» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
872 / 1139
»»

lufthammer ::

m0LN4r je izjavil:

Vem, da ni fer, ampak to dvoje imam na izbiro. Omejiteve niso noben problem. Problem je da z ID.3jem pac ne mores tudi, ce bi hotel.

Kupi klasiko, lahko tudi šest cilindrov in uživaj v zvoku motorja, šaltanju in vonju po gorivu, dokler se še da. Čez deset let, ko bo že kaj električnega uporabnega in preizkušenega, boš pa zamenjal.

Domnevam, da nisi človek, ki bi upošteval tole: (iz drugega foruma)

Torej, kako vsak elektron v bateriji pretvoriti v prevožen kilometer:

- pospešujte, kar se da počasi in le do željene hitrosti
- predvidevajte, uporabite kinetično energijo avtomobila in zavirajte le v sili
- čeprav ima vaš avto regeneracijske zavore, to ni optimalna izraba energije. Regeneracija je le cca. 30% učinkovita
- izklopite vse električne porabnike v avtomobilu
- izklopite klimatsko napravo
- izberite pot, ki nima klancev
- poskrbite za ustrezen tlak v pnevmatikah. Premajhen tlak bistveno poveča kotalni upor.
- ne vozite odvečne prtljage v prtljažniku. Dodatni kilogrami zahtevajo več energije za pospeševanje.
- vozite počasi, kolikor pač omogoča cesta, tako da ne ovirate drugih vozil. Hitrost je skoraj najpomembnejši faktor pri porabi energije, saj za polovico višjo hitrost porabite dvakrat več energije, zaradi
trenja in zračnega upora.

m0LN4r ::

Jesus krist, to je EV biblija? Kje je tu uzitek?
No to no delala zena, ko ji zdaj nabavim enga citigoja na elektriko. Verjetno grem naslednji teden po ponudbo, ker se mi ne da cakat, bom vzel kr rabljenga.

Aja se na rabljen EV tudi dobi subvencijo?

Kupi klasiko, lahko tudi šest cilindrov in uživaj v zvoku motorja, šaltanju in vonju po gorivu, dokler se še da. Čez deset let, ko bo že kaj električnega uporabnega in preizkušenega, boš pa zamenjal.
Ja nekako tako je plan, dokler bi se dalo uzivat bi bilo za vmesno obdobje nekaj takega. Za zvok mi je naceloma vseeno.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Vazelin ::

Molnar: zakaj se slepiš in premišljuješ o ID3, če pa veš, da uživaš v sladko hitri vožnji 200+? To ni zate no. Kupi Golfa R in potem počakaj na proper elektro VWja, ki bo stegnil 200+.


Pa vprašanje kak je sploh domet pri 160kmh z ID3>:D
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

Zheegec ::

Performance Porsche Taycana se kar opazno poslabša po 9 zaporednih hard pospeševanjih. Očitno čaka Porsche še dosti dela na tem področju

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

codeMonkey ::

Grozno res. :) Cez 10 let bodo podobno se lepo pokazali kako je e-tronova baterija zanic ze po parih letih rabe.

K0l1br1 ::

Skratka po 800+ straneh so EV-ji še vedno uporabni približno tako kot bicikli. Draga igrača, s katero se igraš, da si šofer, igrača pa se pretvarja, da je avto.
Ne vem sicer, kdaj sem nazadnje dizla tankal, verjetno ga bom v naslednjih dneh spet. Igrača pa se bo vsak dan na kablu pretvarjala, da je dizel.

J.McLane ::

Govori nekdo, ki želi kupiti igračo od Golfa R :))

Potem se pa sanje razblinijo ko se s takim hot hatchem dnevno drajsaš od semaforja do semaforja, drgneš sklopko, drkaš prestave in poslušaš prdenje pod ritjo. Ni čudno da je toliko folka živčnega na cesti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Zheegec je izjavil:

Performance Porsche Taycana ...


Unlike the Tesla, the Porsche will replicate those numbers over and over again.


... a to so ti isti, ki so testirali tudi doseg med Teslo in Porschejem?

In Our Testing, the Porsche Taycan's Range Nearly Equaled That of the Tesla Model S

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

vostok_1 ::

2,4t?

No thanks.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

novaa ::

lufthammer je izjavil:

novaa je izjavil:

..
evo prvo polnjenje za mano:


Sem prav prebral - dobre tri ure?
Iz Ljubljane v Mursko, hočeš čez pol ure nazaj, pa ne gre?

