» »

Katera klima

Katera klima

««
27 / 120
»»

easyrider3 ::

Do petih zjutraj se sploh v sobi nič kaj ne ohladi če bi imel vse na stežaj odprto in jaz pa ob šterih zjutraj se že vstajam za v službo.V taki zajebani vročini sploh ne morem zaspati in kako naj potem še v službi delam zajebano delo. Jaz moram vsaj do pol enih zjutraj zaspat,da lahko potlej kakor tak delam v službi in ma kakšno odpiranje ko ni nobenega učinka kot potem ko grem že v službo. Mislim da nekateri sploh ne veste in si ne predstavljate kako je to v moji sobi in bi zelo rad videl,da samo en večer preživite v moji sobi.
Sem poprej že povedal da mi televizor in računalnik gorita v sobi vedno tam nekje do polnoči potem pa vse pogasnim in nikakor ne mislim glede tega imeti vse izklopljeno in na ta način ohladit sobo,ker vse to rabim. In najbrž zaradi tega tudi KLIMO in nič drugega. Nobena stvar pri takih stvareh ne more sobo ohladit--A ZASTOPTE ALI NE.

KuntaKinte ::

pa dobro,kupi si klimo človek,vročina te je že načela,lol

Brias ::

he he tiskarski skrat@bauhaus ,...

http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=b...

Inverterska klimatska naprava
PROKLIMA '9000 BTU'*
moč hlajenja 2,6 kW
moč ogrevanja 3 kW
za prostore 25 m?
pretok zraka 450 m? / h
razvlaževanje 1,3 l / h
št. artikla OS 102346 - 21071450
cena 239,-
cena z montažo 452,-

cordoba ::

Jaz imam prenosno klimo v podstrešni sobi ampak jo imam speljano direktno v luknjo, ki sem jo naredil. Se pravi nimam tiste cevi, ker potem je klima neuporabna. Danes sem sobo shladil na 23 stopinj, zunaj pa vroče za pop....
Je pa res glasna cca 53 db. Tko, da jaz imam ok izkušnjo je pa res, da je bila malce dražja oz kvalitetnejša.
Lp

Brias ::

drugace pa za tiste ki MORATE imeti prenosno klimo brez vrtanja za topli zrak, ta resitev izgleda zanimivo ..., vidim po katalogu da imajo v bauhausu za slabih 30 EUR ...



edit: vsekakor pa bi odvodno cev maximalno izoliral ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brias ()

Egii ::

Pozdravljeni , vsaki dan vam sledim debati in še nisem ugotovil kaj je trenutno bolše oz priporočljivo imet INVERTERSKO klimo ali navadno, jaz bi uporabljal za hlajenje kot gretje v Jagru majo akcijo Klimatska naprava Gorenje KAS35 za 323€,pa se nikakor nemorem odločit za ali brez inverterja, se prodajalnici itak vsi bluzijo da naj vzamen z, ampak ko vas poslušam pa res nevem če se mi splača dat 200€ zraven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Egii ()

energetik ::

Prodajalci večinoma nimajo pojma, vsi pa ti logično hočejo prodati dražjo. Kar se mene tiče, je dobra klima BREZ inverterja povsem OK. V mansardni sobi mi je držala temperaturo na +/-0,25°C, pri najmanjši stopnji ventilatorja je bila praktično neslišna. Zakaj dati še 200€ zraven za invertersko izvedbo?

Okapi ::

Odvisno, koliko se nameravaš s klimo tudi greti, in kakšna je dejansko razlika v porabi elektrike pri tem. Če imaš pri roki številke, se da verjetno hitro izračunati, kdaj prineseš notri 200 evrov.

Je pa res, da običajno razlika ni samo v inverterju, ampak imajo te dražje klime tudi kakšen drug bombonček, so mogoče tišje in podobno.

O.

JohanP ::

Verjetno obe klimi, ki jih gledaš spadata v isti energijski razred (A), razlika pa je predvem v tem, da bo navadna klima vedno porabljala nominalno enoto el.energije, medtem ko inverterska klima porabo lahko prilagaja trenutnim potrebam, kar prinese nižjo porabo elektrike.
Če boš torej klimo uporabljal občasno (ob temperaturnih konicah) in predvsem za hlajenje potem vzami navadno klimo, če pa imaš namen stalne uporabe (24h) klime, ki ti po potrebi ohlaja / ogreva stanovanje, potem je boljša izbira inverterska. Cenovna razlika med invertersko in navadno klimo se ti bo povrnila ob taki uporabi. Poleg tega upoštevaj, da je krmiljenje inverterske bolj zahtevno (več elektronike), kar lahko pomeni večji strošek servisa,....

Magic1 ::

Preden se kdo prestraši zaradi servisev. Imam 2 inverterski, kolegi še ene par. Servisi so far= 0€(5let)
Klima je zelo preprosta zadeva, če je narejena kvalitetno, zdrži dolgo časa. Sej zato pa je 5 let garancije.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

perofero ::

Prosim za nasvet glede nakupa klime.
Klima se bo uporabljala za hlajenje in gretje 30 kvadratov (spalnica in dnevna).
Montirana bo v spalnici.
Poleti čez dan temperatura v stanovanju doseže 28/30°C, ker je zastekljena loža 2×3 m pol dneva na soncu.
Locirani smo v centru Maribora, tako da zimske temperature niso nekaj ekstra nizke.
Budget je okoli 700€ z montažo.
V ožjem izboru je http://www.klima.si/klimatske-naprave/p... ali http://www.klima.si/klimatske-naprave/p...
Je 9ka za 30 kvadratov dovolj ali se bo matrala?
Ko sem preletel forume sem zasledil, da se Panasonic klime rade kvarijo. Je to še vedno tako?
Najrajši bi vzel Mitsubishija http://www.mimovrste.com/artikel/364000... ampak potem smo že na 950€+. Bojim se pa tudi da bi se mi 25ka preveč matrala. 35ka je pa že 1080€+.

