» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
495 / 1166
»»

Machete ::

Brezvezne debate in nepomembne novice. Kdo pa sploh še fura Euro 6 in 5. To so ancient stroji. Skenslajo naj bencince starejše od 10 let, ne pa euro 6 dizlov lol.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

J.McLane ::

Bomo videli koliko časa bodo proizvajalci še vztrajali na turbo DI motorjih, testi v EU od septembra 2017 vključujejo tudi RDE s PEMS sistemom, če bodo ti motorji problematični jih bodo proizvajalci nekako morali zrihtat da bodo ustrezali. Drugače pa še vedno obstajajo Euro 5 in 6 motorji brez direktnega vbrizga, tako da to rangiranje po EURO standardu je tko mal brezveze.

Sicer pa te prepovedi ne bodo veljale za EURO 6, torej s 3 leta starim dizlom se boš lahko mirno vozil povsod.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

Sodobni bencinarji niso samo TSI!
Imaš še vedno na voljo N/A bencinarje, v hibridih tudi s Atkins ciklom.

Itak pa so za N/A bencince EU6 norme praktično enako kot so bile že pri EU4...in že EU4 je imel manjše emisije kot EU6 dizl...
https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

J.McLane ::

EURO6c standard od leta 2017 enači mejne vrednosti PN (particle number) in PM (particle mass) med dizlom in DI bencinarjem, tako da neko kreganje med dizel in DI bencin nima prav nobene podlage več, sploh pa ne v temi o električnih vozilih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Truga ::

skratka, kar hoces rect, oboji so nesramno svinjski? ja se strinjam! cimprej se bencinarje ukint

imagodei ::

Truga je izjavil:

skratka, kar hoces rect, oboji so nesramno svinjski? ja se strinjam! cimprej se bencinarje ukint

... četudi bo to transport dobrin podražilo za neslutene faktorje, kar bodo proizvajalci seveda prevalili na kupce. Ja, dejmo, brezglavo se zaletimo v elektriko!
- Hoc est qui sumus -

Truga ::

lol, oh ne! elektricen tovornjak ki prevaza sranje od zelezniske postaje do trgovine kosta na 10000km 2 centa vec kot isto velik dizl truck, svet se bo podrl!

Aja, saj res, pri nas raje pustimo tovornjake da se vozijo po avtocestah in jih unicujejo, ker smo preskrti za polozit 20km tracnic.

vostok_1 ::

Lahko pa seveda, tudi sami uredimo svoje navade in kako prepotratno zadevo raje prenehamo počet, for the greater good.
Vem pa, da je to zlo nepopularno in je lažje krivit neko externalijo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

Lahko pa seveda, tudi sami uredimo svoje navade in kako prepotratno zadevo raje prenehamo počet, for the greater good.

Jaz ne mislim nižat svojega standarda.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Truga ::

Nikec3 je izjavil:

Lahko pa seveda, tudi sami uredimo svoje navade in kako prepotratno zadevo raje prenehamo počet, for the greater good.

Jaz ne mislim nižat svojega standarda.

Nic se bat, ti ga bo hmalu zacela nizat zemlja :P

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

Lahko pa seveda, tudi sami uredimo svoje navade in kako prepotratno zadevo raje prenehamo počet, for the greater good.

Jaz ne mislim nižat svojega standarda.

Saj ti ga bodo kar ekofašisti namesto tebe.

Nikec3 ::

Nic se bat, ti ga bo hmalu zacela nizat zemlja :P

Rešitve morajo iti v smeri, kjer nam standarda ni potrebno nižat. Prepoved dizlov mestih je tak primer.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Več jih ploska kot jamra.

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Lahko pa seveda, tudi sami uredimo svoje navade in kako prepotratno zadevo raje prenehamo počet, for the greater good.
Vem pa, da je to zlo nepopularno in je lažje krivit neko externalijo.


Lahk balkanca vzames iz balkana, ne mors pa balkana iz balkanca.

Ce se bo polde odlocil it v 500m oddaljeno trgovino s svojim golfom, bo sel. Pa pred trgovino ga bo pustil vzganga, da se mu greje in da ne dela skode turbini. :>

stjan ::

Če se danes odločimo in uničimo vse bencinsko in dizelsko gnane avtomobile, v kakšnem času jih bodo nadomestili elektro motorji?
Kaj pa, ko bo zmanjkalo surovin za Lipo (in derivate) celice, drugih pa v bližnji prihodnosti ne bo?

J.McLane ::

Surovin ne bo zmanjkalo, od kje vam te ideje? Če je povpraševanje večje se pač poveča proizvodnjo, kratkoročno res da lahko nastane pomanjkanje, na dolgi rok pa surovin sigurno ne bo zmanjkalo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Tody ::

Če bo potreba in financiranje bodo iznašl novo vrsto pogona...

