Forum » Na cesti » zavijanje v desno pri rdeči na semaforju
zavijanje v desno pri rdeči na semaforju
Miha 333 ::
Se strinjam, da bo to povzročilo zmedo. Ljudje še desnega pravila na parkiriščih ne obvladajo...
dope1337 ::
Po videnem, se najbolj poistovetim z mišljenjem ahaca, ki je očitno že bil soudeležnik v raznih prometnih režimih, in več kot očitno prepozna prednosti in slabosti različnih sistemov.
Res je, da smo po prometni kulturi balkanci, vendar bi bil skrajni čas, da damo našim zanamcem vsaj možnost izhoda iz "ko je jaći" mentalitete. In ta dopolnitev, je več kot očitno korak v pravo smer - vsaj po mojem mnenju.
Obregnil, bi se še ob par komentarjev
AFAIK ni to enako, kot stop znak ... Ko se ti prižge zelena puščica za desno, pomeni, da lahko brez obzira na ostale udeležence (z izjemo peščev, kolesarjev) zapelješ na cestišče.
Tudi čez lužo poznajo to pravilo, in se uporablja. 4-way STOP sign je (kot je že omenil ahac) tam z namenom upošasnjevanja prometa, in ima specifična določila - kdo prvi pride, prvi spelje.
Tehnično gledano, smo boljši vozniki kot npr. Američani (ker imamo zahtevnejše ceste), vendar imamo veliko slabšo kulturo.
Res je, da smo po prometni kulturi balkanci, vendar bi bil skrajni čas, da damo našim zanamcem vsaj možnost izhoda iz "ko je jaći" mentalitete. In ta dopolnitev, je več kot očitno korak v pravo smer - vsaj po mojem mnenju.
Obregnil, bi se še ob par komentarjev
ja saj to. naj se doda tista lučka ki je bila včasih zelena puščica desno.
AFAIK ni to enako, kot stop znak ... Ko se ti prižge zelena puščica za desno, pomeni, da lahko brez obzira na ostale udeležence (z izjemo peščev, kolesarjev) zapelješ na cestišče.
Niti ne, poznamo križišče enakovrednih cest in desno pravilo.
Tudi čez lužo poznajo to pravilo, in se uporablja. 4-way STOP sign je (kot je že omenil ahac) tam z namenom upošasnjevanja prometa, in ima specifična določila - kdo prvi pride, prvi spelje.
Tehnično gledano, smo boljši vozniki kot npr. Američani (ker imamo zahtevnejše ceste), vendar imamo veliko slabšo kulturo.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
predi ::
Spelješ lahko samo, če imaš na levi prosto. Pravilnik o prometni signalizaciji, 48. člen, oznaka 8103.
ja saj to. naj se doda tista lučka ki je bila včasih zelena puščica desno.
AFAIK ni to enako, kot stop znak ... Ko se ti prižge zelena puščica za desno, pomeni, da lahko brez obzira na ostale udeležence (z izjemo peščev, kolesarjev) zapelješ na cestišče.
predi ::
hipertija ::
Tole še zna biti zanimivo, ker nekateri že zdaj ne razumejo kaj pomeni:
- črna puščica v levo na zeleni luči (in gledajo zakaj nasproti vozeči avto čaka - po možnosti celo sami počakajo...) + (ne vedo kaj se dogaja s pešci, kolesarji)
- črna puščica v levo na rumeni luči na nasprotnem semaforju za zavijanje levo - ista zgodba kot zgoraj + spet se ne ve kaj je s pešci in kolesarji
- zelena puščica desno na črni podlagi dodatno na semaforju, zavijejo desno, pozabijo kaj je s pešci in kolesarji in seveda vozniki z leve
__________
... ampak kdor je dober voznik, tako ali tako hitro oceni situacijo in zazna pešca/kolesarja, tako da tudi če ne pozna pravila, izvede manever relativno enostavno, ker mu v nobenem primeru (zelena levo, rumena levo) ne grozi, da bi povzročil nesrečo, razen če spregleda rdečo nasproti vozeč. Enako velja za zavijanje desno.
- če bo še sedaj dodatna tabla za zavijanje desno ob rdeči luči, bo to postal problem, ker dve pravili oz. štiri, če upoštevamo obe smeri, nekaterim ne bodo nikoli jasne. Konec koncev se puščica desno na semaforju izključuje z znakom zavijanje desno na semaforju, ker bistveno spremeni prihod vozil iz leve. In pa seveda bo zaradi te zmešnjave, kot so komentatorji že pravilno sklepali, tukaj en kup trobljenja, blendanja, jokanja po forumih.
Ne podpiram tega pravila, čeprav bi se ga zlahka navadil. Problem vidim v tem, da imamo že iz preteklosti druga pravila, ki pa niso bila v ZDA implementirana.
- črna puščica v levo na zeleni luči (in gledajo zakaj nasproti vozeči avto čaka - po možnosti celo sami počakajo...) + (ne vedo kaj se dogaja s pešci, kolesarji)
- črna puščica v levo na rumeni luči na nasprotnem semaforju za zavijanje levo - ista zgodba kot zgoraj + spet se ne ve kaj je s pešci in kolesarji
- zelena puščica desno na črni podlagi dodatno na semaforju, zavijejo desno, pozabijo kaj je s pešci in kolesarji in seveda vozniki z leve
__________
... ampak kdor je dober voznik, tako ali tako hitro oceni situacijo in zazna pešca/kolesarja, tako da tudi če ne pozna pravila, izvede manever relativno enostavno, ker mu v nobenem primeru (zelena levo, rumena levo) ne grozi, da bi povzročil nesrečo, razen če spregleda rdečo nasproti vozeč. Enako velja za zavijanje desno.
- če bo še sedaj dodatna tabla za zavijanje desno ob rdeči luči, bo to postal problem, ker dve pravili oz. štiri, če upoštevamo obe smeri, nekaterim ne bodo nikoli jasne. Konec koncev se puščica desno na semaforju izključuje z znakom zavijanje desno na semaforju, ker bistveno spremeni prihod vozil iz leve. In pa seveda bo zaradi te zmešnjave, kot so komentatorji že pravilno sklepali, tukaj en kup trobljenja, blendanja, jokanja po forumih.
Ne podpiram tega pravila, čeprav bi se ga zlahka navadil. Problem vidim v tem, da imamo že iz preteklosti druga pravila, ki pa niso bila v ZDA implementirana.
