» »

Zakaj so elektriÄŹni avtomobili prava stvar

Zakaj so elektriÄŹni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 668 669 670 671 672 673

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

Mikrohard je izjavil:

Pri trenutnih generacijah avtov, ki jih lahko polniš na navadno šuko vtičnico, bo država težko pristavila svojo skledico. Mogoče pri cestnini. Bo pa v prihodnosti gotovo nek sistem, ki bo omogočal ločeno zaračunavanje elektrike za avte od ostalih potrošnikov.
... po drugi strani pa država že danes dokaj točno ve, koliko elektrike porabiš doma; in če bo zaradi EV toliko kWh več, najbrž to ne bo tako težko zaračunat?:|

Pri ceni za kWh elektrike, katero plačujemo je že sedaj tam 60% davkov in trošarin ter 40% cena same elektrike. Torej je za državo s tega vidika praktično vseeno ali plačaš bencin ali elektriko. Je pa bistvena razlika pri nakupu. Pri nafti gre denar za nakup v arabski svet, kjer bogatijo razni šejki, pri elektriki pa večinoma ostane doma. Tistih 40% od cene kWh, katero plačujemo se prelije del denarja v plače zaposlenih v elektrogospodarstvu, del denarja se prelije v materialne stroške, del denarja v servisne storitve, del... in od vsega tega država zopet pobira DDV, prispevke, trošarine... Tako pri elektriki od npr. 10 €c/kWh država pobere tam 8 €c, kar pa je že bistveno več kot pri nafti. Poleg pa so še delovna mesta, zaposlenost...
Precej je treba vedeti, preden opaziĹĄ, kako malo veĹĄ.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Pri nafti gre denar za nakup v arabski svet, kjer bogatijo razni šejki, pri elektriki pa večinoma ostane doma.


To NI argument za EVje. To je neumnost. Kolosalna.

m0LN4r ::

Torej bodo EU drzave kmalu obogatele :O
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

m0LN4r ::

Kam bi po vasem mnenju uvrstili ID.3, kaksna je vasa prognoza?

IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

rupsi31 ::

m0LN4r je izjavil:

Kam bi po vasem mnenju uvrstili ID.3, kaksna je vasa prognoza?



ČE bi v slovenščini napisal, bi vsaj vedel kaj prikazuje slika.

Nikec3 ::

m0LN4r je izjavil:

Kam bi po vasem mnenju uvrstili ID.3, kaksna je vasa prognoza?


Med Leafom in Kono.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

mn ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

Pri nafti gre denar za nakup v arabski svet, kjer bogatijo razni šejki, pri elektriki pa večinoma ostane doma.


To NI argument za EVje. To je neumnost. Kolosalna.


Se ne strinjam, to je dober argument za EVje. Seveda, če je resničen. Zahodne države imamo že tako in tako trgovinski primanjkljaj in sem prepričan, da je to pomemben razlog za prehod.

Ni pa najpomembnejši. Najpomembnejši je zmanjšanje onesnaženja v mestih.

kow ::

1) nimamo trgovinski primanjkljaj. EU ima presezek.
2) vprasanje kaksen delez gre res sejkom.. cena je 50 - 60 centov na liter. Distribucija, proces iz nafte v naftne derivate itd.
3) Drzi. Ze zaradi slabega zraka v mestu, bi morali se bolj forsirati EV. Zdi se mi, da se ljudje sploh ne zavedajo kaksen napredek za kvaliteto zivljenja v mestih bi bil cistejsi zrak.

Webmojster ::

Nikec3 je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Kam bi po vasem mnenju uvrstili ID.3, kaksna je vasa prognoza?


Med Leafom in Kono.


