» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
513 / 1137
»»

Truga ::

A to so v kinder jajcku dobil?

ginekk ::

frudi je izjavil:

Kritična razlika med Teslo in SpaceX je v tem, da SpaceX ima sposobno COO. V Tesli pa Musk igra vlogo CEO, COO, vodje prodaje in odnosov s strankami, vodje proizvodnje, glavnega računovodje in še kaj.


To. Iz letala je očitno da ima Musk narcisoidni kompleks in se vsaj pri Tesli hoče vtaknit v vse. No vsaj s stališča rinjenja v čisto neznani drek (nekateri pravite temu vizionarstvo) je to dobro.

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

Zgago v smislu da je od drugih hotel, da delajo smiselne reči? Ja, poznam to, tudi sam sem bil v taki situaciji.

Z Muskom se primerjaš? :))

SpaceX je drzavna firma v vsem razen v imenu (99% njihovega budgeta pride od ameriske drzave)

To že lahko sodi v kategorijo laži.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

BigWhale ::

VaeVictis je izjavil:

BigWhale je izjavil:


VaeVictis je izjavil:

BTW tudi tale del ni ravno revolucionaren!
Vertical takeoff, vertical landing (VTVL)

Glede na to, da pred tem se nikomur ni uspelo s taksno zanesljivostjo in ponovljivostjo, je kar revolucionarno. :)




Ne razumem sporocila. Linkal si propadli poizkus SSTO rakete, ki nikoli ni poletela v vesolje, kaj sele, da bi kdaj preizkusili zaresen reentry.

Nikec3 ::

Elon dviguje cilje:

https://www.bloomberg.com/news/articles...

The automaker's Fremont, California, assembly plant will begin around-the-clock production to accelerate Model 3 output, Musk told employees in an email Tuesday.

Musk laid out a goal to build 6,000 of the sedans a week by the end of June, more than the 5,000-a-week target his carmaker had communicated previously.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

MisterM je izjavil:

http://mwmotors.cz/luka-ev/

Meni je blazno všeč. Bo pa potrebno počakati na teste in da vidimo končno ceno.


Zanimiva igračka, motorji manjših zmogljivosti so lahko dovolj majhni, da so in-wheel. Ampak na koncu je tole drago za kar je, 30k € + DDV za mali dvosedežnik s 66 KM. Kaj bo na NCAP testiranju bo tudi zanimivo videti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:

Elon dviguje cilje:

https://www.bloomberg.com/news/articles...

The automaker's Fremont, California, assembly plant will begin around-the-clock production to accelerate Model 3 output, Musk told employees in an email Tuesday.

Musk laid out a goal to build 6,000 of the sedans a week by the end of June, more than the 5,000-a-week target his carmaker had communicated previously.

:D Vse je odvisno od tega, kako gledaš na stvar - oziroma kako jo predstaviš v javnosti. Ker v bistvu Musk cilje znižuje. Prvotni plan je bil 5000 avtov v dveh izmenah brez vikendov. Se pravi v 80 urah, ali 63 avtov na uro.

Udarniški plan je 6000 avtov v treh izmenah z vikendi, se pravi v 168 urah, ali 36 avtov na uro.

RedDrake ::

Okapi je izjavil:

...
:D Vse je odvisno od tega, kako gledaš na stvar - oziroma kako jo predstaviš v javnosti. Ker v bistvu Musk cilje znižuje. Prvotni plan je bil 5000 avtov v dveh izmenah brez vikendov. Se pravi v 80 urah, ali 63 avtov na uro.

Udarniški plan je 6000 avtov v treh izmenah z vikendi, se pravi v 168 urah, ali 36 avtov na uro.

No ja, nekateri trdijo, da je bil plan za M3 že cel čas 7 dni (ampak 2 smeni). To bi potem pomenilo, da je bil plan ~45 vozil na uro, sedaj pa je 20% nižji. Tudi marža sedaj zelo verjetno ne bo 25%.

