» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
877 / 1139
»»

J.McLane ::

Definicija prvega in drugega avta "pri hiši" ni zacementirana. Zakaj nebi imel večjega družinskega avta za na dopust enega 10 let starega dizla, za dnevno vožnjo na šiht pa en nov sodoben EV? Dnevne izlete po Sloveniji pa brez problema opraviš z EV oz. kombiniraš pač glede na doseg/udobje.

Kje preživiš več časa? Tiste enkrat na leto ko greš na dopust ali vsak dan ko se voziš na šiht?

Ampak, vem je problem, ker dec ima velik nov, zmogljiv, družinski avto. Žena pa enega starega Cliota. Potem pa res ne gre to skupaj. Treba si je iz glave izbit kaj je ženin avto in kaj možev in pač vzameš avto, ki ti bolj ustreza, oz. je ekonomsko bolj sprejemljivo za družinski budget.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

m0LN4r ::

TheBlueOne je izjavil:

Zakaj potrebujete toliko dosega? Jaz ne bi dal ne vem koliko k€ vec zato, da se lahko "komaj" neprekinjeno peljem enkrat ne leto na dopust.
Enostavno zato, ker nikoli ne ves, slucajno bos ga rabil, bi ga rabil spontano ali v nuji, pol pa si v dreku.
Ce ze da clovek vec kot 20.000eur za vozilo, zakaj bi moral biti odvisen od kdaj, kje in koliko ga lahko vozis?
Primer, sem sel v Nürnberg, 170kmh+ tam sem si par stvari ogledal in nato sem videl, da imam se ogromno casa, da si se lahko v okolici par stvari ogledam. Z elektricarjem bi me ta enodnevni trip znerviral do dva dni, pa se planirati bi moral, kje in kako dolgo moram tankati.
Ja nimamo vsi Tesle za 50k. Tako pa se lahko usput odlocis kam bos sel, vmes na poti pa imas 20-30 tankstell in v 5 minutah natankas.
Ne mislim pa za vsakic ko tankam piti kavo in jesti sendvice.

Meni je pomembno 5 minut tankanja za 700km ali pa 3 minute za 350km in spontanost ter neodvisnost.

Imeti EV je pac lifestyle hkrati, prides domov vtaknes kabel, gres v bajto, pa se spomnis, da si pozabil kislo smetano. Pa jebeno spet kabel ven, pospravt, pa nazaj v stacuno ali pa "se slucajno zgodi" da ta "hitro skocim" ne mores izvest, ker nisi planiral tega v naprej.

Cuden lifestyle je to, no saj razumem, je kr ene takih, k si cel teden in vsako uro vnaprej splanirajo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

TheBlueOne ::

Za drugi avto je verjetno predrago, ker vecina proizvajalcev lovi stevilke pri dosegu.

Ce sta pri hisi dva avta in se nihce ne vozi v sluzbo vec kot 30km zna hitro biti EV ugodna alternativa. Prihranki mene sicer ne prepricajo, ker pri majhnih avtih ni drag niti ICE, bi pa razmislil o tem, da bi naslednji "drugi avto" bil EV, ce se bodo izkazali za neprimerno bolj zanesljive.

Za prihodnost, pa VW menda pravi, da bo ID.3 cez cas 800EUR cenejsi, kot enako opremljen Golf. To pa je gamechanger za orodje za v sluzbo in nazaj. Dokler pa za ceno ID.3 dobis super opremljenega Pasata pa ne vem kaj sanjate o tem kaj je boljse.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Ja enako, nekako se 10 let bo trajalo, da bo neka pametna izbira na voljo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

TheBlueOne ::

Si mislim, da bo dosti prej, tam 2022 bo verjetno ze lepa izbira. VW se je daj resno zraven, zanimiv projekt, sicer narejen za eno "dirko/timing", pa vseeno:

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Kakšnih 30km na šiht?? EV je za takega, ki se vsak dan cijazi na šiht 70+ km, veliko boljša varianta. Presedi veliko časa v avtu, pa še TCO ima tako veliko bolj primerljiv z ICE. Dolga predvidljiva dnevna relacija je čisti case za EV, tisti ki se vozi zelo malo je čisto vseeno, če ima doma v garaži nek rabljen BMW, ki kuri 10 l/100 km.

