» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
550 / 1139
»»

Okapi ::

Ja, prišel bi do tega, da v ZDA strošek dela ni 3x, ampak "samo" 2x našega.

Utk ::

http://www.revoz.si/sl/inside.cp2?cid=D...

Revoz dobi dobrih 8 jurjev na avto, tu not je "1200" bruto plače (pustimo točno koliko je res plača). Tesla gre ven iz tovarne za 40 jurjev, z res trikrat več zaposlenimi za en avto. Ampak a je lažje pokrit 1200 evrov z 8000 kot 5000-6000 z 40,000?

Če revoz dvigne ceno za jurja, ne bojo več nobenega avta prodali. Če to naredi tesla, ne bo neke razlike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Okapi ::

Ne moreš kar tako primerjati številk, ker pri Revozu to ni maloprodajna cena, pri Tesli pa je. Koliko dejanskih stroškov ima Tesla s svojo maloprodajno mrežo in servisi je pa AFAIK precej dobro varovana poslovna skrivnost (ker v resnici močno vpliva na resnično dobičkonosnost - oziroma nedobičkonosnost - celega podjetja).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

J.McLane ::

S svojo maloprodajno in servisno mrežo ima Tesla bolj malo stroškov, ker v bistvu ne obstaja :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pa je še vedno slovenski delavec bistveno cenejši od ameriškega. Tesla delavce v proizvodnji plačuje po 17 evrov na uro, kar znese od oka 3000 evrov mesečno. Revoz pa en delavec stane koliko? 1000 evrov na mesec?

Toliko dobi delavec v žep. Dohodnina, prispevki, prispevki od bruta pa so še najmanj enkrat toliko. Potem je poleg še malica in prevoz na delo kar znese kakšnega stotaka stroškov. Pol je še regres, kateri zopet znese kakšnega pol stotaka mesečno. Pol pa so še osebna zaščitna sredstva, delovne obleke, pranje delovnih oblek...kar zopet nanese kakšnega stotaka na mesec. Potem pa imaš še redni dopust pa plačne bolniške, pa izobraževanja, pa... kar zopet nanese kakšnega stotaka na mesec.

Tako lahko rečemo, da so za primerljivo fizično delo delavci primerljivo plačani. Tam je več v denarju pri nas pa je več v davkih in servisih. So pa velike razlike v plači med ostalimi delavci. V ZDA cenijo in plačajo znanje in sposobnosti pri nas pa je znanje in sposobnost malodane kaznivo dejanje katerega kazen so enormni davki.


Vsi stroski, ki si jih nastel so tako v ZDA kot pri nas. Zascita, delovno obleke, etc, etc.

Ce vzames bruto placo 1200 EUR na mesec in dodas se 120 EUR za malico in prevoz in dodas se regres, je to 18900 EUR na leto. To je bruto bruto strosek delodajalca, skupaj z vsemi davki. Ce vzames neto postavko 17 EUR na uro v Tesli, je to 32640 EUR samo bruto stroskov za placo.

Vsekakor delavci v ZDA in v Sloveniji niso primerljivo placani. Morda so primerljivo placani glede na standard in stroske zivljenja, pac tako slovenec kot american prezivita. Ampak za delodajalca je delavec tukaj cenejsi.

frudi ::

Glede na stroške življenja so Teslini delavci v Fremontu, kljub precej višji neto in bruto plači, verjetno plačani precej slabše, kot Revozovi v Novem Mestu. Že samo najemnine za stanovanje v Fremontu so tam nekje $2-3.000 mesečno ali celo več. Dosti delavcev si tako niti ne more privoščiti najeti stanovanja kjerkoli blizu tovarne, tako da se ali vozijo na delo tudi od par ur daleč stran, ali pa živijo kar v avtu ali avtodomu. Menda so en čas zaposleni celo imeli divje parkirišče avtodomov zraven tovarne, pa so ga morali nato iz varnostnih skrbi ukiniti.

Z razlogom sta GM in Toyota, prejšnja lastnika sedaj Tesline tovarne v Fremontu, le-to pred leti zaprla (tako je Tesla tudi lahko prišla do tako poceni tovarne). In iz istega razloga tudi drugi avto proizvajalci svoje tovarne postavljajo v drugih ameriških zveznih državah, ne pa v Kaliforniji. Delovna sila je tam zaradi visokih življenjskih stroškov enostavno (pre)draga. Poleg tega pa so še emisijski standardi za avto lakirnice v Kaliforniji precej strožji, kot drugje po ZDA; kar prav tako Tesli v Fremontu povzroča nemalo težav, sploh sedaj, ko se trudijo iti masovno proizvodnjo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

RedDrake ::

Poznam SW razvijalce, ki v "the bay area" živijo v avtokampih.
Za nepoznavalce, tam v bolj "shady" območjih plačaš minimalno $3k na mesec za luknje.
Za ne-luknje v shady območjih si na 5k+.
Ostalo je pa itak potem hitro na 10k ali več.
Mesečno.
Je pa res, da pri nas nekdo z ~850 neto stane delodajalca cca 1600-1700 EUR mesečno, samo za info ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

SimplyMiha ::

RedDrake je izjavil:

Je pa res, da pri nas nekdo z ~850 neto stane delodajalca cca 1600-1700 EUR mesečno, samo za info ...

