» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1272 / 1275
»»

pegasus ::

Če bi pustili evoluciji prosto pot, bi narava navdušence nad potratnostjo že davno počistila. Tako pa smo kot civilizacija eksperti porivanja palic v kolesje evolucije ...

codeMonkey ::

Ja tvoje kurjenje elektrike s takimi komentarji je lep dokaz.

Scaramouche3 ::

pegasus je izjavil:

Ta reč mi je vizualna definicija DOA - dead on arrival. Kdo se spomni narest prekrižane luči, to je kot x.x emoji ali v stripih, vsekakor nič dobrega ... ;((


Očitno od Porsche design in luči od...

Zgodovina sprememb…

endelin ::

Kaj je to nek test na žurnalu da ne prideš niti z model 3 long range rwd iz lj do murske in nazaj če malo pojačaš na AC. Kao je mel 21kwh porabe verjetno nekaj nad omejitvijo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Vec avta, ampak vprasanje katerega bi rajsi vsak dan vozil. Bi moral sprobat to petko.


Po mestu bi se definitivno raje vozil s petko. Enostavno izgleda bol "kul" avtomobil.

Mimogrede, tale Bjornov test na 1000km. Domnevam, da so z leti postavili vec superchargerjev (so postavljeni bolj na gosto). Kar pomeni, da hitreje prevozis teh 1000km ze zaradi lazjega optimalnega ustavljanja? Tako, da starejsi testi in novejsi testi niso povsem primerljivi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

bm1973 je izjavil:

Kaj pa užitek? A seksate tudi smo za razplod?


Seveda, kot spodobni in lepo vzgojeni kristjani, drugace ne znamo. Uzitek je pohujsanje.

pegasus je izjavil:

Če bi pustili evoluciji prosto pot, bi narava navdušence nad potratnostjo že davno počistila. Tako pa smo kot civilizacija eksperti porivanja palic v kolesje evolucije ...


To kar vidis JE evolucija. Nihce ji ne postavlja na pot nekih preprek. Mi smo zgolj ena vrsta na planetu in vse kar pocnemo in nas celoten razvoj je evolucija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

kow ::

Enako je rekel Hitler, hehe. Mocnejsi zmaga - pobijmo zide in cigane. Zasuznjimo slovane. Sam povem. Ljudje se lahko odlocamo kaksno so nasa dejanja in smer razvoja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

kow je izjavil:


Mimogrede, tale Bjornov test na 1000km. Domnevam, da so z leti postavili vec superchargerjev (so postavljeni bolj na gosto). Kar pomeni, da hitreje prevozis teh 1000km ze zaradi lazjega optimalnega ustavljanja? Tako, da starejsi testi in novejsi testi niso povsem primerljivi?

Možno, velik vpliv ima tudi vreme, pa avti so se vseeno malo izboljšali. Tako da ta test je: takrat v takšnih razmerah je avto zmogel to.

kow ::

V njegovi tabelici vedno napise tudi vremenske razmere (nek priblizek je). Zapisov o lokaciji oz. "spacingu" charganja pa ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Mislim da si je izbral neko tako traso, kjer je lokacij polnilnic več kot dovolj že vedno bilo. Dvomim pa da naredi teh 1000 km v šusu kot je prikazano, ker se ti lahk ohitro kaj zalaomi in kolikor vem če se mu to potem na koncu odbije od skupnega časa, ker bi bilo sicer malo mazohistično ponavlajt test spet od začetka. Če pa delaš prekinitev vmes, pa spet niso čisto isti pogoji, ker baterijavmes "počiva".
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

kow je izjavil:

Enako je rekel Hitler, hehe. Mocnejsi zmaga - pobijmo zide in cigane. Zasuznjimo slovane. Sam povem. Ljudje se lahko odlocamo kaksno so nasa dejanja in smer razvoja.

