» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
93 / 1139
»»

Malajlo ::

ah, za reva 50 kil, prosim. Če pa s teslo pripelješ, pa dej pol tone nalož, grem ta cajt na kofe. Sej se da, ni treba bit tko pesimistićen.
Je pa ideja z menjavo accu kot plinskih bomb čisto na mestu. Samo tega ne sme delat Francelj, ampak R2D2-like aparat ;)

Matev ::

ah, za reva 50 kil, prosim. Če pa s teslo pripelješ, pa dej pol tone nalož, grem ta cajt na kofe.


a pa misliš da imata enak tip baterij
in da se baterije samo na kilogram merijo?

Brane2 ::

dzinks63 je izjavil:

Cena avtomobila pri goli ceni na prevoženi km je drugega pomena. Vsak si kupi avtomobil po svojih željah, zmožnostih in nekdo pač da za avtomobil 10,20,30,50 ali celo 100k€. Cena baterije je že vračunana v nabavno ceno avtomobila in npr Ampera stane 42k€ in kdor se s tem strinja, jo kupi. Ravno tako kot je enak klasičen avtomobil z manjšim motorjem cenejši od tistega z večjim in prodajajo se eni in drugi.


Po tej logiki je potem problem enostavno rešljiv. Pač kupiš bencinarja v paketu s 100 tonami benza. Takrat te kilometer ne stane praktično nič, ob predpostavki da si se strinjal s kupno ceno "paketa".:))
On the journey of life, I chose the psycho path.

jest10 ::

Matev je izjavil:

Vsi avtomobili morajo imeti standardiziran paket baterij


a električni tesla bi naj po tvoje imel enake baterije kot elektični rev

da še slikovno prikažem

tesla


reva

HUD ANE?

Večji avto bi imel pač 2, 3 ,4 pakete baterij ane;)

Matev ::

Večji avto bi imel pač 2, 3 ,4 pakete baterij ane


a pa misliš da imata enak tip baterij
in da se baterije samo na kilogram merijo?

...
še mobitelovih priključkov niso poenotili

da o baterijah za mobitele/fotoaparate ne govorim

a vi bi pa kar teslo roadstarja poenotili z renaultovim zoe-om

jest10 ::

Matev je izjavil:

Večji avto bi imel pač 2, 3 ,4 pakete baterij ane


a pa misliš da imata enak tip baterij
in da se baterije samo na kilogram merijo?

...
še mobitelovih priključkov niso poenotili

da o baterijah za mobitele/fotoaparate ne govorim

a vi bi pa kar teslo roadstarja poenotili z renaultovim zoe-om


A ti ni še potegnilo, da se govori o standarnizaciji?
Bi pa prihajajoči modeli lahko imeli eno sorto baterije.

Matev ::

Bi pa prihajajoči modeli lahko imeli eno sorto baterije.


ja

in kot sem že napisal

to so sanje

standarda ni tudi pri bolj enostavnih zadevah - razlog je pa tudi vsem znan

Malajlo ::

Ampak pri mobilcih smo dosegli enoten priključek. Pa šuko vtičnice načeloma so tudi po Evropi uporabne (razen v Italiji). Pa z AA in AAA, pa D in podobnimu baterijami smo se tudi dogovorili.
E27 grlo žarnic bo pa počasi šlo v pozabo. Počasi, ne čez pet let.
Ko bo na cesti dovolj e-avtomobilov, bom postavil konkurenčno fabriko, v kateri bom delal accu po nekih standardih. Tretja fabrika avtov bo pri meni kupila accu (ker se splača), obenem pa bo peta fabrika accujev delala boljše kot jih delam jaz. Ampak Tesla jih bo kupoval pri meni, ker sem bolj zanesljiv.

pa smo pri kosih in kilah ;)

WarpedGone ::

vsi to vemo.

nekater se le trudimo videt zakaj imamo prav, drugi se s tem ne ubadate
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Grey je izjavil:

Za koji k*rac potrebuje mercedes 15 različnih kategorij in še te se delijo na n-različnih podmodelov? Absurd.

V celoti se strinjam s tabo, a se hkrati zavedam, da je to možno realizirati zgolj v kitajski pred cca 30 leti. Narava in zahodni svet imata eno grdo razvado, ki se ji reče individualizem in ki se počasi zažira tudi v kitajsko. Zato ta varjanta odpade ... pač evolucija mora delat, ne glede na to, kako je potratna z viri.

Grey ::

Matev je izjavil:

Bi pa prihajajoči modeli lahko imeli eno sorto baterije.


ja

in kot sem že napisal

to so sanje

standarda ni tudi pri bolj enostavnih zadevah - razlog je pa tudi vsem znan

Zadeve so standardizirane. Za polnilce za telefone recimo obstaja standardizacija - micro USB priključek in kolikor vem velja, ker se vsi novi telefoni polnijo prek njega.

