Forum » Elektrotehnika in elektronika » preverjanje gretja stekel v avtomobilu
preverjanje gretja stekel v avtomobilu
M@73Y ::
Pozdrav. kako naj jaz preverim ali imam mogoče prekinjeno oz. strgano katero izmed žičk za gretje zadnje stekla pri avtomobilu. sm poskusil z multimetrom a ker imajo tako majhno upornost in še vse so vzporedno vezane tako da sploh ni mogoče preveriti katera je zanič zaradi vzporedne vezave. ker noče mi več greti. če odklopim kontakte in izmerim napetost mi kaže 12V. ko pa priklopim na kontakte nazaj in spet pomerim pa mi kaže skoraj 0V. sm pomeru še tok in ta je okoli 200mA, kar je pa občutno premalo ker koliko jaz vem porabi to gretje 100W kar je pri 12V napetosti skoraj 10A. prosim za nasvete. Lp. matej
..jump into psytrance tunnel..
radiator ::
Če maš taki avto da se zadnje steklo zraven odpira preveri kable ki grejo v pokrov prtljažnika. Tam se rado kaj potrga.
Drugače pa to preveriš tako da vklopiš in vidiš katera ne greje. Samo pri tebi ni to problem. Ti maš problem nekje prej.
Drugače pa to preveriš tako da vklopiš in vidiš katera ne greje. Samo pri tebi ni to problem. Ti maš problem nekje prej.
Kaj je jutri že bilo?
M@73Y ::
tok sem meril tako da sem vzel +12V dohodno žico in priključil na + pol na A-metru. nato sem -pol na A-metru priključil na +pol na grelcu na šipi. gre se za suzuki swift. preveri sm varovalke in so dobre ne vem pa kje se nahaja rele. glede povezav so pa dobre ker mi drugače ne bi pokazal napetosti 12V.
..jump into psytrance tunnel..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M@73Y ()
ZLOky ::
Emm... kolikor je meni znano, toka ne moreš kar direkt merit z univeralnim multimetrom, razen s tokovnimi kleščami in čim podobnim. Maš še srečo, da nisi kaj skuril (ali pa si, pa nisi zasledil) recimo multimetra, to pa verjetno zato ker nimaš ne napetosti in ne toka tam odnjezi na zadnji šajbi, še sreča v nesreči.
edit: pa še to, a si ta tok izmeril, ko si imel priklopljene kontakte?
edit: pa še to, a si ta tok izmeril, ko si imel priklopljene kontakte?
http://www.google.com/ dela čudeže!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ZLOky ()
M@73Y ::
meril sem pri priklopljenih kontaktih. a mogoče kdo ve kje ima Swift ta rele za gretje. skuril nism nč ker sm meril zaporedno ne vzporedno toka. torej + iz avtomobila na + Amper metra in iz - amper metra na + priključek na grelcu na šajbi. sej drgač sm štromar in mam mau pojma sam ko se mi pa neha pa začnem spraševat okrog. in najraje sprašujem na S-T.
..jump into psytrance tunnel..
ZLOky ::
Emm... sorry za prejšnje trditve glede direkt merjenja toka, lahko direkt zaporedno meriš, če veš v katerem območju si.
No help from me, sorry.
No help from me, sorry.
http://www.google.com/ dela čudeže!!!
_pobesneli_ ::
ko smo že pri tej debati.:) ko ugotovis katera linija je fuč..kako jo popravis? :)
Gregor
perci ::
Menda na enih petrolih obstaja neka korekturna barva za te zadeve. Svojcajt so jo fantje (morph) uporabljali tudi za odklepanje procov.
VolkD ::
Tu očitno ne gre zato, da bi katera od grelnih niti bila prekinjena, ampak gre zato, da je vir napetosti, ki je pripeljan na grelec šipe, precej pridobil na notranji upornosti.
Napako moraš torej iskati drugje na na grelcu. Lahko je to oksidiran kontakt, lahko dotrajana žica na pregibu, lahko pa je to tudi kontakt releja.
Glede na to, da si štromar, ti prav detaljnih napotkov za nadaljnje iskanje ne bom dajal. Namignil ti bom le, da prižgi gretje in poišči kje se ti izgubi večina napetosti. Če je to kak slab kontakt se bo v primeru da boš grelec pomotoma dlje časa in brez nadzora pustil prižgan, ta kontakt precej segrel. Lahko je tudi vzrok za požar. Napako torej raje čimprej poišči in odpravi.
Če ne zmoreš sam, naj ti ne bo hudo dati kakega jurja prvemu mojstru avtoelektrike.
Napako moraš torej iskati drugje na na grelcu. Lahko je to oksidiran kontakt, lahko dotrajana žica na pregibu, lahko pa je to tudi kontakt releja.
Glede na to, da si štromar, ti prav detaljnih napotkov za nadaljnje iskanje ne bom dajal. Namignil ti bom le, da prižgi gretje in poišči kje se ti izgubi večina napetosti. Če je to kak slab kontakt se bo v primeru da boš grelec pomotoma dlje časa in brez nadzora pustil prižgan, ta kontakt precej segrel. Lahko je tudi vzrok za požar. Napako torej raje čimprej poišči in odpravi.
