» »

Zuni masovno umrli ob polnoči

Zuni masovno umrli ob polnoči

Microsoft - Včeraj nas je na spletu presenetila množica protestov jeznih uporabnikov Microsoftovega Zuna 30 GB, ki jim je predvajalnik nenadoma umrl. Na tisoče Zunov naj bi se v noči s 30. na 31. december izklopilo ali ponovno zagnalo, nato pa obviselo med zagonom popolnoma neodzivno. Situacija je rahlo komična, saj se je to zgodilo skoraj vsem primerkom in to ravno v dneh, ko se prelamlja leto. Glavno vprašanje, ki so si ga uporabniki zastavljali, pa je seveda Kako oživiti Zune?

Microsoftovi inženirji so se zakopali v delo na silvestrovo in po nekaj urah dela odkrili napako. Problem je ležal v gonilniku, ki ga uporablja samo model Zune 30, in povzroči, da se zadnji dan prestopnih let napačno obravnava. Microsoft pravi, da so bo težava razrešila sama 1. januarja po lokalnem času. Vse kar morajo storiti uporabniki, je popolnoma sprazniti baterijo (kar ne bo težko, ker je Zune prižgan in neodziven), počakati na novo leto oz. raje do poldneva za vsak slučaj in znova vklopiti Zune 30 GB.

Do leta 2012 pa bo Microsoft zagotovo uspel popraviti tega hrošča.

51 komentarjev

«
1
2

ozbolt ::

Hahaha. Noobi :D

Testman42 ::

Hehehehe, ta me je pa zdele nasmejala :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Liker ::

while (days > 365) 
{
if (IsLeapYear(year))
{
if (days > 366)
{
days -= 366;
year += 1;
}
}
else
{
days -= 365;
year += 1;
}
}


To je vse :P
Taksno napako lahko stori prakticno kdorkoli v trenutku nepazljivosti ali pa posveti taksni trivialni zadevi premalo razmisleka.
Naj tisti, ki podobne bedastoce se ni naredil, prvi vrze kamen :P
EDIT: Stari S-T slabo prebavlja indenting :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Liker ()

Good Guy ::

haha spomini na leto 2000
http://goo.gl/7ItKpU
Naj računalnik dela za vas^^

filip007 ::

Ja sej'dobr ne se bo sam popravil...:))
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

squngy ::

Hahahah milenium+9 BUG :D:D:D

madmitch ::

Do leta 2012 pa bo Microsoft zagotovo uspel popraviti tega hrošča.


A si siguren?
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

jozek ::

to je pa zato, ker se MS ukvarja z bolj pomembnimi stvarmi... LoL
na primer kako dobivat pregled nad dejavnostjo uporabnika brez da bi on to opazil... >:D
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Pyr0Beast ::

Kar ne bo težko, ker Zune prižgan in neodziven
+je ?

Drugace pa zanimiva napaka :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

MrStein ::

A ni nekaj takega že bilo na novo leto ?

Sicer pa: Ker Gregorijanski koledar je tak zapleten, nov in še neraziskan, kajne ?
To ni "ups". To je "sem totalno nesposoben programer". Kaj bo nalednje ? "ne znamo dveh števil zmnožit" ? Aja, tudi to je že bilo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

borchi ::

must resist, must resist...
l'jga

Azrael ::

Slabo stestirano. Logične napake so pri programiranju pogoste in to naj bi odkrilo testiranje. Tukaj je iz nekega razloga šel hrošč skozi.

So pa se take in podobne težave zaradi zbrkljanega koledarja v primeru prestopnega leta pojavile pretklosti tudi drugje, nekatere matične plošče in ure npr.
Nekoč je bil Slo-tech.

borchi ::

tako kot pravi Azrael, to je nekaj povsem običajnega. za microsoft pa še posebej...

(dammit, couldn't resist.)
l'jga

3p ::

Slabo stestirano. Logične napake so pri programiranju pogoste in to naj bi odkrilo testiranje. Tukaj je iz nekega razloga šel hrošč skozi.


