» »

Cena goriva

Cena goriva

««
62 / 100
»»

jotunn2 ::

Buggy je izjavil:

Jaz sem imel sicer letos v planu road trip na sever (Svedsko) pa bom verjetno pocakal na bolse case :D

Jaz grem cez 14 dni... cakal na boljse case? Zaradi 100 ali 200eur vec za bencin na celi poti? No ja ni lih strosek, da bi zaradi tega ostal doma :)

LeQuack ::

Golob napoveduje subvencije za gorivo za bogate prevoznike in kmete:
https://www.24ur.com/novice/gospodarstv...
Quack !

gune64 ::

TESKAn je izjavil:

Višajo, ker lahko in ker jim dovolimo. Rekordni dobički se ne ustvarijo sami.


Točno to, cene se višajo ker ljudje kljub temu da se cena zviša še vedno kupujejo gorivo (naftna podjetja pač na žalost izkoriščajo našo odvisnost od goriva). Cene goriva NISO tako visoke zaradi vojne v Ukrajini in pomanjkanja ruske nafte, to je samo izgovor. Na to temo sem pred kratkim gledal en zelo dober video (pripet spodaj). Resnični razlog zakaj so cene goriva visoke je, da so se naftna podjetja ZAVESTNO odločila, da manj črpajo in ne vlagajo več v nove vrtine (kar kažejo tudi številke), s tem držijo suppy manjši kot pa je world demand, kar povzroči visoke cene goriva in maksimizira dobičke naftnih podjetij (kar kažejo tudi številke, njihovi dobički so rekordni v zadnjih mesecih, vlaganja v nove vrtine pa so rekodno nizka v vsej zgodovini). Pričakovati je da bodo visoke cene goriva vztrajale tudi po vojni v Ukrajini. Težko je ko si ODVISEN od goriva in te manipulacije se bodo še nadaljevale dokler bomo gorivo po takih cenah kupovali. Treba se je znebiti odvisnosti od naftnih derivatov (vožnja na elektriko recimo, ali pa več alternativnih načinov prevoza: kolo, javni transport kjer je to pač možno/dovolj praktično). In verjamem da se bo kdo vprašal: zakaj pa naftna podjetja že prej niso črpala manj in tako držala visoke cene in maksimizirala profite? Dobro vprašanje. Prejšnja strategija naftnih podjetij je bila da držijo cene naftnih derivatov zmerne (torej ne preveč visoke), zato da upočasnijo prehod na obnovljive vire energije. Sedaj pa so videli da so zgubili in da se bodo obnovljivi viri uveljavili v vsakem primeru, zato so spremenili strategijo in nalašč manj črpajo in ne vlagajo nič v ekspanzijo naftnih vrtin zato da bodo še teh 5 do 10 let mastno služili, potem se bodo tako ali tako uveljavile zelene tehnologije. Wendover productions je pred kratkim naredil zelo dober video na to temo, priporočam ogled. 🙂

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

kriptobog ::

Ja treba bo slediti praksi s Šrilanke, kjer so požgali domove ministrov. Potem bodo pa ministri začeli pritiskati na naftarje ;)

ZveeZ ::

Kolektivno bi morali bojkotirati bencinske servise in se voziti do zadnje kapljice goriva. Ko zmanjka pa ostanemo na cesti.
Si predstavljate ta prometni kolaps?
Proper protest:)

gune64 ::

Ali pa morda narediš tak da čim kasneje zmanka goriva v tanku: čim več se voziš s kolesom kjer je to mogoče (razdalje 5 do 10 km imaš hitro narejene, 5km cirka dobre 10 minut s kolesom). Valda pa ne boš šel na morje s kolesom po 200 km, tam pač rabiš avto. Ampak več kot se voziš s kolesom/peš/vlakom/whatever, kasneje ti zmanjka goriva v tanku in manj daš za gorivo, na ta način pa na nek način efektivno bojkotiraš bencinske črpalke in njihove visoke cene goriva (umetno zvišane za maksimiziranja profita naftnih podjetij). Ali pa se voziš na elektriko skoraj zastonj pa se ti jebe po kolk je gorivo, vsak pač sam ve kaj lahko naredi da zmanjša porabo goriva in vsak naj pač sam zase poračuna koliko bi prihranil v 15 letih na gorivu, številke pridejo ogromne. Ali pa se voziš po avtocesti 100 do 110, namesto 130 ali 140 km/h. Recimo. Al pač karkol. Nafntim podjetjem je treba dat signal da ko bodo cene goriva visoke se jim bo prodaja znižala. Če temu ne bo tako bodo cene goriva vedno ostale visoke..tako to gre v praksi, žal. In danes temu ni tako, kljub visokim cenam se prodaja naftnih derivatov ne zniža, ljudje še zmeraj kupujejo gorivo in naftna podjetja to seveda izkoriščajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

AtaŠtumf ::

ZveeZ je izjavil:

Kolektivno bi morali bojkotirati bencinske servise in se voziti do zadnje kapljice goriva. Ko zmanjka pa ostanemo na cesti.
Si predstavljate ta prometni kolaps?
Proper protest:)


Zakaj?

