» »

Arduino projekt - melodija ob premikih

Arduino projekt - melodija ob premikih

HyperGL ::

Za potrebe enega umetniškega projekta, sem se spravil študirati arduino zadevice.

Potrebujem zvok (melodijo) iz arduinota ob premiku predmeta (kjer bo vsa ta elektronika v predmetu samem).

Zaenkrat sem skužil kako spravit iz aruinota melodijo, čeprav zelo primitivno, ampak se učimo naprej... ;) Brez uporabe zunanjih modulov za SD kartice itd...

Drugi sklop zadeva zaznavanje premika, danes sem dobil modul/senzor GY521 z žiroskopom in pospeškomerom. Tega se lotim jutri.

Tretji sklop pa kako zadevo napajati. Tuhtam o napajanju s powerbankom, ker je varen, preprost in relativno poceni in predvsem ready to use.
Cilja se na vsaj 1 teden avtonomije, še boljše cel mesec.

Vidim, da se lahko Arduino Nano spravi z nekaj modifikacijami in preproste kode do porabe par deset mikro amperov, kar bi bilo idealno, vendar do tam je še dolga.

Pišem pa zato, ker sem prepričan da ste tukaj taki, ki imate več znanja od mene (kar ne bo težko) in bi mi lahko dali kakšen nasvet ali povedali kakšen trik morda.

Zaenkrat toliko, napišem kaj več v prihodnjih dneh...

mujek ::

Z Arduino okoljem nimam izkušenj - in ker določene stvari delajo drugače ti ne morem konkretno pomagati.

Tipično vsi žiroskopi/pospeškometri omogočajo, da ob premikih sprožijo prekinitev (dvignejo/spustijo signal). To omogoča, da ti ni konstantno preverjati stanje na senzorju.
Torej moraš vklopiti preknitve na mikrokrmilniki, in na senzorju nastaviti kdaj ti naj javi. Med tem pa mikrokrmilnik lahko spi.

Napajanj s powerbankom je dobra ideja - najlažje prideš do rešitve.

c23po ::

Premišljujem: arduino se ob vklopu požene precej hitro. Mogoče je pametno senzor namestiti tako, da ga prižge, arduino zaigra in se ugasne. Tako bo poraba mrtvega teka minimizirana.
Sporočaj kako napreduje projekt.
Računalniki nimajo spominov.

int47 ::

1 teden do 1mesec avtonomije s power bank-om je precej optimistično.

Če bo premajhna poraba na USB portu bo power bank izklopil 5V izhod. Tusi, če ti ga uspe prepričat, da ostane vklopjen, je v power bank-u DC/DC pretvornik, ki ima tudi lastno rabo.

feryz ::

Če en power bank ni dovolj, daš 2, 3...

Za glasbo bi dal jaz namenski modul, ne arduino.
Glih zdaj se igram s podobno zadevo, vendar bo napajanje klasično in nimam teh težav.

int47 ::

Recimo, da večino porabe predstavlja lastna raba powerbank-a.
Za koliko se poveča avtonomija, če uporabiš dva powerbank-a, namesto enega ?

M@73Y ::

Zakaj Arduino mikrokontroler.
Za tvoj projekt vzemi ESP32, ki ima I2S (vodilo za zvok) že vgrajen, povežeš morebiti še z ojačevalnikom zvoka in imaš esp32 mp3 player. Tako lahko dodaš pravo glasbo, ne samo beep zvoke. Razen če so beeper zvoki želja.
Programira se ga isto v Arduino okolju, cena esp32 (10€) ali arduino nano je ista.
Več muzike za manj denarja in več manevrskega prostora.
..jump into psytrance tunnel..

HyperGL ::

Zdravo,

torej da odgovorim najprej na par stvari: arduino zato, ker jih imam nekaj po bajti že precej dolgo časa in res ne potrebujem velike procesorske moči. Kar sem do sedaj testiral, je čisto zadosti glasen s primernim zvočnikom.

Jutri (petek) bo 72ur odkar je bil prižgan in prožen vsaj ene 50 krat (morda bo realna številka višja), napaja se preko "powerbanka" z 2200mAh 18650 celico, t.i. lipstick powerbank. Mislim, da ta dejansko nima funkcije samo izklopa, morda kakšen modernejši pa to ima.

Je pa res, da zaenkrat nima še priklopljenega žiroskopa. Ga še progamiram na drugem arduinotu.

Sem pa tudi jaz razmišljal, da bi spravil po recimo minuti celoten arduino v deep sleep in bi ga dejansko nato premik prebudil. Nisem vedel, pa da je možno to storiti tudi z senzorjem, da pošilja podatke samo, ko se dejansko premakne.