HotBurek ::
vselic, ali lahko napišeš, kakšne so razlike (predvsem z pešci/kolesarji), v primerih, kjer je:
1-črna puščica v levo na zeleni luči
2-črna puščica v levo na rumeni luči na nasprotnem semaforju za zavijanje levo
3-zelena puščica desno na črni podlagi dodatno na semaforju
Za rumeno načeloma vem. Nisem pa bil tolk pozoren, da bi opazil razliko pri zeleni, ter kakšna je. Hvala.
1-črna puščica v levo na zeleni luči
2-črna puščica v levo na rumeni luči na nasprotnem semaforju za zavijanje levo
3-zelena puščica desno na črni podlagi dodatno na semaforju
Za rumeno načeloma vem. Nisem pa bil tolk pozoren, da bi opazil razliko pri zeleni, ter kakšna je. Hvala.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Glugy ::
Mislim da je to totalno neumnost ker se zanaša na to da bo voznik ustrezno ocenil situacijo. Zanašat se na splošno populacijo namesto na dober sistem je pri varnosti totalno zgrešeno.
dope1337 ::
Spelješ lahko samo, če imaš na levi prosto. Pravilnik o prometni signalizaciji, 48. člen, oznaka 8103.
ja saj to. naj se doda tista lučka ki je bila včasih zelena puščica desno.
AFAIK ni to enako, kot stop znak ... Ko se ti prižge zelena puščica za desno, pomeni, da lahko brez obzira na ostale udeležence (z izjemo peščev, kolesarjev) zapelješ na cestišče.
tnx za info. Nisem se še srečal s primerom v realnem svetu, ko preostanek prometne signalizacije dovoljuje preostalim udeležencem vključevanje v promet na način, da bi jih lahko jaz oviral pri vključevanju desno ob zeleni puščici (oznaka 8103). Kar pa več kot očitno ne pomeni, da temu ni tako xD
Obstaja pri nas križišče, kjer je ob enem prižgana desna zelena puščica in obstaja možnost oviranja preostalih udeležencev? Prevozim kar dosti, pa moram reči, da se v praksi še nisem srečal s takšnim primerom - kar ne pomeni, da ne obstaja.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
UganiKdo ::
Mislim da je to totalno neumnost ker se zanaša na to da bo voznik ustrezno ocenil situacijo. Zanašat se na splošno populacijo namesto na dober sistem je pri varnosti totalno zgrešeno.
V resnici je ravno obratno. Ravno sistemi ki temeljijo na predvidljivih možnostih odločanja voznika so najbolj učinkoviti tako z vidika pretočnosti kot hitrosti. Samo poglej krožišča. Semaforji so z vidika pretočnosti izjemno neučinkoviti in je ta sprememba dobrodošla, ravno tako z varnostnega vidika ni bilo še niti enega argumenta zakaj naj bi to bilo slabo. Tudi praksa v državah, ki to že poznajo ne kaže, da bi se prometna varnost zaradi tega poslabšala.
ahac ::
Ja, ta ZNAK s puščico ni isto kot zelena LUČ.
Pri zeleni luči s puščico desno ne bi smelo biti nikogar iz leve pa tudi pešci imajo rdečo.
Pri tem znaku moraš pa pazit na promet iz leve in nimaš prednosti (pešci na tvoji desni imajo še vedno rdečo, lahko pa kdo prečka pred tabo).
Pri zeleni luči s puščico desno ne bi smelo biti nikogar iz leve pa tudi pešci imajo rdečo.
Pri tem znaku moraš pa pazit na promet iz leve in nimaš prednosti (pešci na tvoji desni imajo še vedno rdečo, lahko pa kdo prečka pred tabo).
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ahac ()
predi ::
Čisto mogoče je, da kdo v gostem prometu ni uspel pravočasno zapustiti križišča in je na tvoji levi, ko tebi zasveti 8103. Sam sem v križišču že videl polkrožno obračanje tovornega vozila, ki je sprva prišlo s desne, kamor kaže puščica, ter v tej smeri križišče tudi zapustilo. Seveda globoko v rdeči, z izsiljevanjem kolesarjev in pešcev, ki so dobili zeleno ob zaključevanju manevra (kabina je šla ravno čez pol prehoda). Skratka med celim intervalom 8103 je bilo v križišču vozilo.
GR2 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Pri nas je cel kup penzionerjev in ko bo nekdo speljal, bo šel ata kar za njim, pa čeprav bo šel prvi desno, on pa naravnost/levo.
Zato pa pravim, samo dovolit kjer je to tako ali drugace pravilno. Iz pasa ki gre naravnost zavijati desno pri rdeci luči je recept za kaos. Veckrat niti ne pogledamo semaforja, ampak podzavestno samo peljemo za vozilom.
Tako da ne, to res ni pametno.
Pa saj greš že zdaj lahko desno ob rdeči, še noben do sedaj ni šel za mano, pa sem to vsakodnevno prakticiral. Sem že večkrat rekel, da policaji in redarji zjutraj še spijo, razen če mi kdo dokaže nasprotno. Jaz jih ob 6:00-6:45 v vseh 12 letih še nisem videl. Ne pomeni pa to da sem zaradi tega delal hujše prekrške kot tiste za 3KT, 120 v naselju ne moreš že zaradi 2. najhujše posledice, ki lahko doleti človeka. Ampak vseeno precej čudno, da ne merijo ravno 5:00-7:00, ko gre folk na šiht, samo ko gredo iz šihta. Še tam ko dajo ob maratonih razpredelnico je najbolj zgodaj ob 6:00, pa te lokacije so redke in daleč od mene.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
dope1337 ::
Čisto mogoče je, da kdo v gostem prometu ni uspel pravočasno zapustiti križišča in je na tvoji levi, ko tebi zasveti 8103.
Dobro no ... to velja nasplosno ... Tudi ce imas navadno zeleno luc, moras omogociti soudelezencu varno zapustiti krizisce, preden zapeljes vanj.
Je pa ahac poudaril, da luc ni enako znaku. V opisu oznake 8103 je opisano, da za oboje velja enako pravilo (bodisi v obliki luci, bodisi v obliki znaka - kar sem pri pregledu opisa v podanem linku spregledal.
Kdo ima sedaj prav? ahac ali opis (ki je roko na srce malo neenoumno napisan).