Mar ni tako v naravi, da močnejši zmaga? Pa misliš, da so cigani in Slovani kaj drugačni, če opazijo, da so močnejši? Poglej Rome na Dolenjskem! Pa Slovani so pri nas pobili milijon rojakov, sorodnikov, bratov, otrok...Je Tito zato kaj manši zločinec, ker ni pobijal Germanov ampak v večini Slovane? Pol pa maš še Stalina, kateri je izvedel še večji pogrom nad Slovani... Grd je pa le Hitler, čeprav je bil dejansko "sitna riba" proti komunističnim velikoserijskim zločinskimi kalibri.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::

Poanta je bila, da je evolucijski "argument" ponavadi le izgovor, da upravicimo dejanja. Itak pa sem sel offtopic.

DamijanD ::

J.McLane je izjavil:

Mislim da si je izbral neko tako traso, kjer je lokacij polnilnic več kot dovolj že vedno bilo. Dvomim pa da naredi teh 1000 km v šusu kot je prikazano, ker se ti lahk ohitro kaj zalaomi in kolikor vem če se mu to potem na koncu odbije od skupnega časa, ker bi bilo sicer malo mazohistično ponavlajt test spet od začetka. Če pa delaš prekinitev vmes, pa spet niso čisto isti pogoji, ker baterijavmes "počiva".

Jaz sem mislil, da vedno dela v enem kosu (ker je dejansko to realni test), potem sem pa pri citroenu 3 videl, da je nekje rekel, da zdaj pa mora nadaljevati 1000km test... Pomoje jih večino naredi v enem kosu.

J.McLane ::

Verjetnost da gre kaj narobe, če delaš tako kot on (ena oseba, v realnem prometu) je zelo velika, tudi sicer mi ni čisto jasno kako to zdrži, da fura non stop (ja vem ima kratke pavze) po 12 ur.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Zanimivo branje ...
Do leta 2030 naj bi finančno preživelo le še 15 kitajskih znamk električnih avtomobilov
Kitajski avtomobilski trg se spopada s cenovnimi vojnami in presežkom zmogljivosti
Na Kitajskem bo zaradi izjemno močne konkurence do leta 2030 ostalo finančno uspešnih le 15 od trenutnih 129 znamk električnih in priključnih hibridnih avtomobilov ...
...
Teh 15 znamk naj bi do konca desetletja predstavljalo približno 75 odstotkov kitajskega trga električnih in hibridnih avtomobilov, pri čemer naj bi vsaka od njih v povprečju letno prodala 1,02 milijona vozil, je ocenil AlixPartners, ki pa ni navedel imena znamk.
...
Stopnja izkoriščenih zmogljivosti v avtomobilskih tovarnah je lani na Kitajskem v povprečju padla na 50 odstotkov, kar je najmanj v zadnjem desetletju, to pa je vplivalo tudi na dobiček, ...

Po neuradnih podatkih Bloomberga je bilo še leta 2019 na Kitajskem 500 proizvajalcev električnih vozil, a se je njihovo število zaradi močne konkurence do leta 2023 zmanjšalo le še na približno sto.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

kow je izjavil:

Ljudje se lahko odlocamo kaksno so nasa dejanja in smer razvoja.


Nase odlocitve SO evolucija.

Pretvarjanje, da smo mi nekaj posebnega je zgolj neka iluzija superiornosti.

Kalibri ::

Naredil sem naslednji izračun za 30 kkm letno oz. 2 servisa olja/leto in dobim rezultat, da imaš 8400 manj stroškov v 5 letih, torej ti ostane 8400 EUR v petih letih oziroma 9.100 (dodal sem še zavorne diske in ploščice) , ki bi jih sicer zabil v nafto in servise:

- poraba goriva/elektrike: 2250 EUR/leto (5l/100 * 1,5 EUR/liter) vs 780 EUR na domači polnilnici (po 0.13 EUR/kWH za 20 kWh/100 km) = razlika 1.470 EUR/leto
- redni servisi: 2x 150 EUR vs. ? EUR = razlika 300,00 EUR/leto
- cestna taksa: 96 EUR vs 62 EUR = razlika 34 EUR leto
- zavarovanje - razlika cca 120 EUR v plus pri EV = razlika -120 EUR/leto
- gume so gume, tu ne vem, kaj bi računal
- menjava zavornih diskov spredaj/zadaj konzervativno 500 EUR/5 let
- lahko bi dodal še zobati jermen, vendar se menja na 210 kkm, v 5 letih pa bi jih naredil 150k

