Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
Ok zagotovo niso, ker so to v najboljšem primeru beta vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Nikec3 ::
Trije ok modeli avtomobilov?
Točno tako. Tesla lahko ponudi 3 ok avtomobile. V marsičem so dobri, marsikje jim še malo šepa. Nima niti veze. Sedaj pa si prosim predstavljaj koliko bi bil vreden BMW ali pa Daimler, če bi delal tri avtomobile podobnega tipa? 5 milijard? Tesla je trenutno po vseh padcih vredna 40 milijard.
Pa nočem se zdaj preveč naslajat nad tem, dejstvo je da je avtomobilska industrija izjemno zahtevna in ni enostavno bit nov igralec na trgu. Zraven vsega pa avtomobili v nobeni obliki ne prinašajo nekih bajnih marž, tako da je še toliko bolj nerealno ko nekateri fanboyi omenjajo v istem stavku tržno kapitalizacijo Tesle in Appla + Amazona.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Musk počasi spoznava, da Detroit (proizvodnja avtov) ni Silicijeva dolina (proizvodnja čipov in programske opreme).
Kot prvo moraš za vsak avto posebej skoraj dve toni pleha in ostalih zadev skupaj spravit. To ni kot tiskanje čipov. Musk je sanjal o robotizirani tovarni, kjer bodo avte delali stroji, hitreje in ceneje od detroitskih tovarn. Ampak se je grdo uštel.
Potem moraš pa ti skoraj dve toni pleha dostavit vsakemu kupcu posebej. Za dostavit milijon kosov programske opreme kupcem ne potrebuješ praktično nobene logistike. Za prepeljat milijon iPhonov iz tovarne na drugi konec sveta potrebuješ 3 tovorne 747. Musk je nedavno ugotovil, da dostavit deset tisoč avtov iz ZDA kupcem v Evropo predstavlja "delivery logistics hell".
Musku se verjetno počasi tudi svita, zakaj "dinozavri" ne prodajajo sami avtov, temveč imajo omrežje distributerjev.
Enkrat do konca 2020, ko se bodo začele razblinjati sanje o robotaksijih, mu bo postalo jasno tudi, zakaj robotski avti niso isto kot robotske igrače. Mogoče mu bo uspelo prepričati šerifa v kakšnem majhnem podeželskem mestecu, da dovoli robotaksije, in bo to razglasil za zmago, ampak o milijonu robotaksijev, ki prinašajo dobiček Tesli, bo lahko še dolgo samo sanjal.
Medtem bo pa vlagatelje precej minilo potrpljenje. Vprašanje, če bo uspešen zagon proizvodnje Y in kitajske tovarne dovolj, da bo ostala Tesla nad vodo. Če se bo pa tudi pri tem kaj malo bolj zatikalo, pa nimajo šans sami preživeti.
Kot prvo moraš za vsak avto posebej skoraj dve toni pleha in ostalih zadev skupaj spravit. To ni kot tiskanje čipov. Musk je sanjal o robotizirani tovarni, kjer bodo avte delali stroji, hitreje in ceneje od detroitskih tovarn. Ampak se je grdo uštel.
Potem moraš pa ti skoraj dve toni pleha dostavit vsakemu kupcu posebej. Za dostavit milijon kosov programske opreme kupcem ne potrebuješ praktično nobene logistike. Za prepeljat milijon iPhonov iz tovarne na drugi konec sveta potrebuješ 3 tovorne 747. Musk je nedavno ugotovil, da dostavit deset tisoč avtov iz ZDA kupcem v Evropo predstavlja "delivery logistics hell".
Musku se verjetno počasi tudi svita, zakaj "dinozavri" ne prodajajo sami avtov, temveč imajo omrežje distributerjev.
Enkrat do konca 2020, ko se bodo začele razblinjati sanje o robotaksijih, mu bo postalo jasno tudi, zakaj robotski avti niso isto kot robotske igrače. Mogoče mu bo uspelo prepričati šerifa v kakšnem majhnem podeželskem mestecu, da dovoli robotaksije, in bo to razglasil za zmago, ampak o milijonu robotaksijev, ki prinašajo dobiček Tesli, bo lahko še dolgo samo sanjal.
Medtem bo pa vlagatelje precej minilo potrpljenje. Vprašanje, če bo uspešen zagon proizvodnje Y in kitajske tovarne dovolj, da bo ostala Tesla nad vodo. Če se bo pa tudi pri tem kaj malo bolj zatikalo, pa nimajo šans sami preživeti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
codeMonkey ::
Zanimiv teden. Ob vsem kar se je dogajalo okoli Tesle sta sodelovanje najavila se Ford in Amazon. Me je spomnilo na cas, ko je Musk javno blatil Ford ter izjavil, da ne bo prezivel naslednje krize.
Nikec3 ::
Poglejte si tale video od 14:53 do 15:40. Trenutni Autopilot niti tovornjaka po avtocesti ni sposoben prehitet brez težav in ljudje dejansko verjamejo Musku, da bo čez 9 mesecev tole sposobno "full self driving"? Sploh ni problem čipa ali pa LIDAR-ja. Tole je problem SW-ja, ki je ne glede na vse km in nevronske mreže šibka točka Teslinega Autopilota.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BigWhale ::
Ce je software narejne tako kot tisto kar smo ze videli od Tesle, potem bi se moral nekdo malo zamisliti. Tist je walking disaster. :>
Stari maček ::
Ta komedija se ne more končat drugače kot da bodo Teslo kupili ali Kitajci ali pa Nemci. Skratka nekdo z izkušnjami.
Emobi ::
Tesla bo z veliko večjo verjetnosrjo še naprej na državnih jaslih, ker ima za ameriško javnost velik simbolni pomen, tako da ni bojazni, da bi jo kupili Kitajci ali Nemci.
Tu pa je primerjava sedmih EV-jev z ICE-ji na našem trgu, pri petih letih lastništva in 15 kkm oziroma 40 kkm na leto.
https://avto.finance.si/8947470/Koliko-...
Doba pet let je precej majhna, saj se avtomobili zaradi večje zanesljivosti kupujejo redkeje in se starost voznega parka povečuje. Sam sem menjal ICEje na obdobje, ki je bilo bližje desetim kot pa petim letom.
Z EV-jem bo ta doba prav gotovo še daljša.
