»

Oculusovi računi se marca ukinjajo, obvezen prehod na Meto

Slo-Tech - Meta opozarja, da se bliža točka nepovratka za lastnike starih Oculusovih naprav in z njimi povezanih računov, ki še niso migrirali na račune Meta. Stari Oculusovi računi bodo nehali delovati 29. marca. Kdor dotlej ne bo migriral na Meto, bo izgubil podatke in dosežke, denimo nakupe v aplikacijah, dosežke, seznam prijateljev. S tem se končuje precej dolgo prehodno obdobje.

Časa je bilo sicer precej, saj se znamk Oculus poslavlja že od leta 2020. Tedaj je Facebook, kakor se je Meta imenovala, od uporabnikov že zahteval, da se prijavljajo s Facebookovimi računi in ne Oculusovimi. Kdor svojega računa za Quest ni želel povezati s Facebookom, pa je leta 2022 dobil možnost, da si ustvari račun Meta. S tem so odgovorili na kontroverzno združitev Facebookovega in Oculusovega računa leta 2020.

Prijave v Oculusove račune že od lanskega januarja niso več možne, torej bo ukinitev zares prizadela le tiste, ki so na račun malce pozabili in bi ga kasneje želeli spet uporabiti. Prehod je možno...

3 komentarji

Oculus je odklenil naočnike Go

vir: Oculus
Oculus - Trud Johna Carmacka, da bi po koncu aktualnosti odklenili Oculusove VR naočnike Go, je poplačan, kajti v podjetju so izdali inačico OSa s superuporabniškim dostopom.

Oculusova linija VR naočnikov Quest je uspešnica, zato je bilo logično, da bodo njihove predhodnike, Oculus Go, upokojili - to se je tudi zgodilo s koncem lanskega leta. A kar je za tržnike končana zgodba, je lahko za tehnološke zanesenjake šele začetek novega poglavja. John Carmack, ki v podjetju trenutno opravlja vlogo "svetovalnega CTOja" (ker se je sicer preusmeril v raziskovanje strojnega učenja), si je tako že dlje časa prizadeval, da bi ob koncu prodaje Go odprli in sleherniku omogočili superuporabniški dostop do strojnega drobovja. To je koristno v več ozirih; kot prvo omogoča posodabljanje programja tudi po koncu uradne podpore za napravo, seveda pa odpira vrata tudi raznoraznim modifikacijam, saj lahko z root dostopom spreminjamo delovanje čipov in drugih elementov.

V rabi naj bi bilo sicer nekaj čez 2...

4 komentarji

Mark Zuckerberg še vedno verjame v Metaverse

Slo-Tech - V Facebooku so oblikovali namensko skupino za razvoj Metaversa, vseobsegajočega VR okolja, ki naj bi ne le združevalo vse VR in AR izkušnje, temveč nadomestilo današnji internet. Toda analitiki se sprašujejo, ali ni objava zgolj poskus skreniti pozornost s kopice problemov, s katerimi se podjetje trenutno sooča.

Konec junija je Mark Zuckerberg v interni predstavitvi zaposlenim v Facebooku razgrnil načrte o dolgoročni izgradnji Metaversa: virtualnega okolja prihodnosti, ki bi bilo v grobem funkcijsko podobno internetu, a na bistveno višji izkustveni ravni, saj bi se ljudje v njem skozi VR tehnologijo gibali na intuitivnejši način. Seveda gre za že dobro znan koncept iz znanstvene fantastike, ki je ime dobil v romanu Snow Crash Neala Stephensona, do danes pa smo ga lahko v takšni ali drugačni obliki videli že v obilici filmov in knjig, na primer Matrici ali Ready Player One. Pred tednom dni je v intervjuju za The Verge namero naznanil tudi širši javnosti, a nekaj več konkretne teže...

