Forum » Programiranje » Šah [Pacsal]
Šah [Pacsal]
Wh!tE ::
Jaz imam tukaj en problemček ker ne znam resit te naloga seveda . Ja, naloga je sledeca....Imaš šahovnico 8x8 polj in na to šahovnico postaviš 8 kraljic tako da pokrijejo celo šahovnico. In sedaj vprašanje je: na koliko možnih (različnih seveda) načinov lahko postaviš te kraljice (8) na šahovnico tako, da pokriješ celo šahovnico.Ve kdo postopek kako to zračunaš? Upam da nism kompliciru z vprašanjem. :)
Hvala za vse odgovore
Hvala za vse odgovore
Me, the vanquisher
Thomas ::
for (x0=0;x0<8;x0++)
continue if queens attack each other
for x1
continue if queens attack each other
for x2
continue if queens attack each other
for x3
....
writeln x0,x1,x2 ...
.....
continue if queens attack each other
for x1
continue if queens attack each other
for x2
continue if queens attack each other
for x3
....
writeln x0,x1,x2 ...
.....
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thomas ()
Thomas ::
Seveda.
Prvo kraljico sprehajaš po vseh osmih A poljih v zunanji for zanki. Pa po osmih v B zanki v notranji zanki ... itd. 8 zank.
Med dvema zankama pogledaš, če se kakšni dve kraljici tepeta. Če se, greš na naslednje polje s to kraljico, ostale prej (v zunanjejših zankah) pustiš pri miru, ostale kasneje (v notranjejših zankah) pa poženeš znova. No, to ti naredi že struktura for zanke.
Po notranji for zanki izpisuješ rezultate.
Razumeš kej bolje?
Prvo kraljico sprehajaš po vseh osmih A poljih v zunanji for zanki. Pa po osmih v B zanki v notranji zanki ... itd. 8 zank.
Med dvema zankama pogledaš, če se kakšni dve kraljici tepeta. Če se, greš na naslednje polje s to kraljico, ostale prej (v zunanjejših zankah) pustiš pri miru, ostale kasneje (v notranjejših zankah) pa poženeš znova. No, to ti naredi že struktura for zanke.
Po notranji for zanki izpisuješ rezultate.
Razumeš kej bolje?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Wh!tE ::
Zdejle sm uzeu šah u roke pa se mal igram....Osimh kraljic na polju 8x8 sploh ne mores postavit tako da se nebi napadale?! Ali pač? Problem je ker lahko ze z 7mimi kraljicami pokrijes celo polje ane. Ali pa cemas kraljice vse v vrstici 1 je tud cela šahovnica pokrita....
Me, the vanquisher
Wh!tE ::
Se opravičujem, niem dobro zastopil naloge...Očitno je vsem znana razen meni Thx anyway :)
Me, the vanquisher
Thomas ::
$DIMENSIONS X[2000] Y[2000] $DECLAREINT x0 x1 x2 x3 x4 x5 x6 x7 y0 y1 y2 y3 y4 y5 y6 y7 zero upper dx dy i ok $RETVAR X[] Y[] upper=8; upper--; zero=0; x0=0;x1=1;x2=2;x3=3;x4=4;x5=5;x6=6;x7=7; for (y0=zero;y0<=upper;y0++) { for (y1=zero;y1<=upper;y1++) { dx=x1-x0;dx=abs(dx);dy=y1-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { for (y2=zero;y2<=upper;y2++) { dx=x2-x0;dx=abs(dx);dy=y2-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x2-x1;dx=abs(dx);dy=y2-y1;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { for (y3=zero;y3<=upper;y3++) { dx=x3-x0;dx=abs(dx);dy=y3-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x3-x1;dx=abs(dx);dy=y3-y1;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x3-x2;dx=abs(dx);dy=y3-y2;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { for (y4=zero;y4<=upper;y4++) { dx=x4-x0;dx=abs(dx);dy=y4-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x4-x1;dx=abs(dx);dy=y4-y1;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x4-x2;dx=abs(dx);dy=y4-y2;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x4-x3;dx=abs(dx);dy=y4-y3;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { for (y5=zero;y5<=upper;y5++) { dx=x5-x0;dx=abs(dx);dy=y5-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x5-x1;dx=abs(dx);dy=y5-y1;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x5-x2;dx=abs(dx);dy=y5-y2;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x5-x3;dx=abs(dx);dy=y5-y3;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x5-x4;dx=abs(dx);dy=y5-y4;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { for (y6=zero;y6<=upper;y6++) { dx=x6-x0;dx=abs(dx);dy=y6-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x6-x1;dx=abs(dx);dy=y6-y1;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x6-x2;dx=abs(dx);dy=y6-y2;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x6-x3;dx=abs(dx);dy=y6-y3;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x6-x4;dx=abs(dx);dy=y6-y4;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x6-x5;dx=abs(dx);dy=y6-y5;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { for (y7=zero;y7<=upper;y7++) { dx=x7-x0;dx=abs(dx);dy=y7-y0;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x7-x1;dx=abs(dx);dy=y7-y1;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x7-x2;dx=abs(dx);dy=y7-y2;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x7-x3;dx=abs(dx);dy=y7-y3;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x7-x4;dx=abs(dx);dy=y7-y4;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x7-x5;dx=abs(dx);dy=y7-y5;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { dx=x7-x6;dx=abs(dx);dy=y7-y6;dy=abs(dy); ok=1; if (dx==zero) {ok=0;} if (dy==zero) {ok=0;} if (dx==dy) {ok=0;} if (ok!=zero) { X[i]=x0;Y[i]=y0;i++;X[i]=x1;Y[i]=y1;i++;X[i]=x2;Y[i]=y2;i++;X[i]=x3;Y[i]=y3;i++;X[i]=x4;Y[i]=y4;i++;X[i]=x5;Y[i]=y5;i++;X[i]=x6;Y[i]=y6;i++;X[i]=x7;Y[i]=y7;i++; } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } } }
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thomas ()
Wh!tE ::
GJ. . Eni ste pač bolj razgledani programerji kakor sem jaz (Rekurzija je zakomplicirana)
Me, the vanquisher
fireice ::
To sploh ni tezko za katerokoli stevilo postavit na roke. Samo vsako 3 liho se mi nekaj zatakne.
