» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1017 / 1184
»»

Utk ::



Še tu kakšen komentar o "funkcionalni varnosti" in iso standardih? Nekaj se norce delamo iz tesle, vwju pa crkne števec za hitrost sred vožnje...

b3D_950 ::

A kdo ve kaj je bilo s tisto Teslo na Kitajskem?

"Tesla Model Y goes out of control in China and kills two"
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

FireSnack ::

Nemoreš primerjat VW nek vstopni model za samo 55k in nek Tesla avtomobil za 120k. Pri 55k se to da ti crkne števec še tolerira, pri 120k pa to žal več ne moremo spregledat...
Preprodajalec NFT umetnin

Gregor P ::

Itak se z EV vozi tako počasi, da je čisto vseeno ali imajo števec ali ne 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DamijanD ::

Saj je nekdo napisal, da vse kar rabiš telefon in zvočni signal, kdaj greš čez omejitev :D

kow ::

b3D_950 je izjavil:

A kdo ve kaj je bilo s tisto Teslo na Kitajskem?
"Tesla Model Y goes out of control in China and kills two"


Verjetno je bil, kot ponavadi, fake news. Drugace bi ze slisal za epilog.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Itak se z EV vozi tako počasi, da je čisto vseeno ali imajo števec ali ne 8-)

Bolje to kot dizel, ki tako smrdi, da je čisto vseeno če ima katalizator ali ne.

J.McLane ::

FireSnack je izjavil:

Nemoreš primerjat VW nek vstopni model za samo 55k in nek Tesla avtomobil za 120k. Pri 55k se to da ti crkne števec še tolerira, pri 120k pa to žal več ne moremo spregledat...


A ti živiš v letu 2015? Nove Tesle se danes v Slo prodajajo od 53k € dalje (< 50k € po subvenciji), pa še to zaradi tega ker je povpraševanje tako visoko da je cena lahko tako visoka, leta 2019 si dobil Teslo Model 3 SR+ za 40k € po odbiti subvenciji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Utk je izjavil:


Še tu kakšen komentar o "funkcionalni varnosti" in iso standardih? Nekaj se norce delamo iz tesle, vwju pa crkne števec za hitrost sred vožnje...


Zakaj ze? Kaksna je nevarnost, ce ti crkne stevec? Koliko vpliva ima voznik, da to zazna in koliko casa ima, da ustrezno reagira? Ti to resno enacis z AP, ki sam od sebe zavija v prakirana vozila, stebricke itd.

Standard definira tole:

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Še tu kakšen komentar o "funkcionalni varnosti" in iso standardih? Nekaj se norce delamo iz tesle, vwju pa crkne števec za hitrost sred vožnje...


To, da VWju crkne stevc sred voznje je sicer smesn in kar se mene tice, cist on-par z glorified VW, sam neki blazno nevarno pac ni.

Utk ::

Glih tolk kot tesla, ki te opozarja, da moraš držat volan vsakih 10 sekund namesto 5, čeprav ga bi itak moral držat stalno. Ali pa da te na začetku vožnje to opozori z malo večjim ali manjšim fontom, ker tistega itak nihče ne bere.

Ampak še bolj smešno je, da vw je po "standardih" varnosti (v smislu zanesljivosti teh sistemov) v industriji, tesla pa kao ne.

codeMonkey ::

Funkcionalna varnost nima nobene direktne veze z zanesljivostjo. Nezanesljiv sistem je namrec se vedno lahko varen. Mesas stvari, da bi nekaj dokazal. Ampak na koncu je Teslin nacrtno(!) zasnovan "quality managed" softver za FSD, ki prelaga prelaga vso odgovornost na voznika, na precej neomejenem podrocju uporabe (mesto, AC itd.) se vedno pristop, ki so ga ubrali le pri Tesli. Ajde pa Georg Hotz se je nekaj petelinil, dokler se ni tiho umaknil.

