Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
roCkY ::
Lepo napisano
Hvala ti, J.McLane, racionalist in konstruktivni skeptik!
Reven ali bogat nima prav nobene veze, dejstva so da se v Sloveniji proda kar velik deleĹž avtov ki stanejo preko 30k âŹ, tak kupec pa brez problema gleda na TCO in vzame malo veÄ kredita.
Tako je. Najbolj bistveno za razvoj in usvojitev novih tehnologij je razmišljanje v naših glavah. Slovenci smo bolj konzervativni od Norvežanov, kar je poglavitni razlog, da se procentualno pri nas ne proda toliko EV-jev kot pri njih, ne pa njihova prodaja nafte in obilje hidroelektrarn. Imajo večje razdalje in nizke temperature ampak te probleme rešujejo in presežejo s pametnim razmišljanjem ter ukrepanjem tako državljanov, kot tudi predvsem vlade.
Če odštejemo vse napaka in zablode.
Revni si dragega avta ne morejo privoščit, četudi je po desetih letih v resnici cenejši Ker ne morejo sami sebe kreditirati za deset let, posojila pa ne dobijo.
Da bomo povečali proizvodnjo elektrike za 20% kar tako, brez težav, je hudo naivno prepričanje. Novih hidroelektrarn nočemo, novih jedrskih elektrarn nočemo, novih vetrnic nočemo ...
Videti je kot pisanje nad novimi tehnologijami navdušenega devetošolca, ki se mu o resničnem življenju kumaj kaj sanja.
Heh, Okapi, oprosti, ampak to ti vidiš tako v svoji glavi, ker, verjetno nehote, obračaš moje besede.
Nisem napisal, da bi 20 % povečanje porabe elektrike lahko reševali kar tako, brez težav, pač pa, da to ne bo takšen problem. To pa sklepam zaradi tega, ker imamo šesto najkvalitetnejše omrežje na svetu, kar dokazuje, da imamo sposoben kader, ki bo ta problem, ki bo nastajal ne naenkrat, pač pa postopoma, v naslednjih 20 do 30 letih, uspešno reševal. Resni problemi se ne rešujejo kar tako in zlahka, vendar jih sposobni rešujejo, nesposobni pa samo tarnajo.
Nadalje, nisem napisal revni, pač pa revnejši od bogatih. In ti večinoma prejemajo plačo in lahko najemajo kredite za (nove) avtomobile. Eko krediti pa so še veliko bolj ugodni od navadnih kreditov in je zaradi tega odstotek revnejših, ki si lahko privoščijo tak kredit, večji.
Pri nas pa je odstotek resnično revnih med najnižjimi v Evropi, kar ni samo posledica preteklega gnilega - kot zmotno menijo nekateri - socializma, pač pa tudi naše, v socialno pravičnost usmerjene, nove države!
Imaš pa prav, ko pišeš, da sem navdušen nad novimi tehnologijami. Ker so večinoma genialne, kot tudi ljudje, ki stojijo za to rehnologijo in znanostjo. In predvsem ti vlečejo, skupaj s pametnimi politiki (Merklova, ne Trump!), voz stran od prepada.
Seveda pa je skepsa do novosti potrebna, mora pa temeljiti na znanstvenih dejstvih. Tako na primer, nikoli nisem uporabljal varčnih žarnic - zaradi živega srebra, ki je v njih; nadalje gensko spremenjene in visoko pprocesirane hrane, ker je to škodljivo za uživanje; in ne nazadnje dizelsko tehnologijo, ker so izpuhi dizelašev bolj škodljivi od izpuhov bencinarjev. V zadnjem času so sicer izpuhi teh dveh tehnologij podobni, zato pa so EV-ji prava stvar in to tehnologijo ne velja preskočiti!
Velja pa seveda počakati, da bo EV prava stvar za individualne zahteve kupca, ki so si seveda različne.
Moje zahteve so bile minimalne - zadnji pogon, okrog 200 km dosega, 50 kW polnjenje in najmanj štirje sedeži,
Tako da to tehnologijo uporabljam dobri dve leti, odkar se je na trgu pojavil EV, ki izpolnjuje te zahteve.
Moje izkušnje s to tehnologijo so pozitivne in sem zelo zadovoljen, kot tudi vsi lastniki EV-jev, s katerimi sem se pogovarjal.
Nakup te 'igrače za velike' ni bil neracionalen, kot menijo nekateri, pač pa je temeljil na izračunih stroškov lastništva, parametrih življenjskega stila in osebnih zahtev.
Tako da vsem priporočam, da dobro razmislijo o svojih minimalnih zahtevah, ki naj bi jih vozilo izpolnjevalo in ko se takšen izdelek pojavi, da se postavijo v vrsto zanj. Do takrat pa seveda potrpežljivo čakajo in štedijo denarce ter jih ne preveč zapravljajo za zastarelo, izpeto in škodljivo tehnologijo.
Najbolj pa se bodo seveda načakali trgovski potniki, menedžerji (in tisti, ki hodijo v München na kavo - zelo ekološko!), ki jim je čas preveč dragocen, da bi po vsakih okrog 300 km čakali na polurno polnjenje.
Kakor obrneš, tako zvrneš.
Tako z denarjem, kot s časom.
Oboje je podobno, ker nobenega ni na pretek in obojega vedno primanjkuje. Je pa razlika - čas velja čim bolj kvalitetno preziveti, na primer v uživanju umetnosti, znanosti, kulture, poglobljenem razmišljanju in ne nazadnje v čisti tehnologiji.
Zato raje izberem daljše postanke pri polnjenju EV-ja, kjer lahko uživam v skoraj vseh prej naštetih disciplinah, kot pa da predčasno boleham in čakam po zdravstvenih čakalnicah na predčasno smrt, katere vzrok so izpušni plini zastarele tehnologije
Na norveškem je zaradi davčne politike navaden golf mesečno 300 € dražji od osnovnega model X. Ne spomnim pa se pri koliko kilometrih vožnje.
Ko bo v SLO tako bo tudi 50% EV prodanih na silo. Sicer nas bodo morali proizvajalci s uporabnostjo in vgrajeno tehnologijo prepričat.
Norveškega modela si zapufana država kot je SLO ne more privoščit. EV ji bodo k nam masovno prišli morda v 3-4 generaciji razvoja.
jype ::
Zato raje izberem daljše postanke pri polnjenju EV-ja, kjer lahko uživam v skoraj vseh prej naštetih disciplinah, kot pa da predčasno boleham in čakam po zdravstvenih čakalnicah na predčasno smrt, katere vzrok so izpušni plini zastarele tehnologijeIMO je bolje izbrati daljšo pot in se odpraviti s kolesom, da imaš čas razmisliti o vsej umetnosti, znanosti in kulturi, ki si jo zaužil - pa še telesno pripravljenost vzdržuješ, za primer da ima vostok prav in je apokalipsa za prvim ovinkom.
Norveškega modela si zapufana država kot je SLO ne more privoščit.Slovenskega tudi ne, a večini je vseeno, kdo bo na koncu dejansko plačal preseravanje z golfi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
nekikr ::
Tegale spodaj se očitno nikomur ni ljubilo pogledat.
Ne, video je dolg 20 minut. Če se kaj pametnega zgodi potem bi bilo prijazno od tebe, da poveš kdaj se kaj zgodi.
fikus_ ::
SLO in Norveške ne moreš primerjat po dostopnosti EV, ker je ekonomska osnova čisto drugačna! Tudi v svetovnem merilu je Norveška unikum!
jype ::
Drži, Slovenija bi si komot privoščila hitro železniško omrežje, če ne bi 50% GDPja šlo za avtomobile.
vostok_1 ::
To je res še daleč. Pravzaprav mi deluje rahlo nevarno za na cesto.
Mešan avtonomni/ročni promet je recept za katastrofo. Vsaj C2C bi bilo potrebno za neko varnost.
Absolutno podpiram vozne asistente, ampak kot pomočnike, ne kot pilote.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
jernejl ::
To je res še daleč. Pravzaprav mi deluje rahlo nevarno za na cesto.Meni se taka vožnja, kot je predstavljena na zgornjem posnetku, zdi precej bolj stresna kot vožnja brez asistentov.
Do zadnjega trenutka ne veš, kako bo avto odreagiral; ali bo naredil tisto, kar se od njega pričakuje in ali bo to naredil varno? In če ne, je treba biti pripravljen in v hipu vskočiti ter s hitrim manevrom reševati slabe odločitve "avtopilota".
vostok_1 ::
Se strinjam. To je kar nevarno.
Ampak tesla ne dela "asistenta", temveč avtonomnega pilota.
Jz želim še vedno primarno vozit, ampak če slučajno pogledam na radio ali mi kaka dobra joškarca vzame pozornost, želim, da avto zavira v sili in vsaj v grobem drži ceste.
Pa pazi razne mrtve kote. Take reči.
Ampak tesla ne dela "asistenta", temveč avtonomnega pilota.
Jz želim še vedno primarno vozit, ampak če slučajno pogledam na radio ali mi kaka dobra joškarca vzame pozornost, želim, da avto zavira v sili in vsaj v grobem drži ceste.
Pa pazi razne mrtve kote. Take reči.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Zheegec ::
Tesla je objavila svoj 10Q dokument, ki ga morajo legalno objaviti vsako četrtletje. Tega seveda niso razkrili na konferenci par dni nazaj, ampak v slabi Q1 so prodali še preko $200 miljonov emisijskih kuponov (kar je za njih čisti dobiček). Brez tega bi bila izguba skoraj $1 miljarda. Kar pomeni da je bila marža v Q1 na avtomobile pod ~10%. Auč!
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zheegec ()
Emobi ::
Asistenčni sistem pri mojem EV-ju mi popolnoma zadostuje: v kritičnih situacijah posveti armaturna 'lucka' rdeče in v kabini piska, če pa ne pravočasno ukrepam, pa začne zavirati. Zaradi moje kar največje zbranosti pri vožnji, ker sem strasten voznik, se to dogaja redko in doslej brez resnične potrebe, ker računalnik vožnjo spremlja okorno robotsko in ne more predvideti vseh mojih bodočih reakcij.
Na primer, pri pospeševanju so res volan oziroma prednja kolesa lahko za kratek trenutek obrnjeno proti pločniku in pešcem, ampak že naslednji trenutek tega ni več, sistem pa (po nepotrebnem- ampak saj ne more vedeti kaj bo), reagira v trenutku.
In prav je tako, zato ga nikoli ne izklopim, ker nekoč, če ne prej, ko bom star in bo pozornost bolj šibka in refleksi slabši, mi bo sistem vsaj omilil, če že ne rešil posledice moje napake.
Današnja stopnja 'avtonomnosti' pa seveda ne dovoljuje daljšo preusmeritev pozornosti voznika na kaj drugega kot na vožnjo, saj v tem primeru voznik tvega tako svoje kot tuja življenja. In nesreče lahkomiselnih voznikov Tesel z vklopljenim AP so žalosten dokaz za to.
Na primer, pri pospeševanju so res volan oziroma prednja kolesa lahko za kratek trenutek obrnjeno proti pločniku in pešcem, ampak že naslednji trenutek tega ni več, sistem pa (po nepotrebnem- ampak saj ne more vedeti kaj bo), reagira v trenutku.
In prav je tako, zato ga nikoli ne izklopim, ker nekoč, če ne prej, ko bom star in bo pozornost bolj šibka in refleksi slabši, mi bo sistem vsaj omilil, če že ne rešil posledice moje napake.
Današnja stopnja 'avtonomnosti' pa seveda ne dovoljuje daljšo preusmeritev pozornosti voznika na kaj drugega kot na vožnjo, saj v tem primeru voznik tvega tako svoje kot tuja življenja. In nesreče lahkomiselnih voznikov Tesel z vklopljenim AP so žalosten dokaz za to.
vostok_1 ::
In to mislim, da je povsem spodoben kompromis za naslednjih 10 let oz. dokelr avtonomni avti ne bodo res tako robustni, da lahko praktično spiš. Oz. da ne bo nek drugi koncept zaživel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
K0l1br1 ::
Na primer, pri pospeševanju so res volan oziroma prednja kolesa lahko za kratek trenutek obrnjeno proti pločniku in pešcem, ampak že naslednji trenutek tega ni več, sistem pa (po nepotrebnem- ampak saj ne more vedeti kaj bo), reagira v trenutku.Zakaj bi recimo imel kolesa obrnjena proti pločniku, ko pospešuješ? Beyond me....,
vostok_1 ::
Slaba optika?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zheegec ::
FWD in torque-steer?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Emobi ::
SLO in Norveške ne moreš primerjat po dostopnosti EV, ker je ekonomska osnova čisto drugačna! Tudi v svetovnem merilu je Norveška unikum!
Vse se da primerjati, stvar je samo v tem, če opaziš razlike in vzroke zanje, ki so v ozadju.
Res je, da je ekonomska osnova Slovenije in Norveške čisto drugačna, kot praviš. Razlog za to pa je predvsem v njihovi miselnosti in posledično miselnosti njihovih vodij - politikov.
Kljub temu, da živijo v bolj neprijaznem okolju za življenje, imajo višjo ekonomsko osnovo, kajti njihova miselnost in politika ni dovoljevala ustvarjanja bančnih lukenj in prodajo uspešnih podjetij po bagatelnih cenah komersibodi zaradi pritlehnih osebnih koristi in političnih kuhinj - npr. Mercator in podobno.
Predvsem zaradi miselnosti so Norvežani unikim v svetu, kot pravilno ugotavljaš. Isto velja za tvojo trditev o hibridih, ki za večino Slovencev ne pridejo v poštev; to potrjujejo tudi trgi, kjer delež hibridov pada, BEV-ov pa raste.
Tudi je pametno, da čakaš na primeren EV zate; prej ali slej bo prišel na trg in potem navali.
Glede tega, da je pri mobilnosti najpomembnejši urejen javni prevoz, imaš tudi prav. To je najprej potrebno urediti v velikih mestih in povezavah med njimi, potem pa še na periferiji.
Žal pa se bo ta četrta revolucija mobilnosti pri nas zgodila najpozneje. Najprej se bo razmahnila prva revolucija prehoda na EV-je in druga revolucija souporabe vozil, ki sta že v teku, nato pa tretja revolucija - avtonomna vozila. In ko se bodo velika mesta še bolj dušila v plehu, bo šele, zaradi nevzdržnih razmer, nastopila četrta revolucija urejenega in vsem dostopnega javnega prevoza.
Torej, živele take revolucije!
Samo da bodo, v kakršnem koli vrstnem redu že; bomo (dobesedno) lažje zadihali.
Zato pa je potrebno konzervativce in podobne nazadnjake čimbolj onemogočiti, saj če bi oni zmagovali, bi se še danes vozili v konjskih vpregah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
nekikr ::
Daj.Nehaj.Prosim.
Ogromna država z malo prebivalci in ogromnimi zalogami takih in drugačnih surovin ni razlog za njihovo blaginjo? Neomejene količine denarja, ki ga dobijo s prodajo nafte tudi ni razlog za blaginjo?
Črnih prosim. Resno. Kako lahko sploh kaj takega napišeš. Mi nimamo naravnih bogastev (ne mi o lesu, Norvežani ga toliko proizvedejo do malice v ponedeljek) s katerimi bi lahko furali njihovo politiko. S takimi izjavami, da so Norvežani nekaj posebnega zaradi politikov in miselnosti in ne vem kaj še izpadeš, bom uporabil najbolj milo besedo, neveden hipi. Seveda je druga miselnost, ampak predvsem zato, ker imajo v osnovi polno rit.
Res je, da je ekonomska osnova Slovenije in Norveške čisto drugačna, kot praviš. Razlog za to pa je predvsem v njihovi miselnosti in posledično miselnosti njihovih vodij - politikov.
Ogromna država z malo prebivalci in ogromnimi zalogami takih in drugačnih surovin ni razlog za njihovo blaginjo? Neomejene količine denarja, ki ga dobijo s prodajo nafte tudi ni razlog za blaginjo?
Črnih prosim. Resno. Kako lahko sploh kaj takega napišeš. Mi nimamo naravnih bogastev (ne mi o lesu, Norvežani ga toliko proizvedejo do malice v ponedeljek) s katerimi bi lahko furali njihovo politiko. S takimi izjavami, da so Norvežani nekaj posebnega zaradi politikov in miselnosti in ne vem kaj še izpadeš, bom uporabil najbolj milo besedo, neveden hipi. Seveda je druga miselnost, ampak predvsem zato, ker imajo v osnovi polno rit.
Emobi ::
Na primer, pri pospeševanju so res volan oziroma prednja kolesa lahko za kratek trenutek obrnjeno proti pločniku in pešcem, ampak že naslednji trenutek tega ni več, sistem pa (po nepotrebnem- ampak saj ne more vedeti kaj bo), reagira v trenutku.Zakaj bi recimo imel kolesa obrnjena proti pločniku, ko pospešuješ? Beyond me....,
Zaradi tega, ker je bila na cesti ovira, ki sem se ji izogibal
Sistem je takoj zapiskal, na armaturi se je prikazala ogromna rdeča petcentimeterska ikona pešca in avto je sam začel za droben trenutek, kakšno tretjinko sekunde, zavirati in je takoj odnehal, ker sem volan obrnil v nasprotno smer.
Sistem deluje po moji oceni dobro, seveda pa mi na misel ne pride, da bi bil zardi njega kaj manj pozoren.
Zheegec ::
Res je, da je ekonomska osnova Slovenije in Norveške čisto drugačna, kot praviš. Razlog za to pa je predvsem v njihovi miselnosti in posledično miselnosti njihovih vodij - politikov.
Da, miselnost Norveške je popolnoma drugačna. Njihova miselnost je: fossil fuels are awesome. Zato na veliko izvažajo nafto in se potem v zameno za to lahko grejo kar koli pač želijo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
roCkY ::
Daj.Nehaj.Prosim.
Res je, da je ekonomska osnova Slovenije in Norveške čisto drugačna, kot praviš. Razlog za to pa je predvsem v njihovi miselnosti in posledično miselnosti njihovih vodij - politikov.
Ogromna država z malo prebivalci in ogromnimi zalogami takih in drugačnih surovin ni razlog za njihovo blaginjo? Neomejene količine denarja, ki ga dobijo s prodajo nafte tudi ni razlog za blaginjo?
Črnih prosim. Resno. Kako lahko sploh kaj takega napišeš. Mi nimamo naravnih bogastev (ne mi o lesu, Norvežani ga toliko proizvedejo do malice v ponedeljek) s katerimi bi lahko furali njihovo politiko. S takimi izjavami, da so Norvežani nekaj posebnega zaradi politikov in miselnosti in ne vem kaj še izpadeš, bom uporabil najbolj milo besedo, neveden hipi. Seveda je druga miselnost, ampak predvsem zato, ker imajo v osnovi polno rit.
Vir Norveške blaginje je predvsem nafta. A ne edini. Da so dosegli to kar imajo sedaj in si zagotovili precej dobro prihodnost pa so njihovi državni naložbeni skladi. Ja "politiki so pametni" ker niso denar zmetali na svoje račune in račune prijateljev kot recimo v Venezueli. Niso se pustili zmanipulirat nikomur. Kot so se Venezuelci delno ZDA. A ZDA nikakor niso krive za krizo dol, ker so sami zastavili narobe. Ko so sprevideli, da so ga posrali so pa začeli nek socializem, ki ni dolgoročno finančno vzdržen gonit med ljudi. Kam to pripelje pa je precej primerov novejše zgodovine.
Denar so Norvežani razpršili in zelo aktivno delajo na tem, da bo zadeva preživela različne neugodne scenarije v prihodnje.
EDIT:
tole sodi zraven, (smo offtopic...)
https://www.nbim.no/
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()
nekikr ::
Venezuela ima 40 milijonov lačnih ust, norveška pa slabih 6. Nafte izvozijo pa tam-tam. Boš sam izračunal naprej?
roCkY ::
Kaj naj računam? Kakšen potencial za proizvodnjo hrane je dol v primerjavi z Norveško?
Venezuela je zahebala davno nazaj. Nekaj so poskušali z deverzifikacijo gospodarstva a že v času centralnega planiranja. Del politične nomenklature je misil da bo enostavno pobasal vse od nafte kot je to v nekaterih bližnjevzhodnih državah. Nafta ne more živet nacije dolgoročno, če ni zadaj drugih zadev. Je pa odličen boost za zagon ostalih panog.
Venezuela je bila nesposobna načrpat in prodat nafto nato pa so cene pred cca. 5 leti dobesedno krepnile in krepnil je sistem. Amerom se je dvignil, ker so šli delat nacionalizacijo tujih firm in so tam kjer so. Ja zadnji žebelj v krsto so res sankcije. A niso vzrok.
Državi sta primer dobre in slabe prakse vodenja skupnosti.
edit:
Venezuela je zahebala davno nazaj. Nekaj so poskušali z deverzifikacijo gospodarstva a že v času centralnega planiranja. Del politične nomenklature je misil da bo enostavno pobasal vse od nafte kot je to v nekaterih bližnjevzhodnih državah. Nafta ne more živet nacije dolgoročno, če ni zadaj drugih zadev. Je pa odličen boost za zagon ostalih panog.
Venezuela je bila nesposobna načrpat in prodat nafto nato pa so cene pred cca. 5 leti dobesedno krepnile in krepnil je sistem. Amerom se je dvignil, ker so šli delat nacionalizacijo tujih firm in so tam kjer so. Ja zadnji žebelj v krsto so res sankcije. A niso vzrok.
Državi sta primer dobre in slabe prakse vodenja skupnosti.
edit:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()
nekikr ::
Kaj naj računam?
40 milijonov ljudi na eni strani, ki rabijo šole, bolnišnice, ceste itd. in 5 milijonov na drugi. Načrpajo pa enako "denarja" iz tal. Ja, vem kaj hočeš povedati. S slabim upravljanjem ti seveda tudi neskončen vir denarja ne pomaga, mi bi tak vir speljali direktno v javno upravo in bi za ostale stvari še vedno zmanjkalo. Ampak zelo nesramno si je pa izmišljevati (emobi), da je Norveška to kar je zgolj zaradi druge mentalitete in nepokvarljivih politikov in da smo vsi lahko taki. Ne, ne moremo biti, niti slučajno. Pa ne samo, da mi ne moremo biti, praktično nihče drug na svetu nima takih optimalnih pogojev. Se pravi malo ljudi, na ravno prav veliki površini, ravno prav blizu vseh trgov in z neomejenimi vrelci denarja, idealnimi viri za hidroelektrarne (ki poceni poganjajo težko industrijo), ogromno kovin (ki jih potem obdelujejo s poceni elektriko, ogromno lesa.......
In potem pride emobi in romantično zaključi, da če mi ne bi imeli Boruta temveč Larsa Pahorja, da bi bili pa druga Norveška. To ni smešno, to tudi neumno ni, to je naravnost debilno.
fikus_ ::
Emobi, Norvežani imajo nafti + HE. Nafto prodajajo, da financirajo svoj standard, EV, . . . In v čem je tukaj vsaj priblizna možna primerjava z SLO?!
vostok_1 ::
Da je norveška tam kot je, res ni samo nafta zaslužena (je seveda overwhelming del, to ja). Imajo pač high trust society. Nekaj kar hitro uničiš, ko pripelješ maso slabo kompatibilnih tujih ljudi od daleč zunaj.
Definitivno so norvežani bolj previdni glede tega, kot recimo kaki Švedi.
Definitivno so norvežani bolj previdni glede tega, kot recimo kaki Švedi.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Zheegec ::
Venezuela ima 40 milijonov lačnih ust, norveška pa slabih 6. Nafte izvozijo pa tam-tam. Boš sam izračunal naprej?
Norveška tudi ni pod nikakršnimi finančnimi sankcijami s strani UN in US, zato svojo nafto proda brez težav in nima stroškov s tem, da svoj lasten denar pripelje nazaj v svojo državo.
Nazaj na temo: ne vem, če je že bilo to objavljeno tukaj. Švedsko taxi podjetje je bankrotiralo, ker so se preveč zanašali na Tesle, ki so bile seveda stalno v okvari
https://www.mestmotor.se/recharge/artik...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zheegec ()
Invictus ::
Venezuela ima 40 milijonov lačnih ust, norveška pa slabih 6. Nafte izvozijo pa tam-tam. Boš sam izračunal naprej?
Norveška tudi ni pod nikakršnimi finančnimi sankcijami s strani UN in US, zato svojo nafto proda brez težav in nima stroškov s tem, da svoj lasten denar pripelje nazaj v svojo državo.
Poleg tega je venezuelska nafta precej slabe kvalitete, beri preveč smeti...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zheegec ::
Še Nizozemsko podjetje, ki se je zanašalo na Tesla servis;
https://www.ec-rent.nl/
Unfortunately, we had to cease our activities .