Jaz bi bolj stavil med Tesla 3 in Kono - sploh pri najmanjši bateriji.

jernejl ::

telexdell je izjavil:

Pri ceni za kWh elektrike, katero plačujemo je že sedaj tam 60% davkov in trošarin ter 40% cena same elektrike.
Pri bencinu in dizlu je razmerje podobno.

telexdell je izjavil:

Torej je za državo s tega vidika praktično vseeno ali plačaš bencin ali elektriko.
Če porabiš elektrike za 50 evrov, bencina pa za 100 evrov, dobi država od bencina 2x toliko kot od elektrike. Vseeno bi bilo, če bi bila vožnja na elektriko enako draga kot na bencin.

telexdell je izjavil:

Je pa bistvena razlika pri nakupu. Pri nafti gre denar za nakup v arabski svet, kjer bogatijo razni šejki
Kakšna tretjina gre šejkom. Ostalo so prevozniki, naftovodi, rafinerije, davki...

telexdell je izjavil:

pri elektriki pa večinoma ostane doma.
Tudi elektrarne oz. njihove sestavne dele večinoma delajo v tujini, in cena elektrarne ni ravno zanemarljiva.

Okapi ::

jernejl je izjavil:

Kakšna tretjina gre šejkom.
Ampak pride večina nazaj, ker šejki kupujejo lamborghinije, rollse, jahte, letala ...

pegasus ::

m0LN4r je izjavil:

Kam bi po vasem mnenju uvrstili ID.3, kaksna je vasa prognoza?
Ta številka je bistveno odvisna od mase vozila in od aerodinamike. V vsakem primeru bo prevelika, ker bo IMHO masa ene 5x prevelika in aerodinamika 2x preslaba.

kow ::

Elektrarne (in dele) delajo, bolj ali manj, v EU. To ni povsem "tujina".

Okapi je izjavil:

jernejl je izjavil:

Kakšna tretjina gre šejkom.
Ampak pride večina nazaj, ker šejki kupujejo lamborghinije, rollse, jahte, letala ...


Financirajo tudi islamiste, se grejo proxi vojne z Iranci, kupujejo vpliv v muslimanskem svetu (gradijo moseje itd.), imigrantsko delovno silo izkoriscajo se 10x bolj v EU (pa ze tukaj ni ravno raj)... Njihova ureditev ne bo obstala, imo je bolje da se cimprej sesuje. EV lahko tukaj tudi prispevajo delez.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

jernejl ::

kow je izjavil:

Elektrarne (in dele) delajo, bolj ali manj, v EU. To ni povsem "tujina".

Odvisno katere. Tukaj je slika za sončne celice:

vir

J.McLane ::

pegasus je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Kam bi po vasem mnenju uvrstili ID.3, kaksna je vasa prognoza?
Ta številka je bistveno odvisna od mase vozila in od aerodinamike. V vsakem primeru bo prevelika, ker bo IMHO masa ene 5x prevelika in aerodinamika 2x preslaba.


Masa ima pri konstanti hitrosti 120 kmh bolj malo veze, tu bo vse odvisno od aerodinamike in učinkovitosti pogonskega sklopa (tudi polnilca). Ker bo ID3 malo višji Model 3 verjetno ne bo dosegel, ne vidim pa razloga da bi bil slabši od Kone, oz. če bo slabši bo to en velik fail za to njihovo opevano MEB plaformo na kateri bodo praktično vsi njihovi modeli.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

Masa ima pri konstanti hitrosti 120 kmh bolj malo veze,
Pri konstatni hitrosti ne, ima pa ogromno veze v času, ko iz nule prideš do teh 120km/h. Pospeševanj in zaviranj je v današnjem prometu ogromno, na konstatne hitrosti lahko računaš samo pri letalstvu.

Stari maček ::

pegasus je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Masa ima pri konstanti hitrosti 120 kmh bolj malo veze,
Pri konstatni hitrosti ne, ima pa ogromno veze v času, ko iz nule prideš do teh 120km/h. Pospeševanj in zaviranj je v današnjem prometu ogromno, na konstatne hitrosti lahko računaš samo pri letalstvu.

