» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
634 / 1141
»»

WarpedGone ::

Kupi in poročaj.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Če gledaš na EV z vidika racionalnosti

EV z vidika racionalnosti? Whatcha smokin bruh?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Utk ::

5008 z vidika racionalnosti, whatcha smokin bruh?

Invictus ::

https://www.sciencealert.com/a-fatal-cr...

Preveč novitet ni dobro... Pa še kak bug sem ter tja...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MrNighthawk ::

Invictus je izjavil:

https://www.sciencealert.com/a-fatal-cr...

Preveč novitet ni dobro... Pa še kak bug sem ter tja...


Airbagi naj bi ostal napihnjeni in kljuka za vrata "v karoseriji". Če polovica (katerega koli)avta manjka ne sme pridet do takšnega faila.

Mogoče bo kaj res na teh številkah

nekikr ::

Utk je izjavil:

5008 z vidika racionalnosti, whatcha smokin bruh?

Boš objasnil? Za EV si se trudil, pa se ti ni izšla matematika. Se ti bo tule? Ne.

Utk ::

Matematike pri avtih ni, tako da se nima kaj izit. Pravim pa, da ne narediš nobene posebne izgube danes z zoem namesto cliotom, ali pa s kono namesto malo boljšim golfom. Odvisno kolk se voziš, ampak če se tako malo, da je kona velika velika izguba, potem je tudi golf (velika) izguba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Ok, se mi je zdelo, da bo šlo po istem kopitu ;)

Utk ::

Jasno, po katerem kopitu bi pa lahko šlo? Buhu, električni avto se ne splača, buhu, in gre kupit SUV-a...

nekikr ::

Meni je tole SUV toliko kot je EV racionalen nakup...

RedDrake ::

Oba imata prav.
Stari 5008 (katerega je imel v mislih nekikr), je izjemno prostoren in uporaben avto ranga espace.


Novi 5008 je kvazi crossover SUV ali nekaj takega. Ta novi je precej manj racionalen od starega.

DamijanD ::

RedDrake je izjavil:

Oba imata prav.
Stari 5008 (katerega je imel v mislih nekikr), je izjemno prostoren in uporaben avto ranga espace.

Verjetno misliš, na novega espaca, ki je manj uporaben kot stari espace, ki je bistveno večji od 5008 (primerljiv je C8 npr)

Utk ::

Sej ni pomembno kaj točno je nekikr kupil, ljudje kupujejo SUV-e namesto navadnih avtov, precenjene malčke (polo ali celo audi a1 namesto sandero) in nepotrebno velike SUV-e, pa avtomatske menjalnike za 2 jurja namesto ročnih "samo" zaradi udobja, ČE bi bil pa električni avto res dražji za par jurjev na 15 let, bi bilo pa totalno noro in neracionalno ga kupit...ta "logika" nima nobenga smisla.

Emobi ::

Bravo Utk, zadel si bistvo problema.

S tem, da je TCO EV-ja na 15 let v bistvu manjši, pa še avtomatski menjalnik je v osnovni opremi.

Gregor P ::

Avtomatski menjalnik bi že davno tega moral biti nekaj povsem normalnega (v EU).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Emobi ::

Ja, to govorijo inženirji in mehaniki, ki seveda z bolj zapleteno tehnologijo več zaslužijo.

Avtomatski menjalniki se bolj kvarijo, ker so veliko bolj zapleteni; so tudi težji.
So pa lažji za uporabo, vendar so ročni večji izziv in večja zabava; imaš tudi veliko več nadzora in poljubno izbiraš prestave.

EV-ji pa to vprašanje elegantno rešujejo...

nekikr ::

S tem, da je TCO EV-ja na 15 let v bistvu manjši, pa še avtomatski menjalnik je v osnovni opremi.

