» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
241 / 1230
»»

-valvoline- ::

Teb se vedno ni jasno in ne mores dojet da ce se ukinejo subvencije bodo EVji spet pristali na smetiscu zgodovine.
Upam da bodo na norveskem res cimprej ukinili vse subvencije in beneficije, ter EVje primerno obdavcili za vsak prevozen km. Da vidimo kaksne bodo potem prodajne stevilke.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Ker avta za 100k ne bo nihče kupu, tistega za 95k pa takoj.

Osebno sm možno za ukinitev vseh subvencij, tudi tistih na LPG.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Ker avta za 100k ne bo nihče kupu, tistega za 95k pa takoj.

Osebno sm možno za ukinitev vseh subvencij, tudi tistih na LPG.

Za LPG ni nobenih subvencij. Ce men vprasas je 100x bolj pametno subvencionirat CNG omrezje in vgradnja CNG sistemov kot pa preseravanje z dragimi igracami.

WarpedGone je izjavil:

Ker avta za 100k ne bo nihče kupu, tistega za 95k pa takoj.

Osebno sm možno za ukinitev vseh subvencij, tudi tistih na LPG.

Norveski proracun je samo v enem letu na zgubi cez 500 milionov evrov zarad preseravanja z EVji.
.......................................
The current incentive scheme has been in place since 2012, but it came under criticism last year when sales of the Tesla Model S, a luxury sedan, soared and the budget lost 3 to 4 billion crowns ($380 to $510 million) in expected revenue.
................................
Kje so se subvencije za brezplacno uporabo avtocest,parkirisc in zastojnsko voznjo na elektriko.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Za LPG ni nobenih subvencij.

Kaj pa je nižja trošarina druzga kot subvencija?
Če to ni subvencija potem tudi nižje dajatve na EV niso subvencija.

Evo ti subvencije (po tvoji definiciji kaj je subvencija) v vsakem litru LPG:
Q Max 95:
Prodajna cena brez dajatev: 0,51486 €
Prispevek: 0,00600 €
OVE: 0,00916 €
Trošarina: 0,50310 €
Okoljska dajatev CO2: 0,04147 €
DDV: 0,23641 €
Q Max LPG:
Prodajna cena brez dajatev: 0,43420 €
Prispevek: 0,00909 €
OVE: 0,00724 €
Trošarina: 0,07242 €
Okoljska dajatev CO2: 0,00000 €
DDV: 0,11505 €


"Surov bencin" je le ~20% dražji od "surovega LPG". Vso dodatno razliko v ceni naredi država, ko pogleda stran ko ji je treba prispevat njeno.
Če bi bil LPG enako obtežen (i.e. brez teh tvojih subvencij", bi bil liter LPG okrog 1,2 EUR.

Porihtaj že enkrat svoje koncepte da ne bodo tako zelo skregani sami s sabo. Dolgočasno nabijaš ene in iste idiotizme.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Na lpg se vedno placam 20c dajatve na liter goriva. Ce bi biv subvencioniran kot pravis ddvja in trosarine sploh ne bi bilo, dobu bi zastojn vinjeto,zastojn parking vsepovsod, ne bi placal letno cestno takso itn. Sounds nice ane.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

lpg je "subvencioniran", samo ne v taki meri kot EV ponekod...

če pa začnes lpg enako otežit z dajatvami kot benz, pa zgine _takoj_
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

-valvoline- ::

hojnikb je izjavil:

lpg je "subvencioniran", samo ne v taki meri kot EV ponekod...

če pa začnes lpg enako otežit z dajatvami kot benz, pa zgine _takoj_

Hehe, EV se prej. V primeru fer obravnave seveda.

Zgodovina sprememb…

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:


Ja, s tem se tolažijo veliki ICE dinozavri. Kako je to težko in še dolgo nebo. Ampak ne vidijo da gledajo skozi oči bencina. Že vsaj 70 let ima vsaka hiša električni priključek. Polovica obstoječih garaž tudi. Pa kaj potem če je samo 3kW, avto ma čas celo noč da se nakaplja nekaj skupaj. Če hočeš več, nabaviš več. Ko bo folk to skapiral, bo end-game za bencin in za stare dinozavre ki stavijo "tega še X let ne bo".

Tesla enostavno postavlja svoje lastno omrežje, ki že danes zadošča za potovanje kamorkoli po evropi. Doma filaš na lastnem priključku, če ne v hiši pa v garaži.

Saj se delno strinjava.
Da se marsikaj, ampak ta sistem še ni in place.
Ne more se zgoditi digitalna fotografija (v roku 5 let praktično popolna menjava tehnologije), lahko se zgodi počasna tranzicija
kjer je 10-20% delež EV v roku deset let že kar solidna reč. EV kot standard pa recimo v roku 20-30 let.

In napisal si točno to, kar mislim tudi sam. Marsikatera firma ima praktično vse pripravljeno, samo čakajo na boljšo infrastrukturo, večje subvencije in velik mainstream zagon. To stane največ, in zakaj bi trošil lastna sredstva, če se drugi lahko izpostavljajo?

