» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
549 / 1139
»»

Spock83 ::

@Truga: Prav Yaris hybrid je neuporaben, če gledaš samo na porabo. Bolje je vzeti navadnega bencinarja, ker skoraj ni razlike. Na daljši rok imaš pa pa manj strpkov s hibridom pa še avtomatik je, kar je velik plus v mestih in gužvah.

@J.McLane. Toyota to dobro ve. Nenormalno dobro se prodajajo hibridi. Celo upam, si trditi da v naslednjem desetletju bodo hibridi dominirali, dokler ne bo en večji preboj pri baterijah. Za čisti EV pa tako ali tako imajo napovedanih cel kup modelov po 2020.

Gregor P: Bom rekel, ko bom kupil svoj prvi EV. Upam, da kmalu. Niro EV me je spet navdušil.

Truga ::

Spock83 je izjavil:

@Truga: Prav Yaris hybrid je neuporaben, če gledaš samo na porabo. Bolje je vzeti navadnega bencinarja, ker skoraj ni razlike. Na daljši rok imaš pa pa manj strpkov s hibridom pa še avtomatik je, kar je velik plus v mestih in gužvah.

Ja, saj zato ne gledas samo na porabo ne.

LuiIII ::

Ja Niro zgleda OK. Notranjost praktična z minimalno uporabe touch screena med vožnjo. Me zanima koliko bo cena?

Zheegec ::

Motoring magazine What Car? gave the Tesla Model S a reliability rating of just 50.9%, with owners identifying issues with the car's electrical systems and bodywork.

Za primerjavo.

Volvo V60 99.3%
Vauxhall Insignia 97.5%
Alfa Romeo Giulia 96.9%
Mercedes E-class 92.4%
BMW 5-serija 91.6%
Jaguar XF 91.6%

Najslabši ne-Tesla EV je bil Renault Zoe ocenjen s 83.0%. Model S pa 50.9%. Za Model 3 pričakujem še slabše rezultate.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Unknown_001 ::

Folk se iz Renojev norca dela da so skos po servisih (rahlo neupravičeno). Zamislite si bruke s Teslo... hoho bi bilo vicov o voznih redih avtobusov na servisnih knjižcah, pa prijateljih s servisov...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

Toyota je precej pametna, ker ima čez celotno linijo(ne zgolj high end) hibride in je to že kar velik postopni korak k pure EV. Pa še precej dobička na kratki rok zaradi subvencij, ker je hibrid avtomatik cenejši od avtomatika bencinskega:)

J.McLane ::

Zheegec je izjavil:

Motoring magazine What Car? gave the Tesla Model S a reliability rating of just 50.9%, with owners identifying issues with the car's electrical systems and bodywork.

Za primerjavo.

Volvo V60 99.3%
Vauxhall Insignia 97.5%
Alfa Romeo Giulia 96.9%
Mercedes E-class 92.4%
BMW 5-serija 91.6%
Jaguar XF 91.6%

Najslabši ne-Tesla EV je bil Renault Zoe ocenjen s 83.0%. Model S pa 50.9%. Za Model 3 pričakujem še slabše rezultate.


Vprašanje če bo Model 3 v Evropi še slabši, ker vseeno je to že leto star model in tistih prvih hib ki so jih imeli Američani ne bo več ... seveda pa ne pravim da bo na vrhu lestvic, samo dvomim da bo še slabši od Model S.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Ni logike, da bi bil toliko boljši, razen če se no bo zgodilo kaj drastičnega (v duhu, da bodo npr. najeli Toyotine, Magnine tovarne za izdelavo vozil, ali kaj podobnega).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Znana je avgustovska prodaja EV-jev v ZDA. Padel je nov rekord. Prodanih dobrih 36 000 avtomobilov pomeni letno rast 120%! Od tega je 17 800 avtomobilov Tesla Model 3, vse skupaj pa jih je kar 23 000 znamke Tesla. 8-O

https://insideevs.com/monthly-plug-in-s...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

SimplyMiha ::

Jah, marketing je očitno vreden svojega denarja, kupci pa nevredni svojega denarja!

Nikec3 ::

SimplyMiha je izjavil:

Jah, marketing je očitno vreden svojega denarja, kupci pa nevredni svojega denarja!

Tesla sploh nima proračuna za marketing.

EDIT: Marketinškega oddelka*.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

BigWhale ::

Zdej bi pa pocas ze lahk ratal profitabilni. :> Fajn bi blo videt se stevilke za evropo.