Prinese pa mu še več. Lepo prosim, da ne zavajaš s tem - brez delavcev je delodajalec na nuli.

RedDrake ::

Nič ne zavajam.
Samo povem, ker je nekdo gor sanjal, da zaposleni Revoz stane 1200 EUR mesečno.
Realnost slovenske obdavčitve je drugje ...

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Vsi stroski, ki si jih nastel so tako v ZDA kot pri nas. Zascita, delovno obleke, etc, etc.


Nastajajo ja, nastajajo. A pri nas je to strošek delodajalca, drugje pa strošek delavca. Mi dela sin v Avstriji, pa kar doma pere delovno obleko s svojim pralnim strojem in svojim praškom. Prevoznih stroškov ni- si kar sam krije bencin (če pa da vlogo za delno povračilo-do 500 €/letno mu gre to v našo dohodnino in jo plača ravno 500 € več)...Pa v tujini delavec dela 8 ur, pri nas pa zgolj 7,5 ure. Plačana malica se drugje ne šteje v delovni čas.

PS- pa da ne bo izpadlo, kot da misli, da so naše plače primerne delu, katerega opravimo. Še zdaleč ne! Je pa treba vedeti, da drugod delavci ne zaslužijo toliko več in je treba vedeti, koga "prostovoljno" podpirate, da si lahko deli nadpovprečne plače.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:



Vsi stroski, ki si jih nastel so tako v ZDA kot pri nas. Zascita, delovno obleke, etc, etc.


Nastajajo ja, nastajajo. A pri nas je to strošek delodajalca, drugje pa strošek delavca.


Ne ni. Strosek delodajalca je bruto bruto, ki je namenjen za delavca. Kaksne so postavke potem na placilni listi in koliko od tega dobi delavec, koliko drzava in koliko je neobdavcenega je pa druga stvar. Potni stroski niso stroski delodajalca, so stroski delavca, delodajalec je pa oproscen dolocenih davkov iz tega naslova prihodkov za delavca. Isto velja za malico.

Prej sem ti gor nalimal izracun, koliko stane delavec v Sloveniji in koliko v ZDA in pri postavi za ZDA verjetno se kaj manjka. Koliko pa potem delavec dejansko dobi in ali je sposoben preziveti s tem denarjem je pa popolnoma vseeno (v okviru debate o tem koliko Tesla zapravi za delavce).

telexdell je izjavil:


Mi dela sin v Avstriji, pa kar doma pere delovno obleko s svojim pralnim strojem in svojim praškom.


Moj stric pa v Peruju, tam si morajo sami zasiti uniforme in splesti slamnik. In kaj pol? To nic ne pove o tem koliko Tesla zapravi za delavce in koliko Revoz.

bbf ::

hej Bigwhale, tle pa kar sam offtopic trolaš? Se boš zbrisal?

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

...Potni stroski niso stroski delodajalca, so stroski delavca, delodajalec je pa oproscen dolocenih davkov iz tega naslova prihodkov za delavca. Isto velja za malico...

Delodajalec ti da denar za potne stroške in malico (oboje je zakonska obveza) in to zanj niso stroški? Še več, zanj je očitno to prihodek, saj je oproščen določenih davkov.
Stvar je podobna umotvorom komunističnim firmam, kjer so npr. planirali 100 milijonov dinarjev izgube. Ko so jo dosegli zgolj 95 milijonov so si razdelili 5 milijonov dobička.

No ja- še sreča da obstaja Slo-tech. Kje drugje bi se nad umotvori določenih ljudi lahko tako nasmejal kot smo se včasih nasmejali Pavlihi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

A ti treba se enkrat napisati koliko vec stane delavec v ZDA kot v Sloveniji, da bos nehal pisat neumnosti?

Delodajalec mora zate dati bruto-bruto placo. To je njegov strosek. To, da je not ena postavka, ki se ji rece prevoz na delo je delodajalcu v bistvu vseeno. Prevoz na delo je za delodajalca olajsava, ker je zaradi tega lahko skupni strosek za delavca manjsi, kot ce bi bil, ce prevoz na delo ne bi bil regresiran oziroma neobdavcen. Prevoz na delo je strosek delavca. Placa, ga delavec in ne delodajalec (v izredno veliki vecini primerov, da ne bos zdaj privlekel ven nekoga, ki ima sluzbeni avto ali pa je zaposlen na Slovenskih Zeleznicah).

In to niti slucajno ne spremeni dejstva, da je delavec v ZDA drazji kot delavec v Sloveniji. In Teslo samo delavci stanejo precej vec kot stanejo Revoz. To je pa vse kar nekateri tukaj trdijo. Ti pa nakladas o malici in prevozu na delo.

telexdell ::

Eden se vozi iz 10 km oddaljenega kraja drugi pa živi v neposredni bližini delovnega mesta. Oba sta enako sposobna, enako izobražena, enako predana, enako...Po tvojem torej oba zaslužita enako- prvi ima 100 enot plače in 10 enot potnih stroškov, drugi pa ima 110 enot plače?

