Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

pegasus ::
Torej eni bi se radi pogovarjali z avtom, drugim pa bolj sede kaj takega:
https://arstechnica.com/cars/2025/04/am...
Tudi meni ... Vsi ti infotainmenti so recept za disaster, namesto da bi samo en phone placeholder tam bil ... še v avionih so to pogruntali, ne razumem kaj ti avtomobilisti mutijo.
https://arstechnica.com/cars/2025/04/am...
Tudi meni ... Vsi ti infotainmenti so recept za disaster, namesto da bi samo en phone placeholder tam bil ... še v avionih so to pogruntali, ne razumem kaj ti avtomobilisti mutijo.

kow ::
Kul ideja. Samo se mora prodajati v nekaj 100k primerkih, ali pa ne bo rentabilno.
Pokazi mi implementacijo v avtu. Hvala.
mehatronik12 je izjavil:
"Transcript" se imenuje to ;). Poveš, kar misliš v Whatsaap( al pa č bilo kam..) je hitreje kot pisanje... Oni na drugi stranis e pa odloči al bo poslušal al bral, pa to obstaja že dolgo, kje ti živiš :D
Pokazi mi implementacijo v avtu. Hvala.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

endelin ::
Porsche razmišlja da ne bi več prodajal ev na kitajskem? Cen nočejo nižati
Ioniq 5n imate v akciji znižano 15k.
Kdor bi rad brutalen avto in žal dokaj hudo porabo na AC

Ioniq 5n imate v akciji znižano 15k.
Kdor bi rad brutalen avto in žal dokaj hudo porabo na AC
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

Telbanc ::
BYD Seagull @ Wikipedia
To zaj stane u Čini 11.000 evrov. Za ta dnar plus odbiješ še subvencijo, bi blo to za po mestu čista zmaga.
To zaj stane u Čini 11.000 evrov. Za ta dnar plus odbiješ še subvencijo, bi blo to za po mestu čista zmaga.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()

billy ::
karkoli to pomeni, google:
Country or region PEV stock/ cumulative sales (2023) Market share (2023)
China 21,800,000 37.0%
Europe 11,200,000 24.0%
United States 4,800,000 9.5%
Germany 2,500,000 24.6%
Country or region PEV stock/ cumulative sales (2023) Market share (2023)
China 21,800,000 37.0%
Europe 11,200,000 24.0%
United States 4,800,000 9.5%
Germany 2,500,000 24.6%

Gregor P ::
Le informacije o varnosti ni na Wiki strani

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::
BYD Seagull @ Wikipedia
To zaj stane u Čini 11.000 evrov. Za ta dnar plus odbiješ še subvencijo, bi blo to za po mestu čista zmaga.
Definitivno ne stane 11k evrov, zakaj si izmisljujes?

Telbanc ::
BYD Seagull @ Wikipedia
To zaj stane u Čini 11.000 evrov. Za ta dnar plus odbiješ še subvencijo, bi blo to za po mestu čista zmaga.
Definitivno ne stane 11k evrov, zakaj si izmisljujes?
https://www.24ur.com/novice/tujina/kita...
"Najnovejši modeli s hitrim polnjenjem bodo na voljo na trgu za slabih 40.000 evrov, podjetje pa izdeluje tudi precej cenejša električna vozila, med njimi Seagull, ki ga na Kitajskem prodajajo za dobrih 11.000 evrov."
Itak da stane.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

Telbanc ::
Le informacije o varnosti ni na Wiki strani![]()
Spet en Kekec, ki živi v 80 letih prejšnjega stoletja in špuka čez kitajske avte. Ki prehitevajo Evropsko avto industrijo po levi in desni in po luftu. Prihaja še poceni jeklo, made in Čina, tko da je usoda recimo, da rečmo eno firmo, ajde Uniorja končana. Zaj se lah sam še pogovarjajo,, kdaj bojo tam postavili novo stanovanjsko sosesko, kaj so zaj fabriške hale. Naša jeklarska industrija bo tko kmal na aparatih.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()

