Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Truga ::
Itak je samo vprasanje casa preden baterije zamenjajo super-kondenzatorji, ki se bojo nafilal v 2h minutah in drzali ~100km. Se bos ustavu na parkplacu in se bo z indukcijskim polnjenjem zadeva nafilala, nevidno, neslisno, brez cevi/prilkjuckov...
nodrim ::
To kao "hitro" polnjenje, je še vedno 5 min/30 min (6-krat) 200 km/400 km (4-krat) neprimerno počasnejše od obstoječe rešitve ... ko bo praktično uporabno, se bo šele lahko imenovalo "hitro" polnjenje ;)
Nikec3 ::
@WarpedOne, pretiravaš v svoji fanatičnosti. Če bi bila EV vozila bolj praktična od bencinskih, bi že zdavnaj prevladala na cestah. Vsi se strinjamo, da je zaradi izkoristkov in lastnosti prihodnost v električnih motorjih, ampak trenutno so še vedno precejšen problem baterije. Doseg, cena, vzdržljivost. Čez 10 let, bi se lahko začelo masovno prehajanje na EV.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
nekikr ::
WarpedGone ::
@nikec3:
Ti bom odgovoril v slogu, ki se mi sicer ne dopade, naj bo tokrat:
Odgovor je simpl - baterije pred 10imi leti so imele več kot pol manj specifične kapacitete in bistveno manj ciklične vzdržljivosti. Kdor razume, razume.
Na kratko: no šit šerlok.
Na dolgo: problem ni črno bel ampak ima odtenke sivine. Za šleperje poganjat baterije še niso in še nekaj časa ne bojo up to snuff, za dnevno delat po 1000km, kot se nekateri junaki tuki hvalijo, tudi ne. Če maš tipično dnevni doseg par 100km pa so baterije že *dovolj* dobre.
Sedaj lahko le jokaš, da so predrage. Ampak takšno jokanje je le ena plat medalje - med vrsticami pomeni "jaz bi to mel, pa sm preveč nesposobn, da bi dovolj zaslužu, da bi si to lahk privoščil".
FUD = Fear, Uncertainity, Doubt. Vse to je točno prikazano skozi številke. Ko nehaš pumpat FUD poveš številke in se pač odločiš a so *zate* sprejemljive ali ne.
Ko maš to na mizi, se lahk greš še fearmongering tipa "kaj pa če propadejo, pol ti garancija nič ne nuca".
To pa ni resna debata ampak gostilniško nabijanje da prodje vrijeme.
Masovno prehajanje se začne ~10 let potem, ko prehod naredijo tisti, ki prvi vidijo luč. Ovce pa sledijo čez 10 let, ker morajo met EV, ker si ga je že sosed kupil. Ovce razmišljanja s svojo glavo v splošnem niso sposobne.
Dojemanje širše slike je žal nad kapaciteto mnogih pametnjakovičev. Sposobni so se zapičt v neko dimenzijo in o njej pametovat. Sprevidit zakaj zadeva ne more funkcionirat, je pa težje.
Ti bom odgovoril v slogu, ki se mi sicer ne dopade, naj bo tokrat:
Če bi bila EV vozila bolj praktična od bencinskih, bi že zdavnaj prevladala na cestah.
Odgovor je simpl - baterije pred 10imi leti so imele več kot pol manj specifične kapacitete in bistveno manj ciklične vzdržljivosti. Kdor razume, razume.
Vsi se strinjamo, da je zaradi izkoristkov in lastnosti prihodnost v električnih motorjih, ampak trenutno so še vedno precejšen problem baterije.
Na kratko: no šit šerlok.
Na dolgo: problem ni črno bel ampak ima odtenke sivine. Za šleperje poganjat baterije še niso in še nekaj časa ne bojo up to snuff, za dnevno delat po 1000km, kot se nekateri junaki tuki hvalijo, tudi ne. Če maš tipično dnevni doseg par 100km pa so baterije že *dovolj* dobre.
Sedaj lahko le jokaš, da so predrage. Ampak takšno jokanje je le ena plat medalje - med vrsticami pomeni "jaz bi to mel, pa sm preveč nesposobn, da bi dovolj zaslužu, da bi si to lahk privoščil".
Doseg, cena, vzdržljivost.
FUD = Fear, Uncertainity, Doubt. Vse to je točno prikazano skozi številke. Ko nehaš pumpat FUD poveš številke in se pač odločiš a so *zate* sprejemljive ali ne.
Ko maš to na mizi, se lahk greš še fearmongering tipa "kaj pa če propadejo, pol ti garancija nič ne nuca".
To pa ni resna debata ampak gostilniško nabijanje da prodje vrijeme.
Čez 10 let, bi se lahko začelo masovno prehajanje na EV.