To je zdaj sicer off-topic, ampak, če moraš gledati TCO na 15 let pri enem jebenem avtu in se odločiti glede na to, potem si nekje drugje zgrešil. In en brezplačen kos nasveta: če ti kdo kdaj ponuja investicijo v karkoli, kjer se ti investicja začne vračati šele čez 10 let in več (zame je že 5 let precej predolga doba), potem samo beži stran. Nimaš pojma namreč kaj bo čez 5 let, kaj bo čez 10 se ti niti od daleč ne sanja. Čez 15? To ve pa samo warpi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Gregor P ::

Emobi je izjavil:

Avtomatski menjalniki se bolj kvarijo, ker so veliko bolj zapleteni; so tudi težji.
Mah Američani imajo že desetletja te menjalnike v čist vsakem kršu od vozila, pa ni videti, da bi imeli preveč težav s tem. Mislim, kaj pa so evropski nekaj tako posebnega?!? 8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Življenjska doba avta je pač nekje 15 let, tudi 20 in več, v bistvu. Nikjer pa ne piše, da ga moraš ti imet 15 let.

Mislim, kaj pa so evropski nekaj tako posebnega?!?

Sej ne da ni bilo že prej očitno, da nimaš pojma o avtih, ampak ja, evropski avtomatski menjalniki SO bistveno drugačni od tega kar imajo Američani v vsakem kršu.

nekikr ::

Če računaš TCO, potem ga moraš ti imeti toliko časa. Če ga imaš "samo" 10 let, toliko da izgubi praktično vso vrednost, potem preneseš cenejšo vožnjo na naslednjega lastnika, tebi ostane pa dražji del enačbe.

Utk ::

Ni res. Bo pač cena rabljenega procentualno tolk višja kot pri ICE. Nikjer ne piše, da mora avto v petih letih izgubit 50-60% vrednosti.
Res pa niti nikjer ne piše, da ga moraš prodat po petih letih. Če je avto dober, zakaj bi menjal?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Zakaj bi bila cena opazno višja? Stara kanta je še vedno stara kanta. Če bi bila razlika v ceni med novim in starim manjša (in tako navzgor po letniku), potem ne bi veliko ljudi kupilo starega. Noben nima fetiša na stare kante, vsak bi imel novega, če bi se dalo. Menjati pa seveda ni treba, ampak junakov, ki bi 15 let vozili isti avto, ni veliko.

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Matematike pri avtih ni, tako da se nima kaj izit. Pravim pa, da ne narediš nobene posebne izgube danes z zoem namesto cliotom, ali pa s kono namesto malo boljšim golfom. Odvisno kolk se voziš, ampak če se tako malo, da je kona velika velika izguba, potem je tudi golf (velika) izguba.

Primerjaj hruške s hruškam in ne hruške z jabolki. Najdražja bencin/dizel Kona stane 26kEUR. Najdražja EV Kona stane 46kEUR. Če odšteješ 7500EUR subvencije, je še vedno 12500EUR razlike v nabavni ceni. Moraš avto voziti kar nekaj let, da EV Kona ni "izguba". Pa tukaj niti nisem upošteval, da pri navadni Koni lahko dobiš še konkreten popust, pri EV Koni pa o tem lahko le sanjaš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

Utk ::

Če bi bila razlika v ceni med novim in starim manjša (in tako navzgor po letniku), potem ne bi veliko ljudi kupilo starega.

Pričakovat, da boš 5 let starega zoeta prodal za 6 jurjev, enako kot rabljenega cliota, je pač precej pesimistično. Kot da od tu naprej ne bo več šparanja na gorivu. V tem razredu se šparanje po petih letih šele začne. Servisiranje ICE avtov postane drago, EV pa niti ne.

Primerjaj hruške s hruškam in ne hruške z jabolki. Najdražja bencin/dizel Kona stane 26kEUR. Najdražja EV Kona stane 46kEUR. Če odšteješ 7500EUR subvencije, je še vedno 12500EUR razlike v nabavni ceni. Moraš avto voziti kar nekaj let, da EV Kona ni "izguba". Pa tukaj niti nisem upošteval, da pri navadni Koni lahko dobiš še konkreten popust, pri EV Koni pa o tem lahko le sanjaš.

Nekdo prišpara teh 12 jurjev v petih letih, nekdo drug pa v desetih. Tudi če po petih letih proda električni kono, brez skrbi da bo dražja od 12 jurjev. Pa še tolk za bencinsko ne boš dobil.

