»

Oculusovi računi se marca ukinjajo, obvezen prehod na Meto

Slo-Tech - Meta opozarja, da se bliža točka nepovratka za lastnike starih Oculusovih naprav in z njimi povezanih računov, ki še niso migrirali na račune Meta. Stari Oculusovi računi bodo nehali delovati 29. marca. Kdor dotlej ne bo migriral na Meto, bo izgubil podatke in dosežke, denimo nakupe v aplikacijah, dosežke, seznam prijateljev. S tem se končuje precej dolgo prehodno obdobje.

Časa je bilo sicer precej, saj se znamk Oculus poslavlja že od leta 2020. Tedaj je Facebook, kakor se je Meta imenovala, od uporabnikov že zahteval, da se prijavljajo s Facebookovimi računi in ne Oculusovimi. Kdor svojega računa za Quest ni želel povezati s Facebookom, pa je leta 2022 dobil možnost, da si ustvari račun Meta. S tem so odgovorili na kontroverzno združitev Facebookovega in Oculusovega računa leta 2020.

Prijave v Oculusove račune že od lanskega januarja niso več možne, torej bo ukinitev zares prizadela le tiste, ki so na račun malce pozabili in bi ga kasneje želeli spet uporabiti. Prehod je možno...

2 komentarja

Pionir navidezne resničnost John Carmack zapušča Meto

Slo-Tech - Ameriški pionir navidezne resničnosti John Carmack, ki je kariero začel kot soustanovitelj podjetja id Software in je v 90. letih ustvaril legendarne igre Doom, Quake in Wolfenstein, kasneje pa je delal v Oculusu kot tehnični direktor, se sedaj poslavlja iz Mete, ki je bila kupila Oculus. Potem ko sta o novici poročala Business Insider in The New York Times, jo je Carmack potrdil tudi na družbenih omrežjih.

Zapisal je, da odhaja z mešanimi občutki. Čeprav je Quest 2 dober kos strojne opreme, skoraj povsem v skladu z željami, podjetje zapušča zaradi neučinkovitosti. Zapisal je, da ga boli srce ob strahotni neučinkovitosti v podjetju, ki ima ogromne količine sredstev, virov in tudi ogromno sposobnih ljudi, a se ves čas strelja v nogo. Meni, da delujejo kvečjemu s polovično učinkovitostjo, česar ne more sprejeti. V pismu ni bil kritičen do izdelka ali ideje, temveč je kritiziral izključno način delovanja v podjetju. Do delovanja v Meti je bil kritičen že dlje časa, je zapisal na...

19 komentarjev

Pico 4 je kitajski izzivalec Questa 2

Road to VR - Kitajski Pico bo svoje najnovejše VR naočnike Pico 4 lansiral v Evropi in namerava z agresivno cenovno politiko neposredno tekmovati z naočniki Quest 2.

Meta (oziroma tedaj še Facebook) je z neožičenimi VR naočniki Quest področje navidezne resničnosti za domače uporabnike pred slabimi štirimi leti pognala na novo raven. Medtem ko je prvo generacijo modernega vala VRa zaznamoval kup neprilik, kot so nadležen kabel, potreba po močnem računalniku, visoka cena in ukvarjanje s "svetilniki" za sobno orientacijo, pa Quest in njegov naslednik, Quest 2, označujeta trenutek, ko so se VR naočniki prelevili iz naprav za tehnološke navdušence v dejansko potrošno elektroniko. Ključ je v samostojnem delovanju, oziroma z opcijsko brezžično sprego s PCjem, ter orientaciji v prostoru z IR kamericami. Meta jih je - in jih tudi še po nedavni podražitvi - prodajala pod ceno, s tem pa je tekmece, kot sta HTC in Lenovo, prisilila, da so se namesto na domače uporabnike osredotočili na višjecenovni del...