Če ne zmoreš sam, naj ti ne bo hudo dati kakega jurja prvemu mojstru avtoelektrike.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
radiator ::
Ta trditev da so povezave OK zato da tam z unimerom zmerš 12V je malone neumna (oprostite izraza). Kot ti je že VolkD povedal gre tu za serijske upornosti. Če meriš z unimerom, ki ima nekaj Mega Ohmov vhodne uporonosti in imaš v serijo vezan 60 Ohmski upor (ker si nameril 200mA) boš na unimeru videl celo napetost. Ko boš priklopli grelec, ki ima 2-3 Ohme upornosti pa boš nameril blizu 0V. Če še ti vedno ni jasno si nariši dva upora v serijo. En je tvoj grelec drugi pa je transportni sistem (varovalka, rele, žice). In poračunaj uporovni delilnik. Ko delaš kaj takega pri avtu je najboljše uporabljat probir lampo z tam 5 - 10W žarnico. Če sveti je OK če ne pa je nekaj narobe.
Pa da se še ene znebim, ki jo je eden izmed mojih profesorjev tako rad povedal: "Lepi instrumenti kažejo lepe stvari samo če ne veš kaj pomenijo je boljše, da jih nimaš ker rineš v napačno stran."
Pa da se še ene znebim, ki jo je eden izmed mojih profesorjev tako rad povedal: "Lepi instrumenti kažejo lepe stvari samo če ne veš kaj pomenijo je boljše, da jih nimaš ker rineš v napačno stran."
Kaj je jutri že bilo?
M@73Y ::
Najprej bi rad povedal da ni treba takoj neki kritizirat.
Drgač pa problem sm rešil da sem razdrl stikalo, očistil stikalni ploščiči, ki simulirata rele in zadeva dela. na kontaktih se je nabral oksid in umazanija.
Lp.
Drgač pa problem sm rešil da sem razdrl stikalo, očistil stikalni ploščiči, ki simulirata rele in zadeva dela. na kontaktih se je nabral oksid in umazanija.
Lp.
..jump into psytrance tunnel..
smile- ::
imel podoben problem - in zadevo našel z obicajnim multimetrom za 5000 sit...
ce meris napetost, je izmerjena napetost enaka padcu napetosti med merjeno tocko (ciste osnove)
ker imajo povezave na sipi relativno majhno upornost je temu primerna tudi mala napetost (ob majhni razdalji)
torej gres vsako linijo posebej merit, razdaljo med tockama vzames cca 10 cm in se premikas s korakom 5 cm (s tem zajames celotno povrsino)
kjer je linija cela, bo na njej padec napetosti enakovreden upornosti na tisti razdalji - neka minimalna vrednost
kjer je linija prekinjena, je tam prakticno neskoncna upornost in naj bi dobil napajalno napetost - potem samo se zmanjsujes razdaljo med merilnima tockama in dobis cisto tocno kje je prekinjeno - ko pa ves kje gledat pa to tudi opazis da je prekinjeno...
popravi se pa s katero koli prevodno zadevo - dobijo se premazi, lahko pa tudi karkoli drugega samo da prevaja in da se vzpostavi povezava - ampak potem se rado zgodi da ima nadomestna povezava drugacno upornost in potem tam ali bolje ali slabse greje...
ce meris napetost, je izmerjena napetost enaka padcu napetosti med merjeno tocko (ciste osnove)
ker imajo povezave na sipi relativno majhno upornost je temu primerna tudi mala napetost (ob majhni razdalji)
torej gres vsako linijo posebej merit, razdaljo med tockama vzames cca 10 cm in se premikas s korakom 5 cm (s tem zajames celotno povrsino)
kjer je linija cela, bo na njej padec napetosti enakovreden upornosti na tisti razdalji - neka minimalna vrednost
kjer je linija prekinjena, je tam prakticno neskoncna upornost in naj bi dobil napajalno napetost - potem samo se zmanjsujes razdaljo med merilnima tockama in dobis cisto tocno kje je prekinjeno - ko pa ves kje gledat pa to tudi opazis da je prekinjeno...
popravi se pa s katero koli prevodno zadevo - dobijo se premazi, lahko pa tudi karkoli drugega samo da prevaja in da se vzpostavi povezava - ampak potem se rado zgodi da ima nadomestna povezava drugacno upornost in potem tam ali bolje ali slabse greje...
radiator ::
No saj te nisem hotel kritizirat (malo že :)). Samo ponavadi je tak, da če ljudem nekaj bolj ostro rečeš ali jih celo malo osmešiš si tisto bolj zapomnijo in ne delajo več istih napak. Mislim, da je tebe zdaj to tudi nekaj naučilo.