Saj bo kmalu golobček za krmilom in bo znižal cene? :D

Teh par tednov bomo pa že potrpeli.

hujsk1999 ::

Ni ga junaka ki bi znižal cene. Prihajajo novi časi, nova doba. Cene v trgovinah računajte vsaj x3 od tega kar je zdaj, za pogonska goriva in elektriko pa računajte raje kar x5 od teh cen ki so danes. Govorim srednjeročno, tam 2-5 let. Na dolgi rok se bo situacija umirila in čez 10 let bo stanje boljše. Vmes pa bo treba zategnit pas.
Intel Core i9-13900KS/MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G/EKWB Custom

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hujsk1999 ()

gune64 ::

Ah pretiravat pa ni treba, cena goriva v ceni hrane je morda ene 10 % vsega skupaj, za toliko se bo mogoče zvišalo, ali pa še manj. Za pogonska goriva nimaš kaj naredit, cena je taka in ti lahko samo pokimaš (in večkrat sedeš na kolo, greš na vlak/avtobus, ter se voziš počasneje po avtocesti, in zmanjšaš nepotrebne vožnje, kaj drugega niti ne moreš narediti). Vožnja na elektriko je danes 12x cenejša od dizla, kako bo v prihodnosti je pa odvisno od gibanja cen, če se bo nafta dražila hitreje kot elektrika se bo razlika še večala, morda na 13x, 15x, 20 krat. Če se bo elektrika dražila bolj od nafte se bo razlika zmanjševala (morda bo vožnja na elektriko "samo" še 8x cenejša od naftnih derivatov. Gibanje cen iz preteklosti in izkoriščevalsko stanje na trgu naftnih derivatov pa kaže da se v praksi nafta draži hitreje od elektrike, ker nafta je basically monopol, pri elektriki je pa konkurenca huda med različnimi viri proizvodnje med seboj. Za elektriko je pa odlična rešitev sončna elektrarna: ta zagotavlja 40 let vožnje v prihodnost skoraj zastonj. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in 7 do 8 let plačuješ enako kot si sedaj plačeval (le da namesto za elektriko plačuješ za obrok kredita eko skladu), nato pa imaš elektriko še 30 let vnaprej skoraj zastonj (plačaš samo obračunsko moč ene 10 EUR na mesec, to je pa to). Na tak način dobiš sončno elektrarno v bistvu efektivno zastonj. Najebejo pa seveda tisti ki nimajo svoje hiše, tisti pač seveda sončne elektarne ne morejo postaviti..kdor pa ima hišo je pa tole no brainer. Sicer sem slišal da se da celo v blokih skupaj z sosedi dogovorit da skupaj postavite sončno elekrarno na streho bloka, samo je pa problem če imaš zarukane sosede..in slovenija ima pregovorno zarukane sosede, ki se kregajo zato ker sosedova cipresa čez mejo meče senco..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

kriptobog ::

gune64 je izjavil:

Ah pretiravat pa ni treba, cena goriva v ceni hrane je morda ene 10 % vsega skupaj, za toliko se bo mogoče zvišalo, ali pa še manj. Za pogonska goriva nimaš kaj naredit, cena je taka in ti lahko samo pokimaš (in večkrat sedeš na kolo, greš na vlak/avtobus, ter se voziš počasneje po avtocesti, in zmanjšaš nepotrebne vožnje, kaj drugega niti ne moreš narediti). Vožnja na elektriko je danes 12x cenejša od dizla, kako bo v prihodnosti je pa odvisno od gibanja cen, če se bo nafta dražila hitreje kot elektrika se bo razlika še večala, morda na 13x, 14x, 15 krat. Če se bo elektrika dražila bolj od nafte se bo razlika zmanjševala (morda bo vožnja na elektriko "samo" še 8x cenejša od naftnih derivatov. Gibanje cen iz preteklosti in izkoriščevalsko stanje na trgu naftnih derivatov pa kaže da se v praksi nafta draži hitreje od elektrike, ker nafta je basically monopol, pri elektriki je pa konkurenca huda med različnimi viri proizvodnje med seboj. Za elektriko je pa odlična rešitev sončna elektrarna: ta zagotavlja 40 let vožnje v prihodnost skoraj zastonj. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in 7 do 8 let plačuješ enako kot si sedaj plačeval (le da namesto za elektriko plačuješ za obrok kredita eko skladu), nato pa imaš elektriko še 30 let vnaprej skoraj zastonj (plačaš samo obračunsko moč ene 10 EUR na mesec, to je pa to). Na tak način dobiš sončno elektrarno v bistvu efektivno zastonj. Najebejo pa seveda tisti ki nimajo svoje hiše, tisti pač seveda sončne elektarne ne morejo postaviti..kdo pa ima hišo je pa tole no brainer. Sicer sem slišal da se da celo v blokih skupaj z sosedi dogovorit da skupaj postavite sončno elekrarno na streho bloka, samo je pa problem če imaš zarukane sosede..


Dj ne nabijej spet s temi jajci. EV ti je v osnovi že dražji, pa še za sončno odšteješ nekaj tisočakov. Potem se lahko samo še tolažiš, da se voziš "ceneje". Povprečni Janez ima recimo odplačan avto, ki ga bo vozil še 10 let. Če kupi zdaj EV, pa da je v istem razredu kot recimo Golf, bo dal vsaj 40k, še vsaj 5k za sončno. Torej bo dal 45k, da se bo vozil ceneje? :)) Ali pa nekdo, ki kupi avto za 3k na vsake 3-4 leta. Se mu ne splača EV.

LeQuack ::

hujsk1999 je izjavil:

Ni ga junaka ki bi znižal cene. Prihajajo novi časi, nova doba. Cene v trgovinah računajte vsaj x3 od tega kar je zdaj, za pogonska goriva in elektriko pa računajte raje kar x5 od teh cen ki so danes. Govorim srednjeročno, tam 2-5 let. Na dolgi rok se bo situacija umirila in čez 10 let bo stanje boljše. Vmes pa bo treba zategnit pas.


