Forum » Problemi človeštva » Cena goriva
Cena goriva
Utk ::
hibrid je hibrid.
Težko se bi bolj motil. Plugin, hibrid in mild hibrid so si bistveno bolj različni kot 1,0 NA motor proti 2,0 turbo dizlu.
v italiji sem jih kupil
Sej, kot v Jugoslaviji.
gune64 ::
Torej dragi kriptobog: kdaj ti praviš da bo 50 % prodaje EVjev v EU?
Ocitno ne, ce ze cel cas tumbas o prodaji ev avtov na norveskem, ne podas pa podatkov o registracijah.
Cisto zavajanje, zal.
VEDNO se navaja elektric vehicle market share. Ko imaš enkrat pri prodaji 100 % električnih vozil (oziroma blizu tega), potem samo počakaš tiste 10 ali 15 let da gredo obstoječa naftna vozila na smetišče: in tadaa: imaš same električne avtomobile na cestah.
Briga me kdaj, 2025 sigurno ne kot ti pravis. In na to stavim jurja. Ti nikec pa ne sprejmes
Seveda bo. Leta 2025 (+ - eno leto) bo več kot polovica novo prodanih avtomobilov električnih v Evropski uniji, grem stavit. Seveda sprejmem tako stavo. Danes za leto 2021 je delež 19 %. ;)
WizzardOfOZ - brezveze se trudiš mu dopovedat .
Njegovo mešanje cen iz avtoneta za rabljena vozila (avto v prvem letu zgubi največ), uradnih cenikov, nekih magičnih popustov je že prav smešno.
gune - iz prve roke ti povem, da popustov pri VW ni ravno v tem času, bli so tam do 15%, ampak v končni fazi je to podatek katerega nebi smel jemati v primerjave. Zakaj? Ker je popolnoma odvisen od AH, dotičnega prodajalca in marže ki jo ima VW na dotičen model.
Poleg tega, da se čaka na avte 9m+. Če dvomiš pojdi v salon pa pokaži zanimanje za id3.
Je pa tko vozil sem oba. za mestno vožnjo ju lahko primerjaš bp. se pravi zgolj kot avto od a do b. Kaj več pa se tehtnica nagiba na stran ICE pa še se bo nekaj časa. Potem je pa pričakovano da bo EV prevzel.
Ampak to forsiranje z strani zelenih je pa slabo. Ukinali bodo največjo konkurenco EV, namesto, da bi se ti pospešeno razvijali in bi se trg sam prestavil.
jegovo mešanje cen iz avtoneta za rabljena vozila (avto v prvem letu zgubi največ), uradnih cenikov, nekih magičnih popustov je že prav smešno.
Kot sem ti povedal ne gre za rabljena vozila, ampak za NOVA vozila v vseh primerih. Oni iz avtoneta je testni, vendar je nov in pride 30kEUR. Ni nobenih magičnih popustov, so samo navadni popusti. In ID3 se da dobiti popolnoma novega za 31kEUR pri Porscheinnerauto (pa verjamem da kje drugje tudi). Linke pa sem že dal. Glede popustov: sej to nisi dogovorjeni popusti! To so popusti glede na URADNI cenik, vendar taka cena je objavljena!
Torej Dizel golf 140 kW: 33.391 EUR
ID3 150 kW: 31.022 EUR po subvenciji in to z ta srednjo 58 kWh baterijo
https://www.porschekoper.com/novice/vw-...
Je pa tko vozil sem oba. za mestno vožnjo ju lahko primerjaš bp. se pravi zgolj kot avto od a do b. Kaj več pa se tehtnica nagiba na stran ICE pa še se bo nekaj časa. Potem je pa pričakovano da bo EV prevzel.
Se vidi da jih nisi peljal ali pa lažeš.
Ampak to forsiranje z strani zelenih je pa slabo.
Forsiranje koristi vsakomur, to je dobro za vse nas, za celotno družbo. Ključne besede: ENERGETSKA NEODVISNOST (Evropa večino nafte uvaža, Slovenija uvaža 100 % nafte!), manj bolezni in boljše počutje ljudi (avtomobilski izpuhi dokazano z znanstvenimi študijami povzročajo depresijo in zmanjšujejo inteligenco, linke sem že dal). MANJ ONESNAŽEVANJE OKOLJA s strupenimi plini, manjše onesnaževanje okolja s TOPLOGREDNIMI plini, 10x cenejša vožnja in overall manjši strošek lastništva avtombobila kljub po navadi nekoliko večji nakupi ceni. Boljše performanse.
Ukinali bodo največjo konkurenco EV, namesto, da bi se ti pospešeno razvijali in bi se trg sam prestavil.
Trgu je treba pomagati. Povprečen janez ne ve kaj je to energetska neodvisnost, niti se ne zaveda kako škodljiv je avtomobilski izpuh zanj in za celotno družbo, niti ga to ne zanima. Njemu je važen samo da ma svojega "dizelna". To namesto njega mislijo strokovnjaki in politiki in z njihovo pomočjo nastanejo zakoni ki pospešijo prehod na zeleno mobilnost.
1. Že danes je rabljen električni avto za 10k MNOGO CENEJŠI na dolgi rok kot bencinski Clio za 200 EUR.Ni res XD
2. Že danes se dobi rabljene električne relativno ugodno, čez par let bodo pa cene še bolj padle.
1. EV za 10K je klump, rabljen ICE za 10k je pa polno opremljena ogromna druzinska limuzina z usnjenimi sedezi in zatemnenjimi stekli, pa se dva seta gum sta zraven.
Seveda ni res. Clio za 200 EUR je klump da večjega ni. EV za 10 jurjev evrov pa je limuzina spedenana kot je treba. In ta Clio ki si ga kupil za 200 EUR od klošarja te v resnici stane VEČ kot pa EV za 10 tisoč evrov, zaradi stroška GORIVA v življenjski dobi avtomobila.
Cela Evropa ne izdela 2% sončnih celic.
Kitajski ove klump je top, kitajskih nukeark za 1/10 cene jenkijevskih pa nocemo.
Žal je nuklearna energija 5x dražja od sonca. Tako pač je. ČE bo pa kdaj čez 30 let drugače in bo cena nuklearne energije padla za 5 krat, bomo pa to takrat povedali. Klik:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
ginekk ::
Žal je nuklearna energija 5x dražja od sonca. Tako pač je. ČE bo pa kdaj čez 30 let drugače in bo cena nuklearne energije padla za 5 krat, bomo pa to takrat povedali. Klik:
Ja ja, če pogledaš bolj natačno vir članka, pa vidiš da so dejansko cenovni razponi in da so svoj graf pri solarno vzeli najmanjšo ceno in pri nuklearni največjo. Tako da, težko boš dokazal da nisi zelo pristranski, potemtakem neobjektiven in kompromitiranega mnenja.
gune64 ::
Žal je nuklearna energija 5x dražja od sonca. Tako pač je. ČE bo pa kdaj čez 30 let drugače in bo cena nuklearne energije padla za 5 krat, bomo pa to takrat povedali. Klik:
Ja ja, če pogledaš bolj natačno vir članka, pa vidiš da so dejansko cenovni razponi in da so svoj graf pri solarno vzeli najmanjšo ceno in pri nuklearni največjo. Tako da, težko boš dokazal da nisi zelo pristranski, potemtakem neobjektiven in kompromitiranega mnenja.