Kotalni upor da ni odvisen od teže????

hammock ::

Stari maček je izjavil:

pegasus je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Masa ima pri konstanti hitrosti 120 kmh bolj malo veze,
Pri konstatni hitrosti ne, ima pa ogromno veze v času, ko iz nule prideš do teh 120km/h. Pospeševanj in zaviranj je v današnjem prometu ogromno, na konstatne hitrosti lahko računaš samo pri letalstvu.

Kotalni upor da ni odvisen od teže????

Je... ampak se ga da bistveno zmanjsati z visjim tlakom v pneumatikah, kar pri tezjem avtu do neke mere lahko naredis. Poleg tega je kotalni upor pri 120km/h v primerjavi z zracnim relativno nepomemben.

LuiIII ::

Jaz še vedno nekako stavim na vodik. Tole je recimo ena zanimiva novica izpred nekaj mesecev. Nekatere velike elektro nemške firme tudi precej delajo na pretvorbi veterne električne energije v vodik. Zna bit še zanimivo.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Masa ima pri konstanti hitrosti 120 kmh bolj malo veze,
Pri konstatni hitrosti ne, ima pa ogromno veze v času, ko iz nule prideš do teh 120km/h. Pospeševanj in zaviranj je v današnjem prometu ogromno, na konstatne hitrosti lahko računaš samo pri letalstvu.


Pri hitrosti 120km/h je vecja masa prednost. ;>

PS: (nad 70km/h)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

rupsi31 ::

O Mercedezu EQC se je ža kaj govorilo? Tole je uletelo na novo ven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: rupsi31 ()

telexdell ::

jernejl je izjavil:

telexdell je izjavil:

Pri ceni za kWh elektrike, katero plačujemo je že sedaj tam 60% davkov in trošarin ter 40% cena same elektrike.
Pri bencinu in dizlu je razmerje podobno.

telexdell je izjavil:

Torej je za državo s tega vidika praktično vseeno ali plačaš bencin ali elektriko.
Če porabiš elektrike za 50 evrov, bencina pa za 100 evrov, dobi država od bencina 2x toliko kot od elektrike. Vseeno bi bilo, če bi bila vožnja na elektriko enako draga kot na bencin.

telexdell je izjavil:

Je pa bistvena razlika pri nakupu. Pri nafti gre denar za nakup v arabski svet, kjer bogatijo razni šejki
Kakšna tretjina gre šejkom. Ostalo so prevozniki, naftovodi, rafinerije, davki...

telexdell je izjavil:

pri elektriki pa večinoma ostane doma.
Tudi elektrarne oz. njihove sestavne dele večinoma delajo v tujini, in cena elektrarne ni ravno zanemarljiva.

Če se porabi bencina 2x več kot elektrike in zato država dobi manj, bi po tvoji logiki morala država spodbujati prodajo ICE s čim višjo porabo (torej porabo namesto 5l/100 vsaj 15l/100 km) ne pa da z davčno politiko visoko porabo kaznuje.
Večina naftovodov je v državah proizvajalkah nafte, tam je tudi precej rafinerij, večina ladijskih prevoznikov je registrirana v davčnih oazah... torej države uvoznice nafte od tega nimajo nič. Ko pa pride nafta na njihove tovornjake in vlake jih pa poganja nafta in država od tega spet nima veliko.
Pri zadnji točki si pa zamešal jabolka in limone. Kot se naftna vrtina postavi enkrat tako se tudi elektrarna postavi enkrat. Ko to stoji in začne obratovati pa potrebuješ: delavce, energijo, storitve... in ti tekoči stroški ter posledično davki vezani na to predstavljajo razliko med uvozom energije in proizvodnjo doma.

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

Pri nafti gre denar za nakup v arabski svet, kjer bogatijo razni šejki, pri elektriki pa večinoma ostane doma.


To NI argument za EVje. To je neumnost. Kolosalna.