Izračun tudi ne upošteva izgubo vrednosti vozila, ki je pri ICE-jih večja, ker se manj kvarijo in imajo manj servisov, ki so tudi cenejši. Tako je, na primer, Tesla S izpodrinila Porsche panamero na vodilnem mestu pri najmanjši izgubi vrednosti vozila.
Regeneracija pri Renault zoe je res premajhna, ker je skorajda neopazna, (heh, takšni so tudi njegovi pospeški), pri i3 pa regeneracija ni premočna, kot navajajo novinarji, ampak ravno pravšnja, tam do 60 kWh/100 km (to je tudi pravilna enota, ne pa kWh, kot narobe pišejo)
Tu pa je primerjava sedmih EV-jev z ICE-ji na našem trgu, pri petih letih lastništva in 15 kkm oziroma 40 kkm na leto.
https://avto.finance.si/8947470/Koliko-...
Doba pet let je precej majhna, saj se avtomobili zaradi večje zanesljivosti kupujejo redkeje in se starost voznega parka povečuje. Sam sem menjal ICEje na obdobje, ki je bilo bližje desetim kot pa petim letom.
Z EV-jem bo ta doba prav gotovo še daljša.
Izračun tudi ne upošteva izgubo vrednosti vozila, ki je pri ICE-jih večja, ker se manj kvarijo in imajo manj servisov, ki so tudi cenejši. Tako je, na primer, Tesla S izpodrinila Porsche panamero na vodilnem mestu pri najmanjši izgubi vrednosti vozila.
Regeneracija pri Renault zoe je res premajhna, ker je skorajda neopazna, (heh, takšni so tudi njegovi pospeški), pri i3 pa regeneracija ni premočna, kot navajajo novinarji, ampak ravno pravšnja, tam do 60 kWh/100 km (to je tudi pravilna enota, ne pa kWh, kot narobe pišejo)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Ne, saj ne pišejo narobe, jaz sem narobe napisal kWh. Pišejo o kilovatih moči pri regeneraciji, kar je pravilno in je nazivna moč regeneracije.
Trenutna jakost regeneracije pa se meri v kWh/100 km, se pravi,da bi pri (teoretičnih) 100 km vožnje z maksimalno regeneracijo napolnil baterijo s 60 kWh.
Trenutna jakost regeneracije pa se meri v kWh/100 km, se pravi,da bi pri (teoretičnih) 100 km vožnje z maksimalno regeneracijo napolnil baterijo s 60 kWh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Magic1 ::
Jaz samo čakam, kdaj se bo prepovedalo touchscreene med vožnjo. Sem si namontiral telefon za navigacijo idelno desno od volana tik pod nivoje vetrobranskega stekla in je prav očitno kako zgubiš stik z cesto vsakič, ko je treba kaj pritisnit. Pogledat ni niti blizu tako moteče kot karkoli pritisnit(itak gedat sploh ne rabiš, ker ti govori).
Magic
roCkY ::
Navigacija na HUD je optimum.
"Drajsel" pa med vožnjo zaklenjen in upravljan le prek fizičnih gumbov na konzoli...
Nazaj k temi.
Kdaj bodo proizvedli zadostno količino hranilnikov lignita, da bodo EV lahko postali "prava stvar"?
"Drajsel" pa med vožnjo zaklenjen in upravljan le prek fizičnih gumbov na konzoli...
Nazaj k temi.
Kdaj bodo proizvedli zadostno količino hranilnikov lignita, da bodo EV lahko postali "prava stvar"?
Stari maček ::
No, tole vsakemu pametnemu pove vse. Kljub subvenciji so štromarji drag hobi.
"Celo pri 40 tisoč kilometrih na leto je dizelski (ne sicer bencinski) golf cenejši od električnega."
"Celo pri 40 tisoč kilometrih na leto je dizelski (ne sicer bencinski) golf cenejši od električnega."
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stari maček ()
roCkY ::
Stari maček je izjavil:
No, tole vsakemu pametnemu pove vse. Kljub subvenciji so štromarji drag hobi.
"Celo pri 40 tisoč kilometrih na leto je dizelski (ne sicer bencinski) golf cenejši od električnega."
Odvisno kje. Odvisno od davščin. Na Norveškem je golf bencin 300€ mesečno dražji od Tesla Model X osnovni model. Vir: sopotnik TB pred kakim poldrugim letom.
Gavran ::
Stari maček je izjavil:
No, tole vsakemu pametnemu pove vse. Kljub subvenciji so štromarji drag hobi.
"Celo pri 40 tisoč kilometrih na leto je dizelski (ne sicer bencinski) golf cenejši od električnega."
Plus pri izracunu so upostevali polnjenje doma, ki pa je IMHO polovici prebivalstva nedosegljivo (blok brez lastne garaze), brezplacne javne polnilnice pa sedaj niso vec brezplacne, na nekaterih je cena elektrike za 100 km skoraj 5 evrov...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
FoxKnox ::
Stari maček je izjavil:
No, tole vsakemu pametnemu pove vse. Kljub subvenciji so štromarji drag hobi.
"Celo pri 40 tisoč kilometrih na leto je dizelski (ne sicer bencinski) golf cenejši od električnega."
Men je blo to takoj jasno, ko sem prebral, daje samo najem baterij 70 do 130 evrov na mesec.
Ne hvala, še.
Pa tudi cena 0.25 € na minuto hitrega polnjenja ne obeta nizke cene v prihodnje.
Snohman ::
Tesla bo z veliko večjo verjetnosrjo še naprej na državnih jaslih, ker ima za ameriško javnost velik simbolni pomen, tako da ni bojazni, da bi jo kupili Kitajci ali Nemci.
Tu pa je primerjava sedmih EV-jev z ICE-ji na našem trgu, pri petih letih lastništva in 15 kkm oziroma 40 kkm na leto.
https://avto.finance.si/8947470/Koliko-...
Doba pet let je precej majhna, saj se avtomobili zaradi večje zanesljivosti kupujejo redkeje in se starost voznega parka povečuje. Sam sem menjal ICEje na obdobje, ki je bilo bližje desetim kot pa petim letom.
Z EV-jem bo ta doba prav gotovo še daljša.
Izračun tudi ne upošteva izgubo vrednosti vozila, ki je pri ICE-jih večja, ker se manj kvarijo in imajo manj servisov, ki so tudi cenejši. Tako je, na primer, Tesla S izpodrinila Porsche panamero na vodilnem mestu pri najmanjši izgubi vrednosti vozila.