Due to increasing technical difficulties, and the lack of timely parts supply by Tesla Motors, we could not operate longer or Tesla rental fleet since mid-December 2018. Because this situation is no longer maintainable and a solution does not seem to be within reach, we had no other option than to stop all of our rental activities.
https://www.ec-rent.nl/
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Emobi ::
40 milijonov ljudi na eni strani, ki rabijo šole, bolnišnice, ceste itd. in 5 milijonov na drugi. Načrpajo pa enako "denarja" iz tal. Ja, vem kaj hočeš povedati. S slabim upravljanjem ti seveda tudi neskončen vir denarja ne pomaga, mi bi tak vir speljali direktno v javno upravo in bi za ostale stvari še vedno zmanjkalo. Ampak zelo nesramno si je pa izmišljevati (emobi), da je Norveška to kar je zgolj zaradi druge mentalitete in nepokvarljivih politikov in da smo vsi lahko taki. Ne, ne moremo biti, niti slučajno. Pa ne samo, da mi ne moremo biti, praktično nihče drug na svetu nima takih optimalnih pogojev. Se pravi malo ljudi, na ravno prav veliki površini, ravno prav blizu vseh trgov in z neomejenimi vrelci denarja, idealnimi viri za hidroelektrarne (ki poceni poganjajo težko industrijo), ogromno kovin (ki jih potem obdelujejo s poceni elektriko, ogromno lesa.......
In potem pride emobi in romantično zaključi, da če mi ne bi imeli Boruta temveč Larsa Pahorja, da bi bili pa druga Norveška. To ni smešno, to tudi neumno ni, to je naravnost debilno.
Joj, joj, nekikr, uporabil bom tvoje besede. Daj.Nehaj.Prosim.
Daj ne smeši se v javnosti in ne nakladaj 'neki kr ke u tri krasne'. Nomen est omen.
Jaz ti, za razliko od tebe, ne bom rekel, da so tvoje besede nesramne in debilne, pač pa ti bom, zopet za razliko od tebe, to dokazal.
Razglabljanje in podajanje mnenja ne more biti nesramno, če sploh ne vsebuje negativnih vrednostnih sodb o osebi ali njenih besedah. Kaj je torej nesramno, ali moja trditev, da so Norvežani unikum v svetu predvsem zaradi svoje miselnosti, ali tvoj zapis, da moje razmišljanje ni smešno in neumno, ampak debilno?
Z besedo nesramno upravičeno lahko označimo spreobračanje oziroma potvarjanje in podtikanje besed sogovorniku, ki jih ni izrekel. Jaz napišem 'predvsem zaradi', ti to potvoriš v 'zgolj zaradi'.
Tudi nikjer nisem omenjal, da bi še tako dober in sposoben predsednik države lahko ustvaril uspešno državo. Kot da bi to lahko bila zasluga enega človeka. In kje naj bi bili nekakšni romantični zaključki?
Čigave besede so nesramne in debilne, naj vsak sam presodi.
Tako nasprotujočega si teksta že dolgo nisem bral in ga ni bilo težko demantirati, je pa veliko težje argumentirati, kaj ima miselnost ljudi in zmotno poveličevanje materialnih dobrin skupnega s to temo. Na prvi pogled nič, v resnici pa je to srž vseh problemov, torej tudi problema (električne) mobilnosti.
Če bi bila blaginja v državi odvisna predvsem od njenih naravnih bogastev, potem bi države, ki načrpajo največ nafte, imele najvišjo stopnjo blaginje, vendar pa ZDA, Rusija in Saudijska Arabija po blaginji ne dosegajo niti Slovenije, kaj šele Norveške. Švica, Luksemburg in Monako ne črpajo nobene nafte, pa se prej omenjene države z njimi po kvaliteti življenja ne morejo kosati. No, to je bolj slab primer, ker so te evropske države davčne oaze.
Očitno je pomembnejši način upravljanja bogastev, ki pa je pogojen z načinom razmišljanja.
Pri naštetih državah se najslabše odreže Saudska Arabija, kjer je prisotna nekakšna srednjeveška, iracionalna ter vraževerna miselnost, ki nikakor ne more konkurirati norveški pragmatični in racionalni miselnosti.
Seveda bo kdo ugovarjal, češ da imajo ZDA večji BDP kot mi, vendar pa BDP ni edini pokazatelj razvitosti in blaginje države. Dostopnost do šolanja, zdravstva, sociale in drugih javnih storitev za vse prebivalce, je pri nas višja, razslojenost prebivalstva pa je manjsa, kot tudi revščina. Tako smo bolj blizu oziroma bolj primerljivi z Norveško, kot pa z ZDA ali Venezuelo.
To, ne pa toliko materialna bogastva, je odločilno pri tem, ali bo država uspešnejsa. Sistem pravične države pa vzpostavi v prvi vrsti način razmišljanja in potem seveda ukrepanje njenih državljanov.
Največje bogastvo vsake družbe so ljudje in njihov način razmišljanja; torej mentalni resursi, ne pa toliko materialni.
Vsi menedžerji uspešnih (avtomobilskih) tovarn govorijo o filozofiji, torej o načinu razmišljanja, ki jih vodi pri izdelavi izdelkov, s katerimi bi radi prepričali kupce.
Tesla, v skladu z ameriškim načinom razmišljanja, govori predvsem o kvantiteti svojih izdelkov - velika moč (več sto kW), izjemni pospeški (pod 5 sekund), velika baterija (100 kWh), velik doseg (do 500 km), velika avtomatiziranost vožnje.
Veliko manj pa Tesla govori o kvaliteti svojih avtomobilov (v zanesljivosti tretji najslabši na ameriškem trgu), pa o tem, koliko denarja jim je poklonila država (ker se to ne sklada z vrsto kapitalizma, ki ga Amerika zagovarja), tudi ne razglašajo preveč, da v njihovem nadzornem svetu sedi lastnik največjega svetovnega medijskega imperija, ki svet neprestano zasipava z novicami o superiornosti teslinih izdelkov.
Način razmišljanja menedžerjev omenjenih taksi podjetij iz Švedske in Nizozemske, pa je pripeljal do njihovega bankrota. Naivno so nasedli medijskemu pompu in napačno stavili samo na eno tovarno avtomobilov. In način razmišljanja, da za vožnjo po mestu vsi potrebujejo in zmorejo plačevati dveinpoltonsko vozilo, je zelo napačen.
Da je način razmišljanja bolj odločilen od materialnih danosti, dokazuje tudi to, da lastniki EV-jev niso toliko bogati (bogati kupujejo predvsem drage terenske ICE-je), kot so drugače razmišljujoči. Ne določa jih toliko beseda imeti, kot beseda biti. In jim ni vseeno, kako bodo bivali prihodnji rodovi.