Btw, je zelo fascinantno, kako bolj ali manj obstajata samo dva tabora glede Tesle (berem tudi druge vire, kjer je to še bolj očitno, ker je tabor A tu bolj ali manj samo W1).
A) To bo firma, ki bo prevzela skoraj celoten trg vozil in bo vredna deset gigaljonov.
B) Propadli bodo morda v treh mesecih, v šestih zagotovo.
Meni se čedalje bolj dozdeva, da je najbolj verjeten scenarij vmes (čeprav je to logična zabloda po definiciji). Če najdejo 500k kupcev letno za svoje produkte in uravnovesijo finance, potem bodo še en močan avtonomni igralec. Če financ ne uravnovesijo bodo pa prešli pod kakšno večjo znamko - ne bi bili ne prvi ne zadnji.

Okapi ::

Meni ni čisto jasno, zakaj že od vsega začetka niso imeli treh izmen v načrtu. V Revozu si recimo ves čas želijo, da bi imeli toliko naročil, da bi lahko delali v treh izmenah. Zakaj v Tesli, kljub vsej množici prednaročil, tega niso imeli v načrtu od vsega začetka? Še toliko bolj, ker naj bi bila tovarna tako zelo robotizirana - prednost robotov je, da lahko delajo v treh izmenah, ne da bi to bistveno povečalo stroške dela.

Triizmenskega dela so se lotili šele sedaj, ko jim teče voda v grlo in je očitno Musk ugotovil, da drugače svojih visokoletečih načrtov ne bo mogel uresničiti.

Utk ::

Tretja izmena je v ameriki drag spas, v nasprotju s druzinam in otrokom prijaznem socialisticnem raju, znanem pod evropa.

Machete ::

Okapi je izjavil:

prednost robotov je, da lahko delajo v treh izmenah, ne da bi to bistveno povečalo stroške dela.


Še več, več ur kot je robot zaseden, prej se investicija vanj povrne.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

RedDrake ::

Špekulacija, ampak mislim, da je šlo nekako takole.
Plan je bil, da z visoko robotizacijo dosežejo tam okoli 7000 enot tedensko v dveh izmenah. Tretja izmena bi potem stvari potisnila na tistih nekajkrat omenjenih 10k enot tedensko. In tako kot je rekel Utk, stvar stane občutno več, sploh v Kaliforniji, kjer je delavec v lokalnem "Macu" plačan $15/h. Zagotovo bi se splačala, ko bi bili stroški postavitve linije in razvoja amortizirani. Sedaj se bo pač "morala" splačati že malo prej.
Lokacija tovarne vsekakor ni optimalna. Verjetno zato toliko stavijo na kitajsko. Tam bodo za ceno enega Kali delavca dobili 5 Kitajcev, pa še delati bodo morali 12h, pa bosta dve smeni dovolj.

Machete je izjavil:


Še več, več ur kot je robot zaseden, prej se investicija vanj povrne.

Mnja, ampak tudi prej rabi vzdrževanje.

Nikec3 ::

V imenu proizvodnje zadostnih številk bodo skozi okno vrgli maržo, ki je že v idealnem scenariju bila zelo optimistična. To bo še veselica. Stavim, da Muskov "letos ne bo potrebe po zadolžitvi" ne bo držal.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

DarkSite ::

Nikec3 je izjavil:

V imenu proizvodnje zadostnih številk bodo skozi okno vrgli maržo, ki je že v idealnem scenariju bila zelo optimistična. To bo še veselica. Stavim, da Muskov "letos ne bo potrebe po zadolžitvi" ne bo držal.


Podjetje je usmerjeno v investiranje. Tako bo še nekaj let. I ja, če ne bi investirali bi imeli profit in s to izjavo ni nič narobe. Vendar bodo investirali v nove tovarne, truck, Y etc. Tako da bo potreben svež kapital.

Lahko bi se ustavili pri S in imeli profit. Pa se niso in so investirali naprej v X.
Lahko bi se ustavili pri X in imeli profit. Pa se niso in so investirali naprej v GF.
Lahko bi se ustavili pri GF in imeli profit. Pa se niso in so investirali naprej v M3.
Lahko bi se ustavili pri M3 in imeli profit. Pa se niso in bodo investirali naprej v GF3, Truck, Y, etc.

Ne bodo stagnirali.

