Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
Torej Tesla teh težav praktično nima trdiš sedaj (in tudi če, so to zgolj čisto minorne zadeve)? In lastniki (ljudje ki so za to igračo dejansko plačali) si izmišljujejo zadeve (verjetno iz čiste zlobe)? Avto ima težave to je dejstvo (kar pa je nekaj povsem pričakovanega za "novinca" na trgu)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
WarpedGone ::
Kdor ma tri čiste kaj vpliva na kWh/km nad tem ne more bit ravno presenečen. Hint kam pes taco moli, pokaže že 2. in 3. mesto:
Roadster S ima širše pnevmatike, še več navora pri nizkih obratih in s tem kar 6% nižjo učinkovitost.
Vse skup v perspektivno postavi Prius, ki porabi 2x več.
Vseeno pa kapo dol pečjaku - ne palamudi ampak dela kar lahko.
2. Tesla roadster: 151,50 kWh
3. Tesla roadster S: 160,76 kWh
Roadster S ima širše pnevmatike, še več navora pri nizkih obratih in s tem kar 6% nižjo učinkovitost.
Vse skup v perspektivno postavi Prius, ki porabi 2x več.
Vseeno pa kapo dol pečjaku - ne palamudi ampak dela kar lahko.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
fpbs ::
Toliko pohval o tej Tesli, nazadnje jo pa prehiti naš Andrej Pečjak.
Zgodovina sprememb…
- odbrisalo: gzibret ()
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Kdor ma tri čiste kaj vpliva na kWh/km nad tem ne more bit ravno presenečen. Hint kam pes taco moli, pokaže že 2. in 3. mesto:
2. Tesla roadster: 151,50 kWh
3. Tesla roadster S: 160,76 kWh
Roadster S ima širše pnevmatike, še več navora pri nizkih obratih in s tem kar 6% nižjo učinkovitost.
Vse skup v perspektivno postavi Prius, ki porabi 2x več.
Vseeno pa kapo dol pečjaku - ne palamudi ampak dela kar lahko.
Ampak, če so bili ljudje, ki se s tem aktivno ukvarjajo in celo prirejajo taka tekmovanja šokirani, potem smo morda vseeno lahko presenečeni. Saj ne, da je Tesla zaradi tega kaj dosti slabša, samo malo bi se moral umiriti s tem svojim že precej pretiranim branjenjem. Nekako ne izpadeš več resno, pa čeprav morda celo kaj veš o teh EV.
WarpedGone ::
Kdo je bil nad čim šokiran, ne pomeni nič. Sploh ko so vmes "novinarji".
Pečjak je na tej dirki zmagal v učinkovitosti rabe energije. Po tej metriki je sicer nepremagljiv električni skiro. Zakaj noviranji o tem ne pišejo?
Če se omejiš na štirikolesne zadeve, ki so vsaj podobne avtomobilom, se učinkovitost zreducira na težo in hitrost. Nebi smelo bit težko premagat roadsterja z zelo lahkim jajčkom, ki ima dosega tja do 100km, gume od specialke in se cijazi z 30kmh kar je tudi njegova najvišja hitrost po ravnini. Po kWh/km boš s tako kripo morda zmagal amapak težko boš z resnim obrazom rekel, da imaš *dober* EV.
Je res tako težko razumet, da je 'kvaliteta' avtomobila precej več kot ena sama številka?
Res nebi smel bit tak problem z one-off zadevo v eni meteriki premagat komercialen produkt, ki se trudi biti dober na mnogo področjih hkrati, med katerimi so pogosto tudi direkt nasprotujoče si zadeve? Vse skup je u bistvu le še dodaten dokaz kako zelo dober Tesla Roadster sploh je. Še One-Off zadeva, ki je bla narejena predvsem z mislijo na učinkovitost (in brez vsake misli na kako športnost, velik doseg, ipd) je komadja nekaj malega bolj učinkovita kot serijski produkt.