Ta pristop se pac kritizira na podrocju funkcionalne varnosti, ker vemo, da se da pristopiti drugace. Dejstvo, da se VW kvari, pac tega pristopa ne opravicuje. Lahko isces napake drugje, ampak tezko bos s tem opravicil Teslin eksperiment s tega vidika.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ne opravičujem tesle, ampak govorit da je teslin sistem komand ne-varen, recimo vžig brisalcev, vwjev pa sred vožnje crkuje, je malo bedno. Kaj se zgodi ko vw sistem zmrzne, da ne moreš zmanjšat glasnosti, ugasnit lane asist, itd. Ne gre se samo za fsd.
To ni toliko nevarno samo po sebi, postane pa nevarno ko začne voznik opletat po ekranih in komandah, ker bi rad vžgal nazaj, ali se pa ustavi na nevarnem mestu za reset.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

VW ima se vedno precej vec stvari vezanih na rocice in gumbe v primerjavi s Teslo, kar ni nakljucje. Brisalci in asistencni sistemi se se vedno dajo izklapljati brez ekrana. Mnoge preostale funkcije pa se tudi izklopijo ob takih napakah, ker so klasicni sistemi v avtomobilih se vedno pretezno "fail safe" in ne "fail-operational" (vse do Level 3 sistemov, X-by-wire ipd.).

Vsekakor pa ni fino, da se to dogaja. Pa tudi nobena skrivnost ni, da je VW v velikih tezavah kar se softverja tice. Ocitno precej slabo vzdrzujejo MEB platformo, hkrati pa so si zastavili prevec optimisticne cilje za novo generacijo vozil. Cez nekaj dni bodo napovedali prilagojeno strategijo (https://europe.autonews.com/automakers/... ), ki pa ze v startu ni super za njih. Je pa vsaj vedno bolj glavni krivec njihova softverska organizacija Cariad, in ne neki zunanji dobavitelji. Bo zanimivo, ker zdaj morajo to resiti sami in stare metode z ustrahovanjem in blacklistanjem dobaviteljev ne bodo vec pomagale.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Kot zanimivost ...

https://www.carscoops.com/2022/10/namx-...

... ni mi pa čisto jasno v čem je logika teh sekundarnih zamenljivih tankov, če lahko vodik itak takoj natankaš? Morda je na določenih lokacijah ceneje in bolj zanesljivo hraniti vodik tako kot graditi povsod črpalke? Ne vem:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

wcpapir ::

hmm je izjavil:

wcpapir je izjavil:

Jaz bi res rad našel izgovor, da grem na EV pa se mi kalkulacija nikakor ne izide.

Vozim serijo 5, več kot rang nižje ne bi šel. Dnevno rabim 250km dosega od tega morem 40km zjutraj narediti s hitrostjo 130kmh. Vmesna polnjenja odpadejo. Če preplačam 10k avto samo ker je EV pa že dobim za kar nekaj let goriva zraven....
No ja, lahko hitro izračunaš. Če rabiš dnevno 250 km dosega, verjetno narediš letno precej kilometrov. Če EV polniš večinoma doma, te recimo stane 3 eur/100 km. Dizel te ob porabi 7 litrov stane 11 eur/100 km. Po prevoženih 125.000 km prineseš noter tistih 10k eur razlike v ceni. Če delaš veliko kilometrov, je to lahko precej hitro. Za bolj točen izračun dodaš še stroške zavarovanja, cestnine itd., kar se pač razlikuje pri EV/ICE. Na koncu pa je pomembna predvsem vrednost vozila, ko ga prodajaš.

Stroski zav. So mi isti ker delam na zav.

Ne morem kar tako hitro izracunat...vozilo naceloma prodam ko natolcem 200,300k km. To je tam 3-3,5 let.

Obicajno kupim uvozen primerek dobro opremljen za nizko ceno ter vrzem 1-2k eur gor. Izrednih okvar se nisem imel nikoli s tem nacinom. Danes sem sel z egolfom 7 na teren. Avto je sekret. 200km pri 38.000 prevoženih pa je utopija, pa še zeblo me je cel dan.

Če bi šel s svojim bi me po vašem izračunu stalo gorivo za 200km 22eur (po mojem sicer manj), a kaj ko sem dal za dolge gate 12 in spodnjo majico 6. Pri vracanju domov je zmanjkalo štroma nenapovedana malica 35eur, zamudil kosilo s familijo neprecenljivo.

a_borlak ::

wcpapir je izjavil:



Obicajno kupim uvozen primerek dobro opremljen za nizko ceno ter vrzem 1-2k eur gor. Izrednih okvar se nisem imel nikoli s tem nacinom. Danes sem sel z egolfom 7 na teren. Avto je sekret. 200km pri 38.000 prevoženih pa je utopija, pa še zeblo me je cel dan.

