Forum » Elektrotehnika in elektronika » motor kosilnice -> agregat
motor kosilnice -> agregat
flasha ::
No...
doma imam en motor od kosilnice (ta navadna vrtna kosilnica), mal sn razmislo da bi naredo agregat, ze pa me zanima kako?
rabo bi nared/dobit/poceni kupit k bi iz vrtljajov naredlo strom :F
rabo bi sam za kako luc al pa ke:D
pomagite please:F
aja ce pa ma mogoce kdo kao drugo dobro idejo kako naj uporabim ta motor, pa so priporocljivi predlogi:D
doma imam en motor od kosilnice (ta navadna vrtna kosilnica), mal sn razmislo da bi naredo agregat, ze pa me zanima kako?
rabo bi nared/dobit/poceni kupit k bi iz vrtljajov naredlo strom :F
rabo bi sam za kako luc al pa ke:D
pomagite please:F
aja ce pa ma mogoce kdo kao drugo dobro idejo kako naj uporabim ta motor, pa so priporocljivi predlogi:D
- spremenil: flasha ()
Azrael ::
Dvotaktna ali štiri taktna mašina in koliko KS ali kW ima?
Ima motor regulator obratov?
Zeliš 12V istosmerne ali 230V 50Hz?
Motor od kosilnice lahko uporabiš v agregatu za elektriko (samo odločiti se moraš ai rabiš 12V ali 230V), lahko poganja tudi kaj drugega, npr kakšno vrtno črpalko za vodo.
Ima motor regulator obratov?
Zeliš 12V istosmerne ali 230V 50Hz?
Motor od kosilnice lahko uporabiš v agregatu za elektriko (samo odločiti se moraš ai rabiš 12V ali 230V), lahko poganja tudi kaj drugega, npr kakšno vrtno črpalko za vodo.
Nekoč je bil Slo-tech.
flasha ::
motor je 2 kW
am ne nima regulatorja obratov:F (se mi zdi)
gledo 12 al 220 se nerem odloct,
kar je lazje in ceneja(vbistvu mor bit pocen) za naret:D
sam ce ni vecjih razlik bi 220 blo bolse:D
am ne nima regulatorja obratov:F (se mi zdi)
gledo 12 al 220 se nerem odloct,
kar je lazje in ceneja(vbistvu mor bit pocen) za naret:D
sam ce ni vecjih razlik bi 220 blo bolse:D
Azrael ::
Se pravi 3KM imaš na razpolago. Če gre za motor Briggs&Stratton ima regulator, razen če ga ni kdo odstranil.
Regulator obratov je pomemben za 230V varianto, saj se enostavnim generatorjem napetost spreminja z obrati. Ziher ne bo dobro za nobeno stvar, če bo pri obremenjenem agregatu izhodna napetost 160V , pri neobremenjenem pa 400V.
12V varianta bi bila cenejša, saj bi zlahka alternator dobil na šrotu. Za 220V rabiš enofazni motor (tisti od pralnega stroja ne vem če bo v redu). Za to moč bencinskega motorja bi prišli v poštev elektromotorji moči do 1.1kW, ki imajo 2700- 2950 o/min. Verjetno bo potrebna manjša predelava el. motorja (odstraniti centrifugalno sklopko), vendar to ne predstavlja veliko dela (max. 1h).
Sedaj me zanima koliko imaš znanja strojnega tehnika ali podobnega poklica in ali imaš na razpolago neko delavnico kjer bi lahko ustvarjal. Štromarskega dela je pri izdelavi take naprave zelo malo.
Regulator obratov je pomemben za 230V varianto, saj se enostavnim generatorjem napetost spreminja z obrati. Ziher ne bo dobro za nobeno stvar, če bo pri obremenjenem agregatu izhodna napetost 160V , pri neobremenjenem pa 400V.
12V varianta bi bila cenejša, saj bi zlahka alternator dobil na šrotu. Za 220V rabiš enofazni motor (tisti od pralnega stroja ne vem če bo v redu). Za to moč bencinskega motorja bi prišli v poštev elektromotorji moči do 1.1kW, ki imajo 2700- 2950 o/min. Verjetno bo potrebna manjša predelava el. motorja (odstraniti centrifugalno sklopko), vendar to ne predstavlja veliko dela (max. 1h).
Sedaj me zanima koliko imaš znanja strojnega tehnika ali podobnega poklica in ali imaš na razpolago neko delavnico kjer bi lahko ustvarjal. Štromarskega dela je pri izdelavi take naprave zelo malo.