Tudi trapasto je, da mora kupec kupiti baterijo skupaj z avtom. Moralo bi biti tako, da Petrol/OMV/energetsko podjetje kupi celice in jim mi s polnjenjem/menjavo odplačujemo kredit za nakup baterijskih paketov. Plačaš recimo 40€ do 50€ na menjavo paketa in je stvar rešena. Nisem še videl, da bi kupoval poleg avta še bencin/dizel v vrednosti 10.000€. TO je absurd, kar delajo. S tem, ko prenesemo lastništvo na zunanjega izvajalca in onemogočimo polnjenje lastnikom avtomobila rešimo sledeče:

- baterije so vedno v top-notch stanju
- strošek za lastnika avtomobila je nižji
- ni bojazni, da se ti bo baterija uscala in tako imel kar naenkrat strošek več tisoč €
- baterije bodo vedno v dobrih rokah

Za prihodnost bi se morali in Elektro in Petrol/OMV zliti v eno podjetje, ker bi s tem povečali proračun podjetja in s tem viškom budgeta kupili dovolj Litija in ostalih surovin za izdelavo zadostne količine celic. Stvar rešena. Naslednji problem prosim.

Dejstvo je, da dokler bodo rinili avtomobile, ki so inferiorni ICEjem za ceno 2.5x od ICEja...se zadeva ne bo prijela. Če postavijo ceno na rang 0.75x do max 1x cene ICEja potem se pa lahko začnemo pogovarjati. Do takrat pa bodo krasili izložbe in Avto-Moto Showe.

Tako nekako si predstavljam vmesno stanje, dokler se ne iznajde vir energije, ki bo proizvajal toliko energije, da bo življenjska doba le tega presegla uporabniško dobo avtomobila.

Prihajamo pač v čas, ko bo treba stopiti skupaj, če hočemo kot planet Zemlja prosperirati in začeti razmišljati racionalno glede porabe surovin drugače gremo samo še dol.

dzinks63 ::

Trenutno se proda vse kar se izdela s pogonom na elektriko. Problem je pomanjkanje baterij, katerih ni v dovolj velikih količinah za vse. Zato so si že nekatere firme zgradile kar svoje tovarne baterij, recimo Nissan in Renault. Obadva imata tudi velike načrte okoli elekrtričnih avtomobilov, Nissan proda Leafa kolikor ga izdela, Reno pa ima že tudi pripravljeno kar nekaj modelov električarjev. Saj bo, ne moreš kar na začetku izdelati na milijone električnih avtomobilov, če ni niti dovolj baterij zanje, ko se bodo zadeve uredile in bo baterij in ponudnikov zanje dovolj, bo tudi poplava električnih vozil vseh razredov, cene bodo korenito padle, do takrat je pač stanje takšno kot je.

WarpedGone ::

dzinks
Trenutno se proda vse kar se izdela s pogonom na elektriko....


Evo, čist realna in iskena ocena stanja.

Nekater pametujejo kako obstoječi električni avti niso ok in kaki bi moral bit, da bi bli ok medtem ko par obstoječih proizvajalcev proda vse kar sestavi. Kdo ima torej prav? Kritiki al kreatorji?

Stanje glede baterij je dejansko takšno kot je opisano zgoraj. Vsi stari proizvajalci baterij imajo proizvodnjo razprodano za precej let vnaprej. Mnogi avomobilski proizvajalci, ki danes sanjajo kako morajo bit baterije narejene posebej za avtomobile in da bojo zato postavli svojo fabriko, niso ravno iskreni. Svojo fabriko so enostavno prisiljeni postavit, ker na trgu ni več dovolj prostih kapacitet. Nakladanje kako bo to boljše/ceneje je pa žal le nakladanje. Ceneje kot panasonic in partija novi proizvajalci baterij ne bodo. Ekonomija obsega in amortizacija razvoja.

In the other news: Tesla Model S bo že čez EN mesec zapeljal v prvo garažo srečnega kupca.


Brez standardiziranih in enotnih baterij za vse avte, brez standardiziranih priključkov za polnjenje, brez obstoječega omrežja hitrih polnilnih postaj, brez obstoječega omrežja postaj za hitro menjavo baterij, brez poceni baterij, brez ultravzdržljivih baterij, brez baterij z dosegom ekvivalntim dizlu. Pa še brez marsičesa kar si marsikdo predstavlja kot nujno za električni avto.

Če ga vplačate danes, boste na vrsto prišli čez kakšno leto in pol.
Celoletno proizvodnjo so že razprodali ljudem, ki v zgornjem pomanjkanju ne vidijo pomanjkanja niti problema.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

PrimozR ::

Fak, če bi nekateri v tej temi vedeli, kakšne popolne bedarije govorite. Začenši s standardizacijo avtomobilov... Že nekaj precej bolj splošnega je praktično nemogoče standardizirati, potem bodo pa menjavali baterije? Bodite no resni. Tukaj se pojavi problem že pri filozofiji, enim bo vseeno kje so baterije s stališča vozne dinamike, raznim BMW-jem pač ne. Ti prvi jih bodo dali v prtljažnik, pod streho, kamorkoli pač, BMW pač ne. In si dobil problem pri menjavanju.

NIKOLI se ne bodo zmenili, da bi imel battery packe. Itak je pa to fail prve klase. Kdo jih bo plačeval? Kaj če dobiš precej slabšega od tistega, ki si ga kupil z avtom (iztrošenega pač).