@Magic kje dobiš 5 let garancije? Za Panasonic in Mitsubishi sem zasledil 2 leti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: perofero ()

JohanP ::

Magic1 je izjavil:

Preden se kdo prestraši zaradi servisev. Imam 2 inverterski, kolegi še ene par. Servisi so far= 0€(5let)
Klima je zelo preprosta zadeva, če je narejena kvalitetno, zdrži dolgo časa. Sej zato pa je 5 let garancije.


Hehehe,
5 let garancije velja, če jo redno vsako leto servisiraš, kar nanese okoli 50 € letno na enoto.

Egii ::

No hvala za odgovore, bor kar pri navadni ostal ker jaz bom res samo v vročih dneh se hladil in v prehodnih grel, tak da škoda tistih 200€, si rajši čez tri leta spet novo kupim, ker bo do takrat ziher spet kaj novih sistemov in inverterjev :)
Hvala za pomoč
aja pa jutri naprej je v Interšparju akcija Gorenje KAS35 za 289€.

Egii ::

Jaz bi še vas proso , če kdo izmed vas vokumira oziroma koga poznata v okolici Ptuja.
Vem da je polno uradnih serviserjev, ampak vseeno ne želim dati 150€...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Egii ()

Dami ::

Mam 2 panasonicovi že ene 7+ let (se ne spomnim točno). Pred 2 leti jih je kolega spucal in eni malo nafilal plin, to je pa to. Delata kot novi. Ne strašit folk tu z nujnimi letnimi servisi.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

perofero ::

Dami koliko ti pa laufata? Hlajenje, ogrevanje?

Dami ::

Moja ma sam hlajenje, przgem pa samo ob dnevih ko gre zunaj nad 30°, za kake 2h/dan max. Sestra ma pa malo večjo invertersko, s katero tudi mal ogrevamo če je temp tak vmes (ni premrzlo, ni dost toplo). Če gledam celoletno, sta zelo malo vžgani no.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Pyr0Beast ::

>Verjetno obe klimi, ki jih gledaš spadata v isti energijski razred (A), razlika pa je predvem v tem, da bo navadna klima vedno porabljala nominalno enoto el.energije, medtem ko inverterska klima porabo lahko prilagaja trenutnim potrebam, kar prinese nižjo porabo elektrike.
ENAKO porabo
ne nižjo

_ENAKO_

Če bi navadna klima stalno kurila max. moč bi jaz imel v sobi hladilnico. Da se narediti - samo ni.

>Ko sem preletel forume sem zasledil, da se Panasonic klime rade kvarijo. Je to še vedno tako?
Najrajši bi vzel Mitsubishija http://www.mimovrste.com/artikel/364000... ampak potem smo že na 950€+. Bojim se pa tudi da bi se mi 25ka preveč matrala. 35ka je pa že 1080€+.
Ma ne se je*at
2.5kW klimo za skoraj jurja evrov
Jaz sem dal za 3.5kW 300€

>5 let garancije velja, če jo redno vsako leto servisiraš, kar nanese okoli 50 € letno na enoto.
Ne
Ne ne

Garancija velja:
Napravo montiral pooblaščen!!!! serviser
Napravo je serviral pooblaščen! serviser
In any other condition: you can go f* yourself

Pa še to če se ne izvijejo ven s tem da rečejo da je poškodba posledica višje sile ali napake uporabnika
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

freesty ::

Jaz sem se tudi odločil za nakup klime.

Sem v najemniškem stanovanju, zato bi kupil prenosno.
Kupil bi čim cenejšo.
Hladit rabim ubistvu samo eno sobo ~20m^2.
Sem razmišljal, če bi uzel tako, ki ima še funkcijo gretja(če se splača?)

Budget: čim manj oz. cca 200€.

energetik ::

Praktično vsaka klima tudi greje. Moraš že prav iskat tako, ki samo hladi.
Nekaj časa sem imel prenosno, neko poceni iz Merkurja, in je tudi grela.
Če si se že odločil, pač pojdi po tehničnih štacunah in najdi najcenejšo prenosno, ponavadi se začnejo pri nekje 2kW hladilne moči.

JohanP ::

Pyr0Beast je izjavil:


ENAKO porabo
ne nižjo

_ENAKO_

Če bi navadna klima stalno kurila max. moč bi jaz imel v sobi hladilnico. Da se narediti - samo ni.