Naj kar bo zastonj, moja ura pač ni zastonj, kaj šele začeta četrta...


jah lej... ta avto pač ni za tebe. jaz ko delam od 60 do 100km dnevno in imam 8 ur časa polnit (med šihtom)....
aja no to je polnjenje s priloženim polnilnim kablom ki zmore 8kw/h...
drugače ta polnilnica da max 22kw/h od sebe.

še en hec? moj električar nebo nikoli vido vinjete :)
ker če že kam gremo potem vzamem numero 1. avto pri hiši ne pa "pičopokija"

IL_DIAVOLO ::

Tako se namesto 1 uro vsak dan vozis 2 uri.

novaa ::

Jaz?
Ne ne... Čas vožnje ostaja enak.

m0LN4r ::

Danes sva sla gledat najcenejsega Citigoja na mobile.de iz nemcije pri meji z cesko.

Koncna cena za avto z 1500km je bila po odsteti subvenciji 17.000eur -

Drugi najcenejsi je 18.500, ce pa v konfiguratorju danes narocimo novega je cena 25.000eur.

Nov iz ceske stane danes 18500, pol pa se pridejo ostali stroski zraven.

Prodajalec je bil tudi iskren in povedal, da realno naj pricakujemo 150-200km dosega in ca. 12 ur polnenja na domaci vticnici.

Avto kot avto je pa tako pocen sestavljen, da ceneje ne gre.

Katastrofa, za 17k sajtrga na baterijo, s katero se lahko vozis samo do sluzbe in nic vec.

Po vsem tem pravim, da realna cena za kak ID.3 bo okol 40-50 jurjev. Nizje cene pa verjetno cez 2-3 leta mogoce.

Corsa-e z odsteto subvencijo je 22.000eur.

Seveda govorim za cene na mobile.de sem poklical 3 dilerje in vsak je ze na zacetku povedal, da je to koncna cena oz. subvencija je ze "vracunana"

Aja vec kot 100km/h v tej sajtrgi je ze kr naporno, zvocna in toplotna izolacija prskticno ne obstaja.
Veter in gume slisis ze pri 70.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Vazelin ::

molnar: a pol boš čakal na ID3 ali boš kupil sladki VW Golf R?
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

m0LN4r ::

Oboje za id.3 me samo iz fore zanima ponudba oz. koncna cena, ki bo javna 18.ga junija.
Do takrat si pa lahko ogledam ene par Rjev v okolici, ker jih je kr veliko.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Vazelin ::

GTI ti ne bi bil dovolj?
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

m0LN4r ::

Ne. Cuz 4motion, pa 5s ane, cene so pa plusminus zelo podobne.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

lufthammer ::

Katastrofa, za 17k sajtrga na baterijo, s katero se lahko vozis samo do sluzbe in nic vec.

Tega enostavno nihče nebi smel kupit, pa naj se proizvajalec sprašuje, kaj dela narobe.

Mikrohard ::

In kaj dela narobe? Ponuja poceni EV za nezahtevne uporabnike. VW e-up in Seat Mii Electrict sta za letos razprodana... tako da očitno ciljna publika obstaja.

m0LN4r ::

Ni tezko razprodat par komadov, pa se to polovico avtohisam za testno vozilo.
Value, ki ga dobis za ta dnar je enostavno drek.

Mikrohard je izjavil:

In kaj dela narobe? Ponuja poceni EV za nezahtevne uporabnike. VW e-up in Seat Mii Electrict sta za letos razprodana... tako da očitno ciljna publika obstaja.

Poceni EV bi bil, ce bi za 17k dobil avto vsaj ranga Polo za ta dnar in najmanj 300km dosega.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Mikrohard ::

Kupuješ avto, ki je efektivno cenovnega ranga ~10k€ + cena za baterijo, ki "naj" bi jo skozi življensko dobo prinesel not napram ICE-ju (nižji stroški vzdržavanja in goriva). Seveda za ta denar ne moreš pričakovati "mercedeza". Sicer pa... zakaj pa nisi vzel e-Golfa, ko so se prodajali za 20k€. Tisto je pa avto višjega ranga od Polota... sanjat o 300km dometa za to ceno pa trenutno ni realno.

m0LN4r ::

Realno, kupis tak avto, ce se vozis na kratke relacije, naprimer 40km na dan od pon-pet. To je 10.000km ce se vozis 50 tednov.
Torej kako kolko let se naj clovek vozi v konzervi za 17k, da dobi to not?
Kupuješ avto, ki je efektivno cenovnega ranga ~10k€ + cena za baterijo,
Za ceno baterije pa dobis 5600-6000 litrov goriva, instantno.