Bi lahko to malce pojasnil. Nekaj označiti za neumnost brez pojasnila je najmanj nevednost, če že ne neumno.
Se mogoče šejki v državah bogatih z nafto ne preseravajo z razkošjem? A kapital za to dobijo s prodajo peska? Mogoče pa dobijo šejki kakšen €c od vsake kWh elektrike, katero proizvede TEŠ in od vsakega kJ lignita, katerega skopljejo v Velenju?
Precej je treba vedeti, preden opaziĹĄ, kako malo veĹĄ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: telexdell ()

J.McLane ::

Čisto jasno je, da država z EV pobere manj denarja. Samo moraš gledat avto v celi življenjski dobi, pa tudi če ne se ne spremeni kaj dosti.

EV: 45k € (8100 € DDV - 7500 € subvencije = 600 €), elektrika v življenjski dobi 40.000 kWh (4.000 € celoten strošek elektrike)
ICE: 25k € (4500 € DDV + DMV ??€ = ~5.000 €), gorivo v življenjski dobi 12.000 l (~9.000 € samo davka in trošarin)

Pri EV gre ob nakupu več denarja ven iz Slovenije, pri ICE pa gre z gorivom denar iz Slovenije, potrebujem eno fabrko baterij pa še kakšen rudnik da bi se zadeva obrnila BDP v prid.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

Pa ne moreš subvencije enostavno odšteti od DDV, saj tega plačaš ob nakupu avta. Subvencije imajo svoj vir katerega plačujemo z nakupom goriva, elektrike...Tisto ni prihodek proračuna ampak je namenski denar. Ko se ne bodo več plačevale subvencije bo DDV še vedno ostal, prispevek za OVE pa bo ukinjen ali (najverjetneje) preimenovan in se bo porabljal za kaj drugega. Tako da... papir prenese vse, pa čeprav nima nič z realnostjo.

Torej pri nakupu ICE kot pri nakupu EV gre denar iz države. Ker pa so EV dražji, država dobi več DDV. Pri nakupu goriva za ICE in pri nakupu goriva za EV pa je razlika. Torej, kakor obračaš ima država interes, da preidemo na EV. Četudi nič ne stori, bo finančni učinek v proračunu pozitiven.
Precej je treba vedeti, preden opaziĹĄ, kako malo veĹĄ.

J.McLane ::

OK, tudi če je s subvencijo tako kot pišeš, je še vedno razlika, država z ICE pobere več denarja iz države pa prav tako odteka denar, z EV pri nakupu z razliko v ceni, pri ICE z gorivom.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

thetilko ::

Menda bo nekaj sprememb vsaj v Avstriji. Ravno slisal po radiu, da se bodo avtopolnilnice iz brezplacnih vecinoma spremenile v placljive s kartico in da menda zna biti drago. Na hitro nasel se to

https://mobil.derstandard.at/2000102594...

Morda bo pocasi treba vsteti se kaksne projekcije in se ne zanasati na danasnje stanje, ko se racuna kaj se izplaca.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: thetilko ()

nekikr ::

Seveda bo drago. Država rabi denar in velik del proračuna dobimo tudi preko prodaje goriva. Zato sem pa že povedal, da je v tem primeru računanje TCO na 10 let in več rezervirano za popolne kretene. Če ostanejo sami pri nakupih EV in gre raja mimo njih, potem res nekaj prihranijo, če se vse zvezde in planeti poklopijo. Če postane zanimivo ljudem, potem se pa ta TCO podre že zaradi državnega proračuna.

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Pa ne moreš subvencije enostavno odšteti od DDV, saj tega plačaš ob nakupu avta. Subvencije imajo svoj vir katerega plačujemo z nakupom goriva, elektrike...Tisto ni prihodek proračuna ampak je namenski denar.
:)) Vse, kar pobere država, je prihodek proračuna. Samo ta razlika je, da se za določene prihodke vnaprej ve, za kaj bodo porabljeni, za nekatere pa ne.

Subvencijo bi mirno lahko izvedli tudi tako, da bi znižali DDV na električne avte (ampak ne smejo, zaradi direktiv EU).

