» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
644 / 1132
»»

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

Seveda ... zahteva "vedno moraš biti pozoren na cesto in dogajanje" je totalno nesprejemljiva.


Dejansko je. Veliko debat poteka okoli tega, saj je po mednarodnih standardih za funkcionalno varnost potrebno upostevati "reasonably foreseeable misuse". Lep primer tega imas ze na posnetku zgoraj. Deloma to je siva cona (zaradi manjka pravne prakse), ampak eticna podjetja morajo iti na varno stran, kot to pocnejo ustaljeni proizvajalci. Pri Tesli so ubrali cisto drugo pot.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Rečejo tudi "vedno moraš biti pozoren na cesto in dogajanje".
Zakaj eno navodilo sprejemaš (po svoje), drugo pa ignoriraš?
Autopilot in "self-driving" ni navodilo, temveč zavajajoče, da ne rečem goljufivo oglaševanje, in kot tako načeloma nesprejemljivo.

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Rečejo tudi "vedno moraš biti pozoren na cesto in dogajanje".
Zakaj eno navodilo sprejemaš (po svoje), drugo pa ignoriraš?
Autopilot in "self-driving" ni navodilo, temveč zavajajoče, da ne rečem goljufivo oglaševanje, in kot tako načeloma nesprejemljivo.


To je en velik problem. Se bistveno vecji pa je v tem, da uporabniku daje obcutek, kot da zmore vec od nacrtovanega in mu tudi ne prepreci napacne rabe oz. izrabe sistema (mogoce so ze kaj popravili, prej je to bilo tako). Ce se bo v Nemciji zgodil podoben primer, kot se dogajajo v ZDA, bodo ob morebitni tozbi morali dokazati, da je sistem "state of the art of technology" (imajo nek zakon). To pa je malo tezko, ker se npr. asistencni sistem od VW izklopi, ce roke niso na volanu, ravno zato, da se prepreci izraba sistema. To so predvidili, kar se od njih tudi pricakuje, pa tudi zdaj ze obstjajo studije, ki potrjujejo, da ni smiselno pricakovati od cloveka, da bo zbran, ce ne vozi.

WarpedGone ::

'uporabniku daje občutek' ... to pišeš na podlagi laste izkušnje uporabe Autopilota v tvojem Modelu S ali X?

Ali gre le za:

Zbogom in hvala za vse ribe

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

'uporabniku daje občutek' ... to pišeš na podlagi laste izkušnje uporabe Autopilota v tvojem Modelu S ali X?

Ali gre le za:



Bravo! To si zakljucil od napisanega. Zakaj mi se tvojega naziva ne potalas, kot ostalim. Za piko na i.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

fm13 ::

WarpedGone je izjavil:

'uporabniku daje občutek' ... to pišeš na podlagi laste izkušnje uporabe Autopilota v tvojem Modelu S ali X?

Na linku, ki sem ga prilepil malo nazaj, so o izkušnjah pisali lastniki, ne teoretiki.

Tale se recimo zaveda, s čim upravlja:
I own a Model S, it's only a serious problem if you trust the AP absolutely. I certainly let it drive straight on the highway, but I only trust it as far as lane assist in any other car.

Fajn tehnologija, je pa zgleda še v beta verziji.

WarpedGone ::

Tale se recimo zaveda, s čim upravlja:

Jp.
Kater avto lahko pelješ brez, da se zavedaš s čim upravljaš?
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Vsakega z avtopilotom. Štekaš?

codeMonkey ::

fm13 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

'uporabniku daje občutek' ... to pišeš na podlagi laste izkušnje uporabe Autopilota v tvojem Modelu S ali X?

Na linku, ki sem ga prilepil malo nazaj, so o izkušnjah pisali lastniki, ne teoretiki.

Tale se recimo zaveda, s čim upravlja:
I own a Model S, it's only a serious problem if you trust the AP absolutely. I certainly let it drive straight on the highway, but I only trust it as far as lane assist in any other car.

Fajn tehnologija, je pa zgleda še v beta verziji.