Telbanc ::
Problem Evropske industrije bo, najhuši, da bojo kitajčki prevzeli svetovni trg, in pol bomo precenjeno robo prodajali komu? V Afriko? Zaj se na brzino izgublja kitajski trg, potem sledi še svetovni.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

alekskac ::
Đizs, a se nič ne zanimate po koliko imajo kitajčki avte? Tole je manj kot 15K:
Da ne bo koga kap. Za dnarje, ki v Evropi kupijo plastični jajček ki gre 45, si kitajčki kupijo avto, ki gre na AC
Da ne bo koga kap. Za dnarje, ki v Evropi kupijo plastični jajček ki gre 45, si kitajčki kupijo avto, ki gre na AC
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

alekskac ::
Problem Evropske industrije bo, najhuši, da bojo kitajčki prevzeli svetovni trg, in pol bomo precenjeno robo prodajali komu? V Afriko? Zaj se na brzino izgublja kitajski trg, potem sledi še svetovni.
Ta res dobre štance in najbolj hudi cncji se še vedno dobr prodajajo na kitajskem. Tudi ta hudi trafoti so evropski. Tud taki za avto industrijo. Sicer ne vidim problema, če afričani kupijo kaj. Bodo pa IMO prej od kitajca kot od nas, zaradi cene.

kow ::
Itak da stane.
Ne. Ne stane. Prodajajo se v yuanih, ne v evrih. Preracunavanje v evre je nesmiselno. Tak avto za tako ceno ne mores kupiti v EU. Ze distribucija bi ceno dvignila za kaksnega tisocaka evrov. Tudi, ce zanemarimo tarife. Pa pustimo ob strani, da kitajske firme delajo izgube, ker gre za zacetno cenovno vojno kdo bo prezivel in pokupil ostale.
Se to. Boljs, da ne zivis v kaksnem vecjem mestu. Bos dal samo za tablice, celo premozenje. Recimo ta tako promoviran firefly. To je NIO. Firma, ki bo skoraj gotovo propadla. Je pa res, da te na koncu kupi vecja riba. Ampak predstavljajte si, da te kupi vecja firma, ki se odloci zapustiti evropski trg. Kako bos tak avto prodal? Bos dele naroceval s kitajske?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
Spet kritični misleč kow;).
Trditev je bila da tak avto stane na Kitajskem toliko. Kar seveda stane, pa se lahko krotični mislec 100krat spreneveda. Euro zamenjaš za yuane in si tam kupiš po tej ceni.
Pa kakšne rezervne dele? Bev se pa ja menda ne servisira. Če se pa zaletiš pa dele na alibabi naročiš pa je ;)
Trditev je bila da tak avto stane na Kitajskem toliko. Kar seveda stane, pa se lahko krotični mislec 100krat spreneveda. Euro zamenjaš za yuane in si tam kupiš po tej ceni.
Pa kakšne rezervne dele? Bev se pa ja menda ne servisira. Če se pa zaletiš pa dele na alibabi naročiš pa je ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caracas ()

kow ::
Spet kritični misleč kow;).
Euro zamenjaš za yuane in si tam kupiš po tej ceni.
Ja, samo ti tega ne mores izvesti. Ti ga ne bodo prodali. Poanta ostaja, cena avta je v yuanih, ne v evrih. Ni smiselno preracunavati, ker je v praksi irrelevantno.
Vprasanje tudi, ce je v tej nizki ceni vracunan tudi davek. Stroski dostave skoraj gotovo niso. Ni mi jasno kako nekateri tako naivno nasedate kitajskemu marketingu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Aja, se to. Kitajci imajo dodaten davek na nakup avtomobilov, so pa elektricarji trenutno izvzeti (za razliko od ICE). Tako, da je to se dodatno subvencionirana cena. Ne, da je s tem kaj nujno narobe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
Pizda, kritični omejenc, mam kolega, ki dela v Shenzenu in je zamenjal dolarje v yuane in si je kupil motor. Avta ne rabi, bi pa ravno tako lahko. Pa poanta je bila za kolk si na Kitajskem kupujejo avte. Pa je izgleda to preveč zate. Relevantnost za tole konkretno debato si si pa kar izmislil.
Noben tudi ni govoril o uvozu avta iz Kitajske. Tudi to si si kar izmislil. Fak, me tvoje idiotarije zmeraj potegnejo da kaj napišem. Se moram odvaditi. Mi res ni jasno da je lahko nekdo tak "kritični misleč"
Noben tudi ni govoril o uvozu avta iz Kitajske. Tudi to si si kar izmislil. Fak, me tvoje idiotarije zmeraj potegnejo da kaj napišem. Se moram odvaditi. Mi res ni jasno da je lahko nekdo tak "kritični misleč"
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caracas ()