Točno to. Me pa čudi, da je nekdo, kot kaže šel pisat, to kodo še enkrat na novo za Zune.

vasquez ::

Saj je verjetno povsod tako, da je kodiranje in testiranje slabo plačano delo. Zato to počno rookiji in tisti, ki so premalo sposobni, da bi napredovali kam višje. V bistvu je teh sw bugov še malo :)

legice ::

hahahahaha:))
za crknt smešn,da jim je to uspel...spet xD
ja ukvarjajo se z windows 7 lol
Prekopu vrt in našu Bin Ladna

poweroff ::

Ja fantje, kaj bi šele bilo, če bi šlo za odprtokoden izdelek, ki ga pišejo amaterji in ki se ne testira... >:D
sudo poweroff

Pyr0Beast ::

Lahko bi stuff sam popravil :>
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Stipex ::

Ja fantje, kaj bi šele bilo, če bi šlo za odprtokoden izdelek, ki ga pišejo amaterji in ki se ne testira... >:D

Sarcasm detect?
Upam da, bolje zate.

mtosev ::

Micro$oft ;) face so.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

techfreak :) ::

Če bi to šlo za opensource projekt, bi verjetno takšne napake že prej ugotovili. Pa tudi testerjev imajo veliko več in bolj zavzete.

Drugače pa vsekakor nič čudnega. Vse kar me čudi v tej novici je to, da nekaj ljudi celo Zune uporablja.

Liker ::

Preden vsi orgazmirate ze N-tic.

Nekaj dejstev:
1) Koda za ta driver je "odprta" (pod licencami, a vendarle vidna), gre namrec za RTC driver za mikroprocesor ki je v Zune-u.
2) Izvorna koda rtc.c - Ce je kdo slucajno falil snipet ki sem ga prilepil ze zgoraj.
3) Kot ze omenjeno tole se lahko zgodi vsakemu se tako überl33t programerju. Zato poznamo testiranje kot tako.
4) Dandanes "skoraj" vse firme (tudi OSS community-i) izdajajo polprodukte in koncni uporabniki izvajajo fazo testiranja. Hey, it's cheaper!

Me pa zanima, glede na to da je ta del kode bil viden razvijalcem, zakaj za vraga ni nihce obvestil MS-ja?
Ah, saj mi ni treba, je zagotovo ze vsaj 10 ljudi poslalo mail glede tega...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Liker ()

Liker ::

Če bi to šlo za opensource projekt, bi verjetno takšne napake že prej ugotovili.


Tako kot tisti "problemleck" z OpenSSH v Debian-u, eh?
Koliko casa je ze trajalo da je nekdo celo ugotovil da napaka sploh je?
Par dni, par tednov, par mesecev, par let?
Yeah, thought so...

Vsi pocnemo napake, in prakticno nicesar se ne da stestirati 100%.
Sicer verjetnost da so napake odkrite raste s tem koliko ljudi je aktivno delalo na projektu (samo branje kode je mnogokrat lahko zelo povrsno), in koliko je uporabnikov nekega produkta. Ni se pa za zanasati na to da ce je Open, potem je pa zagotovo brez zuzkov.
Bi se pa dalo vsaj takoj popravit ce bi bilo Open, se strinjam.
Samo recimo z OpenMoko (aka OSS smartphone) imam tako blazno slabe izkusnje da je groza. Med SW update-i se mi je ze veckrat zabrickal, zaradi HW tezav pa so mi ga menjali ze dvakrat.. Kaj mi potem pomaga da lahko sam popravljam SW...

squngy ::

@Liker če smo ži lih pr teh primerih: a ni pred cajtom tle bla novica da so v linux karnelu zajebal generator random števil (ki je zelo pomemben tudipri varnosti)

Se mi zdi bl kritična napaka pa tudi dost več ljudi uporablja in gleda linux karnele (mislim halo kdo pa gleda driverje od mp3 playerjev, razen tima ki ga je naredil seveda)

V-i-p ::

Bolj žalostno kot ta MS napaka (ki se lahko tudi drugim pripeti, dajmo no) je žalostno to, da pisec na tem portalu namesto neodvisne novice napiše tako, da prav podpihuje proti MSju... Zakaj lahko drugje objavljajo normalne novice, tu je pa vedno brati še lastne misli pisca, ki meni kot bralcu dol visijo...
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

Pinzl ::

Priznam da se ne spoznam kaj veliko na programiranje in zato bom vprašal nekaj noobovskega.
Sicer si zuna ne lastim pa me vseeno zanima.
Zakaj so Zuni nehali delovati in zakaj niso enostavno že 31.12 kazali da je datum 1.1

borchi ::

> je žalostno to, da pisec na tem portalu namesto neodvisne novice napiše tako, da prav podpihuje proti MSju...

kje ti vidiš kaj takega v tej novici?
l'jga

Person ::

> je žalostno to, da pisec na tem portalu namesto neodvisne novice napiše tako, da prav podpihuje proti MSju...

kje ti vidiš kaj takega v tej novici?