7 komentarjev

Facebook začenja testirati ciljane oglase znotraj VR okolij

Facebook - Iz Facebooka so sporočili, da pričenjajo s preizkušanjem predvajanja ciljanih oglasnih vsebin znotraj iger in drugih VR okolij svoje platforme z naočniki Oculus. Pri tem bodo uporabljali osebne podatke uporabnika, zbrane na družbenem omrežju Facebook.

Ko je lansko poletje prišla novica, da bo za rabo Oculusovih naočnikov kmalu obvezna povezava v Facebookov uporabniški račun, je bilo jasno, da skušajo Mark Zuckerberg in druščina oglaševalsko dejavnost, ki je njihov daleč največji vir prihodkov, dvigniti na novo raven. Po tem, ko so prejšnji mesec pričeli oglase najprej testno predvajati v Oculusovi aplikaciji, si reklame sedaj pot utirajo tudi v same VR igre. Pri čemer gre - pozor - za ciljano oglaševanje na podlagi podatkov, ki jih velikan o uporabniku zbere preko družbenega omrežja Facebook. Prva igra s takšno funkcionalnostjo je Blaston, v kratkem naj bi sledile še druge. Verjetno slej ko prej tudi Beat Saber, katerega razvojni studio je pod Facebookovim okriljem.

Podrobnejši...

19 komentarjev

Odstranitev Facebooka pobriše podatke povezanega Oculusovega računa

GamesIndustry.biz - Kdor je povezal svoja uporabniška računa na omrežju Facebook in v VR okolju Oculus, prvega ne sme pobrisati, ker tako izprazni tudi drugega.

Poleti so v Facebooku ljubitelje navidezne resničnosti razburili z zahtevo po obvezni rabi njihovega družbenega omrežja v spregi z Oculusovimi VR naočniki, kar naj bi poskrbelo za kvalitetnejšo rabo in naprednejšo vsebino, a je naletelo na praktično univerzalen odpor širom skupnosti. Čeprav bo združitev Facebookovega in Oculusovega uporabniškega računa za starejše izdelke obvezna šele z letom 2023, pa to že velja za najnovejše, kot je Oculus Quest 2. In nekateri uporabniki so sredi oktobra že poročali o posebni dodani vrednosti storitve, saj jim je podjetje iz nejasnih razlogov blokiralo račun na družbenem omrežju, s čimer je njihov Quest 2 postal drag "obtežilnik za papir". Problem je bil očitno zvečine vezan na uporabniške račune, ki so jih ljudje na Facebooku ustvarili na hitro, zgolj za rabo VR očal, in tako niso zadoščali muhastim...

26 komentarjev

Oktobra prispejo VR naočniki Oculus Quest 2

vir: Oculus
Oculus - Osrednja najava letošnje konference Facebook Connect je posodobitev samostojnih VR naočnikov Quest, ki prispe 13. oktobra. Druga generacija prinaša evolucijsko nadgradnjo, pri kateri je še najbolj izstopajoč podatek nizka cena, toda v zameno za množico bližnjic - in seveda obvezno prijavljanje v Facebook.

Oculus je očala za navidezno resničnost Quest zgradil prvinsko na dostopnosti in prijaznosti uporabniku, saj gre za razmeroma poceni in samostojno napravo, ki ne potrebuje ne dragega PCja za poganjanje iger ne po sobi razpostavljenih nerodnih satelitov za sledenje v prostoru. Poteza se je izkazala za zmagovalno, saj so Quest velika prodajna uspešnica in ko so pred nekaj dnevi na splet pobegnile informacije o skorajšnjem prihodu naslednika, je zainteresirana javnost zastrigla z ušesi; pa čeprav so se avgusta v Facebooku lotili zelo sporne uvedbe prisilnega prijavljanja v Facebookov račun za vse prihodnje Oculusove VR naočnike.



Najava se je zgodila v okviru razvijalskega dogodka...