Masovno prehajanje se začne ~10 let potem, ko prehod naredijo tisti, ki prvi vidijo luč. Ovce pa sledijo čez 10 let, ker morajo met EV, ker si ga je že sosed kupil. Ovce razmišljanja s svojo glavo v splošnem niso sposobne.
Absolutno. Samo kaj, ko še tovornjakov ne morejo spraviti gor, pa je tam že v štartu ekonomski pogled boljši.
Dojemanje širše slike je žal nad kapaciteto mnogih pametnjakovičev. Sposobni so se zapičt v neko dimenzijo in o njej pametovat. Sprevidit zakaj zadeva ne more funkcionirat, je pa težje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Gregor P ::
Zaenkrat je pač tako, da s temi EV-ji ne moreš iti nikamor zares, razen se malo razkazovati okrog po mestu (morda edino če se zares ultimativno pripraviš na neko daljšo pot, kjer si izdelal načrt do potankosti). In ni zares videti, da bo čez 10 let toliko drugače; lahko bo sicer več teh hitrih (a v resnici še vedno prepočasnih) polnilnih postaj tudi ponekod v EU, malo boljše baterije ipd. a to še zdaleč ni nobena resna alternativa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
dzinks63 ::
Vse to se bo uredilo, tudi v začetkih bencinskih avtomobilov je bilo enako, bencin se je kupoval v lekarni, danes je bencinska črpalka povsod na vsakih par km, enako bo z polnilnimi postajami za električne avtomobile, za sproti se bo polnilo doma preko noči, čez nekaj let bo hitra električna polnilna postaja na vsaki sedanji bencinski črpalki, enako kot že sedaj množično dograjujejo plinske. Včasih je šel razvoj počasi, sedaj se bo vse to uredilo bistveno hitreje, samo da se pojavijo potrebe, da bo na cestah dovolj električnih vozil, ponudba bo bp sledila povpraševanju.
nekikr ::
Pozabljaš, da je prekleto visoko povpraševanje po dobrih baterijah in hitrem polnjenju že precej časa, pa se še vedno ni kaj dosti spremenilo.
dzinks63 ::
Sedaj se letno proda par tisoč električnih vozil, ko bo prodaja šteta v milijonih, potem bo visoko povpraševanje, to so še vedno le začetki elektrifikacije uporabe električnih vozil.
nekikr ::
Pozabljaš, da baterije niso samo v avtomobilih. Telefoni zdržijo en dan uporabe, prenosniki nekaj ur. Ja, vem, da se je tudi poraba z leti dvignila, ampak to ne spremeni dejsta, da je izredno močno povpraševanje prisotno že leta in leta, magične formule, po kateri bi telefon lahko deloval en teden pa kljub temu ni. Telefonska industrija naj bi bila vredna okoli 600 milijard letno. Če to ni zadosti veliko povpraševanje, potem pa ne vem...
WarpedGone ::
... danes je bencinska črpalka povsod na vsakih par km, enako bo z polnilnimi postajami za električne avtomobile, za sproti se bo polnilo doma preko noči, čez nekaj let bo hitra električna polnilna postaja na vsaki sedanji bencinski črpalki, enako kot že sedaj množično dograjujejo plinske.
Živi bili vidjeli ampak vseeno nebi pričakov take množičnosti hitrih polnilnih postaj. Elektrika je že danes bistveno bol razširjena kot pa bencin.
Problem je čisto enostavno finance. Hitra polnilna postaja je prevsem močna polnilna postaja, šibke/počasne so na vsakem koraku, tri. Predsem bo odvisno od tega, kolk bo folk pripravljen plačat za hitro polnjenje.
Sploh potem, ko vsaj ena firma že ponuja 'doživljensko' brezplačno polnjenje na zadevah, ki trenutno koštajo četrt milijona USD za eno hitro polnilno postajo. Kdo bo plačal milijon dolarjev za štiri postaje v vsakem manjšem mestu? Pilotne zadeve se že postavijo, resna masovnost pa košta velike denarje.
magične formule, po kateri bi telefon lahko deloval en teden pa kljub temu ni
Nobene magije ne potrebuješ, odgovor je trivijalen - telefon z večjo avtonomijo se bi prodajal slabše kot se prodajajo obstoječe zadeve s slabšo avtonomijo.
Zakaj točno nucaš en teden avtonomije, če lahk praktično kadarkoli in kjer koli daš zadevo na kabel? In predvsem zakaj bi za to avtonomijo nekaj več plačal?
V praktično vsakem GSMu bi lahko bila skorajda 2x večja baterija notr. Prostor je, zakaj je ni?
Zbogom in hvala za vse ribe
CoolBits ::
Baterije za dodatnih 1000km dosega bi tudi lahko vozil na prikolici zadaj... zakaj jih ne?