Ne, ni tako, nisem niti najmanj pristranski in sem povsem objektiven. To je članek na Wikipediji by the way če nisi opazil: Levelized cost of energy @ Wikipedia Članek upošteva POVPREČNO vrednost povsod, tako pri soncu, kot pri nuklearni energiji. Kristalno jasno da je sončna energija mnogo cenejša od jedrske energije. Pa ne samo to, dejstvo je da se sončna energija cena, jedrska energija pa draži. Zato so za današnje elektrarne postavljene v letu 2022 bolj reprezentativne cene iz začetka spektra, za jedrske pa one iz konca spektra.
Poglej si tako imenovane "learning curves". Če ne veš kaj je to google it (no sej če si vsaj malo pameten boš to lahko zgruntal iz spodnje slike), kristalno jasno je da cena sončni energiji pada rapidly, cena nuklearni energiji pa raste:
Cena za nove elektrarne iz tvojega lastnega vira:
Jedrska energija: 129 do 198 $ na MWh
Premog: 65 do 159 $ na MWh
Sonce: 31 do 42 $ na MWh (cristiline utiliy scale)
By the way Hrvati imajo namen postaviti 900 MW sončno elektrarno ki bo največja v Europi! Zakaj oni lahko in zakaj se mi delamo da smo nesposobni? Če Hrvati lahko potem lahko vsak! :)
Vidiš graf?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Na Hrvaškem želijo postaviti največjo fotovoltaiko v Evropi
https://oe.finance.si/8999482/Na-Hrvask...
Komaj čakam, zabitih Janezov ne prepričajo številke da se jim slača, ampak ZAKONSKE OBVEZA da je sončna elektrarna obvezna za vse nove stavbe v EU jih bo prepričala sto procentov:
Evropska komisija: vse nove stavbe v EU naj imajo fotovoltaiko
https://oe.finance.si/8999889/Evropska-...
https://oe.finance.si/8999482/Na-Hrvask...
Komaj čakam, zabitih Janezov ne prepričajo številke da se jim slača, ampak ZAKONSKE OBVEZA da je sončna elektrarna obvezna za vse nove stavbe v EU jih bo prepričala sto procentov:
Evropska komisija: vse nove stavbe v EU naj imajo fotovoltaiko
https://oe.finance.si/8999889/Evropska-...
Zimonem ::
Spet traparija...
https://www.google.com/amp/s/cleantechn...
Kot sem ti povedal ne gre za rabljena vozila, ampak za NOVA vozila v vseh primerih. Oni iz avtoneta je testni, vendar je nov in pride 30kEUR. Ni nobenih magičnih popustov, so samo navadni popusti. In ID3 se da dobiti popolnoma novega za 31kEUR pri Porscheinnerauto (pa verjamem da kje drugje tudi).
https://www.google.com/amp/s/cleantechn...
nejc_nejc ::
Na Hrvaškem želijo postaviti največjo fotovoltaiko v Evropi
https://oe.finance.si/8999482/Na-Hrvask...
Komaj čakam, zabitih Janezov ne prepričajo številke da se jim slača, ampak ZAKONSKE OBVEZA da je sončna elektrarna obvezna za vse nove stavbe v EU jih bo prepričala sto procentov:
Evropska komisija: vse nove stavbe v EU naj imajo fotovoltaiko
https://oe.finance.si/8999889/Evropska-...
Bodo morali, še jakotokasi dogradit svoj delež...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
gune64 ::
Kateri avto da je tako malo razlike med 110 in 130 km/h? Če je zelo zelo aerodinamičen možno, v praksi pri večini avtov je razlika 1,5 do 2 litra.
Zena porabi manj kot 4 litre, pa gre zjutri na avtocesto (15km), pol pa cez celo mesto (2,5km) boljkone in nazaj po regionalki (17km),
https://www.spritmonitor.de/de/detailan...
Ta avto se bo vozil dokler ne razpade podvozje. Za ta denar ni primeljivega EVja, da bi pa vozil drazjega 15 let, da se reinvestira je nesmisel. En 40 Literski tank je dovolj za vec kot en mesec oz. se tanka samo 10x na leto za kuca-poso. Izleti so posebej.
Moja poraba je sicer visja, ker skoraj vsak dan prehitevam in potegnem tudi do 150-160 pogosto:
https://www.spritmonitor.de/de/detailan...
Pa se vedno je povprecna na dolgi rok 5L/100km.
Ni racunice, za menjavo.
Aja v obeh avtih je CERATEC dodan k olju.
Irelevantno je koliko porabi tvoja žena z majhnim prdecom kot je Polo. Važno je koliko porabi večina ljudi in to je 6,5 do 8 litrov na 100 km povprečne porabe čez tank. Seveda je po magistralki tudi nižje, ampak važna je POVPREČNA poraba, ne pa minimalna vrednost. 5 litrov na 100 km povprečne porabe je skoraj nemogoče doseči tudi z Polotom. Če pelješ po jajcih pol morda ja. Ampak kar poglej koliko ima Polo POVPREČNE porabe:
Diesel 6,04 litre na 100 km
Benzin 6,79 litrov na 100 km
To so povprečne porabe. Raztros imaš tudi dan z grafom, klik:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
In vsi vemo da je Polo majhen prdec avto, večina ljudi vozi kaj večjega. Tako je v praksi.
Spet traparija...
Kot sem ti povedal ne gre za rabljena vozila, ampak za NOVA vozila v vseh primerih. Oni iz avtoneta je testni, vendar je nov in pride 30kEUR. Ni nobenih magičnih popustov, so samo navadni popusti. In ID3 se da dobiti popolnoma novega za 31kEUR pri Porscheinnerauto (pa verjamem da kje drugje tudi).
https://www.google.com/amp/s/cleantechn...
To da je OGROMNO povpraševanje po EVjih vemo. Kot tudi vemo da Volkswagen seveda ni edini proizvajalec EVjev. Če želiš se da kupiti EV tako da ga dobiš še v 2022.
WizzardOfOZ je izjavil:
Nimaš ti dosega 1600 km, ni šanse.
Nekaj nakladat. 105 litrov imam tanka, poraba pa povprečna 5.5 litra. Koliko je to dosega?
Tesla z največjim dosegom ima 500+ km, ampak če imaš izklopljeno klimo, radio in vse ostale porabnike. Drugače komaj 400 narediš, pozimi pa 350 ali manj.
Vse kar je v tesli dobrega je njihovo programje, vse ostalo je na nivoju kitajskih ali jugoslovanskih avtov iz devedesetih let prejšnjega stoletja.
Ma daj, za ceno taksne tesle, ki ima uporaben doseg, si kupim dva polno opremljena leto stara karavana z dodatki in bosta imela 1000+km dosega pa se ostane en kup denarja.
Z nacinom voznje EV pa verjetno se nekaj 100km vec.
Avto ima opremo enako, moč motorja pa mi ni pomembna.
Moč motorja JE pomembna večini ljudi in MENJALNIKA nima istega. Ti moraš pri tvojem golfu se sam jebat s prestavami, pri električnem tega NI! Da je vsaj približno primerljivo moraš vzet golfa z avtomatskim menjalnikom.
Ne ni, vecina ljudi se vozi pocasi, prepocasi, niti ne pospesuje tam kjer treba.
