Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
nekikr ::
Ja, kaj pa ostali porabniki v hiši? Ali je ta krasni napredek zdaj tudi to, da vmes, ko polnimo avto, ne smemo kuhati večerje, prati perila ali sesati? To pa je napredek, ja.
tomy5 ::
Okapi ::
Standardna obračunska moč 10 kw je očitno premajhna, če hočeš poleg polnjenja avtomobila še pralni stroj in pečico uporabljati (in tv in hladilnik in vse ostale reči, ki so vklopljene ponoči).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
noraguta ::
Ja, kaj pa ostali porabniki v hiši? Ali je ta krasni napredek zdaj tudi to, da vmes, ko polnimo avto, ne smemo kuhati večerje, prati perila ali sesati? To pa je napredek, ja.
Zakaj ne bi smel tega delat ? Maš prešvoh priključek ?
Ustrezna priključna moč se višje obračuna.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Magic1 ::
Zanemarljivo za nekatere. 10kW stane 19€ mesečno, naslednja moč je 22kW, ki te stane 40€ na mesec. Sam če imaš za Teslo, nimaš kaj jokat za dodatnih 21€ na mesec. Hehe niso na koncu poceni teli Ev-ji, tudi če bi bila baterija zastonj, čak da začne država še trošerine pobirat.
Magic
nekikr ::
Saj ni treba, da imaš Teslo. Čez 5 let boš imet pač nek X EV in boš rabil višjo priključno moč. Še Država pristavi piskrček za cestno-kilovatni cent, pa bo to to. 7-10kW je danes ravno prav, pa nimamo ogromnega odjemalca, kot je EV. Naslednji je 22kW. Pri kakšnem Boltu za 30k€ pa dodatnih 40€ na mesec ni več tako majhen strošek (brez cestno-kilovatnega centa ali ekvivalenta).
vostok_1 ::
3x25A je 10kW priključna moč??
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
fpbs ::
THE GROUNDBREAKING CHEVROLET BOLT EV IS THE CAR OF TOMORROW. TODAY.Chevy changes the game. Again.
http://www.motortrend.com/news/chevrole...
http://www.motortrend.com/news/chevrole...
kow ::
Od "groundbreaking" avtov se ne zasluzi denar :D Dokler jih letno ne nastepajo nekaj 100k, od tega ne bo profit.
WarpedGone ::
I wonder if an ICEv will ever win MT Car of The Year again...
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Ne vem, če sem že kdaj v življenju kupil avto leta (oz. še nikoli nisem kupoval vozila zaradi te titule).
P.S.: je pa res, da sedaj pri nakupu EV vsak "nasvet" prav pride.
P.S.: je pa res, da sedaj pri nakupu EV vsak "nasvet" prav pride.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Magic1 ::
3*25A je čisto zadosti še za Model S čez noč polnit.
Seveda je v kolikor imaš to namenjeno samo za Teslo.
Magic
WarpedGone ::
Zakaj 5kW za avto ni dost?
50kWh na noč, 250km zaloge zjutri.
50kWh na noč, 250km zaloge zjutri.
Zbogom in hvala za vse ribe
vostok_1 ::
Bolt....vse lepo in prav, ampak zunanji dizajnerji bi morali "walk the plank". Ogaben dizajn.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Magic1 ::
WarpedGone je izjavil:
Zakaj 5kW za avto ni dost?
50kWh na noč, 250km zaloge zjutri.
Popolnoma dovolj dokler ne vklopiš preveč stvari na posamezno varovalko in ti skuri pancerko. Potem pa pokličeš elektro in alternativni prevoz za nasljednji dan. Nimajo ljudje 10kW moči, zato da imajo 5kW lufta za bodoči EV.