Zakaj se naciwagni in podobni ICE majstri ne spravijo resno k EV ne vem, sumim da nočejo in-house kanibalizacije bolj profitabilnih ICE modelov, lahko pa tudi, da imajo dober market research, in vedo da bi za električnega BMW 7 bilo premalo kupcev pri ceni standardne 7-ke + 30k EUR za baterijo in ojačano šasijo in ojačano podvozje, ipd ... Lahko bi edino zamenjali komplet serijo, ampak to je pa risky, ker cena bo konkretno višja, konkurenca se jim bo pa z dizli smejala. Tesla ima morda primerljivo ceno z bolj dragimi sedani, ampak kvalitete pač nima, in to še vedno stane.

WarpedGone ::

Zakaj se naciwagni in podobni ICE majstri ne spravijo resno k EV ne vem,

Grdi fakt je, da nimajo pojma o pojmu. Težko verjet ampak že nekaj časa je edina reč katero te velike firme obvladujo z lastnim znanjem - ICE mašina. Vse ostalo na avtu je outsourcano dobaviteljem. In ko znanje o ICE mašinah postane neuporabno, kaj jim še preostane?

Priporočam: Marc Tarpening, od med 53 in 55 minuto.


Sej u bistvu vidiš kako se spravljajo - električne pogonske sklope kupujejo na trgu pri raznih UQM, brusa, delphi in podobno. Nekateri kr direkt pri tesli. Redki so, ki so vrg RD denar v ground up razvoj lastnih električnih pogonskih sklopov.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Mnja, outsourcing ni ravno nova stvar.
Atmosferski motorji so stari 120 let, turboti 60 let, CR pa 30 let.
Nekega ground up razvoja efektivno več ni.
Kar ICE počno so minimalni inkrementalni popravki desetletja starih tehnologij, oziroma v primeru CR-a je kar cel tech outsourcean (Fun trivia fact, CR je razvil FIAT v 80ih, prodal tech Boshu, ta pa ga licencira praktično vsem avto firmam na svetu).
Na drugi strani poglej male turbo mlinčke. V samem bistvu je to zelo stara reč, samo očitno se ni splačala do pred kratkim.
Sem prepričan da je z EV podobno. Tech je znan in na voljo, samo njim se še ne splača dovolj.

WarpedGone ::

EV je več kot le elektromotor. Če ne rineš v hude cifre je stvar simpl. Zakomplicira se pri baterijah, ki so glavna omejitev. Tle pa resnega knowhowa izven tesle praktično ni. Ker je tesla edini ki stvar rine v 8 let garantirane življenske dobe in 500km dosega za čimmanj denarja. Za kaj tazga je treba poznat ogromno grdit detajlov o baterijah, what to do and what not to do. Nista za brezveze toyota in mercedes kupovala teh baterij. Pred desetimi leti ni noben proizvajelc baterij svojih izdelkov sploh testiral v takih okoljih, kaj šele da bi znal napovedat kako se bodo obnašale. So bila poročila ko so pri tesli testirali zadeve in jih nosili nazaj proizvajalcem naj nehajo prodajat bučke. Stvari so pripeljal tako daleč da je trenutna kemija v panasonicovih celicah teslin recept. Če hočeš torej met ev primerljiv, moraš ali vložit primerljivo mnogo v razvoj da spesniš recept za baterije al pa baterijo kupt tam kjer jih że majo - tesla. Toyota je sla na vodik,ker jim tesla ni vec pripravljen odstopljat celic za elektricne rav4. Lastnega znanja nimajo, celice na prostem trgu so pa precej zanic. Glej kaj se dogaja z leafom in kapaciteto v neoptomalnih temperaturah.
ObstJa tud možnost da prodajaš stvari, ki so mnogo slabše in jih našmninkaš da to komu ni tlk očitn. Kak i3 recimo.

Na koncu dneva nobena rč ni simpl, če jo moraš narest ornk. Tle je tut del razloga da večino teh novih zadev sploh ne morš kupt ampak je možn sam leasing. Enostavno ne obvladajo dovolj zadev da bi lahk dal normalno garancijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Na tej stopnji se težko govori o tem kaj drugi ne znajo, ker je realnost lahko, da se drugi zaenkrat še nočejo v to poglabljat, ali jih bo zaradi tega povozila konkurenca bomo pa debatirali čez nekaj let.