Zheegec ::

Zdej bi pa pocas ze lahk ratal profitabilni

Po mojem lahko skupaj spacajo eno profitabilno četrtletje, seveda na račun izgub v drugih četrtletjih.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

roCkY ::

Robot pripelje elektriko do vozila:

Gregor P ::

In stoji cel dan tam na mestu>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Po skoraj desetletju napovedi prihaja Audi e-Tron:

https://insideevs.com/audi-e-tron-charg...

Dve kul stvarci:
When the production version of the Audi E-tron officially makes its debut next week, it will be the fastest yet. Not in terms of 0-to-60 times, of course, but in terms of charging speed. Its closest competitor in that area, Tesla, limits charging to a maximum of 120 kW, even though some of its stations may be capable of 145 kW. The new all-electric German crossover? Well, it can take a zap of 150 kW.

Charging is a critical part of the electric vehicle ownership, and Audi is taking it quite seriously, offering a holistic approach it calls Audi e-tron Charging Service. The approach gives owners in Europe access to 72,000 charging points (and growing) from a variety of providers, including the Ionity network (400 stations by 2020!). Regardless of network or charging speed, however, it's all handled by a single card. To set it up, the company says you just need to visit the myAudi portal and "take out an individual charging contract."
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

DamijanD ::

Solid state baterije s finančno podporo avtomobilske industrije
Glavni povzetki (če bo to seveda kdaj res in ne gre samo za še eno novico o baterijah, ki nikoli ne pride v RL):
- 2-3x higher energy vs. current lithium-ion
- Substantially improved safety due to the elimination of the volatile, flammable, and corrosive liquid electrolyte as used in lithium-ion
- Low-cost battery-pack designs through: Minimization of safety features and elimination of pack cooling
- Greatly simplified cell, module, and pack designs through the elimination of the need for liquid containment
- High manufacturability due to compatibility with automated, industry-standard, roll-to-roll production

N0t0ri0us ::

dokler bodo govorili 2-3x večja gostota bo vse skupaj še zelo daleč od kakšne serijske proizvodnje.

Zheegec ::

Predstavitev novega Audi e-trona jutri zjutraj po našem času.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

mikhaair ::

Sprva le z dizelskimi motorji, kasneje najnovejsi bencinski in naslednje leto hibrid. Cez leto oa je napovedan pravi EV. :D

Zheegec ::

Kaj? AFAIK bo samo EV.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

vostok_1 ::

Predstavitev "E!"-trona, z dizelskim motorjem?

I hope they are not that retarded...lol
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gavran ::

Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

D3m ::

Še bo dizel. :)
|HP EliteBook|R5 6650U|

Gregor P ::

Gavran je izjavil:

Ni dizla... https://insideevs.com/2019-audi-e-tron-...
... se pa res izogibajo napisati doseg tega vozila :D ... je pa videti zelo lep na pogled oz. čisto “audijevsko”.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Baterija je 95 kWh, to ti že da približno vedeti kolikšen bo doseg. Dokler pa avto ni testiran na testnem ciklu pa jasno da pač ne morejo nič rečt o dosegu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Razumem, da ne moreš podati uradne številke, ampak najbrž točno vedo do kok ki je nesl, ali so kar počili eno baterijo not in upali na najboljše?! :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Ne vem kaj tu ni jasno, beremo kakšne probleme ima VAG z navadnimi avti in WLTP, da testirajo vse možne kombinacije svojih modelov v ponudbi noč in dan, tako da za določene izvedenke ti v salonu še danes ne znajo povedat koliko bo končna cena ker ne vedo koliko bo DMVja (vezan na CO2). A res misliš, da bodo v tem njihovem kaosu dali en SUV, ki se bo začel prodajati čez eno leto na testno stezo in šli merit doseg? Jasno da so inženirji dokaj točno izračunali koliko naj bi bil doseg, ampak s takim podatkom pač ne moreš opletat okrog ker gre samo za oceno.

Isto z EPA, uradni podatki pridejo ven vedno malo prej preden se avto da kupit, prva predstavitev je še čisto prezgodaj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Nisem govoril v ceni (v tej zgodnji fazi so itak vsa EV predraga; tako da je cena bolj sekundarnega pomena). Povedano drugače, če bi doseg bil ok, bi se že sami hvalili z njim, tako pa najbrž ni ... ker sicer ni razlage, zakaj bi potrošnikom zamolčali to najbolj pomembno informacijo; šele potem pridejo na vrsto vse druge INFO.