Lol :)
https://www.dnevnik.si/kronika#10428029...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tody ()

telexdell ::

stjan je izjavil:

Če se danes odločimo in uničimo vse bencinsko in dizelsko gnane avtomobile, v kakšnem času jih bodo nadomestili elektro motorji?
Kaj pa, ko bo zmanjkalo surovin za Lipo (in derivate) celice, drugih pa v bližnji prihodnosti ne bo?

Le zakaj bi uničili vse klasične avtomobile? Na večini zemeljske oble bodo še dolgo edino možno prevozno sredstvo. Lahko jih pa postopoma nadomestimo tam, kjer je to možno (praktično celotna EU, velik del severne in manjši del južne Amerike, znaten del Azije...).

Ko bo na cestah veliko EV bo kmalu tudi veliko odsluženih baterij in reciklaža teh bo vedno bolj rentabilna. V bodočnosti bo tako, kot je pri Pb baterijah- večina se jih izdela iz recikliranih baterij, le manjši del Pb se še nakoplje v rudnikih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::

BigWhale ::

stjan je izjavil:

Če se danes odločimo in uničimo vse bencinsko in dizelsko gnane avtomobile, v kakšnem času jih bodo nadomestili elektro motorji?
Kaj pa, ko bo zmanjkalo surovin za Lipo (in derivate) celice, drugih pa v bližnji prihodnosti ne bo?


Kdo je pa rekel, da bomo kr vse bencinsko in dizelsko gnane avtomobile cez noc vrgl v smeti? Sej jih ne bomo.

Nikec3 ::

Če gre verjeti Bloombergovemu modelu ugotavljanja proizvodnje Modela 3, Tesla v marec vstopa s proizvodnjo slabih 1000 Model 3 na teden.

https://www.bloomberg.com/graphics/2018...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BT52 ::

Samo res nikakor ne morem pozabit M3. Podpiram ev samo ta notranjost je dealbreawaker. Vsaj osnovne funkcije bi lahko bile na kakem gumbu ali 2. No tole bi se slo, ker pa ni centralnega aka normalnega stevca pred voznikom pa nikakor. Skoda da ne delajo 2verzij ali pa imeti kako doplacilo... Razumem tudi, da ne hočejo kanibalizirat prodaje MS. Ampak tole naj bi bil avto za mase. Recimo Nissan in Bolt sta tukaj spredaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Nikec3 ::

Meni ima Model S dober kompromis med gumbi/ekranom. To v Model 3 je pa precej ekstremno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

frudi ::

Tole bi sicer morda bolj sodilo v temo o Modelu 3, tako da če modi želijo, lahko prestavijo ta del tja...

Nikec3 je izjavil:

Če gre verjeti Bloombergovemu modelu ugotavljanja proizvodnje Modela 3, Tesla v marec vstopa s proizvodnjo slabih 1000 Model 3 na teden.

https://www.bloomberg.com/graphics/2018...

Bolj zanimivo je to, da številka trenutno celo pada, še za prejšnji teden je model kazal ~1050. Govorice so, da je bila proizvodna linija nekaj časa (teden ali več) ustavljena. Zakaj, se sicer nekaj ugiba, ampak so samo špekulacije. Je pa praktično neizogibno, da za konec marca napovedanih 2500 trojk/teden ne bodo dosegli v preostalem mesecu dni. Ne da to kogarkoli preseneča, čeprav je vodstvo še pred vsega tremi tedni v kvartalnem poročilu in konferenčnem klicu trdilo nasprotno.

Morda povezana je izkušnja enega lastnika, ki je med rednim servisom za odpravo par drugih napak, doživel kar hladen tuš (da bo brez povsem novega avtomobila ostal za več tednov, ker je nujna menjava kritičnega dela, ki mu sicer ni pozvročal nobenih problemov):

I then went to pick up my car this afternoon and as I'm checking out my car I see a scratch on back fender. They then pull the car into the detailer area and buff out the scratch (it was light). Then they are about to close out my service visit in the computer when they get an urgent alert that my VIN (306*) has been flagged for a Drive Selector Replacement. The issue is the current drive selector could fail and not go into park. So they then explained to me that I could not have my car back and they are waiting on the replacement part from the factory. Here is the kicker... They say it may take weeks to have a new park because it has to be completely redesigned and shipped to SC. There could be a massive recall alert coming..

I live an hour away from the service center each way. I'm so frustrated.

(vir)
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

imagodei ::

Truga je izjavil:

lol, oh ne! elektricen tovornjak ki prevaza sranje od zelezniske postaje do trgovine kosta na 10000km 2 centa vec kot isto velik dizl truck, svet se bo podrl!

Izračun za ta 2 centa na 10.000 km imaš kje?