Da tudi drugi znajo narediti dovolj dobre baterije je pa kar nekaj dokazov, ne bom rekel da so finančno zadovoljive, ampak dovolj dobre pa verjetno so.
- Chevy Volt - minimalen upad kapacitete, vodno hlajenje, obremenitve do 6C
- Prius Plug-in - minimalen upad kapacitete, zračno hlajenje, obremenitve do 8C
- i3 - se mora še dokazat, ampak dvomim da je slabše kot Leaf
- VW - se mora še dokazat, ampak dvomim da je slabše kot Leaf

WarpedGone ::

>> da se drugi zaenkrat še nočejo v to poglabljat
To bi morda držalo za tiste, ki se z zadevo sploh niso ubadal. Kdor se je spustu prodajat zadevo pod svojim imenom, se je z zadevo ubadal maximalno,kot je mislu da si lahko privošči. BMW se je kr fejst poglablal, pa je naredu kar je naredu. Nekateri so zgruntal da je problem pretežek in so rešitev kupl. Drugi so rekl da problema ni in prodajajo Leafe. Je pa res, da slabše kot Leaf je že skor 'težko'.
Vseeno obstaja par 'šur thing' zadev, ki so dobre tudi če ne obvladaš vseh drugih detajlov - aktivni nadzor nad temperaturo celic i.e. aktivno hlajenje in aktivno ogrevanje. Ampak tle se hec šele začne. Kako hitro lahk celice filaš, prazniš, kako in kdaj jih balansiraš, ...

Kako točno v serijskih hibridih pogruntaš kolk % upada kapacitete ma tvoja baterija?
Ja, polovico boš opazu, ampak 5%? Ker se bo ICE vklopu 5 sekund prej kot bi se sicer?
Al so baterijo vzel vn in jo praznili v kontroliranih pogojih da so ugotovili "minimalen upad kapacitete"?
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Volt ima baje za EV na voljo okrog 10 kWh od skupnih 16 kWh, skupen SOC se v % da spremljat preko OBD, baje da to okno 10 kWh čez čas začne predstavljat večji SOC, ampak eden od uporabnikov je po 3 letih in 77k km nameril okrog 2% večjo uporabo SOC-a:
http://www.alter.si/tabla/showflat.php?...

WarpedGone ::

Volt torej uporablja le ~60% kompletne kapacitete baterije oz. SOC vedno drži med 20% in 80%.
To je drug standardni 'trik' kako podaljšat življensko dobo baterije. Ampak ta trik špila v hibridu, je pa zelo 'drag' v čistem EV, kjer nucaš zadnje Wh za še nekaj možnih prevoženih kilomterov. Boš vgradil in zaračunal 60kWh baterij in dovolil uporabo le 40Wh zato da bo stvar mela neko normalno življensko dobo?

Volt z uporabo le 60% SOC dosega primerljivo življensko dobo kot tesla, ki na zahtevo dovoli uporabo ~95% kapacitete. Tut tesla se poslužuje podobnega trika ampak je ta 'mehek'. Po defaultu se filanje ustavi na 80% SOC, šele na zahtevo voznika gre lahko na 100%. Ampak ker je dosega tudi pri 80% SOC, je polnjenje višje redkost in baterija živi dlje.

Pa smo še vedno le pri 'grobih' trikih, ki sami po sebi še vedno ne zadostujejo za 8 let garantiranega delovanja. Premaknejo smrt iz 2 na 5 let al kej podobnega, potem pa na sceno stopijo bol skriti in dragi triki, kot so dodatki v kemiji baterije, polnilni in praznilni protokoli, etc. Hard and unkown stuff.

Ampak pod črto, ja GM je tle naredu domačo nalogo. Kar težje trdimo za Nissan.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Ni čisto res ker pri hibridu moraš obdržati še nekaj zaloge za hibridni način, če imaš ICE z manj moči kot zmore v EV potem si te zaloge moraš narediti malo več, sicer hitro uporabnika doleti napis "Propulsion Power is Reduced".

Drugače pa ima Tesla še vedno bolj predimenzionirano baterijo kar se dnevne uporabe tiče (1000 ciklov pomeni ~380k km), torej glede na 85 kWh vs Voltovih 16 kWh, se v življenjski dobi prevozi bistveno več na kWh baterije pri Voltu, pa čeprav se daljše relacije opravi na bencin. Iz stališča omejene in drage proizvodnje baterij se zdi PHEV kot dokaj dobra rešitev za rajo, seveda če bi se avto zasnovalo okrog tega da je PHEV, ne pa da je prtljažnik poln baterij.

WarpedGone ::

Iz stališča omejene in drage proizvodnje baterij se zdi PHEV kot dokaj dobra rešitev za rajo, seveda če bi se avto zasnovalo okrog tega da je PHEV, ne pa da je prtljažnik poln baterij.

Kaj ti nuca PHEV, če maš le par kWh (da prtljažnik ni poln) baterij?
V življenski dobi avta, ti prihranjen bencin ne pokrije cene polnilca. Ubadanje s filanjem 3kWh, s katerim boš prevozu tistih 10km tudi ne.
Par kWh baterij ima hkrati mizerno moč, kar pomeni da mora bit ICE sam po sebi ornk stroj. In se pelješ v nonsese. Kar PHEV sam po sebi tudi je.

PHEV je mel neki smisla 20 let nazaj, danes ne več. Nared ornk ICE, kjer se hecanje s štromom konča pri StartStop sistemu, električnem servu in vklopu alternatorja ko dvigneš nogo s plina. Ergo nucaš namest 60Ah kak 80Ah akumulator, da se takšne hece večinoma lahko pokrije. Dodaj turbino da mal dvigneš učinkovitost običajne vožnje in si končal.

