» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
849 / 1184
»»

hojnikb ::

Torej, je 1,8c/kwh elektrika izvedljiva v praksi?
DA/NE
#brezpodpisa

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

Cena goriva je že dolg nepomembna ...


Jap, tk sexy so k 50+ letna k***a, da jih noben noce brez subvencij :)

Pocasi se pa pripravlja tudi davek:
https://www.pv-magazine-australia.com/2...

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

hojnikb je izjavil:

boš pol 2000 EUR in to je to.

torej smo ze na 4c.

Zmontiraj sam sebi zastonj ali pa če si recimo hipotetično nespodoben, pol pa plačaj montažo 2 jurja. Pač kokr veš.

smo na 8 centih.

Kupi 18650 li-ionske po ceni 140 EUR na kWh. Nobena umetnost ni to. Kakšni svičeni neki. Kupi 10 kWh po 1,4 jurje in daj mir. Potem si jih zveži sam. Lahko ti pa jaz naredim packe. Mi boš dal ene 600 EUR pa je to to. Ali pa jih naredi sam sebi zastonj. Kokr hočeš.


pustimo dejstvo, da se li ion celic za 140e na kwh ne da dobit (vsaj ne taksnih, ki bojo za kaj uporabne), niti da nikol nikdar nebojo zdrzale 50 let pri vsakodnevnem ciklanju.

Pa tudi ce se gres DIY pack, pozabljas da tudi ce vse sam nardis, rabis plehovje za povezavo, spotwelder, ogrodje, bms in polnilec, kar spet ni zastonj.

Ja li-ion akumulatorji delujejo 50 let glede na raziskave in študije ki so bile narejene. Smo že razpravljali o tem par stani nazaj. Pobrskaj par strani nazaj, saj boš našel.


tudi ce vsako leto nardis samo kakih 100 ciklov in jo polnis v optimalnem obomocju (20-70%) bo v 50 letih stvar ze zdavnaj za na odpad.


140 EUR na kWh celice se da dobit. Imam ponudbo od modela ki bo zrihtal tesline celice po 120 EUR / kwh. In ja bodo zdržale 50 let, samo bodo imele takrat samo še 65 % energije, kar je še zmeraj ok. Meni je dosegljiva cena če štejemo še razne drobnarije cca 2 centa na kwh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

hojnikb ::

Meni je dosegljiva cena če štejemo še razne drobnarije cca 2 centa na kwh.

Dokazi to potem v praksi.
#brezpodpisa

Valvoline ::

pa se eno zanimivo branje:
https://www.ccn.com/sub-zero-oil-price-...
Ce bo nafta dlje casa pri 10-20usd (prejsne leto je znan ekonomist napovedal drop, zgodil se naj bi tudi brez korone) je to direktni headshot za EV. Da cngja sploh ne omenjam.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

hojnikb je izjavil:

Certificiran električar pa ne, ker solarnih panelov ne boš prikljapljal na omrežje

Ko bo pa stvar zagorela, ker si sam spackal skup, bo pa seveda kriv kdo, coronavirus?


Nč ne bo zagorela, meni ne. Ti pa ne poskušaj ker se boš še elektrošokiral sam sebe do smrti glede na to kakšne pišeš. Pozabi ti na to, ker ne vem če si sposoben tud žičke skup zaskajkat. Ti lepo jemlji iz omrežja in se boš še vedno vozil 7x ceneje.

hojnikb je izjavil:

Meni je dosegljiva cena če štejemo še razne drobnarije cca 2 centa na kwh.

Dokazi to potem v praksi.


Je v planu ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

hojnikb ::

In ja bodo zdržale 50 let, samo bodo imele takrat samo še 65 % energije, kar je še zmeraj ok.

v resnici nevemo, ker li-ion sploh se ne obstaja tak dolg. Je pa nekaj dejstvo. Tudi ce pustis celice na optimani temparaturi in SoC brez karsknega koli ciklanja, bodo zgubile vsaj 0,5%/leto. Zdaj pa izracunaj kolk je to skozi 50 let.

Nč ne bo zagorela, meni ne. Ti pa ne poskušaj ker se boš še elektrošokiral sam sebe do smrti glede na to kakšne pišeš. Pozabi ti na to, ker ne vem če si sposoben tud žičke skup zaskajkat. Ti lepo jemlji iz omrežja in se boš še vedno vozil 7x ceneje.

Ti v resnici nimas pojma, kaj lahko jaz poskusam in kaj ne.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

pa se eno zanimivo branje:
https://www.ccn.com/sub-zero-oil-price-...
Ce bo nafta dlje casa pri 10-20usd (prejsne leto je znan ekonomist napovedal drop, zgodil se naj bi tudi brez korone) je to direktni headshot za EV. Da cngja sploh ne omenjam.


Spet ta brezvezen CnG?! Zakaj se ne voziš z njem če misliš da je tako fanj? Aja ni. Saj to sva že obdelala da je cng 4,36 krat dražji od električnega.

Električni je še vedno 4x cenejši za vožnjo, tudi če je bencin in diesel po 1 EUR po litru tako kot je sedaj med krizo.

hojnikb je izjavil:

In ja bodo zdržale 50 let, samo bodo imele takrat samo še 65 % energije, kar je še zmeraj ok.

v resnici nevemo, ker li-ion sploh se ne obstaja tak dolg. Je pa nekaj dejstvo. Tudi ce pustis celice na optimani temparaturi in SoC brez karsknega koli ciklanja, bodo zgubile vsaj 0,5%/leto. Zdaj pa izracunaj kolk je to skozi 50 let.

Nč ne bo zagorela, meni ne. Ti pa ne poskušaj ker se boš še elektrošokiral sam sebe do smrti glede na to kakšne pišeš. Pozabi ti na to, ker ne vem če si sposoben tud žičke skup zaskajkat. Ti lepo jemlji iz omrežja in se boš še vedno vozil 7x ceneje.

Ti v resnici nimas pojma, kaj lahko jaz poskusam in kaj ne.