59 komentarjev

V Nemčiji zaradi GDPR-ja ustavili prodajo Oculus Questa

Slo-Tech - Facebook je v Nemčiji začasno ustavil prodajo svojega naglavnega kompleta Oculus Quest, ker imajo nemški regulatorji pomisleke, ali je izdelek v skladu z nemško zakonodajo in GDPR. Glavni problem je, da bodo v prihodnosti vse naprave Oculus zahtevale uporabniški račun pri Facebooku. Za nove bo to veljalo takoj, za starejše, že prodane pa od leta 2023.

To je lahko v nasprotju z določili GDPR, zato so se začasno odločili prekiniti prodajo, čeprav jim formalno tega še ne bi bilo treba. Še vedno se prodajajo tudi obstoječe zaloge. Pogojevanje uporabe izdelkov Oculus s posedovanjem Facebookovega računa sodi namreč v kategorijo zlivanja osebnih podatkov iz različnih virov, ki ga je nemški Urad za varstvo konkurence že prepovedal. Tedaj je šlo za primer WhatsApp in Facebook. Čeprav je Facebook kupil WhatsApp, ne sme sam ugotavljati, kdo uporablja obe storitve in potem zbrane podatke iz različnih profilov povezovati.

Toda medtem Urad za varstvo konkurence in Informacijski pooblaščenec...

12 komentarjev

Za rabo Oculusovih naočnikov bo obvezen Facebookov račun

Road to VR - Pri Facebooku so objavili, da se bodo kupci novih Oculusovih VR naočnikov od oktobra dalje primorani za njihovo rabo prijaviti s Facebookovim računom, medtem ko bo združitev Oculus IDja obstoječih uporabnikov s Facebook accountom izvedena z začetkom leta 2023. Ukrep je spričo Facebookove prakse obupnega ravnanja z osebnimi podatki že sprožil številne kritike.

Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno...

13 komentarjev

Oculus Quest bo dobil povezavo s PCjem in zaznavo rok

vir: Oculus
Oculus - Šesto konferenco Oculus Connect so pri Facebooku prvenstveno osrediščili okrog naočnikov Quest, ki bodo dobili možnost povezave s PCjem, gibalni nadzor z rokami in še nekaj drugih bonbončkov.

Ko je Mark Zuckerberg prišel na oder konference Oculus Connect 6 v San Joseju, se je pohvalil, da so uporabniki na tržnici Oculus Store doslej zapravili že prek sto milijonov ameriških dolarjev. Malce presenetljivo pa je, da naj bi kar petina tega zneska odpadla na vsebine za Quest, kar je ogromno ob dejstvu, da je na trgu šele štiri mesece. Zato je podjetje tem brezžičnim naočnikom namenilo precej pozornosti. Najprej z nenadejano najavo, da že novembra dobi programsko posodobitev, s katero bo moč napravo preko kabla USB-C povezati s PCjem in jo tako spremeniti iz samostojnih VR očal v klasične ožičene! Pozneje je John Carmack pojasnil še, da je njihov končni cilj takšno povezavo s PCjem spremeniti v brezžično. Zanimivo bo videti, koliko bo to vplivalo na prodajo Rifta S. Naslednje leto...

8 komentarjev

Oculusovega Rifta bo zamenjal Rift S

Road to VR - Facebook je na GDCju predstavil VR naočnike Oculus Rift S, spomladansko posodobitev izvirnega Rifta, ki ga bodo s tem umaknili iz prodaje.

Kdor mrzlično pričakuje Oculusove naočnike Rift 2, se bo očitno še načakal, kajti Facebook je na letošnjem Game Developers Conferencu najavil zgolj pomladitev, imenovano Rift S. Njena osrednja novost je notranji sistem za orientacijo v prostoru, zasnovan okoli petih vgrajenih kameric. Rift S tako ne potrebuje zunanjih satelitov kot izvirnik in se bo po zmogljivostih sobne navidezne resničnosti bolje kosal z Vivom. Območje igranja je večje kot prej in ga bomo enostavno zarisali s kontrolerjem, kamere pa omogočajo predvajanje realne slike (passthrough). Zaradi sprege z omenjenimi kamericami so morali preoblikovati...

8 komentarjev