Regeneracija pri Renault zoe je res premajhna, ker je skorajda neopazna, (heh, takšni so tudi njegovi pospeški), pri i3 pa regeneracija ni premočna, kot navajajo novinarji, ampak ravno pravšnja, tam do 60 kWh/100 km (to je tudi pravilna enota, ne pa kWh, kot narobe pišejo)
Ta izračun povezma tudi stroške servisa, zato prosim malo popravi svoj tekst. Res pa ne upošteva izgube vrednosti.
Upošteva pa zalaganje revnejših bogatih, da se slednji lahko igrajo z najmodernejšimi igračami.
V celoti pa potrjuje to, kar mislm da je nekdo od udeležencev(nekikr?) naračunal UTKju; precej več od povprečja se moraš voziti, da privarčuješ.
Tako, da so si ljudje povsem sami krivi, da se vozijo v povprečju samo 12.000 km na leto in ne varčujejo z električnimi vozili, kakšni tepci...
Utk ::
V celoti pa potrjuje to, kar mislm da je nekdo od udeležencev(nekikr?) naračunal UTKju; precej več od povprečja se moraš voziti, da privarčuješ.
Tako, da so si ljudje povsem sami krivi, da se vozijo v povprečju samo 12.000 km na leto in ne varčujejo z električnimi vozili, kakšni tepci...
Utk je pa napisal, da povprečje, večina in podobni pojmi ne pomenijo popolnoma nič. Prvič, za 12,000 km letno je praktično vsak avto na trgu predrag, morda z izjemo dacie. Drugič, kaj velja za povprečje ali večino, je nepomembno dokler je novih električnih avtov 2 procenta. Z vsakim procentom več padejo cene in se širi ponudba modelov, s tem se zajame več ljudi za katere je EV v redu, in ko bo novih EV tam okoli polovice, bojo primerni tudi za večino in povprečne. In tretjič, primeren avto za povprečne je morda ravno tako neprimeren za 98% ostalih. Če je golf povprečen avto, je za marsikoga premajhen, za marsikoga predrag, za nekoga prevelik, 100 razlogov lahko najdeš zakaj nekomu ne paše. Pa jih vseeno prodajo veliko. Noben avto ni primeren za večino. Če bi bil, bi imel tržni delež čez 50 procentov, pa ni noben niti blizu temu. Mislim da je kakih 5% maksimum.
roCkY ::
Pojdimo vsi delat 40+kkm letno, da bomo imeli nizko ceno na km! To pomoje fizično ni mogoče na trenutnem cestnem sistemu.
BT52 ::
Nekateri se ne zavedate, kako politično in gospodarsko neodvistnost dobi država, če lahko prideluje lastno pogonsko energijo. Že tole dejstvo je vredno vsakega beriča. Da ne pravimo o kakih plus točko dobiš pri tree hugerjih in LASTNEM ZRAVJU OKOLJA. In ja se ne šalim. Slovenija rabi samo agresivno NEMŠKO politiko. Vlaganje v črpalne elektrarne, ter pošteno raziskavo ali vložimo v JEK2 ali ne. Vsekakor zadeve na katerih se bi mogle delat projekcije in že vpeljevat polike transportne in energetske politike v tej smeri. Ne samo čakat na EU.
roCkY ::
Če ciljaš direktno name se tega še kako dobro zavedam. Sem daleč od globalista.
Problem kar se mojega pogleda na trenutno EV uvajanje tiče je kakko se v mainstrem medijih reklamira EV kot rešitelja okolja, ki to nikakor ne bodo. Vsaj v bljižnji prihodnosti ne.
Nenazadnje bo vsa surovina in najverjetneje tehnologija za hranilnike (nekoč morda Malezijskega, Avstralskega,...) premoga uvožena.
Problem kar se mojega pogleda na trenutno EV uvajanje tiče je kakko se v mainstrem medijih reklamira EV kot rešitelja okolja, ki to nikakor ne bodo. Vsaj v bljižnji prihodnosti ne.
Nenazadnje bo vsa surovina in najverjetneje tehnologija za hranilnike (nekoč morda Malezijskega, Avstralskega,...) premoga uvožena.
Utk ::
Kje to vidiš v mainstream medijih? Mainstream mediji vglavnem povzemajo neumne nemške "študije" in pravijo, da so EV predragi.
BT52 ::
Vseekakor gre za preusmerjanje energije iz države v državo (in eonesnaževanja IMO). Totalni suma sumarom pa je še vedno boljši pri EV. Še posebej če upoštevamo rafinerije, recikliranje baterij, potencial "svoje" energije... Je Ev no brainer rešitev. Zdaj, če ekonomika tega ne dopušča ni važno. Pravzaprav se lahko prej vprašamo o kapitalizmu in potrošništvu. Šele potem lahko govorimo. EV je že zdaj rešitelj za svoj sektor. Vsekakor manjše zlo. Trenutno seveda tehnologija daaaleč od mainstream. Ni pa tukaj vprašanja, če so EV prava stvar. Zato ima Tesla tako vrednost pa naj bo še 10 let na berglah, ker tole bo prevladalo. Vodik je trenutno v praksi dober. Samo ni logičen in je potecial tehnologije nižji... Še posebej, ko pridejo ven solid state baterije in rešimo "eksplozivnost", ter s tem potencialno dobimo 15min polnjenje baterije.
BT52 ::
Kje to vidiš v mainstream medijih? Mainstream mediji vglavnem povzemajo neumne nemške "študije" in pravijo, da so EV predragi.
Tudi to. Včasih bereš raziskave in so meji dobrega okusa. Seveda redke zemlje so ogromem problem. Vendar celotni ogljični odtis je že zdaj tudi premogom enakovreden z ICE avti. Pravzaprav ni debate, da smo z 50% v F1 ICE pogonih dosegli vrh tehnologije, ki se je pač izpela. Recimo prius dosega z Atkinsovim ciklom do 40%. Da ne omenjamo goljufanja pri testih slabega vdrževanja katalizatorjev, filtrov z trdimi delci, ter raznoraznih "defeat device" sistemov.
nekikr ::
Kje to vidiš v mainstream medijih? Mainstream mediji vglavnem povzemajo neumne nemške "študije" in pravijo, da so EV predragi.