Vec o tem v temi "Talenti na Slovenskih cestah" ali pa gres kdaj dejansko na cesto in pogledas stanje.
To z prestavami je stvar okusa, lahko kupis avtomatika, jaz pa se rad pripeljem iz Münchna do Maribora v 5. prestavi, brez postanka z avtomatskim tempomatom.
Dobre stiri ure in nic vec, v petih urah sem bil ze v Celju in to z pol tanka.
Tesla te na dolgi rok stane VELIKO manj kot pa primerljiv ICE (BMW M3 recimo). Primerljiv po moči in pospeških. Tesla še vedno zmaga tudi tega BMW M3 tho. Tudi z električnim avtom lahko greš do Munchna v nič daljšem času. Če rabiš prehitevati počasno vozilo na reguionalki ti večja moč pride zelo prav, tudi če si nedeljski voznik. Večja moč lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo. Če je moč velika ga prehitiš v sekundi, če pa ni ti pa med prehitevanjem nasproti pride drug avto in BUM.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Od isnost od kitajskih sončnih celic 70% proizvodnje in baterij 80%pa res pomeni derzifikacijo in garantirano prihodnost. Sploh glede na to , da svoje proizvodnje nimamo. Kitajci se sami elektrificirajo.
1. Ko imaš enkrat sončno elekrarno kupljeno ti energijo dela sama brez pomoči kitajcev. Za razliko od nafte kjer se lahko samo slikaš če ti druge države ne dobavijo nafte za tvojega "dizelna".
2. Sončne celice in baterije delamo tudi v Evropi in čedalje več jih bomo. Kar poglej kakšne velike investicije so na tem področju.
feryz ::
Kot je irelevantno tvoje nabijanje o ceni elektrike glede na vir.
Trenutno Slovenija daleč največ plačuje za sončno enegijo. Dražji vir si je že težko izmisliti. Razen vetrne, je tudi nekje tam blizu.
Trenutno Slovenija daleč največ plačuje za sončno enegijo. Dražji vir si je že težko izmisliti. Razen vetrne, je tudi nekje tam blizu.
gune64 ::
Kot je irelevantno tvoje nabijanje o ceni elektrike glede na vir.
Trenutno Slovenija daleč največ plačuje za sončno enegijo. Dražji vir si je že težko izmisliti. Razen vetrne, je tudi nekje tam blizu.
Ne, ni irelevatno, ampak je ključno. Ni res da Slovenija največ plačuje za sončno energijo, za sončne elektrarne postavljene po letu 2015 to ne velja, ker nimajo več subvencioniranega odkupa električne energije. Morda je tvoj argument lahko da ne bi smeli subvebncionirati sončne elektrarne pred letom 2015 in tle imaš nek point. Vendar danes to ne velja več. Današnje sončne elektrarne se splača postavljati ker je energija iz njih izredno poceni. Konkretno za Slovenijo:
Dravske hidroelekrarne: 18 EUR po MWh
Savske hidroelekrarne: 26 EUR po MWh
Sončne elekrarne: 35 EUR na MWh
Teš6 (premog): 100 EUR na Mwh
Obsoječa jedrska že odplačana elekrarna Krško: 35 EUR na MWh
Nova jedrska elektrarna: 120 do 150 EUR na MWh.
To so konkretne cene za Slovenijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
SOTOMAYOR ::
WizzardOfOZ je izjavil:
v italiji sem jih kupil. (mamo doma 3 komade) tam imajo vozila iz zaloge. subaru italija je uvoznik za pol evrope. v sloveniji pa ni uvoznika ali zastopnika. so samo trije servisi, ki pa po 2 modela uvozijo v slovenijo iz italije, pa ne morejo cene spustit dovolj.
To sem šel pogledati, v Italiji imajo vsega skupaj 19 različnih modelov/oprem (pa ne vem koliko te opreme se razlikujejo res iz fabrike, ali jih lahko naštimajo/aktivirajo/deaktivirajo v avtohiši), in ne, ni niti enega možnega dodatka za doplačat razen metalik barve. 19 krat recimo 2/3 za najbolj obične barve ki si jih kupci želijo pomeni da 95% kupcev zadovoljiš s 40/60 avtomobili. Pa si niti ne predstavljam da imajo vse nivoje opreme res na razpolago.
shorturl.at/jtTU5
nejc_nejc ::
Sotomayor
Kupci subarujev so enako kot kupci citroenov mal drugacni od ostalih, tako da so tvoje predstave verjetno napacne.
Kupci subarujev so enako kot kupci citroenov mal drugacni od ostalih, tako da so tvoje predstave verjetno napacne.
SOTOMAYOR ::
Sotomayor
Kupci subarujev so enako kot kupci citroenov mal drugacni od ostalih, tako da so tvoje predstave verjetno napacne.
Predstave česa? Govorim samo o opremah in barvah, ne o verjetnosti da jih vozijo lezbijke
shorturl.at/jtTU5
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SOTOMAYOR ()
janezvalva ::
a zdej k je nedelja je kej bolj pocen?
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?
SOTOMAYOR ::
O opremi kako predstavo si lahko naredim razen kot da povem da je 19 kombinacij model/oprema? Pa barve so pri 90% subarujev ki vidim na cesti take kot pri ostalih avtih, bela, siva, neka temnješa modra ali zelena.
shorturl.at/jtTU5
nejc_nejc ::
Ja, saj to ti govorim take stranke.
Avto kom 1, prosim.
Za obe zgoraj omenjeni znamki.
In zelo podobna scena je, ko prodajaš rabljene. Men se nihce ni gledal al je kje mikro poripsan in podobne bedarije.
Avto kom 1, prosim.
Za obe zgoraj omenjeni znamki.
In zelo podobna scena je, ko prodajaš rabljene. Men se nihce ni gledal al je kje mikro poripsan in podobne bedarije.
nejc_nejc ::
Tip gre v trgovino, kjer majo vec modelov, da je vsaj majhna izbira, ce ze, pa kup avto kom 1.
Pa mu dol visi kaksna barva je, z opremo, se pa tudi dosti ne obremenjuje.
Pri francozu, pa vsi vejo, da je slampast narjen in se noben ne sekira. Pac je toleranca malo vecja.
A glej ga zlomka tudi trojica je na istem nivoju, samo lastniki ne priznajo.
Potem pa beremo, tudi na tem forumu, da jim zaradi razlicnih dim. reg na haubi ne priznajo reklamacije.
Pa mu dol visi kaksna barva je, z opremo, se pa tudi dosti ne obremenjuje.
Pri francozu, pa vsi vejo, da je slampast narjen in se noben ne sekira. Pac je toleranca malo vecja.
A glej ga zlomka tudi trojica je na istem nivoju, samo lastniki ne priznajo.
Potem pa beremo, tudi na tem forumu, da jim zaradi razlicnih dim. reg na haubi ne priznajo reklamacije.
gune64 ::
https://www.e-mobilni.eu/wp-content/upl...
