Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

BigWhale ::
Samodejno vozilo bo moralo biti sposobno voziti v razmerah, ki jim je kos recimo 90% človeških voznikov, to je čisto jasno. Drugače ne more dobiti vozniškega izpita.
Seveda. Ampak 5cm snega zmore 90% ljudi. Samodejno vozilo pa trenutno verjetno nobeno ne. Tiste fotke zgoraj so bile pa iz bolj extremnih razmer. Tam nihce ne pricakuje, da bo avto moral sam voziti.
Jaz pa z navdušenjem vzamem avto, ki mi ga bo treba ročno upravljati samo v snežnem metežu.
Takšna situacija pa sploh ni bizarna, bolj je bizarno trenutno stanje, ki ga slikajo zgornje fotografije, ker smo kot kaže ljudje precej slabi v ocenjevanju svojih sposobnosti in samoizločanju iz prometa.
Zgornja fotke nise posledica 5cm snega. Ajd, mogoce v kaliforniji, kjer folk najbrz niti priblizno ne zna voziti v snegu. Se v dezju najbrz ne. :>
Cim imas pa na cesti 3cm snega, pa se crte ze precej slabse vidijo, nastajajo kolesnice in potem imas polno 'crt' po cestah. Clovek lahko se vedno vozi in promet se ne ustavlja. Se poveca stevilo nesrec ampak ne prihaja pa do masovnih zastojev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

Okapi ::
Zato pa nobeno še ne sme samo na cesto. In ker bo tako stopnjo težko doseči, tudi še precej let ne bo smelo.Samodejno vozilo bo moralo biti sposobno voziti v razmerah, ki jim je kos recimo 90% človeških voznikov, to je čisto jasno. Drugače ne more dobiti vozniškega izpita.
Seveda. Ampak 5cm snega zmore 90% ljudi. Samodejno vozilo pa trenutno verjetno nobeno ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

kow ::
Vprasanje, ce avti sploh rabijo biti kaj prida "pametni", da lahko vozijo. Z dovolj racunske moci in kapacitet, na cesti prakticno ni nepredvidljih reci. Avto ze vnaprej ve za vsako cestno luknjo (je vendarle 100p online), za vsako delo na cesti, vremensko napoved pozna, statistiko prometa, pa voznika pred samo in za sabo lahko s senzorji tudi hitro profilira - ce vozi zaspano, agresivno ipd. IMO delate logicno napako, ko menite, da bo vozilo samo.

Unknown_001 ::
Recimo da bo prvi mejnik avtonomnosti to, da bo avtomobil lahko vozil sam, ko bo obvladoval večino prometnih situacij, v primeru da pa ne bo znal sam naprej (vukojebina, gozdne poti, previsok sneg, odpoved senzorja, nejasna signalizacija ali neustrezno urejena vozna pot, bo pa ustavil na prvem varnem mestu in vklopil vse 4 blinkerje. Ovbezno pod mus prometne situacije upoštevat tudi zastoje, kjer se bo moral znat razvrstit, upoštevat pravilo zadrge itd. Potem recimo da bo znal brat ekstra postavljene table, recimo tabla za prednost na busu, upošteval signale intervencijskih služb. Vse to kar ne more počakat na asistenco dokler se se voznik ne "zbudi" / "strezne". To bi bil začetek. Torej avtomobil bo moral imet možnost auto drive in manual drive va vsakem pogledu. Kdaj se bomo pa manual drive znebili... Jaz verjamem da ne prej kot takrat ko bo infrastruktura dovolj dobro urejena da do takih ekstremnih primerov sploh ne bi smelo več priti.
Vse kar je pod tem mejnikom je polizdelek avtomatske vožnje, uporaben zgolj kot asistenčni sistem.
Vse kar je pod tem mejnikom je polizdelek avtomatske vožnje, uporaben zgolj kot asistenčni sistem.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()

kow ::
Zna biti, da bo imel buffer delta okolice, ki ga bo potegnil iz neta. Vsako detektirano spremembo - recimo veja, ali povozena zival, na cesti - pa bo kar uploadal.

hammock ::
Vse kar je pod tem mejnikom je polizdelek avtomatske vožnje, uporaben zgolj kot asistenčni sistem.
Asistencni sistem, ki bo delal vedno, razen tiste tri dni na leto ko snezi ne.
To zna, tako na oko, v roku 10 let reducirati stevilo smrtnih zrtev za 90%. Saj za varnost se ne rabi sam vozit, samo dovoliti mi ne sme, da se zapeljem v jarek, steno, v avto pred mano ali na sosednji pas.
To ni samo asistencni sistem, to je revolucija v cestni varnosti. For most things, good enough is good enough.