No, no. Ena sama študija je bila povzeta, ki trdi, da EV niti slučajno niso tako čisti. In zaradi te ene same lahko nehaš s tem "v glavnem". Ker v glavnem smo že precej let eko-terorizirani z vseh strani. Povečini brez kakršnekoli resne razlage ali študije, le eko-teror. Saj eko je že super, seveda, ampak v glavnem se gre za all-in poročanje, brez kakšnega drugega pogleda. Kar je eko-nacijem seveda sprejemljivo. Dokler umirajo neki Kitajci pa črnci pol sveta stran to ni omembe vredno, ko jih jebe.
Jaz recimo pa rad preberem tudi drugo stran: koliko teh nebodijihtreba je umrlo za tvoj eko-avto in koliko jih umre sicer. Takih poročanj pa ne boš zasledil, ker to ni politično korektno v zahodnem svetu, tu je vsa eko tehnologija povsem zelena in nedolžna.
Pa še nekaj je, kar ne boš zasledil nikjer. Da zaradi neke eko tehnologije tu pri nas umre X manj ljudi bodo poročali vsi. Tudi sam boš to vzel za dobro in povprečil te smrti (ali bolezni) na cel svet, da se čim bolj razprši in je podatek lep. Ampak dejansko pa velikokrat te smrti/bolezni prevalimo od uporabnikov, ki bi morali sami sprejeti kazen za svoj stil življenja, na neke tujce daleč stran. Ampak potem povprečimo in rečemo, da je 100 manj mrtvih pri nas sigurno bolje, čeprav jih je tam nekje stran 50 več. Tista vas v Ugandi se pa najbrž s tem ne strinja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
Utk ::
Mainstream mediji pravijo, da nimamo elektrike niti materiala za baterije. Kdo govori o ekologiji, razen ko je treba preprečit kakšno novo HE, da ne govorimo o JE.
Koliko jih umre zarad nafte? Ampak ker so to črnci večinoma, ni pomembno.
Koliko jih umre zarad nafte? Ampak ker so to črnci večinoma, ni pomembno.
nekikr ::
Mainstream mediji pravijo, da nimamo elektrike niti materiala za baterije.
To sem zasledil morda dvakrat, pa še takrat je bil zraven disclaimer, da to velja, če bi bil prehod hiter. Kar seveda nikakor ne bo. Po drugi strani pa seveda lahko štopava koliko časa bomo rabili, da naredimo drugi blok JEK :)
Emobi ::
Mainstrem mediji so rumeni tisk, ki se ukvarja predvsem z bombastičnimi novicami, iracionalnim strahom in pesimizmom, ne pa z racionalnostjo, tehnologijo in znanostjo. Razlog za to pa je tudi ta, ker je tudi večina ljudi takšnih, kar dokazuje tudi ta forum. Večina je konzervativnih skeptikov, ne pa konstruktivnih skeptikov.
To, da ne bi bilo dovolj elektrike za EV-je dovolj, ne drži, ker je v Sloveniji letno porabimo okrog 14 TWh, za celoten vozni park pa bi potrebovali od 2,5 do 3 TWh, kar je okrog 20 % in s prihajajočimi novimi tehnologijami ne bo takšen problem, sploh pa ne v bodočem pametnem omrežju.
Govoriti o eko terorizmu je hudo zmotno in populistično, ker ekologi delujejo popolnoma v skladu z zakonodajo, kar za terorizem po definiciji ne velja.
Da bi izdelava, uporaba in razgradnja vozila, ki porabi med vožnjo 3 do 5 krat manj energije, povzročala več škode ljudem, ni verjetno. Črpanje nafte in vojne zaradi nje definitivno povzročajo več škode in njeno zgorevanje tudi nam krajša življenje.
Strinjam se, da je EV draga igrača, če kupiš novega in ga po petih letih prodaš. Če pa ga imaš dlje časa, je pa ravno tako draga, po nekem času celo cenejše igrača, kot ICE, s to razliko, da EV ne usmraja in ima še cel kup prednosti. Torej, če se na hitro naveličaš nove igrače, potem je to res drag hobi.
Večina primerjav in študij je res slabih, ker ne upošteva VSEH dejavnikov. Dober raziskovalec se ne obnaša kot kupec v trgovini, ki izbira, kar mu ustreza, pač pa upošteva vse.
Predvsem pa iz študij veje problem pretiranega potrošništva. Pri tisti munchenski študiji je upoštevana doba EV-ja komaj 10 let, kar je manj, kot so v povprečju stari evropski avti. Še tako velik potrošnik ne daje avta po desetih letih v razrez. Industrija pravi, da dela avte za najmanj 15 let. Mimogrede, to študijo je ovrgel celo Volkswagen s svojo študijo.
No, naši novinarji pa v duhu splošnega pretiranega potrošnistva naredijo primerjavo na obdobje 5 let, kajti dober potrošnik, beri bogat in iracionalen, menja nov avto na 5 let. Zraven pa ne upoštevajo izgube vrednosti vozila, ki je pri EV-jih manjša predvsem zaradi manjših stroškov vzdrževanja. Četudi so cenejše servise upoštevati pri izračunu, to ne pomeni, da so razlike v depreciaciji zanemarljive!
Davke plačujejo tako revni kot bogati in vsakdo, ki kupi gorivo ali kilovatno uro, plača majhen del tudi za subvencije EV-jev, kar je pravično, saj le-ti delajo manj škode državljanom in državi.
Racionalni ljudje pa si izračunajo stroške lastništva za predvideno obdobje, seštejejo pluse in minuse ter ob spoznanju, da jih bo igrača na dolgi rok stala manj, izkoristijo subvencije.
Seveda pa si racionalen kupec ne bo kupil EV-ja, dokler pred blokom na parkirišču nima vtičnice, kajti javne polnilnice niso za vsakdanjo rabo.
Eko subvencije za karkoli koristijo v prvi vrsti pametni in ne bogati. Za koriščenje subvencij ne rabiš biti bogat, ker so namenjene ravno za to, da ne bi okoljsko sprejemljivejših izdelkov kupovali samo bogati, pač pa tudi revnejši z večjim posluhom za okolje in zanamce.
To, da ne bi bilo dovolj elektrike za EV-je dovolj, ne drži, ker je v Sloveniji letno porabimo okrog 14 TWh, za celoten vozni park pa bi potrebovali od 2,5 do 3 TWh, kar je okrog 20 % in s prihajajočimi novimi tehnologijami ne bo takšen problem, sploh pa ne v bodočem pametnem omrežju.
