Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
black ice ::
Zakaj bi pustil avto stati 3 mesece?
Potem takem ne potrebuješ avtomobila.
Če je poraba v stand-by takšen problem, zakaj ne naredijo glavnega stikala? Recimo nekje v bližini polnilnega priljučka.
Potem takem ne potrebuješ avtomobila.
Če je poraba v stand-by takšen problem, zakaj ne naredijo glavnega stikala? Recimo nekje v bližini polnilnega priljučka.
WarpedGone ::
Ker so dost pametni, da je takšno "stikalo" avtomatsko:
Teslini avtomobili znajo poklicat na pomoč, če se jih preveč zanemarja.
Sploh pa "prazna" baterija ni kr takoj "mrtva", le za obuditev celega sistema morda ne zadošča več običajen vklop polnilca, ker sprožitev polnjenja potrebuje nekaj energije iz same baterije. Če je te premalo, kompjuter tega ne omogoča (ker je izklopljen).
Spet se tle napolno debatira o nekih brikanih glavnih baterija, folk ma pa probleme z navadnimi 12V svinčenimi baterijami, ki so nekaj časa crkovale serijsko.
Tolk o tem kolk v javnost pridejo pravi problemi nekega avtomobila, kolk pa javnost prežvekuje svoje lastne napinjene strahove, ki s konkretnim avtom nimajo ničesar skupnega.
...For example, a Model S battery parked with 50 percent charge would approach full discharge only after about 12 months. Model S batteries also have the ability to protect themselves as they approach very low charge levels by going into a "deep sleep" mode that lowers the loss even further. A Model S will not allow its battery to fall below about 5 percent charge. At that point the car can still sit for many months. Of course you can drive a Model S to 0 percent charge, but even in that circumstance, if you plug it in within 30 days, the battery will recover normally.
.. And from Roadster 2.0 and beyond, your Tesla can even let us know it needs your attention. If that happens, we simply contact you and suggest you charge your car.
Teslini avtomobili znajo poklicat na pomoč, če se jih preveč zanemarja.
Sploh pa "prazna" baterija ni kr takoj "mrtva", le za obuditev celega sistema morda ne zadošča več običajen vklop polnilca, ker sprožitev polnjenja potrebuje nekaj energije iz same baterije. Če je te premalo, kompjuter tega ne omogoča (ker je izklopljen).
Spet se tle napolno debatira o nekih brikanih glavnih baterija, folk ma pa probleme z navadnimi 12V svinčenimi baterijami, ki so nekaj časa crkovale serijsko.
Tolk o tem kolk v javnost pridejo pravi problemi nekega avtomobila, kolk pa javnost prežvekuje svoje lastne napinjene strahove, ki s konkretnim avtom nimajo ničesar skupnega.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
dzinks63 ::
Opel je pocenil Ampero za 7600€ in ob dodatku eko sklada v vrednosti 4000€, bo cena po novem, cca 31000€.
Oplova Ampera je bila, tudi v naših koncih, prvi električni avtomobil, ki je dajal vtis resne dnevne uporabnosti (tudi zaradi podaljševalnika dosega, seveda).
Pri Oplu so ob začetku prodaje načrtovali, da bodo leta 2012 v Evropi prodali okoli 10 tisoč Amper (in Voltov). Pa so jih komaj polovico te številke. In letos je še slabše.
Pri nas so lani v prvem polletju prodali šest Amper, letos le še tri. Na nemškem trgu so v prvem polletju prodali 823 Amper, letos le še 223. In na celotnem evropskem trgu so lani torej prodali okoli 5.500 (pa še to večinoma velikim kupcem, le približno četrtino fizičnim osebam), letos v prvem polletju le še 1.000.
Ampera torej predstavlja vsega 0,2 odstotka Oplove prodaje vozil (po prodanih enotah, ne po prihodkih). Če odštejemo to, da je za proizvajalca seveda pomembno (zaradi imidža), da ima v prodajnem programu sodobno, električno vozilo, je za Opel Ampera v resnici zanemarljiva. Nepomembna.
WarpedGone ::
Ni problema, iskrena nevednost ni nikakršen problem.
Toleranca do podjebavanja je pa nična. To old for that shit...