Si ti kaj v sorodu z levimi ekonomisti kateri vidijo izvoz kot rak rano gospodarstva in izplačilo dividend kot davčno utajo?

Drugače pa- nihče ne trdi, da je strošek delavca v ZDA manjši, kot je strošek delavca pri nas.Nenazadnje imajo tam mnogo višji BDP in so mnogo bolj raazviti kot mi. Jaz npr. trdim, da ta razlika ni 1:3 ampak bistveno je manjša. Verjetno pod 30%. Ko pa bi poleg dal še ostale nemogoče administrativne ovire, katere pri nas so v ZDA pa ne je pa mogoče proizvodnja tam cenejša, kot pa pri nas. Nenazadnje- v ZDA odpirajo obrate vse pomembne svetovne firme, nas pa se izogibajo kot se izogiba vrag križa.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

A ti treba se enkrat napisati koliko vec stane delavec v ZDA kot v Sloveniji, da bos nehal pisat neumnosti?

Mimogrede, v svojem izračunu stroškov za Teslo si najbrž računal 8 delovnih ur dnevno. Toliko, kot jih opravijo v Revozu... z malico vred.

Kje ste pa dobili podatek, da imajo urno postavko 17€ (20 USD)?
Tako na hitro bi rekel, da so delavci v proizvodnji tam plačani bližje 18 USD na uro.
https://www.indeed.com/cmp/Tesla/salari...
https://www.glassdoor.com/Salary/Tesla-...
https://www.payscale.com/research/US/Em...

Najbrž imajo v Tesli poleg tega še kakšne dodatke stroške (sofinanciranje zdravstvenega zavarovanja...), po drugi strani pa imajo tudi manj plačanega dopusta in bolniške odsotnosti.

BigWhale ::

Tudi ce racunas 18 USD na uro je to se vedno 2880 EUR na mesec. Kar je skoraj se enkrat toliko kot placa Revoz za svoje delavce. S tem, da sem za Revoz jaz vzel povprecno placo in ne placo navadnega delavca v proizvodnji.

Poleg tega imajo delavci v Tesli krito zdravstveno zavarovanje in zobozdravnika. Placan dopust in bolniska, stvari ne spremenita tako zelo.

Stari maček ::

549 strani nakladanja je v tej temi... Medtem pa se navaden folk še vedno izogiba električnim avtom kot hudič križa.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Tudi ce racunas 18 USD na uro je to se vedno 2880 EUR na mesec. Kar je skoraj se enkrat toliko kot placa Revoz za svoje delavce. S tem, da sem za Revoz jaz vzel povprecno placo in ne placo navadnega delavca v proizvodnji.

Poleg tega imajo delavci v Tesli krito zdravstveno zavarovanje in zobozdravnika. Placan dopust in bolniska, stvari ne spremenita tako zelo.

A v Revozu je povprečna plača 960 € bruto, da je razmerje 1:3? Povprečna SLO plača je 1656€ Pol pa dodaj še prispevke na bruto plače tam 110€, pa tam 100 € za malico in tam 100 € za prevoz pa smo že na 2000 €. Pol dodaj tam 26 dni dopusta kar znese tam 180€/mesec. Pa dodaj še tam 20 € za plačane bolniške/mesec pa smo že na 2200€. Pol pa k plači dodaj še dodatek za večizmensko delo (10%), dodatek za popoldansko delo (15%), dodatek za nočno delo (40%), dodatek za delo na državne praznike (50%)... Smo pa s stroški že presegli ameriško plačo.

Stari maček je izjavil:

549 strani nakladanja je v tej temi... Medtem pa se navaden folk še vedno izogiba električnim avtom kot hudič križa.

Ne moreš se izogibati EV saj jih je na trgu veliko premalo in gredo v promet bolj kot vroče žemljice. Tvoja trditev bi pila vodo, če bi trgovci na veliko oglaševali EV, ponujale blazne ugodnosti in popuste, da bi se le rešili zalog...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

frudi ::

Ko je lani Revoz iskal več sto delavcev zaradi povečanja proizvodnje, se je v medijih pisalo, da dobijo delavci v tretji izmeni na proizvodni liniji ~1200€ bruto plače. Na to ima delodajalec še 200€ stroškov za prispevke, 120€ povračila malice in povprečno kakih 100€ povračila stroškov prevoza na delo. Skupaj dobrih 1600€ mesečno, zaokrožimo na 20.000€ letno. Pa še regres in recimo en dober mesec plačanega dopusta in bolniških. Vse skupaj toraj kakih 22-23.000€ letno.