0,5 % na leto si potegnil iz riti. Uglavnem po 50 letih ima ustrezno urpavljana zadeva najmanj pol kapacitete, po vsej verjetnosti pa 65 %. Glede na to kakšne neumnosti pišeš lahko sklepam da ti je elektrotehnika popolnoma tuja in te na tem mestu opozarjam da se ne lotevaj česarkoli, ker se z elektriko iz omrežja lahko močno poškoduješ ali tudi umreš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

hojnikb ::

si upas vrzit cifre na mizo, kolk dejansko uporabnega toka dajo taksne celice od sebe po 50 letih? Kaj mi nuca 65% uporabne kapacitete, ce so to sposobne dostavit z C/20.
#brezpodpisa

Valvoline ::

Nic bat, da se malo umiri korona kriza takoj grem v IT po enga cngasa. Ti pa kar sanjaj evja, w1 je ga vsaj kupil po 10ih letih hvalespeva, vsi smo moral po malo prispevat da se je le koncno usedel noter, tudi za ostale ev izkoriscevalce. :V

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

0,5 % na leto si potegnil iz riti.


to so dejanski podatki. Lahko ga zbrskas po netu, lahko ti dostavim spreadsheet z manjsim sample sizom, ki to potrdi (best case, dejansko je se kaj vec).
#brezpodpisa

Sneznik ::

Kripto mesi je izjavil:

Ko boš pri hojniku končal, pa jih pridi še meni na blok namontirat. Pa spotoma mi še teslo za 40kEUR pripelji, ker vidim, da zrihtaš popust.


Noben ni govoril o long range ampak o osnovni različici, ki je 39,5kEUR Popustov pa jaz ne rihtam. Magar si ga nabavi v Ameriki za 37,870 EUR in ga za 2130 EUR uvozi v Slovenijo.

https://www.zurnal24.si/avto/teslo-res-...

Point je da niso vsi električni avtomobili 80k, Volkswagen E-up dobiš že za cca 15k.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Kripto mesi ::

To je seveda cena brez davkov, moreš iti po njega oziroma plačati za certificiran prevoz, brez samostojne vožnje in nadgradenj povezanih s tem (5k+€ doplačila!) itd itd... Spet te je teorija nesla, v praksi pa pristaneš na 54k (slika spodaj).

Verjamem pa, da ti kavč teoretik poznaš koga, ki ti avto zastonj pripelje, namesto davka pa eno kuverto s 500€ pod mizo, tako da potem res stane samo 40k.



P.S. VW e-up ni avto, to je samokolnica.

Sneznik ::

Kripto mesi je izjavil:

To je seveda cena brez davkov, moreš iti po njega oziroma plačati za certificiran prevoz, brez samostojne vožnje in nadgradenj povezanih s tem (5k+EUR doplačila!) itd itd... Spet te je teorija nesla, v praksi pa pristaneš na 54k (slika spodaj).

Verjamem pa, da ti kavč teoretik poznaš koga, ki ti avto zastonj pripelje, namesto davka pa eno kuverto s 500EUR pod mizo, tako da potem res stane samo 40k.



P.S. VW e-up ni avto, to je samokolnica.


Avtomagazin pravi da ga dobiš za 40 tisoč. https://avto-magazin.metropolitan.si/no...

Pa od tvoje cene kar lepo odštej subvvencijo in pristaneš na 47k. To še zmeraj ni 80 k. Ker nekdo prej je trdil da vsi elektični avtomobili stanejo 80 k. In to ni res. Ali je 47 k tukaj pa v Ameriki 37 k ali ni pa ni bistveno. In verjemi da se ga da iz Amerike pripeljat. 37 k je tam, 3 k prevoz in moraš poznati taprave ljudi. Ampak okej za 47 k ga dobi čisto vsak uradno v Sloveniji, tudi ti ga lahko dobiš za 47k.

Ti si ena samokolnica, kakšna samokolnica neki. Je prav fanj avto, boljši od Cliota, stane pa samo 4k več, kar se ti povrne v dveh letih ( pri 25 k km na leto). Nisem noben kauč teoretik, mam tudi dosti prakse ;) Samo kakšno stvar moraš pa tudi ti znati izračunati ne pa kar nekaj na pamet govorit.

Evo ga: Volkswagen E-up.


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

a_borlak ::

Pri e-Up!, Citigo EV in Mii pozabljaš eno stvar, jih ni za dobiti, so vsi pokupljeni. Oziroma je trenutno čakalna vrsta v Sloveniji tja v 2021. Če mene vprašaš je večji problem to, da imaš trenutno spodoben električni avto za 21k (če ne upoštevaš subvencije), naslednji najcenejši je 30k, vmes pa nič.

Utk ::

Ja, e-up za 13 jurjev bi bil dober, ne glede na to kolk km narediš, ker je res poceni, če bi ga lahko dobil. Samo če ti je vsaj približno dovolj velik.
Pri tistih za 30, ki so potem 23-24, moraš pa že delat konkretne letne km (za še zmeraj tako male avte), da se ti kdaj splačajo. Best buy za ta denar je leaf, ki je pa že malo star.
Ponudba je še zmeraj bolj "not great, not terrible".

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Nic bat, da se malo umiri korona kriza takoj grem v IT po enga cngasa. Ti pa kar sanjaj evja, w1 je ga vsaj kupil po 10ih letih hvalespeva, vsi smo moral po malo prispevat da se je le koncno usedel noter, tudi za ostale ev izkoriscevalce. :V


WarpedOne je super zadovoljen z svojim Ev-jem, ti si mu pa folš. Tud ti ga lahko kupiš če ne bi bil tako nepoučen in bias. WarpedOne bo preko manjšega onesnaževanja in posledično manj bolniških odsotnosti, boljša produktivnosti ljudi zaradi manj nesnaženega zraka in manjših stroškov zdravstvenega sistema državi prispeval vsaj 10x več kot pa ti z navadnim avtomobilom, tako da ste izkoriščevalci samo tisti z navadnimi avtomobili. Boljši zrak vpliva na stotisoče ljudi in če se produktivnost in manjši stroški za zdravstvo samo za 0,01 % poznajo je učinek ogromen. Z EV-ji pridobijo vsi, tudi ti. In tudi ti ga lahko kupiš, ne pa da onesnažuješ in smradiš okolje vsem državljanom. Kako neodgovorno od tebe.