Ampak to tudi ni point. Tudi od VW asistencni sistem te vodi naravnost v ograjo, npr. ob tistih zacasnih rumenih crtah, ko je delo na cesti, sledi belim. Glaven point je v tem kako nalezno ti sporoca, da nimas rok na volanu, kako zgodaj in pa koliko casa, preden ti gladko rece F.U. tako ne bo slo dalje. Ce je to dobro narejeno, sploh ni debate koliko zaupati takemu sistemu, ker ti sam sistem me dovoli, da mu zaupas.

fm13 ::

codeMonkey je izjavil:

fm13 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

'uporabniku daje občutek' ... to pišeš na podlagi laste izkušnje uporabe Autopilota v tvojem Modelu S ali X?

Na linku, ki sem ga prilepil malo nazaj, so o izkušnjah pisali lastniki, ne teoretiki.

Tale se recimo zaveda, s čim upravlja:
I own a Model S, it's only a serious problem if you trust the AP absolutely. I certainly let it drive straight on the highway, but I only trust it as far as lane assist in any other car.

Fajn tehnologija, je pa zgleda še v beta verziji.


Ampak to tudi ni point. Tudi od VW asistencni sistem te vodi naravnost v ograjo, npr. ob tistih zacasnih rumenih crtah, ko je delo na cesti, sledi belim. Glaven point je v tem kako nalezno ti sporoca, da nimas rok na volanu, kako zgodaj in pa koliko casa, preden ti gladko rece F.U. tako ne bo slo dalje. Ce je to dobro narejeno, sploh ni debate koliko zaupati takemu sistemu, ker ti sam sistem me dovoli, da mu zaupas.


Razumem, kaj hočeš povedati in se strinjam.

Zgoraj sem mislil na tole: takemu sistemu večina proizvajalcev reče "asistenčni sistem" ali kaj podobnega, Tesla pa "avto pilot". Marsikdo že zaradi poimenovanja temu sistemu zaupa preveč, čeprav je verjetno naprednejši od navadnih "lane assistov".
Lastniki so sami ugotovili, da ob različnih nadgradnjah programske opreme ta sistem deluje enkrat bolje, drugič slabše, zato sem napisal, da se mi zdi še v beta verziji.
Če bi mu rekli "lane assist", bi mogoče bil med boljšimi, kot "avto pilot" pa še ni na cilju...

Gregor P ::

Zanimivo, vozilo je šele komajda prišlo na trg pa je že: European Car of the Year 2019: Jaguar's all-electric I-Pace model wins prestigious prize

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Seveda, račune (tiskarni) je treba plačat.
Zbogom in hvala za vse ribe

MrNighthawk ::

Gregor P je izjavil:

Zanimivo, vozilo je šele komajda prišlo na trg pa je že: European Car of the Year 2019: Jaguar's all-electric I-Pace model wins prestigious prize



Nagrado se podeljuje na podlagi ocen novinarjev, ne na podlagi prodaje in/ali zadovoljstva kupcev.

WarpedGone ::

Tesla eliminates service schedules, moves to an 'as-needed' model

The EV company found that after years of servicing its vehicles, components weren't wearing as quickly as it originally anticipated.


SloTech: lažejo barabe
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Ja to se je že vedlo direktno od lastnikov tesel. Samo rotirajo gume in občasno se pofočkajo v servisu. Semi zdi cool, ker pri nas ko pelješ e-avto na servis enkrat letno ti zaračunajo minimalno 100eur.

Utk ::

Žalostno, da mora to povedat korporacija, ki ima ravno nasprotni interes, da kdo na slo-TECHu verjame, da EV ne potrebujejo tolk servisiranja kot ICE avti. Nekateri od takih se pa še imajo za moderatorje...

WarpedGone ::

- Cabin Air Filter Your Tesla is equipped with an air filter that prevents pollen, industrial fallout, road dust and other particles from entering through the vents. Tesla recommends replacing your cabin air filter every 2 years.
- High Efficiency Particulate Air (HEPA) Filter If your Tesla is equipped with a HEPA filter, Tesla recommends replacing it every 3 years.
- Tire Rotation, Balance and Wheel Alignment Tesla recommends checking your tires every 10,000-12,000 miles for rotating, balancing and aligning needs. Aggressive driving can lead to premature tire wear and may require more frequent tire service. Unbalanced and misaligned wheels affect handling, tire life and steering components. Refer to tire manufacturer's owner manuals and warranty documentation for additional details.
- Brake Fluid Test Tesla recommends testing brake fluid for contamination every 2 years and replacing as needed.
- Air Conditioning Service An air conditioning service replaces the desiccant to help the longevity and efficiency of the air conditioning system. Tesla recommends an air conditioning service every 2 years for Model S, every 4 years for Model X and every 6 years for Model 3.
- Winter Care Tesla recommends cleaning and lubricating all brake calipers every 12 months or 12,500 mi for cars in cold weather regions.