Vprašaj @Spock83 kje in koliko se vozi in zakaj je izbral EV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Ja verjetno je res, da so glede na stevilke koncepirani za vsaj 150km/dan, da se rentirajo skozi trenutno nizke obratovalne stroske. Ampak glede na to, da niso ravno varno shranjeno zlato ampak avti, me zmoti previsoka investicija na zacetku. Se bolj splaca vzeti Passata in razliko dati v Tesline delnice. :)

pegasus ::

m0LN4r je izjavil:

je kr ene takih, k si cel teden in vsako uro vnaprej splanirajo.
To je danes edina možna oblika življenja. Planiranje plus backup plani za izjemne situacije v vsakem trenutku. Expect the unexpected. Dol do smeri in hitrosti vetra na autobanu - tako sem zdaj ob severozahodniku lahko tankal šele v špitalu, medtem ko ob jugu tankam že na iršenbergu.

IL_DIAVOLO ::

J.McLane je izjavil:

Kakšnih 30km na šiht?? EV je za takega, ki se vsak dan cijazi na šiht 70+ km, veliko boljša varianta. Presedi veliko časa v avtu, pa še TCO ima tako veliko bolj primerljiv z ICE. Dolga predvidljiva dnevna relacija je čisti case za EV, tisti ki se vozi zelo malo je čisto vseeno, če ima doma v garaži nek rabljen BMW, ki kuri 10 l/100 km.

Vprašaj @Spock83 kje in koliko se vozi in zakaj je izbral EV.


Premium dizel bo bolj udoben in ne veliko drazji za vozit.

EV je za cijazit po mestu.

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

ne velik servis je, ko morš menjat baterijo. To pa nebo 100e :)


To ni velik servis, to je neumnost. To je tko, kot ce bi rekel, da je menjava motorja velik servis pri bencinarju. Ni.

BigWhale ::

mikhaair je izjavil:

Za SI razmere je to predrago za drugi avto pri hiši. Za prvega pa domnevam ne bi zmogel opravljati pricakovanega. Do Krka prideš, Paga tudi?, itd. Split odpade. Dnevni smučarski izlet, ce na destinaciji ni polnilnice isto.
To je verjetno platforma za ICE in EV ista? Niso šli all-in elektrika?


Z Leafom s 36kWh baterijo pridem do Zadra v petih urah. Vmes je treba dvakrat polnit. Google Maps pravi 4 ure in 10 minut za pot. Pet ur sicer ni idealen cas, do Zadra, ni pa taksna huda katastrofa. Ce rabis avto dvakrat na leto za pocitnice, potem to ni taksna katastrofa.

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Imeti EV je pac lifestyle hkrati, prides domov vtaknes kabel, gres v bajto, pa se spomnis, da si pozabil kislo smetano. Pa jebeno spet kabel ven, pospravt, pa nazaj v stacuno ali pa "se slucajno zgodi" da ta "hitro skocim" ne mores izvest, ker nisi planiral tega v naprej.
Cuden lifestyle je to, no saj razumem, je kr ene takih, k si cel teden in vsako uro vnaprej splanirajo.