Gregor P ::
No, samo kot smo že (najbrž večkrat) predebatirali, bomo tudi ljudje povsem iz forme za vožnjo v malo bolj zahtevnih razmerah, ker se bomo večji del časa zanašal na avtonomnost vozila, tako da ne bi bilo ravno pametno potem vskočiti ravno v teh razmerah = nesreče zagotovljene

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::
Ločit je treba dve povsem različni zadevi. Sistem, ki vozniku, ki budno spremlja dogajanje na cesti, pomaga varneje voziti, je ena stvar. Sistem, ki sam naokoli vozi prazen avto ali potnike brez vozniškega izpita, pa nekaj precej drugega. Prvo je že praktično tu in taki sistemi bodo omogočali čedalje bolj varno vožnjo in manj nesreč. Do kvantnega preskoka, ko voznik v avtu ne bo več potreben, smo pa še precej bolj daleč, kot si domišljajo častilci serijskega izdelovalca čudežev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

Unknown_001 ::
Do kvantnega preskoka, ko voznik v avtu ne bo več potreben, smo pa še precej bolj daleč, kot si domišljajo častilci serijskega izdelovalca čudežev.
Psst ne na glas. Utegne še koga hexenšus troft.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

WarpedGone ::
Do kvantnega preskoka, ko voznik v avtu ne bo več potreben,
Ta kvantni preskok je nujen v glavah. Nekateri so ga sposobni, nekateri ga niste. Your loss.
Nujen in že danes prisoten del avtonomnega vozila (le še en sistem za pomoč pri vožnji) je sistem ocenjevanja zadostnosti lastnih sposobnosti. Ko sistem oceni, da ni več sposoben varne vožnje v danih pogojih, se izklopi. Če je na sedežu človek, to pomeni da mora vožnjo prevzeti človek. Če ga ni, to pomeni da se avtomobil varno ustavi ob cesti.
Če bi tisti passat na nemški avtocesti imel ta sistem za pomoč, potem bi tisti nesrečnež, ki ga je trofil infarkt, nebi bil izstrelek ampak bi se njegov VW sam varno parkiral na odstavni pas. Tko, pa mu je življenje rešil kolega v Tesli.
Nek avto bo sposoben avtonomne vožnje po nekaterih cestah. Za prvi del ljudi bo to avtonomno vozilo, za enkatero inteligenzzo tule, ne bo. Še enkrat, your loss.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::
No, na avtocesti se ni varno ustavljati. V nobenem primeru. Vsekakor je za nekaj magnitud bolje, kot ne ustaviti se, ampak je pa dalec od tega, da bi bilo varno.
Trenutno nimamo vozila, ki bi bilo sposobno ustaviti in obvoziti nek zastoj po plocniku ali po zelenici ob cesti. Redke situacije ampak povsem realne. Nabases otroke v avto, reces avtu naj jih pelje v solo, potem te pa mulc cez eno uro klice in pove, da stoji in caka, ker avto ne zna obvozit prometne nesrece ali pa dela na cesti. :)) Kako tak avto uposteva policaja, ki usmerja promet. Kaj naredi v Avstriji na AC, ko je kontrola vinjet? V Avstrijo grem mogoce enkrat na tri mesece ampak skoraj vsakic je vsaj v eno smer zaprta avtocesta in promet preusmerjen na pocivalisce, kjer kontrolirajo vinjete.
Bom vesel, ce me kdo popravi in pove, da Tesla (ali pa katerikoli drugi avto), taksne situacije dejansko zna zvoziti.
Trenutno nimamo vozila, ki bi bilo sposobno ustaviti in obvoziti nek zastoj po plocniku ali po zelenici ob cesti. Redke situacije ampak povsem realne. Nabases otroke v avto, reces avtu naj jih pelje v solo, potem te pa mulc cez eno uro klice in pove, da stoji in caka, ker avto ne zna obvozit prometne nesrece ali pa dela na cesti. :)) Kako tak avto uposteva policaja, ki usmerja promet. Kaj naredi v Avstriji na AC, ko je kontrola vinjet? V Avstrijo grem mogoce enkrat na tri mesece ampak skoraj vsakic je vsaj v eno smer zaprta avtocesta in promet preusmerjen na pocivalisce, kjer kontrolirajo vinjete.
Bom vesel, ce me kdo popravi in pove, da Tesla (ali pa katerikoli drugi avto), taksne situacije dejansko zna zvoziti.

Magic1 ::
Fak no, jaz imam tudi avtonomni avto doma. Tempomat pa en štil za blokirat volan in zadeva vozi samostojno naravnost. Če pa je potreba, prevzamem kontrolo. WOW, prihodnost je že tukaj.
Magic

Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
Do kvantnega preskoka, ko voznik v avtu ne bo več potreben,
Ta kvantni preskok je nujen v glavah. Nekateri so ga sposobni, nekateri ga niste. Your loss.
Nujen in že danes prisoten del avtonomnega vozila (le še en sistem za pomoč pri vožnji) je sistem ocenjevanja zadostnosti lastnih sposobnosti. Ko sistem oceni, da ni več sposoben varne vožnje v danih pogojih, se izklopi. Če je na sedežu človek, to pomeni da mora vožnjo prevzeti človek. Če ga ni, to pomeni da se avtomobil varno ustavi ob cesti.
Če bi tisti passat na nemški avtocesti imel ta sistem za pomoč, potem bi tisti nesrečnež, ki ga je trofil infarkt, nebi bil izstrelek ampak bi se njegov VW sam varno parkiral na odstavni pas. Tko, pa mu je življenje rešil kolega v Tesli.
Nek avto bo sposoben avtonomne vožnje po nekaterih cestah. Za prvi del ljudi bo to avtonomno vozilo, za enkatero inteligenzzo tule, ne bo. Še enkrat, your loss.
Dokler zakonodaja tega ne sprejme je to uporabno gledano največ asistenčni sistem. Torej... Tisti člen da ne smeš spuščati rok s krmila bo zelo verjetno še dolgo zapisan. To da pa avtomobil zna cesto sledit... ma ... ke naj rečem. Asistenčni sistem, sicer dobrodošel ampak nikakor pa ne "samodejno vozeče vozilo"
Btw. o katerem passatu ti to? Kdo je komu življenje rešil?
Fak no, jaz imam tudi avtonomni avto doma. Tempomat pa en štil za blokirat volan in zadeva vozi samostojno naravnost. Če pa je potreba, prevzamem kontrolo. WOW, prihodnost je že tukaj.
Ma kaki... ti že zaostajaš. To so turki bolš pogruntal... cigla na gas pa evo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()

