Forum » Elektrotehnika in elektronika » elektro motor - kako obrniti vrtenje
elektro motor - kako obrniti vrtenje
n00l ::
zdravo!
imam elektro motor 70W/220V/0.25A/10mikroF/50Hz cos-fi 0.9 in bi rad vedel če se ga da tako zvezat da bi se vrtel v narobno smer? ne vem ali bi delovalo če bi zamenjal žice? res, nimam pojma saos
imam elektro motor 70W/220V/0.25A/10mikroF/50Hz cos-fi 0.9 in bi rad vedel če se ga da tako zvezat da bi se vrtel v narobno smer? ne vem ali bi delovalo če bi zamenjal žice? res, nimam pojma saos
kekz ::
Premalo podatkov.
Kakšne izvedbe motor je?
Če je serijska izvedba s komutatorjem (kolektorjem), je treba obrniti polariteto samo na komutatorju ali samo pri vzbujanju statorja. Če samo obrneš polariteto napajanja, se namreč obrneta obe in se zato spet vrti v isto smer. Take serijske motorčke imajo ponavadi vsi gospodinjski aparati, ročno orodje, itd ...
Nekateri resnično enofazni izmenični motorji imajo pa že konstrukcijsko (mehansko) določeno smer vrtenja in se je ne da obrniti. Take imajo ponavadi aparati za trajno (ker ni iskrenja na komutatorju) obratovanje (npr. ventilatorji, črpalke, ...)
Kakšne izvedbe motor je?
Če je serijska izvedba s komutatorjem (kolektorjem), je treba obrniti polariteto samo na komutatorju ali samo pri vzbujanju statorja. Če samo obrneš polariteto napajanja, se namreč obrneta obe in se zato spet vrti v isto smer. Take serijske motorčke imajo ponavadi vsi gospodinjski aparati, ročno orodje, itd ...
Nekateri resnično enofazni izmenični motorji imajo pa že konstrukcijsko (mehansko) določeno smer vrtenja in se je ne da obrniti. Take imajo ponavadi aparati za trajno (ker ni iskrenja na komutatorju) obratovanje (npr. ventilatorji, črpalke, ...)
Azrael ::
Slika in bolj podroben opis bi prišla prav, obstaja namreč veliko izvedb motorjev majhnih moči in za vsako je drug postopek, kako obrniti smer. Pri nekaterih izvedbah (mehanski problemi) to sploh ni izvedljivo.
Sklepam, iz skopih podatkov, da gre za enofazni motor s trajno spojenim kondenzatorjem. čeprav je kondenzator (10uF) salamensko prevelik za tako moč (70W), razen če gre za motor pralnega stroja ali podoben motor z zelo nizkimi vrtljaji oz celo trofazen asinhronski motor prevezan v enofaznega. Vsekakor preveri ali so podatki res taki, kot si napisal.
Da bi ti lahko pomagal nujno rabim tudi opis kako je sedaj priklopljen kondenzator in kam, prepiši vse podatke s tablice, slike vsega tega zelo zaželjene.
Sklepam, iz skopih podatkov, da gre za enofazni motor s trajno spojenim kondenzatorjem. čeprav je kondenzator (10uF) salamensko prevelik za tako moč (70W), razen če gre za motor pralnega stroja ali podoben motor z zelo nizkimi vrtljaji oz celo trofazen asinhronski motor prevezan v enofaznega. Vsekakor preveri ali so podatki res taki, kot si napisal.
Da bi ti lahko pomagal nujno rabim tudi opis kako je sedaj priklopljen kondenzator in kam, prepiši vse podatke s tablice, slike vsega tega zelo zaželjene.
Nekoč je bil Slo-tech.
gumby ::
ker partizan je sel tole skup vezat?
tale stvar te mimogrede ubije, ce jo poslatas na nepravem mestu!!!
PS ne hecam se
tale stvar te mimogrede ubije, ce jo poslatas na nepravem mestu!!!
PS ne hecam se
my brain hurts
Azrael ::
Lepa predstavitev. Sedaj še moji komentarji kslikam:
Slika 1:
Zvezano je zelo A je to ™. Nujno moraš stvari dodelati, tudi stikalo kot tako ni primerno za motor, na priključno škatlo dodaj uvodnico, na kondenzator plastično zaščitno kapo (včasih ustreza tudi kaj od raznih sprejev. Tako kot je sedaj je zelo nevarno. Uporabnik gumby ima povsem prav.
Slika 2:
Znano podjetje, ki dela reduktorje. Po oznaki sodeč je motor v osnovi trofazen, vezan v trikot in priklopljen enofazno. Če to drži, ne bo problema obrniti smer vrtenja.
Slika 3:
Kondenzator je prevelik! Ta na sliki je 16uF, ti potrebuješ 10uF ali pa boš skuril motor. Če boš ugotovil, da motor ne dela s kondenzatorjem 10uF je motor žal že skurjen.