Kot vidim, je problem računanja TCO še zmeraj prezahteven za klientelo tega foruma. Morda bi morali poskusit na med.over.net...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:


Mislim, kaj pa so evropski nekaj tako posebnega?!?

Sej ne da ni bilo že prej očitno, da nimaš pojma o avtih, ampak ja, evropski avtomatski menjalniki SO bistveno drugačni od tega kar imajo Američani v vsakem kršu.

Skratka, kje točno je (tehnična) težava, da tudi evropski ne bi mogli imeti privzeto avtomatske menjalnike; nisem videl, da bi kje to zapisal, se pa očitno "spoznaš" na te zadeve?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Kdo je pa reku, da je kaka tehnična težava? V praktično vsakem avtu si lahko izbereš avtomatski menjalnik. Kaj je "privzeto" pa odločajo kupci.
Težava je samo v denarju. V Evropi se proda 20-30% avtov v razredih A in B, v Ameriki bolj okoli enega procenta. In pri avtih za 12 jurjev pač ni vseeno ali stane 12 ali 14. Še v razredu višje ni vseeno ali stane 22 ali 24. Tam kjer je vseeno za 2 jurja, so tudi v Evropi praktično samo avtomatski menjalniki. No, zmeraj se pa najde kakšen kmetavzar, ki ve bolje...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

pegasus ::

Že samo dejstvo, da potrebuješ menjalnik, ti govori, da uporabljaš napačen motor v avtu.

Machete ::

2-4 jurčekov več je avtomatik. Potem je tu še menjava olja v menjalniku na 60 kkm.. Skratka ni za vsak žep. O napačnih motorjih pa bomo s tako lahkoto govorili, ko se bo najprej naredil premik v ladijski, tovorni in avionski industriji.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

nekikr ::

Utk je izjavil:

Kdo je pa reku, da je kaka tehnična težava? V praktično vsakem avtu si lahko izbereš avtomatski menjalnik. Kaj je "privzeto" pa odločajo kupci.
Težava je samo v denarju. V Evropi se proda 20-30% avtov v razredih A in B, v Ameriki bolj okoli enega procenta. In pri avtih za 12 jurjev pač ni vseeno ali stane 12 ali 14. Še v razredu višje ni vseeno ali stane 22 ali 24. Tam kjer je vseeno za 2 jurja, so tudi v Evropi praktično samo avtomatski menjalniki. No, zmeraj se pa najde kakšen kmetavzar, ki ve bolje...

Lažeš kradeš bolhe ješ, v šolo hodiš nič ne veš...poznaš pesmico?

Utk ::

Poznam. Kar zapoj si jo. Za Ameriko je "small" vse kar je manjše od passata.
Iz tvojga linka, med 20 najbolj prodajanimi ni niti enega, ki bi spadal v naš A ali B segment.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Invictus je izjavil:

https://www.sciencealert.com/a-fatal-cr...

Preveč novitet ni dobro... Pa še kak bug sem ter tja...


Novitete so OK, samo polizdelki ne sodijo na ceste. Da pri Tesli ignorirajo funkcionalno varnost je ze zdavnaj jasno. Glavni krivec je Musk, ker forsira dolocene stvari in drzi "safety culture" v podjetju na podnu. Zato je recimo VW bistveno bolj eticen od Tesle. Ne glede na zadnjo afero.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Invictus je izjavil:

https://www.sciencealert.com/a-fatal-cr...

Preveč novitet ni dobro... Pa še kak bug sem ter tja...


Pricakovati, da bodo motorizirane kljuje delale, ob nesreci, je kr mal smesno. kljuke bi lahko naredili na vzmet, ki bi se sprostila ob nesreci in bi kljuke odletele ven.

nekikr ::

Utk je izjavil:

Poznam. Kar zapoj si jo. Za Ameriko je "small" vse kar je manjše od passata.
Iz tvojga linka, med 20 najbolj prodajanimi ni niti enega, ki bi spadal v naš A ali B segment.