WarpedGone ::

Potreba != priložnost

Najboljši čas za dodaten frišen kapital je, ko ga najmanj potrebuješ. Takrat je namreč najcenejši in najlažje dosegljiv. Ima pa Mask že tolk poln K konstantnega nabijanja zguba zguba zguba, propad propa propad, cash burn cash burn cash burn, da bo iz principa stisnu zobe in v q3 in q4 tolk ustavu frišne investicije da bo čisto-tapravi-profit.

Posledično bo kakšna namesto v 2022q1 šele v 2022q3 ampak ob tako hitri konkurenci stvar ni več zelo zelo nevarna.

Kar zgubarjev in bebavih fudsterjev ne bo ustavilo, da bi še naprej pljuval.
V igri je preveč njihovega denarja za zgubit - takoj direkt nad 10 milijard USD, plus XY milijard prohodnjih izostalih profitov, ko se njihov biznis razleti ob čereh sprememb.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

DarkSite je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

V imenu proizvodnje zadostnih številk bodo skozi okno vrgli maržo, ki je že v idealnem scenariju bila zelo optimistična. To bo še veselica. Stavim, da Muskov "letos ne bo potrebe po zadolžitvi" ne bo držal.


Podjetje je usmerjeno v investiranje. Tako bo še nekaj let. I ja, če ne bi investirali bi imeli profit in s to izjavo ni nič narobe. Vendar bodo investirali v nove tovarne, truck, Y etc. Tako da bo potreben svež kapital.

Lahko bi se ustavili pri S in imeli profit. Pa se niso in so investirali naprej v X.
Lahko bi se ustavili pri X in imeli profit. Pa se niso in so investirali naprej v GF.
Lahko bi se ustavili pri GF in imeli profit. Pa se niso in so investirali naprej v M3.
Lahko bi se ustavili pri M3 in imeli profit. Pa se niso in bodo investirali naprej v GF3, Truck, Y, etc.

Ne bodo stagnirali.

Jaz to povsem razumem. Zdaj pa razloži to še Musku, ki pravi, da letos ne bodo potrebovali svežega denarja. Pa tukaj jih precej žuli še Solar City.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Bi šel kdo sprobat v Beljak ta vikend?
https://sonomotors.com/test-drives.html/

DarkSite ::

Nikec3 je izjavil:


Jaz to povsem razumem. Zdaj pa razloži to še Musku, ki pravi, da letos ne bodo potrebovali svežega denarja. Pa tukaj jih precej žuli še Solar City.


Povedal je točno to kar sem napisal. Trenutno ne rabijo denarja oz. imeli bodo dobiček mogoče celo zanalašč samo da pokažejo, da ga lahko imajo.

Ko pride GF3, Y, Truck do stopnje, ko bodo rabili denar za gradnjo, proizvodnjo pa bodo spet na 0.

Master_Yoda ::

Emobi je izjavil:

Če kupiš klasični avtomobil za 15kEUR, je bolje, da kupiš EV za 37.500EUR. 7.500 ti da država, oziroma mi davkoplačevalci, za preostalih 30.000 (no, najbrž malo manj) pa dobiš eko kredit po 1,3% do deset let. Stroški lastništva (nabava, izguba vrednosti in vsi stroški) v 10-tih letih pa so:
Clio: 46.450EUR
EV: 46.200EUR
Ob letno prevoženih 20.000 km
Ista količina denarja, nič smrdljivih in škodljivih izpuhov, poraba energije 10x manjša, manjši ogljični odtis, boljši pospeški, nič hrupa, manj servisov, manj rezervnih delov, nič olja...


A na onih 15kEUR oz 100% cene klasicnega avtomobila pa da bozicek ? 15k ICE proti 37,5k-7,5k EV. Or am i missing something here ?

feryz ::

Gleda k... firmo, ki že 10 let dela zgubo in jo bo še kakih 10. Po najboljših planih. Kaj pa investirajo trenutno? V delavske plače in material?
Razvoj je vštet v ceno izdelka, BTW.
A to so za vas investicije? Vizija? Da požre denar? Zgleda bolj kot ponzi. Samo še malo, samo što nije... Potem pa, bum, NKBM varianta oz. Enron.