V Fremontu delavec na proizvodni liniji zasluži nekje $18-19 na uro, torej recimo slabih 16€. Zaradi obsežnih nadur delajo sicer več ur, kot pri nas, recimo dobrih 200 ur mesečno. Torej nekje 3200€ mesečne bruto plače. Zraven imajo vključeno zdravstveno zavarovanje, ki je vredno vsaj nekaj 100€ mesečno, recimo 300€, za skupno 3500€ mesečnih stroškov delodajalca (za doplačilo so na voljo tudi še obsežnejši paketi zdravstvenega zavarovanja, ampak že osnovni, ki je za delavce zastonj, je bojda precej dober). Na voljo imajo zastonj pijačo in prigrizke, recimo ekvivalent naše malice, tako da štejmo to 100€ mesečno. Pravtako dobijo zaposleni 15 dni plačane odsotnosti letno, torej skupaj dopusta in bolniške, pripišimo temu strošku kakih 2500€ letno. Torej, 12x3600€ + 2500€ = slabih 46.000€ letno, to je čez palec strošek Teslinega delavca na proizovdni liniji. Praktično 2x višja cifra, kot za Revozove delavce.
Morda obstajajo še kaki prispevki, ki jih mora za zaposlene plačevati delodajalec v Kaliforniji, ampak tega žal ne poznam. Če morebiti obstajajo, potem je strošek Teslinega delavca lahko še višji.

Tako da prosim ne sanjat o tem, kako v Revozu stroški delavca že kar presežejo ameriško plačo...
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

telexdell ::

frudi je izjavil:

Ko je lani Revoz iskal več sto delavcev zaradi povečanja proizvodnje, se je v medijih pisalo, da dobijo delavci v tretji izmeni na proizvodni liniji ~1200€ bruto plače...

Vsi pišejo o osnovni plači brez dodatkov. Že za vsako leto delovne dobe se ti osnovna plača poveča za 0,6%. Potem so dodatki za produktivnost oz. doseganje norme pa dodatki za to in ono...Tako je v javnem sektorju in tako je v večini resnih podjetij.
Poglej svoj plačilni list. Je na njemu samo postavka št. ur*znesek/uro ali je poleg še kaj drugega.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Upoštevati je treba tudi učinkovitost dela. Imaš lahko slabo plačane delavce, ampak če je organizacija dela slaba, in jih potrebuješ pet, drugje pa isto delo opravi en (dobro plačan) delavec , nisi nič naredil.

Musk se je zavedal, da je delovna sila v Kaliforniji (pre)draga, ampak je mislil, da po potreboval malo delavcev, ker bo proizvodnja robotizirana. To se ni izšlo in sedaj pač rešujejo, kar se rešit da. Avtov za 35.000 jurjev še ni na obzorju.

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

Tudi ce racunas 18 USD na uro je to se vedno 2880 EUR na mesec.

18 USD = optimističnih 15,5 EUR. Pri nas se dela 7,5 ur na dan, to na koncu meseca znese 2400 evrov.

frudi je izjavil:

Zaradi obsežnih nadur delajo sicer več ur, kot pri nas, recimo dobrih 200 ur mesečno.

Jasno, če računaš, da slovenski delavec dela 155 ur na mesec (brez časa za malico), ameriški pa 200, potem ni čudno, da je ameriški toliko dražji.
Pri ameriškem delavcu si torej računal 12x200 = 2400 efektivnih delovnih ur na letni ravni.
Slovenski delavec ima letos 248 delovnih dni. Ko odračunamo še povprečnih 30 dni dopusta in (od delodajalca plačanih) bolniških odsotnosti, pridemo na 218 dni. Dela se 7,5 ur na dan, torej 1635 ur na leto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

frudi ::

telexdell je izjavil:


Vsi pišejo o osnovni plači brez dodatkov. Že za vsako leto delovne dobe se ti osnovna plača poveča za 0,6%. Potem so dodatki za produktivnost oz. doseganje norme pa dodatki za to in ono...Tako je v javnem sektorju in tako je v večini resnih podjetij.

Tudi v Tesli imajo bonuse za produktivnost. Nekaj v obliki $, nekaj pa v obliki dodatnih delnic podjetja.

Pri prejšnjem izračunu sem v bistvu pozabil še na en bistven prispevek k dohodkom Teslinega delavca - delnice. Vsak zaposleni jih dobi ob zaposlitvi, čeprav je težko ugotoviti, koliko točno. Podatki, ki sem jih našel, so od nekaj tisoč do nekaj deset tisoč $ vrednosti delnic, ki se dodelijo postopoma v prvih dveh do štirih letih zaposlitve.

Kasneje lahko zaposleni dobivajo še dodatne delnice preko že omenjenih bonusov za produktivnost. Ali pa jih kupujejo s 15% popustom preko programa za nakup delnic zaposlenih.

jernejl je izjavil:


Slovenski delavec ima letos 248 delovnih dni. Ko odračunamo še povprečnih 30 dni dopusta in (od delodajalca plačanih) bolniških odsotnosti, pridemo na 218 dni.