Se opis oznake 8103:
Dovoljena vožnja vozil v smeri puščice pod pogojem, da niso ovirana vozila, ki vozijo po cesti, na katero je dovoljeno vključevanje vozil oziroma samo določenih vrst vozil. Pri krmiljenju prometnih tokov, kjer se posebna faza nadaljuje z rdečim znakom (lučjo) za vse smeri, mora biti znak kombiniran z znakom 8104.
Se pravi, je potrebno biti pozoren na vsa vozila v kriziscu, ne samo prihajajoca iz leve smeri? Kaj so to "dolocene vrste vozil"? Vozila na nujni voznji?
Bom izkoristil priloznost, saj vidim, da ste nekateri bolj funkcionalno pismeni od mene.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dope1337 ()
UganiKdo ::
IMO so s tem mipljena recimo kolesarska steza, ki jo sekaš in bi teoretično lahko bila še želena luč (čeprav takega primera še nisem videl) , oziroma kdo še ni zapustil križišča.
solatko ::
zasekaroza - Trobljeje je prekršek.
Mato989 - V krožiščih ni drena zaradi tistih nad 60 let, temveč tistih, ki ne znajo narediš še enega kroga, če je izhod zaseden. Večinoma so to mlada dekleta in fantje s telefonom v roki.
ahac - V Ameriki se pri STOP znaku moraš ustavit, tako, kot pri nas, ko delaš izpit, potem pa vsi hitro na to pozabimo. Point STOP znaka je, da promet ustaviš!
IL_DIAVOLO - Ne vidim zakaj nebi bilo dovoljeno, če si prvi, boš pač zavil desno, če nisi, počakaš na zeleno. Kaj vam ni jasno? Se boš pač moral naučit vozit, v prometu ne sme it nič na pamet, zato poka.
zavajon - V Zeleni jami v LJ na Kavčičevi pri SAP-u imaš tako križišče in promet poteka čisto v redu, samo včasih pride kak pacient, ki ne pozna desnega pravila in pravila sekanja, ampak se hitro zmenijo.
darkolord - V avtošoli si čakal?
mertseger - Odmisli semafor in imaš križišče s prednostjo, ti je kak problem zavit desno iz neprednostne ceste, brez, da koga izsiliš?
Dr_M - Izdaš kje je to, si bom šel ogledat, če je res kar lažeš.
Horas - Pa še policaja, ki bo z loparčkom mahal, da greš lahko, kljub rdeči.
LeQuack - Imaš kakšno strokovno utemeljitev svoje trditve ali malo trolaš?
Furbo - Stari ati so problem, si nebi raje pogledal v katerih letih so največkrat povzročitelji nesreč!
Miha 333 - Ko si delal vozniški izpit, si to moral vedet, če si pa pozabil pa obnovi znanje, saj nisi pozabil samo tega. To se pravi, da se morajo ljudje naučit vozit, ne pa da se zaradi takih, komplicira pri zakonodaji. En kratek člen, če je prosto, se pri rdeči luči na semaforju, lahko zavije v desno, amen.
vselic - Ti se voziš samo po prednostnih cestah, ker ti vključevanje v desno iz neprednostne, predstavlja problem?
Glugy - Ti vožnja po CPP sedaj dela probleme? Dodano bo samo to, da ti pri rdeči ne bo potrebno čakat, če zavijaš desno in imaš prosto pot, kaj je tu lahko spornega.
dope1337 - V MB je kar nekaj križišč, kjer ti prižge zavijanje v levo in prehod za pešce.
V glavnem opažam, da bi skoraj vsi, katerim sem dal pripombe na post, potrebujejo temeljito obnovo CPP in kakšno uro vožnje z inštruktorjem.
Mato989 - V krožiščih ni drena zaradi tistih nad 60 let, temveč tistih, ki ne znajo narediš še enega kroga, če je izhod zaseden. Večinoma so to mlada dekleta in fantje s telefonom v roki.
ahac - V Ameriki se pri STOP znaku moraš ustavit, tako, kot pri nas, ko delaš izpit, potem pa vsi hitro na to pozabimo. Point STOP znaka je, da promet ustaviš!
IL_DIAVOLO - Ne vidim zakaj nebi bilo dovoljeno, če si prvi, boš pač zavil desno, če nisi, počakaš na zeleno. Kaj vam ni jasno? Se boš pač moral naučit vozit, v prometu ne sme it nič na pamet, zato poka.
zavajon - V Zeleni jami v LJ na Kavčičevi pri SAP-u imaš tako križišče in promet poteka čisto v redu, samo včasih pride kak pacient, ki ne pozna desnega pravila in pravila sekanja, ampak se hitro zmenijo.
darkolord - V avtošoli si čakal?
mertseger - Odmisli semafor in imaš križišče s prednostjo, ti je kak problem zavit desno iz neprednostne ceste, brez, da koga izsiliš?
Dr_M - Izdaš kje je to, si bom šel ogledat, če je res kar lažeš.
Horas - Pa še policaja, ki bo z loparčkom mahal, da greš lahko, kljub rdeči.
LeQuack - Imaš kakšno strokovno utemeljitev svoje trditve ali malo trolaš?
Furbo - Stari ati so problem, si nebi raje pogledal v katerih letih so največkrat povzročitelji nesreč!
Miha 333 - Ko si delal vozniški izpit, si to moral vedet, če si pa pozabil pa obnovi znanje, saj nisi pozabil samo tega. To se pravi, da se morajo ljudje naučit vozit, ne pa da se zaradi takih, komplicira pri zakonodaji. En kratek člen, če je prosto, se pri rdeči luči na semaforju, lahko zavije v desno, amen.
vselic - Ti se voziš samo po prednostnih cestah, ker ti vključevanje v desno iz neprednostne, predstavlja problem?
Glugy - Ti vožnja po CPP sedaj dela probleme? Dodano bo samo to, da ti pri rdeči ne bo potrebno čakat, če zavijaš desno in imaš prosto pot, kaj je tu lahko spornega.
dope1337 - V MB je kar nekaj križišč, kjer ti prižge zavijanje v levo in prehod za pešce.
V glavnem opažam, da bi skoraj vsi, katerim sem dal pripombe na post, potrebujejo temeljito obnovo CPP in kakšno uro vožnje z inštruktorjem.
Delo krepa človeka
St235 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Pri nas je cel kup penzionerjev in ko bo nekdo speljal, bo šel ata kar za njim, pa čeprav bo šel prvi desno, on pa naravnost/levo.