1 komentar

Znamka Oculus se poslavlja

Project Cambria

vir: Meta
Meta - Čeprav je najava, da se je Facebook preimenoval v Meto, pobrala večino pozornosti, pa je dogodek Connect 2021 postregel še z mnogimi zanimivostmi s področja navidezne resničnosti.

Zuckerbergova uvodna predstavitev (krajši video povzetek) na štartu konference Connect 2021 je najavo preimenovanja krovnega podjetja postavila šele na sam konec, zato je bilo treba na dodatne detajle počakati na objave ter srečanja, ki so sledili. Ker nov naziv izraža predvsem deklarirano usmeritev proti metaverzumu, katerega obvezna komponenta je tehnologija navidezne resničnosti, ni posebej nenavadno, da bodo znamko Meta v bližnji prihodnosti nalepili tudi na svoje VR naočnike. Ime Oculus se tako poslavlja in naj bi ga postopno umaknili preko leta 2022, ko bodo naočniki Oculus Quest 2 postali Meta Quest 2. Če je kdo ob tem pomislil, da bi lahko na smetišče romala tudi dejanska povezava s Facebookom, v katero smo trenutno ob rabi naočnikov prisiljeni, se ni preveč zmotil, kajti v podjetju za prihodnje...

0 komentarjev

Oculus je odklenil naočnike Go

vir: Oculus
Oculus - Trud Johna Carmacka, da bi po koncu aktualnosti odklenili Oculusove VR naočnike Go, je poplačan, kajti v podjetju so izdali inačico OSa s superuporabniškim dostopom.

Oculusova linija VR naočnikov Quest je uspešnica, zato je bilo logično, da bodo njihove predhodnike, Oculus Go, upokojili - to se je tudi zgodilo s koncem lanskega leta. A kar je za tržnike končana zgodba, je lahko za tehnološke zanesenjake šele začetek novega poglavja. John Carmack, ki v podjetju trenutno opravlja vlogo "svetovalnega CTOja" (ker se je sicer preusmeril v raziskovanje strojnega učenja), si je tako že dlje časa prizadeval, da bi ob koncu prodaje Go odprli in sleherniku omogočili superuporabniški dostop do strojnega drobovja. To je koristno v več ozirih; kot prvo omogoča posodabljanje programja tudi po koncu uradne podpore za napravo, seveda pa odpira vrata tudi raznoraznim modifikacijam, saj lahko z root dostopom spreminjamo delovanje čipov in drugih elementov.

V rabi naj bi bilo sicer nekaj čez 2...

4 komentarji

Odstranitev Facebooka pobriše podatke povezanega Oculusovega računa

GamesIndustry.biz - Kdor je povezal svoja uporabniška računa na omrežju Facebook in v VR okolju Oculus, prvega ne sme pobrisati, ker tako izprazni tudi drugega.

Poleti so v Facebooku ljubitelje navidezne resničnosti razburili z zahtevo po obvezni rabi njihovega družbenega omrežja v spregi z Oculusovimi VR naočniki, kar naj bi poskrbelo za kvalitetnejšo rabo in naprednejšo vsebino, a je naletelo na praktično univerzalen odpor širom skupnosti. Čeprav bo združitev Facebookovega in Oculusovega uporabniškega računa za starejše izdelke obvezna šele z letom 2023, pa to že velja za najnovejše, kot je Oculus Quest 2. In nekateri uporabniki so sredi oktobra že poročali o posebni dodani vrednosti storitve, saj jim je podjetje iz nejasnih razlogov blokiralo račun na družbenem omrežju, s čimer je njihov Quest 2 postal drag "obtežilnik za papir". Problem je bil očitno zvečine vezan na uporabniške račune, ki so jih ljudje na Facebooku ustvarili na hitro, zgolj za rabo VR očal, in tako niso zadoščali muhastim...