Kolikšen delež cargo prostora bodo odžrle baterije? Kakšen doseg bo imel tovornjak in kolk bodo stale nove baterije? Kolk se bo podražila kWh, ko bodo vsi avtoprevozniki zamenjali dizle za električne tovornjake?

Truga je izjavil:

Aja, saj res, pri nas raje pustimo tovornjake da se vozijo po avtocestah in jih unicujejo, ker smo preskrti za polozit 20km tracnic.

Pri nas smo marsikaj. Tudi tako butasti, da bomo nuklearko pustil crknit (t.j., delala bo do konca življenjske dobe, izsilili bomo še kakšnih 10 dodatnih), jo zaprli in nato uvažali elektriko, ker nove nuklearke do takrat ne bomo zgradili. Ampak, to je že druga zgodba.
- Hoc est qui sumus -

vostok_1 ::

Enkrat ko greš na masovno, zadeve postanejo res hardcore.
Tam je malo lufta za neumnosti. Folk zameri.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

frudi ::

Ker se včasih pojavijo ideje, da se morda splača nakup rabljenega Modela S (kot alternativa i3/Leafu/Boltu/Modelu 3/itd.):

1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nikec3 ::

@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Ne vem a se ti novinarji malo norca delajo ali kaj:
"V enem ali drugem primeru delujejo sistemi, brez katerih ni varne in dovolj udobne vožnje: ko je vroče, mora delovati klima, ko je mrzlo, se je treba greti, ko dežuje, potrebuješ brisalnike. Vse to pa požira elektriko in pomembno vpliva na doseg."

Sedaj že brisalci odžirajo doseg :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

A ga mogoče ne!?
Še žmigavci ga, pa če verjameš ali ne.

Tody ::

Če se ne voziš in je avto v garaži ima še največji doseg!

feryz ::

Imaš pa prav, da se ti to zdi smešno.
Medtem ko klasični avti skokovito napredujejo v udobju in ponujajo že praktično vse, je v, kao, tehnološko najbolj naprednih avtomobilih, obvezna oprema dolge gate, rokavice, kapa in šal za pozimi in ventilatorček na baterije za poleti. Blagor nam.

Machete ::

Bogi. Dajmo pockrat in našim zanamcem pustit fallout, da nam slučajno ne bo kako stopinjo prehladno ali pretoplo na poti v trgovski center, ko gremo po tablete za želodec ob prazničnem prenažiranju.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

feryz ::

Lej če se ti vlačiš naokrog v avtu iz prejšnjega stoletja, je to tvoja stvar.
Za spremembo si oglej eno reklamo za avto in boš videl, da ti ne skušajo prodati pleha in gum, ampak udobje in dodatno opremo.

J.McLane ::

feryz je izjavil:

A ga mogoče ne!?
Še žmigavci ga, pa če verjameš ali ne.


Ja v teoriji, v praksi je pa v dežju večja poraba zaradi povečanega kotalnega upora ne pa zaradi brisalcev.
Radio, luči, brisalci... imajo tako zanemarljiv vpliv na porabo, da pri nekih 50 kmh povprečni hitrosti v praksi niso merljivi, če gledaš doseg.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Radio, luči, brisalci požrejo manj dosega, kot ga požre drek v šoferjevi riti, ki predstavlja dodatno težo.

V mizerijah ne pomaga nič, niti obisk WC, niti šal, niti kapa.
V EV dovolj kapacitete pa udobje ni problem sploh.

Razen za ST inteligenco, ki lula v flaško na dnevni 1000km migraciji in je polna dreka...
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Včeraj je Jaguar uradno predstavil svojega i-Pace, ki je vsaj v osnovi ornk EV.
90kWh baterija v dnu avtomobila, dva motorja, (vsaj?) 100kW polnjenje na ustreznih (žal praktično neobstoječih) CCS polnilnicah. Cena tam kjer pač mora bit - nad 70 jurji, predvidena proizvodnja pod 30k enot letno (naročili so 60k motorjev).
Dosega nekje okrog 350km. Zaradi CUV zasnove trpi aerodinamika in posledično doseg ampak nasploh luštkan avtoček. Ni strahu, da ne bi prodali vseh kosov, ki jih bodo sestavili pri Magni Styr v avstrijskem Gradcu.



Na avtu je opazit nekaj 1stGen potez - odvečna maska na nosu, slabo integriran inverter, ki požre precej prostora z relativno dolgimi visokonapetostni kabli ipd.
Ampak pod črto, glede na trenutno znano - ornk EV.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Ja ... maska hladilnika spredaj kar kriči "look at me, I'm an idiot".

Rad bi v živo videl proces oblikovanja vozila v neki fabriki ... ker me res zanima, ali je prisotnost te maske posledica pretiranega konzervatizma določene skupine (sklepam da marketinga) ali obupnega pomanjkanja komunikacije med dizajnerji in inžinerji. Kakorkoli, en velik wtf.