Zato pa pravim, samo dovolit kjer je to tako ali drugace pravilno. Iz pasa ki gre naravnost zavijati desno pri rdeci luči je recept za kaos. Veckrat niti ne pogledamo semaforja, ampak podzavestno samo peljemo za vozilom.
Tako da ne, to res ni pametno.
Pa saj greš že zdaj lahko desno ob rdeči, še noben do sedaj ni šel za mano, pa sem to vsakodnevno prakticiral. Sem že večkrat rekel, da policaji in redarji zjutraj še spijo, razen če mi kdo dokaže nasprotno. Jaz jih ob 6:00-6:45 v vseh 12 letih še nisem videl. Ne pomeni pa to da sem zaradi tega delal hujše prekrške kot tiste za 3KT, 120 v naselju ne moreš že zaradi 2. najhujše posledice, ki lahko doleti človeka. Ampak vseeno precej čudno, da ne merijo ravno 5:00-7:00, ko gre folk na šiht, samo ko gredo iz šihta. Še tam ko dajo ob maratonih razpredelnico je najbolj zgodaj ob 6:00, pa te lokacije so redke in daleč od mene.
Nope takrat greste na šiht reveži, ki 50% plače dajete za precenjene avtomobile, kejr drugega kot tiščat na gas ne znate. Večina ljudi takrat še sladko spi. To, da si pa psihopat, ki bi ga moral itrajno odstranit iz prometa pa že vemo, se ni treba vsak dan pohvalit z novim idiotizmom.
dope1337 ::
dope1337 - V MB je kar nekaj križišč, kjer ti prižge zavijanje v levo in prehod za pešce.
Kje sem omenil zavijanje v levo? Mene vseskozi interesira zavijanje v desno in zelena puscica na crni podlagi.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
2dark ::
Edino pravilno, da se bo dalo v desno peljat kljub rdeči luči. To večina folka že danes prakticira.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
SeMiNeSanja ::
Vožnja desno kljub rdeči je načeloma v redu.
Žal pa bo v praksi pogosto pred teboj nekdo, ki bo šel naravnost in tako sploh ne boš mogel izkoristiti možnosti zavijanja v desno.
Stvar pride prav za manj prometna križišča. V zelo prometnih pa ne bo prišla do izraza.
V Ameriki je drugače, ker imajo ulice pogosto predimenzionirane in v več pasovih kot pri nas. Tako imajo potem lahko marsikje ločen pas za zavijanje desno, tako da se da možnost zavijanja v desno vedno izkoristiti.
Glede na naše nestrpneže, bo še veselo, ko bo kakšen bedak trobil, ker ne more zaviti na desno, ker se mu je 'nasral' nekdo, ki hoče naravnost.
Sicer imamo pri nas večinoma ločen pas za zavijanje v levo, medtem ko za naravnost in desno služi skrajno desni pas.
Potem ti pa pridejo pametnjakoviči, ki stvar postavijo na glavo in združijo pas za levo in naravnost, desnega pa pustijo samo za odvijanje na desno.
Tako pametno so uredili križišče Topniške in Linhartove iz smeri žal proti centru. Bedarija brez primere.
Dovoljena vožnja v desno ob rdeči bo znala še kakšnega pametnjakoviča premamiti na podobno ureditev.....
Drugače pa bi lahko na splošno veljalo, da ne rabiš čakati na semaforu za katerokoli smer, če ni drugih vozil. Rdeč semafor bi veljal v tem primeru kot Stop znak. Ustavi se, še enkrat preveri, da res ni nikogar, nato pojdi, ne glede na barvo.
Tako redno stojim v Šentjakobu pred semaforjem, pa nikjer nikogar. Se samemu sebi zdiš kot bedak. Če boš pa zapeljal v rdečo, bo pa hitro kak neboditreba skočil iz kakšnega grma in te zapisal kot ta najhujšega zločinca.
Pa je ta semafor dolgo časa v nočnem času preklopil na rumeno utripanje. Potem pa se je očitno nekega dne nekdo spomnil, da bi bilo fino zajebavat rajo.....
Žal pa bo v praksi pogosto pred teboj nekdo, ki bo šel naravnost in tako sploh ne boš mogel izkoristiti možnosti zavijanja v desno.
Stvar pride prav za manj prometna križišča. V zelo prometnih pa ne bo prišla do izraza.
V Ameriki je drugače, ker imajo ulice pogosto predimenzionirane in v več pasovih kot pri nas. Tako imajo potem lahko marsikje ločen pas za zavijanje desno, tako da se da možnost zavijanja v desno vedno izkoristiti.
Glede na naše nestrpneže, bo še veselo, ko bo kakšen bedak trobil, ker ne more zaviti na desno, ker se mu je 'nasral' nekdo, ki hoče naravnost.
Sicer imamo pri nas večinoma ločen pas za zavijanje v levo, medtem ko za naravnost in desno služi skrajno desni pas.
Potem ti pa pridejo pametnjakoviči, ki stvar postavijo na glavo in združijo pas za levo in naravnost, desnega pa pustijo samo za odvijanje na desno.
Tako pametno so uredili križišče Topniške in Linhartove iz smeri žal proti centru. Bedarija brez primere.
Dovoljena vožnja v desno ob rdeči bo znala še kakšnega pametnjakoviča premamiti na podobno ureditev.....
Drugače pa bi lahko na splošno veljalo, da ne rabiš čakati na semaforu za katerokoli smer, če ni drugih vozil. Rdeč semafor bi veljal v tem primeru kot Stop znak. Ustavi se, še enkrat preveri, da res ni nikogar, nato pojdi, ne glede na barvo.
Tako redno stojim v Šentjakobu pred semaforjem, pa nikjer nikogar. Se samemu sebi zdiš kot bedak. Če boš pa zapeljal v rdečo, bo pa hitro kak neboditreba skočil iz kakšnega grma in te zapisal kot ta najhujšega zločinca.
Pa je ta semafor dolgo časa v nočnem času preklopil na rumeno utripanje. Potem pa se je očitno nekega dne nekdo spomnil, da bi bilo fino zajebavat rajo.....
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
zasekaroza ::
Drugače pa bi lahko na splošno veljalo, da ne rabiš čakati na semaforu za katerokoli smer, če ni drugih vozil. Rdeč semafor bi veljal v tem primeru kot Stop znak. Ustavi se, še enkrat preveri, da res ni nikogar, nato pojdi, ne glede na barvo.