Zakaj bi bilo čez 10 let boljše?
Quack !

gune64 ::

Pomoje nisi dobro razumel kaj sem povedal, zato sem bom potrudil in ti bolj podrobno razložil. Ja EV je po navadi nekaj dražji, vendar razliko hitro prineseš notri v ceni goriva. Obstajajo celo modeli EVjev ki so celo cenejši kot pa bencinske in dizelske različice (najcenejši ID3 je cenejši kot enako močan dizel Golf, pa še kar nekaj je takih primerov). Sončna elektrarna sem ti tudi že povedal da jo lahko dobiš v bistvu zastonj. Danes recimo da za elektriko plačuješ 100 EUR na mesec. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in plačuješ 90 EUR na mesec za obrok kredita za sončno elektrarno in 10 EUR za obračunsko moč. Suma sumarum plačuješ enako kot prej. Nato po 7 do 8 letih ko se elektrarna odplača ti sončna elektrarna ostane še 30 let in imaš 30 let vnaprej skoraj zastonj štrom (le 10 EUR na mesec obračunske moči moraš plačevati). Kot pravim tole je no brainer za vse ki imajo hišo in prosto streho da zadevo lahko postavijo. Moraš tudi primerjati hruške s hruškami, ne pa z jabolki. Torej nove avte z novimi in stare s starimi. Avto za 3k na vsake 3 do 4 let znese 12.000 EUR za nakupe vozil v 15 letih, ter zraven še ene 6000 EUR za servise v 15 letih, ter še ene 30.000 EUR za gorivo v 15 letih (če se voziš 50 km na dan, če več, pol še več). Torej skupaj suma sumarum cca 50.000 EUR v 15 letih. Za 5000 EUR se da dobit rabljen električni avto, prištej še 3000 EUR za elektriko v 15 letih in recimo 2000 EUR za servise in smo na 10.000 EUR v 15 letih kar je 5x ceneje kot celoten strošek naftnega vozila po tvoje "za 3k". Gledat moraš celotne stroške, ne pa samo nakupne cene.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

IL_DIAVOLO ::

A potem novega bencinarja ne bomo masovno kupovali?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

feryz ::

Jaz sem ga naročil. Baje ga lahko dobim najprej konec leta 2023. Če jih ne bodo že prej nehali prodajati in bodo na voljo samo še štromarji.
Vsaj tako je razumeti uršo in komapnijo.

D3m ::

ID3 je cenejši kot enako močan dizel Golf, pa še kar nekaj je takih primerov).


Končna hitrost je 160 pri ID3.

No thx.
|HP EliteBook|R5 6650U|

gune64 ::

160 km/h je kar lepa hitrost, omejitev je 130 km/h..pa dostikrat zaradi gužve moraš peljati še manj. I mean vsakemu svoje, če rad plačuješ drago gorivo ti kar.

feryz ::

Omejitve so za omejene. Tako ali drugače.
Normalni ljudje rabimo normalne hitrosti. Dokler se še da.

IL_DIAVOLO ::

gune64 je izjavil:

Pomoje nisi dobro razumel kaj sem povedal, zato sem bom potrudil in ti bolj podrobno razložil. Ja EV je po navadi nekaj dražji, vendar razliko hitro prineseš notri v ceni goriva. Obstajajo celo modeli EVjev ki so celo cenejši kot pa bencinske in dizelske različice (najcenejši ID3 je cenejši kot enako močan dizel Golf, pa še kar nekaj je takih primerov). Sončna elektrarna sem ti tudi že povedal da jo lahko dobiš v bistvu zastonj. Danes recimo da za elektriko plačuješ 100 EUR na mesec. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in plačuješ 90 EUR na mesec za obrok kredita za sončno elektrarno in 10 EUR za obračunsko moč. Suma sumarum plačuješ enako kot prej. Nato po 7 do 8 letih ko se elektrarna odplača ti sončna elektrarna ostane še 30 let in imaš 30 let vnaprej skoraj zastonj štrom (le 10 EUR na mesec obračunske moči moraš plačevati). Moraš tudi primerjati hruške s hruškami, ne pa z jabolki. Torej nove avte z novimi in stare s starimi. Avto za 3k na vsake 3 do 4 let znese 12.000 EUR za nakupe vozil v 15 letih, ter zraven še ene 6000 EUR za servise v 15 letih, ter še ene 30.000 EUR za gorivo v 15 letih (če se voziš 50 km na dan, če več, pol še več). Torej skupaj suma sumarum cca 50.000 EUR v 15 letih. Za 5000 EUR se da dobit rabljen električni avto, prištej še 3000 EUR za elektriko v 15 letih in recimo 2000 EUR za servise in smo na 10.000 EUR v 15 letih kar je 5x ceneje kot celoten strošek naftnega vozila po tvoje "za 3k". Gledat moraš celotne stroške, ne pa samo nakupne cene.


Haha ja seveda, tako kot toplotna crpalka drži 20 lez brez okvare.

Ne fantaziraj inženir. Vsa eko zadeva deluje na principu placaj enormno investicijo in upaj, da se v 10 letih ne bo zgodilo nic, da sploh prideš na niclo.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

gune64 ::

feryz je izjavil:

Omejitve so za omejene. Tako ali drugače.
Normalni ljudje rabimo normalne hitrosti. Dokler se še da.


Uff dobro da si me spomnil:
"When will speed limiters be mandatory? From 6 July 2022, all new cars will need to have a speed limiter device fitted.16. feb. 2022"

Torej nič ti ne bo pomagalo če boš imel končno 200 km/h, ker tako ali tako ti bo avtomatsko omejilo na 130 km/h po avtocesti (in direkt na omejitev po ostalih cestah). Nima veze če nam je to všeč ali ne, to je sprejela Evropska unija in bo veljalo po celotni evropksi uniji in to že od 6. julija 2022 za nove avte.