Glede uspeha ampere pa le "told you so" ...
Je kdo kje zasledil kako se kej prodaja PSAjev Hybrid4?
Toleranca do podjebavanja je pa nična. To old for that shit...
Glede uspeha ampere pa le "told you so" ...
Je kdo kje zasledil kako se kej prodaja PSAjev Hybrid4?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: fpbs ()
WarpedGone ::
Sm sam zbrskal podatke o prodaji hibridov - od januarja lani do konca letošnjega junija je bilo v sloveniji na novo registriranih:
- 23 Citroen DS5 Hybrid4
- 20 Peugeot 508 Hybrid4
- 20 Peugeot 3008 Hybrid4
Ergo skupaj 63 kosov PSAjevih hibridov proti skupno 11 novih Amper.
Slavnih Priusov je bilo v tem času na novo registriranih 48 kosov, lexusov pa 26. Honda v tem času ni prodala nobenega novega hibrida (insight, cr-z).
PSA je s svojim Hybrid4 praktično v štartu ujel uveljavljeno Toyoto, ki hibride ravzija in promovira že 15 let... They must do something right.
- 23 Citroen DS5 Hybrid4
- 20 Peugeot 508 Hybrid4
- 20 Peugeot 3008 Hybrid4
Ergo skupaj 63 kosov PSAjevih hibridov proti skupno 11 novih Amper.
Slavnih Priusov je bilo v tem času na novo registriranih 48 kosov, lexusov pa 26. Honda v tem času ni prodala nobenega novega hibrida (insight, cr-z).
PSA je s svojim Hybrid4 praktično v štartu ujel uveljavljeno Toyoto, ki hibride ravzija in promovira že 15 let... They must do something right.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Si vključil tudi Aurise in Yarise? Drugače pa jasno da je v naši državi v prednosti dizel, s svojo subvencionirano ceno.
M-XXXX ::
Utk ::
Trošarina je manjša kot na bencin, pa še marsikdo je dobi nazaj. Ampera se je pa pocenila zato, ker jo nihče noče.
J.McLane ::
Mogoče je bil subvencioniran napačen izraz, dejstvo je da je na dizel 0,691 €/l na bencin pa 0,827 €/l trošarin, davščin in drugega sranja, in to ob dejstvu, da dizel vsebuje 12% več energije na liter in na liter izpusti prav toliko več CO2. Vse to da dizlu 23% cenovno prednost pri enako učinkovitem avtu.
M-XXXX ::
Mogoče je bil subvencioniran napačen izraz, dejstvo je da je na dizel 0,691 €/l na bencin pa 0,827 €/l trošarin, davščin in drugega sranja, in to ob dejstvu, da dizel vsebuje 12% več energije na liter in na liter izpusti prav toliko več CO2. Vse to da dizlu 23% cenovno prednost pri enako učinkovitem avtu.
Ja bi rekel, da je subvencija res napačen izraz za nekaj kar ima namesto 100% višja ceno le 90% višjo ceno :D
nekikr ::
Mogoče je bil subvencioniran napačen izraz, dejstvo je da je na dizel 0,691 €/l na bencin pa 0,827 €/l trošarin, davščin in drugega sranja, in to ob dejstvu, da dizel vsebuje 12% več energije na liter in na liter izpusti prav toliko več CO2. Vse to da dizlu 23% cenovno prednost pri enako učinkovitem avtu.
Boš pa spregledal, da je dizelski motor v osnovi dražji, kajne? Daj še to v enačbo in poročaj koliko je razlike v %. Bo šlo?
WarpedGone ::
Si vključil tudi Aurise in Yarise?
Nism. V tem obdobju je bil na novo registriran en hibriden Yaris in 23 hibridnih Aurisov.
Številke ne spremenijo slike, da je toyota sicer še vedno v vodstvu, da pa PSA prodaja presenetljivo dobro glede na novost.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Naredimo povsem objektiven test. Svojo Teslo Model S pustim 3 mesece stati. So kakšne težave, ko jo začnem čez 3 mesece spet uporabljati? Vem da se baterija sprazni. Jo lahko po treh mesecih normalno napolnim in se vozim dalje?