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
... danes je bencinska črpalka povsod na vsakih par km, enako bo z polnilnimi postajami za električne avtomobile, za sproti se bo polnilo doma preko noči, čez nekaj let bo hitra električna polnilna postaja na vsaki sedanji bencinski črpalki, enako kot že sedaj množično dograjujejo plinske.
Živi bili vidjeli ampak vseeno nebi pričakov take množičnosti hitrih polnilnih postaj. Elektrika je že danes bistveno bol razširjena kot pa bencin.
Problem je čisto enostavno finance. Hitra polnilna postaja je prevsem močna polnilna postaja, šibke/počasne so na vsakem koraku, tri. Predsem bo odvisno od tega, kolk bo folk pripravljen plačat za hitro polnjenje.
Sploh potem, ko vsaj ena firma že ponuja 'doživljensko' brezplačno polnjenje na zadevah, ki trenutno koštajo četrt milijona USD za eno hitro polnilno postajo. Kdo bo plačal milijon dolarjev za štiri postaje v vsakem manjšem mestu? Pilotne zadeve se že postavijo, resna masovnost pa košta velike denarje.
magične formule, po kateri bi telefon lahko deloval en teden pa kljub temu ni
Nobene magije ne potrebuješ, odgovor je trivijalen - telefon z večjo avtonomijo se bi prodajal slabše kot se prodajajo obstoječe zadeve s slabšo avtonomijo.
Zakaj točno nucaš en teden avtonomije, če lahk praktično kadarkoli in kjer koli daš zadevo na kabel? In predvsem zakaj bi za to avtonomijo nekaj več plačal?
V praktično vsakem GSMu bi lahko bila skorajda 2x večja baterija notr. Prostor je, zakaj je ni?
S katerega planeta si pa ti padel?
In zakaj točno bi imel teden dni avtonomije? Iz istega razloga, zaradi katerega so EV trenutno samo en drag statusni simbol, igrača. Ker ti omogoča nek dodaten komfort (se pravi en postanek na 1000km za 5 minut, če ti to ustreza in ne prisilno ustavljanje vsako dobro uro za pol ure). Kaj bi se bolje prodajalo pa ti niti malo ne veš, ker neke take alternative niti ni (ker ni tehnologije trenutno). Je pa pri novici o S4 bilo nekaj komentarjev, kako bi imeli raje kot octa core procesor boljšo baterijo. Torej demand je.
WarpedGone ::
Kaj bi se bolje prodajalo pa ti niti malo ne veš, ker neke take alternative niti ni (ker ni tehnologije trenutno)
Neumnost par exelence.
Kje je problem narest baterijo z 2x večjim volumnom in posedično 2x večjo kapaciteto in 2x večjo avtonomijo? Mogoče v telefonu ni prostora zanjo? Bi bilo pretežko?
A so mogoče dimenzije telefona vnaprej predpisane in zadeva ne sme bit mal večja?
Razpon različnih dimenzij in tež obstoječih telefonov pravi, da to v principu ni noben problem.
Ker ti omogoča nek dodaten komfort (se pravi en postanek na 1000km za 5 minut
Ti temu rečeš komfort?
In se čutiš kompetentnega za komentirat kaj je slabo, kaj je pa dost dobro za nezanemarljiv delež trga?
Škoda časa zate.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Problem je čisto enostavno finance. Hitra polnilna postaja je prevsem močna polnilna postaja, šibke/počasne so na vsakem koraku, tri. Predsem bo odvisno od tega, kolk bo folk pripravljen plačat za hitro polnjenje.
Sploh potem, ko vsaj ena firma že ponuja 'doživljensko' brezplačno polnjenje na zadevah, ki trenutno koštajo četrt milijona USD za eno hitro polnilno postajo.
Mislim, da je še vedno večji problem hitrega polnenja v baterijah, in ne v polnilnih postajah. Večina teh baterij, ki se sedaj vgrajujejo v avtomobile ne omogoča, ali pa samo delno omogoča hitro polnenje. Pri hitrem polnenju prihaja do močnega pregrevanja baterije in s tem do raznih okvar.
Tako naprimer Renault ZOE omogoča hitro polnenje, samo če se odločiš za tak način polnenja, ti za isposodo baterij za vsako hitro polnenje dodatno zaračunajo 2€.
http://www.renault-wien.at/web/images/p...
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Kaj bi se bolje prodajalo pa ti niti malo ne veš, ker neke take alternative niti ni (ker ni tehnologije trenutno)
Neumnost par exelence.
Kje je problem narest baterijo z 2x večjim volumnom in posedično 2x večjo kapaciteto in 2x večjo avtonomijo? Mogoče v telefonu ni prostora zanjo? Bi bilo pretežko?