Pečjak je na tej dirki zmagal v učinkovitosti rabe energije. Po tej metriki je sicer nepremagljiv električni skiro. Zakaj noviranji o tem ne pišejo?
Če se omejiš na štirikolesne zadeve, ki so vsaj podobne avtomobilom, se učinkovitost zreducira na težo in hitrost. Nebi smelo bit težko premagat roadsterja z zelo lahkim jajčkom, ki ima dosega tja do 100km, gume od specialke in se cijazi z 30kmh kar je tudi njegova najvišja hitrost po ravnini. Po kWh/km boš s tako kripo morda zmagal amapak težko boš z resnim obrazom rekel, da imaš *dober* EV.
Je res tako težko razumet, da je 'kvaliteta' avtomobila precej več kot ena sama številka?
Res nebi smel bit tak problem z one-off zadevo v eni meteriki premagat komercialen produkt, ki se trudi biti dober na mnogo področjih hkrati, med katerimi so pogosto tudi direkt nasprotujoče si zadeve? Vse skup je u bistvu le še dodaten dokaz kako zelo dober Tesla Roadster sploh je. Še One-Off zadeva, ki je bla narejena predvsem z mislijo na učinkovitost (in brez vsake misli na kako športnost, velik doseg, ipd) je komadja nekaj malega bolj učinkovita kot serijski produkt.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Ampak aerodinamika je pa definitvno na strani Tesle. Me pa čudi to da je bilo dokaj malo ekip na tej tekmi, so bili samo trije električni avti?
WarpedGone ::
Vpliv aerodinamike je v splošnem precenjen - svoje zobe začne kazat šele pri visokih hitrostih i.e. tam nad 15m/s, ornk grist pa začne šele nad 30m/s.
Velika večina km se opravi pri nižjih hitrostih kjer kraljuje kotalni upor. Ta je primarno odvisen od dimenzij gum, te pa od teže vozila.
Sploh pa ma Roadster precej Shitty aerodinamiko, nujna posledica osnovne oblike vozila - 'rešuje' ga majhen prečni presek in sorazmerno nizka teža.
Velika večina km se opravi pri nižjih hitrostih kjer kraljuje kotalni upor. Ta je primarno odvisen od dimenzij gum, te pa od teže vozila.
Sploh pa ma Roadster precej Shitty aerodinamiko, nujna posledica osnovne oblike vozila - 'rešuje' ga majhen prečni presek in sorazmerno nizka teža.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Tudi porabe so kar velike 16,4 kWh/100 km, Insight 4,5 l/100km, kar je verjetno posledica zahtevnosti terena (veliko vzponov). Tu je teža vozila igrala pomembno vlogo in če so tile podatki pravi je Dacia lažja od Tesle za 145 kg.
TESKAn ::
Dacia Sandero ni ravno skiro in ni ravno majhen jajček, doseg ima pa tudi spodoben (link). Pa še specifikacije.
In ko že omenjaš one - off zadevo, ne pozabi, da je osnova čisto navaden bencinar, Tesla je pa namensko skonstruiran EV.
In ko že omenjaš one - off zadevo, ne pozabi, da je osnova čisto navaden bencinar, Tesla je pa namensko skonstruiran EV.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
J.McLane ::
Tesla Roadster je več ali manj Lotus Elise ki ima v osnovi 900 kg, Roadster tehta 1,235 kg in ima 250 konj
Bencinski Sandero tehta 975 kg, električni tehta 1,090 kg in ima 40 konj
Bencinski Sandero tehta 975 kg, električni tehta 1,090 kg in ima 40 konj
PaX_MaN ::
Dacia Sandero ni ravno skiro in ni ravno majhen jajček, doseg ima pa tudi spodoben (link). Pa še specifikacije.
In ko že omenjaš one - off zadevo, ne pozabi, da je osnova čisto navaden bencinar, Tesla je pa namensko skonstruiran EV.
Sam Pečjakov ma še sončne celice na strehi:
Čeb jih mel tut Tesla bi ta zmagu.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Daedalus ::
In ko že omenjaš one - off zadevo, ne pozabi, da je osnova čisto navaden bencinar, Tesla je pa namensko skonstruiran EV.