J.McLane ::

Rentabilnost in TCO bo držal še nekaj naslednjih let, če se bo elektrika dražila se bo bencin in ali trošarine nanj prav tako in razmerje se bo ohranjalo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

thetilko ::

Sej to je roko na srce spekulirala vecina, razen tisti, ki res navijajo za EV, ki temu raje niso verjeli, me je pa vseeno presenetilo kako drago naj bi bilo kmalu ponekod.

Ce ne kaj drugage, sedaj bi lahko rekli, da je potrjeno, da se racunice, ki smo jih brali okoli EVjev lahko hitro spremenijo.

feryz ::

thetilko je izjavil:

Menda bo nekaj sprememb vsaj v Avstriji. Ravno slisal po radiu, da se bodo avtopolnilnice iz brezplacnih vecinoma spremenile v placljive s kartico in da menda zna biti drago. Na hitro nasel se to

https://mobil.derstandard.at/2000102594...

Morda bo pocasi treba vsteti se kaksne projekcije in se ne zanasati na danasnje stanje, ko se racuna kaj se izplaca.
Tole se bere kot da je že danes štrom dražji kot klasika.
Kaj šele bo?

OK, bodo rešili s zakonskimi omejitvami in prepovedmi. Da bo bogatejša raja še naprej kupovala EV in imela višje stroške, s tem pa tudi več ostane za prikoritnike.

thetilko ::

feryz je izjavil:

Tole se bere kot da je že danes štrom dražji kot klasika.
Kaj šele bo?


Tega raje nisem izpostavljal, ker je morda diskutabilno in bi znal kaksen EV obozevalec potem vse skupaj v celoti odmisliti.

Definitivno je, da bodo spremembe. Ampak ja, ce prav razumem v dolocenih primerih lahko po KM delas z EVjem minus pri energentu.

In Deutschland sind die Preise an einigen Ladesäulen stark gestiegen. Eine Fahrt mit E-Auto kann teurer werden als mit Diesel oder Benzin


Kjer moram omenit, da je Derstandard menda kar zanesljiv.

kow ::

jernejl je izjavil:


Odvisno katere. Tukaj je slika za sončne celice:


Kot pravis. Odvisno. Prilepi se sliko za vetrne elektrarne.

J.McLane ::

Tule sem nehal brati:
Bei einem Audi e-tron mit einem Durchschnittsverbrauch von 26,9 kWh auf 100 Kilometern muss man nach 100 Kilometern bei einem Kilowattstundenpreis von 39 Cent laut Berechnungen von "Bild" 10,49 Euro bezahlen. Vergleichsweise günstiger ist die Fahrt mit einem ähnlich großen Audi Q5 mit Diesel und rund 6,5 Litern Verbrauch.


e-Tron dajo porabo iz testa, Q5 TDI dajo porabo 6,5 l/100 km, WTF?

Sicer pa zakaj vas sedaj ta Nemčija tako boli? Tam je štrom itak 3x dražji kot pri nas tudi v normalni hiši, temu primerno so jasno dražje tudi polnilnice. Pri nas so polnilnice postale tudi plačljive ampak od oka stane take polnjenje še vedno manj kot bencin. Sicer pa še 101x omenim, EV se polni doma ponoči na nižji tarifi, če to ni mogoče EVja raje ne kupovat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

MrNighthawk ::

J.McLane je izjavil:

EV se polni doma ponoči na nižji tarifi, če to ni mogoče EVja raje ne kupovat.

In to je tista žalost pri EV zgodbi. Dokler blokovska naselja (predvsem tista zgrajena pred 90im, ki še nimajo garaž/parkinga v kleti) ne bodo omogočala konkretnega števila polnilnic na parkirnih mestih/garažah, je lastništvo EVja zelo nepraktično in moraš preveč prilagodit življenjski stil polnjenju.

jernejl ::

telexdell je izjavil:

Če se porabi bencina 2x več kot elektrike in zato država dobi manj, bi po tvoji logiki morala država spodbujati prodajo ICE s čim višjo porabo (torej porabo namesto 5l/100 vsaj 15l/100 km) ne pa da z davčno politiko visoko porabo kaznuje.
Ne vem, kaj imaš s tem v mislih. Da bi morala država pri dražjih avtih vzeti manj, da bi potem pri gorivu za te avte vzela več? Če želi država vzeti več, lahko brez težav vzame več pri vsakem litru goriva.

