» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1202 / 1206
»»

kow ::

gile je izjavil:

Abrp. Drgač pa poglej na Ionity, je zdaj že kar lepo pokrita hrvaška.


Pa ne, ce pogledas njihov zemljevid. Dobro pokritost bo takrat, ko bos imel polnilnico ob avtocestih vsakih 30km. Polniti moras namrec optimalno, ko imas ze precej prazno baterijo, pa hkrati se dovolj rezerve do naslednje polnilnice, ce gre kaj narobe. Poleg tega, koliko chargerjev sploh imajo njihove lokacije? 2-6 se zdi majhna stevilka.

Zaenkrat noben ponudnik ni dovolj velik, da bi pokril glavne ceste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

gile ::

Zaenkrat je kar je. Še nisem nikjer ostal brez štroma ali čakal na fraj popnilnico. Mal se prilagodiš situaciji in greš na pot ali pa ostaneš doma in jamraš...

Gregor P ::

Oz. greš lepo z MNZ/ICE, hibridom na pot in teh težav sploh nimaš; kaj šele da bi pomislil na njih8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

gile ::

Včasih, z ICE, sem pred izletom preveril na google maps kam sploh gremo, kere znamenitosti si bomo ogledali, kje so dobre restavracije, kje bomo prespali, po kateri poti bomo šli ipd. Zdej je isto, s tem da okvirno pogledam še za polnilnice na tej poti. Res velika težava in prilagajanje...

Gregor P ::

Da, se strinjam da je; še en nepotreben opravek več v življenju :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Telbanc ::

Prodaja teh zlatih igrač se tud v Sloveniji zmajnšuje.

Je tud dost folka u penzija, ki rabjo avto sam za u trgovina in nazaj, in za take bi bil fiat 500 za 8000 evrov super zadeva. Na elektriko seveda. Sam pr taki ceni so tud marže za management pl dost nižje.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

MikeRotch ::

Gregor P je izjavil:

Da, se strinjam da je; še en nepotreben opravek več v življenju :-)


Saj smo ti že razložili. En nepotreben opravek več 5x na leto v zameno za en nepotreben opravek več 5x na mesec.

Me pa resnično zanima lifestyle ljudi, ki jim je 15 minutni postanek nesprejemljiv. Mora biti kar mučno takšno življenje, ko si ne moreš privoščiti v miru spiti kave parkrat na leto.

Telbanc ::

MikeRotch je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Da, se strinjam da je; še en nepotreben opravek več v življenju :-)


Saj smo ti že razložili. En nepotreben opravek več 5x na leto v zameno za en nepotreben opravek več 5x na mesec.

Me pa resnično zanima lifestyle ljudi, ki jim je 15 minutni postanek nesprejemljiv. Mora biti kar mučno takšno življenje, ko si ne moreš privoščiti v miru spiti kave parkrat na leto.


Za parkrat na leto se električna igrača ne splača.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

kow ::

Gregor P je izjavil:

Da, se strinjam da je; še en nepotreben opravek več v življenju :-)


Dan ima 24ur za vse. Ce ne bos gledal polnilnic, bos pa pisal traparije po slo-techu. Mimogrede, jaz ko grem v dalmacijo (ICE), si se vedno sprintam na papir opis postajalisc. Old school.
Se mi med voznjo ne ljubi telefon "drkati". Pa tudi cekine si tocno nastejem ze prej. Izgubljam cas? Nimam takega obcutka - kar na koncu steje.

No, po nekaj letih, poznam ze vse pumpe na pamet. Pa kaksna mi je bolj prijetna. A je v resnici kaj drugace kot je/bo s polnilnicami?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MikeRotch ::

Telbanc je izjavil:


Za parkrat na leto se električna igrača ne splača.


? Kaj hočeš povedat s tem?

kow ::

Ce bi ugibal. Vec kilometrov, vecji prihranki. Ce delas 10k na leto, ni financne racunice. Ce seveda gledas izkljucno strosek na kilometer.

hruske ::

Lej si to, na trajektu iz Danske na Švedsko, DC polnilnica. Vir.

Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: hruske ()

MikeRotch ::

kow je izjavil:

Ce bi ugibal. Vec kilometrov, vecji prihranki. Ce delas 10k na leto, ni financne racunice. Ce seveda gledas izkljucno strosek na kilometer.


Ampak ne vem kaj ima to veze s številom polnjenj na javni polnilnici.

S spodobnim mid range EVjem z lahkoto narediš 70.000 do 80.000km na leto, pa ti nikoli ni treba na javno polnilnico.

Lahko pa delaš 10.000km letno pa redno polniš na superchargerjih.

mehatronik12 ::

Res, da je to samo parkrat na leto, ampak se ti konkretno zazdi kaj mi je bilo tega treba.

Ko smo že bli pri Hrvaški, poleti/v glavni sezoni je katastrofa.
ob AC Ionity in Tesle, vsi kar zabasani.
- Tak da o 15 minutnem polnjenju od 20-80% lahko pozabite , to je kot na loteriji skorajda
Sam imam izkušnjo z Rabom in Pagom.

Rab: dve počasni polnilnici (zastonj)
- otok kjer je poleti napamet 10k avtov
- čisto vsak dan je v vrsti čakalo, 3-10 avtov (z telefonsko na vetrobranskem steklu)
- jaz sem si lahko polnil ko sem šele v tretje ob 3:30 (ponoči) in sem čakal samo 15 minut , da sem prišel na vrsto
- Srečo sem imel še to , da mi je lastnik apartmaja pustil polniti na šuko, ampak to smo večina porabili čez dan

Pag: malo boljše azradi hitrih polnilnic
- Ampak čez dan tudi ni šanse, da bi bil takoj na vrsti

Kaj pa če bi nekdo šel rad npr: na Šolto, Dugi otok
==> Jaz bi se verjetno rental avto, strošek spet enorem


Sam predvidevam , da je težava z omrežjem
==> Drugače mi ni jasno zakaj se ne izgradi več polnilnic, glede na vse subvencije , ki jih dobijo investitorji!?

Pa tisti , kki vozimo službene EV-je 22kW polnjenje bi res olajšalo vso zadevo enormno,

kow ::

mehatronik12 je izjavil:


- Tak da o 15 minutnem polnjenju od 20-80% lahko pozabite , to je kot na loteriji skorajda
Sam imam izkušnjo z Rabom in Pagom.


Ce gres na Rab ali Pag, zakaj bi potreboval polniti do 80% pa res ne razumem.

mehatronik12 je izjavil:


Ko smo že bli pri Hrvaški, poleti/v glavni sezoni je katastrofa.
ob AC Ionity in Tesle, vsi kar zabasani.


Jasno, ker ti sanjas kako fajn je polniti s 300kw, kar ti prav nic ne pomaga, ce tisti pred tabo polni s 50kw. Tudi ne razumem zakaj polnenje s suko ne zadostuje. A ti gres na morje, da se potem furas desetine kilometrov naokoli? Ze prvi dan?

Poleg tega je Hrvaska vukojebina in vedno tudi bo. Enostavno imajo tako mentaliteto. Smo leta 2025, pa so Hrvati sele resneje zaceli s fotovoltaiko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MikeRotch ::

Na Rabu mi Plugshare kaže 4 AC polnilnice na otoku. Če si v apartmaju lahko polniš na šuko, kot si ugotovil, prav tako, če si v kampu.

Od Barbarata do Loparja na rabu je 15km. Če daš čez noč polniti na 8A, da slučajno ne vrže kakšne varovalke ven, se lahko cel dan voziš po otoku gor in dol.

mehatronik12 ::

Pa kaj imate sploh EV, ti ko komentirate?

"Na Rabu mi Plugshare kaže 4 AC polnilnice na otoku"
Poglej bolj natančno, če so za zapornico ob hotelu ti ne pomaga kaj dosti ==> To je pač realnost
==> Na vseh DE forumih pišejo kako je Rab katastrofa glede EV-jev

Na šuko mi je polnilo z 1,4kw x 8-10 ur je to 14kw/h.
==> Zakaj, nevem!
- Zjutraj smo se peljali na plaže kjer smo bili sami na polotoku z otroci (6 km stran)
- Potem nazaj na kosilo
- Popoldan pa v mesto Rab (8km stran) na tenis, beachvolleyball in plažo)
- Predhlajenje avta 4x na dan in valda je bila poleti klima vedno na ON.