Ne
Ne ne

Garancija velja:
Napravo montiral pooblaščen!!!! serviser
Napravo je serviral pooblaščen! serviser
In any other condition: you can go f* yourself

Pa še to če se ne izvijejo ven s tem da rečejo da je poškodba posledica višje sile ali napake uporabnika


:D, Kaj je Pyro, je prevroče? Klima ne dela? Nisi opravil rednega letnega servisa? hehehe

Zunanja enota pri navadni klimi, ti bo kurila konstantno enoto štroma, pa če se na trepalnice postaviš. To kako pa ti navijaš ventilator na notranji enoti je pa stvar abčutka, knede.
Zunanja enota pri inverter klimi, ti pa lahko kuri manj (ali več (do 160%)) od nominalne vrednosti. To je pravzaprav ena od namenov inverterja, če slučajno nisi vedel....

Glede garancije si pa povedal skoraj enako, _ENAKO_, na bolj podroben način (pooblaščeni)

Uros85 ::

Pozdravljeni!

Zanimajo me vaša mnenja in izkušnje s klimami Hitachi. Sam nameravam kupiti naslednji model: http://www.split-klima.si/109/klima/hit...

Hladila/grela (v mrzlejših dneh) bi mansardno sobo cca. 20m^2.

energetik ::

JohanP je izjavil:

Zunanja enota pri navadni klimi, ti bo kurila konstantno enoto štroma, pa če se na trepalnice postaviš. To kako pa ti navijaš ventilator na notranji enoti je pa stvar abčutka, knede.
Zunanja enota pri inverter klimi, ti pa lahko kuri manj (ali več (do 160%)) od nominalne vrednosti. To je pravzaprav ena od namenov inverterja, če slučajno nisi vedel....
In kaj ima to veze s porabljeno el. energijo? Če hočeš v nekem prostoru vzdrževati neko nastavljeno temepraturo, boš z navadno ali invertersko porabil zelo podobno količino elektrike. S tem da navadna dela v On/Off režimu, inverter pa z znižano močjo. Prečrpana toplota _mora_ biti enaka, porabljena elektrika skoraj enaka.

amigo_no1 ::

Lahko kak izračun, da vidimo skoraj enako porabljeno elektriko ?
Recimo da je prižgana 5 ur dnevno podnevi.

Pyr0Beast ::

Hint: Navadni hladilnik je on-off in ne inverterski.
Zakaj ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

antonija ::

A bo ze kdo prilimal kaksen uporaben link ki razlozi osnove delovanja klime, strategij regulacij temperature in razlike med klimami z inverteji in brez? Po toliko istih vprasanjih bi se mogoce to bolj splacalo...
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Pyr0Beast ::

JohanP je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:


ENAKO porabo
ne nižjo

_ENAKO_

Če bi navadna klima stalno kurila max. moč bi jaz imel v sobi hladilnico. Da se narediti - samo ni.

Ne
Ne ne

Garancija velja:
Napravo montiral pooblaščen!!!! serviser
Napravo je serviral pooblaščen! serviser
In any other condition: you can go f* yourself

Pa še to če se ne izvijejo ven s tem da rečejo da je poškodba posledica višje sile ali napake uporabnika


:D, Kaj je Pyro, je prevroče? Klima ne dela? Nisi opravil rednega letnega servisa? hehehe

Zunanja enota pri navadni klimi, ti bo kurila konstantno enoto štroma, pa če se na trepalnice postaviš. To kako pa ti navijaš ventilator na notranji enoti je pa stvar abčutka, knede.
Zunanja enota pri inverter klimi, ti pa lahko kuri manj (ali več (do 160%)) od nominalne vrednosti. To je pravzaprav ena od namenov inverterja, če slučajno nisi vedel....

Glede garancije si pa povedal skoraj enako, _ENAKO_, na bolj podroben način (pooblaščeni)


Ne ni na bolj podroben način. Je na edini pravilni. Za garancijo se namreč lahko obrišeš pod nosom če ti ne servisira pooblaščeni servis. Bistvena razlika je tam noter.

Klima trenutno dela, sem glih zdaj pobral filtre ven da jo spucam. Zunaj je 35°C, kompresorski del deluje pri nekaj čez 45°C, v sobi je cirka 20°C

Če slučajno nisi vedel - zunanja enota moje klime kuri vse od 500W pa do 1300W. Nima nič veze z inverterjem ima pa veze s tlaki v sistemu.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brias ::

antonija je izjavil:

A bo ze kdo prilimal kaksen uporaben link ki razlozi osnove delovanja klime, strategij regulacij temperature in razlike med klimami z inverteji in brez? Po toliko istih vprasanjih bi se mogoce to bolj splacalo...


stran 23 tega topica ...

Brias :: 25. maj 2011, 21:25:26

Magic1 ::

Na najbolj enostaven način razloženo(hlajenje): Na zunanji strani se plin stiska in se zato segreje(to toploto moramo na zunanj enoti čez rebra tudi odvest v zunanji zrak). Ta stisnjen plin(normalne temperature) spustimo v notranjo enoto, ki je pa na višjem tlaku in se plin zato razširi-posledica je, da se plin in notranja enota ohladi.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Pyr0Beast ::

Že pišem, bo enkrat do večera.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

bluesman ::

Da ne odpiram nove teme:

http://www.merkur.si/ogrevanje-in-hlaje...

A ima kdo izkušnje s temi klimami? Precej poceni so in me mikajo. Hladili bomo dnevno kjer sta dva rač in tv. Pa odprt prehod v kuhinjo. Za gretje ni pomembno. Velikost okoli 45 m2.

Hvala.

