Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
europenian je izjavil:
Bolj zanimivo je, da vsak 10. Model S po treh letih ne opravi tehnicnega pregleda TÜV. To je kr hudo.
https://www.merkur.de/wirtschaft/tuev-t...
https://www.pcwelt.de/news/TUeV-Tesla-M...
Hinter dem Tesla würden nur noch der Dacia Duster und der Dacia Logan rangieren, also Autos, die nur einen Bruchteil des Tesla Model S kosten.
Na tribuni z Dacio Duster in Loganom.
Tesla me ne preseneča, ampak Dacia me je pa zdaj čisto razočarala.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Masayoshi ::
pegasus ::
To smo že mnogokrat obdelali ... Primerna hitrost je nekje med polovico najvišje dovoljene in najvišjo dovoljeno, torej na domačih avtocestah med 65 in 130 km/h. Če se s tem ne strinjaš, se odklikaj na portal "predlagaj vladi" in tam oddaj svoje ideje, kako naj bi to bilo urejeno.
fikus_ ::
Tukaj se veliko kregate za prazen nič.
Smiselno bi bilo, da nekdo, ki se vozi po regionalki s hitrostjo npr. 70 km/h in to smatra za prilagojeno hitrost, da se umakne, ko naredi kolono, podobno na AC.
Predvsem je v prometu pomembno aktivno sodelovat, spremljat kaj se dogaja, držat varnostno razdaljo. S primerno varnostno razdaljo se da rešit marsikatero napako.
Motijo me vozniki, ki večno vozijo 70 km/h, ali je omejitev 90 ali 50, njihova hitrost vožnje je še vedno 70+/-5 km/h. Močno dvomim v njihove vozniške sposobnosti.
Smiselno bi bilo, da nekdo, ki se vozi po regionalki s hitrostjo npr. 70 km/h in to smatra za prilagojeno hitrost, da se umakne, ko naredi kolono, podobno na AC.
Predvsem je v prometu pomembno aktivno sodelovat, spremljat kaj se dogaja, držat varnostno razdaljo. S primerno varnostno razdaljo se da rešit marsikatero napako.
Motijo me vozniki, ki večno vozijo 70 km/h, ali je omejitev 90 ali 50, njihova hitrost vožnje je še vedno 70+/-5 km/h. Močno dvomim v njihove vozniške sposobnosti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Masayoshi ::
In točno tako vozijo (tudi po njihovih lastnih besedah) evjaši in hibridaši. Šparat je pač treba.
BigWhale ::
Pogovori o max/min/avg hitrosti in kolk bi blo treba voziti po kaksni cesti, so off-topic. Dejte mir.
Ford je bil dolga leta prvi in naredil je resnicno revolucijo. Lej jih zdej ... Prepirate se o trivialnostih. Tesla lahko se deset let tolce najboljso prodajo across the board, cez 20 bo pa mogoce prodala samo se majhen del tistega.
Mike_Rotch je izjavil:
Tesla je imela v Q4 2021 17,7 milijarde USD prihodkov (razlika je 4x ne 10x). 4 milijarde več kot kvartal prej in skoraj 2x več kot YoY.
Mogoče se trend obrne, ampak dejstvo je, da Tesla ni več nek nišni proizvajalec EVjev ampak resen player, ki lahko zelo hitro pride na top mesta lestvice največjih.
Ford je bil dolga leta prvi in naredil je resnicno revolucijo. Lej jih zdej ... Prepirate se o trivialnostih. Tesla lahko se deset let tolce najboljso prodajo across the board, cez 20 bo pa mogoce prodala samo se majhen del tistega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Mike_Rotch ::
Povsem možno. Ampak, obstajajo kakšni indici, da se bo to zgodilo v naslednjih nekaj letih?
Prodajo vse kar uspejo narediti, demand po EVjih strmo raste, njihov brand je daleč pred vsemi v EV segmentu, profitabilnost so spravili na zavidljivo raven, tako, da imajo kapital za razvoj in maneverski prostor za nižanje cene.