+ so dobri pospeški, polnilnice praktično na vsakem vogalu, možnost polnjenja doma, možnost ohladitve vozila v tem vremenu, predenj se vsedeš na parkingu vanj, gretje vozila in taljenje šip, ko pozimi še piješ kavo, preko aplikacije avtomatično vnaprej
- verjetno kakšna degradacija baterije, cca 1% na leto?, nisem ravno fan pretiranih sendvičev po poti in kofet, vendar tudi 300 km naenkrat naredimo samo 1x letno, ostalo očitno po kakšnih 150-160 na dan preko tedna po AC; nisem upošteval menjav svečk/glavnega jermena in še kakšne ICE neumnosti, verjetno je trega prilagoditi navede vožnji EV-ja; hitro polnilnico imamo praktično v vasi 170kW, če bi bila sila
- upošteval nisem nobenih izrednih popravil pri ICE, ki bi bile specifične samo ICE (pri novih avtomobilih dosedaj takih tudi nismo imeli tok tok)

- na domači polnilici sem preračunal na ET z omrežnino za kWh, nisem računal izgub polnilnice, verjetno ranga par procentov po nekih podatkih

= trenutna skupna razlika 1.685 EUR/leto = > 5 let 8400EUR?? Oziroma 9100 s ploščicami in diski spredaj zadaj.

Cena vozila 60kWh z subvencijo cca 27k, ali pa 32 k z večjo baterijo 80kWh ali pa 60kWh + neka brezvezna oprema, kjer ne moreš nič izbirati, oziroma izbereš samo skupaj s tistim, kar bi ali ne bi imel

Mnenja?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

telexdell ::

Če ti sredstva dopuščajo, imaš možnost polniti doma in ti bo za recim 95% letnih voženj kapaciteta baterije dovolj(da boš polnil le doma), pol nimaš kaj za razmišljat-EV je povsem racionalna izbira. Karkoli boš izbral ti želim, da boš zadovoljen, kot nas je večina uporabnikov EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Caracas ::

Absolutno, sam sem s T3 zadovoljen. Motijo me edino nekritični fanboyi, ki EV (Tesli) pripisujejo zadeve ki jih nimajo.

RedDrake ::

Tu se še vedno obnašate kot da vsak dela po 25kkm ali več letno. Pa to sploh ni res. Ja, kakih 25% voznikov v SLO verjetno res naredi nad 25kkm letno, ostali pa krepko manj. In nekemu penziču ki dela 4kkm letno (a avto rabi, da spravi hrano do bajte tistih 4km od trgovine) pač ne boš prodal EV-ja niti za 25k EUR (celih 18k s subvencijo), če lahko to isto počne z ICE za 13k EUR. In tako navzgor po verigi. Vse je funkcija cene, "potreb" in na koncu še zmožnosti (blokarji so bolj no-go). Še vedno smo pri tem, da EV-ji (še) niso prava stvar za vse*, niti za 50% ne. Se pa počasi bližajo temu, vsekakor. In ne, norveška ni relevantna, razen če pri nas nabijemo 70% davek na ICE vozila.
@Kolibri, absolutno, za 30kkm letno je EV izjemno racionalna odločitev. Lahko se sicer slučajno gorivo poceni in elektrika podraža, a potem boš razliko not prinesel pač v 6,5 letih namesto 5. Ni da bi se sekiral.

Kalibri ::

Po moje se bo s temi evropskimi kuponi gorivo z leti dražalo, elektrika pa se verjetno sicer sicer tudi ne bo cenila. Je pri 30 kkm letno kar fajn faktor razlika skoraj 10 jurjev v 5 letih, ki bi jih sicer plačal po sedanjih cenah nafte za nafto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

iKst_ ::

In nekemu penziču ki dela 4kkm letno (a avto rabi, da spravi hrano do bajte tistih 4km od trgovine) pač ne boš prodal EV-ja niti za 25k EUR (celih 18k s subvencijo), če lahko to isto počne z ICE za 13k EUR.