A so mogoče dimenzije telefona vnaprej predpisane in zadeva ne sme bit mal večja?
Razpon različnih dimenzij in tež obstoječih telefonov pravi, da to v principu ni noben problem.
Ker ti omogoča nek dodaten komfort (se pravi en postanek na 1000km za 5 minut
Ti temu rečeš komfort?
In se čutiš kompetentnega za komentirat kaj je slabo, kaj je pa dost dobro za nezanemarljiv delež trga?
Škoda časa zate.
1. V telefon formata iPhone 4 ali Samsung S2/3/4 je nemogoče spraviti boljšo baterijo o kateri je govora. Torej, da zdrži en teden. Da lahko na hrbtu nosiš battery pack in to ponudiš zraven je tvoj bedast umotvor. Ne izmišljuj si in ne laži.
2. Preden boš ti vsaj malo kompetenten se boš moral naučiti prebrati stavek do konca. Vsak bebec (hint) zna iz dve hstavkov izbrati nekaj besed in se obesiti na njih. Preberi kaj sem napisal, preberi kaj sem napisal par postov višje, potem pa nehaj lagati in si izmišljevati, ker to res ni lepo. Škoda, da so tvoji starši tako slabo opravili svojo nalogo.
WarpedGone ::
Hitro polnjenje ne povzroča nobenih posebnih okvar je le večja obremenitev materijala kar nujno pomeni hitrejše pešanje. Tistih dodatnih 2€ je tako le nadomestilo za nadpovprečno obrabo, ker baterija pač ni tvoja. Sploh pa je 'škoda' hitrega polnjenja obratno sorazmerna s kapacitet. Jajčki z 20kWh baterijo pri 40kW polnjenju fašejo več škode kot kaka ornk 80kWh baterija katero filaš s 100kW. Hitro polnjenje ni problem baterije ampak je problem prisilnega šparanja in uporabe nekajkrat premajnih baterij.
In smo spet pri 'prisilnem' tlačenju elektropogona tja, kamor po tehnični plati danes še ne spada - masovno štancanje dolgočasnih piplmuverjev, kjer je prvi in zadnji kriterij Cena.
QED
In smo spet pri 'prisilnem' tlačenju elektropogona tja, kamor po tehnični plati danes še ne spada - masovno štancanje dolgočasnih piplmuverjev, kjer je prvi in zadnji kriterij Cena.
Škoda, da so tvoji starši tako slabo opravili svojo nalogo.
QED
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Da,hitro polnenje pomeni večjo obremenitev, pokanje, krivljenje, razpadanje elektrod, višje pregrevanje, ali celo eksplozijo. Vsako hitro polnenje mora biti omejeno tako, da kapaciteta baterij tu ne igra nobene vloge. Precej težav v vezi s hitrim polnenjem bo odpadlo z novo generacijo baterij, ki imajo vgrajene obogatene porozne elektrode z raznimi nano nanosi, kot je naprimer grafen.
WarpedGone ::
Fact of life je, da baterija s kapacito A utrpi več obrabe pri polnjenju z X km/h kot baterija z enako kemijo in kapaciteto 2*A pri enako hitrem polnjenju.
Pa naj bo to 100 let stara svinčena zadeva al pa ultrasuperduper nanografenski čudež.
Če se odpoveš neumnoskromnim kapacitetam baterije polnjenje z več sto km na uro že danes ni več poseben problem.
Čisto nič ti ne nuca nanografenski čudež, če ma še vedno dosega samo 100km.
Pa naj bo to 100 let stara svinčena zadeva al pa ultrasuperduper nanografenski čudež.
Če se odpoveš neumnoskromnim kapacitetam baterije polnjenje z več sto km na uro že danes ni več poseben problem.
Čisto nič ti ne nuca nanografenski čudež, če ma še vedno dosega samo 100km.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Masovno prehajanje se začne ~10 let potem, ko prehod naredijo tisti, ki prvi vidijo luč. Ovce pa sledijo čez 10 let, ker morajo met EV, ker si ga je že sosed kupil. Ovce razmišljanja s svojo glavo v splošnem niso sposobne.
Tukaj ni vprašanje ovce-neovce. Vprašanje je cena. Poceni električni avtomobili so trenutno navadne jajce, dragi pa so pač predragi za masovno prehajanje na EV.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
In smo spet pri 'prisilnem' tlačenju elektropogona tja, kamor po tehnični plati danes še ne spada - masovno štancanje dolgočasnih piplmuverjev, kjer je prvi in zadnji kriterij Cena.