Slika 4:
Kondenzator je očitno od pralnega stroja, priklop je nevaren (slabo izolirano). Poleg tega je tudi pritrditev neprimerna. Lepilni trak zamenjaj s plastičnimi zadrgami ali bolje s tanko pločevino.
Slike 5, 6, 7, 8 velja že napisano.
Slika 9:
Tablica s podatki o reduktorju.
Žal manjaka najbolj pomemben podatek. Odpri priključno omarico na motorju (na spodnji sliki obkrožena z rdečo barvo) in slikaj notranjost. Včasih je v tej omarici narisana tudi shema priklopa za različne smeri vrtenja.
Sem skoraj 100%, da je smer možno obrniti, vendar rabim ta podatek. Omarico boš moral odpreti v vsakem primeru, saj tako kot je narejeno sedaj je smrtno nevarno.
In še standardno opozorilo, dela se loti šele takrat, ko bo naprava izklopljena iz elektrike.
Slika 1:
Zvezano je zelo A je to ™. Nujno moraš stvari dodelati, tudi stikalo kot tako ni primerno za motor, na priključno škatlo dodaj uvodnico, na kondenzator plastično zaščitno kapo (včasih ustreza tudi kaj od raznih sprejev. Tako kot je sedaj je zelo nevarno. Uporabnik gumby ima povsem prav.
Slika 2:
Znano podjetje, ki dela reduktorje. Po oznaki sodeč je motor v osnovi trofazen, vezan v trikot in priklopljen enofazno. Če to drži, ne bo problema obrniti smer vrtenja.
Slika 3:
Kondenzator je prevelik! Ta na sliki je 16uF, ti potrebuješ 10uF ali pa boš skuril motor. Če boš ugotovil, da motor ne dela s kondenzatorjem 10uF je motor žal že skurjen.
Slika 4:
Kondenzator je očitno od pralnega stroja, priklop je nevaren (slabo izolirano). Poleg tega je tudi pritrditev neprimerna. Lepilni trak zamenjaj s plastičnimi zadrgami ali bolje s tanko pločevino.
Slike 5, 6, 7, 8 velja že napisano.
Slika 9:
Tablica s podatki o reduktorju.
Žal manjaka najbolj pomemben podatek. Odpri priključno omarico na motorju (na spodnji sliki obkrožena z rdečo barvo) in slikaj notranjost. Včasih je v tej omarici narisana tudi shema priklopa za različne smeri vrtenja.
Sem skoraj 100%, da je smer možno obrniti, vendar rabim ta podatek. Omarico boš moral odpreti v vsakem primeru, saj tako kot je narejeno sedaj je smrtno nevarno.
In še standardno opozorilo, dela se loti šele takrat, ko bo naprava izklopljena iz elektrike.
Nekoč je bil Slo-tech.
radiator ::
To pa mi zdaj ni nekaj jasno. Zakaj bi kdo naredil trifazni motor in specificiral kakšen kondezator rabiš?
Kako se da priklopit 3f motor vezan v trikot na 1 fazo?
Kako se da priklopit 3f motor vezan v trikot na 1 fazo?
Kaj je jutri že bilo?
Azrael ::
@radiator:
Ni problema, trofazni motor lahko dela na 1 fazo. Prevezati ga moraš v trikot (če je zvezda 380 ali 400V). Potem med dve fazi navitja dodaš kondenzator (~8uF za vsakih 100W moči).
Napajanje (fazo in nulo) priklopiš na en pol kondenzatorja (s tem določiš smer vrtenja) in na prosto sponko. Motor dela, vendar ima manjšo moč vsaj za 1/3 do 1/2 odvisno od velikosti in števila obratov. Tudi zagonski moment je slab.
Kljub temu se v nekaterih (redkih) primerih take rešitve poslužujejo tudi proizvajalci, saj je ceneje izdelovati samo en tip motorja. Tudi tu izgleda, da ima avtor teme trofazni motor moči 125W, ki kot enofazni zmore le 70W. Ustreza tudi tok (0.75A).
Tak način uporabe ni priporočljiv za motorje moči nad 0.55kW, preveč izgub in ogromna kondenzatorska baterija ter veliki zagonski tokovi (neobremenjen motor moči 0.55kW ima zagonski tok ~10A) .
Še skica: Obstaja še en nočin priklopa, ki izboljša zagonski moment (za primer reduktorja sploh boljše), vendar moram prej najti skico.
Ni problema, trofazni motor lahko dela na 1 fazo. Prevezati ga moraš v trikot (če je zvezda 380 ali 400V). Potem med dve fazi navitja dodaš kondenzator (~8uF za vsakih 100W moči).