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

feryz ::

WarpedGone je izjavil:

Razen za ST inteligenco, ki lula v flaško na dnevni 1000km migraciji in je polna dreka...
Najbrž si se zmotil za eno nulo!
Ker, kot lahko prebereš, je 100 km problem. O tisoč niti sanjamo še ne.

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

... predvidena proizvodnja pod 30k enot letno (naročili so 60k motorjev)...

Jaguar letno proda manj kot 150k vozil, afaik nobenega modela več kot 50k letno.
Torej je za njih to "normalna" proizvodnja.

Okapi ::

pegasus je izjavil:

Ja ... maska hladilnika spredaj kar kriči "look at me, I'm an idiot".

Rad bi v živo videl proces oblikovanja vozila v neki fabriki ... ker me res zanima, ali je prisotnost te maske posledica pretiranega konzervatizma določene skupine (sklepam da marketinga) ali obupnega pomanjkanja komunikacije med dizajnerji in inžinerji. Kakorkoli, en velik wtf.

Stvar je v estetiki, ki je stvar obstoječe kulture (se pravi vzorcev, ki smo jih vajeni). Pri tesli recimo prav v oči pade, da spredaj nekaj manjka. Oblikovalec pri Jaguarju je to na srečo opazil in dodal okrasno masko.

pegasus ::

Ja, to je moje vprašanje ... kdo je tu konzervativen. Vem, da je večina folka butasta in konzervativna, zanima me, kateri oddelek v avtomobilski firmi meri to konzervativnost in z njo posiljuje inženirje.

PS. pri Tesli spredaj prav nič ne manjka, še preveč jo je spredaj ... Oglej si recimo nos aptere, je veliko bolj smiseln.

Machete ::

feryz je izjavil:

Lej če se ti vlačiš naokrog v avtu iz prejšnjega stoletja, je to tvoja stvar.
Za spremembo si oglej eno reklamo za avto in boš videl, da ti ne skušajo prodati pleha in gum, ampak udobje in dodatno opremo.


Zgrešil si cel point mojega posta. Vozim 2016 bavario, če je tako pomembno. Se ji odrečem, če je kaj občutno prijaznejšega planetu na 4. kolesih.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Okapi ::

pegasus je izjavil:

Ja, to je moje vprašanje ... kdo je tu konzervativen. Vem, da je večina folka butasta in konzervativna, zanima me, kateri oddelek v avtomobilski firmi meri to konzervativnost in z njo posiljuje inženirje.

PS. pri Tesli spredaj prav nič ne manjka,
Pri modeli 3 je videti natanko tako, kot bi po poti izgubil okrasno masko.

RedDrake ::

Okras stane.
Za moj avto pride 7 kosov kromane plastike na maski več kot jurja.

feryz ::

Machete je izjavil:

feryz je izjavil:

Lej če se ti vlačiš naokrog v avtu iz prejšnjega stoletja, je to tvoja stvar.
Za spremembo si oglej eno reklamo za avto in boš videl, da ti ne skušajo prodati pleha in gum, ampak udobje in dodatno opremo.


Zgrešil si cel point mojega posta. Vozim 2016 bavario, če je tako pomembno. Se ji odrečem, če je kaj občutno prijaznejšega planetu na 4. kolesih.
Hmmm, torej trenutno ni nič!? To se pa malo čudno bere ob vsem tem pogromu tukaj gor. Baje je Zoe, baterijo rentaš, torej ni tvoja briga.

Okapi ::

RedDrake je izjavil:

Okras stane.
Za moj avto pride 7 kosov kromane plastike na maski več kot jurja.

Vsekakor, ampak potem bi morali nos oblikovati tako, da ni videti, kot bi mu maska dol padla.

jernejl ::

Okapi je izjavil:

pegasus je izjavil:

Ja ... maska hladilnika spredaj kar kriči "look at me, I'm an idiot".

Rad bi v živo videl proces oblikovanja vozila v neki fabriki ... ker me res zanima, ali je prisotnost te maske posledica pretiranega konzervatizma določene skupine (sklepam da marketinga) ali obupnega pomanjkanja komunikacije med dizajnerji in inžinerji. Kakorkoli, en velik wtf.

Stvar je v estetiki, ki je stvar obstoječe kulture (se pravi vzorcev, ki smo jih vajeni). Pri tesli recimo prav v oči pade, da spredaj nekaj manjka. Oblikovalec pri Jaguarju je to na srečo opazil in dodal okrasno masko.

Ja, ljudje (kupci) smo prav zgroženi nad tem, da niso vsi avtomobili v obliki dežne kaplje. Le kaj je tem oblikovalcem... :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

pegasus ::

Drži ... oblikovalci na splošno počnejo same bedarije, tako pri avtih kot na webu.

Vsa čast izjemam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()
««
495 / 1166
»»