Prodajo vse kar uspejo narediti, demand po EVjih strmo raste, njihov brand je daleč pred vsemi v EV segmentu, profitabilnost so spravili na zavidljivo raven, tako, da imajo kapital za razvoj in maneverski prostor za nižanje cene.
BigWhale ::
Mike_Rotch je izjavil:
Povsem možno. Ampak, obstajajo kakšni indici, da se bo to zgodilo v naslednjih nekaj letih?
Prodajo vse kar uspejo narediti, demand po EVjih strmo raste, njihov brand je daleč pred vsemi v EV segmentu, profitabilnost so spravili na zavidljivo raven, tako, da imajo kapital za razvoj in maneverski prostor za nižanje cene.
A je sploh pomembno ali se bo to zgodilo, kdaj se bo in kaksni bodo razlogi za to? Tesla pac v tem trenutku dobro prodaja, dela dovolj dobre avtomobile, da jih toliko prodajo. Za marsikoga so to pac subjektivno najboljsi avtomobili, za marsikoga pa pac niso. Big deal. Skoda besed za kurcenje v tej smeri. Sploh s strani tistih, ki se nikoli niso sedeli v kaksnem EVju.
Mike_Rotch ::
V okviru teme o električnih avtomobilih se mi zdi pomembno kaj se dogaja z vodilnim proizvajalcem.
BigWhale ::
Seveda, ampak vemo kaj se dogaja. Cviljenje o tem kolk kdo proda in zakaj ne proda vec/manj je pa nepotrebno nabijanje, ki se vlece kot ena creva.
Lahko pa kdo napise kako bo najnovejsi recall Tesel vplival na razvoj FSDja, ce bo.
Lahko pa kdo napise kako bo najnovejsi recall Tesel vplival na razvoj FSDja, ce bo.
kow ::
Ne bo. Nekdo je spremenil nekaj vrstic kode in pushnil na git. Release bo na voljo cez nekaj dni in recall bo zakljucen.
S temi recalli smetite Tesla hejterji, ker ste pac custveno obremenjeni.
Zanimivo, da je nepomemben recall zate vreden debate, revolucionarne prodajne stevilke najvecjega EV proizvajalca pa ne.
S temi recalli smetite Tesla hejterji, ker ste pac custveno obremenjeni.
Zanimivo, da je nepomemben recall zate vreden debate, revolucionarne prodajne stevilke najvecjega EV proizvajalca pa ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
pegasus ::
Ena novička za vse, ki so mnenja, da gredo izrabljene baterije v toksične odpade:
https://www.scientificamerican.com/arti...
https://www.scientificamerican.com/arti...
Invictus ::
To jhe bilo samo vprašanje časa, kdaj se bo kdo to spomnil.
Vprašanje je samo, kdo bo to plačal...
Vprašanje je samo, kdo bo to plačal...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Mike_Rotch ::
Lahko pa kdo napise kako bo najnovejsi recall Tesel vplival na razvoj FSDja, ce bo.
Sicer je že kow odgovoril, kako bo recall vplival. En enostaven OTA update bo rešil zadevo.
Tesla Chief Executive Officer Elon Musk said on Twitter "there were no safety issues" with the function. "The car simply slowed to ~2 mph & continued forward if clear view with no cars or pedestrians," Musk wrote.
Sicer pa edina sreča, da je NHTSA povsem objektivna in tako natančna pri poročanju in ugotavljanju napak. Da ni kdo od vodilnih v organizaciji oseba, ki ima finančne interese v Teslini konkurenci :)
BigWhale ::
Ne bo. Nekdo je spremenil nekaj vrstic kode in pushnil na git. Release bo na voljo cez nekaj dni in recall bo zakljucen.
S temi recalli smetite Tesla hejterji, ker ste pac custveno obremenjeni.
Zanimivo, da je nepomemben recall zate vreden debate, revolucionarne prodajne stevilke najvecjega EV proizvajalca pa ne.