In teh 14 kW/h je pač šlo , ponvadi še malo več.


Se pa strinjam če dopust načrtuješ tako , da je EV primerno
==> Potem gre vse dost boljše

Tudi jaz sem na žalost sedaj vedno začel gledat, če je kje v bližini polnilnica!

Gambino ::

krucymucy je izjavil:

paradajzos je izjavil:


A to si nov avto kupil? Drugače se na DCC izbere, kako trd je avto ...

Da. DCC ni vsemogocen.

Vozi kdo Cupro Born na forumu?
Nekako se najbolj nagibam k temu trenutno.
Nisem se ravno odlocen, ampak nekako se mi zdi najvec avta za tak denar.
Kako ste kaj zadovoljni? Lahko se tudi lastniki ID.3 javite, ker je skoraj enako.


Teli EVji od VW, Seada in Škode so res ena velika ..... Je Tesla še zmeraj, daleč pred njimi, čeprav nisem ljubitelj Tesel!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gambino ()

kow ::

mehatronik12 je izjavil:


Na šuko mi je polnilo z 1,4kw x 8-10 ur je to 14kw/h.
==> Zakaj, nevem!


Nimam nobenih prakticnih izkusenj, ampak vseeno se mi to zdi nekam nizka moč. Nekaj je omejevalo hitrost polnenja, in to niso izgube ali kabel, ce te prav razumem. Tudi, ce bi polnil samo z 10A, bi moc morala biti visja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MikeRotch ::

"Na Rabu mi Plugshare kaže 4 AC polnilnice na otoku"
Poglej bolj natančno, če so za zapornico ob hotelu ti ne pomaga kaj dosti ==> To je pač realnost
==> Na vseh DE forumih pišejo kako je Rab katastrofa glede EV-jev


Upošteval sem javno dostopne polnilnice. Če šteješ še tiste Type 2 v kampih in pri hotelih (ki so večinoma prav tako dostopne javnosti, če greš tja na kavo ali kosilo) jih je 9 ali 10 na PlugShare.

Potem so pa tukaj še vse šuko varjante v kampih in apartmajih.

Na šuko mi je polnilo z 1,4kw x 8-10 ur je to 14kw/h.
==> Zakaj, nevem!
- Zjutraj smo se peljali na plaže kjer smo bili sami na polotoku z otroci (6 km stran)
- Potem nazaj na kosilo
- Popoldan pa v mesto Rab (8km stran) na tenis, beachvolleyball in plažo)
- Predhlajenje avta 4x na dan in valda je bila poleti klima vedno na ON.

In teh 14 kW/h je pač šlo , ponvadi še malo več.


Torej, čez noč ste napolnilni toliko, kot ste porabili. V čem je problem? Si en teden na otoku in greš na trajekt z enakim dosegom kot si prišel, vmes pa se voziš gor in dol po otoku ter hladiš avto.

mikhaair ::

In zakaj se slika neuporabnost BEV iz primera par tisoč Slovencev na svetovno raven?

kow ::

Kakorkoli obrnes, je imel mehatronik nevsecnosti. Po njegovem opisu, je bil glavni problem prepocasno polnenje na suko.
Po njegovem opisu, mu je BEV tudi koristil, ko je 4x predhladil avto.

Utk ::

Njegov problem bi rešilo to kar hočemo nekateri dopovedat. Kupi polnilnic, tudi če počasnih. Ok, 1,4 kw je prepočasno vseeno, tu je bilo nekaj narobe, ker vsaj 2 kw pa že vsak vleče. Ampak če bi imeli nekaj 11 ali pa vsaj 6 kw na vsakem parkingu, bi bil problem rešen.
In če prav razumem, je zdaj vseeno doma, tako da nekako mu je uspelo prit z Raba...