Kolikor sem jaz seznanjen, da ko so se pojavile prve Tesle Model S je bila njihova stendbaj poraba 4,5kW na dan. Zato je ta avto tudi dobil ljubkovalno ime" Vampir". Takrat so v stendbaju zdržali brez polnenja samo 13 dni. Narejene so bile potem neke izboljšave in se je poraba zmanjšala na 3kW/dan, kar je še vedno
nesprejemeljivo.
http://www.greencarreports.com/news/108...
Pred kakim masecem so pri Tesli izdali novico, da so z novim FW zmanjšali porabo za kar 75%. Seveda je tu jasno, da neko stvar lahko popraviš za 75% samo v primeru,
če si nekaj že v štartu naredi zelo slabo.
http://insideevs.com/tesla-model-s-firm...
Nikec3 ::
Ne glede na to, da se je kolega zmotil pri enoti, je to kar je napisal res. Nobena skrivnost ni, da je Model S "vampirsko pil" energijo, zaradi programerske lenobe ali neznanja firme. Dobesedno so izdali beta verzijo software-a. Je pa super, da je to sedaj rešeno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
WarpedOne in Nikec3, da vama bo bolj jasno, prečitajta še to stran:
http://www.teslamotors.com/forum/forums...
http://www.teslamotors.com/forum/forums...
Utk ::
Mogoče je bil subvencioniran napačen izraz, dejstvo je da je na dizel 0,691 €/l na bencin pa 0,827 €/l trošarin, davščin in drugega sranja, in to ob dejstvu, da dizel vsebuje 12% več energije na liter in na liter izpusti prav toliko več CO2. Vse to da dizlu 23% cenovno prednost pri enako učinkovitem avtu.
Boš pa spregledal, da je dizelski motor v osnovi dražji, kajne? Daj še to v enačbo in poročaj koliko je razlike v %. Bo šlo?
Ni res, da je v osnovi dražji. In ne vem zakaj bi to državo sploh brigalo. Sej ga ne rabiš kupit. Država spodbuja dizel, to je dejstvo, nihče pa ne zna povedat ZAKAJ. Ni pametnega razloga. Edini razlog je, da so EU proizvajalci v dizlu našli tržno nišo, in se s tem poskušajo branit pred Azijci in Američani, ki jih dizel ne zanima, samo za Evropo se jim ga pa zmeraj ne splača razvijat. Čeprav, ko se enkrat lotijo, nas spet naščijejo, vsaj Japonci.
Nikec3 ::
Čisti butasti FUD. To lahko izjavi le idiot, ki o zadevi nima pojma, se pa vseeno duva ko žaba. Kaj naj bi pomenilo "zdržali"? A pol pa crknjejo al kva?
Avto nje dovolj pameten, da svojo porabo prilagaja količini preostale energije.
"Vampire drain" je Tesla v celoti priznala in se zanj opravičila, tako da ni nekega razloga, da poskušaš zmanjšati pomen te težave.
Polnih detajlov ne bomo zvedl nikol, ker so pač poslovna skrivnost ampak če bi mogu na kaj stavit bi stavu na podrekane nVidia drajverje.
Ah daj no, "podrekani driverji" so krivi, da Tesla ne napiše programa, ki bi dejansko izklopil večino elektronike na avtomobilu?
@WarpedOne glede na to kak "ton" uporabljaš pri pisanju, je s tabo zelo težko komunicirati.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
nekikr ::
Mogoče je bil subvencioniran napačen izraz, dejstvo je da je na dizel 0,691 €/l na bencin pa 0,827 €/l trošarin, davščin in drugega sranja, in to ob dejstvu, da dizel vsebuje 12% več energije na liter in na liter izpusti prav toliko več CO2. Vse to da dizlu 23% cenovno prednost pri enako učinkovitem avtu.
Boš pa spregledal, da je dizelski motor v osnovi dražji, kajne? Daj še to v enačbo in poročaj koliko je razlike v %. Bo šlo?