V ceno Revozovih delavcev sem že štel plačan dopust in bolniško. Prav tako sem v ceno Teslinega delavca štel 15 dni plačane odsotnosti z dela (pri njih ne ločujejo dopusta in bolniške, oboje se šteje iz skupnega števila dni).
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

jernejl ::

frudi je izjavil:

jernejl je izjavil:


Slovenski delavec ima letos 248 delovnih dni. Ko odračunamo še povprečnih 30 dni dopusta in (od delodajalca plačanih) bolniških odsotnosti, pridemo na 218 dni.

V ceno Revozovih delavcev sem že štel plačan dopust in bolniško. Prav tako sem v ceno Teslinega delavca štel 15 dni plačane odsotnosti z dela (pri njih ne ločujejo dopusta in bolniške, oboje se šteje iz skupnega števila dni).

Plačan dopust in bolniško si štel narobe - tako, da si nek znesek prišteval.
Napravi pošteno primerjavo in povej, koliko bi delavec v Revozu koštal, če bi delal toliko ur kot Teslin delavec, z dodatki za nadurno delo.
Ali pa koliko bi koštal Teslin delavec, če bi delal toliko, kot dela delavec v Revozu.

Kar si ti ugotovil, je to, da delavec, ki dela 200 ur na mesec in ima manj dela prostih dni, stane več od delavca, ki dela 150 ur na mesec in ima več dela prostih dni.

frudi ::

Če bi Teslin delavec delal toliko ur mesečno in letno, kot Revozov, bi stal Teslo ~7000EUR letno manj, kot sem prej naračunal. In bi tako stal 'samo' 70% več letno, namesto 100% več. Še vedno zelo daleč od blodenj, kako da Revozov delavec stane firmo celo več, kot Teslin.

Sem pa vmes našel še podatek, sicer prihaja s strani same Tesle, da je vrednost delavcem nujenega zdravstvenega zavarovanja bližje $1000 mesečno, kot pa 300EUR, kot sem prej štel. Kar v bistvu bolj ali manj pokrije ravno to razliko v oddelanih urah. In še enkrat, v to še vedno ni všteta niti vrednost delnic, ki jih Teslini delavci prejmejo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

telexdell ::

frudi je izjavil:

...Še vedno zelo daleč od blodenj, kako da Revozov delavec stane firmo celo več, kot Teslin...

Če bi znal brati in prebrano razumeti potem bi opazil, da nisem delal primerjave med Revozom in Teslo ampak med povprečno slovensko plačo in plačo ameriškega delavca. Za Teslo in Revoz pa sem dejal, da razlika ni 1:3 kot nekateri blodijo ampak mogoče 30% razlika. Tudi ti si prišel do razlike 70% ne pa 300%.

Seveda je pa veliko lažje nekoga drugega etiketirati kot pa uporabiti lasten intelekt in poskušati razumeti zapisano.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

frudi ::

Če be prebral moj zadnji odgovor do konca, bi videl, da je razmerje stroškov Tesle in Revoza za delavca na proizvodni liniji še vedno približno 2:1. Oziroma še več, ker to še vedno ne upošteva delnic, ki jih dobi Teslin delavec.

Kako vezo ima pa primerjanje povprečne slovenske plače s plačo ameriškega delavca, pa tudi veš samo ti. Ves čas se je govorilo o primerjavi med Revozom in Teslo, ti si pa se odločil na lepem zvleči noter povprečno slovensko plačo... zakaj že? Premikanje vratnic? Mlatenje prazne slame? Primerjanje jabolk in hrušk? Pol bi vsaj lahko primerjal recimo povprečno slovensko plačo s povprečno plačo v Tesli. Recimo. To bi vsaj imelo nek smisel. Slednja je tam nekje 80.000€ ali več, mimogrede. Brez vštetih bonusov, bonitet, zdravstvenega zavarovanja, delnic ipd.

Res ironija, da se (spet) ravno ti pritožuješ nad bralnim nerazumevanjem in neuporabo lastnega intelekta.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

Slo-Tech, kraj kjer te bodo prepricevali, da so delavci v ZDA cenejsi kot v Sloveniji. :)))

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Slo-Tech, kraj kjer te bodo prepricevali, da so delavci v ZDA cenejsi kot v Sloveniji. :)))

Ali pa, da je plačilo postnih stroškov in malice za delodajalca ni strošek temveč olajšava :):)

frudi je izjavil:

Če be prebral moj zadnji odgovor do konca, bi videl, da je razmerje stroškov Tesle in Revoza za delavca na proizvodni liniji še vedno približno 2:1. Oziroma še več, ker to še vedno ne upošteva delnic, ki jih dobi Teslin delavec.

Kako vezo ima pa primerjanje povprečne slovenske plače s plačo ameriškega delavca, pa tudi veš samo ti. Ves čas se je govorilo o primerjavi med Revozom in Teslo, ti si pa se odločil na lepem zvleči noter povprečno slovensko plačo... zakaj že? Premikanje vratnic? Mlatenje prazne slame? Primerjanje jabolk in hrušk? Pol bi vsaj lahko primerjal recimo povprečno slovensko plačo s povprečno plačo v Tesli. Recimo. To bi vsaj imelo nek smisel. Slednja je tam nekje 80.000€ ali več, mimogrede. Brez vštetih bonusov, bonitet, zdravstvenega zavarovanja, delnic ipd.