Senzorje dat na semaforje in se ti v takem primeru takoj prižge zelena.
predi ::
Ne razumem v čem je problem. ahac je spraševal ali je novost, ki jo je izpostavil OP, znak 2444, ki dovoljuje vožnjo desno ob rdeči, v kolikor je za to izpolnjen pogoj, na kar je odgovor; ne more biti, ker ta znak pri nas poznamo že od konca leta 2015. Predlog je verjetno nekaj drugega. Znak 2444 in luč 8103 imata seveda različna pomena.Čisto mogoče je, da kdo v gostem prometu ni uspel pravočasno zapustiti križišča in je na tvoji levi, ko tebi zasveti 8103.
Dobro no ... to velja nasplosno ... Tudi ce imas navadno zeleno luc, moras omogociti soudelezencu varno zapustiti krizisce, preden zapeljes vanj.
Je pa ahac poudaril, da luc ni enako znaku. V opisu oznake 8103 je opisano, da za oboje velja enako pravilo (bodisi v obliki luci, bodisi v obliki znaka - kar sem pri pregledu opisa v podanem linku spregledal.
Kdo ima sedaj prav? ahac ali opis (ki je roko na srce malo neenoumno napisan).
Načeloma pri vključevanju na cesto iz tega opisa potencialno oviraš vozila z leve, čisto možno pa je, da je tudi kdo na desni, ker nepravilno prehiteva. Določene vrste vozil lahko najdeš na različnih izvedbah te luči v isti sekciji pravilnika, ki sem jo prilepil poprej (taxi, ipd.).
Se opis oznake 8103:
Dovoljena vožnja vozil v smeri puščice pod pogojem, da niso ovirana vozila, ki vozijo po cesti, na katero je dovoljeno vključevanje vozil oziroma samo določenih vrst vozil. Pri krmiljenju prometnih tokov, kjer se posebna faza nadaljuje z rdečim znakom (lučjo) za vse smeri, mora biti znak kombiniran z znakom 8104.
Se pravi, je potrebno biti pozoren na vsa vozila v kriziscu, ne samo prihajajoca iz leve smeri? Kaj so to "dolocene vrste vozil"? Vozila na nujni voznji?
dope1337 ::
@predi
Hvala se 1x za razjasnitev.
Poizkusam pa najti ta predlog Zakona o pravilih cestnega prometa, vendar brez uspeha. Najbrz bodo pravilo opisano v oznaki 2444 naredili de facto (ameriski sistem) in bo le ta oznaka postala odvec?
@SeMiNeSanja
Ja ... kot si ugotovil, bo predlagano pravilo predstavljalo nekaksen "bonus", ne pa obvezo. Nekateri bodo potrebovali vec casa, da se s tem sprijaznijo kot drugi, vendar dolgorocno gledano bomo vsi na boljsem. Kar se tice privajanja, bo ponovitev vaje iz obdobja masovnega nastanka krozisc.
Hvala se 1x za razjasnitev.
Poizkusam pa najti ta predlog Zakona o pravilih cestnega prometa, vendar brez uspeha. Najbrz bodo pravilo opisano v oznaki 2444 naredili de facto (ameriski sistem) in bo le ta oznaka postala odvec?
@SeMiNeSanja
Ja ... kot si ugotovil, bo predlagano pravilo predstavljalo nekaksen "bonus", ne pa obvezo. Nekateri bodo potrebovali vec casa, da se s tem sprijaznijo kot drugi, vendar dolgorocno gledano bomo vsi na boljsem. Kar se tice privajanja, bo ponovitev vaje iz obdobja masovnega nastanka krozisc.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
techfreak :) ::
zasekaroza je izjavil:
Alternativno, na manj prometnih kriziscih oz. ob manj prometnih casih bi lahko preprosto izklopili semaforje.Drugače pa bi lahko na splošno veljalo, da ne rabiš čakati na semaforu za katerokoli smer, če ni drugih vozil. Rdeč semafor bi veljal v tem primeru kot Stop znak. Ustavi se, še enkrat preveri, da res ni nikogar, nato pojdi, ne glede na barvo.
Senzorje dat na semaforje in se ti v takem primeru takoj prižge zelena.
Zgoraj je bilo precej omenjanja zavijanja v desno ko ni nikjer nobenega avta, ampak to resi samo polovico zavijanj. Izklop semaforja v takih primerih bi pa resila tudi zavijanje levo.
UganiKdo ::
Stvar pride prav za manj prometna križišča. V zelo prometnih pa ne bo prišla do izraza.
Kar je dejansko cel namen te spremembe zakona.
Dr_M ::
solatko: glede na tvoj zadnji post, sklepam, da se nisi videl prometa od blizu, tako da itak ne bos dojel, ali res lazem ali ne.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
predi ::
Vzamem nazaj. Predlog dejansko določa dodatna pravila okoli znaka 2444. Ta znak smo imeli pred tem v pravilniku par let popolnoma brez veze.
Predlog zakona o spremembah ZPrCP(15.7.2020).
Predlog zakona o spremembah ZPrCP(15.7.2020).
VOŽNJA DESNO OB RDEČI LUČI NA SEMAFORJU
Z dopolnitvijo prvega odstavka 99. člena ZPrCP se določa pomen rdeče luči na semaforju, kateremu je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju oziroma pravila ravnanja za udeležence cestnega prometa za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju.
Novo pravilo določa, da je vozniku, ob rdeči luči na semaforju, kateri je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju, vendar le ob pogoju, da je smer prosta
solatko ::
SeMiNeSanja - In v čem je problem, pač ne boš in boš normalno počakal na zeleno in prosto pot.
Delo krepa človeka
SeMiNeSanja ::
SeMiNeSanja - In v čem je problem, pač ne boš in boš normalno počakal na zeleno in prosto pot.
Tako kot sedaj na Topniški čakam, da se sprosti zavijanje v levo, da lahko peljem naravnost.
Žal imamo preozke ceste, pa še na tistih so ponekod pošteno zamočili z ureditvijo prometa.
V čem je problem... problem je, da stvar ne bo tako zelo koristna, kot bi lahko bila, če bi imeli dovolj prostora za tri pasove (za zavijanje levo, desno in naravnost).