Vcasih se mi zdi, da v infomercials totalno pretiravajo, sam k berem kaksne poste tukaj mam pa feeling ta taki ljudje res obstate... ;>



V enem letu uporabe Leafa, nisem imel niti enga taksnega problema, kot jih opisujes. Za vklopit avto rabim rabim deset sekund. Pet sekunda, da potegnem kabl iz stene in pet sekund, da vse ostalo opravim. Se mi je zgodil, da sem moral mal razmislit kje bom stal, ce sem se kam dalj peljal in dvakrat sem imel range anxiety, ko sem se odpravil na pot, brez da bi se za 10 minut ustavil na hitri polnilnici. Ja, potovanje v Dalmacijo bi pa mal bolj podrobno nacrtoval, je mal iffy ampak ne spet tolk, ker imas na AC skoraj na vsaki pumpi polnilnico.

a_borlak ::

No, to. Moj ima uradno 260km dometa pri 30kWh bateriji, kar mi z malo lažjo nogo znese do od doma do Ljubljane in nazaj (dobrih 200km), razlika v času vožnje pa je manj kot 10 minut. Avtoceste je 40km, ostalo navadne, pa vmes je še dobrih 600m višincev, kar pomeni, da v hrib pač ne vozim 90, ampak le še 80-85 in sploh nisem najpočasnejši. Skratka, se da.

fikus_ ::

Navajeni smo, da z enim tankanjem delamo 600-700 in več km. In argument, da EV ne zmorejo, je bolj tako tako, slišan od anti EV voznikov. Poznam ljudi, ki se vozijo v službo 20-30 km/dan in delajo letno pod 10 kkm ter trdijo da EV pa že ni za njih, ker ima malo dosega.

IL_DIAVOLO ::

Potem pa imas tripe do sorodnikov v Ljubljani, za vikend na obalo, do letališča, kjer moras biti 2 uri prej in si mislis to pa ni ravno to kar sem jaz zelel od 30k avta :/

Kaj mislis, da bom cel dopust v grciji razmišljal, kje bom filal al kaj? Good lord.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Potem pač EV ni za tebe.

mertseger ::

Pri naši bajt je VW e-up letos bolj prvi avto pri bajti. Pa ima v 4 mesecih dobrih 10k km. Za res kakšno dolgo razdaljo je pa Škoda ampak taka je bila od marca samo ena. Mogoče avgusa če ne bo Hrvaška zaprta.

BigWhale ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Kaj mislis, da bom cel dopust v grciji razmišljal, kje bom filal al kaj? Good lord.


Zakaj bi pa na dopustu v Grciji moral o tem razmisljat? Ce moras polniti, ko gres z dopusta lahko to naredis prakticno na vsakem letaliscu ali pa na prvi crpalki na avtocesti. Ce si pa doma v Lendavi, se pa na Voklem ustavis za 20 minut, na poti tja in resis problem. Al pa letis iz Zagreba, ki ti je blizje. :)

Nekaj vec je planiranja, ni pa to tak mentalni napor, kot si ga predstavljate. Res ni. :>

fikus_ ::

"Nekaj vec je planiranja, ni pa to tak mentalni napor, kot si ga predstavljate."

Za nekatere je :D

TheBlueOne ::

Ce bi bil primoran dalec z EVjem in vmes polnit me ne bi motilo toliko planiranje, kot cakanje. Mi gre na jetra ze, ko moram za pet minut iti tankati.

In vem, je treba kaj pojesti, se malo spociti itn. ampak se vedno ne stojim vec ko 20min in se to, ce je voznje vec kot 4h.

Zadnjic, ko sem sel iz Braca z avtom je vmes bila se nesreca, tako da je voznja bila vec kot 12h (ko je slo, sem bil pri priblizno 150km/h). Sedaj ne vem, koliko kuri Klima, ko cakas, bi me pa se nekaj ur cakanja za polnjenje verjetno jezilo do take mere, da bi bila taka relacija z EVjem enkraten dogodek.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

BigWhale je izjavil:

hojnikb je izjavil:

ne velik servis je, ko morš menjat baterijo. To pa nebo 100e :)


To ni velik servis, to je neumnost. To je tko, kot ce bi rekel, da je menjava motorja velik servis pri bencinarju. Ni.

