Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Grey ::
LiPo baterija za normalen avto stane nekaj manj kot 6000€. Seveda je ustrezen pristop za realizacijo elektroavtomobilov, da se baterije ali konstantno polnijo med vožnjo (WiFi energija) ali pa se jih menja na Petrolu. Torej je potrebna standardizacija baterijskih packov, ker tudi vsi avtomobili danes vozijo na enak bencin mar ne?
Avto mora tehtat manj kot ali ~1000kg s 4 osebami v avtu, pospeški ranga cca 11s do 100km/h, aerodinamično zelo dobra oblika, izredno lahki umetni materiali za ogrodje, ožje gume za podvozje, potovalna hitrost 110km/h in voila vozimo se lahko cca 150-200km daleč. Tako niti ni potrebe, da avto stane 40000€...razen seveda zaradi ožemanja naroda to pa. Če bi radi podaljšali driving range pa se vrže čez celoten avto sončne celice.
Avto mora tehtat manj kot ali ~1000kg s 4 osebami v avtu, pospeški ranga cca 11s do 100km/h, aerodinamično zelo dobra oblika, izredno lahki umetni materiali za ogrodje, ožje gume za podvozje, potovalna hitrost 110km/h in voila vozimo se lahko cca 150-200km daleč. Tako niti ni potrebe, da avto stane 40000€...razen seveda zaradi ožemanja naroda to pa. Če bi radi podaljšali driving range pa se vrže čez celoten avto sončne celice.

TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

guest #44 ::
Ne sledim temi pogosto, ampak glede debat gas vs. electric. Elektromotor je precej bolj superioren od bencinca, sam ta klinčeva baterija jebe.

WarpedGone ::
Bencin/nafto še bistveno bistveno bolj jebe klinčev batni motor.
Ker smo tega vajeni od malega, sploh ne prepoznamo tega kot nek problem - tko pač je, da gre 80% nafte/bencina skozi auspuh ven.
Natankaš 50 litrov bencina, od tega ga ponucaš 10 litrov, 40 litrov ga pa zliješ stran.
Ker smo tega vajeni od malega, sploh ne prepoznamo tega kot nek problem - tko pač je, da gre 80% nafte/bencina skozi auspuh ven.
Natankaš 50 litrov bencina, od tega ga ponucaš 10 litrov, 40 litrov ga pa zliješ stran.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::
Natankaš 50 litrov bencina, od tega ga ponucaš 10 litrov, 40 litrov ga pa zliješ stran.
ša ga natanki 10L že v začetku
/hec
...
veliko gre v segrevanje, trenje v samem motorju itd
el. motor je v tem pogledu mnogo varčnejši

TribesMan ::
Dokler elektrika prihaja iz toplotnega stroja je več al manj vse isti klinac...
Seveda lahko prekrijemo cel planet s sončnimi celicami... :D
V vsakem primeru smo fu**ed.
Seveda lahko prekrijemo cel planet s sončnimi celicami... :D
V vsakem primeru smo fu**ed.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Brane2 ::
WarpedGone je izjavil:
Glede 1:
Format 18650 je za samograditelje (avtombilov) precej nezanimiva zadeva, zaradi precejšnje (in posledično drage) režije. Plus, ne spomnem se da bi sploh v kaki štacuni s to robo že videl posamezne celice.
Sem prechekiral na kitajskih iskalnikih, pa je problem kvečjemu obraten- dobiti sample ob minimalnem naročilu 1.000 kosov.
Dobijo se tudi 3.000 mAh zadeve. Je pa seveda precej horror-štorij s kitajske, ampak kot je videti je velika večina povsem resnih proizvajalcev, ki pač prodajajo tudi unbranded verzijo direkt iz proizvodnje.
Zdaj, če člen tehta 45g in če res nese 3.000 mAh ( ajde ob relativno blagem praznjenju ), potem je to lahko zelo zanimivo, tudi ob "režiji"...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