kow ::
Ja, v bangladesu se pa lahko najemo riza 1 evro, a ne? So what? Popolnoma irrelevantno. Debata je neumna. Ce bi kitajci lahko res tako poceni izdelali avte, bi jih tukaj ze prodajali v velikih kolicinah. Saj je trosarina 10%, potem pa je EU dodatno nabila trosarine:
Here are the details:
BYD: 17.0% additional tariff
Geely: 18.8% additional tariff
SAIC: 35.3% additional tariff
Tesla (China-produced EVs): 7.8% additional tariff
Other cooperating Chinese manufacturers: 20.7% additional tariff
Non-cooperating manufacturers: Up to 35.3% additional tariff
Here are the details:
BYD: 17.0% additional tariff
Geely: 18.8% additional tariff
SAIC: 35.3% additional tariff
Tesla (China-produced EVs): 7.8% additional tariff
Other cooperating Chinese manufacturers: 20.7% additional tariff
Non-cooperating manufacturers: Up to 35.3% additional tariff
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Telbanc ::
Itak da stane.
Ne. Ne stane. Prodajajo se v yuanih, ne v evrih. Preracunavanje v evre je nesmiselno. Tak avto za tako ceno ne mores kupiti v EU. Ze distribucija bi ceno dvignila za kaksnega tisocaka evrov. Tudi, ce zanemarimo tarife. Pa pustimo ob strani, da kitajske firme delajo izgube, ker gre za zacetno cenovno vojno kdo bo prezivel in pokupil ostale.
Se to. Boljs, da ne zivis v kaksnem vecjem mestu. Bos dal samo za tablice, celo premozenje. Recimo ta tako promoviran firefly. To je NIO. Firma, ki bo skoraj gotovo propadla. Je pa res, da te na koncu kupi vecja riba. Ampak predstavljajte si, da te kupi vecja firma, ki se odloci zapustiti evropski trg. Kako bos tak avto prodal? Bos dele naroceval s kitajske?
V bistvu res ne stane 11.000 evrov ampak sem potem našel še podatek, da ga zaj u Čini prodajajo za okroglih 10.000 evrov. Za neljubo pomoto se opravičujem.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

kow ::
Potem si pa neumen, da ga ne gres kupit in se pripeljes v evropo. Lahko tudi pocakava, da ga nama tukaj prodajo za 15k evrov. Uvozna trosarina je manj kot 50%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Telbanc ::
Potem si pa neumen, da ga ne gres kupit in se pripeljes v evropo. Lahko tudi pocakava, da ga nama tukaj prodajo za 15k evrov. Uvozna trosarina je manj kot 50%.
Potem si pa neumen, če mi ne ponudiš enega evropskega po enaki ceni.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

a_borlak ::
Mislim, da smo že velikokrat pisali o tem, da je razlika med istim modelom narejenim za EU in Kitajsko, poleg tega ima kitajski že všteto njihovo subvencijo (ki sploh ni majhna), ampak vi kar nadaljujte s to cenovno razliko.

Telbanc ::
Kot da pri nas ni konkretne subvencije. Daj mi enega za 10 jurjev pr nas z subvencijo, pol pa lapaj.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

telexdell ::
Kot da pri nas ni konkretne subvencije. Daj mi enega za 10 jurjev pr nas z subvencijo, pol pa lapaj.
Moraš vzeti še v zakup tiste bolj pametne, kateri si zamislijo pritrjevanje zamaškov na embalažo, pa prepoved vatiranih palč, pa prepoved plastičnih vrečk v trgovinah, pa CO2 kupone, pa sovražni govor, pa... in to dodaš Kitajski ceni pa vidiš, da je dejasnko pri nas zgolj avtomobil cenejši kot na Kitajskem, stanejo pa pametni dodatki, kateri dvigujejo cene v nebo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

alekskac ::
Jebiga. To je cena EU demokratične svobode, sarkastično rečeno. Da imaš to "ugodnost", ti jo seveda zaračunajo na vsakem koraku. Potem pa mamo takle.
Ja, je razlika, za kitajčke so boljši. Osebno se ga ne bi branil, BTW. CATL je na salonu v Šanghaju na svojem "štantu" razstavil v vitrini baterijo ki je v kitajskem avtu prevozila 750.000 km. Ugibaj SOH po teh km. Verjamem da ta dobro robo šparajo zase. Tud natrijeve pocenske baterijew bojo prvi dobili kitajčki.
Mislim, da smo že velikokrat pisali o tem, da je razlika med istim modelom narejenim za EU in Kitajsko, poleg tega ima kitajski že všteto njihovo subvencijo (ki sploh ni majhna), ampak vi kar nadaljujte s to cenovno razliko.
Ja, je razlika, za kitajčke so boljši. Osebno se ga ne bi branil, BTW. CATL je na salonu v Šanghaju na svojem "štantu" razstavil v vitrini baterijo ki je v kitajskem avtu prevozila 750.000 km. Ugibaj SOH po teh km. Verjamem da ta dobro robo šparajo zase. Tud natrijeve pocenske baterijew bojo prvi dobili kitajčki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