Sneznik ::

hojnikb je izjavil:

0,5 % na leto si potegnil iz riti.


to so dejanski podatki. Lahko ga zbrskas po netu, lahko ti dostavim spreadsheet z manjsim sample sizom, ki to potrdi (best case, dejansko je se kaj vec).


Pa ne za Tesline baterije! Pri Teslinih je manj. Kemija baterij se zelo zelo razlikuje od baterije do baterije. Na grobo poznamo:

-Lithium Cobalt Oxide(LiCoO2) — LCO
-Lithium Manganese Oxide (LiMn2O4) — LMO
-Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide (LiNiMnCoO2) — NMC
-Lithium Iron Phosphate(LiFePO4) — LFP
-Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide (LiNiCoAlO2) — NCA
-Lithium Titanate (Li2TiO3) — LTO

Že znotraj ene kategorije so ogromne razlike. Večina proizvajalcev EV-jev uporablja NMC, Tesla pa edina uporablja NCA. NCA imajo mnogo daljšo življensko dobo od NMC. Poleg osnovne baterije je važna še konstrukcija baterije, vrsta elektrolita, maktro in mikro oblika anode in katode in tako naprej. Med li-ion baterijami so ogromne razlike in ni ena li-ion baterija enaka drugi li-ion bateriji. Že znotraj ene vrste li-ion baterij so razlike ogromne.

https://batteryuniversity.com/learn/art...

a_borlak je izjavil:

Pri e-Up!, Citigo EV in Mii pozabljaš eno stvar, jih ni za dobiti, so vsi pokupljeni. Oziroma je trenutno čakalna vrsta v Sloveniji tja v 2021. Če mene vprašaš je večji problem to, da imaš trenutno spodoben električni avto za 21k (če ne upoštevaš subvencije), naslednji najcenejši je 30k, vmes pa nič.


So pokupjeni, res je. Ampak pokupljeni so zaradi tega ker je po njih veliko povpraševanje ker so dobri in se zelo splačajo. Utk je pa trdil da se ne plačajo in da jih nihče noče. Ni to res, zelo se splačajo in ogromno pametnih ljudi jih hoče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Valvoline ::

Pokupljeni ker se dobi 7500e subvencije za nakup. Pa se kup drugih idiotskih ugodnosti. Drgac ga noben se povohal ne bi. Za 50k kolk stane najcenejsa neuporabna tesla z majhnim dometom raje kupim stanovanje in ga dam v najem.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Pokupljeni ker se dobi 7500e subvencije za nakup. Pa se kup drugih idiotskih ugodnosti. Drgac ga noben se povohal ne bi.


Ne, tako jaz ne bi rekel. Tudi brez subvencij bi bili razprodani, verjemi. Subvencije niso idiotske, ker preko njih profitiramo VSI, tudi TI :) Tud ti ga lahko kupiš če ne bi bil tako nepoučen in bias. WarpedOne bo preko manjšega onesnaževanja in posledično manj bolniških odsotnosti, boljša produktivnosti ljudi zaradi manj nesnaženega zraka in manjših stroškov zdravstvenega sistema državi prispeval vsaj 10x več kot pa ti z navadnim avtomobilom, tako da ste izkoriščevalci samo tisti z navadnimi avtomobili. Boljši zrak vpliva na stotisoče ljudi in če se produktivnost in manjši stroški za zdravstvo samo za 0,01 % poznajo je učinek ogromen. Z EV-ji pridobijo vsi, tudi ti. In tudi ti ga lahko kupiš, ne pa da onesnažuješ in smradiš okolje vsem državljanom. Kako neodgovorno od tebe.

Valvoline je izjavil:

Pokupljeni ker se dobi 7500e subvencije za nakup. Pa se kup drugih idiotskih ugodnosti. Drgac ga noben se povohal ne bi. Za 50k kolk stane najcenejsa neuporabna tesla z majhnim dometom raje kupim stanovanje in ga dam v najem.


Tudi najcenejša tesla z najmanjšim battery packom je zelo zelo uporabna. Ti si samo folš in bias. 300-460 km (odvisno od načina vožnje) je več kot zadosti za karkoli, sploh ob tako dobro razvejani mreže superchargerjev. Imaš tudi mnogo cenejše EV-je od 40k za nakup. Pobrskaj po netu, saj boš našel. Ampak ne, ti si raje bias in folš tistim ki imajo EV-je. Ampak pozabljaš pa, da z EV-ji profitiramo vsi, tudi ti (tudi če ne voziš EV-ja profitiraš).

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Utk ()

Utk ::

A si retard, da moraš kopirat iste tekste v več postov?

Valvoline ::

vw up je bolj zamenjava za el.pecikl kot pa avto. Vseeno up na cng stane 12k, elektricni pa 22k. Brez subvencije ga noben ne bo kupil. Ko bo oprimerna obdavcitev na prevozen km se tisti k so jih kupil se jih bodo po kratkem postopku znebil.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Utk je izjavil:

A si retard, da moraš kopirat iste tekste v več postov?


Ne nisem, a si ti? Zato ker jih naslovnik NE FUCKING PREBERE. ZATO. In sploh neveš kako nadležno je eno stvar razlagat še enkrat, SAMO ZATO ker je naslovnik tisti del SPREGLEDAL ker je POVRŠNO BRAL!

Če je skopirano večkrat, je večja možnost da naslovnik zadevo dejansko prebere.

Valvoline je izjavil:

vw up je bolj zamenjava za el.pecikl kot pa avto. Vseeno up na cng stane 12k, elektricni pa 22k. Brez subvencije ga noben ne bo kupil. Ko bo oprimerna obdavcitev na prevozen km se tisti k so jih kupil se jih bodo po kratkem postopku znebil.


Nov CNG nobeden ne stane 12k, ampak bolj tam 30k. Novega električnega pa lahko dobiš za 15k. Brez subvencije bi ga tudi marsikdo kupil. Namesto da jamraš čez subvencije, ki koristijo prav vsakemu državljanu ne glede na to kaj vozi, kupi električnega. Ni res. Električni se bol splača zato ker ima od 4-5 krat večji izkoristek (4x večji od diesla in 5x večji od bencinarja) in tudi če obdavčijo enako kot bencin, imajo električni še vedno veliko nižjo ceno na kilometer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Kolk km pa ti narediš s svojim EV?