Gregor P ::

Lahko je vplivala tudi visoka vročina na polnjene. Konec koncev so prejšnje leto poleti imel več vročinskih valov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

billy ::

Ne more biti tako vroče, da bi zaradi tega polnil avto le z 1.4 kW

opcija bi edino bila, da je bil nekje v kempu in so vsi vklopili hlajenje, in je zaradi padca napestoti padlo polnjenje le na 1.4, ampak to bi videl, ker večina polnilnic izpiše tudi voltažo...to bi se zgodilo nekje pri 190 V recimo...

kow ::

Polnil je ponoci, vsaj glede na opis (cas polnenja in jutranji izlet)

billy ::

lahko da ni bil edini ki je polnil ponoči :)

J.McLane ::

Pa če je do podatka prišel tako da je kWh delil s časom, potem je lahk omarsikaj. Lahko vmes nekaj ur ni bilo štroma, lahko da je na začetku v avtu klima hladila baterijo, lahko da je ...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Možno je tudi, da se zaradi padca napetosti napajanja prilagodi hitrost polnjenja. Električno omrežje s premajhnimi preseki žic, ki so še lahko večkrat šivane,....
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Kalibri ::

Kakšna drama oziroma realno stanje.
Iza tipkovnice je napol optimalno, na terenu čakaš ko budalo.

billy ::

Ne poznamo dejanske situacije, kje je to bilo in kakšno je stanje z električnim omrežjem tam. Lahko da je nek poj v rit kemp, lahko da mobilna hišica...

ampak fact je, da bi vsak šuko "moral" polniti vsaj z 10A, če ne, je problem v omrežju, ki pa vemo da zna biti poj v rit zrihtano na hrvaškem...

Grimnir3 ::

Moral, moral,...
Ampak očitno ni.

Tebi nič ne pomaga kaj bi moral bi, samo tisto kar je.

billy ::

Ja in kaj je tu problem? Zaradi tega je EV crap al kaj? EV lahko vsaj polniš na šukotu, ICE pa bi si moral poleg vlačit sod nafte, pa pretakat.

Za namen tranzita so pač hitre polnilnice, če ima kdo željo polnit na destinaciji, kar EV omogoča, pa se je potrebno prepričati če je to sploh možno. In marsikje je, jaz sem v mnogih kampih polnil...

MikeRotch ::

Fact je, da je tudi z 1,4kW napolnil dovolj za dnevne migracije po otoku.

billy ::

1.4 kW pomeni 14 kWh v 10 urah, kar je za 100km, več kot dovolj. Če pa bi polnil cel dan, pa bi bilo to 33 kWh, no..minus ene 10% izgub, vseeno zelo veliko energije.

Kalibri ::

Fakt je tudi, da ni mogel polniti, ko je rabil. Npr. Se ob 3 ponoci je čakal 15 minut.

billy je izjavil:

1.4 kW pomeni 14 kWh v 10 urah, kar je za 100km, več kot dovolj. Če pa bi polnil cel dan, pa bi bilo to 33 kWh, no..minus ene 10% izgub, vseeno zelo veliko energije.

Domov si s 33 kW ne bi upal. Polnilnice pa polne od Paga do Norveške.

Jebat tako morje, da čakaš ko budala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

billy ::

Tudi v LA sedaj ne morejo polnit, ker so pač okoliščine take, kaj pa vemo kaj je takrat bilo da ni mogel, preveč površnih podatkov imamo in vsak se zapiči v tisto kar ustreza njegovi agendi.

Kalibri ::

billy je izjavil:

Ja in kaj je tu problem? Zaradi tega je EV crap al kaj? EV lahko vsaj polniš na šukotu, ICE pa bi si moral poleg vlačit sod nafte, pa pretakat.

..

Če nisi nekje v Sahari, je problem pri ICE trivialen. Pri EV pa niti ne.

endelin ::

Kakorkoli obračate je ICE veliko bolj komot in brezskrbno;) in vedno bo.

Za po mestu in primestno vožnjo je ev top, za vožnjo na otoke niti ne

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

billy ::

Kalibri je izjavil:

billy je izjavil:

Ja in kaj je tu problem? Zaradi tega je EV crap al kaj? EV lahko vsaj polniš na šukotu, ICE pa bi si moral poleg vlačit sod nafte, pa pretakat.

..