Če bi šel s svojim bi me po vašem izračunu stalo gorivo za 200km 22eur (po mojem sicer manj), a kaj ko sem dal za dolge gate 12 in spodnjo majico 6. Pri vracanju domov je zmanjkalo štroma nenapovedana malica 35eur, zamudil kosilo s familijo neprecenljivo.


Najprej napišeš, da rabiš dometa 25okm, potem pa se voziš z eGolfom, to dvoje pač ne gre skupaj. Imaš polno strani na internetu, kjer so opisani približni dometi v različnih vremenskih razmerah in za eGolfa lepo piše, da ima pozimi dometa okoli 160km, poleti pa okoli 220. Skratka, ni avto zate. Že ID3 je druga slika, ampak za terenske vožnje bi jaz vseeno raje poiskal kakšno Teslo LR.

BigWhale ::

Jest vem za tipa, ki se je s cestnim valjarjem vozil stiri uri iz ene lokacije na drugo. Stvar ima dve brzini, v eni gre 3km/h v drugi pa 5km/h. Cestni valjarji so totaln shit!

BlaY0 ::

wcpapir je izjavil:


Če bi šel s svojim bi me po vašem izračunu stalo gorivo za 200km 22eur (po mojem sicer manj), a kaj ko sem dal za dolge gate 12 in spodnjo majico 6. Pri vracanju domov je zmanjkalo štroma nenapovedana malica 35eur, zamudil kosilo s familijo neprecenljivo.

Si predstavljaš kako so šele kočijaži pljuvali in bentili čez ICE avtomobile ob koncu 19. stoletja. Vse je bilo narobe.

Gregor P ::

Eno je konec 19. stoletja, drugo pa začetek 21. stoletja. Nekako pričakujem, da naj bi danes bilo manj "tehničnih" težav - sploh ker v 100-ih letih že v drugo štartamo s to tehnologijo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BlaY0 ::

Zakaj bi jih bilo manj, če je pa milijonkrat več tehnologije in tehnike?

deco16 ::

Kašne tehnične težave?

To šele prihaja, tudi v ICE, kjer radi kopirajo kako idejo še z EVja.

PacificBlue ::

BigWhale je izjavil:

Jest vem za tipa, ki se je s cestnim valjarjem vozil stiri uri iz ene lokacije na drugo. Stvar ima dve brzini, v eni gre 3km/h v drugi pa 5km/h. Cestni valjarji so totaln shit!


Samo, da šiht mine;)
I&#8217;m out.
:3

hmm ::

wcpapir je izjavil:

Ne morem kar tako hitro izracunat...vozilo naceloma prodam ko natolcem 200,300k km. To je tam 3-3,5 let.
Torej narediš 75k km letno. Razlika se ti povrne prej kot v 2 letih. EV je z vidika stroškov lastništva no-brainer.

Obicajno kupim uvozen primerek dobro opremljen za nizko ceno ter vrzem 1-2k eur gor. Izrednih okvar se nisem imel nikoli s tem nacinom. Danes sem sel z egolfom 7 na teren. Avto je sekret. 200km pri 38.000 prevoženih pa je utopija, pa še zeblo me je cel dan.
Kaj sploh primerjaš? Uvožene (rabljene?) avte z novimi EVji? Z rabljenimi eGolfi, za katere vsi vemo, da pozimi nimajo 200 km dosega?

Če bi šel s svojim bi me po vašem izračunu stalo gorivo za 200km 22eur (po mojem sicer manj), a kaj ko sem dal za dolge gate 12 in spodnjo majico 6. Pri vracanju domov je zmanjkalo štroma nenapovedana malica 35eur, zamudil kosilo s familijo neprecenljivo.
A ok, samo trolaš. Lp.

codeMonkey ::

Dizajn gre pri Kitajcih v cisto drugo smer :)

"HiPhi X" najbolj prodajan v segmentu luksuznih BEV, zdaj so izdali se "HiPhi Z":
https://carnewschina.com/2021/11/07/hip...

sbawe64 ::

Zeleni avtobusi
https://www.tiktok.com/@fl0ridsdorf/vid...