telexdell je izjavil:

Večina naftovodov je v državah proizvajalkah nafte
Ne vem, če to ravno drži. Precej naftovodov gre čez ali v države, ki ne proizvajajo nafte. Kar nekaj jih je tudi po Evropi.

telexdell je izjavil:

tam je tudi precej rafinerij
Ja, svet je velik in rafinerij po svetu je veliko. To ne pomeni, da jih je v Evropi malo.

telexdell je izjavil:

Ko pa pride nafta na njihove tovornjake in vlake jih pa poganja nafta in država od tega spet nima veliko.
Kako da ne, treba je narediti tovornjake in plačati šoferje ter serviserje tovornjakov. Ali misliš, da so delavci in storitve potrebni samo v elektrarnah, pri rafineriji, transportu in bencinskih črpalkah pa ne?

telexdell je izjavil:

Pri zadnji točki si pa zamešal jabolka in limone. Kot se naftna vrtina postavi enkrat tako se tudi elektrarna postavi enkrat.
Prav ničesar nisem zamešal. Elektrarno je treba narediti in cena elektrarne ni zanemarljiva. Komot predstavlja tretjino cene proizvedene energije (recimo pri sončnih elektrarnah).

telexdell je izjavil:

Ko to stoji in začne obratovati pa potrebuješ: delavce, energijo, storitve... in ti tekoči stroški ter posledično davki vezani na to predstavljajo razliko med uvozom energije in proizvodnjo doma.
In že zgoraj sem pojasnil, da potrebuješ delavce in energijo in storitve tudi za rafinerije, transport in bencinske črpalke.

J.McLane ::

MrNighthawk je izjavil:

J.McLane je izjavil:

EV se polni doma ponoči na nižji tarifi, če to ni mogoče EVja raje ne kupovat.

In to je tista žalost pri EV zgodbi. Dokler blokovska naselja (predvsem tista zgrajena pred 90im, ki še nimajo garaž/parkinga v kleti) ne bodo omogočala konkretnega števila polnilnic na parkirnih mestih/garažah, je lastništvo EVja zelo nepraktično in moraš preveč prilagodit življenjski stil polnjenju.


Ne vidim problema, živim v hiši :))

Sicer pa ja, je problem ampak trenutno ko je trg EV tako majhen to še ne igra tako velike vloge kot se zdi, prebivalcev ki živijo v eno in dvo stanovanjskih hišah je v Sloveniji rekordno veliko.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

thetilko ::

J.McLane je izjavil:

Tule sem nehal brati:
Bei einem Audi e-tron mit einem Durchschnittsverbrauch von 26,9 kWh auf 100 Kilometern muss man nach 100 Kilometern bei einem Kilowattstundenpreis von 39 Cent laut Berechnungen von "Bild" 10,49 Euro bezahlen. Vergleichsweise günstiger ist die Fahrt mit einem ähnlich großen Audi Q5 mit Diesel und rund 6,5 Litern Verbrauch.


e-Tron dajo porabo iz testa, Q5 TDI dajo porabo 6,5 l/100 km, WTF?

Sicer pa zakaj vas sedaj ta Nemčija tako boli? Tam je štrom itak 3x dražji kot pri nas tudi v normalni hiši, temu primerno so jasno dražje tudi polnilnice. Pri nas so polnilnice postale tudi plačljive ampak od oka stane take polnjenje še vedno manj kot bencin. Sicer pa še 101x omenim, EV se polni doma ponoči na nižji tarifi, če to ni mogoče EVja raje ne kupovat.


Menda velja tudi za Avstrijo. Ampak ni problem v kako drago je postalo, ampak da je cena ze na relativnem zacetku EV zgodbe sla navzgor, kar se je tudi tukaj popolnoma ignoriralo, ko je kdo racunal stroske za recimo 10 let EV vs ICE.