Hja, zdaj pa poglej še razliko v nazivni moči enega in drugega. Shocking, ane?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Fritz ::
Zanimivo, da se pri nas ob slovenskemu grozdu izdelovalcev avtomobilskih komponent, dokazanemu inženirskemu znanju, znanstvenikom iz IJS, ki razvijajo vrhunske elektromotorje in tradicijo nekaj izdelovalcev vozil, nihče ne spravi to povezati v nek tržen slovenski produkt.
Meni se tudi zdi, da je v tem prihodnost in to prihodnost, ki bo zamajala celotno geopolitiko, ne samo cestni transport.
Nabijanje Tesla-Pečjak je nesmiselno, saj so oboji vredni vsega spoštovanja.
Meni se tudi zdi, da je v tem prihodnost in to prihodnost, ki bo zamajala celotno geopolitiko, ne samo cestni transport.
Nabijanje Tesla-Pečjak je nesmiselno, saj so oboji vredni vsega spoštovanja.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
telexdell ::
Tesla čez noč preveč porabi in prav to je zmanjkalo
Mar ni v EU v veljavi uredba, da se ne smejo prodajati naprave, katere v stanju mirovanja porabijo več kot 1W energije? Če Tesla porabi preko 100W v stanju mirovanja, potem je ne smemo priključiti na naše električno omrežje ali pa se mora takrat premikati (ni v stanju mirovanja).
PS- Pri Tesli so zares neki "strokovnjaki", da ne morejo spraviti porabe v mirovanju na 0. So podobni kot razni "elektronski kitajčki" kateri obljubljajo porabo v mirovanju pod 0,1W zraven pa dajo zunanji napajalnik, kateri sam kuri tam 3W.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
SplitCookie ::
Pričakovati 0W porabe iz EV je glupo.
Že samopraznjenja celic imaš za kake 5W
Treba je pokriti to + izgube v raznih balancerjih + izgube v napajanju osnovnih zadev ala daljinski odklep
Že samopraznjenja celic imaš za kake 5W
Treba je pokriti to + izgube v raznih balancerjih + izgube v napajanju osnovnih zadev ala daljinski odklep
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Nikec3 ::
Zanimivo, da se pri nas ob slovenskemu grozdu izdelovalcev avtomobilskih komponent, dokazanemu inženirskemu znanju, znanstvenikom iz IJS, ki razvijajo vrhunske elektromotorje in tradicijo nekaj izdelovalcev vozil, nihče ne spravi to povezati v nek tržen slovenski produkt.
Vsi vemo, da v Sloveniji znanje je, nimamo pa dobrih in ambicioznih kapitalistov. Pečjak bi lahko iz svojih projektov marsikaj naredil, pa ni dovolj ambiciozen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
SplitCookie ::
Tisti ki imajo znanje imajo tudi dovolj znanja da se jim jebe za keš in tudi za vse ostale.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Daedalus ::
Vsi vemo, da v Sloveniji znanje je, nimamo pa dobrih in ambicioznih kapitalistov.
Tipični slovenski odgovor bi bil - se ne splača. Ali pa je pretežko. Ene par izjem sicer kaže, da se splača... sam pol to vedno implicira, da je pretežko (za povprečnega prebivalca podalpske idile). Pa smo hitro spet na začetku.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
nekikr ::
Hja, električarjem niti ne gre tako zelo dobro, da bi se kar vse spremenilo v zlato. So izjeme in če dobiš kakšen poceni državni denar se še da, da bi pa investiral nekaj milijonov evrov in upal, da bo kaj (in da te ne prehitijo vmes po levi in desni ostali) je pa pač malo bolj kompleksna zadeva. Sam večkrat komu rečem, ki mi govori kako dobro idejo ima, samo je ne mora prodati, da naj mi malce več pove o tem (še tule gor sem parim takim to rekel). Ko slišiš te ideje se pa samo za glavo primeš. Imamo torej nekaj znanja in nekaj kapitalistov. Ampak precej malo. Se pa o teh toliko več govori in piše, da imaš res občutek, da je vsak drugi najmanj Einstein, da pa samo nima tistih 320€, da bi svojo idejo uresničil in zaposlil 15.000 ljudi.