Pyr0Beast ::

Pocenili so jo.
Sam imam nekaj takega. Ni baš bog i batina samo hladi vseeno.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Za začetek: http://pastebin.com/Uee9kZyv

Je še nekaj več napisano
Se pardoniram za typote, pišem namreč v notepadu
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Toliko na hitro;


Način regulacije:

Note 1: Merjenje porabe s digitalnim števcem (Watt-meter, Kill-a-watt, poceni tokovne klešče ter vrsta podobnih naprav ki se namestijo med vtičnico in vtičem
naprave, kateri želimo meriti porabo) pogostoma ne odraža realnega stanja porabe. Te naprave so 'natančne' le pri ohmskih porabnikih - stari štedilniki in
navadne žarnice na nitko, tudi 230V halogenske.
Pri motorjih (kar kompresor klime je, pravtako ventilatorji in solenoidi) - taka naprava pogostoma ne bo izmerila pravilne porabe
Pravtako jo ne izmeri v primeru uporabe tranzistorskih ali mosfet stikalnih naprav (SSR-ji - Solid State Relay) zaradi nepravilne oblike toka (ni več sinus,
lahko je odsekan ali še kako drugače deformiran)
Pravtako zadeva odpove pri kapacitivnih porabnikih - računalniški napajalniki in varčne žarnice
Taka meritev lahko zavaja - prikazuje enormno porabo pri napravi v stand-by-u (peša tudi pri nizki porabi - ni več natančna) ali pa se močno odklanja od
dejanske vrednosti. Še vedno pa - če se uporabnik zaveda teh pomankljivosti, je naprava koristna za diagnosticiranje in periodične meritve

Take naprave so bolj ali manj odporne tudi na harmonike ki jih merjena naprava oddaja ali pa se nahajajo že v omrežju.
TLDR: Meritve niso verodostojne in lahko odstopajo v + ali -

Note 2: Jalove energije gospodinjstva trenutno NE plačujejo (vprašanje kakšna bo prihodnost glede tega? Sodobni števci namreč kaj takega lahko merijo,
omogočajo tudi daljinski odklop odjemalca in spremljanje trenutne porabe), vsakršno sekiranje zaradi tega je odveč. Trenutno jalovo energijo plačujejo večji
porabniki.
Note 3: Kompenzacija jalove energije terja izgube realne energije. Dušilke se grejejo, pravtako kondenzatorji. Pravtako pa takim komponentam življenska doba
teče in jih je čez čas potrebno menjavati (sploh kondenzatorje harmoniki hitro zatolčejo zaradi povečanega gretja).
Dušilke so relativno odporne na staranje, saj je zadeva samo magnetna komponenta, njihov edini problem je - vibracije in hrup, katera se s časom lahko večata
(nadležno), pravtako lahko oddajajo topila ki so se uporabljala pri lakiranju (Smrdi in ni ravno zdravju prijazno)
Kondenzatorji so praktično prva stvar, ki bo odletela. Za razliko od dušilke, ki je precej poenostavljeno samo drat navit okoli železa, kondenzatorji trpijo
zaradi vročine (izguba elektrolita in kemične spremembe) in zaradi vibracij (npr. montirani so na motorju - bolje je na fiksni lokaciji in s _mehkimi_ žicami
povezan (pravtako morajo biti žice fiksirane še pred samim kondenzatorjem, da ne popustijo spoji na sponkah)) ter termičnih obremenitev pri segrevanju in
ohlajanju - same 'elektrode' v kondenzatorju so večinoma varjene (točkovno varjenje) - spoji radi popokajo in kondenzator zgubi kapaciteto ter poveča se mu
notranja upornost, oboje samo še pospešuje staranje do te mere, da zadeva odpove v stilu OC (open-circuit - ni kontakta) ali SC (shorted-circuit - gre v
kratek stik). V najslabšem primeru se tako samouničenje pospremi še z ognjem (Razlog mnogih požarov pri pralnih strojih in podobni kuhinjski tehniki - te
naprave imajo mrežni filter proti motnjam ki je _stalno_ priključen na omrežje, tudi ko je naprava izklopljena. Manjša prenapetost lahko prebije izolacijo -
če je sreča jo varovalka odklopi, vendar ker varovalke odklopijo pri 20x nazivnem toku (10A odklaplja pri 200A) to ni vedno opcija.
Način prebitja notranje izolacije, med ploščami je eden, lahko je tudi možen drug, prebitje na ohišje - v takem primeru in s slabo ozemljitvijo - naprave res
ni dobro prijemati
Pogost je tudi način da kondenzator ne umre popolnoma: V takem primeru motor nima dovolj navora za štart in se samo greje, dokler ne odpove ena izmed zaščit.
Ponavadi kompresorjeva termična varovalka.
TLDR: Ne kompenziraj jalove energije če nisi plačan (ali penaliziran) za to

Note 3: Kompresorji in motorji niso večni. Ko zadeva umira lahko eno ali več navitij pride v stik z ohišjem - umirajočega motorja se NIKOLI!! ne dotikaj.