Na drugi strani pa vzemi ornk kup baterij in se losaj ICE kompletno. Ornk ice mašina z vsemi podpornimi sistemi pride čez 200kg. To je že lep kup baterij. Stisneš zobe in jih dodaš še 200, pa si že na ornk EV s spodobnim dosegom.

Komplet baterija v Model S vaga manj kot 600kg - iirc je cifra 594kg. Nekaj več kot ICE pogon v dimenzijsko primerljivih avtomobilih a nič absurdno veliko.
Je le kup jamranja kako je Model S težek, ampak vseeno po stabilnosti in performansah poseka praktično vse podobno. Razmišlja se s stališča ICE vozil, kjer je tipično masa višje in več mase pomeni več nagibanja in nihanja vozila, ergo slabše vozne lastnosti. Tipično majo ICE zadeve večino mase v nosu kar je sped bad po definiciji. EV ma lahko maso v centru kar na stabilnost in obnašanje vozila vpliva pozitivno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Vse Tesline pomanjklivosti se da prebolet, le ene se ne da in to je cena. Žal pa v tem segmentu še dolgo ne bo kakšne velike spremembe in zato bo ostala tam kjer ostali predragi avti, v minimalnem tržnem deležu. Tudi če je veliko boljša od ostalih EVjev, bodo druge vseeno več prodajal. Vseeno pa bo tega še dolgo le za kak odstotek na castah, ker pač ni računice.
Magic

-valvoline- ::

Iz ekoloskega vidika, kolk bi se le znizalo onesnazevanje ce bi se vsi tovornjaki,gradbena i kmetiska mehanizacija predelali takoj na CNG. Ti itak niso primerni za strom, in nikoli ne bodo. Think about that.

Malajlo ::

Imaš primer v LJ, kjer so avtobusi na CNG. Pravijo, da se pozna.
Je pa CNG boljša alternativa bencinu in dizlu. Samo CO2 in H2O gre iz auspuha. Ni benzenov, sajastih delcev. Ajde, nekaj NOx se prikrade ven.

Nikec3 ::

Mene čudi kako to, da se pri tovornjakih ne obnesejo hibridi, kjer bi imel 100 kWh buffer baterije, ki bi se polnila iz ICE mašine, baterija bi pa dovajala energijo za elektromotor?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hojnikb ::

To pa zato, ker ne razumeš, kje so hibridi dobra stvar in kje ne...
#brezpodpisa

TribesMan ::

Hibrid se praktično "splača" samo tam kjer maš veliko speljevanja in ustavljanja...

To je pri tovornjakih mogoče kak smetarski tovornjak.

Na AC, kjer tovornjak vozi 95% časa s konstantno hitrostjo na tempomatu, pa hibrid ne naredi nobene pametne koristi.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Stvari so pripeljal tako daleč da je trenutna kemija v panasonicovih celicah teslin recept. Če hočeš torej met ev primerljiv, moraš ali vložit primerljivo mnogo v razvoj da spesniš recept za baterije al pa baterijo kupt tam kjer jih że majo - tesla. Toyota je sla na vodik,ker jim tesla ni vec pripravljen odstopljat celic za elektricne rav4. Lastnega znanja nimajo, celice na prostem trgu so pa precej zanic. Glej kaj se dogaja z leafom in kapaciteto v neoptomalnih temperaturah.

1.Kaj, če bi ti malo argumentiral trenutno kemijo Teslinega recepta v Panasonikovih baterijah? Kolikor je meni poznano je te baterije razvil Dr. Kaname Takeya. Za Teslo so pa samo prilagodili zunanje kontakte baterije.
2.Kolikor je meni poznano, ni bila Tesla tista, ki je prekinila sodelovanje s Toyota. Argumentiraj tvojo trditev.
3. Kaj se dogaja z Leafovimi baterijami?:
http://cleantechnica.com/2015/03/25/99-...

WarpedGone ::

Ne mislim zgublat časa s tabo.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

En precej dobro informiran in razdelan članek: Tesla Motors Inc.'s Model 3 Ambitions May Be More Realistic Than You Think

Par slikc iz članka - Planirana/željena proizvodnja:



Rast v zadnjem letu:


Tesla hasn't spent a cent on advertising to achieve its current sales growth. Test drives and word-of-mouth marketing have been enough to boost demand faster than the company can boost supply.

Pa vseeno:



Ja, avto je za povprečne slovenske reveže, nedogljivo drag.
Ampak povprečni slovenski revež v svetovnem merilu ne pomenijo nič.

Kar je bol pomembno da je avto tako zelo zaželjen da se prodaja za vroče žemljice. Ljudje, ki niti sanjajo ne o avtu za 50k, se stegnejo na 100k za teslo. Zato je komot verjet, da bo enako zaželjen tudi Model 3. Konkurenca ma sam to srečo, da bo proizvodnja še vedno omejena na "le nekaj sto tisoč" kosov letno. Ampak vseeno se jim zna grdo poznat v prodajnih cifrah, še najbol tistim, ki se zdele gnetejo tm okrog 40k. Proizvajalci pol cenejših zadev bodo manj krvaveli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

-valvoline- ::

Kljub porastu prodaje in nenormalnega subvencioniranja se vedno pridelajo izgubo, torej so v globokem minusu.

-valvoline- ::

Ko smo pri tem, kolk si ti pripravljen w1 odstet da bos postal ponosen lastnik tesle? kaj se cakas?

nekikr ::

Ljudje, ki niti sanjajo ne o avtu za 50k, se stegnejo na 100k za teslo.

A to misliš Norvežane, kjer je Tesla cenejša od Golfa? Kaj pa ostali svet? Nemci se nič kaj dosti ne stegujejo po Tesli.

WarpedGone ::

Zgoraj maš graf kjer ti piše u s a. Pazi da te gdo ne bo prepoznal ko stresaš take nepismene.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

A na tistem grafu piše, da ljudje, ki niti ne sanjajo o avtu za 50k, kupijo Teslo za 100k? Kje pa? To se namreč zares dogaja samo na norveškem, ampak zato, ker imaš na izbiro Teslo in Golfa, oba staneta enako. Odločitev je precej enostavna.

WarpedGone ::

Zakaj se v ameriki Tesla prodaja bolje kot karkoli drugega za podobno ceno?
Lahko probaš s subvencijo - a teh ~5 jurjev iz 100k naredi 95k. Še vedno si v istem cenovnem rangu.
Lahko probaš s tem, da je pač najbol zaželjen avto pri kupcih avtomobilov podobnih cen. Je res precej zaželjen ampak bi se to moralo potem direkt poznat na slabši prodaji ostalih avtomobilov. Pa temu vsaj v celoti ni tako.

Lahko pa upoštevat izpovedi kupcev, kjer so precej pogoste navedbe da so na 100k avto presedlal iz rabljene 20k vredne zadeve. Da so se resno namatral da so stvar lahk plačal ipd. Da jih kak a8, S, bmw7 niti pod razno nebi prepričal v nakup. Elektrika jih je.

>> A to misliš Norvežane, kjer je Tesla cenejša od Golfa?
>> ampak zato, ker imaš na izbiro Teslo in Golfa, oba staneta enako.
Pomagalo bi, da si mal bol razpucaš stvari. Enkrat trdiš, da je tesla cenejša od golf, naslednjič da je cena ista.
Ko se boš poglobil v cifre boš ugotovil da je vseeno lepo dražja. Sicer odvisno od konkretne motorizacije ICE primerjave ampak cena kje nekje v rangu passatov.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Mal za ilustracijo, absurdnost norveških dajatev na avtomobile - tule se dobi cenik golfov. Par cen iz PDF.
- VW Golf 1.2 TSI: 259.600 kr (27.939 EUR, pri nas od 17.485 EUR naprej)
- VW Golf 1.6 TDI: 303.500 kr (32.664 EUR, pri nas od 19.500 EUR naprej)
- VW Golf 2.0 TDI: 331.200 kr (35.645 EUR, pri nas od 22.352 EUR naprej)
- VW Golf GTI 2.0: 417.400 kr (44.922 EUR, pri nas od 28.537 EUR naprej)
- VW Golf R 2.0: 661.200 kr (71.161 EUR, pri nas od 39.840 EUR naprej)

Norveške cene tesel so pa:
- Model S 70D: 558.000 kr (60.055 EUR, v avstriji 80.200 EUR)
- Model S 85D: 633.400 kr (68.169 EUR, v avstriji 90.800 EUR)
- Model S 85: 597.000 kr (64.252 EUR, v avstriji 85.500 EUR)
- Tesla Model S P85D: 779.000 kr (83.840 EUR, v avstriji 112.100 EUR)

Če se misliš izvijat s tem da je najcenejši Model S 70D pa res cenejši od najdražjega Golfa R, pol sma zaključla. Tega zgoraj nisi nikjer opredelil, niti ni Golf R posebno zaželjena izvedba golfa niti pri nas, kaj šele na norveški.
Ko rečeš Golf, se razume 'civilna varianta', morda kakšen 2.0TDI za norveških 35k EUR.
In ko rečeš Tesla, se razume 'povprečen' model, ki je še do prekratkim bil S85 za norveških 64k EUR.

'Splošna' tesla je na norveškem dvakrat dražja od 'splošnega' golfa, še vedno nad 60k EUR.

Tolk o tvojem "košta manj od golfa" ali "enaki ceni". In tvojem splošnem stanju duha ko gre za tele zadeve. Ne pričakujem da boš priznal da bluziš 100 na uro ampak to zgornje cifre ostalim sodelujočim jasno prikažejo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Lahko probaš s tem, da je pač najbol zaželjen avto pri kupcih avtomobilov podobnih cen.