Tako da kar se mene tiče, če proizvajalec namenoma "prikriva" to informacijo na sami predstavitvi EV, nakup (oz. najprej rezervacija) avtomatično odpade (beri si 'še' ne zasluži zaupanja potrošnikov).

In pa zagotovo je bil ta Audi (ali pa vsaj ta pogonski sklop v kakršnikoli različici EV že) na kakšni njihovi testni stezi in so že daleč od zgolj nekega preračunavanja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zheegec ::

Elon Musk under DOJ criminal investigation. Ouch. Sedaj je idealni čas, da se ga nadzorniki znebijo. Vprašanje, če se ga bodo. So mu zelo lojalni. Sploh tisti, ki se pišejo "Musk" :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Machete ::

Videli smo e-tron, prvi Audijev električni model, pa tudi kopico izzivov, s katerimi se spopadajo v San Franciscu.
https://www.delo.si/prosti-cas/avtomobi...
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

BigWhale ::

Torej, na kratko. $87.000 za feature nabasano verzijo in $74.000 za cheap varianto (brez odstetih subvencij). Skupaj s 1000kW/h free charginga v stirih letih v ElectrifyAmerica omrezju, ki obljublja vec kot 2000 150kW polnilnic v naslednjih dveh letih, ce sem si prav zapomnil. Pokrili bodo avtoceste s polnilnimi postajami na vsakih 120 milj na katerih bo od 4 do deset 150 oz 350kW polnilnih mest. Polnjenje doma pa v navezi z Amazonom in integracija z Alexo. :> Najbrz pa tudi brez tega. Za slednje so obljubili tudi worldwide podporo.

vostok_1 ::

Machete je izjavil:

Videli smo e-tron, prvi Audijev električni model, pa tudi kopico izzivov, s katerimi se spopadajo v San Franciscu.
https://www.delo.si/prosti-cas/avtomobi...


A še kdo razen mene doživlja major cringe pri takih predstavitvah?


Tako over-polished, osladno in predvidljivo ...

Ugh, i hate this shit.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

pegasus ::

Ne samo predstavitve, celoten avtomobilski trg lahko danes opišeš kot "major cringe, i hate this shit".

vostok_1 ::

Hehe. Res je.

Sicer pa zabavno kar je tesla naredila. Sedaj se morajo it avtomobilski proizvajalci še gradbenike/elektrikarje in zgradit polnilnice po celem svetu. Definitely not a pleasant overhead.
Seveda pa se bo naslednjih 20 let ponovno žicalo sosede, če imajo adapter za vse te različne polnilnice.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

A še kdo razen mene doživlja major cringe pri takih predstavitvah?
Tako over-polished, osladno in predvidljivo ...

Mercedesova predstavitev ni bila cringe, ampak je bila izjemno bedna in dolgočasna. Letošnja Applova je bila za bruhat. Vsaka druga beseda je bila "the best", pa "largest", pa "fastest". Te Audijeve še nisem pogledal, ampak ne pričakujem nič dobrega.

Na koncu imam še najraje predstavitve Tesle. Sej so cringe, ampak za Elona vsaj veš da je "on".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Bob Lutz, a renowned "car czar" and the blunt-talking former vice chairman of General Motors:
They will never make money on the Model 3 because the cost is way too high. He's got 9,000 people in that assembly plant producing less than 150,000 cars a year. The whole thing just doesn't compute, ... Tesla has no ... tech advantage, no software advantage, no battery advantage. No advantages whatsoever.

pegasus ::

Super, pomeni da lahko vsi ostali naredijo enake ali boljše avte. Kje so? :)

Truga ::

Ne opazis jih tako zlahka kot tesel, ker ne gorijo.

Utk ::

Okapi je izjavil:

Bob Lutz, a renowned "car czar" and the blunt-talking former vice chairman of General Motors:
They will never make money on the Model 3 because the cost is way too high. He's got 9,000 people in that assembly plant producing less than 150,000 cars a year. The whole thing just doesn't compute, ... Tesla has no ... tech advantage, no software advantage, no battery advantage. No advantages whatsoever.