NeOman ::
ker morm zadevo ju3 oddat pri racunalnistvu vam pastam zadevo se tuki :). program ne poisce vseh resitev, po logiki bi moral... je pa narejen z rekurzijo in jih najde 85 / 92 (ne cez 100), pa se komentiran je, da vam bo lazje. ga posplosim na problem n dam na n × n veliki plosci (n razlicen od 2,3 ;) ).
program dame; {program resi problem 8 dam na sahovnici} uses crt; type t=array[1..8,1..8] of integer; var deska: t; resitve: integer; procedure pocisti(stolpec: integer); {procedura celo sahovnico 'pocisti' in oznaci vsa polja z 0} var i,j: integer; begin for i:=1 to 8 do for j:=stolpec to 8 do deska[i,j]:=0; end; procedure izris(var deska:t); {procedura nam izrise sahovnico, kjer je v tabeli vrednost 0} {tam ni dame, z 1 pa oznacimo polozaj dame} var i,j: integer; begin inc(resitve); {povecamo stevec resitev} clrscr; textcolor(15); writeln('Stevilka resitve: ',resitve,'.'); for i:=1 to 8 do {izrisemo sahovnico: x - prazna polja} begin writeln; for j:=1 to 8 do if deska[i,j]=1 then begin textcolor(10); write(' @ '); { @ - dame } textcolor(15); end else write(' x '); {ni dame} writeln; end; writeln; writeln('Karkoli za nadaljevanje / ESC za izhod.'); if (readkey=#27) then halt; {moznost ustavitve programa} writeln; end; function skeniraj(vrsta,stolpec:integer):boolean; var i,j: integer; ni_spor: boolean; {spremenljivka, ki nam bo povedala ali lahko postavimo damo ali je kaksna v napoto} begin ni_spor:=true; {na zacetku se ni ni_sporov, nobena izmed dam si ni v napoto} for j:=1 to stolpec-1 do if deska[vrsta,j]=1 then ni_spor:=false; {obstaja dama v isti vrstici} i:=vrsta; j:=stolpec; while (i>0) and (j>0) and (ni_spor=true) do begin dec(i); {pomaknemo se v prejsnjo vrstico} dec(j); {pomaknemo se v prejsnji stolpec} if deska[i,j]=1 then ni_spor:=false; {preverimo se trenuti polozaj, ce je tam postavljena dama} end; i:=vrsta; j:=stolpec; while (i>0) and (j>0) and (ni_spor=true) do begin inc(i); {pomaknemo se v naslednjo vrstico} dec(j); {pomaknemo se v naslednji stolpec} if (deska[i,j]=1) then ni_spor:=false; {preverimo se trenuti polozaj, ce je tam postavljena dama} end; skeniraj:=ni_spor; {ce imamo prosto pot lahko postavimo damo, procedura dobi vrednost true drugace false} end; procedure start(var deska:t; vrsta,stolpec:integer); begin if (stolpec>8) then izris(deska) {izrisemo 1 resitev} else repeat {ponavljamo toliko casa, da pridemo skozi sahovnico} begin pocisti(stolpec); {pocistimo vse stolpce} if skeniraj(vrsta,stolpec)=true then {preverimo sahovnico} begin deska[vrsta,stolpec]:=1; {postavimo damo, ker nam to skeniranje omogoca} start(deska,1,stolpec+1); {postavimo se nizje na sahovnico} end; inc(vrsta); {ko koncamo se premaknemo v novo vrsto} end; until (vrsta>8); end; begin start(deska,1,1); end.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | [MAT] Diferenciabilnost funkcijeOddelek: Šola | 2686 (1920) | Unilseptij |
» | Programiranje problem androidOddelek: Programiranje | 1180 (945) | g333kk |
» | [C++] Kako optimizirati?Oddelek: Programiranje | 2237 (1949) | Vesoljc |
» | GrafikaOddelek: Programiranje | 1707 (1059) | aaaaa93 |
» | n kraljicOddelek: Programiranje | 1486 (1324) | Thomas |