Forum » Na cesti » Avtomobili, zasebnost, prihodnost.
Avtomobili, zasebnost, prihodnost.
cccc ::
Pri 30 let starem avtu je zadeva simpl - avto je "neumen". Mehanik odpre pokrov in se lahko le sam kunštva, kaj se z avtom dogaja. Ko pokrov zapre, vse kar je znanega o avtu ostane le v mehanikovi glavi. To je pa praktično nič.
Pri novejših avtih so notri kot vem že neke vrste računalniki, na katere se mehanik priklopi s prenosnikom in dela kar dela. Glede tega nimam veliko pojma, zato samo sklepam, da se lahko vidijo na prenosniku razni trenutni odčitki in nastavitve, za nazaj se pa verjetno shranjujejo samo razne statistike vožnje, kaj bolj oprijemljivega z vidika zasebnosti pa verjetno ne. