot vodik, s tem da je vodik še veliko težje shranjevati. Toyota, Honda bosta FCV imeli samo v Kaliforniji, ker to tam hočejo neumni politiki, oni samo igrajo zraven kako je to super.
En povprečen državljan s trošarino in DDV na gorivo letno prispeva nekih 700 EUR, pričakujte da bo za EVje v prihodnosti neka taka pavšalna letna dajatev. Na ceno elektrike ali dedicated števec za EV v vsaki hiši se bo praktično nemogoče obesti.
-valvoline- je pa persona non grata kot kaže z ralogom.
Kaj pa je problem 1 EUR na 100 km? Samo elektrika bi morala biti ~3 cente na kWh. Na sonce in veter to pač ni mogoče, na kaj drugega, resnega pri proizvodnji smo pa bistveno bližje. Stroški obrabe vozila so pač zanemarjeni :D
Aja, zakaj bi imel letno dajatev za EV, če ga filaš iz elektrike jedrske elektrarne, torej v ozračje ne mečeš CO2, torej državi ni potrebno plačevati glomaznih denarjev za vsako tono izpustov CO2. Pri bencinu to seveda mora početi. Seveda je tukaj predpostavka, da se v vodstvu države nekaj premakne in po hitrem postopku odobri gradnjo več jedrskih elektrarn. Utopija, vem.
-valvoline- je izjavil:
Tudi za shranjevanje je precej napovedanih zanimivih rešitev,sploh pa une k se bo vodik shranjeval v samo šasijo,v votlih in ojačanih predelih podvozja,ki pa so itak sestavni del konstrukcije in ne bo izgub prtljažnega prostora.
Enake oz podobne rešitve so že pripravljene tudi za vozila na metan.
Trololo much? Kdo bo pa tesnil te votle dele šasije, ki so zdaj med seboj zvarjeni samo točkovno? Kaj boš naredil, če ti šasija ne bo prestala pressure testa? Kaj boš naredil, ko boš šasijo naslonil na robnik, naredil mikrorazpoke in boš kar naenkrat ostal brez tanka? itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
PrimozR ::
-valvoline- je izjavil:
Kaj pri EVjih ni izgube pr distribuciji in polnenju štroma? Sploh pa une varijante za hitro polnenje? Realne izgube bodo tudi v tem primeru tam do 40-50%.
Ko smo pr tem,kolk je realna izguba samega električnega omrežja? Če upoštevamo vse trafose,kablovje,varovalke,stikala,vtičnice itn?
Seveda so. Kaj pa pri proizvodnji in distribuciji dizla (cisterna šleper s ~50% izkoristkom pa to..)
IMO bo osebni promet šel na elektriko, vozila za entuzijaste malo mešano (še vedno je velik del navdušenja nad avtomobili rohnenje motorja, čeprav z novimi generacijami bo tega vedno manj, ker bodo pač vajene električnih avtov, klasičen napredek pa to - namesto bencina bi bilo enostavno uporabljati čistejši alkohol), veliko vprašanje je pa IMO tovorni promet... Elektrika se ne zdi pretirano viable, razen če boš v tovornjak zmetal za 8 ur baterij, potem pa med polnjenjem ukazal šoferju počivati. Kar bi pravzaprav reguliranje tovornega prometa naredilo enostavno. Tranzit pa seveda na vlake.
-valvoline- ::
Čez cajt bo res elektrika uber alles,ampak to se ne bo zgodilo kar tako hitro kot si nekateri prestavljate. V naslednjih 50 let ziher ne. Sploh pr takšnih cenah EVjev. Sem pa skoraj 100% ziher da v naslednjih 50 let ne bo na trgu ne bo nobeno poceni EV vozilo dostopno masam (subvencije in oproščanje davkov out). Na tehtnici med EV in FCEV pa sem tudi več k 100% ziher da bo na koncu zmagal vodik (razen če se vmes zgodi kakšen čudež na področju baterij v kar močno dvomim).
Kar se tiče shranjevanja CNGja in vodika v samo sasijo, so že uporabni in delujoči prototipi (vsaj za metan). VW ma prototip passata na CNG ki deluje na ta način. Podvozje je izdelano iz večslojnih carbonfiber-kovina kombinacij, da lahko zdržijo pritisk tudi po 1000 barov in več,kar pomeni da je takšna izvedba karoserije primerna tudi za vodik.
Se popolnoma strinjam da life as we know it ends brez jedrske energije.
Kar se tiče shranjevanja CNGja in vodika v samo sasijo, so že uporabni in delujoči prototipi (vsaj za metan). VW ma prototip passata na CNG ki deluje na ta način. Podvozje je izdelano iz večslojnih carbonfiber-kovina kombinacij, da lahko zdržijo pritisk tudi po 1000 barov in več,kar pomeni da je takšna izvedba karoserije primerna tudi za vodik.
Se popolnoma strinjam da life as we know it ends brez jedrske energije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Gregor P ::
vozila za entuzijaste malo mešano (še vedno je velik del navdušenja nad avtomobili rohnenje motorja, čeprav z novimi generacijami bo tega vedno manj, ker bodo pač vajene električnih avtov,Ne verjamem, da je navdušenje nad hrupom specifično vezan na MNZ (ljudje poslušajo radi tudi hrupno "glasbo" itd.), sam recimo že od kar vozim gledam na to, da je vozilo čim manj glasno. In dejansko v kabini neke sodobne luksuzne limuzine motorja praktično skorajda ne slišim ob normalni vožnji.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
-valvoline- ::
Rad bi videl test Tesle S pod polno obremenitvijo, z 5imi osebami noter klima nonstop on,par 100kg prtljage zravn pa tudi po možnosti priklopljena kšna prikolica zadaj ali kej podobnega. Da vidimo kako se bo štrom izkazal v tem primeru.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Nikec3 ::
600kg x 500usd za kg najcenejše litine = 30.000 dolarjev.
Upam da se zavedaš, kakšno bedarijo si napisal.
1. Predvidevaš, da je v bateriji samo litij?
2. Meniš da je material 100% delež cene baterija.
3. Celotna baterija Model S stane 30 000 € ali manj. Več zagotovo ne. V tej ceni pa je vključeno vse. Material, delo, marža. Realno to pomeni, da litij ne stane 500 usd/kg, še 250 usd/kg je preveč.
Še vedno pa ostaja vprašanje koliko litija je v 600 kg battery packu. In ne, ni 600 kg.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
PrimozR ::
-valvoline- je izjavil:
Čez cajt bo res elektrika uber alles,ampak to se ne bo zgodilo kar tako hitro kot si nekateri prestavljate. V naslednjih 50 let ziher ne. Sploh pr takšnih cenah EVjev. Sem pa skoraj 100% ziher da v naslednjih 50 let ne bo na trgu ne bo nobeno poceni EV vozilo dostopno masam (subvencije in oproščanje davkov out). Na tehtnici med EV in FCEV pa sem tudi več k 100% ziher da bo na koncu zmagal vodik (razen če se vmes zgodi kakšen čudež na področju baterij v kar močno dvomim).
Kar se tiče shranjevanja CNGja in vodika v samo sasijo, so že uporabni in delujoči prototipi (vsaj za metan). VW ma prototip passata na CNG ki deluje na ta način. Podvozje je izdelano iz večslojnih carbonfiber-kovina kombinacij, da lahko zdržijo pritisk tudi po 1000 barov in več,kar pomeni da je takšna izvedba karoserije primerna tudi za vodik.
Se popolnoma strinjam da life as we know it ends brez jedrske energije.
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Also, sneg :D
J.McLane ::
-valvoline- je izjavil:
Torej izkoristek kot ga majo najboljši tdi motorji.
Kaj pri EVjih ni izgube pr distribuciji in polnenju štroma? Sploh pa une varijante za hitro polnenje? Realne izgube bodo tudi v tem primeru tam do 40-50%.
Govora je o elektrolozi, torej 30-40% izkoristek ELEKTRIKE, za katero marsikateri poudarjajo da je za 1 kWh potrebno najmanj 3 kWh primarne energije. Ideja o vodiku je tu zgolj in samo zaradi shranjevanja viškov OVE, ampak jaz mislim da bo rešitev ali v bolj "prijaznem" sintetičnem gorivu (CO2 iz TE) ali smart grid (tu BEV igra ključno vlogo da se polni takrat ko so viški) ali shranjevanju v baterijah (molten salt) ali črpalnih HE ali distribucija na dolge razdalje. Na koncu bo verjetno skupek vsega po malem.
energetik ::
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.
Maestral ::
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.
Vodik da nima prihodnosti? Bedarija, pa saj se najbrž hecaš! Najbolj razširjen element vesolja, pa vsaj tretji po pogostnosti na našem planetu, tisti z npr. največjo znano toplotno kapaciteto, izredno visoko potencialno /energetsko vrednostjo, osnova vseh "bodočih" fuzijskih elektrarn, pa že sedaj najbolj pogosto gorivo gorivnih celic?
Ok, res je, da je trenutno še problem uspešnega (in cenenega shranjevanja), to je trenutno resda GLAVNA OVIRA. Kar pa bo definitivno lažje odpravit, kot izumit še ne vem kakšno izboljšavo na znanih tehnologijah baterij.
Dejstvo, da se zadnja leta "dogaja" predvsem na področju baterij (vsaj kar se tiče širše javnosti), ne pomeni, da je vodik odpisan. Še zdaleč ne.
Teoretična energijska meja vrednosti vodika s pretvorbo v elektriko je še zelo, zelo daleč, medtem ko je sicer sama kemična vrednost (skladiščenje energije s "polnenjem") precej, precej nižja. Še vedno živimo torej v obdobju iskanja najboljše tehnologije. Vse je še v igri.
In, ne, večino vodika pridelujemo na razne bistveno bolj ekonomične načine, le manjši del z elektrolizo vode. Celoten ciklus predelave lahko seže prek 90%, z uporabo "odpada" (kogeneracija npr. toplota) pa celo višje... Vsaj administrativno.
LP
fpbs ::
Tesla Motors CEO Elon Musk went on record awhile back saying that fuel cell vehicles are "bullshit."
Who Needs Fuel Cells When EVs Already Exist?
Nissan CEO Carlos Ghosn echoes that statement, but of course he doesn't use that word.
Instead, Ghosn says that, while automakers (mostly Toyota and Honda) continue to show off fuel cell concept vehicles, those vehicles have no chance of becoming a production reality until at least the end of the decade.
Who Needs Fuel Cells When EVs Already Exist?
Nissan CEO Carlos Ghosn echoes that statement, but of course he doesn't use that word.
Instead, Ghosn says that, while automakers (mostly Toyota and Honda) continue to show off fuel cell concept vehicles, those vehicles have no chance of becoming a production reality until at least the end of the decade.
Magic1 ::
Izjava konkurenčnega CEO je vredna natančno 0.
Ne da navijam za vodik, samo navajam neumnost komentarja.
Ne da navijam za vodik, samo navajam neumnost komentarja.
Magic
Maestral ::
Tesla Motors CEO Elon Musk went on record awhile back saying that fuel cell vehicles are "bullshit."
Who Needs Fuel Cells When EVs Already Exist?
Nissan CEO Carlos Ghosn echoes that statement, but of course he doesn't use that word.
Instead, Ghosn says that, while automakers (mostly Toyota and Honda) continue to show off fuel cell concept vehicles, those vehicles have no chance of becoming a production reality until at least the end of the decade.
Ah ja, wunder kids... FC da je bullshit? No, počakajmo še par let.. Pa se bo videlo.
Možakar je briljanten, ni kaj. Ampak. Če le pogledam njegov zadnji projekt (Hyperloop), se mi pa kar kozla.
Pa saj ima najbrž kakšne svetovalce in pomočnike? Kako, da je s pompom obelodanil načrte (kot svoje!) za nekaj, kar se pojavlja kot ideja (in je princip patentiran) že vse od leta 1880?
A človk ne pozna nič tehnične zgodovine?
Očitno ne.
Torej, po njegovem je FC tehnologija BS.
Najbrž bo treba to sporočit vsaj NASI, ker je ta princip sicer okostje energetike njihovih vesoljskih igračk..
fpbs ::
Verjetno bodo glavno besedo pri tem imeli kupci. Jaz osebno se nebi nikdar odločil za vodik, rajši še naprej furam dizelna. Glede na to, v kakšni fazi je razvoj EV, vodik praktično nima več nobene možnosti. Seveda bodo poskusi, in tudi kupci se bodo našli, toda na koncu bo prevladal EV.
http://green.autoblog.com/2013/11/21/20...
http://green.autoblog.com/2013/11/21/20...
Then Bob Lutz walked up and joined our conversation with a positive note:
"Stage II lithium, with twice the energy content, is almost here," he enthused. "So battery packs will get smaller. You need ranges of over 200 miles for people to get over range anxiety, and a few years from now, a battery pack the size of what's in the Volt will store about 300 miles worth of energy. Then you can forget the IC engine."
"I'm not so sure," Cole countered. "What is the cost for that higher-energy battery?"
"I think the battery cost will come down," Lutz responded. So Stage II lithium, which will double the energy of today's lithium-ion batteries, is almost here? And at lower cost? Really?
"Yes," Lutz responded, "with better anodes and cathodes. A lot of the losses now are at the anode and cathode." How soon? I asked. "A year, maybe two," he answered with a grin.
"It's going to be interesting to see how that plays out," Cole concluded.
-valvoline- ::
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.
Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Magic1 ::
In v kateri fazi je EV? A ni bil že davnega leta 1990 na ameriških cestah(pustimo ostale prototipe, ki sežejo še 100let bolj nazaj...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
-valvoline- ::
Tesla Motors CEO Elon Musk went on record awhile back saying that fuel cell vehicles are "bullshit."
Who Needs Fuel Cells When EVs Already Exist?
Nissan CEO Carlos Ghosn echoes that statement, but of course he doesn't use that word.
Instead, Ghosn says that, while automakers (mostly Toyota and Honda) continue to show off fuel cell concept vehicles, those vehicles have no chance of becoming a production reality until at least the end of the decade.
Seveda lumpeta takšne izjave, FC zahteva denar in razvoj,verjetno denarnico ma že prazno saj je nonstop v minusu, baterija je daj šta daš to je kar je in fertik.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
mn ::
-valvoline- je izjavil:
Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.
Vodik je plin tako da je volumen kot merska enota idiotska mera. Vprašaj kilogram. Je pa precej dražji od bencina za enako energetsko vrednost.
-valvoline- ::
Verjetno bodo glavno besedo pri tem imeli kupci. Jaz osebno se nebi nikdar odločil za vodik, rajši še naprej furam dizelna. Glede na to, v kakšni fazi je razvoj EV, vodik praktično nima več nobene možnosti. Seveda bodo poskusi, in tudi kupci se bodo našli, toda na koncu bo prevladal EV.
http://green.autoblog.com/2013/11/21/20...
Then Bob Lutz walked up and joined our conversation with a positive note:
"Stage II lithium, with twice the energy content, is almost here," he enthused. "So battery packs will get smaller. You need ranges of over 200 miles for people to get over range anxiety, and a few years from now, a battery pack the size of what's in the Volt will store about 300 miles worth of energy. Then you can forget the IC engine."
"I'm not so sure," Cole countered. "What is the cost for that higher-energy battery?"
"I think the battery cost will come down," Lutz responded. So Stage II lithium, which will double the energy of today's lithium-ion batteries, is almost here? And at lower cost? Really?
"Yes," Lutz responded, "with better anodes and cathodes. A lot of the losses now are at the anode and cathode." How soon? I asked. "A year, maybe two," he answered with a grin.
"It's going to be interesting to see how that plays out," Cole concluded.
Bo prišel čas k boš mel opcijo nafta = 5e za liter, vodik = 1e za liter, dizel vozilo cenovno = vozilo na FC, EV bo pa 3x dražji(brez davčnih olajšav in subvencij). Kaj boš izbral?
-valvoline- je izjavil:
Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.
Vodik je plin tako da je volumen kot merska enota idiotska mera. Vprašaj kilogram. Je pa precej dražji od bencina za enako energetsko vrednost.
The price of hydrogen including producing and delivering to fueling stations varies from about $2. 10 per gallon to $3. 20
Trenutna cena benza v ZDA je 3.5-4.5usd/galon.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WarpedGone ::
Konkretni procenti sploh niso važn: pod črto je "vodikova družba" vsaj pol manj učinkovita kot "baterijska družba".
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
-valvoline- ::
Vseeno, FCEV bo sčasoma 1/3 cene baterijske izvedbe. To je edino pomembno za povprečnega kupca. O dometu in časa polnenja mislim da ni potrebe še enkrat razlagat.
Verjetno bodo na trgu prisli tudi *hibridi* FCEV z baterijami za 50km dometa brez vodika,ki bodo še vedno pol cenejši k 100% baterije.
Verjetno bodo na trgu prisli tudi *hibridi* FCEV z baterijami za 50km dometa brez vodika,ki bodo še vedno pol cenejši k 100% baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Maestral ::
WarpedGone je izjavil:
Konkretni procenti sploh niso važn: pod črto je "vodikova družba" vsaj pol manj učinkovita kot "baterijska družba".
Oprosti, ampak tale graf je pa res čisti BS. Oziroma, vsaj zelo omejen pogled na ekonomijo EV.
Več kot 90 % svetovne proizvodnje vodika ne nastaja z elektrolizo, ampak na druge, precej bolj ekonomične načine.
Kot EV tudi vozila na gorivne celice seveda izkoriščajo regenerativno zaviraje (tega na shemi seveda ni videti).
Kje si pa našel to shemo?
LP
fpbs ::
In v kateri fazi je EV? A ni bil že davnega leta 1990 na ameriških cestah(pustimo ostale prototipe, ki sežejo še 100let bolj nazaj...
Pozabljaš na zgodovino, ali jo pa ne poznaš. Še leta 2000, ko je bil na oblasti Bush, je ta podpisal odlok s katerim so v Nevadi uničili vsa EV.
http://www.electrifyingtimes.com/ev1_cr...
Ugodnemu razvoju se lahko zahvalimo sedanji ameriški vladi, ostali svet pa temu samo sledi. Ta razvoj je sedaj v taki fazi, da ga je nemogoče zavstaviti.
Gre pa to nekaterim zelo v nos, in verjetno ti poiskusi z vsiljevanjem vodika niso nič drugega, kot ena možna prepreka nadaljnega razvoja EV. Preprosto
povedano:" Zakaj nebi komplicirali, če je lahko enostavno".
energetik ::
Ekonomične načine? Misliš iz nafte?WarpedGone je izjavil:
Konkretni procenti sploh niso važn: pod črto je "vodikova družba" vsaj pol manj učinkovita kot "baterijska družba".
Oprosti, ampak tale graf je pa res čisti BS. Oziroma, vsaj zelo omejen pogled na ekonomijo EV.
Več kot 90 % svetovne proizvodnje vodika ne nastaja z elektrolizo, ampak na druge, precej bolj ekonomične načine.
Se mi zdi nekako, da ne razumeš točno da je vodik le prenašalec energije. In če imaš dovolj električen energije (npr. fuzija), nima nobenega smisla delat iz nje vodik, ker jo bolje izkoristiš v baterijah.
Tam kjer pa ne moreš uporabiti baterij (npr. letalo), je pa bolje kuhati metanol iz CO2 in H20, pa odpadejo vse izgube za kompresiranje vodika, hkrati pa metanol pohlevno leži v navadnem plehnatem tanku za gorivo.
Skratka vodik je fail. Razen če ne odkrijejo 1000letne zaloge čistega vodika na Zemlji. (tega ni)
Okapi ::
nima nobenega smisla delat iz nje vodik, ker jo bolje izkoristiš v baterijah.Kar seveda sploh ni nujno res. Enkrat smo že računali, da stane akumulator več kot vsa elektrika, ki jo lahko shrani v svoji življenjski dobi. Baterija pa sploh. Prav lahko da je shranjevanje električne energije v obliki vodika cenejše kot v akumulatorjih ali baterijah, kljub večjim izgubam, ker moraš najprej še vodik narediti.
O.
Magic1 ::
Če je bolj efektivo delat metanol, zakaj bi se matrali z zahtevnim shranjevanjem vodika?
Magic
mn ::
nima nobenega smisla delat iz nje vodik, ker jo bolje izkoristiš v baterijah.Kar seveda sploh ni nujno res. Enkrat smo že računali, da stane akumulator več kot vsa elektrika, ki jo lahko shrani v svoji življenjski dobi. Baterija pa sploh. Prav lahko da je shranjevanje električne energije v obliki vodika cenejše kot v akumulatorjih ali baterijah, kljub večjim izgubam, ker moraš najprej še vodik narediti.
O.
Poleg tega lahko delaš vodik ko imaš presežke električne energije in ga hraniš dokler ga ne potrebuješ. Polnjenje akumulatorjev doma ti tega ne omogoča. Ravno tako je verjetno prenos na dolge razdalje cenejši (recimo sončne celice v sahari).
Bomo videli kaj nam bo prihodnost prinesla. Jaz osebno menim, da čistega vodika v širši potrošnji ne bomo videli. Kvečjemu kak metanol ali kaj podobnega.
Okapi ::
Ker imamo mogoče viške poceni elektrike? (Odgovor magicu)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
energetik ::
Če je bolj efektivo delat metanol, zakaj bi se matrali z zahtevnim shranjevanjem vodika?Ravno to ves čas trdim. Zakaj bi se matrali s kompresiranjem in utekočinjanjem ter debelimi posodami pod pritiskom, če pa lahko vodik zapakiramo v tekoče ogljikovodike in celo uporabimo vso obstoječo infrastrukturo.
Fischer%E2%80%93Tropsch process @ Wikipedia
pegasus ::
Skratka vodik je fail. Razen če ne odkrijejo 1000letne zaloge čistega vodika na Zemlji. (tega ni)Čisti vodik ne, je pa nekaj zelo blizu temu: http://simple.wikipedia.org/wiki/Methan...
J.McLane ::
Kdo bo financiral mrežo polnilnih postaj na vodik, če pa ena stane 4 miljone $, postopek kaj taka postaja dela z vodikom da je primeren za polnjenje je tudi lepo opisan:
http://green.autoblog.com/2013/10/14/a-...