In btw., tudi brat je nadležno stokrat isto. In nič novega nisi napisal.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Kolk km pa ti narediš s svojim EV?

In btw., tudi brat je nadležno stokrat isto. In nič novega nisi napisal.


Okej, pol se pa zmeniva da od sedaj naprej podrobno prebereš vse kar napišem da ne bo treba iste stvari večkrat pisat (jaz tvoje vedno podrobno preberem), deal?

Nimam še EV-ja, ker se pri 5k na leto ne bi splačal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Nov CNG nobeden ne stane 12k, ampak bolj tam 30k


Ne smeši se.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Kolk km pa ti narediš s svojim EV?

In btw., tudi brat je nadležno stokrat isto. In nič novega nisi napisal.


Okej, pol se pa zmeniva da od sedaj naprej podrobno prebereš vse kar napišem da ne bo treba iste stvari večkrat pisat (jaz tvoje vedno podrobno preberem), deal?

Če odgovarjaš na odgovor, odgovori na vse, ne napol, da te tudi jaz ne bom rabil strokrat isto spraševat, kot sem te tudi na tistih zdaj izbrisanih straneh, ko mi NIKOLI nisi odgovoril kakšno povezavo ima cena plina s ceno pumpe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WarpedGone ::

Včeraj je bil Earth Day ... #CleanDisruption
Zbogom in hvala za vse ribe

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Nov CNG nobeden ne stane 12k, ampak bolj tam 30k


Ne smeši se.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Kolk km pa ti narediš s svojim EV?

In btw., tudi brat je nadležno stokrat isto. In nič novega nisi napisal.


Okej, pol se pa zmeniva da od sedaj naprej podrobno prebereš vse kar napišem da ne bo treba iste stvari večkrat pisat (jaz tvoje vedno podrobno preberem), deal?

Če odgovarjaš na odgovor, odgovori na vse, ne napol, da te tudi jaz ne bom rabil strokrat isto spraševat, kot sem te tudi na tistih zdaj izbrisanih straneh, ko mi NIKOLI nisi odgovoril kakšno povezavo ima cena plina s ceno pumpe.


Sem ti ogovoril. In ne bova začela s tem še enkrat, ker bova še enkrat brisana. Torej boš prebral vse od sedaj naprej podrobno, deal? Nič se ne smešim, ti se smešiš ko praviš da je najcenejši EV 22k in da cng stane pa 12k. To kar si ti pokazal ni 12k, ampak je ista cena kot za novega električnega. In z električnim se voziš več kot 4x ceneje v Sloveniji, kot sva že računala, pa spet nisi pozorno bral. Pol se pa sprašuješ zakaj eno stvar večkrat napišem. Zato ker nič ne prebereš. Zato. Zato da ti resnico zabijem v faco, ker drugače ne gre.

Valvoline ::

https://ackondor.si/wp-content/uploads/...
12.5k je cng up brez centa subvencij. Poraba 2.5-3kg na 100km. Po trenutnih cenah pri gen-i 35c za kg 1e na 100km

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Sem ti ogovoril.

Ne nisi. Kolk km narediš ti s tvojim EV, če je vožnja z vsem drugim neodgovorna?

In z električnim se voziš več kot 4x ceneje v Sloveniji, kot sva že računala, pa spet nisi pozorno bral.

Ja, če najdeš model, ki ti je sprejemljiv, za manj kot 20 jurjev več od podobnega bencinarja, in če nameravaš v naslednjih 10 letih porabit za 20 jurjev goriva, potem si zmagal. Kar sem tudi stokrat napisal, pa ti itak ne bereš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WarpedGone ::

Zato da ti resnico zabijem v faco, ker drugače ne gre.

Žal to ne spremeni ničesar ... IQ druge strani ostane enak, le še težje obvladuje svoja čustva in le še bol te sovraži.

Ni druge kot take idijote odpisat kot zgubljene. Kar tudi so.
Hkrati so tudi nepomembni in pretežno neškodljivi. Njihov IQ tipično ne zadošča za nek omembme vreden income in so s tem itak obsojeni na kupovanje rabljenih zadev za par jurjev. Tudi če jih 'zbudiš', ne boš spremenil ničesar.

Kdor je sposoben videt, že vidi, da se je svet par let nazaj obrnil. Le kup tankerjev je še na poti vsak proti svoji obali, brez najmanjše možnosti spremenit svojo usodo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Sem ti ogovoril.

Ne nisi. Kolk km narediš ti s tvojim EV, če je vožnja z vsem drugim neodgovorna?


Ja sem. Nimam svojega EV-ja, ker se pri 5000 kilometrov na leto ne bi finančno izplačal. Tisti ki pa dela vsaj 10 k na leto (povprečje je 5k na leto), tisti pa je zelo enodgovoren ker zato ker ni izobražen in je bias ga ne kupi, tudi če bi se mu finančno splačal. Še več, tudi večina tistih ki delajo povprečno število km na leto (15 k) tudi večin tistih ga ne kupi, čeprav bi se jim finačno splačal. Še več: tudi večina tistih ki delajo 3O k na leto ga ne kupi čeprav bi se jim finačno splačal.

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

Zato da ti resnico zabijem v faco, ker drugače ne gre.

Žal to ne spremeni ničesar ... IQ druge strani ostane enak, le še težje obvladuje svoja čustva in le še bol te sovraži.

Ni druge kot take idijote odpisat kot zgubljene. Kar tudi so.
Hkrati so tudi nepomembni in pretežno neškodljivi. Njihov IQ tipično ne zadošča za nek omembme vreden income in so s tem itak obsojeni na kupovanje rabljenih zadev za par jurjev. Tudi če jih 'zbudiš', ne boš spremenil ničesar.

Kdor je sposoben videt, že vidi, da se je svet par let nazaj obrnil. Le kup tankerjev je še na poti vsak proti svoji obali, brez najmanjše možnosti spremenit svojo usodo.

Ja svet se je mocno spremenil. V zda je benz pod 1usd galon, 20 milijonov brezposelnih in to je sele zacetek. Konec subvencij za kupce tesel. Zagotovo zmagovalna kombinacija za evje.
:))

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Sem ti ogovoril.

Ne nisi. Kolk km narediš ti s tvojim EV, če je vožnja z vsem drugim neodgovorna?