Kompromis je kar velik samo za to, da se vozis na baterijo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

novaa ::

m0LN4r je izjavil:


Koncna cena za avto z 1500km je bila po odsteti subvenciji 17.000eur -

Drugi najcenejsi je 18.500, ce pa v konfiguratorju danes narocimo novega je cena 25.000eur.

Nov iz ceske stane danes 18500, pol pa se pridejo ostali stroski zraven.

Prodajalec je bil tudi iskren in povedal, da realno naj pricakujemo 150-200km dosega in ca. 12 ur polnenja na domaci vticnici.

Avto kot avto je pa tako pocen sestavljen, da ceneje ne gre.

Katastrofa, za 17k sajtrga na baterijo, s katero se lahko vozis samo do sluzbe in nic vec.

Po vsem tem pravim, da realna cena za kak ID.3 bo okol 40-50 jurjev. Nizje cene pa verjetno cez 2-3 leta mogoce.

Corsa-e z odsteto subvencijo je 22.000eur.

Seveda govorim za cene na mobile.de sem poklical 3 dilerje in vsak je ze na zacetku povedal, da je to koncna cena oz. subvencija je ze "vracunana"

Aja vec kot 100km/h v tej sajtrgi je ze kr naporno, zvocna in toplotna izolacija prskticno ne obstaja.
Veter in gume slisis ze pri 70.


Vidiš... Jaz sem za mojega colal 12.500€
Glede zvočne izolacije je biljši od honde jazz in opel corse (to je direktna primerjava)
Pelje se boljše od obeh.... 100 na uro ni nobena muka.. nevem od kod te fore....
Ceneni pa je res. Kaj koli pogledaš ali primeš je poceni.
Jaz imam realni uporabni domet 250 - 300km relacije.
Polni se pa 5ur ponoči na tajmer in je za moje potrebe dovolj.

Perfektni avto za v službo pa malo za okoli.

m0LN4r ::

Glede zvočne izolacije je biljši od honde jazz in opel corse (to je direktna primerjava)
Nevem kaksna je honda jazz ali corsa, ampak ocitno slabo, ce pravis da je boljsa. Meni so se zvoki vetra in gum pri 100kmh zdeli glasnejsi, kot pr Polotu pri 130.
Danes sva sprobala, jebiga predrago za to kar ponuja,
edino voznja je gladka to je res, vse ostalo pa je slabse od cesarkoli neelektricnega za podoben dnar.

Jaz imam realni uporabni domet 250 - 300km relacije.
A to z 100kmh iz polne baterije do prazne? Nama je prodajalec ze na zacetku povedal, da ob normalni mesani voznji je realno 150-200, seveda z vklopljeno klimo/gretjem, lucmi itn.
Domet je zelo odvisen od hitrosti, torej ce ti realno prevozis 250km v enem, brez polnenja potem se sigurno ne peljes enako hitro, kot jaz.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

IL_DIAVOLO ::

To so oni veš, ko jih kamioni na desnem pasu prehitevajo.

novaa ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

To so oni veš, ko jih kamioni na desnem pasu prehitevajo.


Ne no.... Pač moje vsakodnevne poti ne zaidejo nič na ac.

m0LN4r je izjavil:

Glede zvočne izolacije je biljši od honde jazz in opel corse (to je direktna primerjava)
Nevem kaksna je honda jazz ali corsa, ampak ocitno slabo, ce pravis da je boljsa. Meni so se zvoki vetra in gum pri 100kmh zdeli glasnejsi, kot pr Polotu pri 130.
Danes sva sprobala, jebiga predrago za to kar ponuja,
edino voznja je gladka to je res, vse ostalo pa je slabse od cesarkoli neelektricnega za podoben dnar.

Jaz imam realni uporabni domet 250 - 300km relacije.
A to z 100kmh iz polne baterije do prazne? Nama je prodajalec ze na zacetku povedal, da ob normalni mesani voznji je realno 150-200, seveda z vklopljeno klimo/gretjem, lucmi itn.
Domet je zelo odvisen od hitrosti, torej ce ti realno prevozis 250km v enem, brez polnenja potem se sigurno ne peljes enako hitro, kot jaz.