alekskac ::
Recimo ta tako promoviran firefly. To je NIO. Firma, ki bo skoraj gotovo propadla. Je pa res, da te na koncu kupi vecja riba. Ampak predstavljajte si, da te kupi vecja firma, ki se odloci zapustiti evropski trg. Kako bos tak avto prodal? Bos dele naroceval s kitajske?
NIO nima poleg NIO branda samo Firefly, ima še ONVO. Mislim, OK, propade vse lahko, ali pa jih kdo kupi, ampak NIO je širil že vmes. Firefly je novejša pogruntavščina, ki bi morala NIO izvleči iz govna, če ga bo. Sistem menjave baterij ima mesečno naročnino, ki jo je evropski kupec nekako zavrnil že pri Renaultu. Naročnina sicer ni nujna, pač avto uporabljaš namesto sistema menjave (če nisi naročnik) kot vse druge e-avte, po polnilnicah ali doma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
Mi je pa zanimivo zgoraj kako je Grok integracija game changing. :D
Mercedes je ze nekaj casa integriral AI asistenta, l. 2023 pa ga razsiril tudi z integracijo ChatGPT.
Sej ni in ne bo game changing. Se za anglesko govorece narode ne bo game changing, kaj sele da bi bil za druge. :D

MrStein ::
Pa se to, acea report za marec:
EU BEV market share
Q1 2024: 12.0%
Q1 2025: 15.2%
EFTA (Norveska, Islandija, Svica, Lihtenstajn) BEV market share:
Q1 2024: 37.8%
Q1 2025: 46.6%
Komentar "skeptikov"?
Hja, več kot Linux!

Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

kow ::
Sej ni in ne bo game changing. Se za anglesko govorece narode ne bo game changing, kaj sele da bi bil za druge. :D
Dejansko je software, ki nam omogoca da ne klofamo kot opice po menijih, "game changing". Ampak kot se ze napisal, itak za danasnji nivo programja, itak hw ni dovolj dober, da bi lahko poganjal lokalno. Morda s pomocjo najnovejsih telefonov. Na prvo zogo se zdi, da ima Google edini vse gradnike, da lahko to resi v doglednem casu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

bm1973 ::

BigWhale ::
Dejansko je software, ki nam omogoca da ne klofamo kot opice po menijih, "game changing". Ampak kot se ze napisal, itak za danasnji nivo programja, itak hw ni dovolj dober, da bi lahko poganjal lokalno. Morda s pomocjo najnovejsih telefonov. Na prvo zogo se zdi, da ima Google edini vse gradnike, da lahko to resi v doglednem casu.
Ne. Za dovolj dober UX v avtomobilu ne potrebujes ne AIja in ne glasovnih ukazov. Dokler se vozis itak ni drkas po menijih, ko stojis je pa ze vseeno.
Tesla ima ze sedaj HW (HW4), ki je bolj zmogljiv od danasnjih telefonov in to ne za malenkost. Ostal hardware, ki skrbi za prikaz vsega in infotainment, pa niti ni tako pomemben.

iloveboobz ::
Ostal hardware, ki skrbi za prikaz vsega in infotainment, pa niti ni tako pomemben
seveda je pomemben, zato je pa teslin tko odzivn. Sj vemo kaksn crap je lahko, če das podhranjen HW v mix (khm ID3 khm)

codeMonkey ::
iloveboobz je izjavil:
Ostal hardware, ki skrbi za prikaz vsega in infotainment, pa niti ni tako pomemben
seveda je pomemben, zato je pa teslin tko odzivn. Sj vemo kaksn crap je lahko, če das podhranjen HW v mix (khm ID3 khm)
Uf za tole pa imam nekaj zanimivih zgodbic :D Vcasih so tudi nekatere odlocitve krive, da v osnovi cisto spodoben HW ne more pozreti vsake nemunosti, do katere pride, ko prvic integriras doloceno tehnologijo.

iloveboobz ::
Sam pr ID3 1st nemors govorit o spodobnem HW, vsaj če ga primerjas z teslo... Tudi 10 let staro...