Govoriti o eko terorizmu je hudo zmotno in populistično, ker ekologi delujejo popolnoma v skladu z zakonodajo, kar za terorizem po definiciji ne velja.
Da bi izdelava, uporaba in razgradnja vozila, ki porabi med vožnjo 3 do 5 krat manj energije, povzročala več škode ljudem, ni verjetno. Črpanje nafte in vojne zaradi nje definitivno povzročajo več škode in njeno zgorevanje tudi nam krajša življenje.
Strinjam se, da je EV draga igrača, če kupiš novega in ga po petih letih prodaš. Če pa ga imaš dlje časa, je pa ravno tako draga, po nekem času celo cenejše igrača, kot ICE, s to razliko, da EV ne usmraja in ima še cel kup prednosti. Torej, če se na hitro naveličaš nove igrače, potem je to res drag hobi.
Večina primerjav in študij je res slabih, ker ne upošteva VSEH dejavnikov. Dober raziskovalec se ne obnaša kot kupec v trgovini, ki izbira, kar mu ustreza, pač pa upošteva vse.
Predvsem pa iz študij veje problem pretiranega potrošništva. Pri tisti munchenski študiji je upoštevana doba EV-ja komaj 10 let, kar je manj, kot so v povprečju stari evropski avti. Še tako velik potrošnik ne daje avta po desetih letih v razrez. Industrija pravi, da dela avte za najmanj 15 let. Mimogrede, to študijo je ovrgel celo Volkswagen s svojo študijo.
No, naši novinarji pa v duhu splošnega pretiranega potrošnistva naredijo primerjavo na obdobje 5 let, kajti dober potrošnik, beri bogat in iracionalen, menja nov avto na 5 let. Zraven pa ne upoštevajo izgube vrednosti vozila, ki je pri EV-jih manjša predvsem zaradi manjših stroškov vzdrževanja. Četudi so cenejše servise upoštevati pri izračunu, to ne pomeni, da so razlike v depreciaciji zanemarljive!
Davke plačujejo tako revni kot bogati in vsakdo, ki kupi gorivo ali kilovatno uro, plača majhen del tudi za subvencije EV-jev, kar je pravično, saj le-ti delajo manj škode državljanom in državi.
Racionalni ljudje pa si izračunajo stroške lastništva za predvideno obdobje, seštejejo pluse in minuse ter ob spoznanju, da jih bo igrača na dolgi rok stala manj, izkoristijo subvencije.
Seveda pa si racionalen kupec ne bo kupil EV-ja, dokler pred blokom na parkirišču nima vtičnice, kajti javne polnilnice niso za vsakdanjo rabo.
Eko subvencije za karkoli koristijo v prvi vrsti pametni in ne bogati. Za koriščenje subvencij ne rabiš biti bogat, ker so namenjene ravno za to, da ne bi okoljsko sprejemljivejših izdelkov kupovali samo bogati, pač pa tudi revnejši z večjim posluhom za okolje in zanamce.
Okapi ::
Če odštejemo vse napaka in zablode.
Revni si dragega avta ne morejo privoščit, četudi je po desetih letih v resnici cenejši Ker ne morejo sami sebe kreditirati za deset let, posojila pa ne dobijo.
Da bomo povečali proizvodnjo elektrike za 20% kar tako, brez težav, je hudo naivno prepričanje. Novih hidroelektrarn nočemo, novih jedrskih elektrarn nočemo, novih vetrnic nočemo ...
Videti je kot pisanje nad novimi tehnologijami navdušenega devetošolca, ki se mu o resničnem življenju kumaj kaj sanja.
Revni si dragega avta ne morejo privoščit, četudi je po desetih letih v resnici cenejši Ker ne morejo sami sebe kreditirati za deset let, posojila pa ne dobijo.
Da bomo povečali proizvodnjo elektrike za 20% kar tako, brez težav, je hudo naivno prepričanje. Novih hidroelektrarn nočemo, novih jedrskih elektrarn nočemo, novih vetrnic nočemo ...
Videti je kot pisanje nad novimi tehnologijami navdušenega devetošolca, ki se mu o resničnem življenju kumaj kaj sanja.
fikus_ ::
Smo že pisali tukaj, da je za povprečnega Janeza/Micko nov EV občutno predrag, cenejši si pa ne zaslužijo imena avto. Tako da trenutno so EV za "bogate", kar ni nujno povezano s pametjo.
Sem za letos načrtoval menjavo avta in me zanimajo EV, vendar me ne prepričajo. Hibridi verjetno niso prava rešitev. Tako da bom še nekaj let počakal, če bo šel razvoj in dosegljivost (dobavljivost) EV tako naprej, se bo verjetno nekaj našlo.
Sem za letos načrtoval menjavo avta in me zanimajo EV, vendar me ne prepričajo. Hibridi verjetno niso prava rešitev. Tako da bom še nekaj let počakal, če bo šel razvoj in dosegljivost (dobavljivost) EV tako naprej, se bo verjetno nekaj našlo.
Utk ::
Poraba elektrike niha 10-20 procentov skozi desetletja v vsakem primeru, in bo lahko za tolk narastla tudi brez električnih avtov.
Revni si ne morejo privoščit niti novega cliota, pa vseeno preživijo. Celo avte imajo večinoma.
Revni si ne morejo privoščit niti novega cliota, pa vseeno preživijo. Celo avte imajo večinoma.
J.McLane ::
Reven ali bogat nima prav nobene veze, dejstva so da se v Sloveniji proda kar velik delež avtov ki stanejo preko 30k €, tak kupec pa brez problema gleda na TCO in vzame malo več kredita.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
fikus_ ::
Sedaj pa pojdi primerjat opremo EV in ICE avta za 30+k€! In marsikdo ne gleda TCO in niti ni "zelen". Zakaj bi vzel kredit za avto, ki ga prodaš po 5-8 letih?
Ni to povprečen Slovenec, ki kupi Cliota in ga vozi okrog 10 let, 12 kkm/leto. Temu niti TCO ne pomaga!
Ni to povprečen Slovenec, ki kupi Cliota in ga vozi okrog 10 let, 12 kkm/leto. Temu niti TCO ne pomaga!