Mal polnenju
Oprosti, ampak res se ne spoznaš in res neveš kaj pravzaprav gledaš. Tabela podaja čase na 50 kW polnilnici, medtem ko so danes polnilnice tudi 350 kW (tvoja tabela je zastarela ko zemlja iz leta 2018). Ta tabela je za nepoznavalce malo zavajujoča, oziroma moraš vedet kaj gledaš. Če doma inštaliraš domačo polnilnico moraš gledat drugo kolono "Type 2 11 kW". Amapk če polniš preko noči časi polnjenja itak niso važni, ker bo zjutraj več kot dovolj dosega za ves dan. Edini čas polnjenja ki je važen, je čas na hitrih javnih polnilnicah, ki jih uporabiš šele takrat ko je nuja: torej takrat ko bi rad naredil relacijo ki je večja od dosega avtomobila z enim polnjenjem. Tle v tabeli imajo tretji stolpec CCS 50 kW. Vendar to je samo 50 kW, marsikateri avtomobil se polni z preko 200 kW, taki avtomobili so recimo Hyundai Ioniq, KIA EV6 in Tesle, ter Porsche Taycan in še mnogi drugi. Celo navaden ID3 se lahko polni z 150 kW. Zakaj v tabeli ni časov pri polnjenju na 150 kW, ali na 250 kW polnilnici?
Za čase polnjenja lahko gledaš EV database. Vsak avto spodaj ima navadene čase polnjenja: https://ev-database.org/
Kia EV6 in Hyundai Ioniq 5 se napolnita od 10 do 80 % v samo 18 minutah. Stestirano v praksi. Glej teste na Youtubu, ali povprašaj kakšnega lastnika Hyudai Ioniq 5. Tesla se v 15 minutah nafila za 300 km dosega. Razno zato pa pravim da je "1000 km challenge" ki ga dela Bjorn Nyland na Youtubu zelo fanj test, ker v obzir vzame tako čase polnjenja, kot porabo energije avtomobila, aerodinamičnost in vse podobne postavke. Test je zelo preprost: tip sproži štoparico ko štarta in jo ustavi šele ko pride na 1000 kilometrov oddaljen cilj. Časi potovanja so zbrani v tabeli, dobri električni avtomobili dosegajo skoraj identične čase kot becninarji:
Čas polnjenja v praksi od 12 do 80 % v 15 minutah:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Evo tale slika iz EV database prikazuje realne IZMERJENE čase polnjenja pri polnilnilnicah različnih moči:
https://ev-database.org/car/1479/Hyunda...
IONIQ 5:
221 kW: 17 minut
175 kW: 20 minut
50 kW: 62 minut
Za vsak električni avto se da pogledat koliko so časi polnjenja in celo sam krivulje polnjenja na strani imenovani EV database: https://ev-database.org/
https://ev-database.org/car/1479/Hyunda...
IONIQ 5:
221 kW: 17 minut
175 kW: 20 minut
50 kW: 62 minut
Za vsak električni avto se da pogledat koliko so časi polnjenja in celo sam krivulje polnjenja na strani imenovani EV database: https://ev-database.org/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Naj še povem da je bil električni KIA EV6 evropski avto leta (ne glede na vrsto pogona), v izboru je bilo še 5 drugih električnih avtomobilov in samo en bencinski. Svetovni avto leta 2022 pa je električni Hyundai IONIQ 5.
Prevlada elektrike na izboru Evropski avto leta
https://www.zurnal24.si/avto/prevlada-e...
Evropski avto leta 2022 je kia EV6!
https://www.avto-fokus.si/Novice/Evrops...
Tudi svetovni avto leta 2022 gre na elektriko
https://www.zurnal24.si/avto/tudi-sveto...
Svetovni avto leta 2022 je Hyundai Ioniq 5
https://www.avtomobilizem.com/novice/sv...
Kdo še ne razume? Koliko časa še preden bo razumel povprečen Janez?
Prevlada elektrike na izboru Evropski avto leta
https://www.zurnal24.si/avto/prevlada-e...
Evropski avto leta 2022 je kia EV6!
https://www.avto-fokus.si/Novice/Evrops...
Tudi svetovni avto leta 2022 gre na elektriko
https://www.zurnal24.si/avto/tudi-sveto...
Svetovni avto leta 2022 je Hyundai Ioniq 5
https://www.avtomobilizem.com/novice/sv...
Kdo še ne razume? Koliko časa še preden bo razumel povprečen Janez?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
nejc_nejc ::
Tabela kaze case iz zgodbe v sloveniji ta trenutek in je vzeta iz clanka iz amzs, o rabljenih ele. vozilih in mi jo ni treba razlagati.
Cisto zaradi potrebe sem njihov clan. Drugace pa tovrstna drušva, tudi adac, niso moj tip.
Posebej opletanje iz vseh zornih kotov o avtomobilih, ko je toliko drugih pomembnejsih stvari na zemlji.
In glej ga zlomka, veljajo za strokovnjake in trenutno svetujejo mocan premislek pred nakupom ev vozila.
To pa vsekakor ni dobro za tvoje dolgovezenje tukaj gor.
Pa ne mi rect, da pojma nimajo.
Cisto zaradi potrebe sem njihov clan. Drugace pa tovrstna drušva, tudi adac, niso moj tip.
Posebej opletanje iz vseh zornih kotov o avtomobilih, ko je toliko drugih pomembnejsih stvari na zemlji.
In glej ga zlomka, veljajo za strokovnjake in trenutno svetujejo mocan premislek pred nakupom ev vozila.
To pa vsekakor ni dobro za tvoje dolgovezenje tukaj gor.
Pa ne mi rect, da pojma nimajo.
gune64 ::
Oprosti ampak spet si pokazal da ne veš o čem govoriš in se ne spoznaš.
1. Seveda ti jo je treba razlagati. Zakaj je v tabeli naveden samo čas na 50 kW polnilnici, medtem ko se marsikateri avto IZ TE TVOJE tabele polni hitreje kot 50 kW in bi na hitrejših polnilnicah dosegel mnogo krajše čase?
2. Tvoja tabela je iz leta 2018, danes smo leta 2022, to je kot noč in da v EV svetu, danes je na voljo 10x toliko modelov kot jih je bilo na voljo takrat, nekateri se polnijo celo z 250 kW, kar je 5x hitreje kot najhitrejši časi za 50 kW polnilnico ki so zbrani v tvoji tabeli.
Drži, tu se s tabo strinjam. Vendar za določene namene uporabe bomo še vedno morali imeti avto, kljub dobremu javnemu prevozu in kolesu. In ravno električni avto bo rešitev avtomobilizma!
AMZS veljajo za šalabazarje kar se elektromobilnosti tiče. Marsikaj povedo dokazano narobe, njihov vodja pa je Andrej Brglez, znani nasprotnik električnih avtomobilov. Sicer pa Brglez je v zadnjih nekaj mesecih spremenil mnenje o električnih avtomobilih, sedaj jih zagovarja, kar je pravilno (to da je spremenil mnenje se da videti v oddaji Avtomobilnost na RTVSLO, kjer je eden izmed voditeljev oddaje).
Seveda, pojma nimajo. Jaz jih moram spodaj v komentarjih pri oddaji Avtomobilnost učiti osnovnih stvari. Kot je recimo razlika med shranjeno energijo v kWh (kilovatnimi urami) in močjo v kW. Še osnove fizike jim niso jasne. Oni so rekli da ima baterija 50 kilovatov (kW), kar je čista bedarija. Sedi cvek bi to bilo v šoli. Pravilno je da ima baterija 50 kilovatnihUR, ne pa kilovatov! Kapaciteta baterije se VEDNO meri v kilovatnih urah, kilovati pa so enota za moč. To je samo eden izmed več sto primerov kjer so povedali narobe. Lahko pa kar daš kakšen njihov citat in ga bomo debunakali.