Unknown_001 ::
Trenutno nimamo vozila, ki bi bilo sposobno ustaviti in obvoziti nek zastoj po plocniku ali po zelenici ob cesti. Redke situacije ampak povsem realne. Nabases otroke v avto, reces avtu naj jih pelje v solo, potem te pa mulc cez eno uro klice in pove, da stoji in caka, ker avto ne zna obvozit prometne nesrece ali pa dela na cesti. :)) Kako tak avto uposteva policaja, ki usmerja promet. Kaj naredi v Avstriji na AC, ko je kontrola vinjet? V Avstrijo grem mogoce enkrat na tri mesece ampak skoraj vsakic je vsaj v eno smer zaprta avtocesta in promet preusmerjen na pocivalisce, kjer kontrolirajo vinjete.
Bom vesel, ce me kdo popravi in pove, da Tesla (ali pa katerikoli drugi avto), taksne situacije dejansko zna zvoziti.
Sicer to so ekstra situacije ampak v tem primeru bi moral biti zraven nekdo z izpitom da prevzame volan. Za froce vozit v šolo pa obstaja avtobusni prevoz.
Mimgrede ko smo že pri kaskaderskih, avto mora potematkem imeti višje nastavljeno podvozje, če ne lahko na pločniku še nasede. Če še nisi videl kako to izgleda... pa, pridi se bomo dobili na pivu pa ti bo kolega povedal kako smo njegov avtomobil potem speljal dol.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()

WarpedGone ::
No, na avtocesti se ni varno ustavljati. V nobenem primeru. Vsekakor je za nekaj magnitud bolje, kot ne ustaviti se, ampak je pa dalec od tega, da bi bilo varno.
Kaj blebetaš?
Vprašanje je kaj je bolj varno oz manj nevarno. Ustavitev je možnost, ki ima dodeljen nivo tveganja. Ko imajo vse druge možnosti višje tveganje, je ustavitev najbolj varna opcija, nujna. Temu je namenjen celo en pas v vsako smer avtoceste.
Btw. o katerem passatu ti to? Kdo je komu življenje rešil?
Tale passat.
Tle je bila ustavitev na avtocesti *NUJNA*, ampak je avto žal še ni obvladal in je blodil po cesti kot izstrelek.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Če bi tisti passat na nemški avtocesti imel ta sistem za pomoč, potem bi tisti nesrečnež, ki ga je trofil infarkt, nebi bil izstrelek ampak bi se njegov VW sam varno parkiral na odstavni pas. Tko, pa mu je življenje rešil kolega v Tesli.
Če bi Teslo vozil avtopilot in ne kolega, tistega drugega človeka ne bi rešil. Računalniki se bodo morali še marsičesa naučiti.

Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
Btw. o katerem passatu ti to? Kdo je komu življenje rešil?
Tale passat.
Tle je bila ustavitev na avtocesti *NUJNA*, ampak je avto žal še ni obvladal in je blodil po cesti kot izstrelek.
Ma ke naj rečem na novico. Osladna samopromocija. Tesla kot firma ima s to situacijo toliko skupnega kot sirov burek z mesom. Šenkal mu bodo popravilo, super! Realno gledano je tu šlo za to da so se pokazali kot del "herojske" zgodbe. Vsa zahvala gre vozniku ne pa Tesli.
Da... vredu se strinjam ampak tak sistem bi bil recimo nadgradnja obstoječega "lane assistance" . Zakaj tega še niso storili... vprašaj njih ne mene. Me pa zanima če ima tist famozni Teslin autopilot to funkcijo, da se sam ustavi v primeru da ni odziva voznika?
Zgleda bo treba na volanu met merilc utripa, da na vsake pol minute pregleda če je voznik živ. V kombinaciji s tisto foro ko gleda če voznik spi... evo ga.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

WarpedGone ::
Me pa zanima če ima tist famozni Teslin autopilot to funkcijo, da se sam ustavi v primeru da ni odziva voznika?
Nisam ćito al osudjujem...
Resno, napihujete se ko žabe, pa nimate treh čistih o zadevah.
Tesla lani takole:
Bi lahko še bolje seveda.
A kdo drug bolje? Ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

frudi ::
Mja, trenutni 'stafe of the art' samovozeči avtomobili (vsaj takšni, ki so naprodaj) so še vedno tako zabiti, da črtam na cesti sledijo direktno v betonsko pregrado za preusmeritev prometa, kljub temu, da gre tok človeško vozenih vozil lepo mimo pregrade po spremenjenem prometnem režimu. Daleč smo še od tega, da bodo lahko avtonomni avtomobili 1. sami shendlali večino redkih, sicer nevarnih, a za človeške voznike zlahka obvladljivih situacij v prometu in 2. zanesljivo prepoznali, da so naleteli na situacijo, ki je ne obvladajo. Pri tisti Tesli, ki se je zabila v betonsko pregrado, je slednje recimo povsem zatajilo, pravtako pri Tesli, ki se je zarila pod prikolico tovornjaka in vozniku odnesla glavo.
Ravno ta del, naučiti avte prepoznati stvari, ki jih ne prepoznajo in ne obvladajo, bo verjetno daleč najtežji izziv.
Ravno ta del, naučiti avte prepoznati stvari, ki jih ne prepoznajo in ne obvladajo, bo verjetno daleč najtežji izziv.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