Cena je zelo pomemben kriterij, če želiš da se na cestah zgodi električna revolucija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
dzinks63 ::
Avtomobili se dražijo, v njih je sedaj cel kup opreme, o kateri se pred 20 leti v široko dostopnih avtomobili ni niti sanjalo. Golf je takrat stal 18k mark, danes stane 18k €. Električni avtomobili bodo dvignili cenovno lestvico še višje, v njih bo še več visoke tehnologije, katera danes še ni v masovni uporabi, izpod 20k€ spodobnega električnega avtomobila ne bo sedaj, niti v prihodnje. Čež 20 let bo za osnovni elektro golf 35k€ popolnoma normalna cena.
Nikec3 ::
Avtomobili se dražijo, v njih je sedaj cel kup opreme, o kateri se pred 20 leti v široko dostopnih avtomobili ni niti sanjalo. Golf je takrat stal 18k mark, danes stane 18k €. Električni avtomobili bodo dvignili cenovno lestvico še višje, v njih bo še več visoke tehnologije, katera danes še ni v masovni uporabi, izpod 20k€ spodobnega električnega avtomobila ne bo sedaj, niti v prihodnje. Čež 20 let bo za osnovni elektro golf 35k€ popolnoma normalna cena.
Če upoštevamo inflacijo so avtomobili danes dejansko cenejši kot pred 20 leti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Nikec3:
No vidiš, da zmoreš tut nekaj pogleda z višine.
Seveda da je za en masse prvi iz zadnji kriterij cena. Je veljalo za VHS in za CD in za DVD tudi. Le da v primeru teh tehnologij proizvajalci niso tako na silo cenili teh zadev in ponujali recimo CD enote v papirnatih ohišjih, brez LCD zaslončkov ipd, da bi ceno znižali za par mark. Pač so zadevo najprel ponudili v segmentu kjer cena ni prvi in zadnji kriterij ampak je šele tam nekje proti koncu seznama.
Meni osebno nebi moglo bit bol vseeno glede 'električne revolucije'. Nič osebnega profita nimam v zraku, da bi navijal zanjo, da se mora zgodit.
Povsem zadovoljen bom, če se v bližnji prihodnosti pod mojo ritjo znajde en MS. S čim se vozijo vsi ostali in delajo po (1000km brez 5 minut pavze) mi je ganz egal :)
Ne spremeni pa to nič golih dejstev, česa so EVji že zmožni, česa bojo zmožni, česa pa najverjetneje še dolgo/nikoli ne.
Poceni električni avtomobili so trenutno navadne jajce, dragi pa so pač predragi za masovno prehajanje na EV.
No vidiš, da zmoreš tut nekaj pogleda z višine.
Cena je zelo pomemben kriterij, če želiš da se na cestah zgodi električna revolucija.
Seveda da je za en masse prvi iz zadnji kriterij cena. Je veljalo za VHS in za CD in za DVD tudi. Le da v primeru teh tehnologij proizvajalci niso tako na silo cenili teh zadev in ponujali recimo CD enote v papirnatih ohišjih, brez LCD zaslončkov ipd, da bi ceno znižali za par mark. Pač so zadevo najprel ponudili v segmentu kjer cena ni prvi in zadnji kriterij ampak je šele tam nekje proti koncu seznama.
Meni osebno nebi moglo bit bol vseeno glede 'električne revolucije'. Nič osebnega profita nimam v zraku, da bi navijal zanjo, da se mora zgodit.
Povsem zadovoljen bom, če se v bližnji prihodnosti pod mojo ritjo znajde en MS. S čim se vozijo vsi ostali in delajo po (1000km brez 5 minut pavze) mi je ganz egal :)
Ne spremeni pa to nič golih dejstev, česa so EVji že zmožni, česa bojo zmožni, česa pa najverjetneje še dolgo/nikoli ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Right out of the horse's mouth:
Recimo glede cene misli 60kWh varianto. Med Roadsterjem in S-om je recimo 6 let razvoja. To je klasična 8% letna rast, še celo mal več. Tolk o tem kako da "ni nobenih bolših baterij". Kakšno bo stanje čez cca 5 let si lahko vsak sam zračuna.
The pack today in the Model S costs half as much and has 50 percent more energy per unit mass than the Roadster.
Recimo glede cene misli 60kWh varianto. Med Roadsterjem in S-om je recimo 6 let razvoja. To je klasična 8% letna rast, še celo mal več. Tolk o tem kako da "ni nobenih bolših baterij". Kakšno bo stanje čez cca 5 let si lahko vsak sam zračuna.
Zbogom in hvala za vse ribe
dstr17_ ::
Pri 7% rasti v 6 letih dobiš 50% več.
Električna revolucija je več kot dobrodošla, ker to pomeni veliko zmanjšanje izpušnih plinov.
Električna revolucija je več kot dobrodošla, ker to pomeni veliko zmanjšanje izpušnih plinov.