Je, če izpustiš velik servis. Utrganje jermena ponavadi pomen strojelom in posledično menjavo motorja. No, sj z baterijo bi moglo bit podobno. Proizvajalec jo je sigurno dimenzioniral na neko življensko dobo (leta/kilometri) in ko pride enkrat na spodnjo točko izrabljenosti, jo bo treba menjat, tako kot jermen. Ali motor.
#brezpodpisa

J.McLane ::

Nič ne boš menjal, takrat bo avto šel v prešo baterija pa v reciklažo.

Se bojiš, da bo to prehitro? Pa kupi EV z garancijo na na baterijo za milijon km in 16 let. Ne boš verjel tak EV obstaja (Toyota Proace EV)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Dostavnik, ki je menda v osnovi od PSA? Kaj je ze na voljo kot EV? Koliko bo stal? Kaksna bo baterija?

J.McLane ::

Čist navadna, beri: garancija != življenjska doba
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Ja za ta tip dostavnika verjetno res. Tudi motorji niso bili sibka tocka, prej zgnijejo in popustijo vse malenkosti. :D

IL_DIAVOLO ::

TheBlueOne je izjavil:

Ce bi bil primoran dalec z EVjem in vmes polnit me ne bi motilo toliko planiranje, kot cakanje. Mi gre na jetra ze, ko moram za pet minut iti tankati.

In vem, je treba kaj pojesti, se malo spociti itn. ampak se vedno ne stojim vec ko 20min in se to, ce je voznje vec kot 4h.

Zadnjic, ko sem sel iz Braca z avtom je vmes bila se nesreca, tako da je voznja bila vec kot 12h (ko je slo, sem bil pri priblizno 150km/h). Sedaj ne vem, koliko kuri Klima, ko cakas, bi me pa se nekaj ur cakanja za polnjenje verjetno jezilo do take mere, da bi bila taka relacija z EVjem enkraten dogodek.


Polnjenje kot samo ni moteče, da pa moras cakat v vrsti, to pa bi znalo biti precej nadlezno. In to bo pogost pojav, ko bo enkrat zadeva mainstream.

Ze zdaj je moteče, ko raja nima občutka za druge in gre na bencinsko jest in pit.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

J.McLane je izjavil:

Nič ne boš menjal, takrat bo avto šel v prešo baterija pa v reciklažo.

Se bojiš, da bo to prehitro? Pa kupi EV z garancijo na na baterijo za milijon km in 16 let. Ne boš verjel tak EV obstaja (Toyota Proace EV)

Torej namesto malo večjih popravil, kot si jih danes deležen pr ICEjih (aka velik servis) boš pri zanič bateriji vrgu avto v prešo. Odlično! Lets save the environment!

Mislim, da so early adopterji leafov tega ful srečni.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

BigWhale ::

TheBlueOne je izjavil:

Sedaj ne vem, koliko kuri Klima, ko cakas, bi me pa se nekaj ur cakanja za polnjenje verjetno jezilo do take mere, da bi bila taka relacija z EVjem enkraten dogodek.


Klima in vse ostalo pozre 1.5kW, ce res fejst dela. Dva dni si lahk v zastoju, pa ne bo panike. :>

TheBlueOne ::

BigWhale je izjavil:



Klima in vse ostalo pozre 1.5kW, ce res fejst dela. Dva dni si lahk v zastoju, pa ne bo panike. :>


To pa ni malo, sem imel obcutek, da je dosti manj. Pri 30kWh bateriji ti polovico skuri v desetih urah brez da se premaknes. Saj prav racunam, da peide na 15kWh v desetih urah?

IL_DIAVOLO ::

To so ekstremni primeri "primerov", ki so življenje posvetili peglanju asfalta.

Povprecno smo na cesti 1 uro na dan, nekateri se manj, nekateri pa bistveno vec.

Zaradi tiste peščice se EV svet ne bo sekiral.

BigWhale ::

TheBlueOne je izjavil:


To pa ni malo, sem imel obcutek, da je dosti manj. Pri 30kWh bateriji ti polovico skuri v desetih urah brez da se premaknes. Saj prav racunam, da peide na 15kWh v desetih urah?