IL_DIAVOLO je izjavil:

gune64 je izjavil:

Pomoje nisi dobro razumel kaj sem povedal, zato sem bom potrudil in ti bolj podrobno razložil. Ja EV je po navadi nekaj dražji, vendar razliko hitro prineseš notri v ceni goriva. Obstajajo celo modeli EVjev ki so celo cenejši kot pa bencinske in dizelske različice (najcenejši ID3 je cenejši kot enako močan dizel Golf, pa še kar nekaj je takih primerov). Sončna elektrarna sem ti tudi že povedal da jo lahko dobiš v bistvu zastonj. Danes recimo da za elektriko plačuješ 100 EUR na mesec. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in plačuješ 90 EUR na mesec za obrok kredita za sončno elektrarno in 10 EUR za obračunsko moč. Suma sumarum plačuješ enako kot prej. Nato po 7 do 8 letih ko se elektrarna odplača ti sončna elektrarna ostane še 30 let in imaš 30 let vnaprej skoraj zastonj štrom (le 10 EUR na mesec obračunske moči moraš plačevati). Moraš tudi primerjati hruške s hruškami, ne pa z jabolki. Torej nove avte z novimi in stare s starimi. Avto za 3k na vsake 3 do 4 let znese 12.000 EUR za nakupe vozil v 15 letih, ter zraven še ene 6000 EUR za servise v 15 letih, ter še ene 30.000 EUR za gorivo v 15 letih (če se voziš 50 km na dan, če več, pol še več). Torej skupaj suma sumarum cca 50.000 EUR v 15 letih. Za 5000 EUR se da dobit rabljen električni avto, prištej še 3000 EUR za elektriko v 15 letih in recimo 2000 EUR za servise in smo na 10.000 EUR v 15 letih kar je 5x ceneje kot celoten strošek naftnega vozila po tvoje "za 3k". Gledat moraš celotne stroške, ne pa samo nakupne cene.


Haha ja seveda, tako kot toplotna crpalka drži 20 lez brez okvare.

Ne fantaziraj inženir. Vsa eko zadeva deluje na principu placaj enormno investicijo in upaj, da se v 10 letih ne bo zgodilo nic, da sploh prideš na niclo.


Daj malo poračunej številke, sam daj, ni treba da ti jaz. Inverter če vsazmeš dodatno garancijo ima 25 let garancije. Pa tudi če crkne pa kaj pol, nov inverter danes pride jurja do dva, v prihodnosti bo še manj. Tudi Ti prideš na ničlo po 7 do 8 letih, paneli imajo garancijo da bo proizvajalo še 80 % po 30 letih, invertr ima 25 let garancije če vzameš podaljšano garancijo.. pa tudi če crkne se še vseeno zelo splača. Veš koliko da nekdo za elektriko v 40 letih če plačuje 100 EUR na mesec? Tako je 48.000 EUR. SOnčna elektrarna te pride 5x manj, oziroma če ti vse crkuje in moraš menjati morda 4x manj. Problem je pa za tiste ki živijo v najemu in nimajo kam postaviti sončne elektrarne..

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

SOTOMAYOR ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Ne fantaziraj inženir. Vsa eko zadeva deluje na principu placaj enormno investicijo in upaj, da se v 10 letih ne bo zgodilo nic, da sploh prideš na niclo.

To vsak ki je prestopu na hibrida žal ve, kot vsakdo ki je kdaj nadomestil navadno z led žarnico :(:8):'(

gune64 ::

Hibrid ni ne tič ne miš, ampak kaj pa je narobe z LED žarnico? AL si ti mogoče zamešal z varčno halogensko sijalko? Pa ne govorimo o kakšnih bednih LED izvedenkah, ampak o proper led žarnici? Svetloba dobra, ne utripa, če imaš 10 led žarnic prižganih 3 ure na dan pa letno prihraniš 100 EUR. 100 EUR letno se morda komu ne sliši veliko, vendar se nabere 1000 EUR v 10 letih. Pa tudi če moraš vseh 10 žarnic 2x menjati v tem času, to še vseeno predstavlja 940 EUR prihranka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

SOTOMAYOR ::

gune64 je izjavil:

Veš koliko da nekdo za elektriko v 40 letih če plačuje 100 EUR na mesec? Tako je 48.000 EUR. SOnčna elektrarna te pride 5x manj
Sam ne moreš sedaj zoom-zoomat okrog ker si vse dal za sončno. Kako bom lahko puščal prižgano bumfo pred barom da se s klimo hladi, če se skeširam za neko eko sranje? Babe tega ne razumejo, pa ne morem se izkazat za manj moškega

feryz ::

gune64 je izjavil:

Uff dobro da si me spomnil:
"When will speed limiters be mandatory? From 6 July 2022, all new cars will need to have a speed limiter device fitted.16. feb. 2022"

Torej nič ti ne bo pomagalo če boš imel končno 200 km/h, ker tako ali tako ti bo avtomatsko omejilo na 130 km/h po avtocesti (in direkt na omejitev po ostalih cestah). Nima veze če nam je to všeč ali ne, to je sprejela Evropska unija in bo veljalo po celotni evropksi uniji in to že od 6. julija 2022 za nove avte.
Malo te jaše razumevanje, vidim.
Avti, ki jih kupujem jaz, imajo že preko 20 let speed limiterje.
Ni fora, da bodo avtomatsko omejevali, ampak da ti lahko omejiš. In ne "zdrsneš" čez. In to uporabiš kot izgovor.