Napajanje (fazo in nulo) priklopiš na en pol kondenzatorja (s tem določiš smer vrtenja) in na prosto sponko. Motor dela, vendar ima manjšo moč vsaj za 1/3 do 1/2 odvisno od velikosti in števila obratov. Tudi zagonski moment je slab.
Kljub temu se v nekaterih (redkih) primerih take rešitve poslužujejo tudi proizvajalci, saj je ceneje izdelovati samo en tip motorja. Tudi tu izgleda, da ima avtor teme trofazni motor moči 125W, ki kot enofazni zmore le 70W. Ustreza tudi tok (0.75A).
Tak način uporabe ni priporočljiv za motorje moči nad 0.55kW, preveč izgub in ogromna kondenzatorska baterija ter veliki zagonski tokovi (neobremenjen motor moči 0.55kW ima zagonski tok ~10A) .
Še skica: Obstaja še en nočin priklopa, ki izboljša zagonski moment (za primer reduktorja sploh boljše), vendar moram prej najti skico.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
radiator ::
Phu... Razmišljam:
Torej imaš potem skozi eno navitje (imenujma ga glavno kot pri 1f) potem nek tok. Zdaj da bi zadeva delala kot se spodobi moraš dati skozi drugi dve navitji tok ki je +- 120° v fazi glede na tok skozi glavno navitje. Zdaj ti skozi ono navitje, ki je vzporedno z kondičem teče tok, ki ima nekaj fazne zakasnitve ker maš dvojno induktivnost. Skozi tretje navitje pa ti teče seštevek tokov skozi kondič in njemu vzporeno navitje. Verjetno je potem kondenzator dimenzioniran tako, da je ta tok v fazi prehiteva onega skozi glano navitje. Ja in potem res dobiš neke vrste rotirajoče mag polje. Faze tokov so verjetno precej manjše kot +-120°. Ampak so.
Kaj sem se kje vsekal?
Kakšen je te navor iz takega motora (mislim oblika). Kaj nebi bilo potem skoraj da boljše ga furat kot 1f. Torej glavno plus pomožno navitje, ki ima zaporedno vezan kondenzator? Pač imaš 1/3 bakra brezveze dobiš pa lahko večji fazni zamik.
Torej imaš potem skozi eno navitje (imenujma ga glavno kot pri 1f) potem nek tok. Zdaj da bi zadeva delala kot se spodobi moraš dati skozi drugi dve navitji tok ki je +- 120° v fazi glede na tok skozi glavno navitje. Zdaj ti skozi ono navitje, ki je vzporedno z kondičem teče tok, ki ima nekaj fazne zakasnitve ker maš dvojno induktivnost. Skozi tretje navitje pa ti teče seštevek tokov skozi kondič in njemu vzporeno navitje. Verjetno je potem kondenzator dimenzioniran tako, da je ta tok v fazi prehiteva onega skozi glano navitje. Ja in potem res dobiš neke vrste rotirajoče mag polje. Faze tokov so verjetno precej manjše kot +-120°. Ampak so.
Kaj sem se kje vsekal?
Kakšen je te navor iz takega motora (mislim oblika). Kaj nebi bilo potem skoraj da boljše ga furat kot 1f. Torej glavno plus pomožno navitje, ki ima zaporedno vezan kondenzator? Pač imaš 1/3 bakra brezveze dobiš pa lahko večji fazni zamik.
Kaj je jutri že bilo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: radiator ()
VolkD ::
Azrael, kje si bil pred 12-imi leti !
Sam sem kupil druge roke stružnico, prava mašina. Pripeljal domov in ugotovil, da ima trofazni motor. No ene tri dni je šlo, pa nekaj varovalk, preden sem stvari naredil, da delujejo. Pri stružnici se mora motor vrteti v obe smeri ! Dva kontaktorja in trije gumbi. Kondenzator je 120 uF - moč pa 2,2KW. Zagonski moment je nikakav. Moč pa mi zadostuje.
Ni torej le teorija, tudi v praksi deluje !
Sam sem kupil druge roke stružnico, prava mašina. Pripeljal domov in ugotovil, da ima trofazni motor. No ene tri dni je šlo, pa nekaj varovalk, preden sem stvari naredil, da delujejo. Pri stružnici se mora motor vrteti v obe smeri ! Dva kontaktorja in trije gumbi. Kondenzator je 120 uF - moč pa 2,2KW. Zagonski moment je nikakav. Moč pa mi zadostuje.
Ni torej le teorija, tudi v praksi deluje !
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14290 (6147) | gumby |
» | Kaj je naloga kondenzatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15674 (14751) | steev |
» | Ena faza v tri faze (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 32045 (27342) | int47 |
» | trifazni elektromotor -vezava na podaljšekOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 23085 (22561) | Vikking |
» | Crknjeno navitje pri motorju v pralnem stroju?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6808 (6390) | Pyr0Beast |