Za penziča, ki dela 4000km letno je EV idealen. Za 13 jurjev danes dobiš precej zanič ICE avto. Po drugi strani za slabih 11k odpelješ kaj takšnega: https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Še vedno precej zanič, ampak stroški so nižji, zajebancije s servisi je manj, ni občutljiv na majhno število kilometrov in specifike mestne vožnje...

RedDrake ::

A pa ta Leapmotor bo ena od tistih 16-ih kitajskih znamk (od 120+), ki bodo preživele v naslednjih 5-ih letih?
Sploh ker je Stellantis zadaj, ki mu tako super kaže, da se še Tesla skrije pred njim. Ker če ne bo, saj veš, ni lepšega kot kitajske smeti, brez servisa. Še na odpad ne smeš peljat zaradi vseh škodljivih snovi notri ...

kow ::

Ce sklepamo po ZDA, tam je bolj malo znamk nenadzarovano propadlo. Vecinoma so bile skonsolidirane v GM ipd., potem pa so jih s casoma ukinili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

RedDrake ::

Kitajska je fakin divji zahod proti ZDA. Tam laufa pravi kapitalizem, o katerem lahko zahodnjaki samo sanjamo. Tam firm ne bodo "reševali". Kako pa poteka konsolidacija pod GM pa si lahko ogleda vsak lastnik Saab-a (recimo jaz).

Btw, jaz lahko tudi primerjam, kaj pomeni vzdrževanje starega avtomobila brez elektronike (35 let star Renault), in 20+ let starega avtomobila polnega elektronike (Saab), ko podpora mrkne.
Prvega mi vsak mehanik še vedno usposobi. Za drugega vem, da ko bo crknil CIM, ali ključavnica, ali ESP modul, ali ICM modul, ali BCM modul, ali karkoli od tega, da lahko avto samo še na odpad odpeljem. Kljub temu da ima 100kkm pri 22-ih letih in izgleda dobesedno kot iz tovarne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

kow ::

Koga briga kaj se zgodi z vzdrzevanjem 20 let starih avtomobilov. Idealno bi starine recikliral in kupil novega. Ti bi res rad kuril denar?
Ce si v 22 letih naredil samo 100k kilometrov, se mi kar smilis.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

karafeka ::

Men se smilijo tisti, ki delajo po 50k km in več na leto. Kolk enega stresa in zapravljenega časa. Da ne omenjam stroškov

telexdell ::

RedDrake je izjavil:

Tu se še vedno obnašate kot da vsak dela po 25kkm ali več letno. Pa to sploh ni res. Ja, kakih 25% voznikov v SLO verjetno res naredi nad 25kkm letno, ostali pa krepko manj. In nekemu penziču ki dela 4kkm letno (a avto rabi, da spravi hrano do bajte tistih 4km od trgovine) pač ne boš prodal EV-ja niti za 25k EUR (celih 18k s subvencijo), če lahko to isto počne z ICE za 13k EUR. In tako navzgor po verigi. Vse je funkcija cene, "potreb" in na koncu še zmožnosti (blokarji so bolj no-go). Še vedno smo pri tem, da EV-ji (še) niso prava stvar za vse*, niti za 50% ne. Se pa počasi bližajo temu, vsekakor. In ne, norveška ni relevantna, razen če pri nas nabijemo 70% davek na ICE vozila.
@Kolibri, absolutno, za 30kkm letno je EV izjemno racionalna odločitev. Lahko se sicer slučajno gorivo poceni in elektrika podraža, a potem boš razliko not prinesel pač v 6,5 letih namesto 5. Ni da bi se sekiral.