Building hydrogen stations remains an expensive proposition: we were told they were trying to get to a unit cost of 200 million yen ($2.03M US) for a single station, but it costs about twice that amount right now, or something like four million dollars.
http://green.autoblog.com/2013/10/14/a-...
dstr17_ ::
Zakaj bi se matrali s kompresiranjem in utekočinjanjem ter debelimi posodami pod pritiskom, če pa lahko vodik zapakiramo v tekoče ogljikovodike in celo uporabimo vso obstoječo infrastrukturo.V tem primeru je metanol treba uporabiti z gorivno celico, drugače so izgube večje kot pri vodiku.
energetik ::
Zakaj? Pri metanolu v ICE lahko oksidiraš še ogljik, pri gorivni ga IMHO ne moreš.Zakaj bi se matrali s kompresiranjem in utekočinjanjem ter debelimi posodami pod pritiskom, če pa lahko vodik zapakiramo v tekoče ogljikovodike in celo uporabimo vso obstoječo infrastrukturo.V tem primeru je metanol treba uporabiti z gorivno celico, drugače so izgube večje kot pri vodiku.
Sicer pa eno zanimivo branje: http://ivem.eldoc.ub.rug.nl/FILES/ivemp...
jebiveter2 ::
Torej, zgodbo o vodiku upam da smo zaključili ?
CO2 kills the fuel cell (Vsaj tiste osnovne prototipe)
Drugače pa preprosto izločiš/izlužiš/izbrskaš H2 iz metana in podobnih goriv, kar je dokaj ugodno (ne energetsko, samo simpel je) in skuriš v H2 gorivni celici
Pri metanolu v ICE lahko oksidiraš še ogljik, pri gorivni ga IMHO ne moreš.
CO2 kills the fuel cell (Vsaj tiste osnovne prototipe)
Drugače pa preprosto izločiš/izlužiš/izbrskaš H2 iz metana in podobnih goriv, kar je dokaj ugodno (ne energetsko, samo simpel je) in skuriš v H2 gorivni celici
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
energetik ::
jebiveter2 je izjavil:
Drugače pa preprosto izločiš/izlužiš/izbrskaš H2 iz metana in podobnih goriv, kar je dokaj ugodno (ne energetsko, samo simpel je) in skuriš v H2 gorivni celiciHeh, zakaj bi to storil, če si pa glih zapakiral H2 v metanol?
Metanol pokuriš v turbodizlu, pa je. Seveda pri predpostavki, da je bil metanol skuhan z elektriko iz nuklearke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
jebiveter2 ::
Heh, zakaj bi to storil, če si pa glih zapakiral H2 v metanol? :)
Ker je transport tekočih goriv neizmerno preprostejši
Sicer če se greš delat izkoristke je pretvorba v elektriko in filanje baterij dosti boljša zadeva.
Samo, niso vedno samo izkoristki važni.
dstr17_ ::
Pri metanolu v ICE lahko oksidiraš še ogljik, pri gorivni ga IMHO ne moreš.ICE ima precej manjši izkoristek kot gorivne celice. Lahko sicer da vseeno odtehta izgube pri kompresiji vodika, ne vem številk na pamet.
Seveda pri predpostavki, da je bil metanol skuhan z elektriko izTako.nuklearkeSonca.
-valvoline- ::
Prihajajo tudi sodobne FC varijante kar na metan. Ni potrebe po H2. To bo prava pot.
Hibridni FCEV na metan, dometa 50km recimo 100% na štrom za kruzanje po mestu in FC na CNG za daljše razdalje po potrebi. WIN-WIN
Hibridni FCEV na metan, dometa 50km recimo 100% na štrom za kruzanje po mestu in FC na CNG za daljše razdalje po potrebi. WIN-WIN
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Maestral ::
In v kateri fazi je EV? A ni bil že davnega leta 1990 na ameriških cestah(pustimo ostale prototipe, ki sežejo še 100let bolj nazaj...
Pozabljaš na zgodovino, ali jo pa ne poznaš. Še leta 2000, ko je bil na oblasti Bush, je ta podpisal odlok s katerim so v Nevadi uničili vsa EV.
http://www.electrifyingtimes.com/ev1_cr...