Ni res, da je v osnovi dražji. In ne vem zakaj bi to državo sploh brigalo. Sej ga ne rabiš kupit. Država spodbuja dizel, to je dejstvo, nihče pa ne zna povedat ZAKAJ. Ni pametnega razloga. Edini razlog je, da so EU proizvajalci v dizlu našli tržno nišo, in se s tem poskušajo branit pred Azijci in Američani, ki jih dizel ne zanima, samo za Evropo se jim ga pa zmeraj ne splača razvijat. Čeprav, ko se enkrat lotijo, nas spet naščijejo, vsaj Japonci.
Ti pa že nekaj časa niti kupoval avtomobila, kajne? Recimo Opel. Recimo Renault. Recimo BMW. Kaj ko bi pred pametovanjem kdaj kupil kakšen avtomobil a?
Utk ::
Ti se raje kaj nauči o mašinah. Vtakni še v bencinarja turbino, injektorje, ki delajo pri velikem pritisku, komplicirano filtriranje sranja v izpuhu, par sto kubikov več, pa ne bo več nič cenejši od dizla. Če dizel vse to rabi, da gre čez eko normo, potem je to njegov problem, in tvoj, če ga hočeš kupit. Včasih dizel ni imel nič od tega, pa je glih tako delal, še več, naredil je 1 mio km brez problema, danes pa do 200,000 km zapraviš več za servis kot stane cela mašina.
Sicer pa to koliko stvar v osnovni stane ni v NOBENI povezavi s tem za kakšno ceno se prodava, in za kakšno ceno si ti stvar še pripravljen kupit. Če bi dizel mašina bila 50% cenejša za naredit od bencinarja, bi glih tako bila dražja v salonu.
Sicer pa to koliko stvar v osnovni stane ni v NOBENI povezavi s tem za kakšno ceno se prodava, in za kakšno ceno si ti stvar še pripravljen kupit. Če bi dizel mašina bila 50% cenejša za naredit od bencinarja, bi glih tako bila dražja v salonu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Nikec3 ::
Eh, brezveze. Model S je v mirovanju pil preveč energije. Kriva je Tesla, ne glede na to, če so zajebali pri nVidii, ali kje drugje. Tesla je tista, ki je poslala to verzijo software-a "na cesto". Sem velik fan Tesle, ampak kot si sam rekel, svet ni črno-bel. Tudi Tesla ne.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Preveč? Kriv? Same čustveno obarvane besede, ki se tepejo s "sem velik fan".
Velikost ventilatorja je irelevantna, štejejo goli, čustveno neobremenjeni fakti. In funkcionalna pismenost.
Kar Model S res preveč počne in je to res dejanski in drag problem je to obraba zadnjih gum. Žal se tega ne bo rešilo v prihodnosti s kakšnim FW updatom.
Vsaj en lastnik si je naredu daljše zadnje zgornje povezave v podvozju, da ma mal manj nagiba v kolesih. Velika večina pa pospešeno menja komplete koles zaradi zlizane notranje rame zadnjega para gum. Kar se je zaenkrat stuhtalo je le to, da je treba bit tečn pozorn pri optični nastavitvi koles, da so vrednosti karseda blizu idealnih. Da so znotraj toleranc je lahko preslabo.
Ampak to ni sexy problem in nobene FUDsterske cajtenge o tem ne poročajo.
Velikost ventilatorja je irelevantna, štejejo goli, čustveno neobremenjeni fakti. In funkcionalna pismenost.
Kar Model S res preveč počne in je to res dejanski in drag problem je to obraba zadnjih gum. Žal se tega ne bo rešilo v prihodnosti s kakšnim FW updatom.
Vsaj en lastnik si je naredu daljše zadnje zgornje povezave v podvozju, da ma mal manj nagiba v kolesih. Velika večina pa pospešeno menja komplete koles zaradi zlizane notranje rame zadnjega para gum. Kar se je zaenkrat stuhtalo je le to, da je treba bit tečn pozorn pri optični nastavitvi koles, da so vrednosti karseda blizu idealnih. Da so znotraj toleranc je lahko preslabo.
Ampak to ni sexy problem in nobene FUDsterske cajtenge o tem ne poročajo.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
Mogoče je bil subvencioniran napačen izraz, dejstvo je da je na dizel 0,691 EUR/l na bencin pa 0,827 EUR/l trošarin, davščin in drugega sranja, in to ob dejstvu, da dizel vsebuje 12% več energije na liter in na liter izpusti prav toliko več CO2. Vse to da dizlu 23% cenovno prednost pri enako učinkovitem avtu.
