» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
531 / 1139
»»

RedDrake ::

VaeVictis je izjavil:


Sedaj je eden izmed večjih stroškov goriva - trošarina.

Zakaj sedaj misliš, da potem trošarina ne bo prenešena na elektriko?

Če pa predvidevaš, da boš imel SE, ali si dodal ceno SE tudi v nakup vozila?

To je res.
A tudi če se doda trošarine, ki bodo v blagajno navrgle enak znesek je EV transport cca 20-30% cenejši.
Ni pa več tako velika razlika, to je res.
Sploh pa bo morala biti nakupna cena precej nižja ...

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Nisem bil na Hrvaškem morju od leta 1993 pa sem se odločil, da bom sredi junija šel za nekaj dni v hotel okolici Šibenika. Avtobusni prevoz v obe smeri stane 30 € po osebi. Zgolj gorivo me pride 35 € v eno stran. Kje pa so še vinjeta, cestnine in parking za tiste dni? Da o 5 urah za volanom ali 5 urah v turističnem avtobusu s kakšnim hladnim pivom sploh ne zgubljam besed. Torej, zakaj bi moral iti na takšno pot z lastnim avtomobilom?


Tvoj argument je kar precej neumen.

Meni pet ur voznje ni problem in avto ponuja bistveno vec komforta kot avtobus, sploh ce se pelje stiri clanska druzina. Hkrati pa se lahko vmes ustavim kjerkoli in naredim postanek takrat, ko se mi zljubi in ko meni pase in ne takrat, ko potniki na avtobusu demokraticno izglasujejo postanek.

Hec pa je, da je v bistvu vseeno kaj je nama ok. Pomembno je kako vecina ljudi pocne te stvari in ce jih bo moc prepricati, da je bolj pametno iti z avtobusom ali pa avtomobilom in narediti en 45 minutni postanek, ki pet urno potovanje spremeni v sest urno potovanje. :)

vostok_1 ::

A honda res ni sposobna delat še grših avtomobilov?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Tvoj argument je kar precej neumen.

Meni pet ur voznje ni problem in avto ponuja bistveno vec komforta kot avtobus, sploh ce se pelje stiri clanska druzina. Hkrati pa se lahko vmes ustavim kjerkoli in naredim postanek takrat, ko se mi zljubi in ko meni pase in ne takrat, ko potniki na avtobusu demokraticno izglasujejo postanek.

Hec pa je, da je v bistvu vseeno kaj je nama ok. Pomembno je kako vecina ljudi pocne te stvari in ce jih bo moc prepricati, da je bolj pametno iti z avtobusom ali pa avtomobilom in narediti en 45 minutni postanek, ki pet urno potovanje spremeni v sest urno potovanje. :)


Le zakaj je neumen? Sediš za volanom 5 ur in buljiš v cesto pred sabo ali pa udobno sedim v turističnem avtobusu in opazujem pokrajino? Ti avtobusi imajo običajno na vsaki 2 uri pavzo. Na njih imaš tudi WC in kakšno vodo. Torej ni nobenega izsiljevanja kdaj in kje bi naredili postanek.

Sicer pa, če želiš videti kaj sveta ti ostane itak le vožnja z EV do bližnjega letališča- avion v svet- ren-a-car ali javni prevoz za odkrivanje dežele. Iz katerega koli konca Slovenije do letališča Jožeta Pučnika pa je itak dovolj 200 km dosega EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Lahki greš tudi na štop (oziroma vsaj včasih smo tako hodili na morje). Lahko pa poskusiš na avtobus spravit šotor, roštilj, čoln, potapljaško opremo ... in potem povej, kako udobno je bilo potovanje.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Lahki greš tudi na štop (oziroma vsaj včasih smo tako hodili na morje). Lahko pa poskusiš na avtobus spravit šotor, roštilj, čoln, potapljaško opremo ... in potem povej, kako udobno je bilo potovanje.