Note 4: COP (Coefficient of performance - Razmerje med vloženim delom in preneseno toploto), naraste s zmanjšanjem razlike med uparjalnim in kondenzatorskim
delom. Narašča tudi s višjimi temperaturami (na obeh straneh, ne samo na eni) zaradi povečanih tlakov in s tem masnega pretoka skozi kompresor (sama moč
kompresorja pravtako narašča z masnim pretokom, in obratno seveda, tudi pada z nižanjem)

Ventilacija:
V tem režimu klimatska naprava opravlja samo funkcijo pretakanja ali mešanja zraka. Opcijsko je spreminjanje smeri pihanja z loputami. Ker sama ventilacija ne
hladi prostora tudi ni možnosti nastavitve temperature. Verjetno se pa najde kaka ki z nižanjem temperature omogoča tudi samodejno nižanje pretoka.
Ekvivalent temu, a z višjim izkoristkom (saj ne rabi vleči zraka skozi rebra) je navaden sobni ventilator
Poraba: Minimalna (Koliko kWh porabi klima)
Moč: Minimalna (Kakšno moč v kW klima vleče iz omrežja)

Hlajenje:
V tem režimu avtomatika klimatske naprave po potrebi vklaplja in izklaplja kompresor ali mu prilagaja pretok (s spreminjanjem obratov ali pa by-passom (samo
za industrijske aplikacije)) ter regulira pretok hladiva s ventilom. Glede na potrebe tudi prilagaja pretok zraka skozi klimo, naprednejše tudi na zunanji
enoti.
Način takega hlajenja je izključno vzdrževevanje temperature. Nivo vlage lahko niha. Ventilator je stalno vklopljen (ne pri vseh modelih). Ko se kompresor
izklopi ta ventilator vso nabrano vlago spiha nazaj v prostor in rata soparno kljub enaki temperaturi.

Poraba: Srednja
Moč: Največja/Najmanjša (On-Off klima), Največja/Zvezno spremenljiva/Najmanjša (Inverter)

Razvlaževanje:
Režim je enak kakor pri hlajenju, le poraba je manjša, saj je občutek hladnosti bolj pogojen z nižjo vlažnostjo v zraku kakor s temperaturo. Idealno pa je če
je vse v mejah. Poraba je manjša zaradi nižje temperaturne razlike med zunanjim in notranjim delom, saj je občutek ugodnosti lahko zagotovljen pri višji
temperaturi. Razlika v porabi je le na račun višjih pretokov toplote - Višjega COP (Note 4)
Ventilator se izklopi skupaj s kompresorjem in tako ne piha vlage nazaj v prostor. Inverterji tega režima ne potrebujejo saj lahko obratujejo pri stalno
vklopljenem kompresorju in še vedno vlečejo vlago iz zraka tudi pri minimalni obremenitvi.
Poraba: Srednja, nižja kot izključno pri hlajenju
Moč: Enaka kot pri hlajenju

Gretje:
V tem režimu se ventilator izklaplja skupaj s kompresorjem in vklaplja z zamikom (šele ko se segreje), ker le ta niža občutek 'toplosti' prostora.
Regulacija je standardna kot pri hlajenju, le da je vmes še selenoid ki preklopi klimo v gretje. V primeru zamrzovanja zunanje enote klima preklopi nazaj na
'hlajenje' (izklopi vse ventilatorje) in odtali zunanji del, nato preklopi nazaj na gretje. Ta zaznava je lahko s senzorjem ali mehanska ali preprosto
časovna.
Pri gretju je celotna klima najbolj obremenjena, mnogo bolj kakor pri hlajenju. Razlika med zunanjim in notranjim delom je pri hlajenju npr. 35 in 24°C. Pri
gretju je lahko ta razlika 8°C in 24°C, potrebna je tudi nekoliko višja notranja temperatura zaradi pihanja in zunanja enota lahko zmrzuje in ima dodatno delo
z odtaljevanjem.
Pri osnovnih verzijah zunanji ventilator nima reguliranih vrtljajev in tako klimatska naprava ne more zmanjšati porabe kompresorja drugače kot da ga izklopi
(vodi v zamrzovanje-težava ker pade pretok) ali pa izklopi kompresor.
V hladilnem režimu avtomatika namreč samo zmanjša hitrost ventilatorja notranja enote in poraba kompresorja pade zaradi znižanega tlaka v sesalnem delu. Če
notranja enota začne zmrzovati jo ni problem odtaliti, saj so temperature prostorov ponavadi vedno nad 0°C, kar pa za zunanji del ne moremo trditi.

Preden klima začne greti lahko preteče par minut pri hladnem zagonu in še dlje pri zelo nizkih zunanjih temperaturah. Razlog je v temu, da se morajo
vzpostaviti ustrezni tlaki, da lahko naprava začne obratovati pri polni moči (moč kompresorja pri nizkih temperaturah tudi zelo pade, ker je pretok plina
nizek ali pa med tlaki na obeh straneh ni velikih razlik

Poraba: Srednja, višja od hlajenja
Moč: Višja od hlajenja

Odtaljevanje:
V primeru zamrznitve zunanje enote bo začela grelna moč klime padati do te mere, da bo neuporabna in bo pihala le še malenkost ogret zrak (zunanji enoti pade
pretok zraka zaradi zamašitve z ledom). Nevarnost je da kompresor začne zalivati hladivo (vodi v uničenje) ali pa se podhladi in začne zamrzovati. Nekatere
klime (Včasih imajo G v oznaki-lahko vidiš da je tudi isti model kakih 50-100€ dražji) imajo grelec kompresorja ki to prepreči (Seveda pa tako ogrevanje ni
zastonj). Te se lažje bojujejo proti nizkim temperaturam.
Avtomatika lahko zaznava zamrznitev na 2 načina - zaradi padca grelne moči pade tudi moč kompresorja
Ali s senzorji: Temperaturni, motorček ki se ustavi ko zamrzne, odboj svetlobe od zamrznjenih reber
Ali pa ga sploh ne in preprosto uporabi časovno stikalo ki gre v defrost vsakih toliko ur obratovanja.
Nekatere imajo tudi ročni način (včasih zelo uporaben če se avtomatski ni zmogel odtaliti do konca in je vse nazaj zamrznilo)
Nabiranje snega na zunanji ali notranji enoti ni problematično. Problematična je odtalitev - nato pa ponovna zamrznitev, ko kondenz ni odtekel. Led se širi in
povzroča mehansko obrabo in strese. Načeloma so vse dokaj odporne na to - samo to ni nekaj kar je redno za delati.