Nekoč je bil Slo-tech.
flasha ::
hm am o znanju "strojnega tehnika ali podobnega poklica" bol malo ker sem kome koncal osnovno solo:D, sam tu bi mi ata(po pklicu strojni tehnik) lahk ful pomago, vbistvu pa tud sam neke vem, sn popravo ze en motor cebelco, je bla sklopka neke sfrderbana:D tak da s tega vidika bi slo:D
delavnica je vbistvu vse kar bi rabo bi se dal naret:D tud struzenje pa to ni problem, ce bi se kaj rabl:D, tu tud nebi smelo bit problema
idino kaj je problem je nevem kak se naj tega lotim kaj si morem nabavit pa to:D
tu bi rabo kaksno pomoc
aja ce ke koristi (moc motorja je 2kW ima pa 2850 o/min, tu neki)
delavnica je vbistvu vse kar bi rabo bi se dal naret:D tud struzenje pa to ni problem, ce bi se kaj rabl:D, tu tud nebi smelo bit problema
idino kaj je problem je nevem kak se naj tega lotim kaj si morem nabavit pa to:D
tu bi rabo kaksno pomoc
aja ce ke koristi (moc motorja je 2kW ima pa 2850 o/min, tu neki)
Azrael ::
Potem bo že šlo.
Lažja varianta je 12V. Za to rabiš avtomobilski alternator, regulator napetosti (običajno vgrajen že na alternatorju) in ustrezno jermenico za na bencinski motor (naj bo malo večja od alternatorjeve ter jermen ustrezne dolžine.
Motor kosilnice postaviš na nek podstavek (sodelavec je uporabil podstavek od gostinskega pomivalnega stroja) tako, da stoji v istem položaju, kot na kosilnici. Zraven na podoben način montiraš še alternator tako, da sta obe jermenici spodaj.
Natakneš in fiksiraš jermenico na pogonski motor (višina mora biti ista z aleternatorjevo) in napneš jermen (na aleternatorju obdržiš obstoječ sistem za napenjanje jermena).
Tako na kratko je mehansko delo. Elektrikarskega je malo. Vsi kovinski deli agregata so minus in jih spojiš z minus polom akumulatorja. Plus je debela žica iz alternatorja in je spojena s plus polom akumulatorja.
Ostane še tanka žica, ki služi za kontrolo in začetek delovanja alternatorja. Le to preko 12V žarnice moči do 5W priklopiš na plus pol akumulatorja, ampak šele takrat, ko agregat dela, saj bi v nasprotnem čez to žarnico spraznil akumulator. Tak agregat tudi ne sme delati brez akumulatorja, saj bi v nasprotnem zelo hitro pokvaril alternator in njegov regulator.
Število obratov pogonskega motorja ni pretirano važno, nastaviš nekako tako, da ne ropota preveč.
230V varianta je bolj zahtevna. Rabiš enofazni motor moči 0.75 do 1.1kW, ki ima vsaj 2700 o/min. El. motor mora biti čez neko sklopko spojen zs pogonskim motorjem, jermen tu pomeni preveč izgub.
Naslednja zoprnija je, da mora biti vse skupaj montirano pokonci, če bi pogonski motor obrni ltako, da bi bila pogonska os vodoravno, bi naletel na hude, mogoče tudi nerešljive težave pri mazanju motorja in delovanju njegovega vplinjača in morebiti tudi regulatorja.
Elektro del je malo več. Iz el. motorja bi moral odstraniti centrifugalno sklopko in uporabiti drug kondenzator. Pred tem posegom bi moral še motorju na priključni ploščici izbrati pravo smer vrtenja (mora se vrteti v isto smer, kot ga bo gnal pogonski motor).
Po odstranitvi centrifugalne sklopke in motanži celotnega sklopa moraš nekam še namestiti vtičnico za elektriko in s poskušanjem določiti pravo vrednost kondenzatorja , saj obstoječi štartni nikakor ni primeren za kaj takega. Vrednost kondenzatorja bi morala biti nekje med 10 in 25uF, odvisno od uporabljenega motorja. Prava vrednost bo dala željeno napetost 230V. Če je kondenzator premajhen bo napetost prenizka in obratno.
Število obratov motorja naj bi bilo blizu 3000o/min ne glede na obremenitev (regulator mora delovati!), saj je največji problem takega generatorja, da se mu napetost zelo spreminja z obrati.
Naslednji minus takega generatorja je, da je primeren za ohmska bremena (žarnice, grelci), pri motorjih se lahko razmagneti (izgubi napetost), sploh če je moč priklopljenega motorja večja od 1/3 moči generatorja. Je pa tukaj tudi prednost, tak generator se razmagneti tudi pri preobremenitvi ali kratkem stiku, kar pomeni manj mehanskih in el. naprezanj celega agregata. To razmagnetenje ni nič hudega, saj pri odstranitvi krtkega stika ali preobremenitve generator spet dela normalno naprej.