SplitCookie ::
Rast kapacitete battery packa ni zaradi rasti kapacitete baterij, temveč rast dostopnosti višjekapacitetnih baterij ala. so cenejše.
Difference.
Difference.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Nikec3 ::
The pack today in the Model S costs half as much and has 50 percent more energy per unit mass than the Roadster.
Če je to res se lahko leta 2016-2017 nadejamo izida Model R (Roadster 2), ki bo imel 600 km dosega, ter pospešek do 100 pod 3 sekunde.
(Izid Modela R je nekajkrat namignil Musk)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
We're making dramatic changes to the Supercharging system, huge increases. There's going to be an announcement in about two weeks. There will be a service announcement next week. Then the Supercharger announcement. Then there will be a mystery announcement. Then we'll shut up and hopefully people won't be sick of us. These things are all coming together and maturing at the same time.
Ko to prebereš takoj veš, da je Tesla na borzi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Nasednik roadsterja je obljubljen ni pa še napovedan.
Konec 2014 pride najprej že predstavljeni X. V 2016 pride 'pomanjšan' S oz. GenIII oz EV za ~30k USD. Za njim pa verjetno refreshan S. Dvomim da bojo šli v razvoj povsem svoje plaftorme za roadsterja, bol verjetna je coupe izvedba refreshanega S, nekaj podobnega A5.
Konec 2014 pride najprej že predstavljeni X. V 2016 pride 'pomanjšan' S oz. GenIII oz EV za ~30k USD. Za njim pa verjetno refreshan S. Dvomim da bojo šli v razvoj povsem svoje plaftorme za roadsterja, bol verjetna je coupe izvedba refreshanega S, nekaj podobnega A5.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
Pozabljaš, da baterije niso samo v avtomobilih. Telefoni zdržijo en dan uporabe, prenosniki nekaj ur. Ja, vem, da se je tudi poraba z leti dvignila, ampak to ne spremeni dejsta, da je izredno močno povpraševanje prisotno že leta in leta, magične formule, po kateri bi telefon lahko deloval en teden pa kljub temu ni. Telefonska industrija naj bi bila vredna okoli 600 milijard letno. Če to ni zadosti veliko povpraševanje, potem pa ne vem...
Poraba laptopov se bistveno ni povečala. Pri telefonih se nedvomno je, laptopi so bili pa že prej grozni porabniki, zdaj so pa za to porabo celo zmogljivi in uporabni ;)
WarpedGone je izjavil:
V praktično vsakem GSMu bi lahko bila skorajda 2x večja baterija notr. Prostor je, zakaj je ni?
Aja? Kje pa? Nazadnje ko sem gledal zafilajo vsako luknjo, ki jo lahko. Veliko večino z baterijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Fifty6 ::
Baterije se definitivno razvijajo naprej, tako da doseg se bo ščasoma podaljšal, verjetno kakšen pravi cenejši potovalni avto ne pričakujemo še vsaj 10 let. Sicer pa električen avto je za evropske razmere trenutno kar primeren, sploh če pogledamo da večino ljudi gre samo v službo, mogoče okoli kake trgovine in domov.
Sicer pa če bi kar danes prišli vsi na električne avtomobile, tudi nebi šlo saj bi blo fajn še kakšno zeleno elektrarno uvest. Sicer pa se spomnite 10 let nazaj ko je bil dizel samo varčen, tako da tehnologija definitivno napreduje v vseh pogledih.
Sicer pa če bi kar danes prišli vsi na električne avtomobile, tudi nebi šlo saj bi blo fajn še kakšno zeleno elektrarno uvest. Sicer pa se spomnite 10 let nazaj ko je bil dizel samo varčen, tako da tehnologija definitivno napreduje v vseh pogledih.
WarpedGone ::
Aja? Kje pa? Nazadnje ko sem gledal zafilajo vsako luknjo, ki jo lahko. Veliko večino z baterijo.
Normalna reč da znotraj gabaritov ohišja ne bo praznega prostora - čeprav tut to smo že vidl.
Kdo pa pribije gabarite zunanjih dimenzij? Zakaj ne bi smele bit zunanje dimenzije zadeve 5mm širše in dalša ter 2 mm debeljše?
Kot da so vsi GSMi outthere točno enakih dimenzij in čisto noben od njih ni niti mm manjši/tanjši.
Če bi kapaciteta baterije in s tem avtonomija bila res tak hud faktor bi imel izvedbe zadev, ki so trenutno velikosti 2 škatlic vžigalic pač velikosti treh škatlic vžigalic z 2x večjo avtonomijo.
Namesto 40mm x 50mm x 5mm daš not baterijo z dimenzijami 45mmx55mx7mm. Mizernih 5mm po širini in višini in 2mm po debelini pa maš 70% več kapacitete.