Utk ::

V Nemčiji je šlo gor preden je kdo kaj o ev govoril, to je nemški problem. Vseeno tudi za njih velja, da je elektrika pač cenejša od nafte, če pa se več plačuje za elektriko, nekdo ta ekstra dobiček pobira. Ali gre pa v veter, who gives a fuck za nemce, itak so zabluzli s to elektriko.

thetilko ::

Ampak ni samo v Nemciji, to sem maloprej slisal na radiju v Avstriji za Avstrijo.

Mikrohard ::

Drage so javne polnilnice. To je bilo že od štarta jasno, da ne bodo cenejše od domače elektrike, kaj šele brezplačne, kot so bile nekje do sedaj. Če nimaš možnosti avta polniti doma, potem EV verjetno ni prava izbira.

J.McLane ::

In kaj potem? Briga te za te javne polnilnice, če imaš vsak dan zjutraj ko se zbudiš 300 km dosega na poceni nočni tarifi? Kolikokrat na leto pa potrebuješ več kot 300 km? Jaz ene 5x, sedaj pa računaj 20.000 km letno pa ene 1.000 km narediš s pomočjo "dragih" javnih polnilnic.

A to naj bi bil deal breaker, ki ti zjebe tCO? Ma ne se hecat no.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

thetilko ::

Ne, to nakazuje, da so predvidene spremembe, ki se bodo dotaklnile zelo veliko lastnikov EVjev, posebej tam, kjer je najbolj vazno, kar je v mestih, kjer tudi praviloma nima veliko ljudi svoje garaze. To pac naredi EVje manj prakticne. Diskusija je ce so EVji prava stvar in ne ali se tebi v tvoji doticni situaciji bolj izplaca.

nekikr ::

n kaj potem? Briga te za te javne polnilnice, če imaš vsak dan zjutraj ko se zbudiš 300 km dosega na poceni nočni tarifi?

Spet predpostavljaš, da bo država mirno gledala kako ti doma šparaš in ji ne daješ kar ona rabi. Saj bi tudi kurilca lahko tankal iz domače cisterne (ponoči, nočna tarifa ;) pa bi bilo precej ceneje ampak ne smeš. Zakaj ne smeš? Zaradi zaslužka države. Brez problema država uredi tudi, da če tankaš elektriko doma, da plačaš enako kot prej pri bencinu. Na tak ali drugačen bodo svoje pobrali.

telexdell ::

Vsi špekulirate kaj se bo zgodilo z elektriko- kako se bo podražila zaradi manjka davkov in/ali večjega povpraševanja. Nihče pa ne pomisli, da se bo zaradi rasti števila EV manjšalo število ICE in se zaradi manjšega povpraševanja zmanjšalo črpanje nafte. Veliko črpališč, rafinerij, naftovodov, bencinskih črpalk... bodo morali zapreti. Posledično bomo vse težje in vse dražje prišli do nafte.
Precej je treba vedeti, preden opaziĹĄ, kako malo veĹĄ.

Ferdo66 ::

telexdell je izjavil:

Vsi špekulirate kaj se bo zgodilo z elektriko- kako se bo podražila zaradi manjka davkov in/ali večjega povpraševanja. Nihče pa ne pomisli, da se bo zaradi rasti števila EV manjšalo število ICE in se zaradi manjšega povpraševanja zmanjšalo črpanje nafte. Veliko črpališč, rafinerij, naftovodov, bencinskih črpalk... bodo morali zapreti. Posledično bomo vse težje in vse dražje prišli do nafte.


po ekonomski teoriji je bistveno verjetnejše da bo ob manjšem povpraševanju nafta cenejša...

telexdell ::

jernejl je izjavil:

telexdell je izjavil:

Pri zadnji točki si pa zamešal jabolka in limone. Kot se naftna vrtina postavi enkrat tako se tudi elektrarna postavi enkrat.
Prav ničesar nisem zamešal. Elektrarno je treba narediti in cena elektrarne ni zanemarljiva. Komot predstavlja tretjino cene proizvedene energije (recimo pri sončnih elektrarnah).

telexdell je izjavil:

Ko to stoji in začne obratovati pa potrebuješ: delavce, energijo, storitve... in ti tekoči stroški ter posledično davki vezani na to predstavljajo razliko med uvozom energije in proizvodnjo doma.
In že zgoraj sem pojasnil, da potrebuješ delavce in energijo in storitve tudi za rafinerije, transport in bencinske črpalke.