'Recall' kjer se avto nekontrolirano sam giblje, je vsekakor dalec od tega, da bi bil nepomemben.
Tudi banaliziranje vsega s 'to je nekaj vrstic kode in en git push bo to resil' lahko pripisemo ali popolnemu nepoznavanju razvojnih procesov ali pa namernemu poneumljanju.
Vsi recalli so bolj ali manj pomembni, ne glede na znamko ali tip motorja v avtomobilu, ker odpravljajo potencialno nevarne situacije in so nek indikator koliko se vlozi v QA.
Mike_Rotch ::
Nekontrolirano gibanje? Premikanje s 3kmh pri praznem križišču se ti zdi problematično?
Nobenega banaliziranja. Podobni updati se pri Teslah dogajajo precej pogosto.
Tudi banaliziranje vsega s 'to je nekaj vrstic kode in en git push bo to resil' lahko pripisemo ali popolnemu nepoznavanju razvojnih procesov ali pa namernemu poneumljanju.
Nobenega banaliziranja. Podobni updati se pri Teslah dogajajo precej pogosto.
kow ::
Mogoce jaz nisem pozorno prebral novice o recallu, ampak ce sem prav razumel: so Teslo prisili, da umakne kodo, ki posnema obnasanje (kalifornijskih?) voznikov. Torej zelijo, da se avto striktno drzi zakonodaje in vedno ustavi pred znakom stop. Ceprav policija t.i. rollinga stopa v praksi (pri ljudeh) ne kaznuje.
Ta optimizacija je bila ze sedaj nastavitev - tako, da je "problem" oz. recall trivialno resljiv.
Ta optimizacija je bila ze sedaj nastavitev - tako, da je "problem" oz. recall trivialno resljiv.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Torej zelijo, da se avto striktno drzi zakonodaje in vedno ustavi pred znakom stop.... ustaviti pred znakom STOP se ti zdi trivialno
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
Trivialno je odstraniti funkcionalnost v programju, ki je ze odvisna od konfiguracijske spremenljivke. Da se samovozeci avto ustavi vedno ustavi pred znakom STOP, pa je kvecjemu neumno.
Edini razlog, da imamo taksno zakonodajo je, ker se je policistu in pravnemu sistemu pretezko/predrago prerekati z voznikom, v kaksnih okoliscinah je prevozil STOP znak, brez popolne ustavitve. Ce pa samovozeci avto ima transparentno kodirana pravila, logiranje in zelo zanesljivo detekcijo okolja ipd, je taksno pravilo nesmiselno.
Edini razlog, da imamo taksno zakonodajo je, ker se je policistu in pravnemu sistemu pretezko/predrago prerekati z voznikom, v kaksnih okoliscinah je prevozil STOP znak, brez popolne ustavitve. Ce pa samovozeci avto ima transparentno kodirana pravila, logiranje in zelo zanesljivo detekcijo okolja ipd, je taksno pravilo nesmiselno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Običajno je STOP znak postavljen z razlogom npr. ker ne vidiš leteti otroka čez cesto v šolo iza vogala zgradbe iz armiranega betona.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
krucymucy ::
Obicajno ni, vcasih pa ja.
Torej ti vedno ustavis pri STOP znaku? Tako kot si bil naucen? STOP pri znaku, potem pa previdno speljes in po potrebi se enkrat ustavis?
Torej ti vedno ustavis pri STOP znaku? Tako kot si bil naucen? STOP pri znaku, potem pa previdno speljes in po potrebi se enkrat ustavis?
kow ::
Iz NHTSA dokumenta.