Koliko pa si star, če smem vprašati? Sam sem podobno razmišljal v poznih dvajsetih, ko sem se počutil, kot da nikoli ne bom star.
Sedaj, ko sem (že skoraj) penzič sem si pa nabavil EV. Čisto nov novcat. Si ga ne bi smel?
Pa penziči ne hodijo le v trgovino 4 km daleč ampak vozimo tudi vnuke na morje ali v kakšne terme. Tudi kak kos sveta se odpeljemo pogledat, ko imamo ravno dovolj časa in nam kak postanek na polnilnilnici ne pomeni konec sveta...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::

karafeka je izjavil:

Men se smilijo tisti, ki delajo po 50k km in več na leto. Kolk enega stresa in zapravljenega časa. Da ne omenjam stroškov


Ce bi slo res za stroske, bi tistih nekaj tisoc kilometrov na leto z lahkoto naredil z elektricnim biciklom. Ce bi se res slo za stroske.

RedDrake ::

Sem krepko čez 40. Starši od mene in žene so sedaj penziči in vidim kakšne vzorce uporabe imajo.
Mat ima na 6 let starem avtu 18kkm ali nekaj takega. Smo dali 16k EUR takrat za avto. Lahko bi takrat kupili Zoe ali eUP, samo še 6 let od danes strošek ne bi bil upravičen. Lej, kupiš kar ti ustreza. Nekateri se na stara leta radi okoli vozijo. Zato jaz šparam oldija (renault) in saaba. Imam dovolj časa da se že zdaj občasno kam zapeljam "just because".

Mi pa lahko kdo predlaga, kak EV kabrio si naj kupim? Trenutnega sem kupil 11 let nazaj in sem takrat dal cca 10k EUR za dobrih 10 let starega. Ajde, danes dam 20k EUR recimo, inflation adjusted. Kaj naj si kupim - za lušt? Po možnosti EV? Da bom na "pravi stvari"? Žena miate ne mara, ker "se sedi na tleh", BMW-ji so za one z IQ < 90, mečke so za dilerje, kaj mi sploh še ostane?

Ko bom menjal "daily-ja" (ki kljub temu nazivu občasno stoji po 14 dni skupaj), bo 99% EV, itak. Upam da do takrat že dobim kaj z gumbi in izgledom, ki me ne bo sili na bruhanje.

telexdell ::

Le zakaj bi moral z avtom delati ne vem koliko km. Sem menjal 15 let starega dizla pa je imel nekaj čez 100 jurjev km. Razen rednih servisov, zavornih ploščic in enega amortizerja (ko sem ga posodil sinu in je naletel na ležečega policaja) nisem imel nobenih težav z njim. Vozil me je nekajkrat do Portoroža, redno do term in letališča Jožeta Pučnika. Pol je pa km nabiralo letalo in ne moj avto.>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::

RedDrake je izjavil:

A pa ta Leapmotor bo ena od tistih 16-ih kitajskih znamk (od 120+), ki bodo preživele v naslednjih 5-ih letih?
Sploh ker je Stellantis zadaj, ki mu tako super kaže, da se še Tesla skrije pred njim. Ker če ne bo, saj veš, ni lepšega kot kitajske smeti, brez servisa. Še na odpad ne smeš peljat zaradi vseh škodljivih snovi notri ...


Ne vem kdaj bo Leapmotor propadel, če bo. Samo pravim, da je tole na voljo za manj denarja kot ICE. Alternativa je Kia Picanto 1.0 brez opreme za dobra 2 jurja več.

Če delaš 4kkm na leto, boš oba lahko vozil 10 let brez problema. Po 10 letih bosta pa oba vredna približno nič, s tem, da boš z EVjem vseeno prihranil še par 100€ na leto, pa bistveno bolj udobno se boš vozil.

Mi pa lahko kdo predlaga, kak EV kabrio si naj kupim? Trenutnega sem kupil 11 let nazaj in sem takrat dal cca 10k EUR za dobrih 10 let starega. Ajde, danes dam 20k EUR recimo, inflation adjusted. Kaj naj si kupim - za lušt? Po možnosti EV? Da bom na "pravi stvari"? Žena miate ne mara, ker "se sedi na tleh", BMW-ji so za one z IQ < 90, mečke so za dilerje, kaj mi sploh še ostane?