WarpedGone ::
So izjeme in če dobiš kakšen poceni državni denar se še da
Državni denar ni nobena panacea - zelo hitro postane potuha, pri nas čist enako kot čez lužo.
Ford je dobil $5.900 M (ja, skoraj 6 milijard) kredita od USA in z njim skuhal Focus EV in hibride na nivoju Priusa.
Nissan je dobil $1.400 M kredita da je skuhal Leaf.
Fisker je dobil $529 M kredita, da je naredu 2000 kosov Karme in propadu.
Tesla je dobil $465 M kredita da je naredu Model S. Napovedujejo da jim ga bo ratalo odplačat že v 5 letih, namesto v 10ih po pogodbi.
Uspešen produkt na trgu je bistveno več kot samo tehnično znanje, je tut ideja, pogum, trma in kapital. Kdor se zanaša na raziskave trga dela na koncu pokuri ogromno denarja za nič.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
SplitCookie je izjavil:
Pričakovati 0W porabe iz EV je glupo.
Že samopraznjenja celic imaš za kake 5W
Treba je pokriti to + izgube v raznih balancerjih + izgube v napajanju osnovnih zadev ala daljinski odklep
Tudi bencin ti hlapi, medtem ko avto stoji ne porabljaš pa bencina, da bi motor ostal ogret na delovno temperaturo in bi ga lahko takoj po startu nazivno obremenil.
Tudi televizor moramo vključiti z daljincem... Zato pa ostaja dovoljena poraba do 1W. Vse drugo je ob današnjem stanju tehnike šlamparija in nesposobnost.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
So izjeme in če dobiš kakšen poceni državni denar se še da
Državni denar ni nobena panacea - zelo hitro postane potuha, pri nas čist enako kot čez lužo.
Ford je dobil $5.900 M (ja, skoraj 6 milijard) kredita od USA in z njim skuhal Focus EV in hibride na nivoju Priusa.
Nissan je dobil $1.400 M kredita da je skuhal Leaf.
Fisker je dobil $529 M kredita, da je naredu 2000 kosov Karme in propadu.
Tesla je dobil $465 M kredita da je naredu Model S. Napovedujejo da jim ga bo ratalo odplačat že v 5 letih, namesto v 10ih po pogodbi.
Uspešen produkt na trgu je bistveno več kot samo tehnično znanje, je tut ideja, pogum, trma in kapital. Kdor se zanaša na raziskave trga dela na koncu pokuri ogromno denarja za nič.
Ja pa saj to sem napisal zgoraj. Že če dobiš državni denar po suhem je težko, kaj šele, da bi dobil zasebnega vlagatelja v tako rizični posel. Večina pač ne razume tega in misli, da če je ideja vsaj malo dobra, bi se morali vlagatelji in denar kar drenjati. Ampak od ideje do uspešnega (ekonomsko) produkta, je pa prekleto daleč.
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Nissan je dobil $1.400 M kredita da je skuhal Leaf.
Nissanu je to "kuhanje" kar najbolje uspelo. Sedaj ga "kuha" že na treh kontinentih. Mesečna prodaja hitro narašča, pa tudi cena je vedno bolj dostopna. V marcu so jih prodali 1900: http://green.autoblog.com/2013/03/27/ni...
Tako zgleda "kuhinja" v Angliji: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot...
Nikec3 ::
Toyota načrtuje da bi do leta 2020 komercializirala baterije, ki bi imele 4x večjo energijsko gostoto kot današnje.
http://www.plugincars.com/toyota-target...
http://www.plugincars.com/toyota-target...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Toyota načrtuje da bi do leta 2020 komercializirala baterije, ki bi imele 4x večjo energijsko gostoto kot današnje.