Moja povprečna je 50km/h. Tak pravi bc.
Pri 100 na uro verjamem da dežko prides do 200 dometa.
Jaz z lahkoto pridem čez 250.
Regionalka + malo mestne...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: novaa ()

m0LN4r ::

Bi prisel iz Lendave v Celje in nazaj po stari cesti skozi Ptuj ali avtocesti, nima veze, tako da nisi najpocasnejsi na poti?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Gregor P ::

V glavnem tile na BBC so mnenja, da je Porsche Tayan inženirsko najbolj dovršen EV na svetu 8-)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

lufthammer ::

100 na uro ni nobena muka.

Pismo, gremo nazaj v čase Fičkotov, pa še tistega se je menda dalo stisnit do 120...

vostok_1 ::

Saj veste, da je max omejitev v SLO 130khm?
Vse kar je več, ste v prekršku. Rešuje vas zgolj to, da še nimamo avtomatiziranega talanja kazni.
V roku 10-ih let bo do razvite države najbrž to že vzpostavljale. Slovenija morda 20.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Mikrohard ::

Čez 20 let pa res upam, da na AC ne bo več možno voziti ročno. Avtomatika se bo pa ja držala omejitev.

IL_DIAVOLO ::

To je bolj minimalna za cincarje.

hojnikb ::

vostok_1 je izjavil:

Saj veste, da je max omejitev v SLO 130khm?
Vse kar je več, ste v prekršku. Rešuje vas zgolj to, da še nimamo avtomatiziranega talanja kazni.
V roku 10-ih let bo do razvite države najbrž to že vzpostavljale. Slovenija morda 20.

obstajajo tudi svet izven slovenije, kjer ni omejitev (recimo nemski autoban)
#brezpodpisa

pegasus ::

Ne več dolgo. Sicer imajo vse razvite države že omejitev 100, upam da bodo šle v prihodnosti še nižje.

Vazelin ::

pegasus je izjavil:

Ne več dolgo. Sicer imajo vse razvite države že omejitev 100, upam da bodo šle v prihodnosti še nižje.

100 je previsoko za AC? Ves napredek bi sedaj izničili z nekimi smešnimi omejitvami?
Nqjbolje da gremo kar vsi na električne skiroje
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

IL_DIAVOLO ::

pegasus je izjavil:

Ne več dolgo. Sicer imajo vse razvite države že omejitev 100, upam da bodo šle v prihodnosti še nižje.


Odstavni pas in roka.

pegasus ::

Vazelin je izjavil:

pegasus je izjavil:

Ne več dolgo. Sicer imajo vse razvite države že omejitev 100, upam da bodo šle v prihodnosti še nižje.

100 je previsoko za AC? Ves napredek
130km/h ni napredek, je dekadenca. Napredek bo, ko se bomo vsi vozili 70.

nevone ::

Ves napredek bi sedaj izničili z nekimi smešnimi omejitvami?


Dirkaš lahko na za to namenjenih poligonih s še precej večjimi hitrostmi. Zaradi omejitev, ki pomenijo večjo varnost se ne ustavi napredek. Do kakšnih hitrosti na cestah pa misliš, da moramo v imenu napredka priti?

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

kow ::

m0LN4r je izjavil:


Torej kako kolko let se naj clovek vozi v konzervi za 17k, da dobi to not?

A bencinska varianta pa ni "konzerva"? Pretirano custveno dojemas zadevo.
Moras tudi upostevati, da imajo nekatere drzave visje subvencije. Velik del racunice je odvisen od dolgozivosti avtomobila, kar je tezko predvideti.
Osebno bi za novega mestnega malcka (ki ga ne potrebujem), cirka ekstra 2-3k jurjev, placal ze zaradi bolj prijetne/poskocne (mestne) voznje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

m0LN4r ::

Seveda je, ampak stane vsaj pol manj, ampak govorim o tem, da ce se ze mora clovek skesirat 17k+ saj je to bila najcenejsa ponudba v regiji tukaj, naslednji je ze bil 18k, pa ze mal razmislis kaksno konzervo kupis za 18k. Nevem ce je baterija tolko vredna.

Anyway, v torek grem gledat tega: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Sicer tale je ze tudi skoraj 14k pa glede na kilometrino je bil ze vsaj 100x polnjen. Se to pozna?