Poraba: Nizka/Visoka - samo se ne pozna zaradi zelo kratkega časa ko je tak režim vklopljen
Moč: Nizka/Visoka (Visoka pri tistih ki imajo še grelec - vendar se ta ne bo vedno vklapljal), moč je nižja zaradi nižjega pretoka toplote (ventilatorji so
naoff)



Način delovanja:
Inverterji lahko zmanjšujejo moč kompresorja. To je vsa razlika v naslednjem tekstu.

Hlajenje/Razvlaževanje:

Preveri temperaturo: Je zaznana višja kakor nastavljena +histereza?
DA: Vklopi kompresor, ventilator zunanje enote, ventilator notranje enote
NE: Vklopi ventilator notranje enote (Ali ga pusti izklopljenega v primeru razvlaževanja)

Preveri hitrost ventilatorja (je elektronsko krmiljena, ponavadi s triakom in obrati so nadzorovani)
Je na Auto: Prilagajaj hitrost ventilatorja temperaturni razliki med izmerjeno temperaturo in uparjalnikom. Prilagajaj hitrost ventilatorja izmerjeni moči
kompresorja in jo reguliraj da je moč manjša kot največja dovoljena moč kompresorja.
Je na Manual: Fiksiraj hitrost ventilatorja in prilagodi moč kompresorja (zmanjšaj vklopi ali izklopi), če je presežena moč, izklopi kompresor ali mu zmanjšaj
moč


V kolikor temperatura še pada in je ventilator na najmanjši moči (nezadostna termična obremenitev), zmanjšaj moč kompresorja ali ga izklopi.
V kolikor uparjalnik začne zamrzovati, zmanjšaj moč kompresorja ali ga izklopi. Počakaj
V kolikor je max. dovoljena moč presežena -> Reguliraj moč kompresorja -> Zmanjšaj hitrost ventilatorja notranje enote (zmanjšaj termično obremenitev). Če to
ni možno, zmanjšaj moč kompresorja ali izklopi kompresor.

Če je temperatura konstantna: Do nothing in zmanjšaj ventilator po želji

Gretje:
Preveri temperaturo: Je zaznana nižja kot nastavljena +histereza ?
DA: Vklopi kompresor zunanje enote, selenoid in zunanji ventilator
NE: Opcijsko vklopi odtaljevanje

Ko je dosežena temperatura notranje enote zadostna vklopi ventilator notranje enote. Prilagodi obrate ventilatorja, da venomar piha topel zrak.
Hitrost ventilatorja na Manual: Je samo nastavitev največjih obratov v takem režimu
Hitrost ventilatorja na Auto: Klima lahko uporablja celotno območje vrtljajev

Če je temperatura notranje enote prenizka sproži odtaljevanje in ustavi vse ventilatorje ter po možnosti zapri loputo zraka (manjši hrup)
Če poraba kompresorja pada ali ne doseže 60% kapacitete (odvisno od proizvajalca), čakaj da se temperature v prostoru dvignejo, nato sproži defrost.

Ko je dosežena temperatura začni izklapljati ventilator zunanje enote vendar ohrani obrate notranje enote (na tak način zniža porabo, ob nižanju obratov
ventilatorja notranje enote poraba naraste) ali zmanjšaj obrate kompresorja.


Odtaljevanje:
Ustavi kompresor in vse ventilatorje. Počakaj par minut za izenačitev tlakov. Sprosti solenoid.
Zaženi kompresor v hladilnem načinu dokler se zunanja enota ne odtali ali poteče timer. Ignoriraj zamrzovanje notranje enote.
Zaženi ventilator zunanje enote, da razpiha paro in odstrani vlago (da ne zamrzne ponovno)
Ustavi kompresor. Vklopi solenoid brez čakanja (s tem prenese višek toplote zunaj na notranji del - notranji del se instantno odmrzne)
Zaženi kompresor ventilator in pojdi v grelni režim.