Trenutno je v Ameriki "in" Organic, Gluten-free, Solar in Elektro. Karkoli s temi označbami je zlata jama. Vem, nazadnje sem bil tam dva meseca nazaj. Če še nisi bil, pojdi, pa boš videl koliko to tam pomeni.

Tolk o tvojem "košta manj od golfa" ali "enaki ceni"

No daj, a boš iz parih strani nazaj tudi kopiral absurdno ceno bencina tam, registracijo, zavorovanje, cestnine ipd. in potem naredil en recap po petih letih uporabe ali boš bedak še naprej in ignoriral to, kar sem ti povedal (in dobro veš kaj sem napisal)?

WarpedGone ::

ali boš bedak še naprej in ignoriral to, kar sem ti povedal

Povedal si:
A to misliš Norvežane, kjer je Tesla cenejša od Golfa?

ampak zato, ker imaš na izbiro Teslo in Golfa, oba staneta enako.


Tolk o bedakih.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Dobro si tole analiziral, sedaj pa daj še stroške lastništva na Norveškem.

Že pri nas je Tesla za 80k € stroškovno (TOC) primerljiva s klasiko za 50-60k €

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Mal za ilustracijo, absurdnost norveških dajatev na avtomobile - tule se dobi cenik golfov. Par cen iz PDF.
- VW Golf 1.2 TSI: 259.600 kr (27.939 EUR, pri nas od 17.485 EUR naprej)
- VW Golf 1.6 TDI: 303.500 kr (32.664 EUR, pri nas od 19.500 EUR naprej)
- VW Golf 2.0 TDI: 331.200 kr (35.645 EUR, pri nas od 22.352 EUR naprej)
- VW Golf GTI 2.0: 417.400 kr (44.922 EUR, pri nas od 28.537 EUR naprej)
- VW Golf R 2.0: 661.200 kr (71.161 EUR, pri nas od 39.840 EUR naprej)

Norveške cene tesel so pa:
- Model S 70D: 558.000 kr (60.055 EUR, v avstriji 80.200 EUR)
- Model S 85D: 633.400 kr (68.169 EUR, v avstriji 90.800 EUR)
- Model S 85: 597.000 kr (64.252 EUR, v avstriji 85.500 EUR)
- Tesla Model S P85D: 779.000 kr (83.840 EUR, v avstriji 112.100 EUR)

Če se misliš izvijat s tem da je najcenejši Model S 70D pa res cenejši od najdražjega Golfa R, pol sma zaključla. Tega zgoraj nisi nikjer opredelil, niti ni Golf R posebno zaželjena izvedba golfa niti pri nas, kaj šele na norveški.
Ko rečeš Golf, se razume 'civilna varianta', morda kakšen 2.0TDI za norveških 35k EUR.
In ko rečeš Tesla, se razume 'povprečen' model, ki je še do prekratkim bil S85 za norveških 64k EUR.

'Splošna' tesla je na norveškem dvakrat dražja od 'splošnega' golfa, še vedno nad 60k EUR.

Tolk o tvojem "košta manj od golfa" ali "enaki ceni". In tvojem splošnem stanju duha ko gre za tele zadeve. Ne pričakujem da boš priznal da bluziš 100 na uro ampak to zgornje cifre ostalim sodelujočim jasno prikažejo.

Torej ce bi tesla bila fer in primerno obdavcena bi cena bila 200+kE. No evo, tu je razlog zakaj se je tam prodalo tolk tesel.

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

Aja, na norveskem je liter benza skoraj pri 2e, kar pomeni da je povprecen lastnik tesle samo iz tega naslova oproscen najmanj 10e dajatev na 100km, pa se brezplacne avtoceste in parkirisca dobi povrh. Jap, tam se pa res trenutno ne splaca nic drugega kot tesla, pure ekonomika.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

To še vedno ni CENA ampak TCO za nek konkreten obseg vožnje.

Ja, TCO je lahko močan faktor pri nakupu avtomobila ampak folk tle jamra da je tesla predrag in gleda nabavno ceno.

Šev tvoj beloved LPG je še pri nas mastno subvencioniran*: 0,53 EUR subvencije/L glede na trošarino+DDV v primerjavi z bencinom. Kdaj boš zahteval ukinitev subvencij na LPG, da kočno država od litra bencina dobi enake EUR kot od litra bencina?

*tle uporablam tvojo zblojeno definicijo subvencije: oprostitev kakih dajatev ali enostavno nižje trošarine, nižji ddv.

Ampak se itak pogovarjam z gluhimi zidovi, ki bo tupili svoje debelizme naprej.
Jih ne zanima resnica ampak se ponavljajo kot pokvarjena plošča.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

To še vedno ni CENA ampak TCO za nek konkreten obseg vožnje.

Ja, TCO je lahko močan faktor pri nakupu avtomobila ampak folk tle jamra da je tesla predrag in gleda nabavno ceno.

Šev tvoj beloved LPG je še pri nas mastno subvencioniran*: 0,53 EUR subvencije/L glede na trošarino+DDV v primerjavi z bencinom. Kdaj boš zahteval ukinitev subvencij na LPG, da kočno država od litra bencina dobi enake EUR kot od litra bencina?