Leto 1985. Šotor Induplati za 4 osebe (dva zavoja premera 40 cm, dolžine 1,4 m teže 15+kg vsak)+ ostalo v nahrbtnikih. Vlak do Pazina. Avtobus do Poreča. 14 dni v kampu. V obratnem vrstnem redu nazaj. Lepše sem se imel redko, če sploh kdaj. Tako, da- preverjeno gre:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

In zakaj tega ne ponavljaš, če je bilo tako super?

PrimoZ_ ::

Glede na to da gre kar precej ljudi na dopust tudi z letalom, ne vidim razloga da ne bi mogli na avtobus.
Oboje ima primerljive omejitve glede prtljage.

Okapi ::

In kaj si hotel s to modrostjo povedati? A je mogoče kdo kje rekel, da se z avtobusom ne da?

Gregor P ::

Če že, potem rajši preferiram hiter vlak kot pa avtobus; po naši Dalmaciji pa itak avto in nato kolo, ker avtobus res ni alternativa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Leto ~1985, stiri clanska druzina iz Ljubljane v avtokamp Premantura. Dva ogromna kufra in se kak nahrbtnik, najprej se v temi taksi iz fuzin na zeleznisko, na vlak, en prestop na vlaku. V Puli na mestni avtobus do koncne postaje tiste proge. Na koncni postaji ni blo taksija, ni blo telefona, ... etc ..., se cca uro in pol pesacenja z vso prtljago do kampa.

Uredu je, ti se kr vozi z avtobusom na morje. Samo se mi zdi, da se ne. :)

msjr ::

PrimoZ_ je izjavil:

ne vidim razloga da ne bi mogli na avtobus.
Oboje ima primerljive omejitve glede prtljage.


Dragi moji, ko je že glih Hrvaška bila omenjena, pa ste se zadnji čas kaj vozili na dolge razdajle z avtobusom? Mogoče je udoben, ko imaš 16 let. Ko si malo starejši, se še enkrat odpravi od ZG do ST z busom, recimo na jadranje z vso opremo, pa da vidimo potem kakšno bo vaše mnenje. Sam sem uporabil vse možne vrste prevoza od avta, motorja, vlaka, aviona, busa, hidroplana, ladje, pa ga ni boljšega kot dobri stari naci dizlel. Enkrat sem se celo zdilal za 200Kn za taxi iz Zadra do Splita, ker mi je bilo rahlo slabo ob misli na bus. Mogoče se staram, ampak tako gre to. Ne nakladat na podlagi izkušenj rekla-kazala, prebral sem oz. sem šel pred 40 leti....

Dober javni prevoz se začne tam, kjer je dovolj velik BDP in je dovolj prebivalcev. V naši okolici recimo od Benetk naprej proti zahodu ali pa od Salzburga proti severu. Tam se tudi da preseravat z el. avti, da pa bili le ti prava stvar za slehernika, bo pa še kar malo potrajalo.

Emobi ::

Stroški lastništva so pri povprečnem ICE-ju (15k€) pri povprečni uporabi (15kkm/leto) v 10-tih letih približno 25,84€/100km oz. 323€/mesec. Pri EV-ju (30k€ z vrnjeno subvencijo) so ti stroški 24,05€/100km oz. 301€/mesec, če pa bi EV stal enako kot ICE (15k€) pa bi bili ti stroški 17,04€/100km oz. 213€/mesec. Tako nizkih stroškov osebnega prevoza država nikoli ne bo dovolila, kajti takrat, ko bodo EV-ji tako poceni, bo država odredila trošarine na hitro polnjenje, prispevek za uporabo cest, cestnino, davke ipd., predvsem zaradi tega, ker je avtomobilov na cestah preveč - dokaz za to je včerajšnja popoldanska avtomobilska gneča v Ljubljani in okolici, kjer je promet ohromel. Če bi bila politika pametna, bi bil javni prevoz spodoben in bi bil zastonj ali pa za simbolično ceno. In kje naj bi dobili denar za to? To bi morali plačati tisti, ki se vozimo z osebnimi avtomobili. To bi bilo edino pravično, saj je prevoz z osebnimi avtomobili veliko bolj neekološki kot javni prevoz. To se bo prej ali slej moralo zgoditi, zato osebni prevoz NIKOLI NE BO CENEJŠI!

telexdell ::

msjr je izjavil:

PrimoZ_ je izjavil:

ne vidim razloga da ne bi mogli na avtobus.
Oboje ima primerljive omejitve glede prtljage.