Prav tako so podatki v tvoji tabeli streight up NAPAČNI. Primer recimo Audi E-tron. Oni trdijo da se na 100 kW polni 1 uro in 47 minut. Kar je čisti kretenizem. Realni časi polnjenja za Audi e-tron so:
175 kW polnilnica: 26 minut
50 kW polnilnicah: 76 minut.
En razlog napake ("morda napake storjene zanalašč?) je to da so oni zgleda navajali čase do 100 % napolnjenosti. V resnici pa se zadnjih 20 % avto zelo dolgo polni, zato se je v industriji uveljavil standard da se vedno navaja čase do 80 % napolnjenosti. Krivulja polnjenja je jasna in jo lahko vidi za Audi E-tron na spodnjem linku:
https://ev-database.org/car/1092/Audi-e...
Tabela kaze case iz zgodbe v sloveniji ta trenutek in je vzeta iz clanka iz amzs, o rabljenih ele. vozilih in mi jo ni treba razlagati.
1. Seveda ti jo je treba razlagati. Zakaj je v tabeli naveden samo čas na 50 kW polnilnici, medtem ko se marsikateri avto IZ TE TVOJE tabele polni hitreje kot 50 kW in bi na hitrejših polnilnicah dosegel mnogo krajše čase?
2. Tvoja tabela je iz leta 2018, danes smo leta 2022, to je kot noč in da v EV svetu, danes je na voljo 10x toliko modelov kot jih je bilo na voljo takrat, nekateri se polnijo celo z 250 kW, kar je 5x hitreje kot najhitrejši časi za 50 kW polnilnico ki so zbrani v tvoji tabeli.
Posebej opletanje iz vseh zornih kotov o avtomobilih, ko je toliko drugih pomembnejsih stvari na zemlji.
Drži, tu se s tabo strinjam. Vendar za določene namene uporabe bomo še vedno morali imeti avto, kljub dobremu javnemu prevozu in kolesu. In ravno električni avto bo rešitev avtomobilizma!
In glej ga zlomka, veljajo za strokovnjake in trenutno svetujejo mocan premislek pred nakupom ev vozila.
AMZS veljajo za šalabazarje kar se elektromobilnosti tiče. Marsikaj povedo dokazano narobe, njihov vodja pa je Andrej Brglez, znani nasprotnik električnih avtomobilov. Sicer pa Brglez je v zadnjih nekaj mesecih spremenil mnenje o električnih avtomobilih, sedaj jih zagovarja, kar je pravilno (to da je spremenil mnenje se da videti v oddaji Avtomobilnost na RTVSLO, kjer je eden izmed voditeljev oddaje).
Pa ne mi rect, da pojma nimajo.
Seveda, pojma nimajo. Jaz jih moram spodaj v komentarjih pri oddaji Avtomobilnost učiti osnovnih stvari. Kot je recimo razlika med shranjeno energijo v kWh (kilovatnimi urami) in močjo v kW. Še osnove fizike jim niso jasne. Oni so rekli da ima baterija 50 kilovatov (kW), kar je čista bedarija. Sedi cvek bi to bilo v šoli. Pravilno je da ima baterija 50 kilovatnihUR, ne pa kilovatov! Kapaciteta baterije se VEDNO meri v kilovatnih urah, kilovati pa so enota za moč. To je samo eden izmed več sto primerov kjer so povedali narobe. Lahko pa kar daš kakšen njihov citat in ga bomo debunakali.
Prav tako so podatki v tvoji tabeli streight up NAPAČNI. Primer recimo Audi E-tron. Oni trdijo da se na 100 kW polni 1 uro in 47 minut. Kar je čisti kretenizem. Realni časi polnjenja za Audi e-tron so:
175 kW polnilnica: 26 minut
50 kW polnilnicah: 76 minut.
En razlog napake ("morda napake storjene zanalašč?) je to da so oni zgleda navajali čase do 100 % napolnjenosti. V resnici pa se zadnjih 20 % avto zelo dolgo polni, zato se je v industriji uveljavil standard da se vedno navaja čase do 80 % napolnjenosti. Krivulja polnjenja je jasna in jo lahko vidi za Audi E-tron na spodnjem linku:
https://ev-database.org/car/1092/Audi-e...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Sicer pa je Bjorn kakšno leto nazaj TESTIRAL hitrost polnjenja za Audi E-tron (spodnja polovica ekrana, zgornja polovica ekrana pa je Tesla model 3):
Ali ta posnetek ko je testiral še enkrat in primerjal še z tremi drugimi modeli:
In ja, vem da virov in posnetkov sploh ne boš pogledal, to mi je jasno. Jaz bolj pišem za ostale, tebe kot petrolheada vem da nobena dejstva ne bodo prepričala. Resnica pač ni na tvoji strani, to je kristalno jasno.
Ali ta posnetek ko je testiral še enkrat in primerjal še z tremi drugimi modeli:
In ja, vem da virov in posnetkov sploh ne boš pogledal, to mi je jasno. Jaz bolj pišem za ostale, tebe kot petrolheada vem da nobena dejstva ne bodo prepričala. Resnica pač ni na tvoji strani, to je kristalno jasno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
nejc_nejc ::
Ce gledas gozd in ne enega drevesa, je to kar pisejo o ev to in pika.
Mocno premisli preden ga kupis. Pri rabljenih pa poglej celoten bremzni sklop, ker je ponavadi poln rje in "lahko cudno" funkcionira.
Patud to so mi potrdili, da ce ga trenutno polnis na speedu, grejo baterije u maloro.
Mocno premisli preden ga kupis. Pri rabljenih pa poglej celoten bremzni sklop, ker je ponavadi poln rje in "lahko cudno" funkcionira.
Patud to so mi potrdili, da ce ga trenutno polnis na speedu, grejo baterije u maloro.
WizzardOfOZ ::
O opremi kako predstavo si lahko naredim razen kot da povem da je 19 kombinacij model/oprema? Pa barve so pri 90% subarujev ki vidim na cesti take kot pri ostalih avtih, bela, siva, neka temnješa modra ali zelena.
to so tastari, k jih ti vidiš. tisti tagrdi. jaz imam recimo skoraj črno siv metalik avto, žena ima perla črno, tatretji je pa srebrna metalik.
potem maš pa še oranžnega, vinsko rdečega,...
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
nejc_nejc ::
Ce gledas gozd in ne enega drevesa, je to kar pisejo o ev to in pika.
Mocno premisli preden ga kupis. Pri rabljenih pa poglej celoten bremzni sklop, ker je ponavadi poln rje in "lahko cudno" funkcionira.
So mi potrdili, da ce ga trenutno polnis na speedu, grejo baterije u maloro.