Magic
nekikr ::
No ja, čez noč bi že šlo, takrat pač ne pečeš in sesaš. Ampak, pismo, takoj zjutraj potem v garažo in odklopiti avto, da lahko zaženeš savno ali pralni stroj ali indukcijo. Ja, res je hud napredek to. Pač, potrebuješ 22kW in ustrezno plačaš. Še vedno se najrž račun izide, do cestno-kilovatnega centa ali česa podobnega.
vostok_1 ::
No ja, čez noč bi že šlo, takrat pač ne pečeš in sesaš. Ampak, pismo, takoj zjutraj potem v garažo in odklopiti avto, da lahko zaženeš savno ali pralni stroj ali indukcijo. Ja, res je hud napredek to. Pač, potrebuješ 22kW in ustrezno plačaš. Še vedno se najrž račun izide, do cestno-kilovatnega centa ali česa podobnega.
Predvidevam, da nisi še slišal za čudo moderne tehnologije...rele+timer?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
J.McLane ::
Čudo moderne tehnologije pozna Smart EVSE, ki se real time prilagaja ostalim porabnikom na priključku. Je strošek, ampak sigurno manjši kot plačevat za 22 kW priključno moč vsak mesec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
WarpedGone ::
Če ponoč nucaš par kilowatov za XY, avtu pač naštimaš da vleče tolk kot je še frej, poljubno nizko, tudi pod 10A. Avto nastavitev veže na GPS koordinate.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
vostok_1 ::
Guess what's wrong?
I'll tell you what. Dejstvo, je da vsa današnja infrastruktura laufa na zastarelih modelih in konceptih. Ni prilagojena za prihodnost, kjer bo učinkovitost in fleksibilnost prioriteta. Narejena je bila v post WW2 obdobju, kjer so mislili, da nebo nima limita. (well, it doesn't but be fucking real about it).
Mi se pač kregamo, kako na našega starega osla montirat avspuh, da bo delal malce bolje. Dejstvo je, da pač žal moramo osla zamenjat za kaj novejšega.
edit: ups, wrong link
PS. To be honest...nekoč tudi niso imeli vseh tehnologij na voljo kot imamo danes.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Unknown_001 ::
Guess what's wrong?
I'll tell you what. Dejstvo, je da vsa današnja infrastruktura laufa na zastarelih modelih in konceptih. Ni prilagojena za prihodnost, kjer bo učinkovitost in fleksibilnost prioriteta. Narejena je bila v post WW2 obdobju, kjer so mislili, da nebo nima limita. (well, it doesn't but be fucking real about it).
Mi se pač kregamo, kako na našega starega osla montirat avspuh, da bo delal malce bolje. Dejstvo je, da pač žal moramo osla zamenjat za kaj novejšega.
edit: ups, wrong link
PS. To be honest...nekoč tudi niso imeli vseh tehnologij na voljo kot imamo danes.
Kaj bi pa ti genjalc odkril? Toplo vodo?
Kot da elektromotor je pa nekaj novega? Džizs krajst dej spizdite v svoje brloge fantazirat kakšno znanstveno fantastiko bi po vaših strokovnih ocenah že mogl imet. Mislm, glava me začen bolet ko ven mečete take... Pa si sami doma boljše nareidte, če znate. Ooops... potrebuješ inženirska znanja, ah sj inženir itak danes ni nič več vreden.
NAJLAŽJE JE VIHAT SVOJ JEBEN NOS PO ZRAKU PA ČEZ DRUGE ŠINFAT!
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Magic1 ::
Hehe. Avione tudi moramo spremeniti, so že 65 let "isti". Mogoče take nadzvočne. 747 je že 50 let star
Magic
pegasus ::
Ja, naslednja generacija avionov je že v virtualnih vetrovnikih, ne skrbi. Bodo popolnoma drugačni od tega, kar si sedaj navajen. In ne, ne bodo nadzvočni. Ker ekonomisti ne znajo zrihtat računice
jernejl ::
Dejstvo, je da vsa današnja infrastruktura laufa na zastarelih modelih in konceptih. Ni prilagojena za prihodnost, kjer bo učinkovitost in fleksibilnost prioriteta.