Edino komentar pisca novice je malo sarkastičen, drugače pa čisto ok novica ;)
Let's make something useful!

G-man ::

Heh, zanimiv fix za tale bug. Lahko bi rekli, da Zune-i niso umrli ampak "zaspali v upanju na vstajenje." LOL :D

legice ::

Heh, zanimiv fix za tale bug. Lahko bi rekli, da Zune-i niso umrli ampak "zaspali v upanju na vstajenje." LOL :D

spijo danes za boljši jutri xD
Prekopu vrt in našu Bin Ladna

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: legice ()

techfreak :) ::

@Liker če smo ži lih pr teh primerih: a ni pred cajtom tle bla novica da so v linux karnelu zajebal generator random števil (ki je zelo pomemben tudipri varnosti)

Ja saj o tem je govoril.

Se mi zdi bl kritična napaka pa tudi dost več ljudi uporablja in gleda linux karnele (mislim halo kdo pa gleda driverje od mp3 playerjev, razen tima ki ga je naredil seveda)

Napaka je bila samo pri Debianu (in Ubuntuju ter ostalih variant Debiana). Linux kernel je bil brez napake.

Zgodovina sprememb…

Mr.B ::

Pa vsi ste imeli dostop do kode, pa niste koliko let najdli napako, med tem pa je lahko ves svet prebiral kao varno komunikacijo...
Pri zaprti kodi ak. Microsoft, lahko sklepaš da kodo ima dostop oziroma ve Microsoft, omejeni del zunanjih sodelavcev, NAS/CIA, ter nekaj konkretnih nadebudnežev, ki ima pojma o poslu.
Pri odprti kodi pa veš da do kode ima dostop oziroma ve Vsi zgoraj naleteti + celi svet. Pa nobenega zagotovila nimaš da je odprta koda bolj varna, kot primer random generator števila…
Sedaj kje se počutiš bolj varnega, da Microsoft prebira tvoj porn, ali pa celi svet ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

techfreak :) ::

Vsekakor se bolj varnega počutim pri odprti kodi.;)

Povsod so napake, ampak MS pač malo pretirava.

Mr.B ::

To da so bili vsi VPN-ji tri leta odprti, pa te ne moti ?
No Apple je saj povedal da ima vgrajen kill switch.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

miranpozar ::

A sploh kdo pri nas v Sloveniji uporablja tale Zune? Ga nisem še videl v živo.
Miran Požar, Portorož, http://sites.google.com/site/miranpozar/

karafeka ::

offtopic:
Ko sem prvič videl naslov te novice, sem najprej pomislil, da je na prehodu iz 31.12 na 1.1., kakšna verska skupnost ali pleme, naredlilo skupinski samomor.

poweroff ::

Brez zamere, ampak sem moral malo sprovocirati. Samo hočem reči, da če se kaj takega primeri odprtokodnemu projektu, hitro poslušamo, da je to pač zaradi neprofesionalnosti...
sudo poweroff

Pyr0Beast ::

Dnevi so ti steti ... . [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

3p ::

Brez zamere, ampak sem moral malo sprovocirati. Samo hočem reči, da če se kaj takega primeri odprtokodnemu projektu, hitro poslušamo, da je to pač zaradi neprofesionalnosti...


Šure. Zato ker takoj, ko se kaj takega pripeti MS poslušamo, kako je pri FLOSSu vse boljše in zlato - kot nekajkrat v tej temi.

3p ::

Priznam da se ne spoznam kaj veliko na programiranje in zato bom vprašal nekaj noobovskega.
Sicer si zuna ne lastim pa me vseeno zanima.
Zakaj so Zuni nehali delovati in zakaj niso enostavno že 31.12 kazali da je datum 1.1


Če boš dobro pogledal kodo, ki jo je objavil liker, boš videl da je if pri IsLeapYear napačno (prehitro) zaključen. Tako se v 366. dnevu prestopnega leta while zanka zacikla.