Dragi moji, ko je že glih Hrvaška bila omenjena, pa ste se zadnji čas kaj vozili na dolge razdajle z avtobusom? Mogoče je udoben, ko imaš 16 let. Ko si malo starejši, se še enkrat odpravi od ZG do ST z busom, recimo na jadranje z vso opremo, pa da vidimo potem kakšno bo vaše mnenje. Sam sem uporabil vse možne vrste prevoza od avta, motorja, vlaka, aviona, busa, hidroplana, ladje, pa ga ni boljšega kot dobri stari naci dizlel. Enkrat sem se celo zdilal za 200Kn za taxi iz Zadra do Splita, ker mi je bilo rahlo slabo ob misli na bus. Mogoče se staram, ampak tako gre to. Ne nakladat na podlagi izkušenj rekla-kazala, prebral sem oz. sem šel pred 40 leti....

Dober javni prevoz se začne tam, kjer je dovolj velik BDP in je dovolj prebivalcev. V naši okolici recimo od Benetk naprej proti zahodu ali pa od Salzburga proti severu. Tam se tudi da preseravat z el. avti, da pa bili le ti prava stvar za slehernika, bo pa še kar malo potrajalo.


Vprašanje je bilo, če je možno? In očitno je. Kot pa nimaš z jadrnico kaj početi v Alpah ali z motornimi sanmi na morju tako tudi pot na kampiranje ni smiselna z javnim prevozom.
Drugače pa- meni je tudi doma muka iti na javni prevoz, ko pred hišo vidim stati tri avtomobile. Med potepanjem npr. po Braziliji pa je bila vožnja z javnim avtobusom pravi užitek. Pa naj se gre za dolge ture kjer je velik razmak med sedeži in si iz stola lahko narediš "pravo posteljo" ali pa opazovanje ljudi v nabito polnem mestnem avtobusu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

TribesMan ::

Emobi je izjavil:

Stroški lastništva so pri povprečnem ICE-ju (15k€) pri povprečni uporabi (15kkm/leto) v 10-tih letih približno 25,84€/100km oz. 323€/mesec. Pri EV-ju (30k€ z vrnjeno subvencijo) so ti stroški 24,05€/100km oz. 301€/mesec, če pa bi EV stal enako kot ICE (15k€) pa bi bili ti stroški 17,04€/100km oz. 213€/mesec.


Moja statistika lastništva ICE vozila (diesel hatchback 150HP) zadnjih 10.5 let, pri povprečni prevoženi razdalji 32.000km letno je 430€ mesečno, oziroma 16.1€/100km.

V to je všteto vse, od nakupa vozila, servisov, registracij, gum, potrošnega materiala, cestnin, vitrexa, žarnic, občasne kleparije...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Emobi ::

Izračun je narejen za bencinarja pri 15kkm/mesec, poraba 7 litrov. Če vstavim tvoje podatke, dobim pri porabi 6,5 litrov nafte strošek v 10-tih letih 16,10€/100km oz. 429€/mesec. Pri 15kkm pa bi bil strošek 24,81€/100km oz. 310€/mesec.
V oči bode premajhna razlika v porabi med bencinarjem in dizelašem, ampak to je zaradi tega, ker nisem spreminjal postavke servisa, ki je pri dizelaših večji in stroški dizelaša pri 15kkm/leto dejansko niso manjši od stroškov bencinarja. Dizelaš se ekonomsko splača šele nad 30kkm/leto, pa še to po starih izračunih, ker so sedaj dizelaši zaradi izpuhov v nemilosti in jim cena bolj pada kot bencinarjem. V okoljskem in zdravstvenem smislu pa se dizel ne splača nikoli! Tu se najbolj splača BEV, zato pa so električni avtomobili prava stvar!