WarpedGone ::
Trenje ipd. so v bistvu manjši del problema, večji del (2/3 do 3/4) je sam osnovni princip delovanja. Bencinski motor je v idealu (brez vsakega trenja in tehnoloških pomanjkjivosti) učinkovit okol 25%, dizl pa morda 33% (sem radodaren). Ko to postaviš v vsakdan mestne vožnje prideš na 10% - 15% realnega izkoristka energije v gorivu.
Za ilustracijo:
- Teslinih 56 kWh energije zadošča za cca 400 km dosega
- 56 kWh je približno 6,3 litrov bencina oz. 5,5 litrov nafte
- bencinar / naftaš pokurita okrog 600 Wh/km, električar pa okrog 150 Wh / km
Električni pogon pomeni izboljšavo energetske učinkovitosti za faktor 4. Učinkovitost električnega pogona se v mestnem prometu še opazno poveča, medtem ko učinkovitost bencina/dizla močno pade (za tretjino do polovico).
Zato tudi če bi znali nafto izkoristit v 70% je elektro pogon the-way-to-go. Ni problem nafta per-se, problem je batni motor.
V globalni energetski enačbi je vsota pod črto pritty-much "stabilna", razlike so v niansah. Ampak ker vsa pakiranja energij niso ekvivalentna zaradi močnosti izbrabe, te nianse niso tako nepomembne.
So pa vsaj na papirju že tudi jedrski reaktorji, ki direktno "proizvajajo" električno/napetost in tok. Npr. Bussardov fuzijski reaktor je tak.
Za ilustracijo:
- Teslinih 56 kWh energije zadošča za cca 400 km dosega
- 56 kWh je približno 6,3 litrov bencina oz. 5,5 litrov nafte
- bencinar / naftaš pokurita okrog 600 Wh/km, električar pa okrog 150 Wh / km
Električni pogon pomeni izboljšavo energetske učinkovitosti za faktor 4. Učinkovitost električnega pogona se v mestnem prometu še opazno poveča, medtem ko učinkovitost bencina/dizla močno pade (za tretjino do polovico).
Zato tudi če bi znali nafto izkoristit v 70% je elektro pogon the-way-to-go. Ni problem nafta per-se, problem je batni motor.
Dokler elektrika prihaja iz toplotnega stroja je več al manj vse isti klinac...
V globalni energetski enačbi je vsota pod črto pritty-much "stabilna", razlike so v niansah. Ampak ker vsa pakiranja energij niso ekvivalentna zaradi močnosti izbrabe, te nianse niso tako nepomembne.
So pa vsaj na papirju že tudi jedrski reaktorji, ki direktno "proizvajajo" električno/napetost in tok. Npr. Bussardov fuzijski reaktor je tak.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

TribesMan ::
Vsota je stabilna, ampak še vedno iz enega litra nafte/bencina/plina/premoga ne dobiš ven več kot 50% razpoložljive energije. Potem pa odštej še izgube na omrežju, ter izgube, ki se pojavljajo ob polnjenju, pa še kaj... Seveda je boljše, nikoli pa to ne bo 70%.
Zato je tista številka 150Wh/km zelo zavajajoča.
Zato je tista številka 150Wh/km zelo zavajajoča.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::
Edina prednost štromarja je 0 emisij - oz. emisije, ki se da zbrati na kupu in jih pofiltrirati.
Suma summarum, se še vedno kuri premog ali pa uran.
S stroški namreč ne pride čez.
Zgleda da je taka zadeva tudi blazno draga;
http://cgi.ebay.com/4PCS-LiFePo4-Batter...
Suma summarum, se še vedno kuri premog ali pa uran.
S stroški namreč ne pride čez.
http://xhnykj.en.made-in-china.com/prod...
Take celice bi bile kr simpatične za samogradnjo...
Zgleda da je taka zadeva tudi blazno draga;
http://cgi.ebay.com/4PCS-LiFePo4-Batter...
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

WarpedGone ::
Vsota je stabilna, ampak še vedno iz enega litra nafte/bencina/plina/premoga ne dobiš ven več kot 50% razpoložljive energije.
Itak. Dokler nafta še teče iz zemlje je obstoječ sistem njene izrabe še nekako prebavljiv.
Ko bomo pa moral enkrat kuhat svojo nafto i.e. neko jedrsko energijo zapakirat nek transport, se pa zadeva bistveno spremeni. Potem bo zelo pomembna začetno vložena energija in končni efekt le te. Potem bo umetna nafta v direktni konkurenci z baterijami, vodikom in še čem.
Po drugi strani pa že danes ni ravno veliko elektrarn na nafto. To kar se kuri v elektrarnah tipično ni primerno za kurjenje v avtomobilih. In obratno.
Električni avtomobil je danes dobesedno gnan na uran, premog ali zemeljski plin. Nič od tega razen nekaj malo malega zemeljskega plina, v avtomobilu ni možno kurit. Parni stroj dlje od made-in-doma-spacano v avtomobilu ni prišel. Z razlogom.
Glede samogradnje:
Imaš dve roki in eno glavo ter mogoče še pomočnika ali dva. Količino potrebnega dela zato "optimiziraš" in izločiš kar se da nenujenga dela in komplikacij.
Kompliciranje (in rizik) z vzporedno vezavo majhnih celic zato lepo nadomestiš z enim večjim modulom, kjer je vzporedna vezava izvedena implicitno znotraj samega modula.
Take module lepo zvežeš zaporedno in imaš v rokah nekje 50 do 100 kosov za pomanagirat. Pri samogradnji se zato uporabljajo 100Ah do 200 Ah moduli, na motorjih pa 40-60. Common sense. Cena takega modula za samograditelja se giblje okrog 1,5 USD na Ah oz. okrog 2,5 Wh na dolar. 10 jurjev ti kupi 25kWh v 40Ah ceglih. Če greš drobit na manjše celice se ti strošek še poveča, energetska gostota kompleta pa zmanjša.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