Učinkovitost recimo pomeni, da zapravim 5 minut časa za to, da avto z gorivom napolnim za 1000km. In se potem cel mesec vozim naokrog.
Če bi imel električni avto, bi moral dvakrat tedensko svoj prosti čas preživljati v lokalnem nakupovalnem centru, da bi ga napolnil za naslednje tri dni.
Stvar bo seveda drugačna, ko bomo prebivalci mest imeli polnilne postaje pri vsakem parkirnem boksu. Ampak nisem preveč optimističen, da se bo to v kratkem zgodilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Unknown_001 ::
Ja, naslednja generacija avionov je že v virtualnih vetrovnikih, ne skrbi. Bodo popolnoma drugačni od tega, kar si sedaj navajen. In ne, ne bodo nadzvočni. Ker ekonomisti ne znajo zrihtat računice
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Gregor P ::
Kot kaže bodo kradljivci elektrike v prihodnosti dobili nov zagon
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Če ponoč nucaš par kilowatov za XY, avtu pač naštimaš da vleče tolk kot je še frej, poljubno nizko, tudi pod 10A. Avto nastavitev veže na GPS koordinate.
No, tole je potem rešitev, nisem vedel, da ima vgrajeno.
fpbs ::
WarpedGone ::
Še mal kislega grozdja:
Js bi tut mel kak softver apdejt za moj dizl kurnik, ki bi iz njega spustu kak dodaten konj...
Pa lahk kvečjemu plačam kakih 500 EUR da nek random garažist iz mašine potegne vsaj tolk kot piše v prometni, da bi morala dat ven sama po sebi (pa iz nekih sumljivih razlogov, da ~10% manj) ...
Js bi tut mel kak softver apdejt za moj dizl kurnik, ki bi iz njega spustu kak dodaten konj...
Pa lahk kvečjemu plačam kakih 500 EUR da nek random garažist iz mašine potegne vsaj tolk kot piše v prometni, da bi morala dat ven sama po sebi (pa iz nekih sumljivih razlogov, da ~10% manj) ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
VW rastura s temi softwear "update-i" za njihova vozila že leta kot kaže
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
M-XXXX ::
Js bi tut mel kak softver apdejt za moj dizl kurnik, ki bi iz njega spustu kak dodaten konj...
Pa lahk kvečjemu plačam kakih 500 EUR da nek random garažist iz mašine potegne vsaj tolk kot piše v prometni, da bi morala dat ven sama po sebi (pa iz nekih sumljivih razlogov, da ~10% manj) ...
Moja je dala (po parih letih, ni bila nova merjena) 171 (al pa celo 173), tako da je ob "rojstvu najbrž kar pravilno dala od sebe :)
je pa res, da je to čisto offtopic :P
LuiIII ::
Jaz se pa sprašujem kako neki je imeti EV in še toplotno črpalko pozimi? Seveda je 25A premalo za kolikor toliko razumno uporabo EV. Vemo tudi da pozimi EV izkoristek kar konkretno pade.
Nikec3 ::
Jaz se pa sprašujem kako neki je imeti EV in še toplotno črpalko pozimi? Seveda je 25A premalo za kolikor toliko razumno uporabo EV. Vemo tudi da pozimi EV izkoristek kar konkretno pade.
Jaz računam, da bodo imele nove hiše/stanovanja slej kot prej posebno "linijo" za polnjenje EV-jev. In še obdavčili ti jo bodo lahko ločeno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
nekikr ::
Jaz se pa sprašujem kako neki je imeti EV in še toplotno črpalko pozimi? Seveda je 25A premalo za kolikor toliko razumno uporabo EV. Vemo tudi da pozimi EV izkoristek kar konkretno pade.