In z električnim se voziš več kot 4x ceneje v Sloveniji, kot sva že računala, pa spet nisi pozorno bral.

Ja, če najdeš model, ki ti je sprejemljiv, za manj kot 20 jurjev več od podobnega bencinarja, in če nameravaš v naslednjih 10 letih porabit za 20 jurjev goriva, potem si zmagal. Kar sem tudi stokrat napisal, pa ti itak ne bereš.


Ja sem. Nimam svojega EV-ja, ker se pri 5000 kilometrov na leto ne bi finančno izplačal. Tisti ki pa dela vsaj 10 k na leto (povprečje je 5k na leto), tisti pa je zelo enodgovoren ker zato ker ni izobražen in je bias ga ne kupi, tudi če bi se mu finančno splačal. Še več, tudi večina tistih ki delajo povprečno število km na leto (15 k) tudi večin tistih ga ne kupi, čeprav bi se jim finačno splačal. Še več: tudi večina tistih ki delajo 3O k na leto ga ne kupi čeprav bi se jim finačno splačal.

Sprejemljiv je vsak če nisi razvajen. Vsak te pripelje iz točke A do točke B, kar je tudi funkcija avtomobila. Zakaj samo 10 let. Saj življenska doba je mnogo več. In ne rabiš nujno pod 20k iskat (lahko je tudi več pa se še vedno splača, dobiš ga pa že za 15k). In ne rabiš nujno 20k stane električni avto, 20K moram prišparati na gorivu. Ta logika je sfaljena. Ti moraš gledati RAZLIKO V CENI med EV in dieslom. RAZLIKA v ceni je važna. In uupoštevati moraš tudi vse druge prihranke v primerjavi z navadnim: dosti manj za servise, manj za parkirnine in cestnine ipd.

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

https://ackondor.si/wp-content/uploads/...
12.5k je cng up brez centa subvencij. Poraba 2.5-3kg na 100km. Po trenutnih cenah pri gen-i 35c za kg 1e na 100km


Poraba je veliko večja. Cene na kg so pa 1,21 EUR na kilogram v Sloveniji, ne pa 35 centov. To debato sva že imela. Postavitev lastne črpalke za CNG se ti ne izplača finančno. Če boš naredil CNG postajo za celo mesto se ti mogoče splača ali pa tudi ne, odvisno koliko cng-jev bo obiskovalo tvojo črpalko. Domača cng polnilnica se pa ne splača nikoli kar smo že računali če si pozabil (ni mi jasno kako lahko tako hitro pozabiš, saj ni bilo več kot par dni od tega, zelo slab spomin imaš zgleda..). Pobrskaj za nazaj za izračuni, saj boš našel.

Valvoline je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Zato da ti resnico zabijem v faco, ker drugače ne gre.

Žal to ne spremeni ničesar ... IQ druge strani ostane enak, le še težje obvladuje svoja čustva in le še bol te sovraži.

Ni druge kot take idijote odpisat kot zgubljene. Kar tudi so.
Hkrati so tudi nepomembni in pretežno neškodljivi. Njihov IQ tipično ne zadošča za nek omembme vreden income in so s tem itak obsojeni na kupovanje rabljenih zadev za par jurjev. Tudi če jih 'zbudiš', ne boš spremenil ničesar.

Kdor je sposoben videt, že vidi, da se je svet par let nazaj obrnil. Le kup tankerjev je še na poti vsak proti svoji obali, brez najmanjše možnosti spremenit svojo usodo.

Ja svet se je mocno spremenil. V zda je benz pod 1usd galon, 20 milijonov brezposelnih in to je sele zacetek. Konec subvencij za kupce tesel. Zagotovo zmagovalna kombinacija za evje.
:))


Kje je je 1 $ na galono? veliko več je. In tudi če bi bil hipotetično 1 $ na galono je še vedno strošek vožnje z električnim manjši.

WarpedGone je izjavil:

Zato da ti resnico zabijem v faco, ker drugače ne gre.

Žal to ne spremeni ničesar ... IQ druge strani ostane enak, le še težje obvladuje svoja čustva in le še bol te sovraži.

Ni druge kot take idijote odpisat kot zgubljene. Kar tudi so.
Hkrati so tudi nepomembni in pretežno neškodljivi. Njihov IQ tipično ne zadošča za nek omembme vreden income in so s tem itak obsojeni na kupovanje rabljenih zadev za par jurjev. Tudi če jih 'zbudiš', ne boš spremenil ničesar.

Kdor je sposoben videt, že vidi, da se je svet par let nazaj obrnil. Le kup tankerjev je še na poti vsak proti svoji obali, brez najmanjše možnosti spremenit svojo usodo.


Maš prav, se strinjam, dobro si povedal :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Sprejemljiv je vsak če nisi razvajen. Vsak te pripelje iz točke A do točke B, kar je tudi funkcija avtomobila. Zakaj samo 10 let. Saj življenska doba je mnogo več. In ne rabiš nujno pod 20k iskat (lahko je tudi več pa se še vedno splača, dobiš ga pa že za 15k). In ne rabiš nujno 20k stane električni avto, 20K moram prišparati na gorivu. Ta logika je sfaljena. Ti moraš gledati RAZLIKO V CENI med EV in dieslom. RAZLIKA v ceni je važna. In uupoštevati moraš tudi vse druge prihranke v primerjavi z navadnim: dosti manj za servise, manj za parkirnine in cestnine ipd.