To spada v posamezne eskapade, tudi če jim rata kej v tej smeri bo cena neumno visoka. Mainstream bo leta 2020 nekje okrog 450Wh/kg, če je danes okrog 300Wh/kg.
Za perspektivo: eta 2005 je bil meanstream na 200 Wh/kg.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
http://www.teslamotors.com/about/press/...
Tesla je končala prvo četrtletje s profitom. Kdor čaka dočaka.
Elon Musk zagotavlja, da ni šala za prvi april.
EDIT: 40 kWh verzija Modela S je ukinjena.
Tesla je končala prvo četrtletje s profitom. Kdor čaka dočaka.
Tesla Motors announced today that sales of its Model S vehicle exceeded the target provided in the mid-February shareholder letter. As customers who note their Model S serial number this weekend will realize, vehicle deliveries (sales) exceeded 4,750 units vs. the 4,500 unit prior outlook. As a result, Tesla is amending its Q1 guidance to full profitability, both GAAP and non-GAAP.
Elon Musk zagotavlja, da ni šala za prvi april.
To be clear, Tesla is in California, so it is not April Fool's yet! Also, some may differ, but imo the Tues news is arguably more important.
EDIT: 40 kWh verzija Modela S je ukinjena.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
WarpedGone ::
Now, this is unexpected...
Z enega vidika je to smrdljiva politika, z drugega pa optimalna rešitev neoptimalne situacije.
Če bi kupcem 40kWh verzije dali na voljo vseh 60kWh zastonj, potem so nategnili vse ki so plačal 10jurjev več za 60kWh. Če bi jih kr skenslal kot izlet v salzburg, kadar je premalo prijav, je pa zopet pljuvanje v lastno skledo.
Tolk o tem, kolk ljudem zadostuje ~20kWh baterija (BWMjeve in Nissanove blodnje). 40kWh je bil tako le začasni blip - dobili jih bojo tisti, ki so jih že vplačali, novih naročil ne bodo več sprejemal.
So pa že špekulacije kako bojo te "40kWh limited edition" variante zgledale - predvsem potem, ko se porabi teh 'plačanih' 40kWh. Trenutna vodilna teorija je, da potem ko avto porabi 40kWh skoči v limp-mode z omejeno hitrostjo in pospeški - tolk da se lahk odcijaziš do polnilca, ne bo pa treba klicat šlepanja. Pozitivna stran tega je spet, da bo tem "40kWh limited edition" baterija dlje zdržala kot pa v 60kWh variantah, ker se bo z njo nežneje ravnalo. Tega naročniki 40kWh variante niso pričakoval, ko so vplačali avto.
Also being announced today is that the small battery option for the Model S will not enter production, due to lack of demand. Only four percent of customers chose the 40 kWh battery pack, which is not enough to justify production of that version. Customers are voting with their wallet that they want a car that gives them the freedom to travel long distances when needed.
The customers who ordered this option will instead receive the 60 kWh pack, but range will be software limited to 40 kWh. It will still have the improved acceleration and top speed of the bigger pack, so will be a better product than originally ordered, and can be upgraded to the range of the 60 kWh upon request by the original or a future owner.
Z enega vidika je to smrdljiva politika, z drugega pa optimalna rešitev neoptimalne situacije.
Če bi kupcem 40kWh verzije dali na voljo vseh 60kWh zastonj, potem so nategnili vse ki so plačal 10jurjev več za 60kWh. Če bi jih kr skenslal kot izlet v salzburg, kadar je premalo prijav, je pa zopet pljuvanje v lastno skledo.
Tolk o tem, kolk ljudem zadostuje ~20kWh baterija (BWMjeve in Nissanove blodnje). 40kWh je bil tako le začasni blip - dobili jih bojo tisti, ki so jih že vplačali, novih naročil ne bodo več sprejemal.