Jaz imam 11kW toplotno črpalko, dnevna poraba je pa trenutno med 20 in 25kW, torej 1kW na uro v povprečju. Pri -15°C bo najbrž drugače, ampak za tiste tri dni me ne skrbi. Predvidevam, da je torej dovolj, če bi bil še EV v hiši (pa si ponoči narediš urnik, da je toplotna izklopljena 2x po 2 uri, takrat pa EV črpa maksimalno). Ni ravno napredek, no...
Gregor P ::
IMO To je daleč preveč "razmišljanja" za navadnega potrošnika.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Res je navaden potrošnik bo začel razmišljat potem ko mu bo pancerko ven vrglo.
Saj v teoriji je 3x25A dovolj za TČ, dve kuhinji in 3 EV, problem je ker porabe ne moreš povprečiti na 24 ur, ampak so v porabi špice, zato pri nas pride v poštev samo neka SmartEVSE varianta, ki bo trem EV zagotovila povprečno 30 kWh/dan (vsak naredi 20k km/letno) in seveda dovolj velika baterija, da bo ostal buffer od daljših vikend poti.
Saj v teoriji je 3x25A dovolj za TČ, dve kuhinji in 3 EV, problem je ker porabe ne moreš povprečiti na 24 ur, ampak so v porabi špice, zato pri nas pride v poštev samo neka SmartEVSE varianta, ki bo trem EV zagotovila povprečno 30 kWh/dan (vsak naredi 20k km/letno) in seveda dovolj velika baterija, da bo ostal buffer od daljših vikend poti.
stjan ::
hm, kot pišete si predstavljam, da bo imel EV navaden kabel, tako kot recimo sesalec in ga boš samo vklopil v navadno vtičnico.
Že sedaj imajo naprave posebne polnilce ki uravnavajo polnjenje in nadzirajo baterije. Ko bo zadeva tako daleč da bodo EV v vsaki hiši boš zraven dobil primeren polnilec, ki bo nadziral celotno porabo hiše in varovalke ne bodo pregorevale.
Že sedaj imajo naprave posebne polnilce ki uravnavajo polnjenje in nadzirajo baterije. Ko bo zadeva tako daleč da bodo EV v vsaki hiši boš zraven dobil primeren polnilec, ki bo nadziral celotno porabo hiše in varovalke ne bodo pregorevale.
LuiIII ::
Ha ha elektrika ne deluje po povprečju! Če imaš 25A max. potem ti bo ob npr. 25.5A vrglo vse ven. No npr. imaš prižgan pozimi pralni stroj, toplotno črpalko, nekaj IT opreme, hladilnik in skrinjo in še nekaj malenkosti. Nagradno vprašanje je koliko ti pri -10°C ostane do 25A, ko vse našteto deluje? Bo dovolj za polnenje EV in se boš zjutraj lahko odpeljal z 90% polno baterijo? Bo lokalno elektro omrežje preneslo da bo vsak lahko cuzal 25A? Odvisno seveda od tega v kakšnem objektu in kje stanuješ a za povprečno stanovanjsko hišo, tudi približno ne.
Druga pereča zadeva na katero se ne misli je obremenjenost omrežja in predvsem cena elektrike, ko bo delež EV vozil znaten. Ob vedno večji prisotnosti toplotnih črpalk za ogrevanje, danes niti pod razno nimamo toliko elektro proizvodnjih kapacitet, da bi pokrivali porabo EV ob njihovem znatnem deležu. Zaradi tega se mi zdi, da mora biti vpeljava EV postopna in relativno počasna, tako da ji proizvodnja električne energije lahko sledi.
Druga pereča zadeva na katero se ne misli je obremenjenost omrežja in predvsem cena elektrike, ko bo delež EV vozil znaten. Ob vedno večji prisotnosti toplotnih črpalk za ogrevanje, danes niti pod razno nimamo toliko elektro proizvodnjih kapacitet, da bi pokrivali porabo EV ob njihovem znatnem deležu. Zaradi tega se mi zdi, da mora biti vpeljava EV postopna in relativno počasna, tako da ji proizvodnja električne energije lahko sledi.