Boš pa spregledal, da je dizelski motor v osnovi dražji, kajne? Daj še to v enačbo in poročaj koliko je razlike v %. Bo šlo?
Dražji je avto, motor sam po sebi ni več pretirano dražji. Dvomasne vztrajnike imajo oboji, turbine tudi (okej, bencinarji nimajo VVG, razen Porscheja), neposreden vbrizg in variabilen valve timing prav tako, torej je kompleksnost bolj ali manj enaka na obeh straneh.
EDIT: kar je pa drugih komponent, BMW za vse vrstne 4 motorje uporablja enake bloke, enako za vse vrstne 6 (itak so prvi le še 2.0, drugi pa le še 3.0). Prav vsi ti motorji pa uporabljajo enake bate, ki so za povrhu v uporabi še v 1.5 3-cilindraših.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
nekikr ::
Pa vseeno nanese vsaj 1000EUR pri cenejšem avtomobilu in 2000EUR pri malenkost dražjem.
Utk: saj imaš tudi navite dizle, ki jih lahko primerjaš s tvojimi turbo bencinarji. Kupi si kdaj kakšen avto, boš videl kaj vse imaš na izbiro danes.
Utk: saj imaš tudi navite dizle, ki jih lahko primerjaš s tvojimi turbo bencinarji. Kupi si kdaj kakšen avto, boš videl kaj vse imaš na izbiro danes.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
fpbs ::
Ne glede na to, da se je kolega zmotil pri enoti, je to kar je napisal res. Nobena skrivnost ni, da je Model S "vampirsko pil" energijo, zaradi programerske lenobe ali neznanja firme. Dobesedno so izdali beta verzijo software-a. Je pa super, da je to sedaj rešeno.
Ja res sem se zmotil in namesto 4,5kWh na dan zapisal 4,5kW na dan, samo upam, da je bilo popolnoma jasno, kaj je bilo mišljeno.
Je pa super, da je to sedaj rešeno.
Vse to je samo delno rešeno, samo tisto, kar se da rešiti softwersko. Posledica tega je, da moraš sedaj ko se hočeš peljat počakat kakšnih 10 do 15 sekund, da se avto "zbudi". Težave na baterijah pa še vedno ostanejo. Vsaka posamezna celica mora biti varovana s stalno elektronsko zaščito. Čeprav tu poraba na posamezno celico ni velika, je pa problem v tem, ker je v Tesli vgrajenih okrog 7000 celic, kar pa končno še vedno znese preveliko porabo. Verjetno se tudi iz tega razloga pri Tesli odločajo za druge dobavitelje, kot so BYD in Samsung. Tako naprimer ena BYDova, ali Samsungova baterija po kapaciteti nadomešča kar 20 Panasonicovih, kar pa pomeni tudi 20 krat manj vezij, ki nadzirajo celice. Sorazmerno velik porabnik je tudi vzdrževanje temperature celotne baterije. Tekočinsko vzdrževanje temperature je samo začasna rešitev, ki močno poslabša končno energijsko gostoto baterije. V končni fazi bo prišlo v poštev samo zračno hlajenje, kot ga ima Leaf. Res, da imajo sedaj s tem nekaj težav, samo imajo že v končni fazi razvoja baterije, ki bodo vzdržale precej višje temperature in jih bodo pričeli vgrajevati že v začetku leta 2014.
ps.Glede na to, da Warpedone z vsakim svojim prispevkom nekoga zmerja in žali, sem jih predlagal za izbris, in bi prosil, da se jih odstrani.
Lepo bi pa bilo, če bi se WarpedOne vsem opravičil in prenehal z neprimernim pisanjem.
edit by moderator - sporna vsebina odstranjena, avtor sporne vsebine je dobil prijazno opozorilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()
Nikec3 ::
Verjetno se tudi iz tega razloga pri Tesli odločajo za druge dobavitelje, kot so BYD in Samsung.