TribesMan ::

Poraba 150HP dizelaša... 5.4l/100km (povprečje 10 let...)

Če iz svoje statistike odstranim polovico porabljenega goriva, in iz 32k letno preračunam na 15k letno, pridem na 20EUR/100km. Brez da upoštevam da bi porabil manj gum, opravil manj servisov itd...

Tvoji izračuni brcajo malo v temo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Če vstavim porabo 5,4 litra nafte dobim 23,38€/100km oz. 292€/mesec kar pa je prenizko, saj gre za izračunan za servis in izgubo vrednosti bencinarja, ki ima strošek 25,84€/100km. Stroški dizelaša pri takšni kilometrini (15kkm/leto) nikakor niso nižji od stroškov bencinarja.
Da ne bi kam kdo brcal, je treba upoštevati depropriacijo vozila, pa tudi cena goriva izpred 10 let ne pride v poštev.

Okapi ::

LOL uporabljaj tujke, ki jih razumeš. Depropriacija ni nič, ekspropriacija je pa razlastitev.

BigWhale ::

Emobi, a lahk se men zracunas kolk sem zapravil za avto? Mam feeling, da si pravi clovek, da ga to vprasam. :D

Emobi ::

Okapi je izjavil:

LOL uporabljaj tujke, ki jih razumeš. Depropriacija ni nič, ekspropriacija je pa razlastitev.
Lapsus calami, depreciacija

hojnikb ::

Pa tut kakšen izračun za rabljene zadeve nebi škodu. ICE škatlice dobiš že za 1k :)
#brezpodpisa

telexdell ::

hojnikb je izjavil:

Pa tut kakšen izračun za rabljene zadeve nebi škodu. ICE škatlice dobiš že za 1k :)

Rabljen mobilni telefon dobiš že za 10€. Za koliko pa dobiš rabljeni Iphone?
Ko bo Iphone po 10 €, bo tudi EV po 1 K€:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Za 10 evrov dobiš novega.;)
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp...

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Za 10 evrov dobiš novega.;)
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp...

Če smo realni, tudi novi EV dobiš za manj od 1k €. Vendar se verjetno ne pogovarjamo o takšnih stvareh:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Emobi ::

hojnikb je izjavil:

Pa tut kakšen izračun za rabljene zadeve nebi škodu. ICE škatlice dobiš že za 1k :)
Ni blema, lohk tud za rabljene.
Torej: rabljen ICE, bencinar, depreciacija 1,2%/mesec (pri dizelašu bi morala biti večja, vendar to itak ni tako pomembno, ker je nabavna cena nizka).
Pri novem sem računal polni kasko 450€/leto, pri rabljenem dam samo obvezno zavarovanje 150€/leto. Ostalo je isto, čeprav je vzdrževanje sigurno dražje, ker je avto starejši.
15kkm/leto, 10 let lastništva
poraba: 7 l/100km, liter=1,351€
zavarovanje: 150€
tehnični, nadomestilo za uporabo cest: 150€
servis in popravila: 300€
gume: 150€
vinjeta: 110€
pranje: 100€

nov ICE za 15.000€: 25,51€/100km, 319€/mesec
rabljeni za 15.000€: 23,51€/100km, 294€/mesec
nov ICE za 10.000€: 22,96€/100km, 297€/mesec
rabljeni za 10.000€: 20,96€/100km, 262€/mesec
rabljeni za 7.500 €: 19,68€/100km, 246€/mesec
rabljeni za 5.000 €: 18,41€/100km, 230€/mesec
rabljeni za 4.000 €: 17,90€/100km, 224€/mesec
rabljeni za 3.000 €: 17,39€/100km, 217€/mesec
rabljeni za 2.000 €: 16,88€/100km, 211€/mesec
rabljeni za 1.000 €: 16,37€/100km, 205€/mesec
rabljeni za 500 €: 16,11€/100km, 201€/mesec
rabljeni za 1 €: 15,86€/100km, 198€/mesec