Btw, speed limiter ni tako nedolžna stvar, kot si tukaj predstavljate. Bo preteklo kar še nekaj vode, da bi jih lahko začeli avtomatsko uporabljati. Najprej je treba urediti ceste in signalizacijo.

Sicer sem jaz svojih 5 minut že doživel in jih še doživljam. Ostali jih pač nikoli ne bodo.
Te pa razumem, da je tvoje življenje zaradi omejitev (ki si jih postavljaš sam ali drugi) polnejše zaradi tega. Bolj barvito, zanimivo in še bi lahko našteval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

gune64 ::

SOTOMAYOR je izjavil:

gune64 je izjavil:

Veš koliko da nekdo za elektriko v 40 letih če plačuje 100 EUR na mesec? Tako je 48.000 EUR. SOnčna elektrarna te pride 5x manj
Sam ne moreš sedaj zoom-zoomat okrog ker si vse dal za sončno. Kako bom lahko puščal prižgano bumfo pred barom da se s klimo hladi, če se skeširam za neko eko sranje? Babe tega ne razumejo, pa ne morem se izkazat za manj moškega


Čak kaj si škeširal, zakaj bi skeširal? Vzemi na kredit eko sklada. Plačeval boš enako na mesec kot sedaj za elektriko, za elektriko pa ti ne bo več treba (razen 10 € na mesec za obračunsko moč, ostalo ne). Ko se po 7 do 8 letih odpalača boš imel elektriko še 30 let skoraj zastonj.

SOTOMAYOR ::

feryz je izjavil:

Te pa razumem, da je tvoje življenje zaradi omejitev (ki si jih postavljaš sam ali drugi) polnejše zaradi tega. Bolj barvito, zanimivo in še bi lahko našteval.

aaah, hedonizem doin its thang

kriptobog ::

gune64 je izjavil:

Pomoje nisi dobro razumel kaj sem povedal, zato sem bom potrudil in ti bolj podrobno razložil. Ja EV je po navadi nekaj dražji, vendar razliko hitro prineseš notri v ceni goriva. Obstajajo celo modeli EVjev ki so celo cenejši kot pa bencinske in dizelske različice (najcenejši ID3 je cenejši kot enako močan dizel Golf, pa še kar nekaj je takih primerov). Sončna elektrarna sem ti tudi že povedal da jo lahko dobiš v bistvu zastonj. Danes recimo da za elektriko plačuješ 100 EUR na mesec. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in plačuješ 90 EUR na mesec za obrok kredita za sončno elektrarno in 10 EUR za obračunsko moč. Suma sumarum plačuješ enako kot prej. Nato po 7 do 8 letih ko se elektrarna odplača ti sončna elektrarna ostane še 30 let in imaš 30 let vnaprej skoraj zastonj štrom (le 10 EUR na mesec obračunske moči moraš plačevati). Kot pravim tole je no brainer za vse ki imajo hišo in prosto streho da zadevo lahko postavijo. Moraš tudi primerjati hruške s hruškami, ne pa z jabolki. Torej nove avte z novimi in stare s starimi. Avto za 3k na vsake 3 do 4 let znese 12.000 EUR za nakupe vozil v 15 letih, ter zraven še ene 6000 EUR za servise v 15 letih, ter še ene 30.000 EUR za gorivo v 15 letih (če se voziš 50 km na dan, če več, pol še več). Torej skupaj suma sumarum cca 50.000 EUR v 15 letih. Za 5000 EUR se da dobit rabljen električni avto, prištej še 3000 EUR za elektriko v 15 letih in recimo 2000 EUR za servise in smo na 10.000 EUR v 15 letih kar je 5x ceneje kot celoten strošek naftnega vozila po tvoje "za 3k". Gledat moraš celotne stroške, ne pa samo nakupne cene.


Primerjaj avto enakih razredov. Se ti računica podre. Za elektriko pa plačam povprečno celih 60€ mesečno, pozimi ko se ogrevam s toplotno. In z omrežnino vred. Smo zadevo že 100x obdelali. Če bi jaz želel na EV, me pride EV 120k. Pač primerjajmo avte iz enakega razreda. Potem pa še računaj, da v naši ulici ne moremo montirati sončne, ker omrežje ni dovolj močno. Se ti spet seusje računica.

gune64 ::

Malo te jaše razumevanje, vidim.
Avti, ki jih kupujem jaz, imajo že preko 20 let speed limiterje.
Ni fora, da bodo avtomatsko omejevali, ampak da ti lahko omejiš. In ne "zdrsneš" čez. In to uporabiš kot izgovor.


NE NE, nič me ne jaše razumevanje, tebe jaše razumevanje. Te speed limiterji ki prihajajo od 6.junija 2022 naprej bodo hitrost omejili avtomatko na toliko kot je omejitev na cesti (podatke koliko je omejitev bodo dobili iz internetne baze)! To niso te speed limiterji ki jih imaš ti kjer sam nastaviš koliko hočeš.
Speed limiters to be fitted on all new cars by 2022
https://www.confused.com/car-insurance/...

Speed limiters, driver monitors to become mandatory in EU
https://www.autocar.co.uk/car-news/indu...

Te pa razumem, da je tvoje življenje zaradi omejitev (ki si jih postavljaš sam ali drugi) polnejše zaradi tega. Bolj barvito, zanimivo in še bi lahko našteval.