Description of the Cause :
The "rolling stop" functionality is designed to allow the vehicle to travel
through an all-way-stop intersection without coming to a complete stop when
several operating conditions are first met. The required conditions include:
1. The functionality must be enabled within the FSD Beta Profile settings; and
2. The vehicle must be approaching an all-way stop intersection; and
3. The vehicle must be traveling below 5.6mph; and
4. No relevant moving cars are detected near the intersection; and
5. No relevant pedestrians or bicyclists are detected near the intersection; and
6. There is sufficient visibility for the vehicle while approaching the
intersection; and
7. All roads entering the intersection have a speed limit of 30 mph or less.
If all the above conditions are met, only then will the vehicle travel through the
all-way-stop intersection at a speed from 0.1 mph up to 5.6 mph without first
coming to a complete stop. If any of the above conditions are not met, the
functionality will not activate and the vehicle will come to a complete stop.
Description of the Cause :
The "rolling stop" functionality is designed to allow the vehicle to travel
through an all-way-stop intersection without coming to a complete stop when
several operating conditions are first met. The required conditions include:
1. The functionality must be enabled within the FSD Beta Profile settings; and
2. The vehicle must be approaching an all-way stop intersection; and
3. The vehicle must be traveling below 5.6mph; and
4. No relevant moving cars are detected near the intersection; and
5. No relevant pedestrians or bicyclists are detected near the intersection; and
6. There is sufficient visibility for the vehicle while approaching the
intersection; and
7. All roads entering the intersection have a speed limit of 30 mph or less.
If all the above conditions are met, only then will the vehicle travel through the
all-way-stop intersection at a speed from 0.1 mph up to 5.6 mph without first
coming to a complete stop. If any of the above conditions are not met, the
functionality will not activate and the vehicle will come to a complete stop.
codeMonkey ::
Problem je v tem, da ena od teh tock lahko kadarkoli odpove, odgovoren pa je voznik. Ta s svoje perspektive ne more vedeti, ali je sistem pravilno videl, da za oviro nihce ne prihaja, ali pa je oviro sistem spregledal. Tukaj pac prihaja do prevelikih tveganj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
Obicajno ni, vcasih pa ja.Da, vedno ustavim. Kot rečeno je postavljen z razlogom - ni mišljeno, da se bom jaz dodatno spraševal o njegovi smiselnosti ipd. Kar nekaj otrok, ostalih pešcev in kolesarjev bi že zbil, če tega ne bi dosledno upošteval.
Torej ti vedno ustavis pri STOP znaku? Tako kot si bil naucen? STOP pri znaku, potem pa previdno speljes in po potrebi se enkrat ustavis?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Mike_Rotch ::
Kar nekaj otrok, ostalih pešcev in kolesarjev bi že zbil, če tega ne bi dosledno upošteval.
Bullshit. V praksi je razlika med 3kmh in popolnoma stoječim vozilom zanemarljiva. Še posebej na preglednih križiščih.
BigWhale ::
Mike_Rotch je izjavil:
Nekontrolirano gibanje? Premikanje s 3kmh pri praznem križišču se ti zdi problematično?
Ja, ce avto sam od sebe leze v krizisce, pa naj bo polno ali prazno, je to nekontrolirano gibanje. Probaj na izpitni voznji rect, da nisi prevozil stop znaka, da si se samo s 3km/h na uro peljal cez crto. :)
Mike_Rotch je izjavil:
Tudi banaliziranje vsega s 'to je nekaj vrstic kode in en git push bo to resil' lahko pripisemo ali popolnemu nepoznavanju razvojnih procesov ali pa namernemu poneumljanju.
Nobenega banaliziranja. Podobni updati se pri Teslah dogajajo precej pogosto.
To ves zato, ker tam delas? In ves, da je potem njihov deployment process v resnici shitty in v neskladju z vsemi dobrimi praksami razvoja? Al mal na pamet govoris? :)
Trivialno je odstraniti funkcionalnost v programju, ki je ze odvisna od konfiguracijske spremenljivke.
Ne, ni. :)
Da se samovozeci avto ustavi vedno ustavi pred znakom STOP, pa je kvecjemu neumno.
Ampak saj ni samovozec. To je v svojem bistvu se vedno level 2 avto. Nicesar samovozecega ni na tem avtomobilu.