Pa takšnih zadev nekako ni. Vse naprave imajo baterijo in s tem njene dimenzije in s tem dimenzije cele naprave temperirane na par dni uporabne avtonomije.
Good enough v praksi, akademsko nabijanje pa ne prinaša denarja.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
Čak, v svetu ki se obupano želi znebiti odvečnih zunanjih mer z odstranjevanjem bezelov okrog displeja in pri tej (do neke mere brezvezni noriji) k tankosti bi ti naredil cigel od naprave? Good luck.
Pa debelina ti že pomaga pri bateriji, ne moreš pa te debeline okrog baterije po tem izkoristiti za kaj bistvenega, PCB-jev zaenkrat še ne stackajo, komponente niso tako visoke, itd.
Sicer, glede extended baterij - Droid Razr in Razr MAXX.
Pa debelina ti že pomaga pri bateriji, ne moreš pa te debeline okrog baterije po tem izkoristiti za kaj bistvenega, PCB-jev zaenkrat še ne stackajo, komponente niso tako visoke, itd.
Sicer, glede extended baterij - Droid Razr in Razr MAXX.
J.McLane ::
Glede mer in prostora je zanimiva primerjava med Zoe in Cliom:
Zoe: 4,085 m dolžine, 338 l prtljažnika, 1500 kg
Clio dci: 4,062 m dolžine, 300 l prtljažnika, 1071 kg
Zanimivo je tudi to, da naj bi pri Zoe baterije (22kWh) tehtale zgolj 290 kg, malo veliko je še rezerve za sam elektromotor, polnilec, ohišje, napeljavo ...
Drugače pa kaj lahko pričakujemo čez 10 let? 44 kWh Zoe v istem velikostnem in cenovnem paketu, ali kako?
Zoe: 4,085 m dolžine, 338 l prtljažnika, 1500 kg
Clio dci: 4,062 m dolžine, 300 l prtljažnika, 1071 kg
Zanimivo je tudi to, da naj bi pri Zoe baterije (22kWh) tehtale zgolj 290 kg, malo veliko je še rezerve za sam elektromotor, polnilec, ohišje, napeljavo ...
Drugače pa kaj lahko pričakujemo čez 10 let? 44 kWh Zoe v istem velikostnem in cenovnem paketu, ali kako?
WarpedGone ::
290kg za 22kWh je veliko, sugerira uporabo precej poceni celic z nizko energijsko gostoto.
Drugače pa ja, pričakovati 2x večjo kapaciteto za isti denar/težo in količino vložene pameti čez 10 let ni brez osnove.
Drugače pa ja, pričakovati 2x večjo kapaciteto za isti denar/težo in količino vložene pameti čez 10 let ni brez osnove.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Ne razumem zakaj bi morali biti EV dražja. Res je da baterije veliko stanejo, potrebno pa je upoštevati tudi, da so motorji električni motorji cenejši, izpuha ni, zračnega hlajenja praktično ne rabi biti, menjalnika ni... Zakaj so potem toliko dražji?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Baterija v ZOE je **brezplačna** ker je ne kupiš sploh amapak plačuješ mesečni najem.
Vse ostalo je pa bol tko - ne kolk stvar mora koštat ampak kolk lahko košta. EV je posebnost, posebnost ma pogosto pozitiven pribitek na ceno.
Vse ostalo je pa bol tko - ne kolk stvar mora koštat ampak kolk lahko košta. EV je posebnost, posebnost ma pogosto pozitiven pribitek na ceno.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
Ne razumem zakaj bi morali biti EV dražja. Res je da baterije veliko stanejo, potrebno pa je upoštevati tudi, da so motorji električni motorji cenejši, izpuha ni, zračnega hlajenja praktično ne rabi biti, menjalnika ni... Zakaj so potem toliko dražji?
Kakšno je pa hlajenje, če ne zračno? Res je, da ne vržeš v luft 2/3 vse energije, ampak se izgube, ki jih vseeno imaš, dogajajo na veliko višji gostoti, kar hlajenje naredi še toliko bolj kritično (krmilniki, ki mečejo ven kar nekaj W na par kvadratnih cm pa take fore). Navaden avto, če mu odleti hlajenje, mrzel pride kar nekaj km daleč, preden se pregreje. Težki kovinski bloki imajo kar precej temperaturne kapacitete.
Okapi ::
Sicer, glede extended baterij - Droid Razr in Razr MAXX.
Evo androidni telefon, ki zdrži do en mesec.
O.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
TESKAn ::
Ne razumem zakaj bi morali biti EV dražja. Res je da baterije veliko stanejo, potrebno pa je upoštevati tudi, da so motorji električni motorji cenejši, izpuha ni, zračnega hlajenja praktično ne rabi biti, menjalnika ni... Zakaj so potem toliko dražji?