Izgradnja elektrarne je enkratni strošek, isto kot je izgradnja rafinerije enkratni strošek. Nakup elektrike ali bencina pa je kontinuirani strošek ki traj ain traj a in...
Rafinerije nimamo, za transport uporabljamo nafto katero kupujemo pri šejkih, prodajalci na bencinskih pumpah pa glede dodane vrednosti,števila, plač, razvoja... nekako niso primerljivi s tehniki, inženirji in znanstveniki v elektrogospodarstvu.
Precej je treba vedeti, preden opaziĹĄ, kako malo veĹĄ.

thetilko ::

telexdell je izjavil:

Vsi špekulirate kaj se bo zgodilo z elektriko- kako se bo podražila zaradi manjka davkov in/ali večjega povpraševanja. Nihče pa ne pomisli, da se bo zaradi rasti števila EV manjšalo število ICE in se zaradi manjšega povpraševanja zmanjšalo črpanje nafte. Veliko črpališč, rafinerij, naftovodov, bencinskih črpalk... bodo morali zapreti. Posledično bomo vse težje in vse dražje prišli do nafte.


Ne vem, ce je ravno tako. Praviloma je bilo obratno, ko je bilo razmerje potrosnje/proizvodnje slabse. Racunaj, da ko je bila naftaja najcenejsa se nismo slisali, da zapirajo crpalisca, torej imas moznost se dosti velikega znizanja, preden se nafta stabilizira na minimumu in morebiti odbije, ce crpalisca res ne bi bila vec rentabilna. Ampak to vse je verjetno dosti dlje v prihodnosti, kot pa je predvidena zivljenjska doba avtov, ki jih kupujemo sedaj.

MrNighthawk ::

J.McLane je izjavil:

In kaj potem? Briga te za te javne polnilnice, če imaš vsak dan zjutraj ko se zbudiš 300 km dosega na poceni nočni tarifi? Kolikokrat na leto pa potrebuješ več kot 300 km? Jaz ene 5x,

Kaj pa, če ponoči elektrike zmanjka? Zaradi žleda potrgalo en kup el. kablov in je velik del Slovenije ostal brez elektrike, nekateri tudi za več dni. V takšnem primeru je javna polnilnica dobra, če prideš do nje in če ni prehude gužve :)
To bo treba še el. infrastrukturo porihtat in domače baterije

codeMonkey ::

Mikrohard je izjavil:

Drage so javne polnilnice. To je bilo že od štarta jasno, da ne bodo cenejše od domače elektrike, kaj šele brezplačne, kot so bile nekje do sedaj. Če nimaš možnosti avta polniti doma, potem EV verjetno ni prava izbira.


In v mestih, kjer naj bi bilo elektricnih avtomobilov najvec, je obicajno ta problem najbolj izrazit.

Se strinjam. Cena elektrike, v smislu porabljene energije za vecino ne bo relevantna pri oceni stroska. Primernejsi izraz je cena polnenja, ki pa je odvisna tudi od drugih faktorjev. Predvsem moc in lokacija/povprasevanje bosta vedno vecji faktor tukaj.

Zdaj bi bil pravi cas, da trgovci pokupijo propadle industrijske cone in tam postavijo trgovine s hitrimi polnilnicami spredaj. Se bolje bi bilo, ce bi to storile obcine, ampak vemo kako to gre :)

Zgodovina sprememb…

strani: 1 ... 668 669 670 671 672 673