J.McLane ::
Pa kaj pol če ga prodaš po 5 letih? A misliš da boš nekega dizla, ki je stal 30k EUR prodal za isto vsoto kot EV, ki je stal 40k EUR? Pač bo naprej razliko v nakupni ceni not prinašal nekdo drug in tako bo do konca življenjske dobe vozila, tak EV bo vedno dražji od dizla, tudi ko bo 10 let star.
A če EV ni za povprečnega Slovenca, potem EV ni prava stvar? To je tako kot če bi rekel da nihče ne potrebuje drugega vozila kot Clio, ker je to pač povprečje v Slo. Tako je edino Clio prava stvar, vse ostalo kar je več je preserevanje in ne more biti prava stvar.
A če EV ni za povprečnega Slovenca, potem EV ni prava stvar? To je tako kot če bi rekel da nihče ne potrebuje drugega vozila kot Clio, ker je to pač povprečje v Slo. Tako je edino Clio prava stvar, vse ostalo kar je več je preserevanje in ne more biti prava stvar.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
fikus_ ::
EV ni prava stvar, če gre za zamenjavo ICE, ker je pločevine že preveč! Prava stvar je urejen javni prevoz. Na EV bom pa počakal še nekaj let, ko bo zadeva prerasla butično proizvodnjo.
Motite me EV fani, ki trdite kaj bo, "samo što nije", kako bodo/so ICE-ji za na odpad, rabljeni se ne bodo prodajali, so smrdljivci, . . . Pri tem pa pozabljate, da 90% sveta nima niti približno takšnega standarda kot npr. SLO. Tam bodo zagotovo še kar nekaj let kupovali nove/rabljene ICE. Sicer ni najboljša primerjava, ampak vseeno, na Kubi vozijo v glavnem avtomobili stari več kot 60 let! Podobno bo v Afriki.
Poleg tega nekateri samo sanjate avto, možgane so pa vam zafilali z zelenostjo EV-jev, potem ste pa najbolj pametni. Postavite se na trdna tla in začnite razmišljat v smeri ZKP. V eni temi jamranje, da so davki previsoki, v drugi stanovanja, . . . Dragi moji, to je realen svet, to je svet, ki ga spoznaš, ko zlezeš izpod mamine kikle.
Motite me EV fani, ki trdite kaj bo, "samo što nije", kako bodo/so ICE-ji za na odpad, rabljeni se ne bodo prodajali, so smrdljivci, . . . Pri tem pa pozabljate, da 90% sveta nima niti približno takšnega standarda kot npr. SLO. Tam bodo zagotovo še kar nekaj let kupovali nove/rabljene ICE. Sicer ni najboljša primerjava, ampak vseeno, na Kubi vozijo v glavnem avtomobili stari več kot 60 let! Podobno bo v Afriki.
Poleg tega nekateri samo sanjate avto, možgane so pa vam zafilali z zelenostjo EV-jev, potem ste pa najbolj pametni. Postavite se na trdna tla in začnite razmišljat v smeri ZKP. V eni temi jamranje, da so davki previsoki, v drugi stanovanja, . . . Dragi moji, to je realen svet, to je svet, ki ga spoznaš, ko zlezeš izpod mamine kikle.
J.McLane ::
Ne vem katero množico to nagovarjaš, sebe sigurno nisem videl v njej, niti Emobi ni v njej.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
roCkY ::
Večini nam je povsem vseeno kakšen agregat/pogon imamo v vozilu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()
BigWhale ::
Tesla: "Konc leta bomo imeli FSD, drugo leto robotaxije!"
Tesla owner: "Wooohooo! Moj avto je zvozil krizisce sam od sebe!"
https://www.teslarati.com/tesla-model-s...
Lahko bi rekli, da je FSD takorekoc za vogalom. ;>
V bistvu sem kar presenecen, da se o tem sploh pise. Res, da gre za Model S in ne Model 3, ampak imel sem obcutek, da so avtomobili to znali ze zdaj? Tole krizisce je bilo resnicno dobro oznaceno in naokrog je bilo dovolj prometa. Pricakoval bi, da zna AP sedaj ze zvoziti vecino krizisc in krozisc z nekaj napake. Tko pa zdej tole zgleda kot nek uspeh.
Vsekakor je uspeh, ampak ne, ce so en teden prej povedali, da bo FSD do konca leta.
Tesla owner: "Wooohooo! Moj avto je zvozil krizisce sam od sebe!"
https://www.teslarati.com/tesla-model-s...
Lahko bi rekli, da je FSD takorekoc za vogalom. ;>
V bistvu sem kar presenecen, da se o tem sploh pise. Res, da gre za Model S in ne Model 3, ampak imel sem obcutek, da so avtomobili to znali ze zdaj? Tole krizisce je bilo resnicno dobro oznaceno in naokrog je bilo dovolj prometa. Pricakoval bi, da zna AP sedaj ze zvoziti vecino krizisc in krozisc z nekaj napake. Tko pa zdej tole zgleda kot nek uspeh.
Vsekakor je uspeh, ampak ne, ce so en teden prej povedali, da bo FSD do konca leta.
J.McLane ::
Morda pa v nasprotju s splošnim prepričanjem Tesla vseeno malo pazi kaj in kdaj da ven v produkcijo. Torej kaj ima nek Model S na cesti veze s tem kar imajo oni v razvoju?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
DarkSite ::
Tesla: "Konc leta bomo imeli FSD, drugo leto robotaxije!"
Tesla owner: "Wooohooo! Moj avto je zvozil krizisce sam od sebe!"
https://www.teslarati.com/tesla-model-s...
Lahko bi rekli, da je FSD takorekoc za vogalom. ;>
V bistvu sem kar presenecen, da se o tem sploh pise. Res, da gre za Model S in ne Model 3, ampak imel sem obcutek, da so avtomobili to znali ze zdaj? Tole krizisce je bilo resnicno dobro oznaceno in naokrog je bilo dovolj prometa. Pricakoval bi, da zna AP sedaj ze zvoziti vecino krizisc in krozisc z nekaj napake. Tko pa zdej tole zgleda kot nek uspeh.
Vsekakor je uspeh, ampak ne, ce so en teden prej povedali, da bo FSD do konca leta.
Članek nima veze s tem kar so pokazali na predstavitvi tako, da owner niti avtor članka ne vesta, kaj trenutno zmore AP. Trenutno AP zmore avtocesto. To, da je zvozil krizisce je slucajno. Prvi featurji za lokalne ceste, krizisca in ostalo zadeve bodo prišli ven šele čez par mesecev.