BigWhale ::

To da so bili vsi VPN-ji tri leta odprti, pa te ne moti ?
No Apple je saj povedal da ima vgrajen kill switch.


No, noben VPN ni bil kar odprt. Nehaj siriti neumnosti.

fiction ::

Zakaj so Zuni nehali delovati in zakaj niso enostavno že 31.12 kazali da je datum 1.1
Sodec po tistem code snippetu od Likerja, se zadnji dan prestopnega leta zgodi naslednje:
IsLeapYear(year) je true, days pa 366. Vseeno (days > 366) pogoj ni izpolnjen. Zato pride do neskoncne zanke while (days > 365), days pa ostane 366. Neka zancna invarianta v stilu "days mora stalno padati" bi pomagala.

Zune torej ne pocne nic drugega kot pretvarja stevilo preteklih dni v stevilo let pri cemer se na koncu ujame v neskoncno zanko.
Torej ni tako, da bi nekaj narobe izracunal, ampak sploh nikoli ne pride do konca izracuna. Resitev je pomoje "if (days >= 366)".

Edit: ja tale stvar najbrz ne dela najbolje. 366 dan je se vedno v istem letu, sele 367 dan je 1. dan drugega leta. Bugi se zgodijo hitreje kot sploh opazis :)

Tako kot tisti "problemleck" z OpenSSH v Debian-u, eh?
Bug je bil v OpenSSL knjiznici pri Debianu in iz njega izpeljanih distribucijah. Linux kernel s tem nima nobene veze. Tudi OpenSSH ne. Razen tega, da je uporaba OpenSSL povzrocila problem s ssh-keygen na prej omenjenih Linux distribucijah (ki so mimo razvijalcev OpenSSL same dodajale popravke). Public key authentication zato ni bil vec varen. OpenVPN tudi ne, ce so se uporabljali X.509 certifikati.

Slo je za slabo entropijo nakljucnega generatorja. To je precej tezje najti s testiranjem, saj dejansko nikoli ni nekaj crknilo, ampak je bila samo nakljucnost slabsa. Sele s kaksnim statisticnim testom bi to odkril. Poleg tega vse skupaj tudi po pregledu kode ni bilo tako ocitno kot tukaj. Tam je slo za zakomentiranje neke vrstice, ki je brala navidezno neinicializiran pomnilnik. Na cisto drugem mestu v programu se je pa tja dejansko nekaj pametnega napisalo. Sej ne recem pri obeh zadevah gre majhno nepozornost, ki ima hude posledice. Ampak v Zune primeru je vse skupaj bolj ocitno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fiction ()

frudi ::

while (days > IsLeapYear(year) ? 366 : 365) {...

Honest mistake, vsak programer v življenju nakuca nebroj podobnih.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

MrStein ::

Liker:
Bi se pa dalo vsaj takoj popravit ce bi bilo Open, se strinjam.

Na Mars poletet bi se tudi dalo.

A nalimam kakih ducat napak, ki so že leta in leta znana, pa še vedno nepopravljena ?

Ja, lahko bi popravil svojo kopijo. Ampak preostalih 99,999999 % instalacij bi še vedno imelo bug. Prav tako moja, potem ko bi iz katerikolih že razlogov program reinstaliral.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

jan01 ::

poweroff ::

Ne, svoje kopije ne smeš popravit. Ti prepoveduje licenčna pogodba.
sudo poweroff

MrStein ::

Govoril sem o free SW (ala GPL), ki to dovoljuje.

Če pa si odgovarjal drugemu: ne čitam misli ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

karafeka ::

No, a so zdaj vstali od mrtvih, ali ne ?

Ali ga sploh kdo od vas komentatorjev ima ?

techfreak :) ::

Ja kje bi ga pa dobili? Saj ga ne prodajajo v Sloveniji. V ZDA pa že ne bi šel po ta piece of shit.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zune uradno mrtev

Oddelek: Novice / Windows Mobile
73769 (2700) Spock83
»

Bo Zune dobil milostni strel?

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
314806 (3214) RejZoR
»

Zuni masovno umrli ob polnoči (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
519377 (5138) avarfang
»

Kateri mp3 player - visji cenovni razred?

Oddelek: Kaj kupiti
262337 (1875) mare92

Več podobnih tem