RejZoR ::
Vse, kar je izven teme (o električnih avtomobilih), je pobrisano. In tega se je v zadnjem tednu nabralo kar precej.
Tip, kaj zaboga ti ni jasno!? Komentiral sem da bencinski motor lahko zdrži po 500.000 kilometrov z nekaj vzdrževanja medtem ko bi moral baterije menjat že 2x vmes. In ti greš veselo pobrisat zato ker ni striktno o el. avtih. Omg!?
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

WarpedGone ::
Današnje baterije čist lepo zdržijo 500.000 km in še več.
Če maš z enim polnjenjem doseg 250 kilometrov, je to 2000 polnilnih ciklov. Nič posebnega sploh.
Če delaš po 250 km dnevno, boš to naklepal v kakih 10ih letih. Nič posebnega sploh.
Edin "problem" je, da teh 250 km na polnenje ne bo konstantnih. Ko bo baterija še nova, bo to kakih 500 km na polnjenje, čez 10 let pa le še kakih 200 km na polnjenje.
Baterija bo čez 10 let še vedno precej živa. Le tvojim željam morda ne bo več ustrezala.
Tudi 10 let star avto s 500.000 prevoženimi mojim željam NIKAKOR ne ustreza več.
Če maš z enim polnjenjem doseg 250 kilometrov, je to 2000 polnilnih ciklov. Nič posebnega sploh.
Če delaš po 250 km dnevno, boš to naklepal v kakih 10ih letih. Nič posebnega sploh.
Edin "problem" je, da teh 250 km na polnenje ne bo konstantnih. Ko bo baterija še nova, bo to kakih 500 km na polnjenje, čez 10 let pa le še kakih 200 km na polnjenje.
Baterija bo čez 10 let še vedno precej živa. Le tvojim željam morda ne bo več ustrezala.
Tudi 10 let star avto s 500.000 prevoženimi mojim željam NIKAKOR ne ustreza več.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
Fajn, ampak edini del, ki bo utrpel znaten "wear&tear" bo baterija.
Ta pa že danes cenovno ni nepremagljiva ovira, čez 10 let bo pa kvečjemu cenejša.
Pa tudi če pač pade na 80% kapacitete, pa kaj. Tebi mogoče ne bo ustrezala več, bo pa masa folka "stopnico nižje", katerim bo fajn. Recimo vsem, ki imajo 50+ km do službe.
Ta pa že danes cenovno ni nepremagljiva ovira, čez 10 let bo pa kvečjemu cenejša.
Pa tudi če pač pade na 80% kapacitete, pa kaj. Tebi mogoče ne bo ustrezala več, bo pa masa folka "stopnico nižje", katerim bo fajn. Recimo vsem, ki imajo 50+ km do službe.
On the journey of life, I chose the psycho path.

RejZoR ::
Ja, sam bog ne daj da se odločiš it na morje (dopust pa to), ker boš do tja rabil 2 dni (in npr 350 kilometrov)...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Grey ::

Pyr0Beast ::
Super za obdavčitev.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::
Zgleda da je taka zadeva tudi blazno draga;
http://cgi.ebay.com/4PCS-LiFePo4-Batter...
Videl sem ceno pod 15$ za 16Ah celice. V količinah nad 1000. Meni se ne zdi predrago.
Za battery pack z okoli 20kWh bi rabil 6000€. Če primerjaš to s celicami v ceglih, ker bi za isto zmogljiv pack porabil 8500€.
WarpedGone je izjavil:
Glede samogradnje:
Imaš dve roki in eno glavo ter mogoče še pomočnika ali dva. Količino potrebnega dela zato "optimiziraš" in izločiš kar se da nenujenga dela in komplikacij.
Kompliciranje (in rizik) z vzporedno vezavo majhnih celic zato lepo nadomestiš z enim večjim modulom, kjer je vzporedna vezava izvedena implicitno znotraj samega modula.
Take module lepo zvežeš zaporedno in imaš v rokah nekje 50 do 100 kosov za pomanagirat. Pri samogradnji se zato uporabljajo 100Ah do 200 Ah moduli, na motorjih pa 40-60. Common sense. Cena takega modula za samograditelja se giblje okrog 1,5 USD na Ah oz. okrog 2,5 Wh na dolar. 10 jurjev ti kupi 25kWh v 40Ah ceglih. Če greš drobit na manjše celice se ti strošek še poveča, energetska gostota kompleta pa zmanjša.
40+Ah cegli so rahlo neugodni če hočeš naredit battery pack ki zasede malo prostora. Z manjšimi celicali imaš sicer malce več dela, vendar si lahko zmisliš kakršnokoli konfiguracija. Poleg tega je za doseganje velikih tokov bolje več majhnih enot kot ena velika.
Kar se pa tiče samega nadzora battery packa je pa isti klinac. BMS je enako kompliciran, neglede ali uporabljaš cegle ali pa 20 vzporedno vezanih "palčk".
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()