Potem, ko je avto enkrat ohlajen oziroma segret, dela bistveno manj. Drugace pa ja, klima pri polni moci lahk pokuri precej ampak se vedno ne tolk zlo velik, da bi te moral skrbet, ker redko dela s polno mocjo. Ni vsak zastoj na AC pri 37 stopinjah celzija.

Ce pa ze je, pa pac ugasnes klimo in je problem resen. Pri ICEju imas tko al tko klimo ugasnjeno, ker imas avto ugasnjen, tko da si v EVju pravzaprav na boljsem.

J.McLane ::

hojnikb je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Nič ne boš menjal, takrat bo avto šel v prešo baterija pa v reciklažo.

Se bojiš, da bo to prehitro? Pa kupi EV z garancijo na na baterijo za milijon km in 16 let. Ne boš verjel tak EV obstaja (Toyota Proace EV)

Torej namesto malo večjih popravil, kot si jih danes deležen pr ICEjih (aka velik servis) boš pri zanič bateriji vrgu avto v prešo. Odlično! Lets save the environment!

Mislim, da so early adopterji leafov tega ful srečni.


Daj naredi analizo kako stari avti gredo v prešo in potem sodi kaj in kako.

Pa še enkrat garancija ni enako življenjska doba, dajte si iz glave zbit to, da je baterija potrošni material, ki je potreben menjave. Baterija bo v EV preživela 20+ let, doseg jasno ne bo več tak kot pri novi ampak za nekega dedka, ali mamico ki skoči po otroke v vrtec je to še vedno uporabno vrh glave.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

a_borlak ::

8 let star EV ima ob normalni rabi in polnenju cca 90% baterije. Meni se to zdi v primerjavi s prenosniki ali telefoni super cifra :).

TheBlueOne ::

BigWhale je izjavil:


Ce pa ze je, pa pac ugasnes klimo in je problem resen. Pri ICEju imas tko al tko klimo ugasnjeno, ker imas avto ugasnjen, tko da si v EVju pravzaprav na boljsem.


Pa ni nujno. Se sam ugasa in startuje po potrebi. Drugace, ce imas 100kWh baterijo me sploh ne bi skrbelo, ce pa imas 30kWh pa ze zna biti tecno. Seveda ne za iti 20km v sluzbo in nazaj, bolj ko se ti skombinira vec faktorjev. Recimo, da je vroce, da je nesreca, da je obvoz itn., ker cestarji verjetno ne gledajo, da ima obvoz polnilnice. Ko sem imel rekord trajanja cez hrvasko, tudi zaradi obvoza sem spoznal "ruralni" del Hrvaske. Se bencinske so izgledale kot, da so iz Jugoslavije.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

V desetih urah pa že kam premakneš, in greš mimo ene polnilnice. Kaj je tiste pol ure gor al dol pri 10ih? A boš res v avtu 10 ur? Če stojiš dobesedno na mestu, pa tudi ne boš 10 ur laufal klime.

J.McLane ::

Kot že rečeno, ko je avto ohlajen klima potroši samo še ene 500W, sem to že pred leti spremljal v Priusu (preko OBD).

Gretje zahteva več energije, ampak gretju se v izrednih razmerah (10 urni zastoj) lahko delno odpoveš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

BigWhale je izjavil:


Ce pa ze je, pa pac ugasnes klimo in je problem resen. Pri ICEju imas tko al tko klimo ugasnjeno, ker imas avto ugasnjen, tko da si v EVju pravzaprav na boljsem.
Ja valda, niti v sanjah ne bi v vročini ugasnil klime, če bi stal v zastoju z ICE. ČE je nad 20° in sonce, se moj kompresor klime vrti kadarkoli sem v avtu.