Zmanjšanje moči (obremenitve kompresorja):
Hlajenje: Znižaj temperaturo notranjega dela (zmanjšaj obrate ventilatorju) - na sesalnem delu kompresorja pade tlak in posledično masni pretok
Gretje: Znižaj temperaturo zunanjega dela (izklopi ventilator ali mu zmanjšaj obrate) - na sesalnem delu kompresorju pade tlak in posledično masni pretok

Zaščite ki jih ima skoraj vsaka klima:
Elektronska zaščita s merjenjem moči kompresorja (če zmanjševanje moči ni efektivno - izklopi kompresor)
Mehanska zaščita kompresorja z bimetalom pred pregrevanjem (ima vsak kompresor)
Opcijska zaščita pred prenizkimi temperaturami s bimetalom ali temperaturnim senzorjem na zunanji enoti
Zaščita zmrzovanja notranje enote
Zaščita pred blokado kompresorja zaradi neizenačenih tlakov (Čaka do 5 minut med spremembami režima ali po resetiranju/vklopu)




Neumnosti in podobne nebuloze:
Zaradi klime, prepiha, mraza, zboliš/se prehladiš etc. (Klima je dandanes povsod, tudi v zdravstvenih domovih (in tam folk tako nebi nikoli ozdravel), samo
tam je aklimatski sistem, čeprav se sedaj pojavljajo tudi notranje enote)
Ob rednem čiščenju da se ne zaredi golazen se nimaš kaj bati, razen paranoičnega folka ki kiha že samo da vidi odprto okno (ironično se tak folk boji tudi
prepiha in zapira okna na vlakih, zaradi zmanjšanega pretoka človek globje diha, saj je nivo kisika nižji, posledično pa tudi prej faše okužbo. Pravtako je
možnost okužbe večja zaradi večje vlage (golazen dlje živi v zraku) in večje izmenjave istega zraka med ljudmi)

Lahko te boli glava ali kateri drug del telesa če se podhladi. Ampak to ni problem klime ampak napačne uporabe (tudi z nožem se lahko porežeš)
Pri hlajenju naj piha pod strop in ne v ljudi/živali, pri gretju naj piha na tla (to tudi že samodejno naredi s prilagoditvijo lopute)

Kaj klima je: Naprava ki hladi ali greje zrak ter s tem poveča udobje in ugodje. Nič več.

Inverterske klime porabijo manj
Nateg ki so ga začeli širiti klimarji da povečajo prodajo in profite s prodajo inverterskih naprav, kakor tudi pospešijo zamenjavo 'zastarele in neučinkovite'
klime.

Inveterske klime lahko v režimu max. obremenitve porabijo več.
Razlog v večji porabi je v samem načinu delovanja. Izmenično omrežno napetost je potrebno usmeriti in shraniti. Izgube nastajajo tako pri usmerjanju kot tudi
shranjevanju, zaradi takega načina in povzročanju težav v omrežju pa je po zakonu EU zahtevano da naprave nad 20W opravljajo mrežno korekcijo. In tako morajo
na vhod nabiti še svinjsko veliko dušilko, ki se seveda greje in ima lastne izgube.
Da to še ni dovolj moraš tako usmerjeno napetost še razsmeriti kar prinese dodatne izgube.
Poleg tega pa je še vsa ta elektronika dodatno občutljiva na strele in podobne motnje v omrežju.

Torej:
Inverter: Omrežje-Kompenzacija-Usmerjanje-Hramba-Razsmerjanje-Kompresor
Ne-Inverter: Omrežje-Kompresor
Elektronika ne dela zastonj.

Zakaj porabijo kvečjemu enako: Če hočeš zavreti pisker vroče vode na štedilniku nima veze ali to počneš s plinom, steklokeramiko indukcijo ali čim drugim.
Toliko toplote je potrebno dovesti in konec. Enako je pri hlajenju.

Inverterske klime spreminjajo moč kompresorja:
To je res. Samo ne-inverterske počno enako. Spreminjajo termične obremenitve na izmenjevalcih toplote, kar za seboj potegne spremenjene tlake v sistemu, kar
pomeni spremembo moči. Pri nizkih tlakih je poraba 1kW kompresorja lahko samo 500W, pri visokih in visokih razlikah pa preko 1300W, če forsiraš da kompresor
deluje stalno pa tudi preko 1500W. Seveda taka preobremenitev s 50% pospešeno obrablja kompresor. 20% je nekje še varno.

Npr. Klasični hladilnik s kompresorjem - Tam začetna poraba pride tudi do 80W (60W kompresor), nato pa pada do 60W in tudi na 50W v kolikor je uparjalnik
(hladni del) ustrezno hladen. Pri 0°C bo imel porabo še vedno 70W, pri -20 pa 50W.
Verjetno ni odveč reči da je sam sklop narejen tako da deluje pri 60W in ne 80W - zato je višanje temperature uparjalnika lahko kontraproduktivno saj se bo
kompresor začel pregrevati.

Če kdo želi nadrapam še načine okvar ter kako čistiti in vzdrževati
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Haha, hvala za zanimivo branje, poučno. Sam dvomomim, da bo pomagalo komu, ki še ne pozna osnovnega delovanja klime:D Si šel zelo v detaile, nisi pa razložil koncepta delovanja.
Magic

AngelOfDeath ::

Brias je izjavil:

drugace pa za tiste ki MORATE imeti prenosno klimo brez vrtanja za topli zrak, ta resitev izgleda zanimivo ..., vidim po katalogu da imajo v bauhausu za slabih 30 EUR ...



edit: vsekakor pa bi odvodno cev maximalno izoliral ...



