»

Radeona 9100 na preizkušnji

Gigabyte-ov lepotec :)

vir: X-Bit Labs
X-Bit Labs - Konec leta 2001 so pri kanadskem podjetju ATi na trg poslali Radeon 8500 in z njim močno zamajali stolček takrat nadmočni nVidii, ki je trgu kraljevala z ultra hitrim GeForceom 3. Čez nekaj mesecev so pri nVidii na trg poslali GeForce 4 Ti serijo in si tako zagotovili prednost pred ATi-jem. Tu je še posebej izstopal Ti4200, ki se ga je dalo z malo sreče naviti na hitrosti najmočnejšega modela - Ti 4600. ( Članek tudi na Slo-Techu.) Ne dolgo zatem so kanadčani na trg poslali malenkost oskubljeno verzijo Radeona 8500 - Radeon 8500 LE, ki je delovala pri 250/250 MHz, za razliko od Radeona 8500, ki je tiktakal pri 275/275. Takrat je bil to zelo aktualen model, saj je za malo denarja ponujal ogromno.

Po izidu...

7 komentarjev

Nižje cene grafičnih kartic

Digit Life - ATI se je odločil znižati cene nekaterim Radeonom, z namenom napraviti prostor prihajajočima Radeon 9500 ter 9700 ter močneje konkurirati nVidiinima NV18 ter NV28 s podporo za AGP 8x. Poglejmo podrobneje.

ATI je tako znižal ceno Radeonu 9000 Pro s 150 na 130 dolarjev, kar naj bi po njegovem mnenju pospešilo razmah AGP 8x standarda. Prav tako naj bi se spustile cene inačice 7500 za 3-5 odstotka. Na žalost pa se cene Radeonov 8500 ter 9700 ne bodo spustile vsaj do izdaje grafičnih čipov nove generacije, so povedali v AMU Technologies, ATIjevem tajvanskem partnerju. Vsi podatki ter cene veljajo za Severno Ameriko. Podatkov za našo predrago Kokoško zaenkrat še ni. Upamo na najboljše, se ve [:D]. Klik!

1 komentar

Vojna grafičnih gigantov

Digit Life - Še preden je nVidia uradno razkrila svojega konkurenta Radeonu 9700, ki se bo imenoval NV30 ter bo neposredni naslednik GeForce 4 serije grafičnih kart, ATI že napoveduje naslednji grafični čip, ki se bo imenoval R350. Izdelan bo v 0,15 mikronski tehnologiji (za razliko od NV30, ki bo narejen v 0,13 mikronih) ter dveh izvedenkah, močnejši R350 ter malce šibkejši RV350. Prav tako pa se omenja še R280, ki naj bi bil grajen na istem jedru, kot Radeon 9000. Skratka, obeta se nam zanimiva jesen. Klik!

0 komentarjev

Radeon 9700 Pro uradna objava za javnost

ATI - ATI je objavil uradno dokumentacijo, ki napoveduje Radeona 9700 Pro za sredino avgusta. Zadevica bo pravi cukerček. Imela bo 8 vzporednih cevovodov, popolno podporo Microsoftovemu DirectX 9, AGP 8X in tako naprej in tako dalje. Škatelna verzija (retail) bo obsegala:
  • 128MB DDR pomnilnika;
  • Dual-display z možnostjo VGA, DVI-I in s-video konektorjevz neodvisnimi resolucijami in osveževalnimi frekvencami za katerikoli dve priklopljeni napravi;
  • Hitrost GPUja bo 325MHz in 620MHz pomnilnika;
  • WHQL (Windows Hardware Quality Labs) podpisani gonilniki in HYDRAVISION™ programska oprema;
  • SMARTSHADER™ 2.0, SMOOTHVISION™ 2.0, HYPER Z™ III in VIDEOSHADER™ tehnologije;
  • ter ceno US$399.
Celotna izjava tukaj.

8 komentarjev

Novi ATi gonilniki

The inquirer - The Inquirer sporoča, da so pri ATiju izdali nove gonilnike za svoje grafične kartice, pod imenom Catalyst (ne, ne ripajo empetrijev [:D]). Pospešitev v OpenGL aplikacijah bi naj bila 25-50 odstotna, odpravljenih pa je tudi dosti problemov z združljivostjo. Gonilniki se pošiljajo zraven novih serij grafičnih kartic (9000 in 9700), pri ATIju pa tudi priporočajo, da jih uporabniki WinXP uporabite skupaj s prvim servisnim paketom.

Trenutna verzija nosi številko 02.2, vunpotegnite pa si jih iz tega naslova (za tiste s karticami, ki jih je izdelal ATi), ali pa tukajle (za tiste z grafičnimi karticami drugih proizvajalcev). Hvala, _Mortal_!

1 komentar

ATI Radeon 9000 Pro

FiringSquad -

Na Firingsquad/ so obljavili oblubljeni test ATI-jevega stvora, ki sliši na ime Radeon 9000 Pro. Poglejte si, kako se obnese v primerjavi z GeForce4 MX in Ti 4200 ter Radeon-om 8500 in 8500LE.

Še nekaj specifikacij:
3D Grafika:

  • Štiri paralelne pipice za rendriranje slike prikažejo 1 gigapiksel, PRO verzija zrenderira 1.1 gigapiksla
  • Polna strojna podpora za DirectX 8.1 programabilne Pixel in Vertex Shaderje (končni prevod: osenčevalnik pik ter trikotnikov. boljiše prevode sprejemamo v forumu --Sergio)
  • Podpora Pixel Shader 1.4, do 6 rendrov teksture na prehod
  • Podpora Vertex Shader 1.1, do 128 navodil
  • Visiko performančna dvokanalna 128-bitna DDR spominska podpora za 32, 64 in 128 MB inačičo...

8 komentarjev

3D Mark 2001 SE

Futuremark - Po izidu operacijskega sistema Windows 2000 so na MadOnion začele deževati pritožbe zadevajoč 3D Mark 2000, češ da se program na veliko sesuva v sceni s helikopterjem, točno takrat ko raketa zadane truplo zrakomlata. Hitro so se zmigali ter izdali popravek ter ga imenovali 3D Mark 2000 v1.1. Tudi 3D Mark 2001 bo, kot kaže, deležen prenove. Po njihovih besedah bodo dodali popolno podporo operacijskemu sistemu Windows XP, podporo Pixel Shaderju 1.4, podporo za najnovejše Intelove ter AMDjeve umotvore ter malo utilizirali kompresijo tekstur. Aja, pa še Kyro družina bo dobila zasluženo število točk. Hkrati pa tudi navajajo, da bodo rezultati primerljivi. Dvomim, saj bi, če mislijo res narediti obljubljeno, na primer, Radeon dobiti več točk (Pixel Shader 1.4), Athlon XP bi se moral bolje obnesti (podpora SSE pri AMD procesorjih), Kyro bi moral dobiti kako tretjino točk več, pa še s kompresijo tekstur bo šlo hitreje. Kakorkoli - datum izdaje programa še ni določen, prepričan sem pa, da...

1 komentar