Vazelin ::
Trenutno AP zmore avtocesto.
V idealnih pogojih, da ni kakšnih blokov na cesti :P
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Okapi ::
Zmore avtocesto, če voznik ves čas pazi, kaj se dogaja. Če zaspi, je precejšnja verjetnost,da se ne bo dobro končalo.
nekikr ::
Morda pa v nasprotju s splošnim prepričanjem Tesla vseeno malo pazi kaj in kdaj da ven v produkcijo. Torej kaj ima nek Model S na cesti veze s tem kar imajo oni v razvoju?
Ker je Tesla podjetje, ki sloni na nekem hypu, si lahko brez skrbi, da bi izkoristili vsako možnost za nekaj dodatne reklame (sploh sedaj, ko je delnica v prostem padu). Je neka verzija znotraj R&D boljša od te na cesti? Seveda, ni dvoma. Je svetlobno leto boljša? Ne, nikakor. Še posebej ne glede na Autonomy day predstavitev.
In res je zanimivo tole....levi ovinek na pregledni cesti sredi dneva uspešno zvozi pri minimalni brzini in to je praktično že FSD secured! Če bilo na znački GM, VW ali kaj tretjega bi warpi tule zmetal toliko dreka, da ga ne spucaš sto let.
Gavran ::
Slovenija rabi samo agresivno NEMŠKO politiko. Vlaganje v črpalne elektrarne, ter pošteno raziskavo ali vložimo v JEK2 ali ne.
Elektriko po nemskih cenah??? Ne, hvala!
https://www.cleanenergywire.org/factshe...
Power prices in Germany are among the highest in Europe, not least due to the costs arising from the launch of renewable energy sources
Ekonomiko crpalnih elektrarn unicujejo ravno paneli, o NEK2 pa ne rabimo raziskav, le zacetek gradnje.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
Gavran ::
Govoriti o eko terorizmu je hudo zmotno in populistično, ker ekologi delujejo popolnoma v skladu z zakonodajo, kar za terorizem po definiciji ne velja.
Tudi Hitler je prisel na oblast popolnoma v skladu z zakonodajo...
Eko subvencije za karkoli koristijo v prvi vrsti pametni in ne bogati. Za koriščenje subvencij ne rabiš biti bogat, ker so namenjene ravno za to, da ne bi okoljsko sprejemljivejših izdelkov kupovali samo bogati, pač pa tudi revnejši z večjim posluhom za okolje in zanamce.
Revni si ne morejo privosciti novega avta za 30000 evrov. Lahko pa jim bogati legalno kradejo denar za svoje igrace...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
J.McLane ::
Morda pa v nasprotju s splošnim prepričanjem Tesla vseeno malo pazi kaj in kdaj da ven v produkcijo. Torej kaj ima nek Model S na cesti veze s tem kar imajo oni v razvoju?
Ker je Tesla podjetje, ki sloni na nekem hypu, si lahko brez skrbi, da bi izkoristili vsako možnost za nekaj dodatne reklame (sploh sedaj, ko je delnica v prostem padu). Je neka verzija znotraj R&D boljša od te na cesti? Seveda, ni dvoma. Je svetlobno leto boljša? Ne, nikakor. Še posebej ne glede na Autonomy day predstavitev.
Glede na tisti video na Autonomy day, je svetlobna leta boljša kot to kar je na cesti. That said, do polne avtonomije smo lahko oddaljeni še desetletja, ampak glede na low cost hardware je Tesla naredila kar impresivno stvar.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Okapi ::
Impresivna predvsem zato, ker ne vemo, česa so sposobni drugi. Vsi tisti drugi, ki svojih "avtopilotov" ne dajo v serijske avtomobile, in brez omejitev, ker se zavedajo, da to ni varno.
GMjev Super Cruise je recimo na večini primerjav boljši od Tesle, ampak ga ne moreš vklopit kjerkoli, samo na določenih preverjenih odsekih avtocest.
Subarujev EyeSight je recimo tudi dober, samo s kamerami, in kdo ve, česa vsega je zmožna različica, ki jo razvijajo in ni v serijski uporabi.
GMjev Super Cruise je recimo na večini primerjav boljši od Tesle, ampak ga ne moreš vklopit kjerkoli, samo na določenih preverjenih odsekih avtocest.
Subarujev EyeSight je recimo tudi dober, samo s kamerami, in kdo ve, česa vsega je zmožna različica, ki jo razvijajo in ni v serijski uporabi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
roCkY ::
Tegale spodaj se očitno nikomur ni ljubilo pogledat.
Kot sem že zadnjič rekel (ta ali ona druga tema). "Še 3-4 vrstice kode pa bo".
sarkazem off:
Ja spet "mečem" sem tega TB, ki nekatere na tem forumu tako zelo moti. Ampak med uporabniki in zagovorniki EV ne najdem večjega realista.
Sem bil nekaj časa na TB livestreamu v soboto in se AP v Model 3 (če se prav spomnim je različica SW celo ista kot je napisana v linku zgoraj), kar konkretno heca tudi na avtocesti.
Skratka da bo tole dejansko vozilo samo je še daaallleeeeeč. Morda neke vnaprej bolj obdelane odseke recimo letališče - center mesta.
Če verjameš v pravljice.
Jaz pri tesli definitivno ne več.
Kot sem že zadnjič rekel (ta ali ona druga tema). "Še 3-4 vrstice kode pa bo".
sarkazem off:
Ja spet "mečem" sem tega TB, ki nekatere na tem forumu tako zelo moti. Ampak med uporabniki in zagovorniki EV ne najdem večjega realista.
Sem bil nekaj časa na TB livestreamu v soboto in se AP v Model 3 (če se prav spomnim je različica SW celo ista kot je napisana v linku zgoraj), kar konkretno heca tudi na avtocesti.
Skratka da bo tole dejansko vozilo samo je še daaallleeeeeč. Morda neke vnaprej bolj obdelane odseke recimo letališče - center mesta.
Morda pa v nasprotju s splošnim prepričanjem Tesla vseeno malo pazi kaj in kdaj da ven v produkcijo. Torej kaj ima nek Model S na cesti veze s tem kar imajo oni v razvoju?