vostok_1 ::
Resnica je, da za bit odličen voznik, je potrebno biti več kot samo voznik. Dejansko moraš bit človek z zgodovino in občutkom.
Zato pa pravim, da raje kot se jebat z popolno avtomobijo, bodo zgolj prepovedali manualce. Tista nesreča z tovornjakom, se ne bi zgodila, če bi bili vsi udeleženci avtonomni.
Zato pa pravim, da raje kot se jebat z popolno avtomobijo, bodo zgolj prepovedali manualce. Tista nesreča z tovornjakom, se ne bi zgodila, če bi bili vsi udeleženci avtonomni.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

RedDrake ::
... bodo zgolj prepovedali manualce ...
A motorje tud?
Pa anarhokolesarje ki ne hebejo pravil 5% ? (no, te bi že itak morali prepovedat ...)
Pa majhne otroke?
Aja, vem, podobna metoda prevoza že obstaja - železnica - in je _IZJEMNO_ varna. Ampak ti ne nudi popolne svobode gibanja.
Meni avto, ki ga ne morem ročno upravljati ne koristi, žal.
Če se bo začela takšna zakonodaja, se bo začel tudi upor. Ker 100% nadzor nad gibanjem ljudi je samo še en zelo velik del puzzla v sestavljanki, ki se ji reče 1984.
Pa še to.
Zakaj točno, bi vlade (oz. posledično ljudje), želeli prepovedati vozila z ročnim upravljanjem?
Kje je logika?
Nesreč bo v dobrih samovoznih vozilih še vedno manj kot v ročno upravljanih, tudi če/ko si delijo cesto. In to je vse kar šteje. Ali pač ti meniš, da bo EU rekla, leta 2030 dovolimo na cesti SAMO še AI vozila, vsi ki se vozite v 500 EUR kantah, pač touhg luck, zgubili ste mobilnost, kupite nov avto za 20k, pa bo. To ne bo šlo skozi.
Ko bodo na voljo AI kante za 500 EUR, potem morda, pa še tam bo moral biti možen manual override, pa še kaj, drugače bodo ljudje preprosto proti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()

frudi ::
Po mojem je celotna predpostavka, da boljša delno avtomatizirana vozila nujno pomenijo bolj varna vozila, zgrešena. Verjamem, da se bo v naslednjih recimo 10 letih začelo govoriti o 'unsafe valley' avtomobilske varnosti, po zgledu uncanny valley.
Razlog tiči v tem, da se enostavno ne bo dalo prelisičiti človeške psihologije in prepričati voznike, naj bodo pozorni na vožnjo, držijo roke na volanu in ostanejo pripravljeni v vsakem trenutku prevzeti nadzor, ne glede na to, koliko opozoril jim servira na pol avtonomni avtomobil. In to bo pomenilo, da ko vozilo naleti na situacijo, ki jo bodisi prepozna kot neobvladljivo, ampak ni sposobno varno ustaviti, bodisi je sploh ne prepozna kot neobvladljive, se bo zadeva v primeru nepozornega voznika končala katastrofalno. Kljub temu, da bi (pozoren) človeški voznik ali voznik v ne-avtonomnem vozilu isto situacijo rešil brez problema.
In potem so tu še situacije, ko tudi povsem pozoren voznik kvazi avtonomnega vozila ne uspe reagirati pravočasno, ker se zanaša na to, da bo avtomobil sam odreagiral pravilno. Recimo, da že od daleč vidi betonsko pregrado na cesti, avtomobil pa ne daje nobenih znakov, da nima vsega pod nadzorom, in voznik smiselno predvideva, da se bo avtomobil brez problema izognil oviri in sledil spremenjenemu režimu prometa. Dokler mu sekundo pred trkom končno ne postane jasno, da avtomobil nima pojma, kaj počne, sam pa na tej točki kljub ročnemu posredovanju več ne more preprečiti trka.
Torej, čisto možno, da bodo kvazi avtonomna vozila uspešno preprečila cel kup napak in nesreč, ki jih povzročijo slabi in nepozorni vozniki. Čisto možno, da bodo odpravila večino lažjih nesreč, kot so recimo naleti od zadaj pri nizkih hitrostih, in se bodo razni Muski lahko hvalili z grafi upadlih aktivacij varnostnih blazin. Ampak v resnici bo smrtnih žrtev in hudih poškodb komot več, ker se bo pojavila povsem nova kategorija nesreč - takšne, ki bi jih pozorni vozniki sicer rešili brez problema, ampak se bodo zaradi nepozornih voznikov, uspavanih zaradi lažnega občutka varnosti in precenjevanja sposobnosti svojega vozila, končale katastrofalno.
Razlog tiči v tem, da se enostavno ne bo dalo prelisičiti človeške psihologije in prepričati voznike, naj bodo pozorni na vožnjo, držijo roke na volanu in ostanejo pripravljeni v vsakem trenutku prevzeti nadzor, ne glede na to, koliko opozoril jim servira na pol avtonomni avtomobil. In to bo pomenilo, da ko vozilo naleti na situacijo, ki jo bodisi prepozna kot neobvladljivo, ampak ni sposobno varno ustaviti, bodisi je sploh ne prepozna kot neobvladljive, se bo zadeva v primeru nepozornega voznika končala katastrofalno. Kljub temu, da bi (pozoren) človeški voznik ali voznik v ne-avtonomnem vozilu isto situacijo rešil brez problema.
In potem so tu še situacije, ko tudi povsem pozoren voznik kvazi avtonomnega vozila ne uspe reagirati pravočasno, ker se zanaša na to, da bo avtomobil sam odreagiral pravilno. Recimo, da že od daleč vidi betonsko pregrado na cesti, avtomobil pa ne daje nobenih znakov, da nima vsega pod nadzorom, in voznik smiselno predvideva, da se bo avtomobil brez problema izognil oviri in sledil spremenjenemu režimu prometa. Dokler mu sekundo pred trkom končno ne postane jasno, da avtomobil nima pojma, kaj počne, sam pa na tej točki kljub ročnemu posredovanju več ne more preprečiti trka.
Torej, čisto možno, da bodo kvazi avtonomna vozila uspešno preprečila cel kup napak in nesreč, ki jih povzročijo slabi in nepozorni vozniki. Čisto možno, da bodo odpravila večino lažjih nesreč, kot so recimo naleti od zadaj pri nizkih hitrostih, in se bodo razni Muski lahko hvalili z grafi upadlih aktivacij varnostnih blazin. Ampak v resnici bo smrtnih žrtev in hudih poškodb komot več, ker se bo pojavila povsem nova kategorija nesreč - takšne, ki bi jih pozorni vozniki sicer rešili brez problema, ampak se bodo zaradi nepozornih voznikov, uspavanih zaradi lažnega občutka varnosti in precenjevanja sposobnosti svojega vozila, končale katastrofalno.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