Torej, ker kabrio EV za 20 jurjev ne obstaja so vsi EVji zanič? Malo ti logika šepa :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

codeMonkey ::

Ostane precej ene izbire. Odpri google pa napisi "golf cart" :) posebna vrsta elektricnega golfa, ki je kot gokart. Cabrio :)

Pac to je tako neuporaben in zato nepopularen avtomobil, cabrio, da se ga verjetno se kar nekaj casa ne bo nihce spravil delat. Za mali denar pa sploh ne. Ker izgubo bodo tolkli tudi pri drazjem.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Sem sel malo gledat ce kaj obstaja, pa me je vrglo na Minija za 60k :))

Polestar 6 zgleda se nekako kot posten poskus.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Npr: https://www.mgmotor.si/mg-cyberster

Samo 10 let bo treba še počakati, da bo 20 jurjev.

RedDrake ::

Ahh, normalno da ni EV kabria za "pameten" denar. No, saj ga razen Mini-ja ni za praktično noben denar. In še Mini je tak majhen avtič. Pa tale zgoraj linkani MG tudi. To so avti "velikosti" Mazde MX-5. Super za funcar (in bi takoj imel), samo je žena proti. 4 Avte bom pa res težko opravičil - tudi če so vsi "stari".
Jaz rabim nekaj kot moj Saab, kjer zbašem komot prtljago za par tednov, nabašem ženo in otroka in gremo na roadtrip po Nizozemski. Dejansko takšne avtomobile trenutno delajo samo ultra premium znamke (Bentley, ipd), ki 100% odpadejo ter MB (C in E), BMW (4), ter Ford (Mustang) - še za Audi ne vem če so še v tej igri. Samo nekako mi Fix or repair daily ne paše, ostali so pa itak skoraj dobesedno kriminalac-wagni.
Ahh, saj vem, isto bo kot pri mobitelih. Meni je 4,5" ne samo zadoščal - bil je super. Sedaj pa moram vsake 4 leta kupiti večji in večji cegu, ker pač ...
Pač rantam, ne se sekirat, ni bistveno. Tudi, komot skeširam 60k za kabria, ampak zakaj bi, če ga pa uporabljam za 2-3kkm letno?
Bolj pressing težava je kateri avto bo sploh za kupit leta '27/'28 ko bom menjal daily-ja. Trenutno razen Kie EV6 ni vozila ki bi mi bil všeč, pa še tisti je izjemno izjemno pogojen, KIA prodajalci ga pa avtomatsko naredijo no-go.

chrush ::

Dobim lahko zelo poceni Mazdo MX30. Ali jo mogoče kdo ima in mi lahko pove, koliko km dejansko naredi z njo.

hojnikb ::

chrush je izjavil:

Dobim lahko zelo poceni Mazdo MX30. Ali jo mogoče kdo ima in mi lahko pove, koliko km dejansko naredi z njo.


samo beži stran od tega polizdelka. Razn če jo dobiš za 5 jurjov or something...
#brezpodpisa

Kalibri ::

Mx30 je EV?
Je kakšen ev za smrtnike, ki na ST ni opredeljen kot polizdelek?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

bambam20 ::

kow je izjavil:

Bjorn je naredil 1000km z Renault 5 (55kwh). Rezultat je 10h55min. Povsem solidno.


KOga briga Bjorn. To je mučenje, da rabiš za 100o km 11 ur. Lol. Z avtom na gorivo to pot prevoziš v 7 urah!

Kebo ::

Jaz recimo vsak dan delam 1000 km in mi torej bencinar pripšpara 4 ure na dan, EV so čisto neuporabni kot avti. /s

chrush ::

hojnikb je izjavil:

chrush je izjavil:

Dobim lahko zelo poceni Mazdo MX30. Ali jo mogoče kdo ima in mi lahko pove, koliko km dejansko naredi z njo.


samo beži stran od tega polizdelka. Razn če jo dobiš za 5 jurjov or something...