Izračun kaže, da polni kasko (+300€) poveča stroške za 2€/100km oz. 25/mesec.
Tudi če ti starši podarijo avto, težko prideš pod 200€/mesec.
Stroške lahko malo zmanjšaš s tem, da avto pereš doma, kar pa ni ekološko; lahko voziš počasneje in zmanjšaš porabo goriva in obrabo gum, kar je ekološko; lahko sam šraufaš im menjaš olje, kar pa je lahko sporno glede varnosti in ekologije. V tujini lahko najameš delavnico in opraviš servis sam; tega pri nas še ni.
Torej je minimalni strošek lastništva avtomobila, ki ni vreden skoraj nič, okrog 200 €/mesec, pri novem avtomobilu pa okrog 300 €/mesec, kar ni tako velika razlika glede na to, da je avto nov, bolj varen, lepši...

Tody ::

Bla bla, to so samo racunovodski stroski, kaj pa ko avto prodas? Al to ga mores met do smrti?

Emobi ::

Če pa avto po 10-tih letih prodamo, pa dodamo izkupiček od prodaje po 10-tih letih.

novi ICE za 15.000EUR: 25,51EUR/100km, 319EUR/mesec; 3,523EUR, 23,16 289
rabljeni za 15.000EUR: 23,51EUR/100km, 294EUR/mesec; 3,523 21,16 264
novi ICE za 10.000EUR: 22,96EUR/100km, 297EUR/mesec; 2,349 21,39 267
rabljeni za 10.000EUR: 20,96EUR/100km, 262EUR/mesec; 2,349 19,39 242
rabljeni za 7.500 EUR: 19,68EUR/100km, 246EUR/mesec; 1,762 18,51 231
rabljeni za 5.000 EUR: 18,41EUR/100km, 230EUR/mesec; 1,174 17,62 220
rabljeni za 4.000 EUR: 17,90EUR/100km, 224EUR/mesec; 939 17,27 216
rabljeni za 3.000 EUR: 17,39EUR/100km, 217EUR/mesec; 705 16,92 211
rabljeni za 2.000 EUR: 16,88EUR/100km, 211EUR/mesec; 470 16,56 207
rabljeni za 1.000 EUR: 16,37EUR/100km, 205EUR/mesec; 235 16,21 203
rabljeni za 500 EUR: 16,11EUR/100km, 201EUR/mesec; 117 16,03 200
rabljeni za 1 EUR: 15,86EUR/100km, 198EUR/mesec

Torej je še vedno minimalni strošek lastništva avtomobila, ki ni vreden skoraj nič, okrog 200 EUR/mesec, pri novem avtomobilu pa zdrsne pod 300 EUR/mesec, če avto po 10-tih letih prodamo. Se pravi, če smo pripravljeni plačevati mesečno 90EUR več, se vozimo v novem avtu, če pa ne, se vozimo v (iz)rabljenem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

SambaShare ::

Pranje lahko črtaš, dež je zastonj. 300€ za servise je pa tudi huda, ko je avto iz garancije večina najde cenejšo alternativo.

Gavran ::

telexdell je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Pa tut kakšen izračun za rabljene zadeve nebi škodu. ICE škatlice dobiš že za 1k :)

Rabljen mobilni telefon dobiš že za 10€. Za koliko pa dobiš rabljeni Iphone?
Ko bo Iphone po 10 €, bo tudi EV po 1 K€:):)


In zakaj bi kupil ogrizek? Enako dobro telefoniram s telefonom za trikrat manj denarja. Kot se enako udobno pripeljem na cilj z avtom za trikrat manj denarja. Cene novih, seveda
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Okapi ::

Jaz redno gledam Wheeler Dealers, tam imajo čisto drugo računico:))



Kupiš avto za pet jurjev, vložiš za 3 jurje materiala in dela, se voziš eno leto, prodaš za 10 jurjev ter ponoviš vajo.

Poznam tudi enega, ki je v Nemčiji/Franciji/Italiji ... kupil rabljeno Toyoto Land Cruiser, jo odpeljal v Niger/Mali/Mavretanijo ..., prodal z dobičkom in ponovil vajo.