Oz. še lažjo varianto sem videl v tem, da bi premik objekta sprožil reset (ali z tipko, ki bi bila na zunanji površini objekta ali pa z reed switchem, ki bi reagiral na magnet oz. odstranitev od magneta v podlagi, na kateri bo predmet). Kot je nekdo omenil zgoraj, zagonski čas arduinota je kakšno sekundo, in to v bistvu pride kar prav. Ker mora oseba imeti pri sebi predmet, ko bi se sprožil zvok.

Danes je bil pravzaprav dan za brainstorming kakšen zvok naj bo...

HyperGL ::

Update: po 80 urah ima ena 18650 celica se vedno tocno 3.5v, arduino sprozim vsaj 10-20x na dan, ledica na arduinotu gori non stop. Meni to zveni obetavno. Cca. 1 teden na celico...
A kdo ve ce ima arduino pp defaultu kaksen sleep mode nastavljen?

raceboy ::

HyperGL je izjavil:

Update: po 80 urah ima ena 18650 celica se vedno tocno 3.5v, arduino sprozim vsaj 10-20x na dan, ledica na arduinotu gori non stop. Meni to zveni obetavno. Cca. 1 teden na celico...
A kdo ve ce ima arduino pp defaultu kaksen sleep mode nastavljen?



ne. to moras s funkicjo sleep. pa nastavit trigger, da ko se senzor javi se zbudi. s tem, da bi moral biti senzor vedno napajan.

c23po ::

Računalniki nimajo spominov.

raceboy ::

...in vsekakor se ti splaca dat par € kitajcem za esp32 C3, ki ima res majhno porabo

HyperGL ::

Spet tu, z nekaj izkušnjami več in tudi očitno kakšno napako v kodi več...

Sem v fazi, ko zadeva deluje odlično, torej se sproži melodija ob premiku senzorja MPU6050.
Vendar, ko dodam še low power mode, se zadeva ne zbuja iz spanja, na serial monitorju ni ničesar razen vprašaja.

Stvar se pa začne prožiti v nedogled, če odststranim kabel iz INT pina na senzorju.

spodaj dodajam še kodo, če kdo vidi kje napako... Jaz jo gledam že dva dni pa se nikakor ne znajdem.

Btw: če uporabim Li-Ion paketek z cca. 98Wh pri 7.4V bi zadeva z low power funkcijo morala delovati tudi prek meseca. Če je arduino konstantno aktiven pa je pričakovano okoli 28 dni.

KODA:

#include <Wire.h>
#include <MPU6050.h>
#include <LowPower.h>

#define NOTE_B0  31
#define NOTE_C1  33
#define NOTE_CS1 35
#define NOTE_D1  37
#define NOTE_DS1 39
#define NOTE_E1  41
#define NOTE_F1  44
#define NOTE_FS1 46
#define NOTE_G1  49
#define NOTE_GS1 52
#define NOTE_A1  55
#define NOTE_AS1 58
#define NOTE_B1  62
#define NOTE_C2  65
#define NOTE_CS2 69
#define NOTE_D2  73
#define NOTE_DS2 78
#define NOTE_E2  82
#define NOTE_F2  87
#define NOTE_FS2 93
#define NOTE_G2  98
#define NOTE_GS2 104
#define NOTE_A2  110
#define NOTE_AS2 117
#define NOTE_B2  123
#define NOTE_C3  131
#define NOTE_CS3 139
#define NOTE_D3  147
#define NOTE_DS3 156
#define NOTE_E3  165
#define NOTE_F3  175
#define NOTE_FS3 185
#define NOTE_G3  196
#define NOTE_GS3 208
#define NOTE_A3  220
#define NOTE_AS3 233
#define NOTE_B3  247
#define NOTE_C4  262
#define NOTE_CS4 277
#define NOTE_D4  294
#define NOTE_DS4 311
#define NOTE_E4  330
#define NOTE_F4  349
#define NOTE_FS4 370
#define NOTE_G4  392
#define NOTE_GS4 415
#define NOTE_A4  440
#define NOTE_AS4 466
#define NOTE_B4  494
#define NOTE_C5  523
#define NOTE_CS5 554
#define NOTE_D5  587
#define NOTE_DS5 622
#define NOTE_E5  659
#define NOTE_F5  698
#define NOTE_FS5 740
#define NOTE_G5  784
#define NOTE_GS5 831
#define NOTE_A5  880
#define NOTE_AS5 932
#define NOTE_B5  988
#define NOTE_C6  1047
#define NOTE_CS6 1109
#define NOTE_D6  1175
#define NOTE_DS6 1245
#define NOTE_E6  1319
#define NOTE_F6  1397
#define NOTE_FS6 1480
#define NOTE_G6  1568
#define NOTE_GS6 1661
#define NOTE_A6  1760
#define NOTE_AS6 1865
#define NOTE_B6  1976
#define NOTE_C7  2093
#define NOTE_CS7 2217
#define NOTE_D7  2349
#define NOTE_DS7 2489
#define NOTE_E7  2637
#define NOTE_F7  2794
#define NOTE_FS7 2960
#define NOTE_G7  3136
#define NOTE_GS7 3322
#define NOTE_A7  3520
#define NOTE_AS7 3729
#define NOTE_B7  3951
#define NOTE_C8  4186
#define NOTE_CS8 4435
#define NOTE_D8  4699
#define NOTE_DS8 4978
#define REST      0