Truga ::

Nekateri zadevo primerjajo z Enronom, meni pa vse skup zdi bolj kot kak Car Citizen.

njyngs ::

Emobi je izjavil:

Če kupiš klasični avtomobil za 15k€, je bolje, da kupiš EV za 37.500€. 7.500 ti da država, oziroma mi davkoplačevalci, za preostalih 30.000 (no, najbrž malo manj) pa dobiš eko kredit po 1,3% do deset let. Stroški lastništva (nabava, izguba vrednosti in vsi stroški) v 10-tih letih pa so:
Clio: 46.450€
EV: 46.200€

Ista količina denarja, nič smrdljivih in škodljivih izpuhov, poraba energije 10x manjša, manjši ogljični odtis, boljši pospeški, nič hrupa, manj servisov, manj rezervnih delov, nič olja...

Še vedno čakamo, da razdelaš stroške.

DamijanD ::

feryz je izjavil:

Kaj pa investirajo trenutno? V delavske plače in material?


Omrežje SC delajo na polno. Sicer ne toliko, kot je bilo napovedano, ampak vseeno. Ne vem pa koliko % to znese.

Star Trek ::

njyngs je izjavil:

Emobi je izjavil:

Če kupiš klasični avtomobil za 15k€, je bolje, da kupiš EV za 37.500€. 7.500 ti da država, oziroma mi davkoplačevalci, za preostalih 30.000 (no, najbrž malo manj) pa dobiš eko kredit po 1,3% do deset let. Stroški lastništva (nabava, izguba vrednosti in vsi stroški) v 10-tih letih pa so:
Clio: 46.450€
EV: 46.200€

Ista količina denarja, nič smrdljivih in škodljivih izpuhov, poraba energije 10x manjša, manjši ogljični odtis, boljši pospeški, nič hrupa, manj servisov, manj rezervnih delov, nič olja...

Še vedno čakamo, da razdelaš stroške.


Tudi mene zanima kako si prišel do takšnih cifer. Vzemi si čas, prosim, pa nam pojasni.

Emobi ::

Star Trek je izjavil:

njyngs je izjavil:

Emobi je izjavil:

Če kupiš klasični avtomobil za 15k€, je bolje, da kupiš EV za 37.500€. 7.500 ti da država, oziroma mi davkoplačevalci, za preostalih 30.000 (no, najbrž malo manj) pa dobiš eko kredit po 1,3% do deset let. Stroški lastništva (nabava, izguba vrednosti in vsi stroški) v 10-tih letih pa so:
Clio: 46.450€
EV: 46.200€

Ista količina denarja, nič smrdljivih in škodljivih izpuhov, poraba energije 10x manjša, manjši ogljični odtis, boljši pospeški, nič hrupa, manj servisov, manj rezervnih delov, nič olja...

Še vedno čakamo, da razdelaš stroške.


Tudi mene zanima kako si prišel do takšnih cifer. Vzemi si čas, prosim, pa nam pojasni.


Oprostite, ker zamujam, ampak težko sem na več mestih hkrati, pa še vinograd, služba, žena, otroci in še tašča...

Preštudirajte tole:


Se pravi, vzameš nov avto segmenta B: ICE za 15k€ (npr. Clio) ali EV za 37,5k€ (npr. BMW i3); pri slednjem država podari 7,5k€ - torej gre za 30k€.
Za ta segment je mesečna depreciacija - izguba vrednosti 1,2% na mesec (obrestno obrestni račun), pri EV-ju pa je 1%, ker so pri slednjem stroški servisiranja bolj predvidljivi in neprimerno manjši; poleg tega jih ni veliko na trgu in so tudi rabljeni dragi. Depreciacija za ICE-je se bo še večala, saj so jim dnevi šteti.
20.000km na leto je sicer več kot povprečje v Sloveniji, vendar če delaš malo kilometrov na leto, ne kupuj novega avta, ker je to grozljivo drago in neracionalno.
Poraba pri moji vožnji - večinoma mestna in primestna vožnja ter vedno gas do konca - je pač 17kWh in ne tovarniških 12,6kWh/100km. Poraba pri ICE-ju v takih pogojih bi bila 7 litrov.
Upošteval sem 250€ manj pri kasku za ICE kot ste pisali.
Za EV-je ni cestnine, plačaš samo stroške podaljšanja prometne 8€.
Servis je pri EV-jih veliko manjši, gume pa se zaradi velikega navora bolj radirajo. Premontaža gum je znotraj postavke gume.
Vinjeta in pranje je enaka pri obeh.
Torej so tekoči stroški za ICE 3.095, (za EV 1.558€)
Že prvo leto so stroški na kilometer v škodo ICE,: 25,59c/km (24,83)
Če pogledamo avtomobila po dopolnjenem desetem letu starosti:
ICE (EV) je vreden še 3.523 (8.981) oz. 23,5% (29,9%)
Izguba to leto je izguba vrednosti v primerjavi s prejšnjim letom plus tekoči stroški: 3.645 (2.709)
Torej je to leto izguba vsak mesec: 304 (226)
V 10-tih letih je izguba vrednosti plus vsi tekoči stroški: 42.431 (36.599);
oziroma smo v vseh 120 mesecih porabili povprečno na mesec 354 (305).
Torej je izguba vrednosti plus stroški pri ICE-ju po desetih letih skoraj 6k€ - 5.832 večja.
Potrošeno do zdaj pa je nabavna cena plus vsi tekoči stroški v 10-tih letih; tu se izenačita: 45.954 (45.580).
V desetih letih oziroma 200.000km se vozimo z 21,22 centi/km (18,30).
Pri taki kilometrini in starosti se pri ICE-ju že kaj dragega polomi, za elektromotor pa je majhna možnost za kaj podobnega. Seveda boste rekli, kaj pa baterija? BMW je pred kratkim izjavil, da baterije ne bo potrebno menjati, ker oni izdelujejo avtomobile za najmanj 15 let in to velja tudi za baterijo. Seveda pa bo izgubila nekaj dometa; da bi pa v star avto dajali novo baterijo, ki bo vredna toliko kot avto, se pa ne bo izplačalo.
Izračun sem za štos naredil še naprej do 40-tega leta starosti, kar pa ni realno, saj se pozneje kaska več ne plačuje.
Pa tudi Cliota bi v tem času rja požrla; za to bolezen i3 ni občutljiv ker ni iz pleha in bi to starost lahko doživel.:)

J.McLane ::

Sicer se kar strinjam z izračunom, ampak vseeno vsak tak račun temelji na nekih neznanih predpostavkah. Jaz se sicer pri 20 centih/km držim z večjim avtom kot Clio, ampak sem kupil dobro leto starega, pa tudi ko bo dopolnil 10 let računam, da bo končna številka pri 18 c/100 km.

Sem pa za foro dal v svoj kalkulator TCO, Yarisa hibrid, ki se ga dobi za 16k € in bi meni porabil 4,5 l/100 km in sem s tvojimi parametri v 10 letih (dobiš tudi kredit eko sklada) prišel na ceno 17 centov/100 km. Za IONIQa in Leafa pa 16,5 centov/100 km, ampak za ta dva težko rečemo da bosta vredna še 29,9% nakupne cene po 10 letih.

Mi je pa zanimivo kako so nekateri ljudje "kratki" ko je treba razmišlja o stroških vozila, zanima jih samo nakupna cena, potem jih nategnejo z lizingom, katerega tipično preplačaš ene 4k € in potem še s porabo goriva.

Pri i3 so definitvno slaba točka gume, prvič zaradi dimenzije je izbira dokaj slaba, drugič pa ker jih zelo hitro radira, pa ne samo zaradi moči motorja, ampak ima zgleda tudi zelo občutljivo podvozje, ki se očitno hitro "razrahlja" Pa tudi sicer za 30k € dobiš bolj bogega i3, za 94Ah s kakšnim kosom dodatne opreme pod 35k € ne prideš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Sam nakup avtomobila je dejansko res le eden izmed vidikov na katere moraš biti pozoren pri računanju, koliko te na koncu vse skupaj stane.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Emobi je izjavil:


Izračun sem za štos naredil še naprej do 40-tega leta starosti, kar pa ni realno, saj se pozneje kaska več ne plačuje.
Zdaj pa naredi še načrt, pri katerem začneš s pet let starim Cliotom.