kow ::
Dejansko je software, ki nam omogoca da ne klofamo kot opice po menijih, "game changing". Ampak kot se ze napisal, itak za danasnji nivo programja, itak hw ni dovolj dober, da bi lahko poganjal lokalno. Morda s pomocjo najnovejsih telefonov. Na prvo zogo se zdi, da ima Google edini vse gradnike, da lahko to resi v doglednem casu.
Ne. Za dovolj dober UX v avtomobilu ne potrebujes ne AIja in ne glasovnih ukazov. Dokler se vozis itak ni drkas po menijih, ko stojis je pa ze vseeno.
Tesla ima ze sedaj HW (HW4), ki je bolj zmogljiv od danasnjih telefonov in to ne za malenkost. Ostal hardware, ki skrbi za prikaz vsega in infotainment, pa niti ni tako pomemben.
"Dovolj dober UX" v prevodu pomeni "moving target. Kaj pa ti ves kaksni bodo UX cez 3, 5, 10 ali 15 let. A si 15 let nazaj vedel kaj je danes "dovolj dober UX". To ni konstanta.
HW4 mora zraven poceti se veliko stvari, zato HW nikoli ni dovolj dober. Poanta je ravno, da bi se v principu lahko vozil in mu dajal komande. Pa ne skriptirane, kot imajo avti trenutno. Ampak saj pravim. Enostavno je narediti feature, veliko tezje pa zelo zanesljivo in hitro implementacijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

BigWhale ::
iloveboobz je izjavil:
Ostal hardware, ki skrbi za prikaz vsega in infotainment, pa niti ni tako pomemben
seveda je pomemben, zato je pa teslin tko odzivn. Sj vemo kaksn crap je lahko, če das podhranjen HW v mix (khm ID3 khm)
Ni pomemben za AI.

iloveboobz ::

Caracas ::
Id3 1st infotainment seveda, ne sedanji letnik ali isti letnik kot prvi mg4. Šokantno? Niti ne, sem vedel da se boš sprenevedal...

iloveboobz ::
No, tko hudo spet ni. Tko kot id3 je tudi mg4 precej izboljsal stanje z recent updejti.
Ima pa MG4 en party trick, k ga id nebo nikol mel; sideloadanje aplikacij. Medtem k bos za večno obstojen z stock navijem na ID, lahko na MG4 mirne duse sideloadas ABRP. In mas nativno povezavo z telemetrijo brez donglov.... Ja, vedno bo se carplay/androidauto, ampak to imata oba.
Ima pa MG4 en party trick, k ga id nebo nikol mel; sideloadanje aplikacij. Medtem k bos za večno obstojen z stock navijem na ID, lahko na MG4 mirne duse sideloadas ABRP. In mas nativno povezavo z telemetrijo brez donglov.... Ja, vedno bo se carplay/androidauto, ampak to imata oba.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iloveboobz ()

DamijanD ::
Če ima slučajno kdo 150 jurjev preveč, lahko naredi preorder za R5 "turbo" EV, pa avans ob preorderju je 50k

bambam20 ::
BYD Seagull @ Wikipedia
To zaj stane u Čini 11.000 evrov. Za ta dnar plus odbiješ še subvencijo, bi blo to za po mestu čista zmaga.
Ne moreš ti primerjat kitajskih cen in evropskih.
Coca cola 1.5 litra tud na kitajskem stane 0.60 centov, pri nas pa 1.85€
Če ima slučajno kdo 150 jurjev preveč, lahko naredi preorder za R5 "turbo" EV, pa avans ob preorderju je 50k
Zakaj bi kupoval nekaj, kar je povprečno. Za 110.000 jurjev maš Teslo S plaid, če se že hočeš ven metat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

endelin ::
Tesla plaid nima 4000nm navora
In ne izgleda posebno in omejena serija kot ta renault ki je kot neka EV rally specialka skupine B za videt :D

In ne izgleda posebno in omejena serija kot ta renault ki je kot neka EV rally specialka skupine B za videt :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

bambam20 ::

codeMonkey ::
Eno je po nekaj letih srot, drugo pa zbirateljski avtomobil, ki bo samo drazji.
S plaid ni nek avto za ljubitelje teh zadev. Bolj za nastopace, ki citirajo stevilke s tabel.
S plaid ni nek avto za ljubitelje teh zadev. Bolj za nastopace, ki citirajo stevilke s tabel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()