7982884e ::
takšne, ki bi jih pozorni vozniki sicer rešili brez problema, ampak se bodo zaradi nepozornih voznikov, uspavanih zaradi lažnega občutka varnosti in precenjevanja sposobnosti svojega vozila, končale katastrofalno.
zakaj pa rabis imet take nesrece? to je problem samo 3. nivoja avtonomnih vozil, ki si ne upajo prevzeti nadzora v ekstremnih situacijah - ceprav se to samo v nekaterih primerih.
avtonomno vozilo, ki bo v vsakem primeru, ko zazna prihajajoc trk, bremzalo, nima tega problema.
Recimo, da že od daleč vidi betonsko pregrado na cesti, avtomobil pa ne daje nobenih znakov, da nima vsega pod nadzorom
ampak zaznavanje je ze razresen problem avtonomnih vozil.
ni se v produkciji, je pa razresen v pred-produkciji. googlov waymo ni sans, da bo zgresil omembe vredno oviro, dokler ima napredne lidarje in kup druge sare na strehi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()

Magic1 ::
Seveda ni problem. Že danes lahko preurediš neko dirkališče, da ne rabiš talnih oznak, namesto tega daš neke senzorje/oddajnike. Prav tako lahko daš relativno enostavne senzorje/oddajnike v vse udeležene avtomobile. Avti bi lahko avtonomno po taki progi skupaj vozili v vseh razmerah brez problema. A realnost v praksi je popolnoma druga zadeva.
Simulirat 90% razmer ni problema, a zahtevnost proti 100% v realnosti raste eksponentno.
Simulirat 90% razmer ni problema, a zahtevnost proti 100% v realnosti raste eksponentno.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

vostok_1 ::
Zato pa vam pravim...da je lažje spremenit okolje, kot pa naredit avtomobil, ki dela v nekem nepredvidljivem okolju.
Izven ekstremnih naravnih nesreč in pešcev, kaj pa bi bilo takih dogodkov?
Enkrat ko vsi udeleženci v prometu znajo med seboj komunicirat, skoraj ni več možnosti nesreč.
Koliko od vas pa zna preživet v divjini in ekstremnih razmerah?
Bolj malo bi rekel...a kljub temu svet gre naprej.
Izven ekstremnih naravnih nesreč in pešcev, kaj pa bi bilo takih dogodkov?
Enkrat ko vsi udeleženci v prometu znajo med seboj komunicirat, skoraj ni več možnosti nesreč.
Koliko od vas pa zna preživet v divjini in ekstremnih razmerah?
Bolj malo bi rekel...a kljub temu svet gre naprej.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

thramos ::
No, na avtocesti se ni varno ustavljati. V nobenem primeru. Vsekakor je za nekaj magnitud bolje, kot ne ustaviti se, ampak je pa dalec od tega, da bi bilo varno.
Trenutno nimamo vozila, ki bi bilo sposobno ustaviti in obvoziti nek zastoj po plocniku ali po zelenici ob cesti. Redke situacije ampak povsem realne. Nabases otroke v avto, reces avtu naj jih pelje v solo, potem te pa mulc cez eno uro klice in pove, da stoji in caka, ker avto ne zna obvozit prometne nesrece ali pa dela na cesti. :)) Kako tak avto uposteva policaja, ki usmerja promet. Kaj naredi v Avstriji na AC, ko je kontrola vinjet? V Avstrijo grem mogoce enkrat na tri mesece ampak skoraj vsakic je vsaj v eno smer zaprta avtocesta in promet preusmerjen na pocivalisce, kjer kontrolirajo vinjete.
Bom vesel, ce me kdo popravi in pove, da Tesla (ali pa katerikoli drugi avto), taksne situacije dejansko zna zvoziti.
Vse res, ampak jaz takoj kupim avto, ki ne zna obvozit zastojev po pločniku, kontrol vinjet, policajev ipd. prevzame pa moje delo v 95, še bolje 99 % časa. Ker zadeve, ki si jih naštel, so v mojem primeru zelo redke.
Tako kot moj pomivalni stroj ne pomije vse posode, robotski sesalec ne posesa vsega, nekatere obleke nesem v čistilnico, lift pa včasih crkne in je treba peš, pa vseeno s pridom uporabljam vse našteto.