*tle uporablam tvojo zblojeno definicijo subvencije: oprostitev kakih dajatev ali enostavno nižje trošarine, nižji ddv.

Ampak se itak pogovarjam z gluhimi zidovi, ki bo tupili svoje debelizme naprej.
Jih ne zanima resnica ampak se ponavljajo kot pokvarjena plošča.

Pravzaprav se obnasam popolnoma racionalno kot norveski kupci tesel, ce plin ne bi biv 60c liter in voznja ne bi bila cenejsa kot primerljiv avto na benz-nafta bi kupu corso 1.3cdti. Simple.
Ampak jaz VOZIM avto na LPG. Ti EVja se nimas in ga verjetno nikol ne bos imel,pravtako dobrih 99.99% slovenske populacije.
Glej, ce je na Norveskem letna registracija par tisocakov,avtocesta precej drazja k pr nas, draga parkirisca itn, kaj ti neb preracunal TCO?

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Glej, ce je na Norveskem letna registracija par tisocakov,avtocesta precej drazja k pr nas, draga parkirisca itn, kaj ti neb preracunal TCO?


To razloži recimo Magic1 (prvi pri roki, njemu podobnih je mnogo):
Vse Tesline pomanjklivosti se da prebolet, le ene se ne da in to je cena. Žal pa v tem segmentu še dolgo ne bo kakšne velike spremembe in zato bo ostala tam kjer ostali predragi avti, v minimalnem tržnem deležu. Tudi če je veliko boljša od ostalih EVjev, bodo druge vseeno več prodajal. Vseeno pa bo tega še dolgo le za kak odstotek na castah, ker pač ni računice.


Še vedno pa je tudi na norveškem cena golfa 30k, tesla pa 60k. 30k EUR ti tudi tam kupi precej goriva - pri 2EUR/l, celih 15.000L, kar pri 10l/100km pomeni 150k prevoženih, kar je blizu kilomentraže na "eno lastnišvo" vozila. Ampak tut teslo bo treba futrat s štromom, le da bo za teh 150k štrom koštal kakih (400km/80kWH .... 30.000 kWh * 0,10€/kWh =) 3.000 EUR. Pol so tle še vsaj trije kompleti gum, ki pri tesli pridejo vsaj ene 3000 EUR, pri golfu pa morda 2000. Če teh 150k narediš v 5ih letih, si de facto plačal še 5 let izpadlih obresti na 30k. Kar pri neki precej skromni donosnosti kapitala (5%) pomeni več kot 6000 EUR).
TCO golfa bo na koncu še vedno opazno nižji. Bo seveda manjša razlika kot za kak ICE avto za 100k EUR ampak še vedno ne držijo zgornje blodnje "cenejši, enaki ceni".

Niti "nižjem, enakem TCO", kot se nekikr poskuša sedaj izvijat. Zdej bo verjetno prešaltal na to, da v Model S dobiš bistveno več avta in se zato bol splača. Ampak pol ga bo treba vprašat kaj je mislu nekaj postov nazaj, ko je Model S primerjal s cliotom (v nekgativnem smislu). Al je več avta al pa manj, oboje hkrati pač ne gre.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

A se strinjas da bo tesla na Norveskem stala vsaj 150k ce bi bila primerno obdavcena ali ne? Kaksne bi bile potem po tvojem prodajne stevilke, pri ceni 150k?
Ko smo pri tem, prilimaj tle kolk so cene na Norveskem za raznorazne 300hp+ igrace za bogatune, recimo E klasa ali serija 5?
Tesla je v razredu luxury sedan, golf je pa dalec od tega.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Kaj je po tvoje primerno, je irrelevantno. Fakti so, kakršni so, norveška politika pa dela kar pač dela.
Kaksne bi bile potem po tvojem prodajne stevilke, pri ceni 150k?

Podobno razmerje kot v Ameriki:



Ko smo pri tem, prilimaj kolk so cene na Norveskem za raznorazne 300hp+ igrace za bogatune?

Js sm eno že prilimal zgoraj, ostale si poišči sam:
- VW Golf R 2.0: 661.200 kr (71.161 EUR, pri nas od 39.840 EUR naprej)

Košta tolk kot normalen MS.

Sploh se tej obsesiji z norveško daje preveliko težo:
Since its introduction, a total of 7,555 Model S new cars have sold in Norway through March 2015

Ergo, brez norveške bi recimo bilo na zemlji 7500 manj teh avtomobilo (pa nebi, ker bi jih več dostavili že drugam po svetu, ker se na avto čaka ~2 meseca, pač bi bila čakalna doba kak teden krajša).
Danes se po zemlji vozi ~75.000 MOdel S, samo 10% jih je na norveškem.
In politika na norveškem je enaka za *vse* električne avtomobile. Mizerije od Leaf in i3 imajo točno enake ugodnosti. Tudi kak resen EV od audija ali BMWja bi bil deležen točno enakih ugodnosti. Ampak Audi in BMW raje nosita glavo v riti kot da bi ponudila A5, A6, A7, A8 ali kako BMW 530e varianto z +60kWh baterijo.