Ugodnemu razvoju se lahko zahvalimo sedanji ameriški vladi, ostali svet pa temu samo sledi. Ta razvoj je sedaj v taki fazi, da ga je nemogoče zavstaviti.
Gre pa to nekaterim zelo v nos, in verjetno ti poiskusi z vsiljevanjem vodika niso nič drugega, kot ena možna prepreka nadaljnega razvoja EV. Preprosto
povedano:" Zakaj nebi komplicirali, če je lahko enostavno".
Da se zahvalimo Ameriški vladi za - kaj točno? Njihova politika zakupa dolgoročnih dobav CH energentov nas posredno tepe že dolgo, že nekaj časa so pa tu še novi igralci (npr. Kitajska)...
Bogi Američani,sedaj plačujejo kar 3,2$ za galono, kar znese nesramnih 0,84$/l, oz. kar nekaj čez 70 evrskih centov. Ja, hudo, ob njihovih minimalnih plačah, še posebej, ker so nekoč plačevali le kako petino naše cene goriva... Za njih se je gorivo dejansko drastično podražilo, od kar presega tank bencina celo en hamburger+CocaColo je gnev naroda že opazen.
Farsa svetovne ekonomije.
Vodika noben ne vsiljuje, kot sem namigoval, je vse še odprto - pa naj zmaga najboljša in (upam) najcenejša tehnologija.
Opažam pa, da je glavna napaka pri sledenju gorivne ekonomike pri tem, da malo kdo pomisli na celotno verigo. Skupaj z vplivi na okolje.
Graf v enem od prejšnjih postov kaže na in/out šele z vidika el.priključka "v garaži" - ja, direktno filanje baterij EV je vsekakor bolj učinkovito kot elektroliza in cel cirkus za FC EV.
Ampak od kje, kako in za koliko pride energija do vtičnice? Elektrarne.
Hidro, vetrne, solarne, .. Jedrske? Večinoma premog in ostali ogljikovodiki.
Ste vedeli, da se naši npr. mobiji filajo le s kakimi slabimi 10 procenti dejanskega iskoristka pretvorbe energije od izvora? Da je tipičen proces polnitve baterije še vedno nesramno nizek?
Da npr. (termo) elektrarne delujejo v najboljšem primeru z iskoristkom nekje okoli +50%?
Da je neposredno pridobivanje vodika lahko tudi 10x učinkovitejše?
Pro_moted ::
Pri metanolu v ICE lahko oksidiraš še ogljik, pri gorivni ga IMHO ne moreš.ICE ima precej manjši izkoristek kot gorivne celice. Lahko sicer da vseeno odtehta izgube pri kompresiji vodika, ne vem številk na pamet.
Seveda pri predpostavki, da je bil metanol skuhan z elektriko izTako.nuklearkeSonca.
Ja pa saj HV vozila ki prihajajo niso samo ICE na vodik, ampak tudi elektromotor z gorivnimi celicam, kot virom energije.
Sicer pa zakaj bi en način pogona izključeval drugega. Možno je da bosta uspela oba načina.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pro_moted ()
Maestral ::
Dobro, omenjate metanol in podobne ogljikovodike, kot gorivo gorivnih celic.
Super, torej je jasno. Nobeden ne insistira pri čistem vodiku (H oz. H2), kar se bo izkazalo za uporabno, bo zmagalo...
Glavna poanta je tukaj pridobivanje (uporabnega nosilca vodika za uporabo v FC) nasproti elektriki (za filanje baterij), skupaj z vso ekonomiko.
Super, torej je jasno. Nobeden ne insistira pri čistem vodiku (H oz. H2), kar se bo izkazalo za uporabno, bo zmagalo...
Glavna poanta je tukaj pridobivanje (uporabnega nosilca vodika za uporabo v FC) nasproti elektriki (za filanje baterij), skupaj z vso ekonomiko.