So pa že špekulacije kako bojo te "40kWh limited edition" variante zgledale - predvsem potem, ko se porabi teh 'plačanih' 40kWh. Trenutna vodilna teorija je, da potem ko avto porabi 40kWh skoči v limp-mode z omejeno hitrostjo in pospeški - tolk da se lahk odcijaziš do polnilca, ne bo pa treba klicat šlepanja. Pozitivna stran tega je spet, da bo tem "40kWh limited edition" baterija dlje zdržala kot pa v 60kWh variantah, ker se bo z njo nežneje ravnalo. Tega naročniki 40kWh variante niso pričakoval, ko so vplačali avto.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Je realno pričakovati kakšno "čipiranje" baterij, da bodo imele normalen doseg?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Dobro vprašanje ...
Tovarniško "čipiranje" (vklop v FW) bo koštalo 10 jurjev, s tega vidika obstaja zelo močna spodbuda za neuraden upgrade. Problem je, da bo teh avtov sorazmerno zelo malo (nekaj sto komadov), poleg tega pa so vsi avtomobili nonstop povezani z bazo, ki jim nudi redne posodobitve FW itd. In ta baza ve, kakšen mora kak avto bit, ob prvi naslednji posodobitvi FW maš nazaj 40kWh, če si plačal samo za to.
Zato dvomim da bo neuradno čipiranje zaživelo - mogoče komu kje v kakem primeru za nekaj časa rata, bo pa mnogo kupcev 40kWh variante doplačalo 10 jurjev in "vklopilo" dodatnih 50% kapacitete baterije. To bo možno tudi, ko bo avto že doma v garaži ali pri drugem, tretjem lastniku.
Kar danes najbol buri domišlijo je Elonov tweet:
Kaj je z elonovega vidika še bol pomembno kot kenslanje enega izmed modelov?
Jutri naj bi izvedeli...
Tovarniško "čipiranje" (vklop v FW) bo koštalo 10 jurjev, s tega vidika obstaja zelo močna spodbuda za neuraden upgrade. Problem je, da bo teh avtov sorazmerno zelo malo (nekaj sto komadov), poleg tega pa so vsi avtomobili nonstop povezani z bazo, ki jim nudi redne posodobitve FW itd. In ta baza ve, kakšen mora kak avto bit, ob prvi naslednji posodobitvi FW maš nazaj 40kWh, če si plačal samo za to.
Zato dvomim da bo neuradno čipiranje zaživelo - mogoče komu kje v kakem primeru za nekaj časa rata, bo pa mnogo kupcev 40kWh variante doplačalo 10 jurjev in "vklopilo" dodatnih 50% kapacitete baterije. To bo možno tudi, ko bo avto že doma v garaži ali pri drugem, tretjem lastniku.
Kar danes najbol buri domišlijo je Elonov tweet:
Also, some may differ, but imo the Tues news is arguably more important.
Kaj je z elonovega vidika še bol pomembno kot kenslanje enega izmed modelov?
Jutri naj bi izvedeli...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
TribesMan ::
Tovaniški "over the air" updatei ne bodo problem, to se da izklopit skupaj s "čipanjem". To se da že danes na današnjih avtih (sicer tega skoraj nihče ne dela, ker je možnost updatea samo na servisu... samo se da, če se hoče).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Sigurno je to možno ampak s tem se odrečeš vsem nadgradnjam in izboljašavam obstoječega SW. Teh bo skozi čas sigurno vse manj a bodo, popravki in dodatne storitve, brezplačne in dokupljene.
Le kot primer - zelo banalna reč: timer za polnjenje. Ta se je pojavil z v4.3 in je še vedno zelo enostavnen. Zelo verjetno bo čez eno leto precej bol dodelan, kdor se bo odrekel povezavi z bazo, bo ostal brez te nadgradnje. Ob prvi težavi z avtomobilom, ko bo treba vprašat računalnik, kaj mu je, pa bo serviser reku - imeli ste še star FW, smo ga nadgradili na zadnjo verzijo.
Skratka - tehnično je zadeva možna, v praksi bo pa nepraktična in to precej bol kot je nepraktično sedanje šarjenje po avtomobilskih kompjuterjih.