Unknown_001 ::
Zato pa vam pravim...da je lažje spremenit okolje, kot pa naredit avtomobil, ki dela v nekem nepredvidljivem okolju.
Izven ekstremnih naravnih nesreč in pešcev, kaj pa bi bilo takih dogodkov?
Enkrat ko vsi udeleženci v prometu znajo med seboj komunicirat, skoraj ni več možnosti nesreč.
Koliko od vas pa zna preživet v divjini in ekstremnih razmerah?
Bolj malo bi rekel...a kljub temu svet gre naprej.
Za popolno avtonomijo bo računalnik potreboval delovati v predvidljivem izoliranem okolju. Ampak v tem primeru je to isti drek kot da tračnce postavimo in uvedemo avtomatsko tramvaj/vlakovno linijo. Se pravi vozne površine ekstra vzdrževane in izolirane od okolice. Ne bota pločnik in črta dovolj. Trenutna prometna ureditev in cestno prometni predpisi se v veliki meri zanašajo tudi na predvidevanje nepričakovanega na podlagi opazovanja okolice. AI je tega sposoben le delno, da bo deloval 100% zanesljivo brez nesreč bo moral delovat v svojem peskovniku.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

jernejl ::
Vse res, ampak jaz takoj kupim avto, ki ne zna obvozit zastojev po pločniku, kontrol vinjet, policajev ipd. prevzame pa moje delo v 95, še bolje 99 % časa. Ker zadeve, ki si jih naštel, so v mojem primeru zelo redke.
Otroci tudi bolj redko skačejo pred avtomobile.
Tako kot moj pomivalni stroj ne pomije vse posode, robotski sesalec ne posesa vsega, nekatere obleke nesem v čistilnico, lift pa včasih crkne in je treba peš, pa vseeno s pridom uporabljam vse našteto.
Ja, ampak če sesalec ne posesa enega vogala in naslednji dan to opaziš ter saniraš, ne bo hudega. Če bo avto kaj spregledal, boš pa moral reagirati takoj, ne čez pol sekunde ali pa naslednji dan.

vostok_1 ::
Unknown_001 je izjavil:
Zato pa vam pravim...da je lažje spremenit okolje, kot pa naredit avtomobil, ki dela v nekem nepredvidljivem okolju.
Izven ekstremnih naravnih nesreč in pešcev, kaj pa bi bilo takih dogodkov?
Enkrat ko vsi udeleženci v prometu znajo med seboj komunicirat, skoraj ni več možnosti nesreč.
Koliko od vas pa zna preživet v divjini in ekstremnih razmerah?
Bolj malo bi rekel...a kljub temu svet gre naprej.
Za popolno avtonomijo bo računalnik potreboval delovati v predvidljivem izoliranem okolju. Ampak v tem primeru je to isti drek kot da tračnce postavimo in uvedemo avtomatsko tramvaj/vlakovno linijo. Se pravi vozne površine ekstra vzdrževane in izolirane od okolice. Ne bota pločnik in črta dovolj. Trenutna prometna ureditev in cestno prometni predpisi se v veliki meri zanašajo tudi na predvidevanje nepričakovanega na podlagi opazovanja okolice. AI je tega sposoben le delno, da bo deloval 100% zanesljivo brez nesreč bo moral delovat v svojem peskovniku.
Exactly. In mi je nejasno, zakaj na avtocestah še nimamo tračnic/magnetnih trakov!?
Ni zastonj, kar govorim, da ljudje prihodnosti ko bodo gledali nazaj, bo isto kot mi, ki gledamo nazaj na nekoč netlakovane, blatne, poscane in posrane ulice velemest.
V resnici si avtomobili in unpowered promet ne bi smeli deliti isto površino. Kolesarji, pešci, osli itd. morajo biti ločeni. In v razvitih državah to že počnejo.
Samo na balkanu zaostajamo, ker pri nas je bolj pomembno se kurčit sa novima kolama kot pa varno, hitro in zanesljivo pridet do željene lokacije.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

jernejl ::
Saj imamo pri nas tudi avtoceste in ceste, rezervirane za motorna vozila.
Če ti konjske vprege niso všeč, se pač voziš tam. Ali pa po tirih z vlakom.
Ne vem, v čem je problem. A bi morali do vsake hiše napeljati železnico, avtocesto, kolovoz, kolesarsko stezo in še pešpot... vsako posebej in ločeno drugo od druge?
Če ti konjske vprege niso všeč, se pač voziš tam. Ali pa po tirih z vlakom.
Ne vem, v čem je problem. A bi morali do vsake hiše napeljati železnico, avtocesto, kolovoz, kolesarsko stezo in še pešpot... vsako posebej in ločeno drugo od druge?