Res ironija, da se (spet) ravno ti pritožuješ nad bralnim nerazumevanjem in neuporabo lastnega intelekta.

Mogoče nisi zapisal 70%? Mogoče nisi mojo navajanje povprečne SLO plače in delavca v ZDA razumel kot delavec v Revozu in delavca v Tesli?
Maš prav, je ironija.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

roCkY ::

Kater EV je najboljši?
Bjorn je ravnokar rekel da TMX. Se strinjam. A je tudi krepko najdražji... in kot tak za večino evropske populacije nezanimiv.



Moderator "kitek" me je že kar nekajkrat brisal, ko sem mal v temi zašel mimo ali se premočno postavil na svoje stališče. Sploh če je tudi sam kaj pisal. A danes, ko je vpleten se offtopic fura v nedogled. Jah "demokracija" po ST-jevsko.
Saj tema je zanimiva ampak tule naj bi se seznanili z novostmi na področju EV in ne za kakšno ceno delajo v Revozu ali Tesli. Če se že gre offtopic me zanima kolikšna je razlika med nemško in japonsko delovno silo. Japonska vozila so sila konkurenčna pa še pol sveta preplavajo v enem kosu.

frudi ::

telexdell je izjavil:


Mogoče nisi zapisal 70%? Mogoče nisi mojo navajanje povprečne SLO plače in delavca v ZDA razumel kot delavec v Revozu in delavca v Tesli?
Maš prav, je ironija.

Ja, sem napisal 70%. In takoj za tem dodal, da je ta izračun temeljil na napačni in krepko prenizki oceni stroškov zdravstvenega zavarovanja. Ko le-to popraviš, prideš nazaj na 100% (ali več, če upoštevaš še prejete delnice). Kot sem zapisal že prej. Dvakrat. Če bi bil pismen, bi to morda lahko prebral in razumel?

In ne, 'delavec v ZDA' ne pomeni isto, kot 'delavec v Tesli'. In 'delavec v Revozu' ne pomeni isto, kot 'povprečni slovenski delavec'. Če si imel v mislih primerjavo med povprečno slovensko plačlo povprečno plačo v Tesli, zakaj si navedel le prvo, ne pa tudi slednje? A naj ti beremo misli in ugibamo, kaj se ti mota v glavi?

No, sej na koncu sem ti jaz podal povprečno plačo v Tesli, če si ti sam prelen, da bi do konca podal svoje lastne argumente. In je lepo vidno, da je s povprečnim zaposlenim v Tesli še precej več, kot samo 2x toliko stroškov, kot s povprečnim zaposlenim v Sloveniji. To zato, ker tam plače z boljšim delovnim mestom naraščajo hitreje, kot pri nas.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

Okapi ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Slo-Tech, kraj kjer te bodo prepricevali, da so delavci v ZDA cenejsi kot v Sloveniji. :)))

Ali pa, da je plačilo postnih stroškov in malice za delodajalca ni strošek temveč olajšava

Saj v bistvu je res. Ker če bi moral to plačati v okviru plače, bi bilo obremenjeno s prispevki in bi bil bruto bruto višji. Delodajalcu se bolj splača dati 100 evrov kot malico/prevoz, kot 100 evrov višjo plačo.

Magic1 ::

Res je, lahko bi preprosto ukinili prvoz/malico, kot je to v tujini, sam mi smo socialni, ali pa bi to šteli v plačo in bi vse prišlo delodajalca še dodatnih nekaj procentov.
Sam je tudi res, da večina folka sploh ne ve, da imamo bruto bruto. Večina misli, da je bruto končni strošek delodajalca.
Primer za 1000€ neto + malica/prevoz:
I. OSNOVNI PODATKI
Splošna davčna olajšava:
275,22 EUR
Olajšave - ostalo:
0,00 EUR
Bruto osnova za obračun prispevkov:
1.498,52 EUR
II. PRISPEVKI OD BRUTO PLAČ DELAVCEV
1. Prispevki za socialno varnost (skupaj):
331,17 EUR
1.1. Prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje:
232,27 EUR
1.2. Prispevek za zdravstveno zavarovanje:
95,31 EUR
1.3. Prispevek za zaposlovanje:
2,10 EUR
1.4. Prispevek za starševsko varstvo:
1,50 EUR
2. AKONTACIJA DOHODNINE:
167,34 EUR
2.1. Osnova:
892,12 EUR
2.2 RAZRED V LESTVICI OBRAČUNSKIH STOPENJ
Razred Odstotek Znesek Osnova NAD Osnova DO