Le kot primer - zelo banalna reč: timer za polnjenje. Ta se je pojavil z v4.3 in je še vedno zelo enostavnen. Zelo verjetno bo čez eno leto precej bol dodelan, kdor se bo odrekel povezavi z bazo, bo ostal brez te nadgradnje. Ob prvi težavi z avtomobilom, ko bo treba vprašat računalnik, kaj mu je, pa bo serviser reku - imeli ste še star FW, smo ga nadgradili na zadnjo verzijo.
Skratka - tehnično je zadeva možna, v praksi bo pa nepraktična in to precej bol kot je nepraktično sedanje šarjenje po avtomobilskih kompjuterjih.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Toyota načrtuje da bi do leta 2020 komercializirala baterije, ki bi imele 4x večjo energijsko gostoto kot današnje.
Ta napoved se mi zdi dokaj realna, mogoče celo skromna. V svetu je okrog 150-200 proizvajalcev baterij in nešteto laboratorijev, kjer razvijajo nove boljše baterije. Vse dosedanje baterije so izdelane iz klasičnih materialov. Pri tem, je šlo v večina primerih za razvoj materialov za izdelavo katode, kot naprimer kombinacija: litij-kobalt, litij-mangan, litij-železov fosfat, litij-nikel..., anoda je pa iz grafita. S prihodom nanotehnologije se pa odpira pot materialom s porozno kristalno strukturo, obogateno z nano nanosi in to za katodo, kot tudi za anodo. Vse to pa poleg večje energijske gostote omogoča več ciklov polnenja in polnenje z višjimi tokovi, poleg tega pa omogoča mnogo manjše pregrevanje baterij ob polnenju in praznenju. Posledično pa to pomeni manj zahtevno toplotno menedžiranje baterij. Naprimer Tesla, ima baterijo potopljeno v tekočino in s tem precej poslabša energijsko gostoto celotna baterije.
Tako naprimer Envia z njihovo HCMR tehnologijo že nudi baterije s 400Wh/kg, kar je 2 krat več od dosedanjih: http://enviasystems.com/
Poleg tega je bila pred kratkim podpisana licenčna pogodba za serijsko proizvodnjo baterij s 525Wh/kg.(trenutno ne najdem linka). Na tržišče naj bi prišle leta 2015.
TribesMan ::
Warped tile updatei so aktualni samo zdaj, ker je šel izdelek na trg kak mesec ali leto prehitro (jebiga mudilo se je).
Ko bodo izpilili software tega ne bo več, in bodo updatei približno tako pogosti kot pri ostalih znamkah, ki zadeve temeljito stestirajo preden jih pošljejo na trg.
Ko bodo izpilili software tega ne bo več, in bodo updatei približno tako pogosti kot pri ostalih znamkah, ki zadeve temeljito stestirajo preden jih pošljejo na trg.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
nekikr ::
Ta je pa dobra. Kaj nisi zasledil prav nobene novice o masovnih vpoklicih vozil zaradi serijskih napak? S tem da je šlo pri veliko vpoklicih za precej večjo številko kot pa je Tesla sploh naredil svojih igrač.
PrimozR ::
Koliko je bilo pa masovnih vpoklicov zaradi nekritičnih softwerskih napak? Ne vem no, večinoma je bila napaka na fizičnem izdelku, recimo na kaki črpalki oz. kaj podobnega. Tega ti noben software ne reši in prav to zlahka v prihodnosti čaka tudi teslo. Če update ni nujen, pač povejo to servisom, ki upgrade naredijo, ko avto pripelješ na redni, letni checkup.