Zapisuj si svoje izmišljotine, da si jih boš pozneje sam citiral, ker meni na disku zmanjkuje prostora za vse tvoje laži.
Na laž te je postavila matematika pri TCO. Na laž te je postavil statistični urad. Na laž te postavlja uradni podatek prodanih vozil. En vzorec se ponavlja, ga sam tudi opaziš?

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Tudi če po petih letih proda električni kono, brez skrbi da bo dražja od 12 jurjev. Pa še tolk za bencinsko ne boš dobil.

Električna bo hitreje izgubljala na vrednosti kot bencinska... tako kot (skoraj) vsak dražji avto hitreje izgublja ceno kot cenejši. Pri električnih je pa efekt še potenciran, ker bo čez 5 let že precej boljših električnih avtov na voljo.

Utk ::

nekikr je izjavil:

Utk je izjavil:

Poznam. Kar zapoj si jo. Za Ameriko je "small" vse kar je manjše od passata.
Iz tvojga linka, med 20 najbolj prodajanimi ni niti enega, ki bi spadal v naš A ali B segment.

Zapisuj si svoje izmišljotine, da si jih boš pozneje sam citiral, ker meni na disku zmanjkuje prostora za vse tvoje laži.
Na laž te je postavila matematika pri TCO. Na laž te je postavil statistični urad. Na laž te postavlja uradni podatek prodanih vozil. En vzorec se ponavlja, ga sam tudi opaziš?

Tebe na laž postavlja lastni link. Prodaja naših malih avtov je tam tako nizka, da jih niti ne ločijo po razredih vse do passata.
Ostalo niti ni za komentirat.

Mikrohard je izjavil:

Utk je izjavil:

Tudi če po petih letih proda električni kono, brez skrbi da bo dražja od 12 jurjev. Pa še tolk za bencinsko ne boš dobil.

Električna bo hitreje izgubljala na vrednosti kot bencinska... tako kot (skoraj) vsak dražji avto hitreje izgublja ceno kot cenejši. Pri električnih je pa efekt še potenciran, ker bo čez 5 let že precej boljših električnih avtov na voljo.

Samo če bojo tudi bistveno cenejši. In ko bo na voljo dovolj novih. In še zmeraj bo rabljen zoe za 10 jurjev tak kot bo, podoben clio bencinar bo pa morda 3 jurje, ker drugače se bo zoe bolj splačal. Nov zoe pa recimo 18, 20, tudi če nekaj boljši.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Če obstaj izraz supermini, a obstaja tudi izraz beyond stupid?

Subcompact car is the American classification for small cars which is broadly equivalent to the B-segment (Europe) or supermini (Great Britain) classifications.


In small cars prodaja je v linku, ki sem ti ga dal. Lahko ti pa tudi narišem pikice, pa jih povežeš, če ti bo lažje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Utk ::

Obstaja, in to si ti. Evropski malčki so A in B, Američani temu rečejo subcompact, ampak ameriški small cars vključujejo še compact (brez sub-) in nekompakte v tem razredu (jetta, civic, lantra, cruze...). Prodaja vseh teh skupaj je v tvojem linku. Ameriški midsize je (šele) passat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Ok, v redu, si zmagal. Priznam, da jih prodajo samo 4, včasih 5. Povej raje, kako daleč si z nakupom svojega EV?

m0LN4r ::

Utk je izjavil:

Obstaja, in to si ti. Evropski malčki so A in B, Američani temu rečejo subcompact, ampak ameriški small cars vključujejo še compact (brez sub-) in nekompakte v tem razredu (jetta, civic, lantra, cruze...). Prodaja vseh teh skupaj je v tvojem linku. Ameriški midsize je (šele) passat.

Cist odvisno kje, tam kjer imajo se staro mentaliteto in veliko prostora sigurno.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

Kako se vam zdi Honda Urban EV?