Če to deluje sem jaz pecikl, na sliki zgleda da je zasnova popolnoma napačna.
Mogoče se motim ampak močno dvomim :P

Drugače pa sem danes nabavil prenosno klimo. in moram rečti da je ZELO GLASNA. Po hitrem pogledu bi pa rekel da ne bo delala niti eno leto, ker imam občutek da je vgrajenih preveč konstrukcijskih napak, bomo videli ;)
edit: Slovnica

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Zakaj bi bila zasnova napačna? Vroč zrak moraš odvesti na prosto.
Je pa res, da tako izvedena stvar ni ravno varčna, ker tista folija ni neka izolacija, cev se pa tudi greje ko hudič.

bond007 ::

Recimo da tista okenska izvedba dokaj dobro tesni ... se pravi vroč zrak izpihuješ ven, iz kje pa pride potem zrak, ki nadomesti tega vročega? Ali imaš potem podtlak v sobi in čez čas zvakumiraš sobo :) ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bond007 ()

AngelOfDeath ::

bond007 je izjavil:

Recimo da tista okenska izvedba dokaj dobro tesni ... se pravi vroč zrak izpihuješ ven, iz kje pa pride potem zrak, ki nadomesti tega vročega? Ali imaš potem podtlak v sobi in čez čas zvakumiraš sobo :) ?



Saj to mene tudi muči.
edit: Slovnica

energetik ::

Ja pride not od zunaj, saj smo že 100x napisal. Zato pa ima prenosna klima beden izkoristek, ki ga malo rešuje le to, da je kondenzator hlajen z dokaj hladnim zrakom v sobi. Poleg tega imajo prenosne ponavadi speljan vodni kondenz na vroč kondenzator, kjer vsaj del tega kondenzata izpari skozi izpušno cev, s tem pa še dodatno hladi kondenzator.

EDIT: ja, dejansko je v sobi rahel podtlak, če se vrata v sobo odpirajo navznoter, jih rahlo priprta kar odpre. Kakšen podtlak pa je odvisno od velikosti in števila rež pri oknih, pri vratih...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

AngelOfDeath ::

In kdo preprečuje zraku da to zadevo enostavno odstrani ? Misliš da vzdrži takšne obremenitve ? Na sliki se kaj dosti ne vidi. Sam pa še tudi nimam...
edit: Slovnica

energetik ::

A misliš podtlak, da bi odstranil folijo? Tako hud pa spet ni. No, če bi bla zlo švoh folija.

tomzzi ::

Jaz imam pa en problem s klimo... Oziroma daljincem le te. Daljinec klime "lovi" tudi LCD TV. Klima je namreč montirana v dnevni v kateri je jasno TV. In če televizor "laufa" in pa če hočem vklopit klimo mi le ta ali izklopi TV ali pa prestavi na drug program. 8-O Neuporabno skratka. Klima je Airwell DCI Inverter (PNX DC INV). Tv pa je Philips. Modela točno nevem. Nima veze.
Kje je problem? Kako rešit ta problem?

antonija ::

In če televizor "laufa" in pa če hočem vklopit klimo mi le ta ali izklopi TV ali pa prestavi na drug program. 8-O Neuporabno skratka.
Tole je pa vsaj za LOL :D Sej vem da se ni lepo drugim smejat, ampak huda fora 8-)

Kako rešit ta problem?
Ne uporabljaj dalinca za klimo med tem ko dela TV? A klima tud "lovi" daljinca od TVja? :D
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Kepica ::

Pozdravljeni sotrpini vročine. :-)

Mene pa zanima glede na to da je klima Gorenje KAS35 lanski model, če ima kdo kakšne izkušnje z njo, sedaj ko jo imajo v šparu za res ugodnih 290€?

Razmišljam o nakupu, ker po karakteristikah je v tem cenovnem razredu daleč pred konkurenco, ali se motim?

tomzzi ::

antonija je izjavil:

In če televizor "laufa" in pa če hočem vklopit klimo mi le ta ali izklopi TV ali pa prestavi na drug program. 8-O Neuporabno skratka.
Tole je pa vsaj za LOL :D Sej vem da se ni lepo drugim smejat, ampak huda fora 8-)

Kako rešit ta problem?
Ne uporabljaj dalinca za klimo med tem ko dela TV? A klima tud "lovi" daljinca od TVja? :D


Ja je za LOL. Na konc pa ni tako zelo smešno ko zadevo uporabljaš...;((

Mislim pa da kontra ne dela. Klima ne "lovi" daljinc od tv-ja...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tomzzi ()

barakus ::

Tudi mene zanima ali je tale gorenje klima v akciji za kej tudi za gretje?

Egii ::

No glede te klime Gorenje KAS35 ,vam lahko povem da deluje za ta denar OK, sem jo kupil in tudi sam zmontiral.
Edini problem je,da je zunanja enota kar precej glasna (povem iz izkušen, ne po podanih podatkih)
Notranja enota je vredu, skoraj ne slišna.
Glede gretja pa še nisem sprobal.
Poraba elek. energije pri hlajenju pa mi je kazala 1.15 kWh
Misli da je za ta dener OK klima.
TO je samo moje mnenje.

emilo ::

Kaj sploh dobiš v tej Gorenjevi klimi iz Spara, oziro kaj vse moraš dokupit, da jo lahko postaviš?

Egii ::

Dokupit moraš dve bakreni cevi kako dolžino pač rabiš(zraven ni nič)
Potem moreš še dokupit dve matici, ker v kompletu dobiš samo dve, na notranji enoti sta pa plastični gor.
Kabel elek. za povezavo med njima ,sta dva en za hlajenje(3žilni) en za gretje(2) bolše da si kupiš enega 5x2,5
Pa seveda zunanji nosilec.
Plina je not za ca. 4m inštalacije.
««
27 / 120
»»