const int MPU_addr = 0x68;  // I2C address of the MPU-6050
int buzzer = 8;  // Pin for the buzzer
volatile bool motionDetected = false;

void setup() {
  Wire.begin();
  Serial.begin(9600);
  pinMode(buzzer, OUTPUT);  // Setup the buzzer pin as output
  pinMode(2, INPUT);        // Setup pin 2 for the interrupt input

  // Initialize MPU6050
  Wire.beginTransmission(MPU_addr);
  Wire.write(0x6B);  // PWR_MGMT_1 register
  Wire.write(0);     // Set to zero (wakes up the MPU-6050)
  Wire.endTransmission(true);

  // Setup interrupt for motion detection
  setupMPU6050Interrupt();

  // Attach interrupt to pin 2
  attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(2), wakeUp, RISING);
}

void loop() {
  // Enter low power mode
  Serial.println("Entering low power mode");
  LowPower.powerDown(SLEEP_FOREVER, ADC_OFF, BOD_OFF);

  if (motionDetected) {
    motionDetected = true;
    Serial.println("Motion detected, playing melody");
    playMelody();
  }
}

void wakeUp() {
  motionDetected = true;
}

void setupMPU6050Interrupt() {
  // Enable the MPU-6050's interrupt on motion detection
  Wire.beginTransmission(MPU_addr);
  Wire.write(0x38);  // INT_ENABLE register
  Wire.write(0x40);  // Enable motion interrupt
  Wire.endTransmission(true);

  // Configure the motion detection
  Wire.beginTransmission(MPU_addr);
  Wire.write(0x1C);  // ACCEL_CONFIG register
  Wire.write(0x10);  // Set accelerometer sensitivity to +/- 8g
  Wire.endTransmission(true);

  Wire.beginTransmission(MPU_addr);
  Wire.write(0x1F);  // MOT_THR register
  Wire.write(20);    // Set motion detection threshold
  Wire.endTransmission(true);

  Wire.beginTransmission(MPU_addr);
  Wire.write(0x20);  // MOT_DUR register
  Wire.write(40);    // Set motion detection duration
  Wire.endTransmission(true);

  Wire.beginTransmission(MPU_addr);
  Wire.write(0x69);  // MOT_DETECT_CTRL register
  Wire.write(0x15);  // Enable motion detection
  Wire.endTransmission(true);
}

void playMelody() {
  int tempo = 240;  // Change this to make the song slower or faster
  int melody[] = {
    NOTE_E5, 8, NOTE_D5, 8, NOTE_FS4, 4, NOTE_GS4, 4,
    NOTE_CS5, 8, NOTE_B4, 8, NOTE_D4, 4, NOTE_E4, 4,
    NOTE_B4, 8, NOTE_A4, 8, NOTE_CS4, 4, NOTE_E4, 4,
    NOTE_A4, 2,
  };

  int notes = sizeof(melody) / sizeof(melody[0]) / 2;
  int wholenote = (60000 * 4) / tempo;
  int divider = 0, noteDuration = 0;

  for (int thisNote = 0; thisNote < notes * 2; thisNote += 2) {
    divider = melody[thisNote + 1];
    if (divider > 0) {
      noteDuration = wholenote / divider;
    } else if (divider < 0) {
      noteDuration = wholenote / abs(divider);
      noteDuration *= 1.5;  // Increases the duration in half for dotted notes
    }

    tone(buzzer, melody[thisNote], noteDuration * 0.9);
    delay(noteDuration);
    noTone(buzzer);
  }
}

HyperGL ::

v ponedeljek vam javim, kako se je zadeva zaključila, če je zdržala celoten mesec in vse ostalo. :)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kdo se spozna na ESP8266 in Arduino?

Oddelek: Pomoč in nasveti
182314 (1892) chiiiii
»

Arduino(slave) + ESP8266(master) preko I2Cja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
10998 (851) teoo
»

Arduino in luči (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
9811884 (9510) FX6300B
»

[PHP] Uporaba ReCaptcha

Oddelek: Programiranje
152467 (2122) Blisk
»

Apache - localhost JA, IP naslov NE

Oddelek: Omrežja in internet
186566 (6425) ManDriver

Več podobnih tem