2

27,00 %

106,95 EUR

668,44 EUR

1.700,00 EUR
3. Neto plača:
239.640,00 SIT

1.000,00 EUR
4. Materialni stroški:
0,00 EUR
IZPLAČILO
1.000,00 EUR
Bruto osnovna plača:
1.498,52 EUR
III. PRISPEVKI NA BRUTO PLAČO
5. Prispevki za socialno varnost (skupaj):
241,26 EUR
5.1. Prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje:
132,62 EUR
5.2. Prispevek za zdravstveno zavarovanje:
98,30 EUR
5.3. Prispevek za zaposlovanje:
0,90 EUR
5.4. Prispevek za poškodbe pri delu:
7,94 EUR
5.5. Prispevek za starševsko varstvo:
1,50 EUR
SKUPNI STROŠEK DELODAJALCA
1.739,78 EUR +malica prevoz
Magic

Unknown_001 ::

roCkY je izjavil:

Robot pripelje elektriko do vozila:


Katastrofalno nepraktično.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Magic1 ::

Jao, kaj se vse spomnijo. Sploh ni tolk nepraktično, kot popolnoma neenkonomično. En kos stane verjetno več, kot predelava desetine parkirnih mest, da imajo vtičnico. Zakaj sploh imamo doma vtičnice, če bi lahko ena baterija laufala naokoli...
Magic

Unknown_001 ::

Magic1 je izjavil:

Jao, kaj se vse spomnijo. Sploh ni tolk nepraktično, kot popolnoma neenkonomično. En kos stane verjetno več, kot predelava desetine parkirnih mest, da imajo vtičnico. Zakaj sploh imamo doma vtičnice, če bi lahko ena baterija laufala naokoli...


To je tist del ki ga sovražim pri oblikovalcih. Utopija sanjavčka, ki za inženirje in investitorje postane katastrofalna Anti-utopija.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Okapi ::

Magic1 je izjavil:

Jao, kaj se vse spomnijo. Sploh ni tolk nepraktično, kot popolnoma neenkonomično. En kos stane verjetno več, kot predelava desetine parkirnih mest, da imajo vtičnico. Zakaj sploh imamo doma vtičnice, če bi lahko ena baterija laufala naokoli...
Ko so pred leti pokazali prvi robotski sesalnik, so tudi mnogi rekli jao, kaj se vse spomnijo, neekonomično, počasno, nepraktično, predrago ...

celada ::

Povprecna placa teslinega delavca v proizvodnji:

https://www.indeed.com/salaries/Product...

Seveda to je brez raznih benefitov ki jih majo pri tesli. Ajd mogoce sm mal mim vseku s faktorjem 3 ampak sem bil pa blizje kot tisti ki trdi da so delavci tu drazji.

Magic1 ::

Okapi je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Jao, kaj se vse spomnijo. Sploh ni tolk nepraktično, kot popolnoma neenkonomično. En kos stane verjetno več, kot predelava desetine parkirnih mest, da imajo vtičnico. Zakaj sploh imamo doma vtičnice, če bi lahko ena baterija laufala naokoli...
Ko so pred leti pokazali prvi robotski sesalnik, so tudi mnogi rekli jao, kaj se vse spomnijo, neekonomično, počasno, nepraktično, predrago ...

Ga imam doma že par let. Že na začetku sem ga bolj malo uporabljal (preveč stvari je treba umaknit, da sploh lahko dela in posledično vzame isto konkretneje posesat), sedaj pa že nekaj časa počiva. Kar pa seveda ne velja za drugo baterijsko orodje. Pač nekaj je uporabno , nekater stvari pa ne... Nekaj deset kWh baterijske premikajoče polnilnice pa žal niso uporabne v večini primerov.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Unknown_001 ::

Okapi je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Jao, kaj se vse spomnijo. Sploh ni tolk nepraktično, kot popolnoma neenkonomično. En kos stane verjetno več, kot predelava desetine parkirnih mest, da imajo vtičnico. Zakaj sploh imamo doma vtičnice, če bi lahko ena baterija laufala naokoli...
Ko so pred leti pokazali prvi robotski sesalnik, so tudi mnogi rekli jao, kaj se vse spomnijo, neekonomično, počasno, nepraktično, predrago ...


Saj je še danes vse to kar si naštel. Te Roombe niso nič drugega kot navlaka, ki te proba spotaknt in cel dan ropota in površno pomete. Da, dame in gospodje... ti robotsi sesalniki so navadn pometač. Glede na to kakšno površino roomba potrebuje za normalno delovanje je bolj smiseln nakup Ščetinaste metle in džogerja za vseskup manj kot 30EUR skupi s prontom, talno cunjo, ostalimi čistili in velikim vedrom.

Magic1 je izjavil:

Okapi je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Jao, kaj se vse spomnijo. Sploh ni tolk nepraktično, kot popolnoma neenkonomično. En kos stane verjetno več, kot predelava desetine parkirnih mest, da imajo vtičnico. Zakaj sploh imamo doma vtičnice, če bi lahko ena baterija laufala naokoli...
Ko so pred leti pokazali prvi robotski sesalnik, so tudi mnogi rekli jao, kaj se vse spomnijo, neekonomično, počasno, nepraktično, predrago ...