Imaš kakšen vir za to? Sem misli, da je Tesla s Panasonicovimi baterijami precej zadovoljna. Pa še Panasonic je nekaj investiral v Teslo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
Imaš kakšen vir za to? Sem misli, da je Tesla s Panasonicovimi baterijami precej zadovoljna. Pa še Panasonic je nekaj investiral v Teslo.
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=...
Vsak proizvajalec EV stori največjo napako, če se veže samo na enega dobavitelja baterij, med katerimi vlada prava tekma, kdo bo izdelal baterijo, ki
bo najbolje odgovarjala vsem pogojem, ki se zahtevajo.
gzibret ::
Dizelaš vs bencinar je offtopic (se nanaša na brisano debato zadnjega dne).
Vse je za neki dobr!
Nikec3 ::
Tesla's battery pack, for instance, reportedly weighs up to 900 kilograms, which is about half the weight of the entire vehicle.
V zgornjem linku sem našel tudi to. Je to res, ali se pretirava s težo?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
Jaz mislim, da se tu s težo baterij nekoliko pretirava. Je pa verjetno pretirana teža vzrok za nenormalno izrabo gum, kot je bilo omenjeno.
Nikec3 ::
http://oe.finance.si/8347433/Hibridni-a...
To je čisto res, ali je populistično nakladanje? Sem bil že precej prepričan, da je avtomobil na vodik mrtev. (tudi upam da bo)
Krize na področju elektromobilnosti ni zaznati, prodaja se vsako leto približno podvoji...
Gorivne celice kot osrednja vodikova tehnologija namreč prav tako poganjajo električni motor, le da je doseg lahko precej večji kot pri baterijah - do 500 kilometrov. Za leto 2015 je več velikih proizvajalcev, kot so Mercedes, Toyota, Hyundai, Honda in GM, napovedalo prihod serijskih vodikovih avtomobilov.
To je čisto res, ali je populistično nakladanje? Sem bil že precej prepričan, da je avtomobil na vodik mrtev. (tudi upam da bo)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
Pro_moted ::
To da dolgoročno baterije niso rešitev, je jasno. Za naslednjih 20-30 let pa bo pač OK.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
Nikec3 ::
To da dolgoročno baterije niso rešitev, je jasno. Za naslednjih 20-30 let pa bo pač OK.
Kaj pa je dolgoročna rešitev če ne baterije? Po izkoristku jim nobena stvar ne pride blizu. Pa še ne razumem od kod jemlješ ideje, da bi bile baterije sedaj kul, čez 30 let pa ne bodo več?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Lonsarg ::
Gorivna celica je ene vrste baterija za enkratno uporabo. Ko/ce pa jim uspe izdelati napolnjivo baterijo iz vodika ali cesa podobnega pa smo na konju. Vsekakor pa tudi ce ne bo takega revolucionarnega napredka bo pa vsaj kak napredek, tak da baterije bodo vsekakor bolj, ne manj pomembne v prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
dux ::
Če ma kdo slučajno avto na vodik, bo lahko od zdaj na Lescah tankal - klik
Upanje je v nasih odlocitvah
J.McLane ::
Zgodba o vodiku je trenutna taka, pa naj me kdo popravi če se kje motim:
- 90% vodika se pridobiva iz zemljskega plina, kjer s pomočjo vodne pare (nekako) dobijo vodik in CO, v drugem ciklu spet s pomočjo vodne pare dobijo vodik in CO2. Postopek naj bi bil 80% učinkovit, torej smo že zapravili neko učinkovitost ki jo mora gorivna celica nadomestiti in izpustili smo CO2 ki lokalno v mestu ni neka
- vodik se lahko pridobiva tudi direktno z elektrolizo vode, problem je da je učinkovitost nekje max 50%, velika škoda da bi kar pol energije metal skozi okno samo zato da bi lahko tankal vodik.
Ok, imamo vodik, kaj pa sedaj? V avtu imamo gorivno celico, ki je sposobna optimalno delovati pri neki konstatni moči, viški se morajo shranjevati v bateriji, torej avto na vodik je dejansko baterijsko električno vozilo, vodikova celica pa deluje kot generator el. energije. Učinkovitost gorivne celice je max 60%, od tu naprej je nekaj izgub s polnjenjem praznenjem batrerije (buffer) in potem še izgube samega el. motorja.