Kupovati nov avto je največje stran metanje denarja, ki si ga lahko zamisliš. No, kupovanje nove jahte je še večje;)

Machete ::

Jah ni čisto tako črno belo no.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Utk ::

Kupovati nov avto je največje stran metanje denarja, ki si ga lahko zamisliš.

Koliko porabiš za avto ni odvisno samo, niti kaj veliko, od tega kako starega ali novega kupiš, ampak koliko starega prodaš. Če en ubogi clio stane 45 jurjev na 10 let kot je naračunal emobi, je precej vseeno ali si dal za njega 13 jurjev in imel enega, ali pa kupil dva rabljena za 5.

Wrop ::

Da ne bomo na pamet. Stroški enega cliota polnih (sedaj gre v peto leto) pri 75.000 km so bili čez prst 22.500 €. Če odštejem trenutno vrednost 7.000 € pridem 15.500 €. Na km pride cca 0,21 €.

Emobi ::

Okapi: "Kupovati nov avto je največje stran metanje denarja, ki si ga lahko zamisliš."

To velja, če potem avto kmalu prodaš, recimo po petih ali desetih letih. Jaz nameravam imeti svojega novega 40 let, me pa skrbi, ker bi se moral po statistiki življenjske dobe Slovencev že prej preseliti v večna lovišča.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

pegasus ::

40 let? Kaj to kupuješ? Bicikl? Tudi jaz bi takega.

Machete ::

Mogoče kupuje golf dvojko :]
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Emobi ::

Ne, BMW i3: iz karbona in aluminija, brez pleha, nerjaveč. Mejo za starodobnike bodo morali spet zvišati...

pegasus ::

Aha, smiselno. Sam sem fantaziral o trabantih, predelanih na elektriko ... to je tudi večen avto.

Emobi ::

Dobra primerjava. Na nek način je i3 reinkarnacija Trabanta. Oba sta plastična in oba so delali Nemci. Vendar sta si glede voznih lastnosti, pospeškov, onesnaževanja in trajnosti diametralno nasprotna.

jernejl ::

Za ta segment je mesečna depreciacija - izguba vrednosti 1,2% na mesec (obrestno obrestni račun), pri EV-ju pa je 1%, ker so pri slednjem stroški servisiranja bolj predvidljivi in neprimerno manjši; poleg tega jih ni veliko na trgu in so tudi rabljeni dragi. Depreciacija za ICE-je se bo še večala, saj so jim dnevi šteti.

Že v začetku se ne strinjam.
Stroški servisiranja nikakor niso bolj predvidljivi, pri EV lahko crkne baterija, ki je velik strošek. Avtomobili imajo danes življenjsko dobo preko 20 let. Vprašanje, če bodo v vseh EV-jih vse baterije zdržale celotno življenjsko dobo. Tak scenarij očitno predpostavljaš v svojih izračunih.
EV-ji (predvsem baterije) se bodo tehnološko hitreje razvijali kot ICE, zato bodo prej zastareli, kar zagotovo ni voda na mlin večjemu ohranjanju vrednosti EV proti ICE. V 10 let starem EV bo tržna vrednost baterije najbrž blizu 0.

20.000km na leto je sicer več kot povprečje v Sloveniji, vendar če delaš malo kilometrov na leto, ne kupuj novega avta, ker je to grozljivo drago in neracionalno.

Ljudje kupijo nov avto ne zato, ker bi se želeli čim ceneje prevažati naokrog, ampak zato, ker lahko (če bi gledal ceno lastništva, praktično nihče ne bi kupil novega avta, tudi EV ne, ker je rabljeni pač bistveno cenejši).
Če delaš veliko kilometrov, pa boš želel avto, ki ima daljši doseg, da ne boš vsakodnevno zgubljal časa s polnjenjem. Če delaš veliko kilometrov, je tudi večja verjetnost, da ga boš moral polniti na kakšni polnilnici. Veliko km in vsakokratno polnjenje na domači vtičnici v času cenejše energije ne gre najbolje skupaj, razen če si dostavljalec pic po ljubljani.

Za EV-je ni cestnine, plačaš samo stroške podaljšanja prometne 8EUR.