Praktično nič od naštetega ne zahteva obisk "pooblaščenega servisa" ampak bi moral tega bit sposobn vsak "lokalc".
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Spock83 ::

Ajde dvomim, da vsak ve, da za električni kompresor za klimo rabiš posebno neprevodno tekočino.

RedDrake ::

Absolutno.
Po drugi strani tudi menjava olja, oljnega filtra in zračnega filtra ni ravno nek bavbav, ki ga znajo delati samo pooblaščeni servisi.

Preventiva pri ICE je seveda dražja kot pri EV.
Kako bo pa z višino izrednih obiskov servisov, ko bodo EV starejši je pa drugo.

Samo kot primer, kako se to pozna pri ICE dinozavrih, ki baje že 100 let furajo isti tech.
Če pri R5 (oldtajmer, ki sem ga podedoval) menjam pol motorja, bom plačal manj kot če pri maminem i10 Hyundaju zamenjajo krmilno loputo za zrak (500 EUR + delo). Za R5 lahko vplinjač in razdelilno kapo praktično naredim sam doma, medtem ko s senzorji prežete rezervne dele modernih ICE vozil lahko samo od daleč opazujem, ker so večinoma nepopravljivi, protokoli senzorjev so kodirani ipd ...

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

- Cabin Air Filter Your Tesla is equipped with an air filter that prevents pollen, industrial fallout, road dust and other particles from entering through the vents. Tesla recommends replacing your cabin air filter every 2 years.
- High Efficiency Particulate Air (HEPA) Filter If your Tesla is equipped with a HEPA filter, Tesla recommends replacing it every 3 years.
- Tire Rotation, Balance and Wheel Alignment Tesla recommends checking your tires every 10,000-12,000 miles for rotating, balancing and aligning needs. Aggressive driving can lead to premature tire wear and may require more frequent tire service. Unbalanced and misaligned wheels affect handling, tire life and steering components. Refer to tire manufacturer's owner manuals and warranty documentation for additional details.
- Brake Fluid Test Tesla recommends testing brake fluid for contamination every 2 years and replacing as needed.
- Air Conditioning Service An air conditioning service replaces the desiccant to help the longevity and efficiency of the air conditioning system. Tesla recommends an air conditioning service every 2 years for Model S, every 4 years for Model X and every 6 years for Model 3.
- Winter Care Tesla recommends cleaning and lubricating all brake calipers every 12 months or 12,500 mi for cars in cold weather regions.


Praktično nič od naštetega ne zahteva obisk "pooblaščenega servisa" ampak bi moral tega bit sposobn vsak "lokalc".


Pa bo proizvajalec to dovolil?
Marsikatera avtohiša pri nakupu avta na leasing ali pa kakšni podaljšani garanciji vztraja, da se servisira pri uradnem servisu, pomožnosti tistemu, ki pripada avtohiši.

Gregor P ::

Kupovanje v gotovini, ali pa v naših primerih (ker že gre tema o tem) prek Eko sklada, te vseh teh "obveznosti" odreši:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

RedDrake je izjavil:

Samo kot primer, kako se to pozna pri ICE dinozavrih, ki baje že 100 let furajo isti tech.
Če pri R5 (oldtajmer, ki sem ga podedoval) menjam pol motorja, bom plačal manj kot če pri maminem i10 Hyundaju zamenjajo krmilno loputo za zrak (500 EUR + delo). Za R5 lahko vplinjač in razdelilno kapo praktično naredim sam doma, medtem ko s senzorji prežete rezervne dele modernih ICE vozil lahko samo od daleč opazujem, ker so večinoma nepopravljivi, protokoli senzorjev so kodirani ipd ...

Oldtajmerstvo je poglavje zase. 100 let starega oldtimerja lahko spraviš v vozno stanje v lastni garaži, in z osnovnim orodjem, če malo obvladaš. Kako bo s servisiranjem današnjih avtov čez 50 ali 100 let, ko bodo postali oldtimerji, si pa kar malo težko predstavljam.