Norveška je bogata, vendar ne najbogatejša država. Norvežani bi lahko mirno naprej kupovali drage ICE terence. Ker pa so pametni, kot tudi njihovi odločevalci, kljub ostrim zimam in velikim razdaljam, kar EV-jem ni po godu, uvajajo to tehnologijo.
BigWhale ::
Jaz ti, za razliko od tebe, ne bom rekel, da so tvoje besede nesramne in debilne, pač pa ti bom, zopet za razliko od tebe, to dokazal.
No, dejmo rect bobu bob, in povejmo, da tud ti nisi nicesar dokazal ampak si zgolj na glas razmisljal in da se zdej v bistvu kregata o tem kdo bolj prav razmislja, pa se to o rahlo off-topic zadevi.
:>
Nikec3 ::
https://insideevs.com/news/347374/globa...
March brings us strong plug-in electric car sales results. EV Sales Blog estimates 224,335 sales and 53% growth rate (year-over-year), at a market share of 2.8%. Half of those sales were noted in China.
Most of the plug-ins were all-electric (74%), which are growing very fast at 77% year-over-year.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Jaz ti, za razliko od tebe, ne bom rekel, da so tvoje besede nesramne in debilne, pač pa ti bom, zopet za razliko od tebe, to dokazal.
No, dejmo rect bobu bob, in povejmo, da tud ti nisi nicesar dokazal ampak si zgolj na glas razmisljal in da se zdej v bistvu kregata o tem kdo bolj prav razmislja, pa se to o rahlo off-topic zadevi.
:>
Sploh je pa naložil toliko, da tega itak nihče ne bo bral.
nekikr ::
Jaz ti, za razliko od tebe, ne bom rekel, da so tvoje besede nesramne in debilne, pač pa ti bom, zopet za razliko od tebe, to dokazal.
Preletel sem tvoj predolg zapis a nisem zasledil nobenih številk? Eno samo nabijanje, da so vsi lahko Norvežani, samo so preneumni, da bi jih kopirali, v bistvu nekako to praviš? Nisem pa bral vsega, priznam, niti četrtine, ker sem na hitro videl le razne parole. Ne vem, če veš, kaj pomeni "dokaz"...
Nikec3 ::
Pa se začenja:
https://insideevs.com/news/347587/tesla...
Sej bi šel iskat Elonovo izjavo, da capital raisei ne bodo več potrebno, ampak itak to izjavo vsi poznamo.
https://insideevs.com/news/347587/tesla...
Tesla will raise up to $2-2.3 billion through issues of new shares and debt. Expected capital expenditures in 2019-2021 are between $6 to $8.5 billion.
Sej bi šel iskat Elonovo izjavo, da capital raisei ne bodo več potrebno, ampak itak to izjavo vsi poznamo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zheegec ::
Sem že napisal v Tesla temi;
Tesla gre na trg po $2.3 miljarde novega denarja. Nekaj z novimi delnicami, večino pa nov dolgoročni dolg. Po njihovi lastni izjavi bodo ta denar uporabili za splošno poslovanje, ne pa za nove investicije. Zelo logično, ker če bodo še naprej kurili po ~$500 miljonov na četrtletje in pa hkrati odplačali okoli ~$1 miljardo dolga ($200 miljonov odplačila prestavljajo že mesece in ga bodo sedaj lahko odplačali, $800 miljonov pa jih čaka jeseni letos in ga ne morejo prestaviti), bo ta denar zadostoval komaj do konca leta.
Še samo 2 tedna nazaj je Elon omenil capital raise samo kot "mogoče", pa še to ko je bil direktno vprašan. Šli smo iz "Tesla bo samo še dobičkonosna" do "Tesla rabi denar".
Tesla gre na trg po $2.3 miljarde novega denarja. Nekaj z novimi delnicami, večino pa nov dolgoročni dolg. Po njihovi lastni izjavi bodo ta denar uporabili za splošno poslovanje, ne pa za nove investicije. Zelo logično, ker če bodo še naprej kurili po ~$500 miljonov na četrtletje in pa hkrati odplačali okoli ~$1 miljardo dolga ($200 miljonov odplačila prestavljajo že mesece in ga bodo sedaj lahko odplačali, $800 miljonov pa jih čaka jeseni letos in ga ne morejo prestaviti), bo ta denar zadostoval komaj do konca leta.
The aggregate gross proceeds of the offerings, assuming full exercise by the underwriters of their option to purchase additional securities, would be approximately $2.3 billion before discounts and expenses. Tesla intends to use the net proceeds from the offerings to further strengthen its balance sheet, as well as for general corporate purposes.
Še samo 2 tedna nazaj je Elon omenil capital raise samo kot "mogoče", pa še to ko je bil direktno vprašan. Šli smo iz "Tesla bo samo še dobičkonosna" do "Tesla rabi denar".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Nikec3 ::
Tesla bi morala denar raisat po Q4, ko so imeli dve zaporedni pozitivni četrtletji in so lahko furali idejo o tem kako ib lahko preživeli brez izposojanja denarja, ampak ga pač rabijo za širitev dejavnosti. Delat to po najslabšem četrtletju v zgodovini? Samo zaradi Muskovega ega.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BigWhale ::
No, zdej pa en konkreten primer, da vidimo prihodnost in pravo stvar. :) Trenutno je drugi avto Scenic, letnik 2008, cca 140.000km, poraba okrog 7,8l/100km. Na mesec se nardi v povprecju 1250km (15000km letno), od tega je za cca 560km kratkih relacij, max 25km v eno smer in za 720km daljsih relacij, 120km v eno smer. Cez palec je stroskov z avtomobilom cca 2600 EUR letno oziroma 215 EUR mesecno. Stel sem bencin, registracijo in cca 300 EUR ostalih stroskov, skupaj z vinjeto.
Elektricnihi opcij v recnici ni prav veliko, ce postavim pogoj, da zelim odpeljati 240km v enem kosu, torej v sluzbo in nazaj, brez vmesnega polnjenja.