8K za avto z 15k prevoženih.

hojnikb ::

chrush je izjavil:

hojnikb je izjavil:

chrush je izjavil:

Dobim lahko zelo poceni Mazdo MX30. Ali jo mogoče kdo ima in mi lahko pove, koliko km dejansko naredi z njo.


samo beži stran od tega polizdelka. Razn če jo dobiš za 5 jurjov or something...


8K za avto z 15k prevoženih.


Honestly, se za 8 jurjov se ga ne splača kupit. 30kWh je mel usable baterije, k je bil nov (zdej ma verjetno vsaj kake 7-10% manj, k je star -- kolendarsko staranje!). Pa ze nasploh ima ta avto relativno visoko porabo.

Če stisnes ven več k 150km v poletnih časih na avtocesti, si lahko ze srečen. Aja pa hitro polnjenje je porazno; samo 37kW.

Da ne govorimo o tem, kako redka je ta stvar, tko da če gre karkoli narobe (ker garancije itk nima več) bos mel hitro ekonomsko totalko. Pa nemors se glih zanasat na rabljne dele (ker rabljnih ni veliko) niti dobavljivost novih (again, redek compliance avto).

Z razlogom je tolk pocen.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

pegasus ::

Kalibri je izjavil:

Je kakšen ev za smrtnike, ki na ST ni opredeljen kot polizdelek?
Odlično vprašanje. Osebno vidim tu samo Aptero, je pa zelo odvisno, na katero polovico izdelka ciljaš v izrazu "polizdelek". Na koncu ugotoviš, da je vsak nakup avta dolg seznam kompromisov in vedno ekonomsko neupravičen, tako da "pol" postane subjektivna metrika.

hojnikb ::

najprej more avto sploh obstajat, da je lahko (pol)izdelek.
#brezpodpisa

Utk ::

No ja, če kater avto ustreza definiciji polizdelka, je to aptera. Ker je dobesedno polizdelek. Na pol, če še tolk, izdelana.

hojnikb ::

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

evo najbolj hated avtu na slotechu še padajo cene, tko da vsak dan ratuje bolsi value for money :)

Z odbito subvencijo 11450€. Je bolsi avto kot mx30? Doubtful. Je pa defenitivno bolsi EV. Ze zarad 2x večga dosega in 3x hitrejsga filanja...
Nimas pa plutovine na armaturi.
#brezpodpisa

krucymucy ::

bambam20 je izjavil:


Z avtom na gorivo to pot prevoziš v 7 urah!

Na norveskem?

Pojdi in poizkusi. :)

codeMonkey ::

Evo nekaj kar bi lahko bila tudi slo-tech novica ze:

If you are at an EV charging hub, listen carefully: the charging cable is an antenna that receives commands from up to 47 meters away. ? ???

A group of security researchers from Oxford released a paper that demonstrates an attack on the Combined Charging System (CCS), which is implemented in most EV charging hubs in the US and EU.

From up to 47 meters, with cheap hardware, they were able to eavesdrop on the communication and inject commands into the communication between the electric vehicle and the EV charger. How? Well, basically because the EV charger's cable is a long, unshielded antenna!

Actually, this discovery was made by another group of researchers from Oxford earlier (in 2019), but in 2023, an attack named "Brokenwire" was tested and confirmed on large commercial parking hubs. And in 2024, a group of security researchers from South Korea confirmed the results and proposed a potential solution for the command injection attack - but not for eavesdropping :)

How do you know if you're affected? If you use a charger like the one in the picture (top left), you most likely are."Right now, the only way to prevent the attack is not to charge on a DC rapid charger," the authors say.

Stay safe, and please share this with your colleagues!


https://www.linkedin.com/posts/dlaskov_...

Zgodovina sprememb…

MrStein ::

To prekine polnjenje, nakar ga (polnjenje) ponovno zaženeš in potem spet dela?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
««
1272 / 1275
»»