Recimo mehansko uro, ali fotoaparat, je mogoče precej preprosto popravit, tudi če je treba kakšen del na novo narediti. Sodobnih elektronskih ur in fotoaparatov pa že po kakšnih 20, mogoče 30 letih nihče več ne zna spravit k sebi, če se pokvarijo, ker ni več rezervnih delov, na novo jih je pa praktično nemogoče narediti (oziroma je tako drago, da si še marsikateri muzej tega ne more privoščit).

Podobne probleme s sodobnimi avti že imajo v manj razvitih oziroma bolj odročnih delih sveta, vključno z odročnimi deli Avstralije, Kanade ... kjer nimaš na vsakem vogalu uradnega servisa. Land Cruiser serijo 40 zna popravit vsak malo bolj spreten kovač, serijo 70 pa niti ne. Pred leti smo se recimo s starimi Toyotami vozili po Nigru, hardcore saharski "safari", in si ne znam predstavljati, kako bi bilo videti, če bi imeli avte, polne elektronike, in bi se kakšen par sto kilometrov od najbližjega naselja pokvaril.

Utk ::

Takšno stanje ni zaradi elektronike kot take, ampak zaradi proizvajalcev, ki so tako elektroniko naredili. Mehanika je opensource po defaultu, pri elektroniki se pa da stvari skrivat. Nobenga razloga ni, da ne bi kupil računalnika v trafiki, namestil gor software za tvoj avto, ga vtaknil not in vozil naprej. Razen tega, da tega noben proizvajalec ne vidi rad...

mihagr ::

Prvi problem na katerega boste naleteli vsi, ev in ice je zamenjava zavorne tekočine, to sedaj preverjajo na tehničnih pregledih, za zamenjavo, pa sta potrebna dva usposobljena.
In nakup rač v trafiki tudi ne bo šlo, saj pravite da noben tega ne vidi rad.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mihagr ()

J.McLane ::

Zamenjavo zavorne tekočine na Prisu lahko opravi vsak lokalc, vse kar potrebuje je TecStream program, kjer te lepo vodi po postopku.

Tako da to kaj se da na električnem vozilu delat je močno odvisno od proizvajalca, kako je odprt do tega da da navodila kako se to dela.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

mihagr ::

Zamenjavo zavorne tekočine delata dva, zaradi mene pod kozolcem, pišem o tem, ker je pač postpek tak.

Gregor P ::

In očitno nima oz. ne bo imel vsak vse programske opreme doma.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

mihagr je izjavil:

Zamenjavo zavorne tekočine delata dva, zaradi mene pod kozolcem, pišem o tem, ker je pač postpek tak.


Pisal si da je to problem, zakaj? Jaz ga ne vidim, pa tudi ne vem od kje ti info da sta pri VSEH novih vozilih za to potrebna dva.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Najbrž hoče reči, da si ne delajte utvar, da vam z EV nikoli ne bo treba na servis in da boste lahko prav vse popravili, zamenjali ipd. doma.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

fikus_ ::

Vidim da je na forumu dosti mehanikov, poznavalcev EV ter bodočih lastnikov EV, kateri bodo servisirali vozila po občutku doma, ali pod kozolcem, ali pred blokom, menjavali zavorno tekočino, . . .

"Svašta p**** rodi, samo para neče"

Utk ::

mihagr je izjavil:

Prvi problem na katerega boste naleteli vsi, ev in ice je zamenjava zavorne tekočine, to sedaj preverjajo na tehničnih pregledih, za zamenjavo, pa sta potrebna dva usposobljena.
In nakup rač v trafiki tudi ne bo šlo, saj pravite da noben tega ne vidi rad.

Zamenjava famozne zavorne tekočine stane kakih 30 evrov, menja se pa na 5 let, na tehničnem, če ti to preverijo, bi pa težili po kakih osmih verjetno, težko da prej. Ta čas itak zamenjaš že prej vsaj ploščice, in se zavorna itak zamenja (no, kak žid je morda tudi samo dotoči). V glavnem, to ni nek strošek.
Na dve leti pa ne menjajo niti na uradnem servisu, tudi če tako piše.

Spock83 ::

Če imaš znanje, se vse da ;)

https://siol.net/avtomoto/novice/projek...

fm13 ::

Spock83 je izjavil:

Če imaš znanje, se vse da ;)

https://siol.net/avtomoto/novice/projek...