Ce recem, da je 120km v enem kosu pogoj in da se ne peljem ravno 80km/h, potem pri -15 stopinjah vse kar ima manj kot 40kWh baterij avtomatsko odpade, z 40kWh bi bil pa range anxiety nabit na maximum. Pri -5 stopinjah bi bil pa na 90% below the max, recimo. :))
3 povratne karte na mesec z vlakom v Lj me stanejo 648 EUR na letni ravni. S sedanjim avtomobilom je cena bencina za enako pot je okrog 900 EUR. Vcasih grem lahko v Ljubljano popoldan, ko je prvi avto na voljo. Izgubljeni cas, cca 2 dodani uri na dan tezko ovrednotim, ker tisto uro in pol na vlaku lahko marsikaj naredim. Prav tako nisem stel tudi parkiranja v Ljubljani, ki je okrog 18 EUR za en dan, ce parkiram na Kongresnem trgu.
Ce bi imel EV s porabo 150Wh/km bi me 15.000km goriva stalo 450 EUR (0.2 EUR za kWh, vzel sem neko priblizno ceno za elektriko, naj me kdo popravi). Sedaj za bencin dam malo manj kot 1600 EUR. Letni prihranek za gorivo se mi zdi kar velik. A hkrati se vedno ne opravici nakupa novega avtomobila. S sedanjo konfiguracijo se za ceno novega avtomobila (25.000 EUR) lahko vozim se 20 let. Blargh.
Problem je, ker bi se avtomobila resnicno rad znebil. V vukojebini kjer zivim ni nobenega vecjega ponudnika rent-a-car storitev in tudi Avant2Go je se dalec. Kar je se najbolj nerodno je pa to, da je zelezniska postaja 15km dalec, zato kolo ni ravno najbolj privlacna opcija in ni za vsako vreme.
In zdaj ... A se je ze kdo vozil z Renault Tweezy? Razen Tesel je to edino elektricno vozilo, ki ga se nisem sprobal. Tweezy mi trenutno pokrije vse potrebe, razen voznje v Ljubljano. Porabo ima pa smesno majhno - 76Wh/km. Omejitev Tweezija je predvsem to, da prtljaznika prakicno ni oziroma moras raskirati tisti dodadni sedez in da je samo pogojno uporaben za dve osebi. Mesecni stroski z najemom baterije vred so smesno majhni. Ce sem prav videl je za Tweezija subvencija 4500 EUR in tako dobis najboljso konfiguracijo ze za 11000 EUR ozrioma 5490 z najemom baterije. Cez palec so mesecni stroski malenkost vec kot 50 EUR, kolikor je najem baterije. Se pravi skupaj s kartami za vlak okrog 100 EUR.
V primerjavi s sedanjo konfiguracijo bi bil letni prihranek malenkost manj kot 1400 EUR.
In tukaj se poraja vprasanje ali je to prava stvar ali ne? :)
Elektricnihi opcij v recnici ni prav veliko, ce postavim pogoj, da zelim odpeljati 240km v enem kosu, torej v sluzbo in nazaj, brez vmesnega polnjenja.
Ce recem, da je 120km v enem kosu pogoj in da se ne peljem ravno 80km/h, potem pri -15 stopinjah vse kar ima manj kot 40kWh baterij avtomatsko odpade, z 40kWh bi bil pa range anxiety nabit na maximum. Pri -5 stopinjah bi bil pa na 90% below the max, recimo. :))
3 povratne karte na mesec z vlakom v Lj me stanejo 648 EUR na letni ravni. S sedanjim avtomobilom je cena bencina za enako pot je okrog 900 EUR. Vcasih grem lahko v Ljubljano popoldan, ko je prvi avto na voljo. Izgubljeni cas, cca 2 dodani uri na dan tezko ovrednotim, ker tisto uro in pol na vlaku lahko marsikaj naredim. Prav tako nisem stel tudi parkiranja v Ljubljani, ki je okrog 18 EUR za en dan, ce parkiram na Kongresnem trgu.
Ce bi imel EV s porabo 150Wh/km bi me 15.000km goriva stalo 450 EUR (0.2 EUR za kWh, vzel sem neko priblizno ceno za elektriko, naj me kdo popravi). Sedaj za bencin dam malo manj kot 1600 EUR. Letni prihranek za gorivo se mi zdi kar velik. A hkrati se vedno ne opravici nakupa novega avtomobila. S sedanjo konfiguracijo se za ceno novega avtomobila (25.000 EUR) lahko vozim se 20 let. Blargh.
Problem je, ker bi se avtomobila resnicno rad znebil. V vukojebini kjer zivim ni nobenega vecjega ponudnika rent-a-car storitev in tudi Avant2Go je se dalec. Kar je se najbolj nerodno je pa to, da je zelezniska postaja 15km dalec, zato kolo ni ravno najbolj privlacna opcija in ni za vsako vreme.
In zdaj ... A se je ze kdo vozil z Renault Tweezy? Razen Tesel je to edino elektricno vozilo, ki ga se nisem sprobal. Tweezy mi trenutno pokrije vse potrebe, razen voznje v Ljubljano. Porabo ima pa smesno majhno - 76Wh/km. Omejitev Tweezija je predvsem to, da prtljaznika prakicno ni oziroma moras raskirati tisti dodadni sedez in da je samo pogojno uporaben za dve osebi. Mesecni stroski z najemom baterije vred so smesno majhni. Ce sem prav videl je za Tweezija subvencija 4500 EUR in tako dobis najboljso konfiguracijo ze za 11000 EUR ozrioma 5490 z najemom baterije. Cez palec so mesecni stroski malenkost vec kot 50 EUR, kolikor je najem baterije. Se pravi skupaj s kartami za vlak okrog 100 EUR.
V primerjavi s sedanjo konfiguracijo bi bil letni prihranek malenkost manj kot 1400 EUR.
In tukaj se poraja vprasanje ali je to prava stvar ali ne? :)
hojnikb ::
prava stvar ti je poceni predelava na plin
strosek po kilometru benza si best case lepo razpolovis, stvar je potem samo armotizacija same instalacije...
bo @zobnik vec napisal
strosek po kilometru benza si best case lepo razpolovis, stvar je potem samo armotizacija same instalacije...
bo @zobnik vec napisal
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
nekikr ::
In tukaj se poraja vprasanje ali je to prava stvar ali ne? :)
Kaj če je prava stvar? Ker ti niti sadja med sabo ne primerjaš ampak kolerabo s hruško. Scenic in Twizy nimata nič skupnega. Če gledaš nekako enako velik avto kot Scenic potem seveda ni prava stvar. Če razširiš svoja obzorja in se malo prilagodiš...pa še vedno ne, ampak si z nekaj domišljije in odrekanja že bližje :)
BigWhale ::
Men se zdi, da nis lih razumel. Jaz nisem primerjal Scenica in Tweezija. Z razliko treh mesecnih izletov v Ljubljano, jaz Scenica uporabljam tako kot bi uporabljal Tweezija, al pa kolo, al pa motor, al pa katerkol drug EV.