WarpedGone ::
Za battery pack z okoli 20kWh bi rabil 6000€. Če primerjaš to s celicami v ceglih, ker bi za isto zmogljiv pack porabil 8500€.
Tule ponujajo ThunderSky cegle po 1,075 USD na Ah.
20kWh oz. 135 40Ah ceglov pride 5800 USD, po trenutnem tečaju dobrih 4000 EUR plus transport iz kitajske.
135 ceglov je še vedno precejšnja solata. Če res nucaš 20kWh in ne nucaš 500 V sistemske napetosti, se bol splača it na recimo 27 ceglov po 200 Ah (100Vdc) al pa 52 ceglov po 100Ah (200Vdc). To je še vedno dovolj drobnarije, da čist dovolj dobro izkoristiš razpoložljiv plac, napetostno si pa v rangu človeško-enostavno dobavljivih kontrolerjev in motorjev.
Poleg tega je za doseganje velikih tokov bolje več majhnih enot kot ena velika.
Hitro čez prst pogledano morda ampak v osnovi si omejen s kemijo celic.
Omenjene thundersky zadeve so uradno ratane na 3C konstantnega praznenja. 200Ah cegli ti tako dajo 600A brez posebnega švica. Tokovne špice pa grejo do 20C se pravi 4000 A. Čez glavo dost za normalno uporabo.
Edina resna prednost manjših celic je boljše hlajenje. Ampak to plačaš z več režije in nižjo volumensko gostoto energije.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

guest #44 ::
QUICK DROP??
Fantje dejmo se zresnit. Ne rabimo silit z glavo skozi zid, da postanemo bolj zeleni.
Z bencincom uletiš na prvo zakotno pumpo in si napolniš rezervoar za prit domov. Ta quick drop je tako nepraktična zadeva, ki bo lahko obstajala le na večjih pumpah.
Zadnjič grem na hrvaško in pozabim tankat, čeprav sem že bil na rezervi. Si rečem "ah sej bodo na avtocesti pumpe"...drek, do Poreča ni bilo ene same bencinske. Moral sem zavit v prvo naselje z bencinsko, drugače bi ostal kje na istrski avtocesti.
Če bi imel električni avto bi res ostal. Že res, da bi moral biti bolj pozoren, ampak ni ga čez preprostosti bencina. Dokler pa bo pršla infrastruktura menjave baterij po vsej Evropi pa bo minilo nekaj časa.
Fantje dejmo se zresnit. Ne rabimo silit z glavo skozi zid, da postanemo bolj zeleni.
Z bencincom uletiš na prvo zakotno pumpo in si napolniš rezervoar za prit domov. Ta quick drop je tako nepraktična zadeva, ki bo lahko obstajala le na večjih pumpah.
Zadnjič grem na hrvaško in pozabim tankat, čeprav sem že bil na rezervi. Si rečem "ah sej bodo na avtocesti pumpe"...drek, do Poreča ni bilo ene same bencinske. Moral sem zavit v prvo naselje z bencinsko, drugače bi ostal kje na istrski avtocesti.
Če bi imel električni avto bi res ostal. Že res, da bi moral biti bolj pozoren, ampak ni ga čez preprostosti bencina. Dokler pa bo pršla infrastruktura menjave baterij po vsej Evropi pa bo minilo nekaj časa.

WarpedGone ::
Če bi imel električni avto bi res ostal.
Ja, ker je cela hrvaška še vedno brez elektrike...
Lubi jezus.
Zbogom in hvala za vse ribe

guest #44 ::
WarpedGone je izjavil:
Če bi imel električni avto bi res ostal.
Ja, ker je cela hrvaška še vedno brez elektrike...
Lubi jezus.
Ker boš seveda avto porival po avtocesti do najbližje vtičnice, pa pol še lastnika prepričevat naj ti odstopi elektriko in kako mu boš plačal? Kantica od 5 litrov te spravi do najbližje pumpe.

TribesMan ::
WarpedGone je izjavil:
Hitro čez prst pogledano morda ampak v osnovi si omejen s kemijo celic.
Omenjene thundersky zadeve so uradno ratane na 3C konstantnega praznenja. 200Ah cegli ti tako dajo 600A brez posebnega švica. Tokovne špice pa grejo do 20C se pravi 4000 A. Čez glavo dost za normalno uporabo.
Edina resna prednost manjših celic je boljše hlajenje. Ampak to plačaš z več režije in nižjo volumensko gostoto energije.
Jest bi reku da je boljše hlajenje in večja fleksibilnost pri oblikovanju zunanjih dimenzij battery packa hudo velika prednost, pa tudi notranja upornost battery packa sestavljenega iz malih celic bo manjša 100%. Kar spet pozitivno vpliva na manj segrevanja, manjše sesedanje napetosti, boljše izkoristke pri visokih tokovih...
Ta argument z več režije je mal za lase privlečen, ker na koncu se gre samo za en korak več v postopku. Pač moraš najprej 10-20 celic vezat vzporedno. Big deal.
Glede volumske gostote pa tole:
Thundersky 200Ah = 25.716mm^3/Ah
Headway 16Ah fi40x160mm = 16.000mm^3/Ah (sem računal kot ta je kvader ne valj...)
Seveda headwayu manjka še pakiranje v bloke, samo ne pričakujem da bi zaradi tega porabil 60% več volumna... A ne? :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