Glede teže, danes ima 1200 kg mali avto. Npr. klasa Punto (Grande Punto z 1.4 turbobencinarjem recimo 1230 kg). Karavani so prek 1500 kg. Avtobahn nemški cruzerji (petice, E klase, A6ke) pa od 1700 kg naprej. Niso lahki, to je definitivno res, ampak 500 kg težkega avta praktično ne bomo videli. No, bomo, se že delajo (Ariel Atom), ampak so to specialne kategorije.

Avtomobili so bili že 10, kaj šele 20 ali 30 let nazaj, popolnoma drugačni - slabše izolirani, slabše opremljeni, bistveno manj varni, itd. Že s karbonsko karoserijo se ne bo prihranilo tako veliko teže, ker te veliko stane en kup aktuatorjev. Teh se pa ne moreš kar tako enostavno znebiti. Pa zakaj bi se znebil dashboarda in ga nadomestil s HUD-om - je HUD dovolj dobro berljiv v popolnoma vseh pogojih? Tudi pri znotraj zarošeni šipi? Si imel 10 let nazaj dva aktuatorja v lampi, enega za nastavljanje višine, enega pa za levo-desno (okej, ni še stalna oprema, ampak tega je vedno več)? Pa računaj, da en tak aktuator tehta gladko 100 do 150 gramov. Torej je to neke pol kile na lučeh. Kje so potem še tisti za brisalce, za sedeže v boljših avtomobilih, za uno, za tretje, za gor, za dol. In ne, tega ne moreš vreči ven. Folk se enostavno ne bo odpovedal udobju, ki ga že ima. Tega bo kvečjemu vedno več.

Edina rešitev za uspeh električnih avtomobilov je mnogo višja energijska gostota baterij, torej nekje na ravni bencina, morda nekaj višja (volumsko in po teži), motorji recimo da so lažji, ampak definitivno so vse prej kot lahki, torej tukaj nimaš rezerve, hladilni sistem prav tako mora obstajati, spet ne prišparaš nič, diferenciale imaš (prosim, ne mi z inwheel motorji, da ne bo kdo govoril še večjih bedarij od tistih, ki so že v temi), itd. Kilogrami se pa lepo nabirajo.

Poleg nižje teže baterij je ključ za uspeh še hitro polnjenje, nekaj v stilu 5 minut za polni domet. Pa naj bo to prek kabla ali pa z nalivanjem dobrega elektrolita. Čeprav imaš tukaj spet problem odlivanja porabljenega. Na sisteme, ki se bodo sami priklopili na avto, pozabite. Ljudje še parkirati ne znajo spodobno, bodo pa nacentrali na par kvadratnih cm avto. Pa itak imaš spet potem probleme medosnih razdalj, pozicije priključkov, bla bla.

primar ::

Ne vem kaj eni bluzite, kak je nakup baterij kot nakup na tisoče litrov bencina? Baterija je rezervoar, in tega kolikor jaz vem ima vsak avto z ICE motorjem vgrajenega....

LP

Okapi ::

Drag rezervoar.:))

O.

Malajlo ::

Na sisteme, ki se bodo sami priklopili na avto, pozabite. Ljudje še parkirati ne znajo spodobno, bodo pa nacentrali na par kvadratnih cm avto. Pa itak imaš spet potem probleme medosnih razdalj, pozicije priključkov, bla bla.

V skladiščih pa to dela s paletami... pa v luki Koper tudi nimajo težav s kontejnerji.

WarpedGone ::

Na sisteme, ki se bodo sami priklopili na avto, pozabite. Ljudje še parkirati ne znajo spodobno, bodo pa nacentrali na par kvadratnih cm avto. Pa itak imaš spet potem probleme medosnih razdalj, pozicije priključkov, bla bla.

Itak, ampak izdelava samocentrirnega sistema je praktično otročje lahka.
Precej bol komplicirano (==dražje) je zagotovit dovolj dober kontakt za "klasične" polnilce. WiFi polnjenje pa bo komot špilalo tudi s prašnimi kontakti in listi/blatom pod avtomobilom. Pa kaj potem če gre 10% energije v luft? Pri hitrem polnjenju jo gre v luft 50%.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

Malajlo je izjavil:

Na sisteme, ki se bodo sami priklopili na avto, pozabite. Ljudje še parkirati ne znajo spodobno, bodo pa nacentrali na par kvadratnih cm avto. Pa itak imaš spet potem probleme medosnih razdalj, pozicije priključkov, bla bla.

V skladiščih pa to dela s paletami... pa v luki Koper tudi nimajo težav s kontejnerji.

Ja, ker so standardizirani. Tega v avtomobilski industriji, ko pride do baterij, IMO ne bomo doživeli.

WarpedGone je izjavil:

Na sisteme, ki se bodo sami priklopili na avto, pozabite. Ljudje še parkirati ne znajo spodobno, bodo pa nacentrali na par kvadratnih cm avto. Pa itak imaš spet potem probleme medosnih razdalj, pozicije priključkov, bla bla.

Itak, ampak izdelava samocentrirnega sistema je praktično otročje lahka.
Precej bol komplicirano (==dražje) je zagotovit dovolj dober kontakt za "klasične" polnilce. WiFi polnjenje pa bo komot špilalo tudi s prašnimi kontakti in listi/blatom pod avtomobilom. Pa kaj potem če gre 10% energije v luft? Pri hitrem polnjenju jo gre v luft 50%.