Uuu, tale si je pa vzel časa... najbrž potem, ko je videl cenik za popravila ;-)

Koliko stane popravilo poškodb pri Tesli?
Vdrta vrata: 11.200 evrov
Praska na boku (denimo od ključa): 9.400 evrov
Zadnji odbijač in luč: 7.500 evrov
Poškodovano platišče: 2.820 evrov
Prednji odbijač in pokrov motorja: 9.500 evrov
Prednja vezna stena: 2.200 evrov
Plastični del odbijača: 2.500 evrov
Vrata in del boka: 10.500 evrov

Vir: Auto klub

pero50 ::

Moje mnenje je, da je to prihodnost:


Ne pa 1 tono težke baterije stalno vozit s seboj.

Če bi elektrificirali za začetek avtoceste, potem pa še nekaj glavnih regionalk, kočevje, koroška, zagorje ob savi in še kakšno, je s tem + neko neko majhno baterijo pokritih večina potreb običajnih voznikov.

feryz ::

Daj ne smeši se s takimi.
Razen če si prilepil kot šalo.

Utk ::

fm13 je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Če imaš znanje, se vse da ;)

https://siol.net/avtomoto/novice/projek...

Uuu, tale si je pa vzel časa... najbrž potem, ko je videl cenik za popravila ;-)

Koliko stane popravilo poškodb pri Tesli?
Vdrta vrata: 11.200 evrov
Praska na boku (denimo od ključa): 9.400 evrov
Zadnji odbijač in luč: 7.500 evrov
Poškodovano platišče: 2.820 evrov
Prednji odbijač in pokrov motorja: 9.500 evrov
Prednja vezna stena: 2.200 evrov
Plastični del odbijača: 2.500 evrov
Vrata in del boka: 10.500 evrov

Vir: Auto klub

Se ti sploh zavedaš kolk neumnosti je že sproduciral tvoj vir? Se zavedaš da je to neka specialistična avto revija, ki se v celem članku ni niti enkrat potrudila napisat za katere teslo se gre?

mihagr ::

Kot sem że zgoraj opisal, sta pri postopku menjave zavorne tekočine potrebna dva. Tule lepo piše:
chort :: 14. jun 2018, 09:33
Začneš tako, da spucaš umazanijo okrog rezervoarčka, kupiš 2x do 3x toliko zavorne tekočine, kot misliš, da je boš potreboval in našpricaš vse niple (ventile) na zavornih čeljustih z odvijač sprejem kak dan prej, večkrat.

Iz rezervoarja z veliko injekcijo spucaš svinjarijo in not naliješ svežo tekočino.

Podložiš eno od sprednjih koles, da ti avto ne uide.

Nato odmontiraš kolo, ki je najdlje od rezervoarčka, s 6-kotnim obročnim natičnim ključem sprostiš nipl (pazi, da ga ne odlomiš ali odguliš, so precej mehki), nanj natakneš cevko in jo spelješ v steklen kozarec za vlaganje.

V naslednji fazi potrebuješ pomočnika, ki zna slediti navodilom. Postopek gre takole:
- Odpustiš nipl, rečeš pritisni
- pomočnik počasi a zvezno pritisne na zavorni pedal in ga zadrži v pritisnjeni legi.
- ko se tekočina v cevki upočasni, zategneš nipl (narahlo), rečeš spusti.
- pomočnik spusti pedal.
Na 5 ponovitev preveriš nivo zavorne tekočine v rezervoarčku, naj ne gre pod 1/3. Ko vidiš, na koliko ponovitev moraš ponovno napolnit rezervoar, pač prilagodiš. Pazi, ker ko enkrat spraviš zrak v sistem (če ti zmanjka tekočine v rezervoarčku med pumpanjem), si (proverbially) v riti in te čaka odzračevanje.

Zgornji postopek izvajaš, dokler skozi cevko na niplu ne teče čista tekočina brez mehurčkov.

Zategneš nipl po specifikaciji (običajno precej narahlo), očistiš disk z brake cleanerjem, montiraš kolo in zategneš po specifikaciji (za dobro mero lahko še očistiš površino kjer nalegata disk/boben in platišče) in se premakneš na naslednje kolo.

Zavorna tekočina zelo dobro odstranjuje barvo, vpija vlago, draži oči in kožo. Ni pa noben bav bav, pogumno.

Ko boš končal, mora pedal biti "trd", avto pa zavirati na vsa štiri kolesa. Če ni/ne, te čaka odzračevanje, kar pomeni ponovi vajo in upaj, da v cevki prej ali slej zagledaš mehurček. :D

Srečno.