In še nekaj, el. tok iz take naprave je enako nevaren kot tisti iz vtičnice, zato previdno.
Lažja varianta je 12V. Za to rabiš avtomobilski alternator, regulator napetosti (običajno vgrajen že na alternatorju) in ustrezno jermenico za na bencinski motor (naj bo malo večja od alternatorjeve ter jermen ustrezne dolžine.
Motor kosilnice postaviš na nek podstavek (sodelavec je uporabil podstavek od gostinskega pomivalnega stroja) tako, da stoji v istem položaju, kot na kosilnici. Zraven na podoben način montiraš še alternator tako, da sta obe jermenici spodaj.
Natakneš in fiksiraš jermenico na pogonski motor (višina mora biti ista z aleternatorjevo) in napneš jermen (na aleternatorju obdržiš obstoječ sistem za napenjanje jermena).
Tako na kratko je mehansko delo. Elektrikarskega je malo. Vsi kovinski deli agregata so minus in jih spojiš z minus polom akumulatorja. Plus je debela žica iz alternatorja in je spojena s plus polom akumulatorja.
Ostane še tanka žica, ki služi za kontrolo in začetek delovanja alternatorja. Le to preko 12V žarnice moči do 5W priklopiš na plus pol akumulatorja, ampak šele takrat, ko agregat dela, saj bi v nasprotnem čez to žarnico spraznil akumulator. Tak agregat tudi ne sme delati brez akumulatorja, saj bi v nasprotnem zelo hitro pokvaril alternator in njegov regulator.
Število obratov pogonskega motorja ni pretirano važno, nastaviš nekako tako, da ne ropota preveč.
230V varianta je bolj zahtevna. Rabiš enofazni motor moči 0.75 do 1.1kW, ki ima vsaj 2700 o/min. El. motor mora biti čez neko sklopko spojen zs pogonskim motorjem, jermen tu pomeni preveč izgub.
Naslednja zoprnija je, da mora biti vse skupaj montirano pokonci, če bi pogonski motor obrni ltako, da bi bila pogonska os vodoravno, bi naletel na hude, mogoče tudi nerešljive težave pri mazanju motorja in delovanju njegovega vplinjača in morebiti tudi regulatorja.
Elektro del je malo več. Iz el. motorja bi moral odstraniti centrifugalno sklopko in uporabiti drug kondenzator. Pred tem posegom bi moral še motorju na priključni ploščici izbrati pravo smer vrtenja (mora se vrteti v isto smer, kot ga bo gnal pogonski motor).
Po odstranitvi centrifugalne sklopke in motanži celotnega sklopa moraš nekam še namestiti vtičnico za elektriko in s poskušanjem določiti pravo vrednost kondenzatorja , saj obstoječi štartni nikakor ni primeren za kaj takega. Vrednost kondenzatorja bi morala biti nekje med 10 in 25uF, odvisno od uporabljenega motorja. Prava vrednost bo dala željeno napetost 230V. Če je kondenzator premajhen bo napetost prenizka in obratno.
Število obratov motorja naj bi bilo blizu 3000o/min ne glede na obremenitev (regulator mora delovati!), saj je največji problem takega generatorja, da se mu napetost zelo spreminja z obrati.
Naslednji minus takega generatorja je, da je primeren za ohmska bremena (žarnice, grelci), pri motorjih se lahko razmagneti (izgubi napetost), sploh če je moč priklopljenega motorja večja od 1/3 moči generatorja. Je pa tukaj tudi prednost, tak generator se razmagneti tudi pri preobremenitvi ali kratkem stiku, kar pomeni manj mehanskih in el. naprezanj celega agregata. To razmagnetenje ni nič hudega, saj pri odstranitvi krtkega stika ali preobremenitve generator spet dela normalno naprej.
In še nekaj, el. tok iz take naprave je enako nevaren kot tisti iz vtičnice, zato previdno.
Nekoč je bil Slo-tech.
flasha ::
am ce sn jaz prav razumev, vbistvu narejim polnilec akumolatorja ne? tak da vse porabnike prkljucim na akumolator?
aja Azrael res ti hvala za ta odgovor
(upam da ne bom imel tezav, ce pa pa se vprasam pa tud sporocim rezultate:D)
aja Azrael res ti hvala za ta odgovor
(upam da ne bom imel tezav, ce pa pa se vprasam pa tud sporocim rezultate:D)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: flasha ()
Azrael ::
Tako je, 12V varianta je v bistvu malo mčnejši polnilec za akumulator.
Omenjeni sodelavec ga je naredil za nekega pastirja, saj so mu drugače morali vsak teden dostaviti napolnjen akumulator in izpraznjenjega odnesti v dolino. Tako pa so mu dostavili 1x na mesec kanto bencina in je bilo treba tako tovoriti bistveno manj teže.