Vprasanje za poznavalce, se je kaj spremenilo pri e-Up! pred 2019 in po 2019 modelu?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

ziga1990 ::

za 18k dobiš rabljenega eGolfa z 32kw baterijo
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

m0LN4r ::

Kolko km naredi Golf z 32kw v primerjavi z e-upom z isto baterijo? Predvidevam da manj, ce je tezji, ma sirse gume in vecji zracni, ter kotalni upor al?
A to jaz dobr vidim, da ima up 2019 skoraj 2x mocnejso baterijo, kot starejsi model?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

ziga1990 ::

kolikor vem je e-up 2019 dobil 36kw baterijo glede dometa je pa tako e-UP ga ima 10km več
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Mikrohard ::

Veliko razlike ni. Realen doseg e-Golfa je med 150 in 200km.

ziga1990 ::

Mikrohard je izjavil:

Veliko razlike ni. Realen doseg e-Golfa je med 150 in 200km.


v dosegu ni veliko razlike je pa sam eGolf boljši avto kot eUP
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

TheBlueOne ::

Koliko bo drzava dolgorocno vzela pri EVjih je verjetno jasno, ce se bodo prodajali vecinoma EVji. Toliko kolikor bo izgubila pri trosarinah na pogonska goriva, drugace bo velika luknja.

Sigurno pa to, da bodo lastnikom EVjev drzale prjekcije ni prioritete pred recimo zdravstvom.

Naceloma je tudi nafte dovolj. Ampak kdor nekaj uporablja praviloma mora to tudi placati. Trenutno se sicer stipendira early adopterje, ker dolgorocni cilji so jasni, ampak to ne pomeni, da je sedaj EV drzavni fetis, ki ga bomo vecno sofinancirali.

Utk ::

Ja, na dolgi rok bo vožnja na elektriko stala vsaj tolk kot danes na nafto, to je res. Ampak vsak moment bo vožnja na nafto še bistveno dražja, v nekaterih primerih pa tudi zoprna ali pa nemogoča, s kakšnimi omejitvami po mestih.

TheBlueOne ::

To zna biti, da drzi ampak je ena velika razlika. ICE kupis relativno poceni, za kratko obdobje in imas s tem bolj natancne projekcije, ker so bolj kratkorocne.

Po drugi strani pa smo pri EVjih v fazi, kjer se jih aktivno podpira, kar pomeni, da so ekstra poeceni, ko jih bo vec bo verjetno faza, ko se v njih ne mece toliko denarja s strani drzave, potem pa bo se trg naredil svoje pri cenah energentov. Kjer je zanimivo trg energentov, trenutno ko je na trgu prevec nafte radikalno zbil ceno nafte.

Zna biti, da do postal bestbuy kaksen rahlo rabljen dizel iz Nemcije, ker jih prepovedujejo. Seveda, ce ne zivis v mestu, da te ne banajo. :) Seveda kratkorocno, recimo za pet let.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Ti že imaš lahko lastništvo bolj kratkoročne narave, pozabljaš pa na dejstvo da je življenjska doba avta veliko daljša kot tvoje lastništvo. Resale value je ena stvar, ki ti lahko močno spremeni računico, če kupuje avte samo za par let. Tvoja teza velja če kupiš že 10 let star avto in ga po 5 letih mirno pelješ na odpad, če pa kupiš nekaj za 20k € je pa vseeno pomembno ali boš po 5 letih dobil zanj 10k € ali samo 5k €.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Pa ne verjamem, da se izide samo v tem primeru. Recimo sedaj zaradi narascaja gledam kaj v tem smislu:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Zame prvi diesel in prvi karavan. Diesel, ker jim pada cena karavan ker zal mora biti tako. Ima skoraj nic km, tako da mora vse stimati. Tako sem drugace kupoval tudi do sedaj.

Tu imam v startu ca. 20kEUR fore napram M3, ki je konkurenca c klasi. Da ne pozabimo, da M3 pride samo kot limuzina.

50kEUR avto vseeno v petih letih verjetno izgubi vec, kot tri leta star avto za 30kEUR.

Pa nocem primerjati rabljene e klase z novim M3, vem da ni postena primerjava, samo pravim priblizno kaj je verjetno trenutno best buy za pet let, kjer se super vozis.

Zgodovina sprememb…

««
872 / 1139
»»