Več koristi bo če te dinozavre povprašamo kje majo pamet in zakaj nimajo avtomobila, ki bi bil deležn takih ugodnosti in bi hkrati bil vreden naziva avto. i3 to ni. Tisto, česar ne, pa še manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

-valvoline- ::

Zato ker je tesla kot luxury sedan pol cenejsa kot primerljiv e klasa serija 5 ali a6 ki so na Norveskem ziher 100k in vec, sploh ce je model z malo vec konjev pod pokrovom.
Pac tesla je izkoristila pravi cas uvedbe norih subvencij na Norveskem, srecne okoliscine.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Bom še bol plastičen, od kje izvira moja "bolečina":

Ameriški avti v splošnem veljajo za tehnološko zaostale, požeruhe goriva, nekvalitetne, s slabimi voznimi lastnostmi. Nemci veljajo za špico tehnološke špice. Pol pride pa nek frišn američan in naredi avto kot je Model S, ki žanje slavo v praktično vseh kategorijah, kjer so prej kraljevali nemci.

In s čem je odogovorila vrla nemšla avtomobilska industrija? Z i3?

Komot si namreč predstavljam, da bi kak A5, narejen na podoben pricip kot P95D i.e. ena ornk baterija v podnu avtomobila, dva motorja za AWD + vse "audijeve tehnološke začimbe", katerih imajo v praksi izkazano ogromno, sestavile avtomobil ki bi bil špica na kvadat. Vsaj tko v predstavah in ideji. Bi bil boljši od P85D? Možno a ne nujno, nujno pa nebi zelo zaostajal. Cena? Audi ma kup avtomobilov v rangu 50, 60, 70, 80 in nad 100k EUR. Kaj potem če bi tudi električni audi koštal 90k EUR? Bi vsaj mal pošolal američane kako se naredi ornk kvalitetn avto, kajne?

To kar audi danes ponuja (komplet linija) ne maram niti zastonj. Če mi ga daš, ga isti dan obesim na avto.net in kupim teslo. Enako velja za *vse* BMWje, *vse* mercedese. In nism edini in še vse več nas bo.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Nemci se sploh ne ubadajo z teslo, ker vedo da so jim dnevi steti. Izguba se povecuje iz dneva v dan, kupujejo zgolj osebe ku bi rad e-podaljsek in reklamo na 4ih kolesih. Nemci dobr vedo da se bo vse koncalo pri ukinitvijo subvencij.

Pa se komentar za un graf, poisci kolk luksuznih SUVov se proda v ZDA. Niso sami Wozniaki tam. Grem stavit da vsaj 10x vec kot luksuznih limuzin.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Izguba se povecuje iz dneva v dan,

Čista laž. Resno valvoline: kaj ti je da ponavljaš tako očitne bedarije in iz sebe delaš bedaka?

Komplet profit, ki so ga naredili z roadsterji so investirali v fabriko in proizvodnjo Model S. Komplet profit, ki ga naredijo z Model S investirajo v vzpostavitev naslednika - MOdel 3.
To zahteva tudi izgradnjo potrebnih količin baterij, zato gradijo 5 milijard vredno fabriko baterij.
Investicija ni izguba, nikol nikjer. Če kdo, izgubo najprej zavohajo delniški trgi, kjer je pa delnica ravno kak teden nazaj dosegla nov rekord $267, danes je na $262. Pricetarget pa se počasi a konstanto viša, omenja se že 400. Nekateri razumejo kaj pomeni investicija, ti blebetaš o izgubi. Prej ko nehaš, prej se boš nehal žalit.

Glede SUVov pa - septembra se začne proizvodnja, trenutno se zaposluje in šola delavce, roboti so že na svojih mestih v drugi proizvodnji liniji (3x več kot jih je v prvi, kar sugerira na 3x povečanje proizvodnjih kapacitet):


Ja, resno, zadnji par vrat bo takešn kot na sliki - dvižna vrata. Doseg bo primerljiv dosegu Model S i.e. še vedno tja do 500km. Bo pa v njem še več prostora 7 odraslih. In še kup bonbončkov, ki jih v Model S še ni.
Stvar bo seveda dražja od Model S.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

-valvoline- ::

Ni nobenega profita, subvencije,subvencije in se enkrat subvencije. kljub vseh subvencij neto izguba, ki jo pokrivajo spet z davkoplacevalskim denarjem (spaceX) in od neumnih investitorjev.
Cena delnic pravis, a to tako kot so zavohal kaj se bo zgodilo z Enronom in podobnim al kako?
Nekaj mu pa mormo priznat, takega maherja za worldwide pobiranje davkoplacevalskega denarja svet se ni in ga ne bo vidu. Svaka cast.

WarpedGone ::

Pametnemu jasno, whatever rocks your boat.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Evo, samo zate:

enron

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()
««
241 / 1230
»»