Načini rabe avta in s tem povezani stroški so zelo različni, posploševanje je rahlo zavajajoče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

hojnikb ::

Tudi če ti starši podarijo avto, težko prideš pod 200€/mesec.

Čudno da potem mene stara 1k škatla stane manj kot 100/mesec (vkjučojoč vseh stroškov razbitih na 12 delov čez leto). Hmm, mogoče mi pa avto sam proizvaja bencin in ga pošilja nazaj petrolu ? :))

Stroške lahko malo zmanjšaš s tem, da avto pereš doma, kar pa ni ekološko;

zakaj točno je pranje doma manj ekološko kot v avtopralnici ?

Ostalo je isto, čeprav je vzdrževanje sigurno dražje, ker je avto starejši.

Vzdrževanje je kvečjemu cenejše, sploh če nimaš 2 levih rok. Male servise nardiš za tippičnega starga bencinarja za cca 20€, vse ostale večje stvari, ki lahko potencialno crknejo pa rešiš tako, da nabaviš še en takšen avto za ceno 2 sixpackov in šraufaš dol. Je veeelik cenej in še ekološko, ker recikliraš.
#brezpodpisa

karafeka ::

Potem si pa pozabil vračunat stroške za avto(ličarsko)delavnico (vse potrebno orodje, dvigalo itd.), če vse dele sam menjaš oz. popravljaš.

hojnikb ::

licarskih storitev nerabis na 1k vrednem avtu, drobnarije kot so menjava olja ali kaksnih manjsih okvar pa delavnice niti ne rabis. Pomaga kvecjemu ce imas set osnovnih orodij.
#brezpodpisa

karafeka ::

Za male servise mogoče ne (čeprav je odvisno od avta), čeprav je že menjava olja ,veliko bolj kamot z dvigalom ali jaškom, ne pa da se plaziš pod avto.
Za podvozje (vzmetenje, roke, sklopke, avspuh...) rabiš dvigalo, za generalni servis rabiš dvignit motor, da prideš do vseh delov. (in to za oba avta, če imaš še enega za rezervne dele). In za vse skupaj rabiš še dovolj prostora.

In za 10 in več let starejše avte so takšne menjave delov na letni ravni (če delaš vsaj neke normalne (>10k) kilometre na leto).

Pa da se vrnem nazaj na temo:
ima kdo tu hyundai ioniqa plugin hibrida? Kako se obnese? Koliko km se naredi na baterijo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: karafeka ()

hojnikb ::

za vecjo kilometrino pac ne kupujes taksnih poceni avtov. Za malo kilometrino pa ce hoces bit ekonomicen, pac kupis najcenejso ohranjeno stvar (pomoznosti z ze narejenim glavnim servisom) in vozis dokler ni vecjih okvar.

Vse je pac odvisno koliko cenis comfort in zanesljivost proti ekonomiji. Z novim 15k vrednim avtom imas lahko vsak let drugo 1k vrednost skatlo. zdej pa ce bos v 15 letih res znucal 15 avtov....
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

BigWhale ::

Dejmo bit realni in tele 'tole doma sraufas' nacine izpustis ven, ker so priblizno tako skranji primeri, kot tisti, ko gres s celo druzino z avtobusom kampirat v Dalmacijo za 14 dni.

Jasno je, da avto nekaj stane. Povsem mozno je, da so na dolgi rok EVji cenejsi, trenutno tega se ne vemo, ker je taksnih izven garancijskih zelo malo in nimamo neke resne statistike. Hkrati je pa potrebno povedati, da je vecini ljudi lazje odsteti vec denarja na malo daljsi rok, kot dati vec denarja na zacetku in potem placevati manj. Marsikdo lahko vzame 15 jurjev kredita za avto in potem placuje 300 EUR mesecno, ne more pa vsak vzeti 30 jurjev kredita za avto in potem placuje 600 EUR mesecno na zacetku, dokler ne odplaca avtomobila, potem pa samo se 50 EUR. Na primer.