Ga imam doma že par let. Že na začetku sem ga bolj malo uporabljal (preveč stvari je treba umaknit, da sploh lahko dela in posledično vzame isto konkretneje posesat), sedaj pa že nekaj časa počiva. Kar pa seveda ne velja za drugo baterijsko orodje. Pač nekaj je uporabno , nekater stvari pa ne... Nekaj deset kWh baterijske premikajoče polnilnice pa žal niso uporabne v večini primerov.


Samovozne baterijske polnilnice so rešitev, ki je še slabša od problema samega.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Robotski sesalnik dela takrat, ko tebe ni doma. Če ti prihrani samo 15 minut dela na teden, je to 13 ur na leto. Če ceniš svojo uro na samo 20 evrov, je to 260 evrov. Spodobni sesalniki stanejo manj, se pravi se ti "amortizirajo" prej kot v enem letu.

Unknown_001 ::

Okapi je izjavil:

Robotski sesalnik dela takrat, ko tebe ni doma. Če ti prihrani samo 15 minut dela na teden, je to 13 ur na leto. Če ceniš svojo uro na samo 20 evrov, je to 260 evrov. Spodobni sesalniki stanejo manj, se pravi se ti "amortizirajo" prej kot v enem letu.


Ne mi ne... s tem da mi ukrade tisti čas ko ga moram spraznit in popravljat šlamparijo, ki jo je pustil... Kar imej si ga. Moja ura je le vredna tega, da živim v temeljito očiščenem okolju. Besides... cel preostanek dneva tud ne more it sam za hobije in gledanje v luft.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Magic1 ::

Teli robotski sesalniki so mogoče uporabni, če imaš neko veliko manimalistično stanovanje. Če imaš otroke, kompaktenjše stanovanje (manj od 40m2 na osebo), potem imaš prveč stvari za umaknit, da bo robot delal svoje delo. Bolje je imet priročno sesalec, ki ti vzame par minut za posesat vse(in to opraviš veliko bolje). Sej ne pravim, da ni uporabno za nekoga, za večino pač ni.
Magic

telexdell ::

Okapi je izjavil:


Saj v bistvu je res. Ker če bi moral to plačati v okviru plače, bi bilo obremenjeno s prispevki in bi bil bruto bruto višji. Delodajalcu se bolj splača dati 100 evrov kot malico/prevoz, kot 100 evrov višjo plačo.

Ne moreš verjeti, še en genialec.

Torej, če moram plačati 100 enot namesto 150 enot potem je to dejansko olajšava 50 enot in ne strošek 100 enot? Sedaj se naj najde še kakšen podoben lunatičen genialec in reče, da je zaradi olajšave treba plačati davek na davčno utajo 100 enot.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Truga ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Slo-Tech, kraj kjer te bodo prepricevali, da so delavci v ZDA cenejsi kot v Sloveniji. :)))

Ali pa, da je plačilo postnih stroškov in malice za delodajalca ni strošek temveč olajšava :):)

Hmmm, na malico in prevoz ni treba placat davkov. Kako to ni olajsava? To bos moral delavcu v vsakem primeru placat, tako ali drugace. Ce mu lahko placas brez davka je bolje kot z, se ti ne zdi?

e: Al ti mislis, da v ameriki ni prevoznih stroskov? se vozijo kar zastonj? Pa jejo tud ne delavci, jasno. To pocnejo sam se v zahojenih slovenijah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Truga ()

hammock ::

Nehajte nakladat o stroskih dela, tema je o elektricnih avtomobilih.

telexdell ::

Truga je izjavil:

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Slo-Tech, kraj kjer te bodo prepricevali, da so delavci v ZDA cenejsi kot v Sloveniji. :)))

Ali pa, da je plačilo postnih stroškov in malice za delodajalca ni strošek temveč olajšava :):)

Hmmm, na malico in prevoz ni treba placat davkov. Kako to ni olajsava? To bos moral delavcu v vsakem primeru placat, tako ali drugace. Ce mu lahko placas brez davka je bolje kot z, se ti ne zdi?

e: Al ti mislis, da v ameriki ni prevoznih stroskov? se vozijo kar zastonj? Pa jejo tud ne delavci, jasno. To pocnejo sam se v zahojenih slovenijah.

Zakaj bi moral delavcu plačat malico in prevoz? Pri nas je to uzakonjeno, drugje pa delavci od delodajalca ne dobijo nič, čeprav imajo še večje stroške kot pri nas. V Avstriji npr. za malico ne dobiš od nikogar nič. Potne stroške pa lahko uveljavljaš v posebni ustanovi (ne pri delodajalcu) npr. kot znižanje dohodnine.
Trditi pa, da je plačilo nečesa na kar ne plačaš še davka olajšava pa je kapitalni idiotizem. Dodatni davek bi strošek samo še povečal.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

vostok_1 ::

hammock je izjavil:

Nehajte nakladat o stroskih dela, tema je o elektricnih avtomobilih.


Ni pomembno. Sam mi plebsi ne smemo bit OT.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Truga ::

telexdell je izjavil:

Zakaj bi moral delavcu plačat malico in prevoz?
Zato, da se lahko pripelje na delo. Ce si ne more privoscit prevoza in hrane, se pac ne bo.
««
550 / 1139
»»