Napis Zillertalbahn na avtobusu, Avstrija.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

PacificBlue ::

Porsche dela na sinteticnem gorivu:

https://siol.net/avtomoto/novice/tovarn...
I&#8217;m out.
:3

kow ::

Edini razlog, da se s tem bavi Porsche, je zeleni marketing.

nejc_nejc ::

Ne verjamem v marketing v tej obliki.
Po moje zadeva pije vodo, ker je zgodba s štromom nerealna v polni obliki....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

a_borlak ::

Sintetično gorivo, kot ga dela Porsche ima smisel, če imaš veliko VE ali SE in potem viške koristiš tam. Nemci očitno hočejo na vsak način reči jedrski energiji ne.

kow ::

nejc_nejc je izjavil:

Ne verjamem v marketing v tej obliki.
Po moje zadeva pije vodo, ker je zgodba s štromom nerealna v polni obliki....


Zadeva pije vodo, ker ti Porsche hoce prodati avto, ki ga vozis "brezogljicno". Nekaj v tem smislu bo pisalo na oglasih ob cesti.
Pravi eko je recimo, ce ta vodik ponuca bliznja jeklarna ali kaj podobnega. V to recimo vlagajo Svedi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

Zanimiv graf prodaje v EU:

https://twitter.com/EuroEVReport/status...

J.McLane ::

Me zanima kako se bodo Korejci odzvali na ameriško subvencijo, nekje do marca bo še vseeno od kje prihajo avtomobili in surovine, po tem pa nič več. Kaj preostane Korejcem kot da povečajo ponudbo na drugih trgih torej tudi v EU.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Alfonso ::

V USA je Tesla spustila cene za 7.5K kao da so že sedaj enake cene kot bodo pod subvencijo. Me zanima če jih bodo takrat dvignili. Mal dvomim, ker so spustili cene tudi v Kanadi in Mehiki. Nekak ne gre več prodaja tako gladko. TSLA včeraj -9%.

kow ::

Pomoje prodaja ne gre gladko vsem proizvajalcem, so pa visje obrestne mere slabse za EV kot ICE - ker je zacetni kapitalski strosek visji.
Imo bodo ceno dvignili, samo ne za 7.5K - niti priblizno. Sploh, ker proizvodnja narasca. Zanimivo bo videti kako pri Tesli vidijo trg. Kaksna je koncna zeljena letna prodaja za model Y. 1.5 milijona?

Zasledil sem tudi, da je toyota za 2023 napovedala 500k manjso proizvodnjo kot je bilo planirano prvotno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Tesla ima to prednost, da lahko spusti ceno in še zmeraj dela profit z EV. Drugi že tako delajo izgubo. Normalno, da ne moreš prodat 1,5 mio istega avta po isti ceni kot si prodajal 0,5 mio.

Tudi če bi bli v normalnih časih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Osnovno vprasanje je, koliko SUV za 50k lahko prodas letno globalno, preden bos moral uvesti nov model avtomobila. Model Y je veliko bolj zazelen kot model 3, ker sedani niso vec tako popularni. Cybertruck je kljucen izdelek za Teslo v 2023. Ni pa to globalen avto. Tesla bo morala kmalu predstaviti kaksen nov model.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Invictus ::

No, zdaj se počasi kaže, koliko je EV res praktičen. In kake posledice na električno omrežje bi bile v primeru 20% zamenjave ICE. Kaj šele 100%.

Treba je še počakati kakih 10 let, da gredo EV množično na smetišča. Takrat se bo pojavil še problem odpadnih baterij. Že akumulatorji iz ICE so bili včasih hud problem zaradi kisline in svinca, za EV baterije se sicer teoretično ve kaj bo šlo narobe, prakse pa še ni.

Telefoni in ostale naprave imajo baterije toliko manjše, da se ti problemi zaenkrat še lahko relativno lahko skrijejo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kow ::

Zgoraj sem ti pokazal graf, kjer vidimo, da prodaja EV v Evropi (skoraj) monotono narasca. Kje tocno vidis zaton, ne razumem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Invictus je izjavil:

No, zdaj se počasi kaže, koliko je EV res praktičen. In kake posledice na električno omrežje bi bile v primeru 20% zamenjave ICE. Kaj šele 100%.