Youtube video je pa tukaj:
https://m.youtube.com/results?search_qu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mihagr ()

fm13 ::

Utk je izjavil:

fm13 je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Če imaš znanje, se vse da ;)

https://siol.net/avtomoto/novice/projek...

Uuu, tale si je pa vzel časa... najbrž potem, ko je videl cenik za popravila ;-)

Koliko stane popravilo poškodb pri Tesli?
Vdrta vrata: 11.200 evrov
Praska na boku (denimo od ključa): 9.400 evrov
Zadnji odbijač in luč: 7.500 evrov
Poškodovano platišče: 2.820 evrov
Prednji odbijač in pokrov motorja: 9.500 evrov
Prednja vezna stena: 2.200 evrov
Plastični del odbijača: 2.500 evrov
Vrata in del boka: 10.500 evrov

Vir: Auto klub

Se ti sploh zavedaš kolk neumnosti je že sproduciral tvoj vir? Se zavedaš da je to neka specialistična avto revija, ki se v celem članku ni niti enkrat potrudila napisat za katere teslo se gre?


Par let nazaj sem se pogovarjal z zavarovalniškim cenilcem, ki mi je razlagal, da so na enem od izobraževanj imeli posebno poglavje na temo Tesle. Povedal je, da je bila tu posebej izpostavljena Tesla ter njene konstrukcijske posebnosti (zdaj ne znam bolj natančno opisati). Že takrat je rekel, da so cene popravil nenormalno višje od drugih vozil, tako da pri njegovi zavarovalnici takrat te znamke niti ni dalo zavarovati (ali pa morda samo določenega modela, ne vem več).

Drugač pa tole: Model S Owner: Owning A Tesla Is Awesome, Until You Get In An Accident…

Meni je Tesla sicer čisto všeč, sem pa realist. Cenovno gre pač za premijsko vozilo, ne nekaj, s čimer bi privarčeval pri rednih servisih, kot se bere zgoraj.

WarpedGone ::

Par let nazaj

.. si poslušal par let staro modrost prenešeno preko rekla / kazala.
Pomeni, da mogoče veš kako je bil narejen Model S leta 2012.

Kaj to pomeni za Model 3 narejen 2019?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Takšno stanje ni zaradi elektronike kot take, ampak zaradi proizvajalcev, ki so tako elektroniko naredili. Mehanika je opensource po defaultu, pri elektroniki se pa da stvari skrivat. Nobenga razloga ni, da ne bi kupil računalnika v trafiki, namestil gor software za tvoj avto, ga vtaknil not in vozil naprej. Razen tega, da tega noben proizvajalec ne vidi rad...


Uf, ni tko preprosto. Te reci so precej odvisne od proizvajalcev avtomobilov, ne od tistih, ki so naredili elektroniko. Elektroniko se skriva zato, ker jo proizvajalec avtomobilov hoce skriti. Takrat imas v avtomobilih standardne off-the-shelf komponente, ki jih nabavijo brez oznak ali pa dolocene reci zalijejo s kaksno epoksi smolo in podobne finte. Take reci se se vedno da reverse engineerat. Dalj casa traja in ni trivialno ampak se da.

Vecji problem so integrirana vezja, ki so narejena po narocilu in za specificne naloge. Cez 20 let se bo se vedno dalo kupiti nek standarden hex buffer IC, ker bodo se vedno v mnozicni uporabi. Tezko bos pa dobil nek cip XY proizvajalca, ker proizvajalca ne bo vec ali pa cipa ze 10 let ne bodo vec delali. Reverse engineering bo pa enostavno stal prevec denarja, da bi se ga slo delat.

fm13 ::

WarpedGone je izjavil:

Par let nazaj

.. si poslušal par let staro modrost prenešeno preko rekla / kazala.
Pomeni, da mogoče veš kako je bil narejen Model S leta 2012.

Kaj to pomeni za Model 3 narejen 2019?