WizzardOfOZ ::
ostalih tudi ne bo prerpičalo. preveč siliš s tem klumpom. ev so klump, narejeni na nivoju jugota. čez 10 let mogoče bodo že na nivoju cliota.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
WizzardOfOZ ::
O opremi kako predstavo si lahko naredim razen kot da povem da je 19 kombinacij model/oprema?
a kakšen ročni menjalnik si našel?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
DamijanD ::
m0LN4r: to maš sam ti - povprečje je pa 6-8 (sem napisal namesto Ija)
Id.5 z 77kWh baterijo pri 126km/h naredi dobrih 310km - glede na to, da je to imho avto za daljše vožnje (torej ne za po mestu) - je to še vedno malo premalo za pogoste daljše vožnje (postanek paše na ene 4 ure; vsake 2 ure in četrt je pa malo prepogosto). Pa za marsikoga je potovalna hitrost več kot 130, kar situacijo še poslabša...
video
Id.5 z 77kWh baterijo pri 126km/h naredi dobrih 310km - glede na to, da je to imho avto za daljše vožnje (torej ne za po mestu) - je to še vedno malo premalo za pogoste daljše vožnje (postanek paše na ene 4 ure; vsake 2 ure in četrt je pa malo prepogosto). Pa za marsikoga je potovalna hitrost več kot 130, kar situacijo še poslabša...
video
SOTOMAYOR ::
WizzardOfOZ je izjavil:
O opremi kako predstavo si lahko naredim razen kot da povem da je 19 kombinacij model/oprema?
a kakšen ročni menjalnik si našel?
niti enega
prvič ki pogledam tole imprezo: za 23k v bistvu kupiš kar kompleten avto, sem si predstavljal da stanejo kar več. škoda samo da pije in da njihovi cvtji se vedejo kar čudno
shorturl.at/jtTU5
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SOTOMAYOR ()
gune64 ::
m0LN4r: to maš sam ti - povprečje je pa 6-8 (sem napisal namesto Ija)
Id.5 z 77kWh baterijo pri 126km/h naredi dobrih 310km - glede na to, da je to imho avto za daljše vožnje (torej ne za po mestu) - je to še vedno malo premalo za pogoste daljše vožnje (postanek paše na ene 4 ure; vsake 2 ure in četrt je pa malo prepogosto). Pa za marsikoga je potovalna hitrost več kot 130, kar situacijo še poslabša...
video
Tako je, takšno povprečje ima molnar ker uporablja neko vesoljsko tehnologijo ali pa laže (ali pa pokaže porabo po klancu navzdol z vetrom v hrbet in potem zmotno misli da je to povprečna poraba. Sej ne vem a on res verjame v svoje laži da je to povprečna poraba, al samo misli da bo koga nategnil). Glede ID5: ID5 je SUV, torej ni prav kaj dosti aerodinamičen. To je njegova največja napaka. Volkswagen delaš škatle z masivnim zračnim uporom in potem pričakuje ogromne dosegi pri velikih hitrostih. Napaka. Fizike se ne da prelisičiti. Če hočeš dolg doseg na avtocesti moraš imeti aerodinamičen avto (ali pa masivno baterijo). Tesla model 3 ali Y je mnogo bolj aerodinamična zato pa ima tudi 450 km dosega pri 120 km/h. Izmerjeno. Za video teste poglejte na YOutubu. Sicer pa:
1. Praviš da je 310 km premalo za pogoste daljše vožnje. Če je takšna vožnja daljša od 310 km vsak dan potem se strinjava. Če je vsak drugi dan potem se morda tudi še strinjava. Če pa je manj kot vsak teden (torej 50x na leto) potem se pa ne strinjava. 310 km je okrog 3 ure vožnje (povprečna hitrost okrog 100 km/h je povsem realno) in po 3 urah vožnje paše 20 minut odmora. Ti praviš da je 310 km dve ure in četrt. Kar bi veljalo samo če bi imel POVPREČNO hitrost 137 km/h. Da imaš povprečno hitrost 137 km/h moraš voziti najmanj 150 km/h. Torej če voziš 150 km po števcu potem boš avto res spraznil v 2 urah in četrt (oziroma 310 km). Vendar če pa voziš 120 km/h, je pa tvoja povprečna okrog 100 km/h in ga boš spraznil v okrog 3 urah.
Ce gledas gozd in ne enega drevesa, je to kar pisejo o ev to in pika.
Mocno premisli preden ga kupis. Pri rabljenih pa poglej celoten bremzni sklop, ker je ponavadi poln rje in "lahko cudno" funkcionira.
Patud to so mi potrdili, da ce ga trenutno polnis na speedu, grejo baterije u maloro.
Vse vidim, tudi tisto kar ti ne. Recimo energetsko neodvisnost ko se znebimo naftnih derivatov. Možnost da si posameznik na svoji hiši pridela svoje lastno gorivo za svoj avto (sončne celice torej). Ali pa vleče iz omrežja, kar hoče pač, tudi elektriko delamo sami in je ne uvažamo tako kot nafto. Energetska neodvisnost torej. Mnogo boljše zdravje in počutje ljudi zaradi manj onesnaženega zraka ko se znebimo naftnih avtomobilov (avtomobilski izpuh dokazano povzroča depresijo, zmanjšuje inteligenco, povzroča raka, infarte, alzhaimerjevo in parkinsonovo bolezen in še mnoge druge bolezni, poglejte si znanstvene študije na to temo). 8,7 milijona smrti na svetu vsako leto manj. Vsako leto. Ne financiramo vojn (tudi vojne v Ukrajini). Znebimo se politične in ekonomske odvisnosti od držav proizvajalk nafte. Vozimo se 10x ceneje in z boljšimi performansami (pospeški, navorom). Ti pač tega ne vidiš, ker gledaš v svojo bencinsko kravo, gozda pa ne vidiš. Glede hitrega polnjenja: ni res, ni nobene posebne panike za baterijo tudi če jo hitro polniš. Sicer pa hitro jo polniš itak samo takrat ko bi rad v enem dnevu naredil več kot je doseg avtomobila (torej na roadtripih), za 364 dni na leto pa doseg avtomobila ki se napolni doma čez noč povsem zadostuje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Patud to so mi potrdili, da ce ga trenutno polnis na speedu, grejo baterije u maloro.
Evo sem se zdele 10 minut matral najdt tabelo ki sem jo enkrat že nekje videl in mi je uspelo! Podatki celo kažejo da ljudje ki pogosteje uporabljajo hitro polnjenje imajo celo manjšo degradacijo baterije (so NAD trendno črto). Čudno po eni strani, ampak tako je. To se da nekako razložiti z tem da baterija dejansko manj časa preživi na povišani temperaturi. Dejansko pa baterija ne gre v maloro pri hitrem polnjenju kot si ti trdil. Preberi tudi tisto v rumenem okvirčku na sliki spodaj.
Ta slika je vzeta iz članka ki povzema ugotovitve in meritve iz znanstvene študije na realnih vozilih Tesla v praksi:
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack (500.000 miles je enako 800.000 km za tiste ki ne poznajo ameriških enot)
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: energetik ()
WizzardOfOZ ::
WizzardOfOZ je izjavil:
O opremi kako predstavo si lahko naredim razen kot da povem da je 19 kombinacij model/oprema?
a kakšen ročni menjalnik si našel?
niti enega
prvič ki pogledam tole imprezo: za 23k v bistvu kupiš kar kompleten avto, sem si predstavljal da stanejo kar več. škoda samo da pije in da njihovi cvtji se vedejo kar čudno
Ročnih menjalnikov v evropi ni več, dobiš še v ameriki ročne, tukaj je pa samo CVT.