Če upoštevaš razliko v ceni energenta, dejstvo, da EV ne rabi toliko servisov in da so ti servisi cenejši (EM pač ne rabi menjave olja na vsake 15.000 km), je razlika samo v tem, da pri EV plačaš vse v enem obroku, pri bencinarju imaš pa razdeljeno na tedenske/mesečne obroke. Sam se precej vozim in sem v zadnjih 5 letih in avtu za 10.000 dal še enkrat toliko za bencin in ene pol toliko za vse servise.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
(EM pač ne rabi menjave olja na vsake 15.000 km
V bistvu rabi. (Pač rabiš menjat olje menjalnika)
da so motorji električni motorji cenejš
not really
zračnega hlajenja praktično ne rabi biti
Rabi biti vodno + hlajenje baterij.
Zakaj so potem toliko dražji?
Ker so lahk in 80% cene predstavlja baterija.
Glede telefonov: Večja baterija pomeni da se zadeva spremeni v opeko, danes pa je 'slim' in.
Sicer ima nokija zdej nekaj idej s stupidphonom ki zdrži 1 mesec.
Also - droid če ga ne uporabljaš - drži ~10 dni. Vse ostalo večinoma požre omrežje, sploh 3g
Kdo pa pribije gabarite zunanjih dimenzij?
Reality
Tako kakor ne moreš tablice/laptopa stlačit v žep.
Anyway. Šminka je šminka.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
Nikec3 ::
Also - droid če ga ne uporabljaš - drži ~10 dni. Vse ostalo večinoma požre omrežje, sploh 3g
Bedarija. 95% baterije požrejo zasloni.
Ker so lahk in 80% cene predstavlja baterija.
Pri Tesli Model S je že znana ponudba, po kateri je možno po 8 letih baterije zamenjati za 10 000 $, kar je 13% vrednosti avtomobila.
V bistvu rabi. (Pač rabiš menjat olje menjalnika)
Transmission - Single-speed fixed gear (9.73:1)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
PrimozR ::
Ja, menjalnik. Oz. reduktor, pač ima samo en komplet zobnikov. Tako nekako kot v avtu diferencial (s tem da diferencial še spremeni smer oz. koordinatno os pogona).
Ampak vseeno zadevi ni treba menjati olje na 15k km, temveč na bistveno večje intervale. Pri ročnih menjalnikih je ta interval prek 100k km, pri avtomatikih je bistveno nižji (ker je bistvo delovanja avtomatika v olju in mora biti to zato čisto ter kvalitetno), obstajajo pa celo primeri 'long life' olj za menjalnike, kjer jih kao ni treba menjati.
Ampak vseeno zadevi ni treba menjati olje na 15k km, temveč na bistveno večje intervale. Pri ročnih menjalnikih je ta interval prek 100k km, pri avtomatikih je bistveno nižji (ker je bistvo delovanja avtomatika v olju in mora biti to zato čisto ter kvalitetno), obstajajo pa celo primeri 'long life' olj za menjalnike, kjer jih kao ni treba menjati.
SplitCookie ::
Bedarija. 95% baterije požrejo zasloni.
Ne v stand-by-u
Transmission - Single-speed fixed gear (9.73:1)
Natanko tako in ravno zaradi tega je treba menjat olje menjalnika.
Tesla specificira domnevnih 12 let. Nekje sem videl da je cifra tam okoli 60.000km realno
Sicer pa tako ali tako - manjek olja ne naredi avto nič boljši - še vedno se priporoča redni servis na 15.000 milj/1x letno, kar ni nič boljše kakor večina ICE
Avto je potrošna roba. Znucaš ga in vržeš stran.
Me zanima kako se bodo obnesli ležaji koles glede na ogromno maso vozila.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
PrimozR ::
WTF? Zadeva ima 2100 kg. BMW-jeva petka ima skoraj toliko, enako Audi A6.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Nikec3 ::
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
pegasus ::
AMG začel nadomeščati mehaniko s softverom. "Torque vectoring", hehe:
http://www.autoblog.com/2013/04/11/test...
http://www.autoblog.com/2013/04/11/test...
dzinks63 ::
Volvo s Siemensom razvija svoj električni avtomobil C30 Electric in ponuja polnjenje preko trifazne vtičnice.
Novi hitri 22-kW polnilnikom je na svetu prvi polnilnik, ki deluje na trifazni tok in je tako majhen, da je lahko vgrajen v električni avtomobil. S trifazno vtičnico polnjenje traja 1,5 ure (doseg je 164 km po certifikatu NEDC). Medtem ko običajna gospodinjska enofazna vtičnica z 230 V polni 8-10 ur.
SplitCookie ::
No, tole bi pa celo kupil.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_