Poglej, saj razumem, zakaj si zatiskaš oči, ampka tu ni nič rekla/kazala.
O tem sem se pogovarjal cca. dve, tri leta nazaj, s cenilcem, ki dnevno ocenjuje avtomobilske škode in gre občasno na kakšno izobraževanje. Takrat so imeli tudi posebno temo "tesla" in človek je bil zelo presenečen nad stroški popravil. Ne spomnim se podrobnosti, je pa omenjal neke posebne barve, pa veliko aluminija, posebej pa električne sklope. Mislim, da je bil največji strošek menjava baterij. V primeru nekaterih vrst trčenj naj bi bila potrebna preventivna menjava, četudi na prvi pogled ta sklop ni poškodovan, itd.

Kolikor pa vidim, za model 3 to še vedno velja (vsaj glede pleha):
Here’s What $7,000 Of Damage Looks Like On A Tesla Model 3

WarpedGone ::

Pri tarifi 125USD na uro je račun parkrat višji kot pri parkrat nižji tarifi.
Parts: 250 USD.
Labor: 5400 USD.

Žal nedoumljivo za SlOTechInteligenzzo...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

za 7 jurjov ti v rusiji skompletirajo totalko razbit avto....

43 delovnih ur za en blatnik zamenjat ? Shit, Rich Rebulds, help us.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Stari maček ::

WarpedGone je izjavil:

Pri tarifi 125USD na uro je račun parkrat višji kot pri parkrat nižji tarifi.
Parts: 250 USD.
Labor: 5400 USD.

Žal nedoumljivo za SlOTechInteligenzzo...

Za razumet tako ceno moraš bit res specialno talentiran....🤣😂😀

fm13 ::

WarpedGone je izjavil:

Pri tarifi 125USD na uro je račun parkrat višji kot pri parkrat nižji tarifi.
Parts: 250 USD.
Labor: 5400 USD.

Žal nedoumljivo za SlOTechInteligenzzo...

Ti pa si model, W1, a dopuščaš, da tudi tebi ni vse jasno?

OK, to je primer iz ZDA, kjer je ura dela dražja, kot pri nas. Ampak takih zadev ti ne bo zakital in špricnil sosedov Janez v nedeljo popoldne za 100 ojrov brez računa, ane. Mimogrede, kolk pa je ura dela na Teslinih servis v Avstriji?

Samo zate sem poguglal razloge za te stroške, ki se ujemajo točno s tistim, kar je omenil cenilec.
Problem je popravljanje aluminja.

There are a number of legitimate reasons that a Tesla Model S is more expensive to repair than a standard car. First of all, the structure and body panels are made almost entirely of aluminum.

Zgleda, da se da na neuradnih specializiranih servisi priti skozi tudi ceneje, ampak verjetno ne v vsakem primeru:

The owner who got the $11,000 estimate for a minor scrape took his car to a non-Tesla operation that was savvy about aluminum, and came recommended by local Mercedes and Audi owners. That shop's estimate: $1,850.
It appears possible that a few Tesla-authorized body shops may be taking advantage of their hard-won exclusive status.
Unfortunately, Tesla owners don’t always have the choice of going to non-Tesla-authorized shops.
In cases where there is structural damage, beyond mere scrapes and dents, Tesla will not sell parts to non-authorized shops.


Tesla ni za reveže.
Part of the shock by Tesla owners at body repair costs may be due to the fact that, for more than a few of us, the Tesla is our first foray into the world of high-end luxury cars.

Vir: Tesla Model S Aluminum Body: Why Repair Costs Are Higher

(Vsaj) ena delavnica je tudi v SLO: Popravilo aluminijastega avtomobila zahteva usposobljenega strokovnjaka

Lonsarg ::

Ja, Tesla je pač nišni luxury EV, vprašanje če se jim sploh splača na mass-market vstopiti al bodo kar ostali ozko fokusirani.

J.McLane ::

Model 3 ni iz aluminija tako S in X
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fm13 ::

Aluminija je v trojki manj.
Model 3 design is quite sophisticated — relying upon an integration of 3 different grades of steel and aluminum...
Zato pa ‘Structural Pulling’ is not allowed, vehicle can not undergo a process wherein the straightening of structural parts are facilitated through a hydraulic pulling machine.

Veselinko ::

Po vsem napisanem glede vzdrževanja in cen servisnih popravil mi sploh ni jasno, zakaj bi racionalen kupec kupil Teslo 3. Za precej manj denarja dobiš električno Kio, ki jo lahko servisiraš za vsakim vogalom po neprimerljivo nižjih cenah, pa še cena avta je precej nižja. Avtonomija je pa zelo podobna. Pa še garancijo imaš 7 letno.
««
644 / 1132
»»