Treba je še počakati kakih 10 let, da gredo EV množično na smetišča. Takrat se bo pojavil še problem odpadnih baterij. Že akumulatorji iz ICE so bili včasih hud problem zaradi kisline in svinca, za EV baterije se sicer teoretično ve kaj bo šlo narobe, prakse pa še ni.

Telefoni in ostale naprave imajo baterije toliko manjše, da se ti problemi zaenkrat še lahko relativno lahko skrijejo.


Put your money where your mouth is.
...or STFU

Se vidmo v temi "Kdo kaj služi z delnicami".

As of 2026, Audi will only launch all-electric models onto the global market, gradually phasing out production of its combustion models by 2033.
https://www.audi-mediacenter.com/en/pre...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

shmandi ::

Invictus je izjavil:

No, zdaj se počasi kaže, koliko je EV res praktičen. In kake posledice na električno omrežje bi bile v primeru 20% zamenjave ICE. Kaj šele 100%.

Treba je še počakati kakih 10 let, da gredo EV množično na smetišča. Takrat se bo pojavil še problem odpadnih baterij. Že akumulatorji iz ICE so bili včasih hud problem zaradi kisline in svinca, za EV baterije se sicer teoretično ve kaj bo šlo narobe, prakse pa še ni.

Telefoni in ostale naprave imajo baterije toliko manjše, da se ti problemi zaenkrat še lahko relativno lahko skrijejo.

Seveda... Otroke tudi strašijo, da jih bodo parklji odnesli, če ne bodo pridni...

DamijanD ::

Utk je izjavil:

Tesla ima to prednost, da lahko spusti ceno in še zmeraj dela profit z EV. Drugi že tako delajo izgubo.

Samo a je to čisto res? Mislim bolj ali manj se vsi strinjamo, da so cene EVjev povsem prenapihnjene ali res delajo izgubo?

Utk ::

Vprašanje ja, ampak zdaj ko so tudi cene ICE napihnili do konca, morda res z ICE celo več na komad zaslužijo. Verjetno z neko omejeno količino EV delajo profit, če bi se hoteli pa razširit, novo tovarno, nabavit x2 baterij itd, je pa to velik vložek, ki se bi morda splačal, ampak je vseeno velik vložek, in zmanjka potem za letni bonus...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

deco16 ::

Neki časa jim bo še šlo z omejeno količino. Pol jih bo pa konkurenca prehitela in bo jok. No sej majo čas, vmes je še recesija.

BigWhale ::

kow je izjavil:

Zanimiv graf prodaje v EU:

https://twitter.com/EuroEVReport/status...


VW je prehitel Teslo v pol leta? Stellantis group jih je ujel prej kot v enem letu. Pri evropejcih se res vidi, da so zlo zvesti znamkam.

kow ::

Tesla je prodala prevec avtomobilov na kitajskem. Je zmanjkalo za Evropo. Ce nisi opazil, so ze prehiteli Stellantis nazaj.
Po 16 letih te teme, se je zacelo zares. Zanimivo bo videti koliko bodo padle cene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

kow je izjavil:

Zgoraj sem ti pokazal graf, kjer vidimo, da prodaja EV v Evropi (skoraj) monotono narasca. Kje tocno vidis zaton, ne razumem.

S temi grafi že 100tič, brezvezen podatek. Koliko ice v zameno za ev je odregistriranih.

kow ::

Pocakaj 10 let, kolikor je zivljenska doba avtomobila v zahodni evropi. Lahko pa ze pogledas podatke za Norvesko:

https://elbil.no/om-elbil/elbilstatisti...

Imas spodaj pie chart po letih. Stevilo registriranih ICE osebnih avtomobilov od leta 2018 pada.

nejc_nejc ::

Ja tortni graf zanimiv. Tnx.
Vprašanje je, kje je limita.

nejc_nejc ::

Nočem, da izpade, da provociram in ne vem kaj....
Po moje je realno, da bo eskaliralo v NE ICE, ko bo pogonski agregat drugi. Obstoječa rešitev z acc. je v trenutni obliki okorna.
Jeb... sistem, kjer moram če grem na en navaden dopust vse neki na minute in km planirat in si belit glavo s točkami polnilnic....
Ze dnevno, ne morem nenapovedano še nekam skočiti.
V tej točki se namembnost avta v osnovi spremeni, razen če folk hoče drugačno družbo, kar pa mislim, da ne.
««
1017 / 1184
»»