Če nisi nekje v Sahari, je problem pri ICE trivialen. Pri EV pa niti ne.


Tudi ICE pumpe so kdaj nabasane in se mora čakati na vrsto.
Redko sicer, ampak tako redko tudi nekdo ne more na šukotu polnit.

kow ::

endelin je izjavil:

Kakorkoli obračate je ICE veliko bolj komot in brezskrbno;) in vedno bo.


Ni nujno. Ker bo pump vse manj oz. bo stevilo crpalk na lokacijo manjse -> drazja distribucija goriv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Snajper_ ::

Ja nič, nabavte si agregate, da jih bote lahko vozli zravn k hrvatom.
Na hrvata računat za urejenost po standardih (da te ne bo ob tem še olupil), je iluzija.

Ne pozabte, 2. svetovno vojno so omogočali jerry-cani

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Snajper_ ()

mehatronik12 ::

Nisem bil v nobenem kampu, ampak v apartmaju.
Pod nadstreškom je bila vtičnica, na kateri mi je lastnik pustil polniti.

Zakaj je polnilno tako počasi res nevem, ampak vsako jutro mi je napolnilno tja od 12-16kW.

Kaj naj lastniku apartmaja, ki mi itak ni hotel sprva pustiti polniti pol še gnjavim zakaj počasi polni!?

Ampak več kot očitno ima več ljudi težave, če stojijo avti v vrsti za 11kW priključek čisto vsaki dan!?
==> Al kak si vi to predstavljate , da so vsi idioti in jim je to v veselje.

Težava je če na destinacijo prideš z 25%, kot sem jaz nemoreš nekaj dosti napolnit in pol nazaj po hribu navzgor do najhitrejše polnilnice točno 130km (ELEN tam pri Birnje neki...)!
Zato sem jaz ponoči hodil gledati če je 11kW prosta v mestu Rabu in na srečo sem 3 dni pred odhodom končno imel srečo!


Aja glede kampov (Straško poznate vsi ne :D)
"Polnjenje električnih vozil na parceli ali pri mobilnih hišicah je strogo prepovedano"

Valda so tudi dobre izkušnje kjer, imajo apartmaji 11kw. Ampak jih je tako malo, da mislim da ni omembe vredno...

kow ::

Grimnir3 je izjavil:

Moral, moral,...
Ampak očitno ni.

Tebi nič ne pomaga kaj bi moral bi, samo tisto kar je.


S tvojo logiko, bi se vedno potovali s konji. Kaj mislis, da so se pumpe (ICE infrastruktura) zgradile cez noc?
Na zacetku se je nekdo moral, po domace, jebati s kanglicami bencina.

mehatronik12 je izjavil:


Zakaj je polnilno tako počasi res nevem, ampak vsako jutro mi je napolnilno tja od 12-16kW.


Ne razumem, 12kwh ti ni bilo dovolj za tekoci dan? Si sel na dopust, ali si se samo fural z avtom?
Pomoje BEV res ni zate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Torej 100km na dan z avtom na dopustu, po otoku...hm...mogoče pa tudi tako nekdo preživlja dopust. zakaj pa ne.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:


Torej, čez noč ste napolnilni toliko, kot ste porabili. V čem je problem? Si en teden na otoku in greš na trajekt z enakim dosegom kot si prišel, vmes pa se voziš gor in dol po otoku ter hladiš avto.


Ko si dopust izbira avto, in ne ti. Neprecenljivo.

Nesta ::

Dejansko še kdo kupuje električne avte?

kow ::

Ocitno ljudje, ki ne znajo racunati.

Kessler ::

Bi rekel da ljudje, ki cenijo svoj čas zelo slabo, oziroma jim praktično nič ne pomeni.

J.McLane ::

mehatronik12 je izjavil:


Aja glede kampov (Straško poznate vsi ne :D)
"Polnjenje električnih vozil na parceli ali pri mobilnih hišicah je strogo prepovedano"


Isto je bilo v kampu v Švici pod Zermattom (Tasch), naleplejna opozorila na omaricah, da je EV prepovedano polnit. Da ne boste mislili, da je v "razvitih" deželah kaj drugače. ;)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
1202 / 1206
»»