RejZoR ::
Največji problem vozil na elektriko je vezanost na električno infrastrukturo, polnjenje v 5 minutah al pa ne, nima veze. Predstavljajte si, da zaradi hudega potresa elektrika izpade za ne vem 3 dni po celi sloveniji. Vse bi se ustavilo, dostave, transport, javni prevoz, osebna vozila, vse. Fail by design. Ravno zarad tega ima bencin poleg pomanjkljivosti to veliko prednost, da je povsem neodvisen in bo motor na bencin deloval tud v takih primerih. Oz na etanol oz vodik.
Oz če si zamislimo najhujši scenarij, neka oblika "apokalipse", bojo vsa prevozna sredstva neuporaben junk. Ne da je to tolk možno kot izpad zaradi potresa zgoraj ampak vseeno, primer je.
Tale Quickdrop je pa tud zgrešen sistem in nikakor rešitev za dejstvo, da trenutna tehnologija baterij enostavno ni zrela za tako rabo.
Torej kupiš avto z novo baterijo, uporabiš Quickdrop in dobiš 4 leta staro "iztrošeno" baterijo kot zamenjavo. Poleg tega, teh dealerjev zagotovo ne bo zadost, ker bi moral imet neko blazno standardiziranost z drugimi proizvajalci el. avtomobilov, skladiščenje baterij in skrbeti za zadostno količino napolnjenih. To mi nikakor ne deluje kot smiselen sistem.
Če mene vprašate je prvi korak k eko avtom etanol, nato pa verjetno gorivne celice. Lokalno proizvedena energija na zahtevo iz neodvisnega vira je 100x bolja ideja kot pa zanič storage elektrike, ki si jo pridobil iz eksternega vira. Tud če bojo drastično izboljšal baterije je odvisnost od zunanjega vira zgrešen sistem, ki nikoli ne bo deloval kot je treba in ponujal istega ugodja kot dandanes bencinski avtmobili.
Mogoče v striktno mestnem okolju s predpogojem, da ne boš nikoli naredil več kot 100km v enem kosu.
Oz če si zamislimo najhujši scenarij, neka oblika "apokalipse", bojo vsa prevozna sredstva neuporaben junk. Ne da je to tolk možno kot izpad zaradi potresa zgoraj ampak vseeno, primer je.
Tale Quickdrop je pa tud zgrešen sistem in nikakor rešitev za dejstvo, da trenutna tehnologija baterij enostavno ni zrela za tako rabo.
Torej kupiš avto z novo baterijo, uporabiš Quickdrop in dobiš 4 leta staro "iztrošeno" baterijo kot zamenjavo. Poleg tega, teh dealerjev zagotovo ne bo zadost, ker bi moral imet neko blazno standardiziranost z drugimi proizvajalci el. avtomobilov, skladiščenje baterij in skrbeti za zadostno količino napolnjenih. To mi nikakor ne deluje kot smiselen sistem.
Če mene vprašate je prvi korak k eko avtom etanol, nato pa verjetno gorivne celice. Lokalno proizvedena energija na zahtevo iz neodvisnega vira je 100x bolja ideja kot pa zanič storage elektrike, ki si jo pridobil iz eksternega vira. Tud če bojo drastično izboljšal baterije je odvisnost od zunanjega vira zgrešen sistem, ki nikoli ne bo deloval kot je treba in ponujal istega ugodja kot dandanes bencinski avtmobili.
Mogoče v striktno mestnem okolju s predpogojem, da ne boš nikoli naredil več kot 100km v enem kosu.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Pyr0Beast ::
WarpedGone je izjavil:
Za battery pack z okoli 20kWh bi rabil 6000€. Če primerjaš to s celicami v ceglih, ker bi za isto zmogljiv pack porabil 8500€.
Tule ponujajo ThunderSky cegle po 1,075 USD na Ah.
20kWh oz. 135 40Ah ceglov pride 5800 USD, po trenutnem tečaju dobrih 4000 EUR plus transport iz kitajske.
135 ceglov je še vedno precejšnja solata. Če res nucaš 20kWh in ne nucaš 500 V sistemske napetosti, se bol splača it na recimo 27 ceglov po 200 Ah (100Vdc) al pa 52 ceglov po 100Ah (200Vdc). To je še vedno dovolj drobnarije, da čist dovolj dobro izkoristiš razpoložljiv plac, napetostno si pa v rangu človeško-enostavno dobavljivih kontrolerjev in motorjev.
Če se jaz prav spomnem, se je enkrat na YT že pojavil 'komentar' teh celic, katerim se odžigajo notranji kontakti in zadeva preprosto crkne.
Sam bi raje rinil v čim večje bloke za izdelavo, saj ti odpadejo težave, ki jih dobiš, če podvajaš kontakte.
Kakor tudi v razmeroma nizko napetost blokov.
Bakra in ostalih zadev je v bateriji namreč popolnoma enako, pa če imaš sistem s 4 ali pa 400V, dokler je Wh enak.
Spremeni se le povezava od porabnika in vira.
V motorju pa je spet bakra popolnoma enako.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::
Ravno zarad tega ima bencin poleg pomanjkljivosti to veliko prednost, da je povsem neodvisen in bo motor na bencin deloval tud v takih primerih.Na naftni embargo, na kilometrske kolone pred parimi črpalkami, ki so še imele gorivo, in podobne zadeve, smo pa priročno pozabili, mar ne?