Sej razliko v ceni sem tudi računal. Jaz bi z veseljem kupil EV, pa nisem, sem corollo karavan hibrid za 25 jurjev. Za manj kot 45 na dobiš nič niti približno tako uporabnega na elektriko, in še zmeraj bi ta reč za 45 jurjev imela 300 km dosega po avtocesti in manjši prtljažnik, na kakšnega pa še kljuke ne bi mogel nataknit. Pa je 25 jurjev še veliko za karavana, če bi mi bilo vseeno za avtomatski menjalnik in še kakšno malenkost, bi tak avto bil lahko tudi 17 jurjev. Razlika v ceni pa 28. Pri treh tankih goriva na mesec, bi trajalo 11 let, da prišparam 20 jurjev, tudi če bi bila elektrika zastonj. Če vzamemo tvojo porabo 1,5 evra na 100 km, bi moral naredit 450,000 km preden bi bil na nuli. In to moram še enkrat napisat, ker prvič ne boš prebral, še zmeraj bi naredil 300 km po avtocesti, in ne vem če si bi upal s takim avtom, ki se potem polni eno uro, in z malim otrokom na 800-1000 km dolgo pot. Tu prišparanih par jurjev na 15-20 let al kolk bi ti rad imel življenjske dobe, pač nič ne pomeni. Avto je draga reč, v vsakem primeru.
Imamo pa doma 3 avte, in ostala dva bi bila komot električna, in tudi bosta, ko bosta fuč. Če se bo dobilo kaj spodobnega za 12-13 jurjev ali kitajskega za 8. Ker nek zoe za 24+ je pač predrag za tak hec, ker s temi spet ne naredimo tolk km.
Bi "preživel" z električni zoetom namesto tistim karavanom za isti denar, in prišparano goro denarja na gorivu v 10 letih? Najbrž bi, ampak bi tudi z dacio sandero na plin za 10 jurjev, ki porabi 3,5 evra na 100 km, pa raje ne bom tvegal, niti z enim niti z drugim. Čez 10-15 let ko bo treba menjat karavana, pričakujem nekaj za normalen denar z vsaj 100+ kwh baterijo, drugače se spet škoda menit.

borisk ::

CNG je v celju manj kot €

https://www.energetika-ce.si/polnilnica...

Sneznik ::

borisk je izjavil:

CNG je v celju manj kot €

https://www.energetika-ce.si/polnilnica...


To ne spremeni izračuna. Ev je še vedno celiko cenejši. Vzemimo za primer Cng ki ga je Valvorine promoviral da ga bo kupil. Povpečna porabo ima 4,44 kg cng na 100 km. Link do izmerjene realne porabe velike količine realnih uporabnikov je par stani nazaj.

Audi a3 g-tron poraba 4,33 kg/100 km, (vir: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
Tesla Model 3 poraba 18,7 kWh/100 km, (vir: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...

Izračunajmo:

CNG avto: 4,33 kg*1 EUR = 4,33 EUR na 100 km
električni avto(poceni tarifa): 18,7 kWh x 0,08 EUR/kwh= 1,5 EUR na 100 km

Z CNG- avto se voziš za 2,9 krat DRAŽJE kot z električnim (4,33 / 1,5 =2,88).

Utk ::

Voziš se 3 evre dražje. Za razliko v ceni 10 jurjev moraš naredit 333,333 km. Za naslednjih 10 jurjev razlike v ceni, moraš naredit 666,666 km. Tolk jih pa že res malokater avto naredi v življenjski dobi.
Ampak dajmo dramatizirat, 3x dražje!!!!11!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WarpedGone ::

UTK:
in še zmeraj bi ta reč za 45 jurjev imela 300 km dosega po avtocesti


A to pomeni da ne moreš nikamor dlje kot 150km od doma?
Al kaj točno želiš povedat?

Za AC potovanja ne potrebuješ velike baterije, ker je omrežje hitrih polnilnic povsem zadostno. Al maš manjšo al večjo boš praktično stal enako pogosto, le par minut dlje zarad počasnejšega filanja.

Večja baterija koristi za dnevno več urno skakanje gor in dol brez vmesnega polnjenja ... Pot LJ-MB-LJ mi pokuri nekje 60% tavelke baterije... štart z 80% pomeni pristanek z 20%. Zadostuje še za kakšno skakanje okrog Mb pred povratkom domov. Tamala baterija tega nebi omogočala.

Pot Lj-Salzburg-Lj je praktično enaka z malo kot z velko baterijo. SC postaje so posejane tako da mala baterija povsem zadostuje.

UTK:
Voziš se 3 evre dražje. Za razliko v ceni 10 jurjev moraš naredit 333,333 km. Za naslednjih 10 jurjev razlike v ceni, moraš naredit 666,666 km. Tolk jih pa že res malokater avto naredi v življenjski dobi.
Ampak dajmo dramatizirat, 3x dražje!!!!11!


Kje je skrita laž?
V trditvi da je vožnja na bencin enakovredna vožnji na štrom, razlika le v ceni energije.

Totalna nesramna idiotska laž. Ampak dokler se nisi peljal z EV, sploh pa dokler si ga nisi lastil in z njim naredu več km, jo naivno kupuješ in sprejemaš kot resnico.

Vožnja *nobenega* ICE ne pride niti blizu vožnji kateregakoli EV.
Razlika v ceni energenta ni faktor sploh. Je le edino, kar si lastnik ICE lahko predstavlja kot razliko, dokler si ne lasti EV.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Lani sem naredu 1300 km v 13 urah s kantico za 12 jurjev. Skupaj z vsemi postanki, gužvami in vsem. In z otrokom, ki je postal siten 500 km pred domom in tudi postanki več niso pomagali.
Dovolj rečeno?

Vožnja *nobenega* ICE ne pride niti blizu vožnji kateregakoli EV.

Meni je to jasno, ampak o tem se lahko pogovarjamo šele ko izenačimo uporabnost.
Če se tesla vozi bolje od kombija, mi to en kurc pomaga, če rabim kombi. Morda samo mislim, da rabim kombi, pa ga v resnici ne, ampak tudi to ni pomembno.
Jaz sem prvi za to, da se vsaj 2/3 avtov danes na cesti nadomesti z električnimi, to je komot možno brez da kdo "trpi". Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Sprejemljiv je vsak če nisi razvajen. Vsak te pripelje iz točke A do točke B, kar je tudi funkcija avtomobila. Zakaj samo 10 let. Saj življenska doba je mnogo več. In ne rabiš nujno pod 20k iskat (lahko je tudi več pa se še vedno splača, dobiš ga pa že za 15k). In ne rabiš nujno 20k stane električni avto, 20K moram prišparati na gorivu. Ta logika je sfaljena. Ti moraš gledati RAZLIKO V CENI med EV in dieslom. RAZLIKA v ceni je važna. In uupoštevati moraš tudi vse druge prihranke v primerjavi z navadnim: dosti manj za servise, manj za parkirnine in cestnine ipd.