J.McLane ::
Ne vem kje živiš, ampak v Slo je cena elektrike ponoci, za vikend in med prazniki tam okrog 0,09 €/kWh z vsemi dajatvami, seveda z odštetimi postavkami na prikkjučno moč ki so fiksne (okrog 13 €/mesec) pa če porabiš nič ali pa 2.000 kWh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
nekikr ::
Men se zdi, da nis lih razumel. Jaz nisem primerjal Scenica in Tweezija. Z razliko treh mesecnih izletov v Ljubljano, jaz Scenica uporabljam tako kot bi uporabljal Tweezija, al pa kolo, al pa motor, al pa katerkol drug EV.
Potem si si pa že sam odgovoril. Čeprav sosed, nekaj hiš stran, ima tega Twizija...kaj pa vem. Sicer uspešen odvetnik, ampak ko ga vidiš stlačenega v tisti kanti pa ne veš čemu je tega treba. Dejansko je ultra mali avtomobilček. Tudi, ko sediš notri, je ultra mali. Nekaj let star Clio bencinar se mi zdi precej boljša opcija. Če ne drugega se lahko na poti domov ustaviš v trgovini in kupiš gajbo pira :)
Gregor P ::
Najbrž človek kupi avto tudi zaradi varnosti v primeru trka ipd. ... ne vem sedaj, kako se Twizi obnese v takšnih situacijah, a ugibal bi da dokaj klavrno
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Ne vem kje živiš, ampak v Slo je cena elektrike ponoci, za vikend in med prazniki tam okrog 0,09 €/kWh z vsemi dajatvami, seveda z odštetimi postavkami na prikkjučno moč ki so fiksne (okrog 13 €/mesec) pa če porabiš nič ali pa 2.000 kWh.
Zivim tam, kjer ne bom gledal na uro, da bom potem laufal ven avto priklapljat na elektriko. :) 0.2 EUR ali pa 0.09 EUR pa tudi ni taksna blazna razlika, da bi se mi pri 560km na mesec kaj dosti poznalo, no. :>
Nikec3 ::
Twizzy odpade. Če bi rad prišel skozi poceni, elektrika ni opcija.
Jaz sem za svoj prvi avtomobil dal 15 000EUR, delam pa dnevno za službo 130 km. V bistvu imam idealne razmere za nakup električnega avtomobila. Veliko km, predvidljive relacije, možnost polnjenja doma.
Če bi iskal avto za 25 000EUR, bi nabavil električno Kono. Ker sem iskal avto za 15 000 EUR, elektrika ni prišla v poštev.
Jaz sem za svoj prvi avtomobil dal 15 000EUR, delam pa dnevno za službo 130 km. V bistvu imam idealne razmere za nakup električnega avtomobila. Veliko km, predvidljive relacije, možnost polnjenja doma.
Če bi iskal avto za 25 000EUR, bi nabavil električno Kono. Ker sem iskal avto za 15 000 EUR, elektrika ni prišla v poštev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
Kebo ::
Pa še ena stvar pri twiziyu, po 3 letih ne izgubi skoraj nič na ceni, ker ga lahko izvoziš v Nemčijo, kjer te subvencije 4500 nimajo in je cena na trgu enaka nakupni.
Alec999 ::
@BigWhale v 10 leteh potem z eAvtom prihraniš cca. 12000€
Poglej takole Scenic je star 11 let, če je dizel bodo stroški za servis ogromni pa še rjevet bo začel. Prav tako v življenju paše kaj novega.
Novi Scenic je cca. 20000€. Če pri nakupu novega eAvta upoštevaš še prihranek pri gorivu v 10 letih, potem lahko gledaš eAvto v višini 32000€+subvencija (39500€). Eavto, ki je po karakteristikah podoben Scenicu in ustreza željenemu dosegu je po moje KIA eNiro. Ceno eNirota naj pa kdo drg najde.
Poglej takole Scenic je star 11 let, če je dizel bodo stroški za servis ogromni pa še rjevet bo začel. Prav tako v življenju paše kaj novega.
Novi Scenic je cca. 20000€. Če pri nakupu novega eAvta upoštevaš še prihranek pri gorivu v 10 letih, potem lahko gledaš eAvto v višini 32000€+subvencija (39500€). Eavto, ki je po karakteristikah podoben Scenicu in ustreza željenemu dosegu je po moje KIA eNiro. Ceno eNirota naj pa kdo drg najde.
BigWhale ::
Nekaj let star Clio bencinar se mi zdi precej boljša opcija. Če ne drugega se lahko na poti domov ustaviš v trgovini in kupiš gajbo pira :)
Nekaj let star Clio bo porabil kolk bencina? 5 litrov na 100km? To niti ne razpolovi stroske goriva, vsi ostali stroski pa ostanejo prakticno enaki. Premisa je, da je v bistvu vsak avto predrag. :D
nekikr ::
Poglej takole Scenic je star 11 let, če je dizel bodo stroški za servis ogromni pa še rjevet bo začel.
A bejž no bejž. Ogromni stroški? Kaj, bo vsako leto nova mašina pa dva menjalnika? Nehajte že s temi bedarijami.
Premisa je, da je v bistvu vsak avto predrag. :D
Seveda. Ampak če ga rabiš, potem ga pač moraš imeti. In nov električen avto kot drugi/tretji avto, ki ga, kot praviš, že v štartu skoraj ne rabiš, za 40k€, je zelo slaba šala. Star Clio bencinar. Poceni, poceni servisi, poraba ok.
karafeka ::
Kolikor vem Twizy v originalu še stranskih oken nima.
Kako je pa z ogrevanjem? Mislim, da se mora tudi dodatno vgradit.
Udobnost je španska vas.
Kako je pa z ogrevanjem? Mislim, da se mora tudi dodatno vgradit.
Udobnost je španska vas.
BigWhale ::
Twizzy odpade. Če bi rad prišel skozi poceni, elektrika ni opcija.
O Twizziju sem zacel razmisljat zato, ker sem najprej razmisljal o scooterju ampak potem lahko na dez in zimo kar takoj pozabim. :)) Problem je v tem, da avto za te dolge ralacije tako malo rabim, da se mi res zdi skoda prostora in denarja.