Nikjer nisem rekel da se z temi speed limiterji strinjam ali pa se ne strinjam. Rekel sem samo da je evropa to uvedla za celo evropsko unijo in da bodo po 6.juniju 2022 obvezni za vse nove modele avtobilov. Če nam je prav ali ne, tako pač bo.

kriptobog je izjavil:

gune64 je izjavil:

Pomoje nisi dobro razumel kaj sem povedal, zato sem bom potrudil in ti bolj podrobno razložil. Ja EV je po navadi nekaj dražji, vendar razliko hitro prineseš notri v ceni goriva. Obstajajo celo modeli EVjev ki so celo cenejši kot pa bencinske in dizelske različice (najcenejši ID3 je cenejši kot enako močan dizel Golf, pa še kar nekaj je takih primerov). Sončna elektrarna sem ti tudi že povedal da jo lahko dobiš v bistvu zastonj. Danes recimo da za elektriko plačuješ 100 EUR na mesec. Vzameš sončno elektrarno na kredit eko sklada in plačuješ 90 EUR na mesec za obrok kredita za sončno elektrarno in 10 EUR za obračunsko moč. Suma sumarum plačuješ enako kot prej. Nato po 7 do 8 letih ko se elektrarna odplača ti sončna elektrarna ostane še 30 let in imaš 30 let vnaprej skoraj zastonj štrom (le 10 EUR na mesec obračunske moči moraš plačevati). Kot pravim tole je no brainer za vse ki imajo hišo in prosto streho da zadevo lahko postavijo. Moraš tudi primerjati hruške s hruškami, ne pa z jabolki. Torej nove avte z novimi in stare s starimi. Avto za 3k na vsake 3 do 4 let znese 12.000 EUR za nakupe vozil v 15 letih, ter zraven še ene 6000 EUR za servise v 15 letih, ter še ene 30.000 EUR za gorivo v 15 letih (če se voziš 50 km na dan, če več, pol še več). Torej skupaj suma sumarum cca 50.000 EUR v 15 letih. Za 5000 EUR se da dobit rabljen električni avto, prištej še 3000 EUR za elektriko v 15 letih in recimo 2000 EUR za servise in smo na 10.000 EUR v 15 letih kar je 5x ceneje kot celoten strošek naftnega vozila po tvoje "za 3k". Gledat moraš celotne stroške, ne pa samo nakupne cene.


Primerjaj avto enakih razredov. Se ti računica podre. Za elektriko pa plačam povprečno celih 60EUR mesečno, pozimi ko se ogrevam s toplotno. In z omrežnino vred. Smo zadevo že 100x obdelali. Če bi jaz želel na EV, me pride EV 120k. Pač primerjajmo avte iz enakega razreda. Potem pa še računaj, da v naši ulici ne moremo montirati sončne, ker omrežje ni dovolj močno. Se ti spet seusje računica.



Ne, nič se ne podre. ID3 je približno enak razred kot Golf cca. Ali pa še boljša primerjava: dizel golf 150 KW in več stane 40.000 EUR danes, še pred kratkim se je dalo dobit za 22.000 EUR novega električnega Golfa. Torej Golfa primerjamo z golfom, bolj natančne primerjave ne moreš naredit. Seveda niso vsi električni avtomobili cenejši za nakup od naftnih različic, vendar eni so. Tudi pri tistih ki niso in so dražji za nakup se ti višja nakupna cena hitro povrne na račun prihrankov na gorivu. No sej brezveze je prepričevati že prepričane, vsak naj poračuna sam. Ampak naj. Karkulator v roke in zadeve bodo jasne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

feryz ::

Lej, še enkrat.
Povprečna starost avtov je okrog 10 let. To pomeni, da se flota obrne vsakih deset let. Povedano drugače, zapoved uporabe speed limiterja, radarskega tempomata in podobno, se lahko zgodi, ko ima zadovoljivo število avtomobilov to vgrajeno.
Prej je to izredno nevarno. To kažejo raziskave uporabe radarskega tempomata pri kamionih, ki je vzrok nemalo hudih nesreč. Reakcijski časi so namreč hudo različni. Zato se ga v območjih gostega prometa tudi ne priporoča.

gune64 ::

Lej feryz, vseeno je kaj ti praviš. Evropska unija je to že sprejela, obvezni speed limiterji direkt na omejitev ceste avtomatsko pridejo že letos junija za vse nove modele avtomobilov. Sicer boš zadevo lahko overridal z dodatnim močnim pritiskom na stopalko gasa, vendar čez par let se obeta tudi odstanitev možnosti overridanja. Stari avti tega pač še ne bodo imeli. Ampak tudi to pride, slej ko prej. Ampak novi pa ja. Vseeno je ali nam je to vščeč ali ne, vendar tako so sprejeli in tako bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

SOTOMAYOR ::

feryz je izjavil:

Prej je to izredno nevarno. To kažejo raziskave uporabe radarskega tempomata pri kamionih, ki je vzrok nemalo hudih nesreč. Reakcijski časi so namreč hudo različni. Zato se ga v območjih gostega prometa tudi ne priporoča.

Citation needed

ginekk ::

hujsk1999 je izjavil:

Ni ga junaka ki bi znižal cene. Prihajajo novi časi, nova doba. Cene v trgovinah računajte vsaj x3 od tega kar je zdaj, za pogonska goriva in elektriko pa računajte raje kar x5 od teh cen ki so danes. Govorim srednjeročno, tam 2-5 let. Na dolgi rok se bo situacija umirila in čez 10 let bo stanje boljše. Vmes pa bo treba zategnit pas.