In kako ti to reši problem hitrega polnjenja, ki ga pri tekočih gorivih nimaš?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Brane2 ::

Ne štekam te logike. Kaj točno induktivno polnjenje rešuje ?

Izgube v vodnikih ? Niti slučajno, saj imaš natanko take vodnike tudi pri induktivnem polnjenju, le da ne peljejo do štekerja ampak do transformatorja.

Imaš torej, tako kot prej, igube v vodnikih, na te izgube pa še izgube transformatorja.

S tem, da igube v vodnikih zgolj grejejo prostor, sevanje traflca pa zna povzročiti kaj več, tudi kak tumor.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Grey ::

PrimozR je izjavil:

Fak, če bi nekateri v tej temi vedeli, kakšne popolne bedarije govorite. Začenši s standardizacijo avtomobilov... Že nekaj precej bolj splošnega je praktično nemogoče standardizirati, potem bodo pa menjavali baterije? Bodite no resni. Tukaj se pojavi problem že pri filozofiji, enim bo vseeno kje so baterije s stališča vozne dinamike, raznim BMW-jem pač ne. Ti prvi jih bodo dali v prtljažnik, pod streho, kamorkoli pač, BMW pač ne. In si dobil problem pri menjavanju.

NIKOLI se ne bodo zmenili, da bi imel battery packe. Itak je pa to fail prve klase. Kdo jih bo plačeval? Kaj če dobiš precej slabšega od tistega, ki si ga kupil z avtom (iztrošenega pač).

Glede teže, danes ima 1200 kg mali avto. Npr. klasa Punto (Grande Punto z 1.4 turbobencinarjem recimo 1230 kg). Karavani so prek 1500 kg. Avtobahn nemški cruzerji (petice, E klase, A6ke) pa od 1700 kg naprej. Niso lahki, to je definitivno res, ampak 500 kg težkega avta praktično ne bomo videli. No, bomo, se že delajo (Ariel Atom), ampak so to specialne kategorije.

Avtomobili so bili že 10, kaj šele 20 ali 30 let nazaj, popolnoma drugačni - slabše izolirani, slabše opremljeni, bistveno manj varni, itd. Že s karbonsko karoserijo se ne bo prihranilo tako veliko teže, ker te veliko stane en kup aktuatorjev. Teh se pa ne moreš kar tako enostavno znebiti. Pa zakaj bi se znebil dashboarda in ga nadomestil s HUD-om - je HUD dovolj dobro berljiv v popolnoma vseh pogojih? Tudi pri znotraj zarošeni šipi? Si imel 10 let nazaj dva aktuatorja v lampi, enega za nastavljanje višine, enega pa za levo-desno (okej, ni še stalna oprema, ampak tega je vedno več)? Pa računaj, da en tak aktuator tehta gladko 100 do 150 gramov. Torej je to neke pol kile na lučeh. Kje so potem še tisti za brisalce, za sedeže v boljših avtomobilih, za uno, za tretje, za gor, za dol. In ne, tega ne moreš vreči ven. Folk se enostavno ne bo odpovedal udobju, ki ga že ima. Tega bo kvečjemu vedno več.

Edina rešitev za uspeh električnih avtomobilov je mnogo višja energijska gostota baterij, torej nekje na ravni bencina, morda nekaj višja (volumsko in po teži), motorji recimo da so lažji, ampak definitivno so vse prej kot lahki, torej tukaj nimaš rezerve, hladilni sistem prav tako mora obstajati, spet ne prišparaš nič, diferenciale imaš (prosim, ne mi z inwheel motorji, da ne bo kdo govoril še večjih bedarij od tistih, ki so že v temi), itd. Kilogrami se pa lepo nabirajo.

Poleg nižje teže baterij je ključ za uspeh še hitro polnjenje, nekaj v stilu 5 minut za polni domet. Pa naj bo to prek kabla ali pa z nalivanjem dobrega elektrolita. Čeprav imaš tukaj spet problem odlivanja porabljenega. Na sisteme, ki se bodo sami priklopili na avto, pozabite. Ljudje še parkirati ne znajo spodobno, bodo pa nacentrali na par kvadratnih cm avto. Pa itak imaš spet potem probleme medosnih razdalj, pozicije priključkov, bla bla.

Zakaj ni možno standardizirati? Najde naj se optimalna rešitev in se potem to uporablja. Je to tako težko?
Nacentriral na par cm avto? Zakaj se vpikuješ v to? A ti na par metrov nacentriraš avto, ko greš v avtopralnico? Je težko zadet šine? Za 99% ljudi to ne predstavlja problema.
Raje teram 100 let V8 kot da bi moral kupiti za 10000€ baterij, ki mi lahko kadarkoli crknejo in mi jih ne zamenjajo zastonj potem, ko jim življenjska doba poteče, če že hočejo, da so sestavni del avtomobila in jih moram plačati.

WarpedGone je izjavil:

dzinks
Trenutno se proda vse kar se izdela s pogonom na elektriko....


Evo, čist realna in iskena ocena stanja.