26 komentarjev

Oktobra prispejo VR naočniki Oculus Quest 2

vir: Oculus
Oculus - Osrednja najava letošnje konference Facebook Connect je posodobitev samostojnih VR naočnikov Quest, ki prispe 13. oktobra. Druga generacija prinaša evolucijsko nadgradnjo, pri kateri je še najbolj izstopajoč podatek nizka cena, toda v zameno za množico bližnjic - in seveda obvezno prijavljanje v Facebook.

Oculus je očala za navidezno resničnost Quest zgradil prvinsko na dostopnosti in prijaznosti uporabniku, saj gre za razmeroma poceni in samostojno napravo, ki ne potrebuje ne dragega PCja za poganjanje iger ne po sobi razpostavljenih nerodnih satelitov za sledenje v prostoru. Poteza se je izkazala za zmagovalno, saj so Quest velika prodajna uspešnica in ko so pred nekaj dnevi na splet pobegnile informacije o skorajšnjem prihodu naslednika, je zainteresirana javnost zastrigla z ušesi; pa čeprav so se avgusta v Facebooku lotili zelo sporne uvedbe prisilnega prijavljanja v Facebookov račun za vse prihodnje Oculusove VR naočnike.



Najava se je zgodila v okviru razvijalskega dogodka...

59 komentarjev

Za rabo Oculusovih naočnikov bo obvezen Facebookov račun

Road to VR - Pri Facebooku so objavili, da se bodo kupci novih Oculusovih VR naočnikov od oktobra dalje primorani za njihovo rabo prijaviti s Facebookovim računom, medtem ko bo združitev Oculus IDja obstoječih uporabnikov s Facebook accountom izvedena z začetkom leta 2023. Ukrep je spričo Facebookove prakse obupnega ravnanja z osebnimi podatki že sprožil številne kritike.

Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno...

13 komentarjev

Googlov Daydream je mrtev

Variety - Pri Googlu so povedali, da ustavljajo prodajo VR naočnikov Daydream View, obenem pa jih prihajajoči telefon Pixel 4 ne bo več podpiral. Trgovinica in aplikacije za obstoječe uporabnike zaenkrat ostajajo.

Googlova platforma Daydream sloni na enaki zamisli kot Gear VR: uporabi pametnega telefona in naočnikov, kamor se telefon vstavi, da na ta način dobimo zelo preprost sistem za navideno resničnost. Ko je družba projekt leta 2016 razkrila, je imela z njim ogromne ambicije: stotine milijonov uporabnikov in večmilijardni trg, ki bi bil pomemben segment Androida. Upi so sloneli predvsem na zgodnjem uspehu Gear VRa, ki ga je Samsung po izidu hitro prodal v več milijonih kosov, ter relativni priljubljenosti kartonastih očal Google Cardboard. Toda prodaja se je nato hitro nižala in v samem konceptu telefonične navidezne resničnosti so začele zevati nepremostljive luknje. Že na pomlad je bilo slutiti, da Daydream ugaša, saj ga na dogodku Google I/O niso niti omenili, medtem ko v...

13 komentarjev

Oculusovega Rifta bo zamenjal Rift S

Road to VR - Facebook je na GDCju predstavil VR naočnike Oculus Rift S, spomladansko posodobitev izvirnega Rifta, ki ga bodo s tem umaknili iz prodaje.

Kdor mrzlično pričakuje Oculusove naočnike Rift 2, se bo očitno še načakal, kajti Facebook je na letošnjem Game Developers Conferencu najavil zgolj pomladitev, imenovano Rift S. Njena osrednja novost je notranji sistem za orientacijo v prostoru, zasnovan okoli petih vgrajenih kameric. Rift S tako ne potrebuje zunanjih satelitov kot izvirnik in se bo po zmogljivostih sobne navidezne resničnosti bolje kosal z Vivom. Območje igranja je večje kot prej in ga bomo enostavno zarisali s kontrolerjem, kamere pa omogočajo predvajanje realne slike (passthrough). Zaradi sprege z omenjenimi kamericami so morali preoblikovati...

8 komentarjev