Emobi ::

S prvim odstavkom se popolnoma strinjam, ker so ljudje, ki si sami servisirajo avto ali pri prijatelju, v veliki manjšini. Še manj pa je takih, kot tista dva mojstra iz angleške oddaje o preprodaji rabljenih avtov, da o preprodaji v Afriko ne govorimo
To je posel za profesionalce in za tiste, ki niso v službi. Večina ljudi je v službi in nima časa, pa tudi znanja in izkušenj ne, da ne govorimo o tem, da je tehnologija vse bolj komplicirana. To je tudi stvar varnosti in gararancij ter kulance, ki je po izteku garancije ne boš dobil, če šraufaš doma.
Glede obrokov za EV, ki so dvakrat večji od obrokov za ICE je pa takole: od obroka 600€ moraš odšteti ceno goriva, ki bi jo porabil za gorivo ICE-ja, kajti stroški za gorivo za EV-ja so skorajda zanemarljiv. Jaz bom 5 let plačeval obrok 517€, vendar nimam več stroška 250€ za bencin, pač pa le še 30€ za elektriko. Tako da s 300€ pa gre, no vsakdo pa lahko dobi ugoden ekološki kredit na 10 let in si v vsakem primeru na boljšem.

Nikec3 ::

Jeseni bom nabavil novega dizla v rangu 15k. Delal bom 40k km letno. Avto bom vozil 6-7 let nakar ga lahko odpeljem na odpad, ter kupim EV-ja. Cel avto bom pri porabi 5L/100 km plačal iz potnih stroškov. Garancije bom imel 5 let in neomejeno km. Ko crkne prva večja stvar izven garancije, se avta znebim.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hojnikb ::

yTo je posel za profesionalce in za tiste, ki niso v službi. Večina ljudi je v službi in nima časa, pa tudi znanja in izkušenj ne, da ne govorimo o tem, da je tehnologija vse bolj komplicirana. To je tudi stvar varnosti in gararancij ter kulance, ki je po izteku garancije ne boš dobil, če šraufaš doma.


Ce nisi sposoben najti 30 minut za menjavo olja ali zarnice (ali kaksno drugo drobnariji, ki zahteva kvecjemo eno zdravo roko in iq sobne temparature) potem delas nekaj zelo narobe.

Ajde ne recem, da to delas znotraj garancije (garancija/kulanca pa to) ampak da kej takega nemors narest sicer... nwm no.
#brezpodpisa

Nikec3 ::

Ajde ne recem, da to delas znotraj garancije (garancija/kulanca pa to) ampak da kej takega nemors narest sicer... nwm no.

Kaj pa če preveč ceni svoj čas, da bi se zajebaval s tem?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

feryz ::

hojnikb je izjavil:

Ce nisi sposoben najti 30 minut za menjavo olja ali zarnice (ali kaksno drugo drobnariji, ki zahteva kvecjemo eno zdravo roko in iq sobne temparature) potem delas nekaj zelo narobe.
A ti resno misliš, da se dandanes še vedno menjuje žarnice?
Si na nivoju policaja, ki me je zadnjič jahal, kje imam rezervne žarnice. En cajt sem ga gledal, če so vsi doma, potem pa sem mu povedal, da bom šel kupit eno 230 V LED žarnico in jo dal v prtljažnik. Ker mi bo toliko koristila kot katerakoli druga.

OK, dopuščam možnost, da furaš golfa prve generacije in dejansko to še rabiš.

Tody ::

Pa da ne boš pozabil vsake 3 leta kupit nove prve pomoči :)

hojnikb ::

A ti resno misliš, da se dandanes še vedno menjuje žarnice?

Kaj ti res misliš, da so vsi novi avti danes z full led ?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

Ce nisi sposoben najti 30 minut za menjavo olja ali zarnice (ali kaksno drugo drobnariji, ki zahteva kvecjemo eno zdravo roko in iq sobne temparature) potem delas nekaj zelo narobe.

Ajde ne recem, da to delas znotraj garancije (garancija/kulanca pa to) ampak da kej takega nemors narest sicer... nwm no.


Ce sam ne zmores zamenjati lezaja od pralnega stroja ali kaksne malenkosti, potem delas nekaj zelo narobe.