Drugače pa manjka znak oz. splošno pravilo "ignoriraj semafor, če ni drugih udeležencev v prometu na vidiku". No, eni so si ga samovoljno priredili, vendar je njegova uporaba lahko precej draga....
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
Glugy ::
Glugy - Ti vožnja po CPP sedaj dela probleme? Dodano bo samo to, da ti pri rdeči ne bo potrebno čakat, če zavijaš desno in imaš prosto pot, kaj je tu lahko spornega.
Pol ne rabimo semaforjev če vsi tako dobro obvladmo CPP. Smisel semaforjev je ravno v tem da se čim več presoje preloži na semafor. Zdej se gre pa nazadnjaško nazaj z tem da se podaja več presoje nazaj k vozniku. Vozniki pa vemo da si velikokrat vsak po svoje razlagajo situacijo. Sigurno se bojo našli zdej vozniki k bodo skoz rdečo zavil desno pa izsiljeval ostale voznike ki bodo mogl zmanjšat hitrost. Vem da piše prosta pot in to v teoriji je vse super ampak če ti nimaš dobre kulture voznikov ti ne pomaga ker bodo mislili da če čisto malo mora nekdo zarad tebe zmanjšat hitrost da je to še vedno ok in sprejemljivo. V resnici je pa tako da če mora nekdo zarad tebe zmanjšat hitrost/varnostno razdaljo si ti tisti ki izsiljuje ( če nimaš prednosti ) .
Invictus ::
To pravilo bo samo poskrbelo za še kako nesrečo več, predvsem povožene pešce in kolesarje, ki bodo ob zeleni pšrečkali cesto na prehodu za pešce...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
UganiKdo ::
Smisel semaforjev je ravno v tem da se čim več presoje preloži na semafor.
Od kje ti ta ideja? smisel semaforjev je povečevanje hitrosti in pretočnosti prometa. Ker se je izkazalo, da slednje dobro deluje zgolj v specifični gostoti prometa uvajamo za večje gostote prometa krožna križišča in za situacije z nizko frekvenco, zavojanje kljub rdeči luči.
Vem da piše prosta pot in to v teoriji je vse super ampak če ti nimaš dobre kulture voznikov ti ne pomaga ker bodo mislili da če čisto malo mora nekdo zarad tebe zmanjšat hitrost da je to še vedno ok in sprejemljivo. V resnici je pa tako da če mora nekdo zarad tebe zmanjšat hitrost/varnostno razdaljo si ti tisti ki izsiljuje ( če nimaš prednosti ).Kaj je to drugače pri STOP znaku? Predvsem pa fascinantna definicija izsiljevanja.
Zdej se gre pa nazadnjaško nazaj z tem da se podaja več presoje nazaj k vozniku.
Glede na to, da postavljaš trditev, ki je skregana z modernimi smernicami v prometu (ne samo pri nas) bi bilo dobro če bi tole konkretno argumentiral, ker trenutno dlje kot do šank debate ne seže.
darkolord ::
blackbfm ::
Glede na to, da postavljaš trditev, ki je skregana z modernimi smernicami v prometu (ne samo pri nas) bi bilo dobro če bi tole konkretno argumentiral, ker trenutno dlje kot do šank debate ne seže.
Vecpasovni krozni so tudi po "modernih smernicah" iz ux stalisca pa so katastrofa. Se uvozov in izvozov na ac ne znamo urediti da bi bili resnicno fool proof. Zdaj pa dovoli vožnjo skoz rdečo. What could go wrong. Rdeca luc na semaforju je zaenkrat jasen in nedvoumen znak, ki to kmalu mogoce ne bo vec, ljudje imamo na splosno grozno slab attention span, to je problem. Razen seveda vas nekaj slotech specialcev z sposobnostmi voznika formule f1 (seveda so te sposobnosti samo v vasi glavi)
Raptor F16 ::
Se strinjam, da bo to povzročilo zmedo. Ljudje še desnega pravila na parkiriščih ne obvladajo...
Če ste pa izpite kupovali.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
solatko ::
Glugy - Ljudje, ki ne poznajo pravil, ne sodijo za volan!
blackbfm - Tam kjer so kombinirana krožišča, ob normalnih križiščih s semaforji, promet sploh nebi tekel. Problematična so za tiste, ki v prometu vozijo na pamet ali ne poznajo osnov CPP. Če se ne znajdeš drugače, v mislih, krožišče zravnaj, na ravni cesti pa menda znaš menjat pasove in jih zapuščat. V krožišče, ki ti dela problem, moraš čim večkrat, da se ga naučiš na pamet.
blackbfm - Tam kjer so kombinirana krožišča, ob normalnih križiščih s semaforji, promet sploh nebi tekel. Problematična so za tiste, ki v prometu vozijo na pamet ali ne poznajo osnov CPP. Če se ne znajdeš drugače, v mislih, krožišče zravnaj, na ravni cesti pa menda znaš menjat pasove in jih zapuščat. V krožišče, ki ti dela problem, moraš čim večkrat, da se ga naučiš na pamet.
Delo krepa človeka
SeMiNeSanja ::
To pravilo bo samo poskrbelo za še kako nesrečo več, predvsem povožene pešce in kolesarje, ki bodo ob zeleni pšrečkali cesto na prehodu za pešce...??
Sedaj imajo vozniki avtomobilov zeleno, medtem ko pešci in kolesarji pri zeleni prečkajo cesto ...
Pa še res je!
Ko imaš ti rdečo (in boš zavijal desno) bodo imeli pešci in kolesarji tudi rdečo - brez dovoljenja za ignoriranje! Čeprav si to ravno kolesarji in pešči radi sami 'dovolijo'....
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
blackbfm ::
Problematična so za tiste, ki v prometu vozijo na pamet ali ne poznajo osnov CPP. Če se ne znajdeš drugače, v mislih, krožišče zravnaj, na ravni cesti pa menda znaš menjat pasove in jih zapuščat. V krožišče, ki ti dela problem, moraš čim večkrat, da se ga naučiš na pamet.
V vecpasovnih krožiščih je povsod isti problem, ljudje se držijo zunanjega pasa, ker je menjavanje pasov nevarno in nepregledno. Dodaj se promet in zivcne paciente in imas dober recept. Moderne smernice ali ux fail.
Invictus ::
To pravilo bo samo poskrbelo za še kako nesrečo več, predvsem povožene pešce in kolesarje, ki bodo ob zeleni pšrečkali cesto na prehodu za pešce...??