Ker je Tesla podjetje, ki sloni na nekem hypu, si lahko brez skrbi, da bi izkoristili vsako možnost za nekaj dodatne reklame (sploh sedaj, ko je delnica v prostem padu). Je neka verzija znotraj R&D boljša od te na cesti? Seveda, ni dvoma. Je svetlobno leto boljša? Ne, nikakor. Še posebej ne glede na Autonomy day predstavitev.
Glede na tisti video na Autonomy day, je svetlobna leta boljša kot to kar je na cesti. That said, do polne avtonomije smo lahko oddaljeni še desetletja, ampak glede na low cost hardware je Tesla naredila kar impresivno stvar.
Če verjameš v pravljice.
Jaz pri tesli definitivno ne več.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()
Emobi ::
Lepo napisano
Hvala ti, J.McLane, racionalist in konstruktivni skeptik!
Reven ali bogat nima prav nobene veze, dejstva so da se v Sloveniji proda kar velik deleĹž avtov ki stanejo preko 30k âŹ, tak kupec pa brez problema gleda na TCO in vzame malo veÄ kredita.
Tako je. Najbolj bistveno za razvoj in usvojitev novih tehnologij je razmišljanje v naših glavah. Slovenci smo bolj konzervativni od Norvežanov, kar je poglavitni razlog, da se procentualno pri nas ne proda toliko EV-jev kot pri njih, ne pa njihova prodaja nafte in obilje hidroelektrarn. Imajo večje razdalje in nizke temperature ampak te probleme rešujejo in presežejo s pametnim razmišljanjem ter ukrepanjem tako državljanov, kot tudi predvsem vlade.
Če odštejemo vse napaka in zablode.
Revni si dragega avta ne morejo privoščit, četudi je po desetih letih v resnici cenejši Ker ne morejo sami sebe kreditirati za deset let, posojila pa ne dobijo.
Da bomo povečali proizvodnjo elektrike za 20% kar tako, brez težav, je hudo naivno prepričanje. Novih hidroelektrarn nočemo, novih jedrskih elektrarn nočemo, novih vetrnic nočemo ...
Videti je kot pisanje nad novimi tehnologijami navdušenega devetošolca, ki se mu o resničnem življenju kumaj kaj sanja.
Heh, Okapi, oprosti, ampak to ti vidiš tako v svoji glavi, ker, verjetno nehote, obračaš moje besede.
Nisem napisal, da bi 20 % povečanje porabe elektrike lahko reševali kar tako, brez težav, pač pa, da to ne bo takšen problem. To pa sklepam zaradi tega, ker imamo šesto najkvalitetnejše omrežje na svetu, kar dokazuje, da imamo sposoben kader, ki bo ta problem, ki bo nastajal ne naenkrat, pač pa postopoma, v naslednjih 20 do 30 letih, uspešno reševal. Resni problemi se ne rešujejo kar tako in zlahka, vendar jih sposobni rešujejo, nesposobni pa samo tarnajo.
Nadalje, nisem napisal revni, pač pa revnejši od bogatih. In ti večinoma prejemajo plačo in lahko najemajo kredite za (nove) avtomobile. Eko krediti pa so še veliko bolj ugodni od navadnih kreditov in je zaradi tega odstotek revnejših, ki si lahko privoščijo tak kredit, večji.
Pri nas pa je odstotek resnično revnih med najnižjimi v Evropi, kar ni samo posledica preteklega gnilega - kot zmotno menijo nekateri - socializma, pač pa tudi naše, v socialno pravičnost usmerjene, nove države!
Imaš pa prav, ko pišeš, da sem navdušen nad novimi tehnologijami. Ker so večinoma genialne, kot tudi ljudje, ki stojijo za to rehnologijo in znanostjo. In predvsem ti vlečejo, skupaj s pametnimi politiki (Merklova, ne Trump!), voz stran od prepada.
Seveda pa je skepsa do novosti potrebna, mora pa temeljiti na znanstvenih dejstvih. Tako na primer, nikoli nisem uporabljal varčnih žarnic - zaradi živega srebra, ki je v njih; nadalje gensko spremenjene in visoko pprocesirane hrane, ker je to škodljivo za uživanje; in ne nazadnje dizelsko tehnologijo, ker so izpuhi dizelašev bolj škodljivi od izpuhov bencinarjev. V zadnjem času so sicer izpuhi teh dveh tehnologij podobni, zato pa so EV-ji prava stvar in to tehnologijo ne velja preskočiti!
Velja pa seveda počakati, da bo EV prava stvar za individualne zahteve kupca, ki so si seveda različne.
Moje zahteve so bile minimalne - zadnji pogon, okrog 200 km dosega, 50 kW polnjenje in najmanj štirje sedeži,
Tako da to tehnologijo uporabljam dobri dve leti, odkar se je na trgu pojavil EV, ki izpolnjuje te zahteve.
Moje izkušnje s to tehnologijo so pozitivne in sem zelo zadovoljen, kot tudi vsi lastniki EV-jev, s katerimi sem se pogovarjal.
Nakup te 'igrače za velike' ni bil neracionalen, kot menijo nekateri, pač pa je temeljil na izračunih stroškov lastništva, parametrih življenjskega stila in osebnih zahtev.
Tako da vsem priporočam, da dobro razmislijo o svojih minimalnih zahtevah, ki naj bi jih vozilo izpolnjevalo in ko se takšen izdelek pojavi, da se postavijo v vrsto zanj. Do takrat pa seveda potrpežljivo čakajo in štedijo denarce ter jih ne preveč zapravljajo za zastarelo, izpeto in škodljivo tehnologijo.
Najbolj pa se bodo seveda načakali trgovski potniki, menedžerji (in tisti, ki hodijo v München na kavo - zelo ekološko!), ki jim je čas preveč dragocen, da bi po vsakih okrog 300 km čakali na polurno polnjenje.
Kakor obrneš, tako zvrneš.
Tako z denarjem, kot s časom.
Oboje je podobno, ker nobenega ni na pretek in obojega vedno primanjkuje. Je pa razlika - čas velja čim bolj kvalitetno preziveti, na primer v uživanju umetnosti, znanosti, kulture, poglobljenem razmišljanju in ne nazadnje v čisti tehnologiji.
Zato raje izberem daljše postanke pri polnjenju EV-ja, kjer lahko uživam v skoraj vseh prej naštetih disciplinah, kot pa da predčasno boleham in čakam po zdravstvenih čakalnicah na predčasno smrt, katere vzrok so izpušni plini zastarele tehnologije
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()