Sej balkanci imamo še spomin na grozno inflacijo in nenehne stavke za dvig plač, ter gonjo za pretvorbo zaslužka v devize.
Bolj je problem ker izgleda je EU postala nova Jugoslavija in EUR nov dinar. Kaj so nove devize pa težko rečem, kripto s svojo volatilnostjo in nepraktičnostjo sigurno to ni.

nejc_nejc ::

A so na Logu, na appjih, ze spremenili hitrost na normalno.

kriptobog ::

gune64 je izjavil:

Lej feryz, vseeno je kaj ti praviš. Evropska unija je to že sprejela, obvezni speed limiterji direkt na omejitev ceste avtomatsko pridejo že letos junija za vse nove modele avtomobilov. Sicer boš zadevo lahko overridal z dodatnim moćnim pritiskom na stopalko gasa, vendar čez par let se obeta tudi odstanitev možnosti overridanja. Stari avti tega pač še ne bodo imeli. Ampak tudi to pride, slej ko prej. Ampak novi pa ja.


Eno elektroniko bomo pa že izklopl no. Pri določenih znamkah tudi start stop ni mogoče več izključiti pa pelješ k popoldancu pa ti zrihta.

gune64 ::

kriptobog je izjavil:

gune64 je izjavil:

Lej feryz, vseeno je kaj ti praviš. Evropska unija je to že sprejela, obvezni speed limiterji direkt na omejitev ceste avtomatsko pridejo že letos junija za vse nove modele avtomobilov. Sicer boš zadevo lahko overridal z dodatnim moćnim pritiskom na stopalko gasa, vendar čez par let se obeta tudi odstanitev možnosti overridanja. Stari avti tega pač še ne bodo imeli. Ampak tudi to pride, slej ko prej. Ampak novi pa ja.


Eno elektroniko bomo pa že izklopl no. Pri določenih znamkah tudi start stop ni mogoče več izključiti pa pelješ k popoldancu pa ti zrihta.


Podatki o hitrosti se bodo ves čas prenašali na server, tako da oni bodo točno vedeli kje in kdaj si ti prekršil omejitev. Od tega pa do avtomatskega pošiljanja kazni ni več daleč. In verjami da bodo naredili tako da se zadeve ne bo dalo kar tako izklopiti.

kriptobog ::

ginekk je izjavil:

hujsk1999 je izjavil:

Ni ga junaka ki bi znižal cene. Prihajajo novi časi, nova doba. Cene v trgovinah računajte vsaj x3 od tega kar je zdaj, za pogonska goriva in elektriko pa računajte raje kar x5 od teh cen ki so danes. Govorim srednjeročno, tam 2-5 let. Na dolgi rok se bo situacija umirila in čez 10 let bo stanje boljše. Vmes pa bo treba zategnit pas.


Sej balkanci imamo še spomin na grozno inflacijo in nenehne stavke za dvig plač, ter gonjo za pretvorbo zaslužka v devize.
Bolj je problem ker izgleda je EU postala nova Jugoslavija in EUR nov dinar. Kaj so nove devize pa težko rečem, kripto s svojo volatilnostjo in nepraktičnostjo sigurno to ni.


Smo še daleč od nove Jugoslavije. Kolk je inflacija? Uradna pod 10%. V jugi je bila preko 1000%. Imaš pa Turčijo in Mađarsko, ki poa jebejo ježa z visoko inflacijo.

nejc_nejc ::

Gune 64
Pripopal si predlog.
Ne najdem da je sprejet.....

kriptobog ::

gune64 je izjavil:

kriptobog je izjavil:

gune64 je izjavil:

Lej feryz, vseeno je kaj ti praviš. Evropska unija je to že sprejela, obvezni speed limiterji direkt na omejitev ceste avtomatsko pridejo že letos junija za vse nove modele avtomobilov. Sicer boš zadevo lahko overridal z dodatnim moćnim pritiskom na stopalko gasa, vendar čez par let se obeta tudi odstanitev možnosti overridanja. Stari avti tega pač še ne bodo imeli. Ampak tudi to pride, slej ko prej. Ampak novi pa ja.


Eno elektroniko bomo pa že izklopl no. Pri določenih znamkah tudi start stop ni mogoče več izključiti pa pelješ k popoldancu pa ti zrihta.


Podatki o hitrosti se bodo ves čas prenašali na server, tako da oni bodo točno vedeli kje in kdaj si ti prekršil omejitev. Od tega pa do avtomatskega pošiljanja kazni ni več daleč. In verjami da bodo naredili tako da se zadeve ne bo dalo kar tako izklopiti.


Blokiraš komunikacijo? Si mogoče pomislil na to? Obvodi so vednobili in vedno bodo. Avtomatsko pošiljanje kazni že poznamo. Sekcijske meritve tudi. Navijaj koliko hočeš, tega ne bo tako kmalu. Tudi predlog o prepovedi proizvodnje naftarjev po ne vem katerem letu bo po zadnjih indicih verjetno padel v vodo oz. se bo zamaknilo. V eu ugotavljajo, da zdaj ni pravi čas za zeleno tranzicijo...

gune64 ::

Kar googlej. :) Ferzy: to bo in to zelo kmalu. Za ene na srečo, za ene na žalost. Za prometno varnost in manjšo odvisnost od naftnih derivatov na srečo, za divjake po cestah na žalost. Ne navijam, samo povem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

kriptobog ::

nejc_nejc je izjavil:

Gune 64
Pripopal si predlog.
Ne najdem da je sprejet.....