Od elektrike smo že tako ali tako življenjsko odvisni, tako da če k temu prišteješ še avtomobile, se ne bo prav nič poznalo.
Torej kupiš avto z novo baterijo, uporabiš QuickdropAkumulatorja v tem primeru sploh ne bi kupoval, ampak bi si ga vedno znova samo izposodil, oziroma najel. Kar je v resnici dodatna prednost, ker bi pri nakupu električnega avta ne bi bil obremenjen s celotno celo akumulatorjev (ki predstavljajo pol cene avta).
O.

Pyr0Beast ::
>
Če mene vprašate je prvi korak k eko avtom etanol, nato pa verjetno gorivne celice. Lokalno proizvedena energija na zahtevo iz neodvisnega vira je 100x bolja ideja kot pa zanič storage elektrike, ki si jo pridobil iz eksternega vira. Tud če bojo drastično izboljšal baterije je odvisnost od zunanjega vira zgrešen sistem, ki nikoli ne bo deloval kot je treba in ponujal istega ugodja kot dandanes bencinski avtmobili.
Mogoče v striktno mestnem okolju s predpogojem, da ne boš nikoli naredil več kot 100km v enem kosu.
>
Dizel je bolj zelen od etanola. Korak nazaj je kvečjemu biogorivna ideologija.
>Akumulatorja v tem primeru sploh ne bi kupoval, ampak bi si ga vedno znova samo izposodil, oziroma najel. Kar je v resnici dodatna prednost, ker bi pri nakupu električnega avta ne bi bil obremenjen s celotno celo akumulatorjev (ki predstavljajo pol cene avta).
Konec koncev, boš v življenski dobi avtomobila tak akku le odplačal.
Zdaj se je pa treba odločit ali te ceneje pride kredit ali financiranje enega kupa posrednikov.
Če mene vprašate je prvi korak k eko avtom etanol, nato pa verjetno gorivne celice. Lokalno proizvedena energija na zahtevo iz neodvisnega vira je 100x bolja ideja kot pa zanič storage elektrike, ki si jo pridobil iz eksternega vira. Tud če bojo drastično izboljšal baterije je odvisnost od zunanjega vira zgrešen sistem, ki nikoli ne bo deloval kot je treba in ponujal istega ugodja kot dandanes bencinski avtmobili.
Mogoče v striktno mestnem okolju s predpogojem, da ne boš nikoli naredil več kot 100km v enem kosu.
>
Dizel je bolj zelen od etanola. Korak nazaj je kvečjemu biogorivna ideologija.
>Akumulatorja v tem primeru sploh ne bi kupoval, ampak bi si ga vedno znova samo izposodil, oziroma najel. Kar je v resnici dodatna prednost, ker bi pri nakupu električnega avta ne bi bil obremenjen s celotno celo akumulatorjev (ki predstavljajo pol cene avta).
Konec koncev, boš v življenski dobi avtomobila tak akku le odplačal.
Zdaj se je pa treba odločit ali te ceneje pride kredit ali financiranje enega kupa posrednikov.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

hawkwood ::
Mene pa zanima, če imamo sploh dovolj materiala za masovno proizvodnjo Litij-ionskih baterij. Kot jaz vem Li ni ravno pogost v naravi. Zanimiva se mi je zdela ideja o uporabi Zn-air baterij. Res da so slabše od Li-ionskih, sam bi bilo pa tudi polnjenje lahko nekaj podobnega kot je sedaj. Ko se iztroši lahko enostavno izčrpaš vsebino in napolniš z novo (no v realnosti seveda ni tako enostavno
). Pa tudi Zn je mislim da tretji najpogostejši element, tako da ga imamo na pretek
Lahko je pa seveda tudi mešanica obeh baterij.


Lahko je pa seveda tudi mešanica obeh baterij.