Drugače pa kar vprašaj, če boš v dilemi, ko boš gradil agregat.
Omenjeni sodelavec ga je naredil za nekega pastirja, saj so mu drugače morali vsak teden dostaviti napolnjen akumulator in izpraznjenjega odnesti v dolino. Tako pa so mu dostavili 1x na mesec kanto bencina in je bilo treba tako tovoriti bistveno manj teže.
Drugače pa kar vprašaj, če boš v dilemi, ko boš gradil agregat.
Nekoč je bil Slo-tech.
flasha ::
neke pa bi res vpraso kak naj izberem pravi alternator? a je to vseeno ker sn mal na bolhi glejo pa je med dvema razlika v ceni 84kSIT, ze pa me zanima kak naj pravega zberem(al je to vseeno?):D
francka45 ::
85k sit je odločno preveč za alternator (sem pogledal na bolhi) a najceneje boš prišel skozi če imaš kje v bližini kakšnega avto-serviserja in bi ga vprašal če ima kaj starega slučajno. jaz sem na ta način prišel zastonj do dveh delujočih alternatorjev
Azrael ::
>je med dvema razlika v ceni 84kSIT...
Za tak denar dobiš narejen agregat, z garancijo: Interdiskont (glej pod generator), sicer so še druge trgovine in lahko preveriš cene še pri njih. Te stvari niso več tako drage, kot so bile še nekaj let nazaj.
Alternator lahko dobiš na odpadu ali Dinosu ali kakšni podobni ustanovi, lahko tudi bolšjak. Mogoče ga ima kakšnega tudi kak tvoj kolega ali znanec. Jaz sem jih pred leti kar nekaj zmetal stran... Cena tako pridobljenega alternatorja bo proti tisti na Bolhi neznatna, sicer pa bi za manjši kot 84kSIT že dobil (ob)rabljen avto z alternatorjem...
Alternator namreč crkne zelo redko, zato bo nek rabljen za tak namen čisto dober. V tvojem primeru ga tudi ne boš nikoli izkoristil 100% in je povsem vseeno ali uporabiš nek 35A ali 100A model. Novega ali kao obnovljenega od raznih (pre)prodajalcev se ti ga ne splača kupovati.
Za tak denar dobiš narejen agregat, z garancijo: Interdiskont (glej pod generator), sicer so še druge trgovine in lahko preveriš cene še pri njih. Te stvari niso več tako drage, kot so bile še nekaj let nazaj.
Alternator lahko dobiš na odpadu ali Dinosu ali kakšni podobni ustanovi, lahko tudi bolšjak. Mogoče ga ima kakšnega tudi kak tvoj kolega ali znanec. Jaz sem jih pred leti kar nekaj zmetal stran... Cena tako pridobljenega alternatorja bo proti tisti na Bolhi neznatna, sicer pa bi za manjši kot 84kSIT že dobil (ob)rabljen avto z alternatorjem...
Alternator namreč crkne zelo redko, zato bo nek rabljen za tak namen čisto dober. V tvojem primeru ga tudi ne boš nikoli izkoristil 100% in je povsem vseeno ali uporabiš nek 35A ali 100A model. Novega ali kao obnovljenega od raznih (pre)prodajalcev se ti ga ne splača kupovati.
Nekoč je bil Slo-tech.
flasha ::
aha tanx (tist z bolho sn dal sam kot primer, so tud za jurja:D, glejat pa sem sol tak cist iz firbca)
mene je sam zanimalo ce so kake razlike (ker v ceni so definitivno:D)
ja alternator bom dobo ce ne drugo bom dal 1000 pa ga bom na bolhi kupo:D (itak pa na odpad pa ene par klucol zraven pa ga bom dol odsrafo, pa pr nas v gozdovih lezijo avti bom ze ke naso:D pa sosed je avtomehanik:D)
mene je sam zanimalo ce so kake razlike (ker v ceni so definitivno:D)
ja alternator bom dobo ce ne drugo bom dal 1000 pa ga bom na bolhi kupo:D (itak pa na odpad pa ene par klucol zraven pa ga bom dol odsrafo, pa pr nas v gozdovih lezijo avti bom ze ke naso:D pa sosed je avtomehanik:D)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: flasha ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | motor na 12/24 VOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3969 (267) | zamotsloteh |
» | Kapaciteta akumulatorjev (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10734 (9461) | madog |
» | Dizel agregat za centralnoOddelek: Loža | 10042 (4692) | energetik |
» | motor z notranjim izgorevanjemOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 777 (618) | killa bee |
» | Priklop računalnika na 12V omrežje.Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2310 (2073) | balocom |