vostok_1 ::
??
Nimam pojma kaj si hotel povedat.
Ja, prinas tudi imamo delno ločeno, tam kjer je bilo kaj interesa.
Ne rabiš do vsake hiše, ampak predvsem tam kjer se pričakuje večjo udeležbo nemotoriziranega prometa.
Priznam ti pa, da v naši deželi, deželi redneckov, je zelo težko urejat prometno infrastrukturo. Ker pri nas velja, da dlje kot si od soseda boljše je.
Je to sicer dokaj preprosto rešit...enostavno zahtevaš, da si folk sam financira dostopno pot po vseh zahtevanih standardih. Ti garantiram, da bodo ljudje kaj kmalu opustili ta suburbano ruralen koncept prebivanja.
PS. Kot drugo, se držat hitrostnih omejitev na cesti, bi že marsikaj rešlo. To pa kot vemo je otročje lahka implementacija, ki pa kot kaže jo noben noče. Beri...primitivni balkanaci. (no offense do vseh kultiviranih balkancev seveda, niso vsi isti)
Nimam pojma kaj si hotel povedat.
Ja, prinas tudi imamo delno ločeno, tam kjer je bilo kaj interesa.
Ne rabiš do vsake hiše, ampak predvsem tam kjer se pričakuje večjo udeležbo nemotoriziranega prometa.
Priznam ti pa, da v naši deželi, deželi redneckov, je zelo težko urejat prometno infrastrukturo. Ker pri nas velja, da dlje kot si od soseda boljše je.
Je to sicer dokaj preprosto rešit...enostavno zahtevaš, da si folk sam financira dostopno pot po vseh zahtevanih standardih. Ti garantiram, da bodo ljudje kaj kmalu opustili ta suburbano ruralen koncept prebivanja.
PS. Kot drugo, se držat hitrostnih omejitev na cesti, bi že marsikaj rešlo. To pa kot vemo je otročje lahka implementacija, ki pa kot kaže jo noben noče. Beri...primitivni balkanaci. (no offense do vseh kultiviranih balkancev seveda, niso vsi isti)
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

BigWhale ::
Vse res, ampak jaz takoj kupim avto, ki ne zna obvozit zastojev po pločniku, kontrol vinjet, policajev ipd. prevzame pa moje delo v 95, še bolje 99 % časa. Ker zadeve, ki si jih naštel, so v mojem primeru zelo redke.
Tudi jaz. Ampak tak avto ne bo vozil mojih otrok v solo. Ali pa na mesto mene sluzil denarja s taksiranjem. :)

Unknown_001 ::
Ali pa na mesto mene sluzil denarja s taksiranjem. :)
Če bo denar šel tebi... i see no problem... but in fact, I do. Ljudje s stvarmi ki niso njihove ravnajo ko svinja z mehom. Na Japonskem recimo bi to šlo skoz, pri nas ne.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()

BigWhale ::

Unknown_001 ::
Ker pri nas velja, da dlje kot si od soseda boljše je.
To velja povsod. :)
A ni logično? Poglejte malo po drugih forumih kaj lahko nastane. 3 scenariji.
1. Na smrt skregana soseda ki si nagajata
2. Zlata sredina z neki jamranja mogoče mal dobre volje ob lepem vremenu
3. Hiperudomačeni sosedje, ki se na tvojem ozemlju kar razkomotijo zaradi "preveč" domačih odnosov, posledično tvoje privat ozemlje ni več privat.
Srednja varianta je golden match. Ostali dve sta pa ekstrema ki si ju ne želi nihče pri zdravi pameti. Ker pa nobena suituacija ni idealna je najbolj izbrat četrto, če ti je na voljo. It v neko vukojebino in rečt *ebite se vsi povrsti*
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

thramos ::
Ja, ampak če sesalec ne posesa enega vogala in naslednji dan to opaziš ter saniraš, ne bo hudega. Če bo avto kaj spregledal, boš pa moral reagirati takoj, ne čez pol sekunde ali pa naslednji dan.
Avtomobil bo moral spregledati manj in odreagirati hitreje, kot odreagiramo ljudje. Kar se glede na omejene človeške sposobnosti v primerjavi z sposobnostmi, ki jih zaenkrat kažejo recimo Tesle, ne zdi zelo daleč v prihodnosti. Nadzorovati (in reagirati) nekaj, ki je v veliki večini primerov boljše od tebe, pa itak ni smiselno.
Tudi jaz. Ampak tak avto ne bo vozil mojih otrok v solo. Ali pa na mesto mene sluzil denarja s taksiranjem. :)
Da bo kaj podobnega možno kmalu, trdi točno ena oseba v tej temi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()

WarpedGone ::
Da bo kaj podobnega možno kmalu, trdi točno ena oseba v tej temi.
Dej link na post, prosim.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Da bo kaj podobnega možno kmalu, trdi točno ena oseba v tej temi.
Dej link na post, prosim.
WarpedGone je izjavil:
Taksisti? Al kako to mislis?
Tesla Network
Musk on Tesla Network: "It's not Tesla vs. Uber, it's the people vs. Uber"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