Pyr0Beast ::
Eh. Če bo litija zmanjkalo bomo pa šli na kaj drugega.
V bateriji je itak več bakra in pločevine kakor je samega litija.
V bateriji je itak več bakra in pločevine kakor je samega litija.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gumby ::
Kantica od 5 litrov te spravi do najbližje pumpe.
Daš 5l kantico in en majhen agregat v avto, da napolniš akumulatorje.

my brain hurts

TribesMan ::
Je prednost, če to res nucaš. Če maš industrijsko proizvodnjo tut en dodaten korak pri sestavljanju morda res ni problem, če pa se greš samogradnjo se pa splača minimizirat rizik, kjer se le da. Dodatna zadeva je še BMS, ki je običajno vezan na število celic in ne njihovo velikost. Dvakrat več celic, dvakrat več modulov na celicah, dvakrat več kablovja in možnosti da kak stik ne bo OK. Vsakomur svoje, jaz ne bom kompliciral z vzporedno vezavo.
WTF?!? Resno, zakaj bi za več vzporedno vezanih celic hotel montirati več BMSjev? To nekako nima smisla če mene vprašaš...
Sej Thundersky cegla je notri sestavljena iz manjših zelo verjetno cilindrastih celic, pa ni notri nobenga dodatnega battery management sistema.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::
Cigla iz več celic paralelno ?
WTF !
Jst sem mislu da je to ena velika rolada/štrukelj vse skupaj.
WTF !
Jst sem mislu da je to ena velika rolada/štrukelj vse skupaj.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

energetik ::