Tole je po teoretični poti malo težko računati, ker so vse ocene bolj od oka. Na srečo imamo podatke koliko tako vozilo pokuri v praksi, v zgornjme članku je navedba da s 4kg vodika prevozimo od 400-500 km. Za FCX Clarity je navedena poraba 1 kg na 60 milj. V 1 kg vodika je 141 MJ energije, da smo prišli do 1 kg vodika smo torej pokurili za 176 MJ plina ali 3,3 kg zemeljskega plina. Torej avto na vodik pokuri ca. 2,6 - 3,3 kg/100 km zemeljskega plina. Z elektrolizo vode raje ne bom računal, ker je to potem bolj kot ne katastrofa.
Volkswagen Up pokuri v praksi 3,5 kg, pa je motor in kompresija še vedno prilagojena temu da deluje tudi na bencin. Če bi se odpovedal dejstvu, da motor mora delovati tudi na bencin in bi vložili še nekih 50k EUR v super duper plug-in hibridni sistem, bi bili za ca. 50% bolj učinkoviti za 90% voženj, s 50% cenejšim avtom. Za tisti podaljšan doseg na plin bi bila poraba energije praktično enaka (ali celo boljša) kot pri vodiku.
Torej, jaz pravim da električni avto na vodik ni prava stvar.
- 90% vodika se pridobiva iz zemljskega plina, kjer s pomočjo vodne pare (nekako) dobijo vodik in CO, v drugem ciklu spet s pomočjo vodne pare dobijo vodik in CO2. Postopek naj bi bil 80% učinkovit, torej smo že zapravili neko učinkovitost ki jo mora gorivna celica nadomestiti in izpustili smo CO2 ki lokalno v mestu ni neka
- vodik se lahko pridobiva tudi direktno z elektrolizo vode, problem je da je učinkovitost nekje max 50%, velika škoda da bi kar pol energije metal skozi okno samo zato da bi lahko tankal vodik.
Ok, imamo vodik, kaj pa sedaj? V avtu imamo gorivno celico, ki je sposobna optimalno delovati pri neki konstatni moči, viški se morajo shranjevati v bateriji, torej avto na vodik je dejansko baterijsko električno vozilo, vodikova celica pa deluje kot generator el. energije. Učinkovitost gorivne celice je max 60%, od tu naprej je nekaj izgub s polnjenjem praznenjem batrerije (buffer) in potem še izgube samega el. motorja.
Tole je po teoretični poti malo težko računati, ker so vse ocene bolj od oka. Na srečo imamo podatke koliko tako vozilo pokuri v praksi, v zgornjme članku je navedba da s 4kg vodika prevozimo od 400-500 km. Za FCX Clarity je navedena poraba 1 kg na 60 milj. V 1 kg vodika je 141 MJ energije, da smo prišli do 1 kg vodika smo torej pokurili za 176 MJ plina ali 3,3 kg zemeljskega plina. Torej avto na vodik pokuri ca. 2,6 - 3,3 kg/100 km zemeljskega plina. Z elektrolizo vode raje ne bom računal, ker je to potem bolj kot ne katastrofa.
Volkswagen Up pokuri v praksi 3,5 kg, pa je motor in kompresija še vedno prilagojena temu da deluje tudi na bencin. Če bi se odpovedal dejstvu, da motor mora delovati tudi na bencin in bi vložili še nekih 50k EUR v super duper plug-in hibridni sistem, bi bili za ca. 50% bolj učinkoviti za 90% voženj, s 50% cenejšim avtom. Za tisti podaljšan doseg na plin bi bila poraba energije praktično enaka (ali celo boljša) kot pri vodiku.
Torej, jaz pravim da električni avto na vodik ni prava stvar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
fpbs ::
Uporabo vodika namesto baterij si jaz razlagam kot: Zakaj pa nebi stvari zakomplicirali, če je lahko enostavna.
Malajlo ::
Ne moreš primerjat limuzine AKA FCX al pa vžigalnika na kolesih, kar Up je. Pa še to je 3.5 kg CNG nekam veliko za tisto škatlico.
Sežigat vodik v ICE je fail v osnovi. Vodik je smiselno delat s PV, zemeljski plin pa raje v ICE.