Magic1 ::
Počasi je še on ugotovil, da bo zadeva celo za čudodelca še kar dolgo prezahtevna. Sej ni nič narobe, tudi najboljši se motijo. Celo večkrat, sam nategnjenim strankam/delničarjem pač ne smeš povedat. Je lažje imeti svoje besedišče in razlagati okoli, da imaš "avtopilota" (oziroma naprednejšo asistenco).
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

gensi ::
Počasi je še on ugotovil, da bo zadeva celo za čudodelca še kar dolgo prezahtevna. Sej ni nič narobe, tudi najboljši se motijo. Celo večkrat, sam nategnjenim strankam/delničarjem pač ne smeš povedat. Je lažje imeti svoje besedišče in razlagati okoli, da imaš "avtopilota" (oziroma naprednejšo asistenco).
Glede na vse videno, si je zares mogoče ustvariti mnenje, da ima Tesla ta trenutek najbolj dodelan sistem "avtopilota".
W1 je za večino nas v resnici frajer. On je si lahko omisli M3, večina komentatorjev pač ne. Torej lahko zapišemo: BRAVO W1!
Glede Tesle zapišem le, da upam, da bo podjetje uspešno.
Če nebi bilo Tesle, bi stari dinozavri še 20 let vneto trdili, da ni povpraševanja po EV.
Musku je uspelo narediti marsikaj kar ni do danes uspelo še nikomur pred njim, zato si zasluži vse spoštovanje!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gensi ()

vostok_1 ::
Predvsem je lahko sram minerjev, ki brez razloga sabotirajo pot.
Saj ne rečem, do neke mere je zabavno, pol pa postane monkey annoying.
Musk je le človek. Naredil in dela nekaj zelo impresivnih stvari in kot povsot...you have to break a few eggs to make an omlet.
Kako za kurac naj bi torej nek novopečenc vstopil na cutthroat trg avtomobilov z neko revolucionarno a riskantno tehnologijo? Še posebej ko so kupci danes zelo muhasti.
Pač moraš ustvarit nek hype in kak rok zamudit. It's just a reality of life.
Dokler ni zadaj neke zlobe ali grde preračunljivosti i'm fine with it. Bistveno bolj kot recimo google, ki služi z mojimi podatki, kljub temu da ne uporabljam njegovih storitev. Temu rečem piece of shit move.
Ne pa to, da nek odličen avto zamuja za eno leto. Kaj pa je eno leto v avtoindustriji? Nič. Niso ti to mobiteli prekleto. Pa še iPhone sestavljajo sužnji na kitajskem sredi noči po 2 urah spanja.
TL;DR
Vi se kregajte, ker mi je zelo zabavno brat, ampak vsaj upam da globoko v sebi znate kaj je prav.
Saj ne rečem, do neke mere je zabavno, pol pa postane monkey annoying.
Musk je le človek. Naredil in dela nekaj zelo impresivnih stvari in kot povsot...you have to break a few eggs to make an omlet.
Kako za kurac naj bi torej nek novopečenc vstopil na cutthroat trg avtomobilov z neko revolucionarno a riskantno tehnologijo? Še posebej ko so kupci danes zelo muhasti.
Pač moraš ustvarit nek hype in kak rok zamudit. It's just a reality of life.
Dokler ni zadaj neke zlobe ali grde preračunljivosti i'm fine with it. Bistveno bolj kot recimo google, ki služi z mojimi podatki, kljub temu da ne uporabljam njegovih storitev. Temu rečem piece of shit move.
Ne pa to, da nek odličen avto zamuja za eno leto. Kaj pa je eno leto v avtoindustriji? Nič. Niso ti to mobiteli prekleto. Pa še iPhone sestavljajo sužnji na kitajskem sredi noči po 2 urah spanja.
TL;DR
Vi se kregajte, ker mi je zelo zabavno brat, ampak vsaj upam da globoko v sebi znate kaj je prav.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

Magic1 ::
Tukaj bi verjetno večino govorili čisto pozitivno o Tesli, s kakšnimi pomisleki o določenih zadevah, če nebi bilo vernika W1, ki nam zagreni cel Teslin marketing s svojim posiljevanjem.
Magic

fpbs ::
Intel acquires Mobileye for a staggering $15 billion as the company is seen as potential winner in self-driving:
https://electrek.co/2017/03/13/intel-mo...
https://electrek.co/2017/03/13/intel-mo...

WarpedGone ::
Tukaj bi verjetno večino govorili čisto pozitivno o Tesli, s kakšnimi pomisleki o določenih zadevah, če nebi bilo vernika W1, ki nam zagreni cel Teslin marketing s svojim posiljevanjem.
Je smotano, že se ti konkstrukti sesuvajo v prah. Postaneš 'zagrenjen'...
Ko je mobileye še fural teslo, ga je blo treba prepovedat, danes je 'seen as potential winner'. Musk je medtem tega zmagovalca zbrcal v rit ... we can do better than that.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::
Evo zagrenjenci, še več grenčine:
Insurer offers Tesla cover--that gets cheaper the longer the car is in autonomous mode
Insurer offers Tesla cover--that gets cheaper the longer the car is in autonomous mode
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::
Če smo čist iskreni, je to startup zavarovalnica in si lahko privoščijo take poteze, ker če jih jutri ne bo, jih nihče ne bo pogrešal. Če bi to naredila kaka večja, pa bi potegnilo kar nekaj pozornosti.
Drugače pa marketing...
Pozitivno ja, ampak ne še skakat od veselja.
Drugače pa marketing...
Pozitivno ja, ampak ne še skakat od veselja.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

hammock ::
V Mariboru ob avtocesti (Petrolovo pocivalisce v Dogosah) se je odprl nov Tesla Supercharger, s sestimi polnilnimi mesti.
Idealna prilika za polnenje za turiste, ki poleti romajo na Hrvasko.
Idealna prilika za polnenje za turiste, ki poleti romajo na Hrvasko.