WarpedGone ::
Jst sem mislu da je to ena velika rolada/štrukelj vse skupaj.
Pravilno si mislil. Tribes je mal off...
Li bomo rabili za fuzijo. Torej moramo vse iztrošene Li-akumulatorje vestno spravljati, da ga bomo enkrat kasneje spremenili v He.
Če imamo organizirano zbiranje hebene PVC plastike, ne vem zakaj nebi imeli odkupovanja litijevih celic, ki pa dejansko SO nekaj vredne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::
Sej Thundersky cegla je notri sestavljena iz manjših zelo verjetno cilindrastih celic, pa ni notri nobenga dodatnega battery management sistema.
Tvoja lastna slika te demantira.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::
Maš res, niso cilindraste.
Sta pa 2 20Ah paketa vezana vzporedno, in po besedah človeka ki je celico razstavljal:
Torej 2 vzporedno vezani 20Ah klobasi sestavljeni iz 40 vzporedno vezanih "folij"...
Če boš šel malo brat forume, boš opazil veliko komentarjev na vižo, da imajo TS celice precej visoko notranjo upornost (posledica notranje strukture celice). Po raznih meritvah nekje od 3 do 5x višjo kot cilindraste Headway pri isti kapaciteti. Tudi navedbe da te celice zdržijo 10C ali celo več so zelo zelo optimistične. Thundersky je sam napisal da 10C lahko uporabljaš samo pri 50% duty cycleu s periodo 6s... torej 3s 10C in 3s 0A. Še zdaleč ni to continuous uporaba. Tudi 3C ne priporočajo za trajno obremenitev, ker se celice dokaj hitro ogrejejo preko 60°C (temp. kjer začne elektrolit vret).
V splošnem se cilindraste celice obnašajo veliko bolje. In tudi Rimac (Hrvat ki je naredil tistega BMWja) je iz Thunderskya šaltal na cilindraste celice, sedaj pa je šel še na eno boljšo opcijo ploščatih celic (zgleda podobno kot Li-Ion od Kokama)...
Sta pa 2 20Ah paketa vezana vzporedno, in po besedah človeka ki je celico razstavljal:
The two sets are .5ahr plates (foils) paralleled together as well.
Torej 2 vzporedno vezani 20Ah klobasi sestavljeni iz 40 vzporedno vezanih "folij"...
Če boš šel malo brat forume, boš opazil veliko komentarjev na vižo, da imajo TS celice precej visoko notranjo upornost (posledica notranje strukture celice). Po raznih meritvah nekje od 3 do 5x višjo kot cilindraste Headway pri isti kapaciteti. Tudi navedbe da te celice zdržijo 10C ali celo več so zelo zelo optimistične. Thundersky je sam napisal da 10C lahko uporabljaš samo pri 50% duty cycleu s periodo 6s... torej 3s 10C in 3s 0A. Še zdaleč ni to continuous uporaba. Tudi 3C ne priporočajo za trajno obremenitev, ker se celice dokaj hitro ogrejejo preko 60°C (temp. kjer začne elektrolit vret).
V splošnem se cilindraste celice obnašajo veliko bolje. In tudi Rimac (Hrvat ki je naredil tistega BMWja) je iz Thunderskya šaltal na cilindraste celice, sedaj pa je šel še na eno boljšo opcijo ploščatih celic (zgleda podobno kot Li-Ion od Kokama)...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::
Ja, Rimac je že na LiPoly. Kjer je dnar je tut muska.
Mislm, da sma se mal zapletla - ne trdim da je velik cegu be-all, end-all, trdim da ma svoje pluse pred 10x večjim številom malih cilindrov.
Ne vem, kje si zasledil 10C. V "uradnem" prospeku TS obljublja da boš s 3C konstantne obremenitvijo še dobil ven nazivno kapaciteto, pulzna obremenitev pa naj bi bila šla do 20C. Ja, itak se zadeva ob takem švasanju fino greje.
Mislm, da sma se mal zapletla - ne trdim da je velik cegu be-all, end-all, trdim da ma svoje pluse pred 10x večjim številom malih cilindrov.
Tudi navedbe da te celice zdržijo 10C ali celo več so zelo zelo optimistične.
Ne vem, kje si zasledil 10C. V "uradnem" prospeku TS obljublja da boš s 3C konstantne obremenitvijo še dobil ven nazivno kapaciteto, pulzna obremenitev pa naj bi bila šla do 20C. Ja, itak se zadeva ob takem švasanju fino greje.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::
Ma to se meni sliši tko, kot bi rekel da je za DIY velik boljše izbrat DC motor s ščetkami, ker je bolj simpl za krmilt... Al pa da rečeš da je BMS brezveze, ker komot filaš sam 60% DOD pa ne rabiš več skrbet za to.
Sej ne delaš predelave zato da bo bolj simpl. Vsaj jest je nebi...
Na koncu taki detajli odločajo kako malo Wh/km boš dosegel... kar ni zanemarljivo. Zato se meni osebno zdi veliko bolj smiselno porabit kakšen mesec dlje pa zadevo naredit tko kot treba.
Sej ne delaš predelave zato da bo bolj simpl. Vsaj jest je nebi...
Na koncu taki detajli odločajo kako malo Wh/km boš dosegel... kar ni zanemarljivo. Zato se meni osebno zdi veliko bolj smiselno porabit kakšen mesec dlje pa zadevo naredit tko kot treba.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TribesMan ::
Ne gre se tolk za več plačat kot investirat več časa in boljše premislit zadeve.
Če tko gledaš, al narediš basic zadevo z 200Wh/km ali pa z dobro opremo dosžeš pod 120Wh/km (popolnoma izvedljivo in celo glavne komponente dobiš skoraj da na lagerju v Sloveniji). Razlika je taka, da se lahko potem odločiš za manjši in lažji battery pack... ali pa imaš avto ki ima dejansko nekaj dosega...
Hec je v tem ker noben ne zna vprašat. g. Pečjak se je oglasil "pri nas" in dobil komplet za predelave ki ga zdaj pridno uporablja. Rezultati so za moje pojme glede na vložen denar super. Če bi bil še malo bolj tečen (pa ni) bi mu naredili tudi kakšno custom made varianto krmilnika, z boljšimi FETi, ali pa za višje napetosti. Ampk zaenkrat še ni...
Če tko gledaš, al narediš basic zadevo z 200Wh/km ali pa z dobro opremo dosžeš pod 120Wh/km (popolnoma izvedljivo in celo glavne komponente dobiš skoraj da na lagerju v Sloveniji). Razlika je taka, da se lahko potem odločiš za manjši in lažji battery pack... ali pa imaš avto ki ima dejansko nekaj dosega...
Hec je v tem ker noben ne zna vprašat. g. Pečjak se je oglasil "pri nas" in dobil komplet za predelave ki ga zdaj pridno uporablja. Rezultati so za moje pojme glede na vložen denar super. Če bi bil še malo bolj tečen (pa ni) bi mu naredili tudi kakšno custom made varianto krmilnika, z boljšimi FETi, ali pa za višje napetosti. Ampk zaenkrat še ni...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::
BMS narediš sam. Ko narediš prvo ploščico, lahko narediš še vse ostale, saj so popolnoma iste v vseh pogledih.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Lahko ja, če nimaš dovolj bolj pametnega dela.
Tut katerikoli program lahko spesniš v assemblerju - pa to ne pomeni, da je to dobra ideja ali pristop.
Tut katerikoli program lahko spesniš v assemblerju - pa to ne pomeni, da je to dobra ideja ali pristop.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Kaj pa vem ?
Cena je cirka 5€-10€ po ploščici materiala + PCB, brez dela. Overvoltage, undervoltage, overpower, overtemperature, undertemperature, balancing output+controll, ballancing error, uneven cell load, zero discharge when off, optocoupled error outputs, emergency cut-off output.
Pa se da vse to z diskretnimi elementi narediti
Plate daš pa kitajcem za printat, pa pride vse skupaj na PCB-ju velikosti 5x10cm s SMD tehniko, verjetno se bi dalo spravit še na manj
Cena je cirka 5€-10€ po ploščici materiala + PCB, brez dela. Overvoltage, undervoltage, overpower, overtemperature, undertemperature, balancing output+controll, ballancing error, uneven cell load, zero discharge when off, optocoupled error outputs, emergency cut-off output.
Pa se da vse to z diskretnimi elementi narediti
Plate daš pa kitajcem za printat, pa pride vse skupaj na PCB-ju velikosti 5x10cm s SMD tehniko, verjetno se bi dalo spravit še na manj
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()