Ce pa samovozeci avto ima transparentno kodirana pravila, logiranje in zelo zanesljivo detekcijo okolja ipd, je taksno pravilo nesmiselno.
A lahko prosim link do Teslinga githuba kjer je koda za njihov FSD? To bi blo transparentno. Vse ostalo je pa bullshit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
BigWhale ::
Mike_Rotch je izjavil:
V praksi je razlika med 3kmh in popolnoma stoječim vozilom zanemarljiva. Še posebej na preglednih križiščih.
Popolno stojece vozilo, ni se nikoli ubilo nikogar. Vozilo, ki se pa pelje s hitrostjo 3km/h pa to lahko stori.
V preglednih kriziscih ni stop znakov.
Mike_Rotch ::
Ja, ce avto sam od sebe leze v krizisce, pa naj bo polno ali prazno, je to nekontrolirano gibanje. Probaj na izpitno voznji rect, da nisi prevozil stop znaka, da si se samo s 3km/h na uro peljal cez crto. :)
Ne, to ni nekontrolirano gibanje. Če je avto skonfiguriran tako, da posnema promet in na nekaterih križiščih ne ustavi popolnoma, je to povsem kontrolirano gibanje.
Glede na to, da avto prepozna znak in reagira nanj, je povsem trivialno spremeniti obnašanje.
Popolno stojece vozilo, ni se nikoli ubilo nikogar. Vozilo, ki se pa pelje s hitrostjo 3km/h pa to lahko stori.
Sem prepričan, da je tudi stoječe vozilo že koga ubilo. Tale "rolling stop" od Tesle z max. 3kmh pa tudi ni povzročil nobene nesreče.
V preglednih kriziscih ni stop znakov.
Seveda so.
Tukaj imaš prikaz tega ekstremno nevarnega manevra v "nepreglednem" križišču s stop znakom.
Aja, pa še odgovor na to, kako trivialno je odstraniti rolling stop feature. Nova verzija FSD je že zunaj
https://www.notateslaapp.com/software-u...
- Disabled rolling-stop functionality in all FSD Profiles. This behavior used to allow the vehicle to roll through all-way-stop intersections, but only when several conditions were met, including: vehicle speed less than 5.6 mph, no relevant objects/pedestrians/bicyclists detected, sufficient visibility and all entering roads at the intersection have speed limits below 30mph.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mike_Rotch ()
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Problem je v tem, da ena od teh tock lahko kadarkoli odpove, odgovoren pa je voznik. Ta s svoje perspektive ne more vedeti, ali je sistem pravilno videl, da za oviro nihce ne prihaja, ali pa je oviro sistem spregledal. Tukaj pac prihaja do prevelikih tveganj.
Seveda lahko vidi in pritisne zavoro. Ampak ima regulator kaksne dokaze, da se je to ze kdaj zgodilo? V njihovem porocilu sami pravijo, da ne. Da prihaja do prevelikih tveganj je subjektivna ocena regulatorja, ki tudi ni prilozil nobenega pametnega argumenta za to mnenje. Vsaj v uradnih dokumentih ne.
A lahko prosim link do Teslinga githuba kjer je koda za njihov FSD? To bi blo transparentno. Vse ostalo je pa bullshit.
Transparentno mora biti za regulatorja, ki lahko zahteva specifikacijo, algoritem ipd. Ce ima razloge, da meni da koda ne deluje po speficikaciji, naj zahtevajo tudi kodo. Ne vem pa zakaj bi koda morala biti na githubu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
codeMonkey ::
Seveda lahko vidi in pritisne zavoro.
Itak... V primerjavi s sprednjo stransko kamero, je voznik na vrsti precej kasneje, ko je bistveno vec avta na cesti.
*oz. "front wide view camera" kakor jo imenujeno
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Ce te prav razumem, je funkcionalnost po tvoji logiki se toliko bolj smiselna, ker jo lahk avto opravlja varneje kot vozniki - ki jo itak v povprecju opravljajo zelo varno. Drugace bi jo strogo preganjali.