Sedaj imajo vozniki avtomobilov zeleno, medtem ko pešci in kolesarji pri zeleni prečkajo cesto ...
Razen tistih idiotov, ki bodo zavijali v desno pri rdeči in spregledali tako pešce kot kolesarje. Ki gredo pri zeleni čez cesto...
Slovenciu niso dovolj zreli za tako pravilo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
dope1337 ::
Morm priznati, da so argumenti proti uvedbi zelo sibki:"slaba kultura voznje, neucakanost, spregledali bomo pesce/kolesarje, ipd."
Docimer je pravilo zelo intuitivno (predstavljaj si STOP znak in pika), znak 2444 bo postavljen samo na dolocenih kriziscih - katera bo presodila stroka, ki se zanasa na kaj vec, kot samo predvidevanja potegnjena iz riti, kultura se bo dvignila (ta je zrasla iz moje riti - po izkusnjah, kjer ze imajo ta tip vkljucevanja, npr. v Nemciji je dosti tega, pa so tudi oni bili nekoc na nasem nivoju prometne kulture).
Tudi na kroziscih se dandanes se kar najdejo raznorazni pacienti, vendar si lahko priznamo, da je ena izmed najbolj efektivnih pridobitev na nasih cestah v zadnjih 50 letih, in smo (napram promilu posameznikov) generalno gledano vsi profitirali na njihov racun.
Docimer je pravilo zelo intuitivno (predstavljaj si STOP znak in pika), znak 2444 bo postavljen samo na dolocenih kriziscih - katera bo presodila stroka, ki se zanasa na kaj vec, kot samo predvidevanja potegnjena iz riti, kultura se bo dvignila (ta je zrasla iz moje riti - po izkusnjah, kjer ze imajo ta tip vkljucevanja, npr. v Nemciji je dosti tega, pa so tudi oni bili nekoc na nasem nivoju prometne kulture).
Tudi na kroziscih se dandanes se kar najdejo raznorazni pacienti, vendar si lahko priznamo, da je ena izmed najbolj efektivnih pridobitev na nasih cestah v zadnjih 50 letih, in smo (napram promilu posameznikov) generalno gledano vsi profitirali na njihov racun.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
SeMiNeSanja ::
Morm priznati, da so argumenti proti uvedbi zelo sibki:"slaba kultura voznje, neucakanost, spregledali bomo pesce/kolesarje, ipd."
Docimer je pravilo zelo intuitivno (predstavljaj si STOP znak in pika), znak 2444 bo postavljen samo na dolocenih kriziscih - katera bo presodila stroka, ki se zanasa na kaj vec, kot samo predvidevanja potegnjena iz riti, kultura se bo dvignila (ta je zrasla iz moje riti - po izkusnjah, kjer ze imajo ta tip vkljucevanja, npr. v Nemciji je dosti tega, pa so tudi oni bili nekoc na nasem nivoju prometne kulture).
Tudi na kroziscih se dandanes se kar najdejo raznorazni pacienti, vendar si lahko priznamo, da je ena izmed najbolj efektivnih pridobitev na nasih cestah v zadnjih 50 letih, in smo (napram promilu posameznikov) generalno gledano vsi profitirali na njihov racun.
No, mene dejansko bolj to moti, da pravilo ne bo splošno veljavno in se ga bo uporabljalo samo 'v določenih križiščih'.
To namreč pomeni, da se uvaja nove 'izjeme'. Z 'izjemami' pa so vedno križi in preglavice.
Če bi se lahko vedno in povsod zavijalo desno ob rdeči, bi ljudje to načelo bistveno hitreje osvojili in posvojili. Tako boš pa prišel nekam izven domačega kraja, kjer ne veš na pamet, na katerem križišču se lahko pelje desno ob rdeči, pa boš že imel kerega neučakanca zadaj navešenega na odbijaču, ker je bila cesta prosta, ti pa si spregledal, da lahko pelješ desno...
Pismu, karkoli delajo, ne znajo naresti tako, kot se zagre! Vse nekaj cagavo in polovičarsko, da ja ne bo prevelik šok za kakšnega penzionista, ki se je CPP učil pred 75 leti....
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
dope1337 ::
Tu se pa cisto strinjam s tabo ... Bi veliko rajsi videl, da se omenjeno pravilo uvede, kot de facto.
Ampak saj bo ... Na celjskem koncu, smo ob uvedbi krozisc npr. preklinjali konjicane in smarcane, ker so (dokler niso sami dobili krozisca ali dveh) ustvarjali umetnine v le teh. No ... ce so se oni lahko privadili na novost, verjemi, da obstaja upanje.
Ampak saj bo ... Na celjskem koncu, smo ob uvedbi krozisc npr. preklinjali konjicane in smarcane, ker so (dokler niso sami dobili krozisca ali dveh) ustvarjali umetnine v le teh. No ... ce so se oni lahko privadili na novost, verjemi, da obstaja upanje.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein
UganiKdo ::
se strinjam, da bi lahko bilo pravilo splošno (in izrecne prepovedi kjer se to ne sme), samo pretiravat pa vseeno ni treba. Tudi v neznanem kraju boš pač videl dopolnilno tablo na semaforju in boš vedel kaj naredit. Ni ravno, da bi se morali križišča učit na pamet.
SeMiNeSanja ::
se strinjam, da bi lahko bilo pravilo splošno (in izrecne prepovedi kjer se to ne sme), samo pretiravat pa vseeno ni treba. Tudi v neznanem kraju boš pač videl dopolnilno tablo na semaforju in boš vedel kaj naredit. Ni ravno, da bi se morali križišča učit na pamet.
To je predvsem odvisno od tega, koliko bo takšnih 'dodatno opremljenih' križišč.
Če bo v vsem kraju eno samo, tudi pod razno ne boš pozoren, ali na semaforju visi še ena dodatna oznaka ali ne. Bi že morala svetiti, da bi 'padla v oči'.
Kratko malo jo boš spregledal izven domačega kraja, kjer na pamet veš, katera križišča so 'posebna'.
Če bi pa bilo vsako drugo križišče tako opremljeno, pa bi moral pri čisto vsakem križišču še na to oznako paziti, da jo ne boš spregledal (ali zmotno mislil, da obstaja). Še lepše bo tam, kjer bodo 'eksperimentirali', pa bo en mesec en režim, naslednji pa že drug režim.