Nekater pametujejo kako obstoječi električni avti niso ok in kaki bi moral bit, da bi bli ok medtem ko par obstoječih proizvajalcev proda vse kar sestavi. Kdo ima torej prav? Kritiki al kreatorji?

Stanje glede baterij je dejansko takšno kot je opisano zgoraj. Vsi stari proizvajalci baterij imajo proizvodnjo razprodano za precej let vnaprej. Mnogi avomobilski proizvajalci, ki danes sanjajo kako morajo bit baterije narejene posebej za avtomobile in da bojo zato postavli svojo fabriko, niso ravno iskreni. Svojo fabriko so enostavno prisiljeni postavit, ker na trgu ni več dovolj prostih kapacitet. Nakladanje kako bo to boljše/ceneje je pa žal le nakladanje. Ceneje kot panasonic in partija novi proizvajalci baterij ne bodo. Ekonomija obsega in amortizacija razvoja.

In the other news: Tesla Model S bo že čez EN mesec zapeljal v prvo garažo srečnega kupca.


Brez standardiziranih in enotnih baterij za vse avte, brez standardiziranih priključkov za polnjenje, brez obstoječega omrežja hitrih polnilnih postaj, brez obstoječega omrežja postaj za hitro menjavo baterij, brez poceni baterij, brez ultravzdržljivih baterij, brez baterij z dosegom ekvivalntim dizlu. Pa še brez marsičesa kar si marsikdo predstavlja kot nujno za električni avto.

Če ga vplačate danes, boste na vrsto prišli čez kakšno leto in pol.
Celoletno proizvodnjo so že razprodali ljudem, ki v zgornjem pomanjkanju ne vidijo pomanjkanja niti problema.

Ja in? Je ta avtomobil dosegljiv raji? Je praktično narejen? Ne ni. Avto za 100.000€ je meni vseeno ali obstaja ali ne, ker ga nimam in ga verjetno nikoli ne bom imel. Prav tako 90% prebivalstva Zemlje. Torej, useless izdelek.

primar je izjavil:

Ne vem kaj eni bluzite, kak je nakup baterij kot nakup na tisoče litrov bencina? Baterija je rezervoar, in tega kolikor jaz vem ima vsak avto z ICE motorjem vgrajenega....

LP

Baterija je gorivo. Rezervoar (glede na ICE avtomobile) pa je luknja kjer se baterije v avtu nahajajo. Comprende?
Če pa še vedno praviš, da je elektrika gorivo, mi prosim pokaži, kje jo točijo v Vesolju. Se bom priklopil na Elektrovod...nemara podpiraš potem teorijo o prenosnem mediju EM valovanja, etru? Sem takoj za to, da ga kupim par litrov...samo usmeri me, kam moram iti, da ga kupim.

PrimozR ::

Ja, JE tako težko. Poglej malo tiste manjše 'standardne' dele. Recimo kupi nove feltne za svoj avto. Standardov vijakov imaš ogromno - na 4 in na 5 vijakov, na večjih avtomobilih še na 6. Na nekaterih manjših tudi na 3. Vijaki imajo pri štirih razmak 98 mm (sploh radi imajo to Italijani), 100, mislim pa da nekateri japonci še na nekih 110 oz. tam okrog. na 5 vijakov je enako, nekih 110 mm, 114 mm, mislim da ima Alfa 159 (posledica GM-ove platforme) še nekaj vmes, obstaja še 120 mm, itd.

Za ene jebene vijake. Pa ne mi, da so enia votmobili težji, drugi lažji, imajo večje, manjše feltne. BMW-ji imajo že vsaj od E30 serije 3 pet vijakov, verjetno še precej dlje. Takrat so avotmobili tehtali okrog tone, imeli pa so večinoma 15 in 16 colske feltne. Danes je nekaj popolnoma običajnega imeti 17 colarje na majhnem avotmobilu (spet, Grande Punto, nekateri pa silijo že na 18 col), pa so avtomobili že lepo na poti proti toni in pol.

In potem naj standardizirajo baterije, ki so vse prej kot en okrogel del, 4x preslikan okrog avotmobila? Cmon. Ne deluje to tko.

Takih primerov imaš itak v vseh industrijah ogromno. Pa še celo tako je, da tudi standardni deli med seboj ne pašejo (ne paše vsak ATX napajalnik oz. vsak 5,25" optičen pogon v vsako kišto in podobne fore).

Glede baterije in rezeorvarjev. Rezeorvar je lahko prazen. Baterija je lahko prav tako, efektivno, prazna. Rezeorvar napolniš z gorivom. Baterijo pa z energijo v obliki električne. Porabljaš gorivo (bencin) oz. električno energijo. Rezeorvar ostane, baterija prav tako. Baterija je rezeorvar, elektrika pa energija. Comprende?