Gregor P ::
Pa ne gre se tudi samo za ta avto, ki naleti na stop znak; prav tako vsi ostali udeleženci v prometu pričakujemo, da se bo vozilo dejansko tudi ustavilo na stop znaku. V mojem primeru, ko je pijan voznik prevozil stop znak (in priletel iza visokega nepreglednega grmovja), se je to zgodilo tako hitro, da niti na zavoro nisem mogel stisniti in sva že trčila. Sem pa na srečo vozil počasi (pod 50 km/h), tako da je bila le materialna škoda - vozili sicer totalki. Tako da STOP znaki so tam z razlogom, kjerkoli so že.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Mike_Rotch ::
da se bo vozilo dejansko tudi ustavilo na stop znaku.
Saj se ustavi, razen v redkih primerih, ko samo skoraj popolnoma ustavi.
This behavior used to allow the vehicle to roll through all-way-stop intersections, but only when several conditions were met, including: vehicle speed less than 5.6 mph, no relevant objects/pedestrians/bicyclists detected, sufficient visibility and all entering roads at the intersection have speed limits below 30mph.
Primerjava s pijanim voznikom, ki z nespremenjeno hitrostjo prileti mimo stop znaka je nesmiselna.
Masayoshi ::
Samo v info kaj dela Tesla pri naročilih: če izbereš trojko (to je edina razlika v konfiguraciji) z opcijskimi 19 inčnimi feltnami je dobava maj, če pa izbereš z osnovnimi je pa avgust... To velja tako za SR kot LR... Ne mi rečt da imajo težave z dobavo felten. Le za dodatnih 1700€ se jim gre.
Gregor P ::
... ni pa najbrž nesmiselna trditev, da pričakujemo ostali prometni udeleženci od tega voznika/vozila, da se tudi ustavi na STOP znaku. Ker če vozilo (četudi počasi) kar drsi čez STOP znak, se bom moral zaradi varnosti potem ustaviti jaz, ker preprosto ne vem, kaj počne to "nevarno" vozilo/voznik.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Mike_Rotch ::
Tebi se ne bo treba ustaviti, ker "no relevant objects/pedestrians/bicyclists detected".
Jaz pričakujem, da se bo voznik na stop znaku ustavil, ko se peljem po prednostni. Trenutno, ko sedim doma za računalnikom, pa mi je popolnoma vseeno, če se ne kdo na praznem križišču popolnoma ustavi ali pa pelje mimo s 3kmh.
Jaz pričakujem, da se bo voznik na stop znaku ustavil, ko se peljem po prednostni. Trenutno, ko sedim doma za računalnikom, pa mi je popolnoma vseeno, če se ne kdo na praznem križišču popolnoma ustavi ali pa pelje mimo s 3kmh.
Gregor P ::
V bistvu je zelo preprosto. Vsako vozilo se mora na stop znaku ustaviti, konec diskusije.
Uporaba tovrstne napredne tehnologije - torej da se z njeno pomočjo dejansko lahko varno vozi neprekinjeno čez stop zanke, rdeče semaforje ipd. - bi morda prišla prav za vozila na nujni vožnji (reševalci, gasilci, policija).
Potem je pa tu še futuristični scenarij, ko so vsa vozila na svetu poponoma avtonomna in na cesti ni drugih prometnih udeležencev kot le "roboti"; tam pa tovrstne označbe nimajo več pomena, ker vsa vozila komunicirajo med seboj in napredna UI oz. algoritmi predvidijo vsako malenkost vožnje za vsako vozilo na cesti - napak ni.
Uporaba tovrstne napredne tehnologije - torej da se z njeno pomočjo dejansko lahko varno vozi neprekinjeno čez stop zanke, rdeče semaforje ipd. - bi morda prišla prav za vozila na nujni vožnji (reševalci, gasilci, policija).