Revoz rabi 3000 ljudi za tolk avtov, ki so pa vsaj petkrat cenejsi iz tovarne. Ni nujno da dela izgubo tesla, se manj ce dvigne proizvodnjo na 250,000.

celada ::

Slovenski delavec zna bit ene 3x cenejši kot ameriški.

telexdell ::

celada je izjavil:

Slovenski delavec zna bit ene 3x cenejši kot ameriški.

Mešaš stroške za delavca in neto plačo, katero prejme delavec. V Ameriki dobiš plačo in si sam plačuješ zavarovanja. Pri nas ti poberejo za vse, kar se spomnijo in ti na račun nakažejo zgolj preostanek drobiža.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Pa je še vedno slovenski delavec bistveno cenejši od ameriškega. Tesla delavce v proizvodnji plačuje po 17 evrov na uro, kar znese od oka 3000 evrov mesečno. Revoz pa en delavec stane koliko? 1000 evrov na mesec?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

mikhaair ::

Še bolj pomembno pa je, za koliko se izdelek proda. Tesla bo sčasoma izpopolnila proizvodnjo, švabi pa začeli proizvajat EV. S tem da Tesla že proizvaja in prodaja, Švabi pa le govorijo.

celada ::

telexdell je izjavil:

celada je izjavil:

Slovenski delavec zna bit ene 3x cenejši kot ameriški.

Mešaš stroške za delavca in neto plačo, katero prejme delavec. V Ameriki dobiš plačo in si sam plačuješ zavarovanja. Pri nas ti poberejo za vse, kar se spomnijo in ti na račun nakažejo zgolj preostanek drobiža.


Čisto nic ne mešam tega. Bruto strošek je pač bistveno bistveno nižji v novem mestu kot v ZDA. Pa to je samo strošek delavca kod je še strošek energije, zemlje in vse drugo kar spada zraven.

Utk ::

To se ne da kar tako računat. Toyota ima skoraj pol manj zaposlenih kot VW, prometa ima pa celo več, pa vseeno ima tudi VW dobiček.

celada ::

Mah vprašanje koliko tega posla je tudi outsorcanega pa kako stejejo agencijske delavce itd. Na koncu je pa tako ali tako vazno koliksen je profit in nic drugega.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Pa je še vedno slovenski delavec bistveno cenejši od ameriškega. Tesla delavce v proizvodnji plačuje po 17 evrov na uro, kar znese od oka 3000 evrov mesečno. Revoz pa en delavec stane koliko? 1000 evrov na mesec?

Toliko dobi delavec v žep. Dohodnina, prispevki, prispevki od bruta pa so še najmanj enkrat toliko. Potem je poleg še malica in prevoz na delo kar znese kakšnega stotaka stroškov. Pol je še regres, kateri zopet znese kakšnega pol stotaka mesečno. Pol pa so še osebna zaščitna sredstva, delovne obleke, pranje delovnih oblek...kar zopet nanese kakšnega stotaka na mesec. Potem pa imaš še redni dopust pa plačne bolniške, pa izobraževanja, pa... kar zopet nanese kakšnega stotaka na mesec.

Tako lahko rečemo, da so za primerljivo fizično delo delavci primerljivo plačani. Tam je več v denarju pri nas pa je več v davkih in servisih. So pa velike razlike v plači med ostalimi delavci. V ZDA cenijo in plačajo znanje in sposobnosti pri nas pa je znanje in sposobnost malodane kaznivo dejanje katerega kazen so enormni davki.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Tako lahko rečemo, da so za primerljivo fizično delo delavci primerljivo plačani.
To mogoče lahko ti rečeš, kar tako na pamet. Splošno znano pa je, da je delo (tudi fizično) pri nas bistveno cenejše kot v ZDA. Tudi v ZDA tistih 17 evrov na uro, kolikor dobi delavec, ni edini strošek, ki ga mora zanj plačati Tesla.

Mimogrede, 1000 evrov neto je v Revozu povprečna plača. Mi se tu pogovarjamo o najnižji plači. Na hitro zguglan podatek:

zaposleni v tretji izmeni ... prejmejo od 830 do 900 evrov mesečne neto plače (bruto okoli 1.200 evrov).
In tretja izmena (nočna) je bolje plačana kot prva in druga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

jernejl ::

Zdaj pa izračunaj bruto bruto, dodaj malico, prevoz na delo, regres, več plačanega dopusta in plačanih bolniških... pa boš dobil bolj realno sliko za primerjavo.
««
549 / 1139
»»