Prav tako imaš luknjo v ICE avtu šele, ko rezeorvar odmontiraš. No, tudi v električnem je tako (ko baterijo vzameš ven).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

SmeskoSnezak ::

Nissan LEAF postaja pravi marketing hit.
The surge in sales catapulted the LEAF to ninth on the list of the best-selling passenger cars in Norway in February this year, bagging a two per cent share of the car market, and making the LEAF Nissan's second highest selling car nationally.
Kar 2% avtomobilskega marketa na Norveškem ima, če prav razumem.
@ Pusti soncu v srce... @

para! ::

Iz vira, ki si ga linkal:
Olivier Paturet, general manager of Zero Emission Strategy at Nissan Europe, attributed the rapid uptake to the substantial package of tax breaks and incentives the Norwegian government has provided for electric cars, which amounts to the highest level of support in Europe.

Bi blo neumn kupt kj druzga, če ti pa Leafa usi ostali sofinancirajo! :)
Death before dishonor!

SmeskoSnezak ::

para! je izjavil:

Iz vira, ki si ga linkal:
Olivier Paturet, general manager of Zero Emission Strategy at Nissan Europe, attributed the rapid uptake to the substantial package of tax breaks and incentives the Norwegian government has provided for electric cars, which amounts to the highest level of support in Europe.

Bi blo neumn kupt kj druzga, če ti pa Leafa usi ostali sofinancirajo! :)

Ne bodi malenkosten, Norveška vlada to ponuja vsem električnim avtom :P A si fauš Norvežanom? :)))
@ Pusti soncu v srce... @

para! ::

No, očitno je Leaf na Norveškem najpopularnejši :) Kljub vsemu je omenjen uspeh (Leafa ali el. avta, kakor želiš) očitno posledica subvencij. In glede na to, da pri nas ekofašisti niso nič manj aktivni, se ni za bat, da se subvencije ne bi zgodile tudi nam, zato nima smisla bit fauš :)

lp
Death before dishonor!

WarpedGone ::

Omejen uspeh Leafa je zaenkrat omejen izključno s proizvodnimi kapacitetami in ničemer drugim. Prazna skladišča in čakanje na dobavo to potrjujeta.

brane2:
Ne štekam te logike. Kaj točno induktivno polnjenje rešuje ?
Izgube v vodnikih ? Niti slučajno, saj imaš natanko take vodnike tudi pri induktivnem polnjenju, le da ne peljejo do štekerja ampak do transformatorja.
Imaš torej, tako kot prej, igube v vodnikih, na te izgube pa še izgube transformatorja.
S tem, da igube v vodnikih zgolj grejejo prostor, sevanje traflca pa zna povzročiti kaj več, tudi kak tumor.


Ne rešuje ničesar "fundamentalnega", odpravi pa skoraj vse praktične probleme, ki se pojavijo ob polnjenju s kabli. Lahk jih naštevam ampak ker o njih razmišlaš le teoretično nimaš pa praktične izkušnje boš le zamahnil z roko.

Ljudje, ki se danes vozijo z EVji in opletajo s temi kabli, pa razumejo kaj pomeni da moraš vedno pazit da ti kabel ne oddrgne laka avtomobila, da se ne spotikaš ob kabl, da ti ga pes al pa mačka ne zgrizeta, da ga na javnih parkiriščih ustrezno zakleneš da ti ga ne ukradejo, da se ob ubadanju z njim ne umažeš, da se ga spomneš spravit v prtljažnik predno odpelješ izpred javne polnilice, itd itn.

WiCh (Wireless Charging) ima le problem neprenosljivosti - parkirat boš moral nad polnilno točko, 2 m stran ne bo več dovolj dobro in boš moral vlečt kabl.
Še vedno pa natančno ciljanje pri parkiranju ni potrebno - komot je nardit avtomatično točno poravnavo osi "oddajne" tuljave s sprejemnikom v avtu.
Zbogom in hvala za vse ribe

SmeskoSnezak ::

WarpedGone je izjavil:

Omejen uspeh Leafa je zaenkrat omejen izključno s proizvodnimi kapacitetami in ničemer drugim. Prazna skladišča in čakanje na dobavo to potrjujeta.


+1, priporocam ogled filma Revenge of the electric car, ki sem ga linkal. Nissan je namrec zelo premeteno in sirokopotezno zastavil svoje cilje in je zato pred konkurenco, ki je imela "poporodne krce" in posledicno skor bankrotirala...
@ Pusti soncu v srce... @

bf4ed ::

Daj kaki bolj konkreten link, ne imdb. :)

pegasus ::

PrimozR je izjavil:

Glede teže, danes ima 1200 kg mali avto.

In to je kriminalno preveč. Poglej si kdaj (ne?)slavni EV1, ki je imel *skupaj s svinčenimi akkuji* 930kg. Akkujev je bilo po masi več kot je tehtal prazen avto brez njih. Ker se je aerovironment potrudil pri dizajnu in izdelavi samega avtomobila.

dzinks63 ::

Pod mali avto tipa 1200Kg so danes delkarirani avtomobili tipa Clio, Corsa, Punto, Polo, Ibiza, ... , ti avtomobili so glede na 10let nazaj močno zrastli, sedaj merijo cca 4m, kar je bil včasih Golf III, Astra, Megane, .. , v glavnem danes so mali avtomobili za eno klaso večji. In v ta sedanji mali avto so natlačili še cel kup opreme, katero so včasih imeli le avtomobili visokega razreda, tako da dandanes res velja nekdanji oglas za Cliota Baccaro, ima vse kar imajo veliki. Posledično je bilo potrebno vse to podemenzionirati, močnejše podvozje, zavore, 15-16col kolesa, močnejša kletka, karoserija, vse to pa je za sabo prineslo večjo težo. Nove električarje se snuje povsem na novo, le ti bodo nekako usklajeni, tisti na horuk narejeni na osnovi klasičnih avtomobilov, so pa le zasilna rešitev.