Sej razliko v ceni sem tudi računal. Jaz bi z veseljem kupil EV, pa nisem, sem corollo karavan hibrid za 25 jurjev. Za manj kot 45 na dobiš nič niti približno tako uporabnega na elektriko, in še zmeraj bi ta reč za 45 jurjev imela 300 km dosega po avtocesti in manjši prtljažnik, na kakšnega pa še kljuke ne bi mogel nataknit. Pa je 25 jurjev še veliko za karavana, če bi mi bilo vseeno za avtomatski menjalnik in še kakšno malenkost, bi tak avto bil lahko tudi 17 jurjev. Razlika v ceni pa 28. Pri treh tankih goriva na mesec, bi trajalo 11 let, da prišparam 20 jurjev, tudi če bi bila elektrika zastonj. Če vzamemo tvojo porabo 1,5 evra na 100 km, bi moral naredit 450,000 km preden bi bil na nuli. In to moram še enkrat napisat, ker prvič ne boš prebral, še zmeraj bi naredil 300 km po avtocesti, in ne vem če si bi upal s takim avtom, ki se potem polni eno uro, in z malim otrokom na 800-1000 km dolgo pot. Tu prišparanih par jurjev na 15-20 let al kolk bi ti rad imel življenjske dobe, pač nič ne pomeni. Avto je draga reč, v vsakem primeru.
Imamo pa doma 3 avte, in ostala dva bi bila komot električna, in tudi bosta, ko bosta fuč. Če se bo dobilo kaj spodobnega za 12-13 jurjev ali kitajskega za 8. Ker nek zoe za 24+ je pač predrag za tak hec, ker s temi spet ne naredimo tolk km.
Bi "preživel" z električni zoetom namesto tistim karavanom za isti denar, in prišparano goro denarja na gorivu v 10 letih? Najbrž bi, ampak bi tudi z dacio sandero na plin za 10 jurjev, ki porabi 3,5 evra na 100 km, pa raje ne bom tvegal, niti z enim niti z drugim. Čez 10-15 let ko bo treba menjat karavana, pričakujem nekaj za normalen denar z vsaj 100+ kwh baterijo, drugače se spet škoda menit.


ja kako si upošteval če pa si napisal dobesedno tole?! : "Ja, če najdeš model, ki ti je sprejemljiv, za manj kot 20 jurjev več od podobnega bencinarja, in če nameravaš v naslednjih 10 letih porabit za 20 jurjev goriva, potem si zmagal."

Ti si napisal avto stane X, torej moram X prišparati na gorivu. Kot da dizelaš je pa zastonj al kaj?! WTF model.

Slabo si tole izračunal, vse narobe, brez zamere, ampak napačne številke si upošteval.

Consumption: Toyota - Corolla Hybrid: 5,26 litra na 100 km.
Vir: https://www.spritmonitor.de/en/overview...

Torej ti tale Toyota hibrid kuri 5,26 x 1,3 €/l (povprečna cena bencina za naslenjih 10 let, vsaj toliko, verjeno bo še več ampak ok). Kuri ti 6,83 € na 100 km. Električni ti kuri samo 1,5 € na 100 km. To pomeni da pri 100 km prišparaš 5,33 €. Pri 1000 km prišpraraš 53,3 €.

To pomeni da pri 25k kilometrov na leto prišparaš 25 x 53,3 € = 1332 €

To pomeni da se ti recimo 5k večje nabavne cene povrne že v 5000 / 1332 = 3,75 leta. Manj kot 4-rih letih. In za 30k že dobiš kar solidnega električnega.

Zadeva se ti povprne po 93000 kilometrih, ne pa 450k kot si napačno izračunal.

300 km na avtocesti je zadosti. Imaš polnilnice povsod. Tudi uro počakati ni problem parkrat na leto, razen če si razvajen do amena. Če hočeš čakati manj, lahko tudi kupiš Teslo, samo boš plačal luksuz.

Kitajski se dobijo že za manj kot 12-13 jurjev. Tudi za 8 jurjev kitajski te pripelje od točke a do točke b. Če nisi razvajen se ti splača.

Električni bi se ti splačal že sedaj, kot si sam napisal. Vendar ti si raje izbral hibrida. Hibridi so po mojem mnenju neumnost, ker še vedno imaš bencinarja notr z vsem dragim vzdrževanjem ki ga bencinarji imajo. Tako da za servise daješ ogromno. Pri električnem praktično nič.

Se pa strinjam da čez 10 let bodo EV-ji imeli 100 kWh baterijo in bodo ful ceneši kot zdaj. Vendar splačal bi se ti že sedaj, kot si sam napisal in kot je potrdil tudi moj izračun. Splačal bi se ti že po cca 4 letih.

novaa ::

a_borlak je izjavil:

Pri e-Up!, Citigo EV in Mii pozabljaš eno stvar, jih ni za dobiti, so vsi pokupljeni. Oziroma je trenutno čakalna vrsta v Sloveniji tja v 2021. Če mene vprašaš je večji problem to, da imaš trenutno spodoben električni avto za 21k (če ne upoštevaš subvencije), naslednji najcenejši je 30k, vmes pa nič.


uh uh res je... komaj čakam da mojega Citigo EVja prevzmamem naslednji teden :D

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Voziš se 3 evre dražje. Za razliko v ceni 10 jurjev moraš naredit 333,333 km. Za naslednjih 10 jurjev razlike v ceni, moraš naredit 666,666 km. Tolk jih pa že res malokater avto naredi v življenjski dobi.
Ampak dajmo dramatizirat, 3x dražje!!!!11!


Razlika ni 10 jurjev. Dacia sandero kot si povedal je 10 jurjev (nisem šel preverjat če si se zlagal tako kot si se že dostkrat. Ampak ajde upoštevajmo tvojo ceno 10 jurjev). Volkswagen E-up je manj kot 15 jurjev. Razlika je 5 jurjev.

Cng po 1 € iz zgornjega izračuna je samo če živiš v Celju, če ne je po 1,21 €. Ampak ajde, recimo da si iz Celja. Dajmo to upoštevat da boš srečen.

5 jurjev / 2,88 € = 176 tisoč km je vračilna doba. Pri 25k na leto je to samo 6 let!!!