Se pa strinjam, da je bolj udobno stati v zastoju z EV in klimo, da ni treba non-stop poslušat motorja.

telexdell ::

energetik je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Ce pa ze je, pa pac ugasnes klimo in je problem resen. Pri ICEju imas tko al tko klimo ugasnjeno, ker imas avto ugasnjen, tko da si v EVju pravzaprav na boljsem.
Ja valda, niti v sanjah ne bi v vročini ugasnil klime, če bi stal v zastoju z ICE. ČE je nad 20° in sonce, se moj kompresor klime vrti kadarkoli sem v avtu.

Se pa strinjam, da je bolj udobno stati v zastoju z EV in klimo, da ni treba non-stop poslušat motorja.

Smo stali na avtocesti tam nekje na nartu italijanskega čevlja. Zunaj 40+°C notri nas pet lepo na hladnem. Je pa po tam pol urce zakuhal avto (ne stara jajca ampak za 100+ jurjev praktično nov Audi) in posledično obstala tudi klima. Pol pa je bilo bolj prijetno zunaj, kot v avtu. Tak da...
Najbolj pa me je nasmejalo mnenje nekaterih, da bi imel doma starega dizla, s katerim bi se enkrat letno peljal do Splita in enkrat letno nekam na smučanje. Če potegneš skupaj ceno avto+registracija+servis+prostor za parking to znese verjetno več, kot da si za te poti naročim taksi. Če pa hočem biti sam z družino v avtu pa obstaja Ren-a-car.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Machete ::

Saj ni kakih znanosti. Če upoštevaš z izkupičkom prodaje rabljenega in pa brez goriva in vinjet, ampak vsi ostali stroški, se to na mesec giblje od 150 eur za nek mali avto ala Fabia pa tja do 600 eur/mesec / 8 let za neko bmw 5ko.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

a_borlak ::

Če je kdo vzel v najem letost januarja Zoe za 130€ na mesec je naredil posel leta, tudi če za gorivo porabi mesečno manj. Če upoštevaš padec vrednosti avta v dveh letih si si prihranil tisoč in več evrov na letni ravni brez težav. Upam, da bodo še takšne akcije, čeprav dvomim ...

BigWhale ::

energetik je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Ce pa ze je, pa pac ugasnes klimo in je problem resen. Pri ICEju imas tko al tko klimo ugasnjeno, ker imas avto ugasnjen, tko da si v EVju pravzaprav na boljsem.
Ja valda, niti v sanjah ne bi v vročini ugasnil klime, če bi stal v zastoju z ICE. ČE je nad 20° in sonce, se moj kompresor klime vrti kadarkoli sem v avtu.


Ce imas start-stop sistem, se ti klima sama ugasne, ko se ugasne motor. Drugace pa, ce stojis v zastoju in da res stojis-stojis, potem avto moras ugasnit. Ce pa ne stojis na mestu, potem se pa peljes in se noben zastoj ni trajal dejanskih deset ur, brez da bi sel mimo kake pumpe. Se lahko premikas samo 5km/h pa bos prisel mimo ene pumpe. :)

Gregor P ::

Sem stal 9 ur na vročini s hibridom in ni bilo nobenih težav. Motor se je vsake toliko zagnal, klima pa je delovala ves čas.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

telexdell je izjavil:


Najbolj pa me je nasmejalo mnenje nekaterih, da bi imel doma starega dizla, s katerim bi se enkrat letno peljal do Splita in enkrat letno nekam na smučanje. Če potegneš skupaj ceno avto+registracija+servis+prostor za parking to znese verjetno več, kot da si za te poti naročim taksi. Če pa hočem biti sam z družino v avtu pa obstaja Ren-a-car.


To je bilo moje mnenje, ki si ga ti vzel malo ven iz konteksta. Mišljen je bil primer kjer ima familija itak dva avta in tule poslušam jamranje kako je EV drag kot drugi avto pri hiši. To je bullshit, ker tudi če EV ne naredi 300 km v kosu je to lahko še vedno prvi avto pri hiši, nikjer pa ne piše da mora biti drugi avto manjši kot prvi, pač imaš drugi avto neko veliko dizelsko kravo za tiste redke primere. Pomembno je samo to s katerim avtom narediš več km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

BigWhale je izjavil:

energetik je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Ce pa ze je, pa pac ugasnes klimo in je problem resen. Pri ICEju imas tko al tko klimo ugasnjeno, ker imas avto ugasnjen, tko da si v EVju pravzaprav na boljsem.
Ja valda, niti v sanjah ne bi v vročini ugasnil klime, če bi stal v zastoju z ICE. ČE je nad 20° in sonce, se moj kompresor klime vrti kadarkoli sem v avtu.