Potem je pa tu še futuristični scenarij, ko so vsa vozila na svetu poponoma avtonomna in na cesti ni drugih prometnih udeležencev kot le "roboti"; tam pa tovrstne označbe nimajo več pomena, ker vsa vozila komunicirajo med seboj in napredna UI oz. algoritmi predvidijo vsako malenkost vožnje za vsako vozilo na cesti - napak ni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
llc ::
Predvsem bo prišla prav lokalnim šerifom za polnjenje proračuna. Lepo se postaviš na tako križišče in kasiraš. V ZDA še kolesarjem težijo, če se pri STOP znaku ne ustavijo...
Mike_Rotch ::
V bistvu je zelo preprosto. Vsako vozilo se mora na stop znaku ustaviti, konec diskusije.
Diskusije ni konec. Razprava o smiselnosti predpisov je vedno dobrodošla.
Je pa Tesla med tem že poslala OTA update, ki to funkcionalnost umika, tako, da se avto pred stop znakom popolnoma ustavi v vsakem primeru. V čem je torej problem?
Uporaba tovrstne napredne tehnologije - torej da se z njeno pomočjo dejansko lahko varno vozi neprekinjeno čez stop zanke, rdeče semaforje ipd. - bi morda prišla prav za vozila na nujni vožnji (reševalci, gasilci, policija).
Še vedno ne razumeš, da ne gre za neprekinjeno vožnjo čez stop znake ali pa namenoma pišeš nesmisle. Počasno premikanje mimo stop znaka je nekaj, kar v primernih okoliščinah počnejo praktično vsi (tudi varni) vozniki. Razen tebe in še treh.
codeMonkey ::
Ce te prav razumem, je funkcionalnost po tvoji logiki se toliko bolj smiselna, ker jo lahk avto opravlja varneje kot vozniki - ki jo itak v povprecju opravljajo zelo varno. Drugace bi jo strogo preganjali.
ce je ta funkcionalnost del level 3 ali 4 sistema, kjer je z razvojnimi metodami in tehnicnimi resitvami zagotovljeno, da funkcionalnost ne predstavlja nerazumnega tveganja, itak. Ampak pri Tesli tega niso trenutno sposobni, zato ne. Ampak to je spet podrocje, ki ga ti noces razumeti...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Predvsem bo prišla prav lokalnim šerifom za polnjenje proračuna. Lepo se postaviš na tako križišče in kasiraš. V ZDA še kolesarjem težijo, če se pri STOP znaku ne ustavijo...
V kaliforniji ne. Saj to je bistvo vsega. Da je ljudem dovoljeno krsiti zakon - razen, ce ima policaj slab dan, masinam pa nikoli. Zaenkrat ni bilo nobenega prakticnega problema. Verjetno NHTSA pricakuje, da bo do tega prislo v prihodnje, ampak to je bolj svoh razlog, ker itak naredis opt-in za to nastavitev. Ce pa je zadeva nevarna, bo to pokazala statistika.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
... le da smo ta statistika mi ljudje (pešči, otroci, kolesarji itd.)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Kako ves? Niso niti na en state of the art nacin pokazali, da znajo to metodolosko argumentirati. Njihov safety report je tako le neokusna sala za nevedne.
Mike_Rotch ::
Kako ves? Niso niti na en state of the art nacin pokazali, da znajo to metodolosko argumentirati. Njihov safety report je tako le neokusna sala za nevedne.
Kakšen state of the art način? Pogledaš število nesreč na prevožen kilometer in ncap reporte. Ni potrebe po filozofiranju.
fm13 ::
Mike_Rotch je izjavil:
Kako ves? Niso niti na en state of the art nacin pokazali, da znajo to metodolosko argumentirati. Njihov safety report je tako le neokusna sala za nevedne.
Kakšen state of the art način? Pogledaš število nesreč na prevožen kilometer in ncap reporte. Ni potrebe po filozofiranju.
Mal statističnega filozofiranja ne škodi: https://engrxiv.org/preprint/view/1973/...
Na strani 12 imaš graf. Tesla se hvali z "Unadjusted" številkami, realnost pa je na drugih črtah.