J.McLane ::
V svoj post lahko kar nadomestiš EV s TČ, ker množičnost TČ je kar velika, poraba pozimi pa še večja kot bo pri povprečni kilometrini porabil EV.
Naša TČ je pri povprečno -5° čez cel dan pokurila 50 kWh, povprečni EV s povprečno kilometrino bo pokuril manj kot 10 kWh dnevno.
Zakaj Slo omrežje ni počepnilo, za novo leto 2015, ko so bile nizke temperature?
Naša TČ je pri povprečno -5° čez cel dan pokurila 50 kWh, povprečni EV s povprečno kilometrino bo pokuril manj kot 10 kWh dnevno.
Zakaj Slo omrežje ni počepnilo, za novo leto 2015, ko so bile nizke temperature?
nekikr ::
Zato, ker se iz muhe dela slona. Omrežje pač ni tako, da dodatni trije hladilniki kar onesposobijo celo Slovenijo, Svet in širše, kot se paničari. Nekaj 10.000 EV za Slovenijo že sedaj ni čisto noben problem in nobene potrebe ni, da bi jih uvajali po 5 na leto, ker kar je več je pa že preveč.
Utk ::
Zaradi tega se mi zdi, da mora biti vpeljava EV postopna in relativno počasna, tako da ji proizvodnja električne energije lahko sledi.
No shit, Sherlock. Pa ti veš, da če bi od jutri naprej prodajali samo še električne avte, bi trajalo 20 let, da se vsi avti nadomestijo z električnimi? In če je od jutri naprej 50% novih avtov električnih, traja 20 let, da pridemo do 50% vseh avtov?
Če pa recimo traja 10 let, da pridemo do 100% novih električnih avtov, kar je že kar optimistično, bi trajalo cca. 20 let do 2/3 vseh avtov, in 30 let do vseh.
V tem času, 20-30 let, so zgradili praktično vse elektrarne in omrežje kar ga imamo danes, vsaj v Sloveniji, če ne kar v Evropi, zdaj ga je pa problem v 30 letih povečat za 30%?
Magic1 ::
Sej počepnilo nebo, sam ko bo veliko ljudi dal zahtevo za povečanje moči iz 10kW na 22kW, te bodo preprosto zavrnili z utemeljitvijo, da potrebujejo ojačat dovod. Potem bo pa na tebi, da se boš jahal izkoristit vsak W, ne da bi kakšne pancarke skuril in čakal, da napeljejo nove vode.
Se je treba zavedat, da je rast novih TČ kar konkretna v zadnjem času in se bo še vedno bolj rasla. EV-ji so in bodo še nekaj časa bolj mali problem, saj gre prodaja v zelo majhnih količinah.
Se je treba zavedat, da je rast novih TČ kar konkretna v zadnjem času in se bo še vedno bolj rasla. EV-ji so in bodo še nekaj časa bolj mali problem, saj gre prodaja v zelo majhnih količinah.
Magic
fpbs ::
Zadeva sploh ni tako komplicirana, kot si nekateri zamišljate. Na vhodu varovalk meriš hišno porabo za vsako varovalko posebej in potem ti ta EVSE na osnovi te porabe dovoljuje polnenje EV za vsako fazo posebej, do mere, da ne preobremeniš dovoljene moči.
Magic1 ::
Seveda ni problem, samo stalo te bo (verjetno ne malo) in včasih ne bo baterija zadosti napolnjena zjutraj in se boš na šihtu jahal s priklapljanjem na štrom.
Magic
fpbs ::
Tudi jaz imam TČ 11kW, pa se do sedaj še nikoli ni vklopila na nočno nastavljeno temperaturo, edino za gretje sanitarne vode.
Glede omrežja, bi bilo pa potrebno najprej omejit nočno razsvetljavo, ki v 90% služi za razsvetljavo vesolja.
Glede omrežja, bi bilo pa potrebno najprej omejit nočno razsvetljavo, ki v 90% služi za razsvetljavo vesolja.