Ce imas start-stop sistem, se ti klima sama ugasne, ko se ugasne motor. Drugace pa, ce stojis v zastoju in da res stojis-stojis, potem avto moras ugasnit. Ce pa ne stojis na mestu, potem se pa peljes in se noben zastoj ni trajal dejanskih deset ur, brez da bi sel mimo kake pumpe. Se lahko premikas samo 5km/h pa bos prisel mimo ene pumpe. :)
Ej, ne vem točno kako je s tem, ker moja stara bencinska kišta niti ESPja še nima, kaj šele start/stop, tako da laufa ICE in klima, takrat, ko jaz želim.
Sem pa slišal, da se da S&S tudi izklopiti oz. da se sam ne aktivira, če potreba po gretju/hlajenju.

Sja pravim, električno gnana klima v EV ali hibridu je verjetno zakon.

Kvinta ::

Dokler se jaz iz Kopra v Maribor ne morem prpelat v enem kosu je to vse skup srednjeveška žalost oz, vrjetno se lahko prpelješ če voziš 60 na uro :))
A.C.A.B

J.McLane ::

a_borlak je izjavil:

Če je kdo vzel v najem letost januarja Zoe za 130EUR na mesec je naredil posel leta, tudi če za gorivo porabi mesečno manj. Če upoštevaš padec vrednosti avta v dveh letih si si prihranil tisoč in več evrov na letni ravni brez težav. Upam, da bodo še takšne akcije, čeprav dvomim ...


Se ne strinjam zato:
- ker je sam avto tudi z najemom baterije še vedno drag
- ker ti Renault pogojuje kako moraš zavarovotai cel avto, če želiš ločeno zavarovati samo baterijo ti pa opalijo neživljenjski znesek.
- ker po končani dobi najema, baterija ni tvoja, ostane ti samo da podaljšaš najem ali pa odkupiš baterijo. Plačuješ 3 leta po 89 EUR in potem ti ponudijo odkup 6.930 EUR (skupaj torej 10.134 EUR)
- ker 5 let star avto brez baterije težko prodaš, oz. ga prodaš pod ceno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

mertseger ::

TheBlueOne je izjavil:

BigWhale je izjavil:



Klima in vse ostalo pozre 1.5kW, ce res fejst dela. Dva dni si lahk v zastoju, pa ne bo panike. :>


To pa ni malo, sem imel obcutek, da je dosti manj. Pri 30kWh bateriji ti polovico skuri v desetih urah brez da se premaknes. Saj prav racunam, da peide na 15kWh v desetih urah?


:)) bogi, ko tako pogosto stojiš v 10 urnem zastoju pri 30 stopinjah a ne.

m0LN4r ::

pegasus je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

je kr ene takih, k si cel teden in vsako uro vnaprej splanirajo.
To je danes edina možna oblika življenja. Planiranje plus backup plani za izjemne situacije v vsakem trenutku. Expect the unexpected. Dol do smeri in hitrosti vetra na autobanu - tako sem zdaj ob severozahodniku lahko tankal šele v špitalu, medtem ko ob jugu tankam že na iršenbergu.

Sploh ni res. Taksno zivljenje je skrajno bedno in dolgocasno, ce je splanirano. Si v Kopru in se ti zalusta kremsnita na trojanah, pa gres na instant road trip brez pomisleka. Just sayin. Sej ne recem, da se to dela vsak teden, ampak tu pa tam je pa fajn, da nisi omejen.