Kaj je jutri že bilo?
svizec75 ::
Anyway, kljub vsem relejem, varovalkam, stikalom, kontaktom in podobnim nebulozam k se še lahko pokvarjo se včasih res zgodi tut to (vsaj men se je k je moja draga zložila smuči med sedeža v petki in zaprla prtljažnik - valjda je robnik smuči prebil VSE žičke gretja ):
To se nardi tko, da vzameš voltmeter (al pa navadno žarnco) in - sponko zapneš na šasijo avta, s + sponko pa slediš posamezno "žičko" gretja od ene strani proti drugi. Napetost na voltmetru mora rast enakomerno od 0 do 12V (ali obrnuto). Če je napetost skoz 0V ali skoz 12V, pomen da je zadeva nekje prebita. Na mestu, kjer napetost preskoči iz 0->12 (ali obrnuto) je prekinjeno.
Ko si mesto našel, moraš dobit prevodno pasto (točno Loctite 3863, prašaj v avtotrgovinah v Lj.) ali prevodno barvo (Conrad) ali Ag pasto za montažo hladilnikov na procesorje (el. prevodno jasno), s katero boš premazal mesto stika.
Jst sem delal s pasto DuPont 4943. Ne vem, kje bi jo dobil v maloprodaji.
1.) Mesto kvara obrusiš NEŽNO z vodobrusnim papirjem,
2.) Površino očistiš z alkoholom,
3.) Vzameš ličarski trak in obložiš mesto tako da ostane samo tista ozka proga vmes.
4.) Prevodno pasto naneseš na špohtl (ali mejhn kos plastike) in potegneš. Odstraniš ličarski trak.
5.) Naslednje je odvisno od paste!!!
5a.) Če je potrebna toplotna obdelava, vzameš brener in ga ***PRIBLIŽAŠ*** šipi.
Prevodno pasto rahlo oplaziš s plamenom, da se strdi (typ. rabiš 150°C).
5b.) Če ni potrebna toplotna obdelava - potem čakaš, da se stvar strdi.
6.) Uspešnost popravila preveriš z voltmetrom po zgoraj opisanem postopku.
Opozorilo: Tega postopka ne delaj kr v nedogled (da bi celo "žičko" premazal ali celo morda naredil kakšno novo ), ker je upornost prevodne paste precej majhna in bolj ko boš mazal, bolj bo šla upornost "žičke" proti 0ohm (kratek stik).
Pozdrav. kako naj jaz preverim ali imam mogoče prekinjeno oz. strgano katero izmed žičk za gretje zadnje stekla pri avtomobilu.
To se nardi tko, da vzameš voltmeter (al pa navadno žarnco) in - sponko zapneš na šasijo avta, s + sponko pa slediš posamezno "žičko" gretja od ene strani proti drugi. Napetost na voltmetru mora rast enakomerno od 0 do 12V (ali obrnuto). Če je napetost skoz 0V ali skoz 12V, pomen da je zadeva nekje prebita. Na mestu, kjer napetost preskoči iz 0->12 (ali obrnuto) je prekinjeno.
Ko si mesto našel, moraš dobit prevodno pasto (točno Loctite 3863, prašaj v avtotrgovinah v Lj.) ali prevodno barvo (Conrad) ali Ag pasto za montažo hladilnikov na procesorje (el. prevodno jasno), s katero boš premazal mesto stika.
Jst sem delal s pasto DuPont 4943. Ne vem, kje bi jo dobil v maloprodaji.
1.) Mesto kvara obrusiš NEŽNO z vodobrusnim papirjem,
2.) Površino očistiš z alkoholom,
3.) Vzameš ličarski trak in obložiš mesto tako da ostane samo tista ozka proga vmes.
4.) Prevodno pasto naneseš na špohtl (ali mejhn kos plastike) in potegneš. Odstraniš ličarski trak.
5.) Naslednje je odvisno od paste!!!
5a.) Če je potrebna toplotna obdelava, vzameš brener in ga ***PRIBLIŽAŠ*** šipi.
Prevodno pasto rahlo oplaziš s plamenom, da se strdi (typ. rabiš 150°C).
5b.) Če ni potrebna toplotna obdelava - potem čakaš, da se stvar strdi.
6.) Uspešnost popravila preveriš z voltmetrom po zgoraj opisanem postopku.
Opozorilo: Tega postopka ne delaj kr v nedogled (da bi celo "žičko" premazal ali celo morda naredil kakšno novo ), ker je upornost prevodne paste precej majhna in bolj ko boš mazal, bolj bo šla upornost "žičke" proti 0ohm (kratek stik).
stromar ::
Glede lokacije releja. Pri vklopu stikala za gretje zadnje šipe poslušaj, kje v avtu "klikne". Rele je lahko kje pod pokrovom motorja ali v kabini, ponavadi pri varovalkah. Lahko je vzrok tudi prevečkrat prepognjena žica zaradi odpiranja prtljažnika ali kakšen konektor, ki je oksidiral. Najbolj verjetno se mi zdi, da so oksidirali kontakti releja.
Lahko, da je kriva tudi slaba masa.
Lahko, da je kriva tudi slaba masa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stromar ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bojler ne greje vodeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4438 (4113) | Titan-2 |
» | "logični IN" električno stikalo?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6904 (4178) | kondezator |
» | Bojler in iskrenjeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5328 (4714) | All |
» | Shema za uklop pumpe s PCjemOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4342 (3602) | DimmniBurek |