Definiraj pije? Za stalni štirikolesni pogon je 6 do 7 litrov normalna poraba.
In definiraj da se CVT obnaša čudno? Doma mamo 2 cvt-ja, pa se noben ne obnaša čudno. Lahko se pa zmenva, pa prideš potestirat. (moj ima izklopljeno "navidezno šaltanje", tako da zvezno vleče, brez kao "šaltanja", pohodiš gas in vleče zvezno dokler gasa ne spustiš al pa do končne hitrosti - v bistvu največji približek EV stilu vožnje).
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
ginekk ::
Cena za nove elektrarne iz tvojega lastnega vira:
Jedrska energija: 129 do 198 $ na MWh
Premog: 65 do 159 $ na MWh
Sonce: 31 do 42 $ na MWh (cristiline utiliy scale)
To ni moj lastni vir. To je izvorni članek iz katerega je narejen graf na Wikipediji katerega si ti objavil. Če boš znal sledit referencam tvojga grafa, boš prišel do izvornega članka.
In storil si točno to kar govorim. Vzel najcenejši možen vir za sončno elektrarno (Crystalline Utiliy Scale), med tem ko enostavno spregledaš ceno sončne elektrarne na strehi (roof top residental) ki gre 150$ do 227$ - kar je višje od nuklearne.
A hkrati natulcuješ kako bomo v bližnji prihodnosti vsi imeli elektrarne na strehah in dejansko ni treba zgradit obsežne infrastrukture. Torej kaj zdaj s temi dragimi roof top celicami - dražjimi od nuklearke??
Nisi niti malo konsistenten, še pri svojih lastnih virih (iz wikija).
WizzardOfOZ ::
Ali se je kdo vprašal, za koliko se bodo v naseljih dvignile temperature, če bomo imeli vse strehe pokrite s solarnimi paneli?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Valvoline ::
Najcenejsi strom brez konkurence 24/7 bo prihajal iz kitajskih 4x1GW JE za 10 milijard. Najvec solarnega klumpa majo postavljeno v spaniji, kjer je elektrodistribucija globoko v bankrotu, svoje prihranke/kredite je pusnilo tudi ogromno zasebnih ter vecjih investitorjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
gune64 ::
Cena za nove elektrarne iz tvojega lastnega vira:
Jedrska energija: 129 do 198 $ na MWh
Premog: 65 do 159 $ na MWh
Sonce: 31 do 42 $ na MWh (cristiline utiliy scale)
To ni moj lastni vir. To je izvorni članek iz katerega je narejen graf na Wikipediji katerega si ti objavil. Če boš znal sledit referencam tvojga grafa, boš prišel do izvornega članka.
In storil si točno to kar govorim. Vzel najcenejši možen vir za sončno elektrarno (Crystalline Utiliy Scale), med tem ko enostavno spregledaš ceno sončne elektrarne na strehi (roof top residental) ki gre 150$ do 227$ - kar je višje od nuklearne.
A hkrati natulcuješ kako bomo v bližnji prihodnosti vsi imeli elektrarne na strehah in dejansko ni treba zgradit obsežne infrastrukture. Torej kaj zdaj s temi dragimi roof top celicami - dražjimi od nuklearke??
Nisi niti malo konsistenten, še pri svojih lastnih virih (iz wikija).
Spet zavajaš (lažeš) in se motiš. Če zavajaš po nesreči zato ker si se zmotil ti je oproščeno, če pa zavajaš zanalaš pa ti seveda ni oproščeno. Seveda sem konsistenten, pojdimo lepo po vrsti. Več postavk je ki si jih spregladal, ali pa si jih nalašč spregledal:
0. Jedrska elektrarna se gradi po 15 let. Poglej si koliko trajajo projekti v Evropi! Cena sončne energije je v 10 letih padla za 5x, koliko bo padla še v naslednjih 10 letih. Torej PREDEN bi zgradili jedrsko elektrarno bi tudi sončne elektrarne na strehah gospodinjstev bile veliko cenejše od jedrske energije, poglej si spodnje grafe. Sončne elekrarne na veliki skali pa so že danes mnogo cenejše od nuklearne energije. Cena soncu je padla bolj kot so napovedovale najbolj optimistične agencije! :
Solar’s Future is Insanely Cheap (2020)
https://rameznaam.com/2020/05/14/solars...
1.Ne, nisem vzel najcenejši vir za sončno elektrarno, najcenejši vir je "solar thin film utility scale", jaz pa sem vzel "solar cristaline utility scale" zato ker se ta na veliki skali tudi najbolj uporablja (govorili smo v duhu Hrvatov ki bodo zgraili 900 MW največjo sončno elektrarno v Evropi in ta bo seveda solar cirstaline utility scale tipa). Ta elektrarna je 5x cenejša od jedrske.
A hkrati natulcuješ kako bomo v bližnji prihodnosti vsi imeli elektrarne na strehah in dejansko ni treba zgradit obsežne infrastrukture. Torej kaj zdaj s temi dragimi roof top celicami - dražjimi od nuklearke??
1. Ne ne bomo dražji od nuklearke tudi z elektrarnami na stehah ne. Nuklearka se gradi po 15 let, takrat bodo tudi elektrarne na gospodinjstvih 5x cenejše od nuklearja, sončne elektrarne na veliki sklali pa so 5x cenejše že danes.
2. Ne rabimo da bi vsak imel sončno elektrarno. Evropski načrt predvideva obvezne elektrarne samo za nove stavbe. Že če ima vsaka peta hiša sončno elekrarno na strehi brez problema nadomestimo nuklearko. Torej ne rabi imeti vsaka hiša, ampak samo 20 % hiš. Mnogo ceneje je potegniti kakšnen dodaten kabel, kot pa narediti trajno odlagališče za visoko radioaktivne jedrske odpadke, ki bodo še tisočletja bremenila nas in naše zanamce!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
feryz ::
Matr, lažeš noč in dan, čim prideš do tipkovnice.
Solarna elektrika je trenutno povsod daleč najdražja.
Povej nam, ko bo najcenejša. V tem desetletju zagotovo ne.
Solarna elektrika je trenutno povsod daleč najdražja.
Povej nam, ko bo najcenejša. V tem desetletju zagotovo ne.
Valvoline ::
Z SE klumpom in zelenimi blodnjami ne bos nic nadomestil. Kmecka racunica kaze:
1. 100% JE
2. 100% JE (ki pa ne bo 100% izkoriscena) + nepotreben OVE klump + klump za shranjevanje stroma iz klumpa + milijarde za nepotrebno siritev omrezja.
1. 100% JE
2. 100% JE (ki pa ne bo 100% izkoriscena) + nepotreben OVE klump + klump za shranjevanje stroma iz klumpa + milijarde za nepotrebno siritev omrezja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
m0LN4r ::
Tako je, takšno povprečje ima molnar ker uporablja neko vesoljsko tehnologijo ali pa laže (ali pa pokaže porabo po klancu navzdol z vetrom v hrbet in potem zmotno misli da je to povprečna poraba.Zmotno mislis ti, ker so simboli tam na displayu, ki ti povejo, da je prikazana povprecna. Ko sem sparkiral je pokazalo 3,5 - ampak zaradi debate sem poslikal rajsi pri 3,6.