Sežigat vodik v ICE je fail v osnovi. Vodik je smiselno delat s PV, zemeljski plin pa raje v ICE.
J.McLane ::
Up pokuri več bencina kot Prius, bil je pa eden izmed primerov v praksi, ker drugih vozil na CNG praktično ni. Bo Prius vs. Clarity dobra primerjava? 5l/100 km bencina pomeni 170 MJ energije.
In nihče ni govoril o kurjenju vodika v ICE.
Zakaj bi pa 50% dragocene elektrike iz PV metal stran za pridobivanje vodika?
In nihče ni govoril o kurjenju vodika v ICE.
Zakaj bi pa 50% dragocene elektrike iz PV metal stran za pridobivanje vodika?
Okapi ::
A je kdo izračunal, koliko energije električni avti porabijo samo za prevažanje težkih akumulatorjev? Imam občutek, da se na to pri merjenju izgub kar pozabi.
O.
O.
J.McLane ::
Merjenje teoretičnih izgub je samo teorija, zakaj bi šel po tej poti, če lahko preprosto pogledaš doma na el. števec koliko elektrike je potrebno za vožnjo. V praksi je to od 15 do 25 kWh/100 km kar je energijski ekvivalent 1,5 do 2,5 l dizla.
Boš sedaj še računal koliko energije gre v nič za prevažanje težkih akumulatorjev?
Boš sedaj še računal koliko energije gre v nič za prevažanje težkih akumulatorjev?
Okapi ::
Ja, če hočeš pošteno primerjati izkoristke različnih motorjev in goriv, moraš upoštevati tudi to. Zanima te, koliko stane gorivo za prevoz 1 kg koristne teže na razdalji 1 km (če si zelo natančen, moraš upoštevati tudi hitrost - čas je denar:-).
O.
O.
J.McLane ::
Pozablajš na dejstvo da je teža problem samo pri pospeševanju ali vožnji v hrib in pozabljaš tudi da pri zaviranju z EV veliko te energije dobiš nazaj v obliki regeneracije.
Enkrat je bil en članek o električnem vlaku in kot zanimivost so povedali, da vlak ki pelje iz Jesenic v Ljubljano več energije oddda v omrežje (generator zavira) kot pa jo potrebuje. Pa bi človek rekel da je višinska razlika na tako dolgi razdalji zanemarljiva.
Enkrat je bil en članek o električnem vlaku in kot zanimivost so povedali, da vlak ki pelje iz Jesenic v Ljubljano več energije oddda v omrežje (generator zavira) kot pa jo potrebuje. Pa bi človek rekel da je višinska razlika na tako dolgi razdalji zanemarljiva.
Okapi ::
Brez skrbi, vse "nazaj prinese", ko se vrača na Jesenice;-)
Kakorkoli obračaš, se za tovorjenje tone akumulatorjev porabi več energije, kot bi se jih za tovorjenje stotih kil.
O.
Kakorkoli obračaš, se za tovorjenje tone akumulatorjev porabi več energije, kot bi se jih za tovorjenje stotih kil.
O.
J.McLane ::
Pri EV je veliko bolj pomemben kriterij zračni in kotalni upor. Na prejšnji strani imaš primer tovarniške porabe e-Up 11,7 kWh/100 km in e-Golf 12,7 kWh/100 km.
e-Up tehta 1090 kg, ima verjetno ožje pnevmatike, ima sicer večji količnik zračenga upora ampak je čelna površina veliko manjša, tako da je verjetno skupni zračni upor tudi manjši.
e-Golf tehta 1510 kg in porabi zgolj 8,5% več. Torej 38% večja masa in zgolj 8,5% višja poraba, pa še to za vso razliko ni kriva zgolj masa, temveč še kotalni in zračni upor.
e-Up tehta 1090 kg, ima verjetno ožje pnevmatike, ima sicer večji količnik zračenga upora ampak je čelna površina veliko manjša, tako da je verjetno skupni zračni upor tudi manjši.
e-Golf tehta 1510 kg in porabi zgolj 8,5% več. Torej 38% večja masa in zgolj 8,5% višja poraba, pa še to za vso razliko ni kriva zgolj masa, temveč še kotalni in zračni upor.