TribesMan ::
Če pogledaš koliko različnih avtov in v kakšnih količinah se jih proda, vidiš da vpoklici zajamejo mogoče kak procent, ali pa še to ne, od tega gre spet samo določen (manjši) del za software. Daleč od tega da bi bilo treba updejtat software vsake 14 dni preko interneta...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Nikec3 ::
Tesline delnice so po napovedi o prvem četrtletju s profitom močno poskočile:
http://ir.teslamotors.com/stockquote.cfm
http://ir.teslamotors.com/stockquote.cfm
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
SplitCookie ::
Če pogledaš koliko različnih avtov in v kakšnih količinah se jih proda, vidiš da vpoklici zajamejo mogoče kak procent, ali pa še to ne, od tega gre spet samo določen (manjši) del za software. Daleč od tega da bi bilo treba updejtat software vsake 14 dni preko interneta...
V bistvu nobeden ne ve natanko koliko je vpoklicov, tega ne nadzira nobena državna agencija.
Hkrati pa se firme na vse možne načine trudijo, da jim tega storiti nebi bilo treba.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
dstr17_ ::
http://www.teslamotors.com/about/press/...
To je samo za kupce v ZDA, ampak ideja je pa dobra: kredit brez pologa za 500$/mesec, po 3 letih pa lahko avto prodaš podjetju po najmanj takšnem deležu cene kot bi jo imel Mercedes S.
E.Musk:
It's not just guarantee from Tesla, it's a guarantee from me personally.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dstr17_ ()
SplitCookie ::
Aka. Lizing
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
WarpedGone ::
Teh 500/mesec je meglenih in vključuje precej mahanja z roko - 'upoštevana' je vrednost časa porabljena na bencinski pumpi (ki sedaj odpade) in prišparan čas, ker se lahko ponekod z EVji furaš po ločenih voznih pasih. Tule majo 'kalkulator', kjer lahk te faktorje odstraniš. Stvar ni švoh, ni pa nič posebnega - če stopiš korak nazaj je to navaden lizing + garancija odkupa po neki približno napovedani vrednosti. Primerjava z MB S-Class se sliši super ampak zgleda da precej smrdi: In Pictures: Cars That Lose Their Value Fastest:
V denarju je teh 'obljubljenih' 500 dejansko okrog 1000/mesec za 60kWh. V treh letih plačaš $36 jurjev, nato ti avto odkupijo za ~$17k.
Hkrati so 'uradno ukinili' 40kWh varianto in objavili še 'Performance Plus' izvedbo s športno stjunanim podvozjem in le 4.2s do stotke.
Edit:
Ok, ni $17k ampak okol $30k.
Percent of total value retained after 36 months: 28%
V denarju je teh 'obljubljenih' 500 dejansko okrog 1000/mesec za 60kWh. V treh letih plačaš $36 jurjev, nato ti avto odkupijo za ~$17k.
Hkrati so 'uradno ukinili' 40kWh varianto in objavili še 'Performance Plus' izvedbo s športno stjunanim podvozjem in le 4.2s do stotke.
Edit:
We guarantee that your vehicle will have a resale value after 3 years of at least 43% of the original purchase price
...
During the period between 36 months to 39 months from your Guarantee Effective Date, you have the option to sell your vehicle to Tesla for the Guaranteed Resale Value.
Ok, ni $17k ampak okol $30k.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Nikec3 ::
Eno mogoče neumno vprašanje. Kaj bo Tesla naredila s 3 leta starimi avtomobili? Naredila konkreten servis in jih prodajala naprej?
US only
6000$ za 3 leta "najema" novega EV? Kaj se čaka?
US only
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
black ice ::
Vem Nikec. Kolikšne so eko subvencije v EU (če obstajajo)? V ZDA dobi Tesla 7500$ na kos, zato ni pologa.
WarpedGone ::
@black ice:
Kalkulator ti je crknu, dejansko vplačilo se vrti bliže 40k USD.
Da. To že delajo z Roadsterji.
Kalkulator ti je crknu, dejansko vplačilo se vrti bliže 40k USD.
Eno mogoče neumno vprašanje. Kaj bo Tesla naredila s 3 leta starimi avtomobili? Naredila konkreten servis in jih prodajala naprej?
Da. To že delajo z Roadsterji.
Zbogom in hvala za vse ribe