To vedno dela. Je postal že en kup predlogov pod 100imi nicknmani.

nejc_nejc ::

Me zanima za "dojcerje", pa limiti....:))

gune64 ::

"The European Commission has reached a provisional agreement that all new vehicles sold in Europe will be fitted with a speed limiter as a legal requirement from 6 July 2022. The 2019/2044 regulation also mandates all new cars that have already launched be fitted with an Intelligent Speed Assist (ISA) by 7 July 2024." Mislim lej, sej ni treba verjeti. Lažje je dati plašnice čez oči ane. Vendar da ne boste pol presenečeni ko avto kljub pritistkanju na gas po avtocesti ne bo šel hitreje kot 130 km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

nejc_nejc ::

Nisem videl septemberske potrditve clanic....

gune64 ::

Divjaki po cestah zmanjšujejo varnost, povečujejo število smrtnih žrtev v nesrečah, ZMANJŠUJEJO prometno pretočnost cest, povečujejo onesnaževanje s strupenimi plini, trdimi delci in hrupom in povečujejo odvisnost držav in Europe od naftnih derivatov. To so dejstva, pa če nam je to všeč ali ne. Ocenjeno je da modo obvezni speed limiterji rešili 25.000 življenj v Evropi v 15 letih. Je res uživaštno nekaterih pri dirkanju po cestah vredno več od človeških trupel? Za dirkanje so drikališča, ne pa javne ceste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

feryz ::

Ne gre za uživaštvo, ampak za potrebo.
Ne more o potovanih hitrostih razglabljati nekdo, ki se pelje z EV 3 km do službe ali špara.
Ali pa je celo brez avta.

gune64 ::

Kakšno potrebo neki? Niti podrazno ne. Povprečen Slovenski voznik prevozi 35 km da dan glede na statistike. Razlika med 130 in 150 km/h je 2 minuti samo!
35 km/150 km/h = 14 minut
35/130 km/h= 16 minut

Vendar to so POVPREČNE hitrosti. Da imaš POVPREČNO hitrost 150 km/h ga rabiš terati 180 do 190 km/h (povprečna je pač v praksi toliko nižja ker se ti avti nastavljajo na prehitevalni pas), povprečna je enaka vozni samo v primeru da so ceste popolnoma prazne. Torej 2 minuti prihranka na času je vredno mnogo večje porabe goriva, veliko večjemu onesnaženju, zmanjševanju varnosti in človeških trupel?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

energetik ::

SOTOMAYOR je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Ne fantaziraj inženir. Vsa eko zadeva deluje na principu placaj enormno investicijo in upaj, da se v 10 letih ne bo zgodilo nic, da sploh prideš na niclo.

To vsak ki je prestopu na hibrida žal ve, kot vsakdo ki je kdaj nadomestil navadno z led žarnico :(:8):'(
Ne žal, ampak se po 10 spraznjenih tankih v hibridu že vidi, da bom že v kakšnem letu na nuli v primerjavi s primerljivim bencinarjem. V primerjavi s primerljivim dizlom, pa sem na nuli že ob samem nakupu, oz. je bila investicija dejansko cenejša od dizla.

Kar govoriš o ledicah je pa itak mimo. Kaj je to navadna žarnica, to smo pustili enkrat pred 15 leti, povsod imamo same LED in CFL, povrnile so se že 10x od časa nakupa.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

kriptobog ::

gune64 je izjavil:

Divjaki po cestah zmanjšujejo varnost, povečujejo število smrtnih žrtev v nesrečah, ZMANJŠUJEJO prometno pretočnost cest, povečujejo onesnaževanje s strupenimi plini, trdimi delci in hrupom in povečujejo odvisnost držav in Europe od naftnih derivatov. To so dejstva, pa če nam je to všeč ali ne. Ocenjeno je da modo obvezni speed limiterji rešili 25.000 življenj v Evropi v 15 letih. Je res uživaštno nekaterih pri dirkanju po cestah vredno več od človeških trupel? Za dirkanje so drikališča, ne pa javne ceste.


Za jajcarje, ki se jajcajo max 100 po avtobanu in prehitevalnem pasu so pa avtobusi in je avtoceste

SOTOMAYOR ::

gune64 je izjavil:

35 km/150 km/h = 14 minut
35/130 km/h= 16 minut

To je 8 minut na poti na obalo! V tem cajtu narediš otroka in skadiš cigaret. Si proti pomladku Slovenije???

kriptobog ::

gune64 je izjavil:

Kakšno potrebo neki? Niti podrazno ne. Povprečen Slovenski voznik prevozi 35 km da dan glede na statistike. Razlika med 130 in 150 km/h je 2 minuti samo!
35 km/150 km/h = 14 minut
35/130 km/h= 16 minut

Vendar to so POVPREČNE hitrosti. Da imaš POVPREČNO hitrost 150 km/h ga rabiš terati 180 do 190 km/h (povprečna je pač v praksi toliko nižja ker se ti avti nastavljajo na prehitevalni pas), povprečna je enaka vozni samo v primeru da so ceste popolnoma prazne. Torej 2 minuti prihranka na času je vredno mnogo večje porabe goriva, veliko večjemu onesnaženju, zmanjševanju varnosti in človeških trupel?


Če se ti mudi... 2 minuti pa dve minuti. :)) Sicer pa ne vozim več kot 160 km/h, pa še to samo če je dokaj prazna cesta, da lahko vozim po tempomatu. Dojčland je pa druga pesem :))

feryz ::

Ko se odpravim, mi tako gugl kot bavarec napišeta čas vožnje okrog 10 ur in 50 minut. V slučaju vožnje po omejitvah, se strinjam z njima, da bo končni čas res približno tak.
Realno na cilj pridem v osmih urah. Plus minus pol.
Izjemoma tudi prej kot v sedmih.
In takih voženj imam kar nekaj, 15 do 20 letno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()
««
62 / 100
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Cena goriva na AC - izven AC (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5313651 (10227) sbawe64
»

Cena bencina, trošarine itd.. (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6915018 (13195) St235

Več podobnih tem