Po tvojih predpostavkah bodo EV-ji deležni vseh današnjih ugodnosti, vključno z ugodno elektriko, naslednjih 10 let.

Pri taki kilometrini in starosti se pri ICE-ju že kaj dragega polomi, za elektromotor pa je majhna možnost za kaj podobnega.

Pri avtih se polomi tudi še kaj drugega kot samo motor. Pri EV se lahko "polomi" baterija, pri ICE pač ne (pustimo akumulator, ki je neprimerno cenejši od EV baterije).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

telexdell ::

Že danes prodajalci dajejo najmanj 8 let ali 150.000 km garancije na baterije. Na avtomobilski motor pa jo imaš koliko?
V vsakem avtomobilu imaš akumulator, kateri ima garancijo leto ali dve. Koliko jih letno odpove zaradi okvare? Zakaj bi potem pri električnem avtomobilu kar začele crkovati.
Postaviš si lastno sončno elektrarno (po novem jo bodo verjetno lahko postavili tudi stanovalci v blokih) pa imaš garantirano nizko ceno elektrike 20...30 let.

Vedno se meče v ospredje tistih nekaj posebnežev, kateri delajo dnevno veliko kilometrov in se zanemarja ogromno večino tistih, kateri jih dela zgolj nekaj deset. Tisti posebneži bodo pač vozili hibrida- na bencin (vodik, etanol) med in na elektriko po mestih. Za njih računica ne bo več tako ugodna. Bodo pa zato mogoče začeli razmišljati, da se bodo preselili bližje delovnemu mestu ali zamenjali službo ali zamenjali načine transporta ali...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

ICE 5 let in neomejeno km. S tem, da z ICE lahko narediš neomejeno. Z EV kaj daljšega ne bo šlo.
Tako da garancija ni glih nekaj posebnega. 150 000 je pravzaprav hudo malo. V 2 letih sem naredil 170.000 kkm, pa sem komaj na 40% garancije.

BigWhale ::

Emmm .... V ospredje se ti posebnezi mecejo zato, ker se dela izracune TCO na podlagi stevila prevozenih kilometrov. Ce delas 5000km letno, potem se ti EV se dolgo casa ne bo izplacal. Trenutno so enostavno predragi.

Oziroma z drugimi besedami, EVja ne kupis zato, ker bi rad prihranil. EV kupis zato, ker bi rad imel EV.

Ce si pa postavis se soncno elektrarno, je pa vse skupaj se veliko drazje.

Gregor P ::

telexdell je izjavil:

Postaviš si lastno sončno elektrarno (po novem jo bodo verjetno lahko postavili tudi stanovalci v blokih)
... tole z bloki. Kako? Misliš, če se uspejo skupaj dogovoriti zanjo? Pa bo ta potem zadostovala za vse stanovalce v bloku?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

feryz ::

Ja, za tiste v zgornjem štuku. Tudi polnilnica bo tam gor.

VaeVictis ::

telexdell je izjavil:

Že danes prodajalci dajejo najmanj 8 let ali 150.000 km garancije na baterije. Na avtomobilski motor pa jo imaš koliko?
V vsakem avtomobilu imaš akumulator, kateri ima garancijo leto ali dve. Koliko jih letno odpove zaradi okvare? Zakaj bi potem pri električnem avtomobilu kar začele crkovati.


Kredibilnih podatkov kaj se zgodi z baterijo po 10 letih nimamo.

Določeni proizvajalci so morali menjati kar nekaj baterij in motorjev pri EV vozilih (trenutno je bila večina menjana pod garancijo, kakšna bo cena in koliko se jih bo menjalo po garanciji še ni znano).

Za kupca novega vozila je ta podatek prvih 8 let nepomemben, za prodajo in nakup rabljenega vozila je ta podatek zelo pomemben.

Posebaj pa je ta podatek pomemben, če gledaš za koliko boš lahko svoje novo EV vozilo nekoč prodal!

telexdell je izjavil:

Postaviš si lastno sončno elektrarno (po novem jo bodo verjetno lahko postavili tudi stanovalci v blokih) pa imaš garantirano nizko ceno elektrike 20...30 let.