Ce sam ne zmores zamenjati radiatorja, potem delas nekaj zelo narobe.

Ce sam ne zmores zamenjati heat exchangerja pri peci, potem delas nekaj zelo narobe.

Ce sam ne zmores zamenjati ... ...

Vsak dela v kaksnem primeru 'nekaj zelo narobe', o IQju bi se pa dalo debatirati.

Jaz bi v primeru menjave olja moral: nekako se splaziti pod avto, da odvijem tisti vijak in potem moram uloviti olje, brez, da se cel posvinjam. Pred tem moram narediti se raziskavo katero olje moram vliti v avto in ali imam pravo orodje za to. Na koncu moram pa olje odpeljati na deponijo ozrioma nekam kjer bodo pustili, da ga odvrzem tam. Pac, nisem tak retard, da bi ga zlil v kanalizacijo. Vse skupaj. Celoten postopek bi trajal vsaj dve uri.

Hiter google search pravi, da mi zamenjajo olje in filter za olje na random servisu za manj kot 50 EUR. Material pa verjetno dobijo servisi ceneje, ker ga kupujejo v vecjih kolicinah.

Torej, ce odpeljem avto na servis in recem naj mi zamenjajo olje, placal 50 EUR vmes, ko cakam na servis, bom dve uri v miru delal in zasluzil 100 EUR. Ce olje menjam sam, sem vsaj 50 EUR v minusu in smrdel bom po motornem olju. :>

Invictus ::

Sam pustim avto pri mehaniku, ko grem na službeno pot. Ko se vrnem, je servis končan.

Če je kaka večja napaka, me pokliče. Kdo bi se zafrkaval z osnovnimi deli, za katera rabiš ustrezen prostor?!?!?!!? In jaz ga nimam...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

hojnikb ::

Different strokes for different folks. Zato pa bodo električni avti odlični za takšne >:D

Js še vedno vztrajami pri svojih menjavah, vsaj vem, da nimam noter random olja in čungalunga filtra. Ampak ok, štekam da si marsikdo noče mazat rok in profitira s tistim časom kaj druga >:D
#brezpodpisa

Invictus ::

hojnikb je izjavil:

Different strokes for different folks. Zato pa bodo električni avti odlični za takšne >:D

A misliš, da električni avti nimajo olja >:D ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

hojnikb ::

Nimajo takšnega, ki ga je treba menjat vsakih 15-30kk
Za nekoga je to 2-3x letno.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Emobi ::

Včasih sem z užitkom menjal olje na Katrci in Škodi, BMW pa je predrag in prezapleten, da bi se povprečnemu ljubitelju Naredi sam takšne improvizacije izplačale, pa tudi Nikec3 je pravilno ugotovil, da se mi zdaj ne da več s tem zabavati. BigWhale ima tudi prav, ko izpostavlja ekološko odgovornost in upravičenost takšnega početja, ker je to ena velika packarija in mimogrede onesnažiš sebe in okolje, hkrati pa moraš še vso umazanijo primerno reciklirati. Zato se omejujem na pranje in čiščenje avta, vzdrževanje primernega tlaka v gumah, dolivanje tekočin in zamenjavo kompletov koles spomladi in jeseni. Pa kakšno malo žarnico bi tudi zamenjal, ampak se ne spomnim, kdaj je nazadnje katera crknila, menjavo glavnih luči, xenon ali led, ki redko odpovejo, pa delajo samo redki poznavalci.
EV-ji nimajo motornega olja v klasičnem smislu, olje v diferencialu je, ampak se menja zelo redko, zavorno olje pa se mora menjati na 2 leti, kot pri vsakem avtu.
Vendar ni toliko pomembno, kaj kdo od nas zna in počne, pač pa kaj dela večina lastnikov vozil v državi. In večina vzdržuje vozilo pri mehanikih, pri uradnih, pri neuradnih, pri dobrih, pri slabih, pri dragih, pri poceni, pri poštenih, pri goljufivih...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()
««
531 / 1139
»»