Me like
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

WarpedGone ::

Luštno zgleda kot okras pred bajto.
Za kam peljat se ... not so much.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ta Honda zgleda huda; še hujša bi bila v kakšni limuzinsko-športni različici. Je lepo videt, da so zadnje čase Japonci začeli tudi malo vlagati v dizajn :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Ne vem, no, če je kopiranje Renaulta 5 vlaganje v dizajn... :)

Ampak to je drugačna kultura in mi tega ne moremo razumeti, kot tudi ameriške ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Utk ::

WarpedGone je izjavil:

Luštno zgleda kot okras pred bajto.
Za kam peljat se ... not so much.

Jaz mislim ravno obratno. Morda je za peljat luštno, ker je vsaj na elektriko, če bi imel to pred bajto, bi ga pa redno pokrival s ponjavo.

m0LN4r ::

No verjetno je povprasevanje po renaultih na japonskem bolj slabo. Je pa to odlicen avto za mescane, ki se vozijo samo znotraj mesta. Bajt itak nimajo, ker zivijo v stanovanjih.
Bo pa trend izgleda verjetno res sel bolj v ta "futurama" kupola avto stil. Samo evropejci in americani smo malo trdi, kar se trenda tice v primerjavi z japanci.


Promet bo bolj varen, muscle carsov vec nebo. Statusni simbol avta bo zbledel in bo ostal samo transport. Seveda v daljni prihodnosti.
Dokler pa VW dela nove V8 4.0 TDIje in T-Roc R oklepnike pa ni treba skrbeti zaenkrat xD
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

MrNighthawk ::

m0LN4r je izjavil:

Kako se vam zdi Honda Urban EV?




Me like


Bolj k gledam bolj se mi dopade :)
Moje mišljenje je, da če boš naredil EVja potem naj bo totalno odpuljen (kot teli dve hondi) ali pa naj zgleda kot klasičen avto. Nekaj vmes je bolj meh :)

Truga ::

Skor tok dobr k kalasnikov
https://www.autoblog.com/2018/08/24/kal...

Emobi ::

Električna bo hitreje izgubljala na vrednosti kot bencinska... tako kot (skoraj) vsak dražji avto hitreje izgublja ceno kot cenejši. Pri električnih je pa efekt še potenciran, ker bo čez 5 let že precej boljših električnih avtov na voljo.


Ker se baterij za EV-je ne da kar tako štancati v milijonskih nakladah, bo ponudba EV-jev nadaljnjih približno 20 let manjša od povpraševanja, kar pomeni, da tako novim kot rabljenim EV-jem cena ne bo hitro padala, sploh pa ne tako kot ICE-jem, katerih razvoj je, oziroma bo ustavljen.

Globalna prodaja ICE-jev je predlani dosegla višek in bo samo še upadala, EV-jev pa naj bi letos naredili 5 milijonov, kar bo nekje okrog 6% globalne proizvodnje.

Ko bo večina spoznala dejstvo, da je TCO EV-jev, kljub skoraj dvakratni nabavni ceni, manjši od TCO ICE-jev, bodo tudi zaradi tega cene novih in rabljenih EV-jev visoke, kot tudi zaradi tega, ker se EV-ji manj kvarijo in potrebujejo manj vzdrževanja.

Tako, da ima Utk prav, ko piše, da bi cena rabljenim EV-jem padla samo v primeru, da bistveno pade cena novim, v zadostni količini izdelanim EV-jem. Tega pa v nadaljnjih kakšnih 20-tih letih še ne bo.

Spock83 ::

m0LN4r je izjavil:

Spock83 je izjavil:

A ti misliš, da namerno delajo na tem, da se avto pokvari in da pljuvajo v lastno skledo? :)

eAvto lahko komot primerjaš z računalniki oz še bolje z mobiteli. Čisto isto bo.

Seveda, saj stranka placa popravilo. To je ze od nekdaj tako oz. vedno vec odkar se uporablja elektronski vbrizg in se en kup druge elektronike, ki lahko zajebava.


Statistično so avto manj pokvarljivi. Logočino pa je, da koliko je zadeva postala komplicirana je še dobro, da dela kakor dela.

svit ::

Honda je predstavila svoj EV Honda E... 200 km dosega (WLTP?, NEDC?)...

Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svit ()
««
634 / 1141
»»