SmeskoSnezak ::

bf4ed je izjavil:

Daj kaki bolj konkreten link, ne imdb. :)

Zbirka linkov in citatov , evo. Nissan je v Ameriki dobil od DoE kar " 1.4 billion loan arrangement " za izgradnjo infrastrukture, ki že pridno sedaj dela njihove avtomobile. :)
@ Pusti soncu v srce... @

jype ::

Invictus> Težko rečemo električnemu avtu revolucija.

Tudi iPod ni nobena revolucija, pa je.

PrimozR ::

para! je izjavil:

No, očitno je Leaf na Norveškem najpopularnejši :) Kljub vsemu je omenjen uspeh (Leafa ali el. avta, kakor želiš) očitno posledica subvencij. In glede na to, da pri nas ekofašisti niso nič manj aktivni, se ni za bat, da se subvencije ne bi zgodile tudi nam, zato nima smisla bit fauš :)

lp

Saj že imamo subvencije. Pa samo mimogrede, tisti ki tako govorite o cenah Tesel in podobnih avtomobilov, a odbitek davka pri US cenah prištejete nazaj ali mahate okoli z bolj ugodnimi cenami, ki se nas ne tičejo? :>

pegasus je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Glede teže, danes ima 1200 kg mali avto.

In to je kriminalno preveč. Poglej si kdaj (ne?)slavni EV1, ki je imel *skupaj s svinčenimi akkuji* 930kg. Akkujev je bilo po masi več kot je tehtal prazen avto brez njih. Ker se je aerovironment potrudil pri dizajnu in izdelavi samega avtomobila.

A dej dej no, 20 let nazaj se ni bilo treba popolnoma nič truditi pri izdelavi, pa si zlahka prišel pod eno tono. Ker so bili avti nevarni (imeli so A, B in C stebričke fi 5 cm, namesto fi 15, obenem iz jekla z nižjo natezno trdnostjo), so bili bistveno slabše izolirani in ker niso imeli toliko bonbončkov, kot jih imajo danes. To je to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Pyr0Beast ::

Najbližje dobremu el. avtu je to da vzameš nekaj standardnega ter ven vržeš vso ICE infrastrukturo.

Kako sfutrat 200kW+ v baterije je pa že rešeno. Z nekaj manjšimi predelavami obstoječega sistema tudi obrebe bilo nebi.

pegasus je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Glede teže, danes ima 1200 kg mali avto.

In to je kriminalno preveč. Poglej si kdaj (ne?)slavni EV1, ki je imel *skupaj s svinčenimi akkuji* 930kg. Akkujev je bilo po masi več kot je tehtal prazen avto brez njih. Ker se je aerovironment potrudil pri dizajnu in izdelavi samega avtomobila.

Gen 2 je imel NiMh ?

Kokrkoli že.

od 200kg karoserije ne moreš pričakovati varnosti.

Lahko imaš tudi pleksi šipe ter polivinil namesto strehe ter zice v stilu plastičnih stolov za na vrt. Sam to ni avto ki bi si zaslužil tako ime.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

Nissan pripravlja po velikem uspehu Leafa novo vozilo kot enoprostorca e-NV200.


Pogonski skplop bo iz iz litij-ionske baterije, sestavljene iz 48 kompaktnih modulov, skupne kapacitete 24 kWh in 80 kW izmenični sinhronski motor, ki zagotavlja vseh 280 Nm navora takoj ob pritisku stopalke za plin. Doseg pogonskega sklopa v nissanu e-NV200 naj bi se gibal med 75 in 160 kilometri, odvisno od obremenitve in načina vožnje. Menjalnik tukaj seveda ni takšen kot smo ga vajeni v ostalih vozilih, temveč ima (za vožnjo naprej) zgolj eno prestavo.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

pritisku stopalke za plin

Kdo piše te prispevke,mamicu mu ...
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Tesla Model S bo 22 junija zapeljal v roke končnih kupcev.
Včeraj pa je prvega prejel prvi "posebnež" - Founder Series: Taking delivery of the first Model S



Rojstvo zgodovine na YouTube

Na pogorišču ameriške avtoindustrije tako raste nov avtomobilski velikan, medtem ko stari evropski proizvajalci še vedno (z izjemo Renaulta) nosijo glavo v riti: Audi cancels all-electric A2, A1 e-tron due to high price-tag fears
Po tako 'slavni' zgodovini, bi človek pričakoval da so jim jasne vsaj osnove marketiga in načina vpeljave novih tehnologij v produkte.To so znali z vpeljavo aluminija, ne znajo pa z elektriko.

Edit: kako danes tule deluje linkanje YouTube posnetkov?
Po navodilih v FAQ ne gre, niti ne deluje polni youtube link. Anyone?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

pegasus ::

Pyr0Beast je izjavil:

od 200kg karoserije ne moreš pričakovati varnosti.