Večina stanovalcev v bloku se ni moglo zmeniti za optiko, ki bi bila položena zastonj, sedaj se bodo pa za lastno sončno elektrarno in/ali priključek, ki ga bodo morali plačati!?

OK!? ;((

telexdell je izjavil:


Vedno se meče v ospredje tistih nekaj posebnežev, kateri delajo dnevno veliko kilometrov in se zanemarja ogromno večino tistih, kateri jih dela zgolj nekaj deset. Tisti posebneži bodo pač vozili hibrida- na bencin (vodik, etanol) med in na elektriko po mestih. Za njih računica ne bo več tako ugodna.


Da, za določen del ljudi je EV vozilo zelo uporabno, sploh če delaš relativno malo kilometrov je že kar nekaj ponudbe.

Samo problem je v tem, da večina ljudi dnevno res dela relativno malo kilometrov, za kak vikend, dopust, jih pa naredi kar naenkrat 100, 200 km ali celo več, za tak doseg je ponudbe občutno manj oz. je občutno predraga.

telexdell je izjavil:

Bodo pa zato mogoče začeli razmišljati, da se bodo preselili bližje delovnemu mestu ali zamenjali službo ali zamenjali načine transporta ali...


Cool, namesto da si bodo ljudje kupili rabljenega Clio-ta in živeli enako kot prej, se bodo preselili oz. zamenjali način transporta!

To je argument, ki ga naj bi resno jemali!?

OK!? ;((


Večina teh argumentov je bila pa tudi v tej temi že predebatirana itd. in še vedno se po več kot 10 letih vrtimo v krogu!

J.McLane ::

TCO za 20k km letno je stroškovno blizu, to kilometrino se z EV da narediti. Na šiht dnevno 70 km, občasno popoldne še dodatnih 40 km, pa kakšen krajši vikend izlet. Zadostoval bi EV z vsaj 30-40 kWh odvisno od velikosti in potratnosti avta.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

Za dnevno vožnjo v službo je za večino že zdaj dosti 30-40kWh EV. Meni bi za šiht zadostovala tudi ~15kWh baterija in bi z veseljem imel tak EV, če ne bi bili tako dragi.

Večje razlike so pa glede "vikend izletov". Ker velikokrat delamo "hribovske" izlete, kjer se na pol poti parkira v kakšni alpski dolini (kjer jasno ni variante za polnjenje), mi bo moral EV omogočati vsaj ~250-300km realnega zimskega dosega, za kar rabim 60kWh+ baterijo. Taki EV pa so zaenkrat dragi in maloštevilni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

J.McLane ::

Kaj hočeš, preblizu imaš šiht, preseli se dlje pa bo EV cenejši :))

Glede hribov, doseg moraš imeti samo do vrha, nazaj dol gre tudi z 0 km dosega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

Alpske doline ponavadi niso na vrhu, na vrh grem peš. :)

Hočem samo reči, da mi mora EV omogočiti narediti večino letne kilometrine (brez uporabe fosilca), da bi se mi splačal pri takih cenah kot so zdaj.

ginekk ::

Emobi je izjavil:

Ne, BMW i3: iz karbona in aluminija, brez pleha, nerjaveč. Mejo za starodobnike bodo morali spet zvišati...


Meni je i3 edini BMW, ki bi res hotel imet. Ampak 40 let ga ne boš imel zaradi:
a.) ker ga verjetno BMW ne bo supportiral več kot 10 let
b.) ker je školjka nepopravljiva, dovolj je da odtrgaš kolo in je treba cel CF zamenjat. Da bodo znali trenutni avto-kleparji to popravit, bo še trajalo, če bo sploh opcija. Zaavarovalnice bodo posledično ustrezno dvigovale zavarovanja.

hojnikb ::

striktno gledano je stroskovno najbols smiseln avto atmosferski bencinar, ki je na koncu depriciation krivulje, ze predelan na plin. Na vrednosti ne zgubljas prakticno nic, ker ze v startu ni vreden skor nic. Pretiranih stroskov z n/a bencinarjem pa tudi nebo.

bo zobnik vec napisal, k ma starega lpg cliota :)
#brezpodpisa
««
513 / 1137
»»