»

Novo Armovo grafično vezje podpira ray tracing

vir: ARM
ARM - Pri Armu so predstavili najnovejšo generacijo grafičnih procesorjev za sistemske čipe v pametnih telefonih. Ob posodobitvi linije Mali so pokazali tudi premijsko vezje Immortalis-G715, ki vsebuje strojno podporo sledenju žarkov, oziroma ray tracingu.

Mobilni sektor je po deležu prihodkov že več let na vrhu igričarske industrije, toda tamkajšnje igre niso kaj prida grafično napredne, saj so omejene s strojno zmogljivostjo telefonov. V Armu želijo spodbuditi ambicioznejši razvoj takšnih iger z novo linijo močnejših, premijskih grafičnih procesorjev, začenši z Immortalisom-G715. V primerjavi z osrednjo družino Mali-7XX, ki premore med 7 in 9 izrisovalnimi enotami, jih Immortalis lahko vsebuje od 10 do 16. Predvsem pa pozna strojno podporo ray tracingu, prijemu za realistično izrisovanje osvetlitve in odsevov, ki si trenutno pospešeno utira pot skozi namizniške grafične tehnologije, predvsem po zaslugi Nvidiine serije grafičnih kartic Geforce RTX. Ker natančnih podatkov o drobovju ali...

13 komentarjev

Sledenje žarkom v realnem času

Scientific American - Grafične procesne enote (GPU) so v zadnjem času sposobne izrisovati dih jemajočo grafiko, ki pa je, roko na srce, še daleč od lepot resničnega sveta in tudi od natančnosti predizrisanih prizorov. Težava je v samem, t.i. rastrskem načinu izrisovanja, sej se ta bistveno razlikuje od načina nastanka slike v resničnem svetu. Zdravilo je že dolgo poznano pod imenom sledenje žarku, vendar do danes zaradi računske prezahtevnosti ni bilo uporabno v realnem času. Philipp Slusallek iz Univerze v Saarlandu pravi, da se utegne to prav kmalu spremeniti, zahvaljujoč sledečim napredkom v pristopu:
1. ne računamo vsakega žarka posebej, pač pa več skupin podobnih žarkov naenkrat,
2. s tehniko, imenovano Razor, izdelamo "kazalo" 3D prizora, ki zmanjša količino potrebnega računanja,
3. uporabimo prilagojene procesorje, imenovane "Ray Processing Unit" ali RPU.
Na tehnologiji že deluje podjetje inTrace in tudi sam Intel. Članek.

Morda se v prihodnosti ne bomo več bahali, koliko GHz, GB in...

16 komentarjev

Quake3 ter GTA:ViceCity v raytracing tehnologiji?

Computer Graphik UdS - Na Fakulteti za računalniško grafiko na univerzi v Nemčiji že dlje časa delajo na projektu OpenRT (OpenRT Realtime Ray-Tracing Project). Ray-Tracing (sledenje žarku) je metoda za izrisovanje/prikazovanje slike. Njena posebnost je v tem, da za vsako točko na zaslonu pošljemo v globino (smer pogleda) en žarek ter mu sledimo. Ko se le ta "ustavi", njegove barvne lastnosti prenesemo na dotično točko/pixel. Več ali manj se pri tem uporablja vektorska matematika, s katero lahko prikažemo zelo všečno sliko (refleksija, refrakcija, "prave" sence). No, seveda je taka metoda procesorsko zelo zahtevna, ampak če pogledamo slabo desetletje nazaj ter se spomnimo 3D pospeševalnikov, oziroma danes že...

18 komentarjev

Ne ubijajte Haitijcev

Australian IT - Še ena zanimiva zgodbica iz Čezlužja. Skupina Haitijcev, borcev za pravice, toži Rockstar Games zaradi žaljive igre GTA Vice City. V čem je problem? V igri, katere 11 milijonov kopij je bilo že prodanih, morajo igralci pobijati Haitijce, za to početje pa so še nagrajeni z dodatnimi točkami, kar Haitijci smatrajo kot žaljivo in nesprejemljivo.

Pri Rockstar Games so privolili, da bodo iz prihodnjih kopij odstranili motečo vrstico z navodili za ubijanje Haitijcev, le-ti pa poleg tega zahtevajo še 15.000 dolarjev odškodnine. Zgodba na sodišču še ni dobila epiloga. Klik!

8 komentarjev

Plašč nevidnosti

News.com.au - Na Univerzi v Tokyu (natančneje na ulici pred njo) so danes imeli predstavitev kamuflažnega plašča, ki omogoča zakritje predmeta oziroma človeka tako, da se vidi "skozenj". Te raziskave professorja Susumu Tachija bodo omogočale izdelavo posebnih optičnih priprav, ki bodo kombinbirale sliko iz ozadja predmeta in predmet sam ter tako ustvarili efekt transparentnosti. Seveda gre tu za posebno napravo, ki lomi svetlobo tako, da sprejema valove tudi izza položaja geometrijske sence in ne za material, ki bi skril predmet sam po sebi. Več si preberite tukaj.

34 komentarjev

Iztrebite Telebajske

Jaz - Mwahah, verjamem, da bo ogromno ljudi prav veselih te povezave. Gre za v osnovi preprosto streljaško igrico, toda njena posebnost je v tem, da ubijate nikogar drugega, kot nadležne Telebajske. Če vam, tako kot meni, mali debeli bedni glupi stvori gredo na jetra, potem kar hitro poklikajte povezavo. Yeah ! Thnx, francelj!

13 komentarjev