Če pa živiš kje drugje, ne v celju je pa razlika še manjša! :) Tako da, če si kupil hibrida ker ti je všeč na pogled ali karkoli, prav, to je tvoja odločitev in tvoj denar. Povem pa ti da si naredil ekonomsko neumnost. Električni bi se ti mnogo bolj splačal.

novaa ::

Valvoline je izjavil:

https://ackondor.si/wp-content/uploads/...
12.5k je cng up brez centa subvencij. Poraba 2.5-3kg na 100km. Po trenutnih cenah pri gen-i 35c za kg 1e na 100km


dodaj še avtomatski menjalnik, webasto,.....

WarpedGone ::

UTK:
Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.


+100 let po 'zmagi' ICE le ti še vedno v 100% ne morejo nadomestit konjev in kočij. Kolk točno to pomaga proizvajalcem kočij in rejcem konj?

Klasičjno črno/belo razmišlanje, al 100% al pa 0%, tistega vmes ni ...
Če potrebuješ avtobus si ga boš kupu al pa prilagodil zahteve.

Sam ponudba novih avtobusov se bo hudo skrčila, šraufanje rabljenih bo pa možno le pri ne-pooblaščencih.
Pa otroci te bodo spraševali zakaj jih še vedno zastrupljaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Kot rečeno, ne znaš brat.
ja kako si upošteval če pa si napisal dobesedno tole?! : "Ja, če najdeš model, ki ti je sprejemljiv, za manj kot 20 jurjev več od podobnega bencinarja,


Meni porabi pod 5 litri. Kolk porabi drugim, me ne zanima. Jaz se vozim za 6 evrov na 100 km. In to je 4,5 več kot na elektriko. Pa tudi če bi bilo 5 več, ni bistveno, ker:

To pomeni da se ti recimo 5k večje nabavne cene


je tole epska kozlarija. Kaj na elektriko dobim za 30 jurjev? Daj link.

Tudi uro počakati ni problem parkrat na leto, razen če si razvajen do amena.

Meni ni problem, nekaterim pa je. A se ti zdi, da bi kupil karavana, če se bi sam okoli vozil?

Električni bi se ti splačal že sedaj, kot si sam napisal.

Še bolj se bi splačal bicikl.

Hibridi so po mojem mnenju neumnost, ker še vedno imaš bencinarja notr z vsem dragim vzdrževanjem ki ga bencinarji imajo.

Najprej mi daj električni model s 600 litrskim prtljažnikom, kljuko in 1500 km dnevnega dosega tudi izven polnilnic določene firme, potem se lahko pogovarjamo o TCO.

WarpedGone je izjavil:

UTK:
Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.


+100 let po 'zmagi' ICE le ti še vedno v 100% ne morejo nadomestit konjev in kočij. Kolk točno to pomaga proizvajalcem kočij in rejcem konj?

Klasičjno črno/belo razmišlanje, al 100% al pa 0%, tistega vmes ni ...
Če potrebuješ avtobus si ga boš kupu al pa prilagodil zahteve.

Sam ponudba novih avtobusov se bo hudo skrčila, šraufanje rabljenih bo pa možno le pri ne-pooblaščencih.
Pa otroci te bodo spraševali zakaj jih še vedno zastrupljaš.

Nekaj si napol bral, ker sem čisto jasno napisal, da 2/3 mojih, in vseh ostalih avtov na cesti, komot elektrika nadomesti. Kar pa ne pomeni, da so ostali avti neumni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Lani sem naredu 1300 km v 13 urah s kantico za 12 jurjev. Skupaj z vsemi postanki, gužvami in vsem. In z otrokom, ki je postal siten 500 km pred domom in tudi postanki več niso pomagali.
Dovolj rečeno?

Vožnja *nobenega* ICE ne pride niti blizu vožnji kateregakoli EV.

Meni je to jasno, ampak o tem se lahko pogovarjamo šele ko izenačimo uporabnost.
Če se tesla vozi bolje od kombija, mi to en kurc pomaga, če rabim kombi. Morda samo mislim, da rabim kombi, pa ga v resnici ne, ampak tudi to ni pomembno.
Jaz sem prvi za to, da se vsaj 2/3 avtov danes na cesti nadomesti z električnimi, to je komot možno brez da kdo "trpi". Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.


Naredil si 1300 km v 10 urah. Torej si delal povpečno 100 km/h, se strinjaš (upam da nisi tako neumen da se nebi). Guess what. Tudi električni zmorejo 100 km/h POVPREČNE hitrosti. Bjørn Nyland redno dela 1000 km challenge in naredi 1000 km v 10 urah (ali kakšno uro ali 2 več za kakšne bolj jajc modele). Razlika v času potovanja je zanemarljiva, sploh ko upoštevaš da 1300 km v enem kosu narediš verjetno samo nekajkrat na leto (pa še to sem verjetno preveč rekel).

WarpedGone ::

Kar pa ne pomeni, da so ostali avti neumni.


Ne/umnost ni faktor ... šteje le al bo za njih dovolj trga da proizvajalci preživijo. Marsikaj si lahk zmislim, kar bi blo ful koristno in smiselno zame ampak tega nihče ne proizvaja, ker nas takih ni zadost.

Vse skup je zatekanje v enomestne procente use-caseov ko se EV danes ne izide v dost veliki meri in hkratno zanemarjanje večine primerov, ko je EV bistveno boljša izbira.

Kaj je vzrok temu vzorcu?
Neumnost?
Strah?
Propaganda?

Ja.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

EV ima zelo očitno prednost: cost per mile (daljša življenska doba, nižji stroški vzdrževanja, nižji stroški goriva)
EV ima zelo očitno pomankljivost: doseg - kar delno negira prejšnjo točko, ker ne moreš štepat nadnormalno veliko km

Z izboljšavo baterij (cena, kapaciteta) se bosta ti dve lastnosti vedno bolj zbliževali. EV nikoli ne bo lastniško cenejši za nekoga, ki ima avto parkiran v garaži in gre samo v nedeljo k maši.

Imaš pa aplikacije kjer je EV superioren iz vidika stroška:
- carsharing
- transport

Čakamo samo na baterije da gredo naprej po svoji kivulji nižanja cene in večanja kapacitete, give it 5 years, max.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
849 / 1184
»»