Problem je namreč v ljudeh, ki pogosto vozijo na 'autopilot', ne da bi razmišljali, celo ne da bi se pravzaprav zavedali, kje se ta hip dejansko peljejo (ta pojav je sploh pogost pri tistih, ki imajo telefon v rokah).
Marsikdo ima že težavo, da se pravilno razvrsti, da ne govorimo o tem, da ne opazijo pravočasno, da se jim je prižgala rumena luč.
No, s temi imamo že sedaj težave. Z dodatnimi 'posebnostmi' v prometu pa se te težave ne bodo zmanjševale...
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
predi ::
V bistvu že v trenutnem Pravilniku o prometni signalizaciji (etc.) piše kako se ta znak namešča - "znak mora biti nameščen na drogu semaforja ob semaforski glavi v višini rdečega svetlobnega dajalnika". To človek težko zgreši.
Zadeva gotovo vodi v večjo pretočnost semaforiziranih križišč, za ceno povečanja konfliktov med udeleženci.
Zadeva gotovo vodi v večjo pretočnost semaforiziranih križišč, za ceno povečanja konfliktov med udeleženci.
SeMiNeSanja je izjavil:
Predvsem bo potrebno podaljšati interval rdeče in rumene luči, ki svetita hkrati, oziroma semaforju dodati odštevalnik do zelene. Brez teh informacij, dobijo pešci ob desni zeleno praktično naključno, z vidika voznika motornega vozila, ki upošteva novo pravilo.To pravilo bo samo poskrbelo za še kako nesrečo več, predvsem povožene pešce in kolesarje, ki bodo ob zeleni pšrečkali cesto na prehodu za pešce...??
Sedaj imajo vozniki avtomobilov zeleno, medtem ko pešci in kolesarji pri zeleni prečkajo cesto ...
Pa še res je!
Ko imaš ti rdečo (in boš zavijal desno) bodo imeli pešci in kolesarji tudi rdečo - brez dovoljenja za ignoriranje! Čeprav si to ravno kolesarji in pešči radi sami 'dovolijo'....
joze67 ::
UganiKdo ::
Cel koncept zavijanja desno v rdečo je namreč ravno v tem, da v praznem križišču ne čakaš.Še vedno čakaš pri praznem križišču, če želiš naravnost ali levo. V tem smislu gre za zelo parcialno rešitev.
V situacijah, kjer je možno omogočit vožnjo v vse smeri neodvisno od semaforja, že imamo rešitev, ki se tudi uporablja: Semafor se preprosto ugasne in utripa oranžna luč. Tako, da ne vem v čem vidiš parcialno rešitev.
SeMiNeSanja ::
V situacijah, kjer je možno omogočit vožnjo v vse smeri neodvisno od semaforja, že imamo rešitev, ki se tudi uporablja: Semafor se preprosto ugasne in utripa oranžna luč. Tako, da ne vem v čem vidiš parcialno rešitev.
Žal to ni splošna praksa. Prej nasprotno.
Semaforjev, ki ponoči le utripajo rumeno, je vsak dan manj.
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
UganiKdo ::
Kar sem hotel poudarit je, da rešitev za tako situacijo že imamo (glede na kometarje o polovičarski rešitvi), drugo je pa koliko se uporablja, čeprav moram reči, da v Ljubljani po polnoči tega IMO ni malo.
joze67 ::
Če ugasneš semafor, ne potrebuješ posebnega pravila za zavijanje desno. Če je križišče prazno, je prazno v vse smeri. zaviti pa se sme samo desno. Od tod parcialna rešitev.
Tisti, ki gredo v tvoji smeri, ali nasproti. Tisti pa, ki gredo prečno, imajo zeleno.
Sedaj kdo poreče, da obstoj tovrstnih pešcev in kolesarjev avtomatično pomeni, da križišče ni prazno in da torej spremenjeni člen ne prime. Žal bo to odprlo prostor za različne interpretacije, kdaj je križišče (dovolj) prazno. Varnost šibkejših udeležencev v prometu se ne bo izboljšala. Domnevam, da tudi enaka ne bo ostala.
V ZDA deluje lepo, ker tam pešcev praktično ni (razen NY).
SeMiNeSanja je izjavil:
Pa še res je!
Ko imaš ti rdečo (in boš zavijal desno) bodo imeli pešci in kolesarji tudi rdečo - brez dovoljenja za ignoriranje! Čeprav si to ravno kolesarji in pešči radi sami 'dovolijo'....
Tisti, ki gredo v tvoji smeri, ali nasproti. Tisti pa, ki gredo prečno, imajo zeleno.
Sedaj kdo poreče, da obstoj tovrstnih pešcev in kolesarjev avtomatično pomeni, da križišče ni prazno in da torej spremenjeni člen ne prime. Žal bo to odprlo prostor za različne interpretacije, kdaj je križišče (dovolj) prazno. Varnost šibkejših udeležencev v prometu se ne bo izboljšala. Domnevam, da tudi enaka ne bo ostala.
V ZDA deluje lepo, ker tam pešcev praktično ni (razen NY).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: joze67 ()
UganiKdo ::
Če ugasneš semafor, ne potrebuješ posebnega pravila za zavijanje desno. Če je križišče prazno, je prazno v vse smeri. zaviti pa se sme samo desno. Od tod parcialna rešitev.
kje vidiš kakšno paracialno rešitev?
Če hočeš da gredo lahko naravnost levo in desno neodvisno od semaforja - ugasneš semafor.
Hočeš dovolit samo zavijanje desno - dopolnilna tabla skladno s spremembno zakona.
Če je kaj paracialno je trenutna ureditev, ki omogoča samo prižgan ali ugasnjen semafor.
V ZDA deluje lepo, ker tam pešcev praktično ni (razen NY).
Očitno so edine ZDA, ki si ga ti videl tisti v MadMaxu, da take klatiš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: UganiKdo ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako se obravnavajo primeri ko bi nekdo lahko preprečil nesrečo pa je ne? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13208 (10880) | koyotee |
» | Semafor-puščica v levoOddelek: Na cesti | 5289 (4578) | googleg1 |
» | [VIDEO] Kateri so novi prometni znaki, ki se jih morate naučiti?Oddelek: Na cesti | 5165 (4446) | ahac |
» | Kako so sprogramirani semaforji?Oddelek: Na cesti | 4294 (3280) | luksorzi |