Tu ni klancev.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
gune64 ::
Matr, lažeš noč in dan, čim prideš do tipkovnice.
Solarna elektrika je trenutno povsod daleč najdražja.
Povej nam, ko bo najcenejša. V tem desetletju zagotovo ne.
Ne, prav nič ne lažeš, lažeš ti ker govoriš za sončne elekrarne v preteklosti leta 2010 ko je še država po velikih subvencioniranih cenah odkupivala sončno energijo. Danes tega ni več. Ni res da Slovenija največ plačuje za sončno energijo, za sončne elektrarne postavljene po letu 2015 to ne velja, ker nimajo več subvencioniranega odkupa električne energije. Morda je tvoj argument lahko da ne bi smeli subvebncionirati sončne elektrarne pred letom 2015 in tle imaš nek point. Vendar danes to ne velja več. Današnje sončne elektrarne se splača postavljati ker je energija iz njih izredno poceni.
Pa zračunajmo koliko je cena energije iz sončne elektrarne na mali skali (na strehi gospodinjstva):
Sončna elektrarna velikosti 18 kW stane 17 tisoč evrov (Sol navitas, poglej si njihove cenike). Torej cena energije je preprosto cena vseh stroškov elektrarne deljeno z količino vse energije ki jo elektrarna proizvede v življenjski dobi.
1 KW sončne elekrarne v Sloveniji proizvede 1200 kWh na leto. vir: Global solar atlas:https://globalsolaratlas.info/map?c=45....
Torej letna proizvodnja sončne elekrarne velikosti 18 kW je: 18 kW x 1200 kWh/kW= 21.600 kWh = 21,6 MWh
Življenjska doba je 40 let (garantiran je 83 % output po 30 letih uporabe): 40let x 21,6 MWh = 864 MWh
Upoštevamo padec outputa čez leta. Končni outuput po 40 letih je predviden je 88 %. Torej povprečni je 94 %, kar je faktor 0,94. Torej pomnožimo zgornjo proizvpodnjo z faktorjem: 864 x 0,94 = 812 MWh
Cena same elektrarne je 17 tisoč evrov, računajmo da bo enkrat vmes treba zamenjati še inverter in kakšno malenkost in smo na 20 tisoč evrov. Torej da dobimo ceno na 1 MWh moramo ceno elektrarne in morebitnih menjav inverterja deliti z številom MWh:
20.000 EUR / 812 MWh= 24,6 EUR na MWh = približno 25 EUR na MWh.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Valvoline ::
Sej to ni nic posebnega, moja 15 let stara astra kaze 3.5 pri kakih 60-70kmh na regionalkah. Letno ovprecje je vseeno 5.2, pozimi malo vec, poleti kak liter manj. lahko spravim pod 4l brez problema.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
m0LN4r ::
310 km je okrog 3 ure vožnje (povprečna hitrost okrog 100 km/h je povsem realno) in po 3 urah vožnje paše 20 minut odmora.Bom odgovoril na tvoj nacin.
To ti mislis in to kaj ti mislis ni vazno.
300km po AC je, ce gre na izlet v Avstrijo manj kot 3 ure. Ne rabis nobene pavze.
Ko pa prispes na cilj nekam v hribe ali alpe, kjer ni turisticen hotspot - TAM NI POLNILNIC
Tudi se vozim redno 500km+ in imam tocno eno pavzo in je ta maksimalno 10 minut.
Pavza je na pocivaliscu, kjer so VSE polnilnice zasedene!
To je realnost.
Seveda pa je se ogromen plus, da se na taksnih izletih ne vozis vedno na _nicli_ ampak je bolj prirocno, kot sparskiras in ves, da imas se za nekaj 100km lufta.
Tudi ko prides zvecer po izletu domov ob enih zjutraj in moras zjutraj ob sedmih spet na pot.
Se pac ne sekiras.
Matr, lažeš noč in dan, čim prideš do tipkovnice.
Solarna elektrika je trenutno povsod daleč najdražja.
Povej nam, ko bo najcenejša. V tem desetletju zagotovo ne.
Ne, prav nič ne lažeš, lažeš ti ker govoriš za sončne elekrarne v preteklosti leta 2010 ko je še država po velikih subvencioniranih cenah odkupivala sončno energijo. Danes tega ni več. Ni res da Slovenija največ plačuje za sončno energijo, za sončne elektrarne postavljene po letu 2015 to ne velja, ker nimajo več subvencioniranega odkupa električne energije. Morda je tvoj argument lahko da ne bi smeli subvebncionirati sončne elektrarne pred letom 2015 in tle imaš nek point. Vendar danes to ne velja več. Današnje sončne elektrarne se splača postavljati ker je energija iz njih izredno poceni. Konkretno za Slovenijo:
Pa zračunajmo koliko je cena energije iz sončne elektrarne na mali skali (na strehi gospodinjstva):
Sončna elektrarna velikosti 18 kW stane 17 tisoč evrov (Sol navitas, poglej si njihove cenike). Torej cena energije je preprosto cena vseh stroškov elektrarne deljeno z količino vse energije ki jo elektrarna proizvede v življenjski dobi.
1 KW sončne elekrarne v Sloveniji proizvede 1200 kWh na leto. vir: Global solar atlas:https://globalsolaratlas.info/map?c=45....
Torej letna proizvodnja sončne elekrarne velikosti 18 kW je: 18 kW x 1200 kWh/kW= 21.600 kWh = 21,6 MWh
Življenjska doba je 40 let (garantiran je 83 % output po 30 letih uporabe): 40let x 21,6 MWh = 864 MWh
Upoštevamo padec outputa čez leta. Končni outuput po 40 letih je predviden je 88 %. Torej povprečni je 94 %, kar je faktor 0,94. Torej pomnožimo zgornjo proizvpodnjo z faktorjem: 864 x 0,94 = 812 MWh
Cena same elektrarne je 17 tisoč evrov, računajmo da bo enkrat vmes treba zamenjati še inverter in kakšno malenkost in smo na 20 tisoč evrov. Torej da dobimo ceno na 1 MWh moramo ceno elektrarne in morebitnih menjav inverterja deliti z številom MWh:
20.000 EUR / 812 MWh= 24,6 EUR na MWh = približno 25 EUR na MWh.
Soncna elektrarna stane vec kot en normalen avto.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
gune64 ::
Tako je, takšno povprečje ima molnar ker uporablja neko vesoljsko tehnologijo ali pa laže (ali pa pokaže porabo po klancu navzdol z vetrom v hrbet in potem zmotno misli da je to povprečna poraba.Zmotno mislis ti, ker so simboli tam na displayu, ki ti povejo, da je prikazana povprecna. Ko sem sparkiral je pokazalo 3,5 - ampak zaradi debate sem poslikal rajsi pri 3,6.
Tu ni klancev.
Ja povprečna za zadnjih 5, alpa 10 minut, ne pa povprečna za čez cel tank! Ti si resetiral števec in meril par minut in pol drugim lažeš kakšno porabo imaš. No pa saj nima veze, VSAKDO lahko za svoj avtombobil pogleda na Spritmonitor.de koliko je povprečna poraba: http://spritmonitor.de/en/
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cena goriva na AC - izven AC (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13820 (10396) | sbawe64 |
» | Cena bencina, trošarine itd.. (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15153 (13330) | St235 |