To je fail način razmišljanja. Niso kile karoserije tiste, ki jo delajo varno, pač pa dizajn. Glej recimo karoserijo aptere, ki jo dve osebi komot okrog nosita (iz tega sklepam na maso okrog 60kg), pa je prestala vse crash teste brez težav.

WarpedGone ::

Teli avtomobili iz "Founder Series" so vsi max možno opremljeni (oznaka P85 - Performance 85kWh):
- 85 kWh baterija s cca 500 km max dosega
- 210 km/h max hitrost
- 4,4 s od 0 do 100 km/h
- Active Air Suspension
- Sport-Tuned Traction Control
- Performance gume (ni tuki trdih LRR gum)
- cena 97.900 USD

22 junija bodo "dostavljali" tudi 60kWh verzije ($60k), 40kWh verzija ($50k) pride kasneje.
Zbogom in hvala za vse ribe

para! ::

V čem točno je prednost električnih avtomobilov za kupca (uporabnika), v primerjavi z ICE avtomobili? Brez eko mumo jumbota, če je le možno.
Death before dishonor!

Okapi ::

Muziko lahko v njih bolje poslušaš, ker so tišji.;)

O.

nekikr ::

Pa boljši občutek, ker si državi prispeval en kup DDVja.

WarpedGone ::

V čem točno je prednost električnih avtomobilov za kupca (uporabnika), v primerjavi z ICE avtomobili? Brez eko mumo jumbota, če je le možno.

Pod črto:
- najbolši možen avtomatski menjalnik - elektronski
- najbolša možna odzivnost motorja
- nobenega hrupa, smradu
- tankaš lahko doma, tudi lastno pridelano energijo
- ...
Zbogom in hvala za vse ribe

para! ::

To z menjalnikom ne razumem, ker še nisem vozil električnega avta, ampak zakaj je boljši v primerjavi z avtomatskim v ICE avtu, oziroma kako to opazi voznik?

A Teslo lahko tankaš doma, iz navadne vtičnice in je štrom na kilometer cenejši od bencina?
Death before dishonor!

Truga ::

Para, ni menjalnika. Samo eno prestavo imas, ki dela pri vseh hitrostih. Gas = go, bremza = stop. Nic ni tistga gas = go do 30km/h pol pa sekundo pavze da se presalta kolesje pod rocko, pol pa sele naprej.

BTW, kako se bo reklo gasu ko nebo vec na gas avto? :D

WarpedGone ::

To z menjalnikom ne razumem, ker še nisem vozil električnega avta, ampak zakaj je boljši v primerjavi z avtomatskim v ICE avtu, oziroma kako to opazi voznik?

Najbolje boš razumel, če nekje ujagaš reklamno prezentacijo in se zmeniš za testno vožnjo ter tako stvar doživiš prvoosebno.
Teorija pa pravi, da si vedno v pravi prestavi in vedno pri pravih vrtljajih. Ni nobenega šaltanja dol, ko je treba prehitevat, nobene turbo luknje itd. "Gas pedal" je tko odziven kot zavora. Avtomatski menjalnik je le poskus kako računalnik predvideva, kaj bi ti rad in ustrezno sam menja prestave in učasih še dodaja plin. Stvar načeloma dela, a nujno zamuja glede na to kar bi ti res rad v posamezni desetinki sekunde.

Dodatna prednost je zaviranje z motorjem. Pri ICE avtomatiku zaviranja z motorjem praktično ni, ročni menjalnik to sicer pozna a je precej groba reč in zahteva opletanje s prestavno ročico. Električni avto pa lahko voziši skorajda brez dotikanja zavore, to nucaš le ob nepredvidenih situacijah in popolnih zaustavitvah.

BTW, kako se bo reklo gasu ko nebo vec na gas avto? :D

Američani mu pravijo "accelerator" torej bi lahk bila pospeševalka.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

V čem točno je prednost električnih avtomobilov za kupca (uporabnika), v primerjavi z ICE avtomobili?


predstavlja si ice avtomobil brez zvoka motorja
predstavljaj si da ti ni potrebno nikoli prestaviti v nižjo če želiđš prehitevati
predstavljaj si da imaš vedno na voljo vso moč motorja in ne samo v določenih vrtljajih

sanje?

ne!
električna resničnost

para! ::

No, to z menjalnikom je zanimivo, moram res na eno testno vožnjo, ker si ne predstavljam ali je potem drugačen občutek na stopalki, se je treba na začetku kej privajat, da avto ne cuka al je to bolj linearno?

Glede zvoka pa ne vem zakaj taka fascinacija, vozim 10 let star avto, pa je pri normalni vožnji znotraj praktično neslišen. Pri visokih hitrostih pa tud ne slišiš samo motorja.
Death before dishonor!

PrimozR ::

Predstavljaj si, da tankanje traja par ur. Resničnost.

Nekoliko bolj resno, Warped One na pogorišču ameriške avto industrije? Na pogorišču?! Na pogorišču iz tistih stečajev in bailoutov so nastale iste firme, ki jim gre trenutno zelo dobro. Sploh Fordu, ki pa itak ni pogorel.
««
93 / 1139
»»