Isto, prides domov pa mas prazen avto, ga das filat. Pol pa cez 2 uri, dedka treba urgentno pelat v bolnico, avto pa ma dosega sam do pol poti. Jeba to.

Jaz si to predstavljam tako, kot ce bi na avtih zmanjsali tanke na 20 Litrov in polnil bi pa z 3 litre na uro. Zakaj? Ker za hitro polnitev rabis drazji EV ane.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

BigWhale je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Imeti EV je pac lifestyle hkrati, prides domov vtaknes kabel, gres v bajto, pa se spomnis, da si pozabil kislo smetano. Pa jebeno spet kabel ven, pospravt, pa nazaj v stacuno ali pa "se slucajno zgodi" da ta "hitro skocim" ne mores izvest, ker nisi planiral tega v naprej.
Cuden lifestyle je to, no saj razumem, je kr ene takih, k si cel teden in vsako uro vnaprej splanirajo.


Vcasih se mi zdi, da v infomercials totalno pretiravajo, sam k berem kaksne poste tukaj mam pa feeling ta taki ljudje res obstate... ;>
V enem letu uporabe Leafa, nisem imel niti enga taksnega problema, kot jih opisujes. Za vklopit avto rabim rabim deset sekund. Pet sekunda, da potegnem kabl iz stene in pet sekund, da vse ostalo opravim. Se mi je zgodil, da sem moral mal razmislit kje bom stal, ce sem se kam dalj peljal in dvakrat sem imel range anxiety, ko sem se odpravil na pot, brez da bi se za 10 minut ustavil na hitri polnilnici. Ja, potovanje v Dalmacijo bi pa mal bolj podrobno nacrtoval, je mal iffy ampak ne spet tolk, ker imas na AC skoraj na vsaki pumpi polnilnico.

Mozno, sej tudi ICEjasi obstajajo, ki se relativno malo gibajo sem ter tja, ampak samo konstantno na svojih nastudiranih lokacijah. Jaz ko obiscem kolege, grem v MB, MS, CE, BR, skratka vseskup 500km gor dol, pa mi na kraj pameti ne pade, da bi razmisljal o tem kje bom parkiral in kje bom polnil.
Grem do tja in sparkiram pred blokom enostavno. Tle kjer pa delam so v radiusu 3km samo 3 polnilnice, ki so nonstop zasedene od eno in istih, ki tam blizu delajo/zivijo v bloku. Vsi ostali pa lahko pusijo kurac, ko se pripelejo do polnilnice.

Ajd ce si doma, na svojem imas svojo bajto in svojo vticnico, pa si bolj nespontan clovek, se to lahko gres zelo lepo.
Veliko ljudi pa zivi v najemu, v bloku, kjer sploh nima nobenih moznosti za npr. parkirati blizu stanovanja, kaj sele polniti. Vecina je na tej strani.

Evo sodelavka si kupuje nov mali avto, zivi v mestu v bloku v 4. stuku. Prakticno bi bil Citigo za njo idealen, saj se fura samo po mestu. Jeba je edino, da pri bloku nima opcije polnenja, niti parkplacov ni, ampak so na drugi strani ceste.
Polnilnica pa je na totalno drugem koncu mesta, v obratni smeri kjer dela, pa se presneto drago je filanje. Tak, da odpade in tako je prakticno v celi ulici ne samo v tem starem bloku.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

J.McLane ::

Nobenega planiranja ni treba, vožnje za 1 uro oddaljen kraj ti mora pokriti vsak normalen EV, če ti ne pomeni da ima premalo dosega.

Za vožnje več kot 1 uro stran, pa ne boš verjel pa jaz vedno planiram v naprej, noben užitek se mi ne zdi da bi se na vrat na nos polejl dve uri daleč samo zarai neke fu*** kremšnite. To se je delalo v študentskih časih, ko si ravno naredil izpit, da si šel v Portorož na kavico pa nazaj. Danes niti pomislim ne na kaj takega.

Grow up.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
877 / 1139
»»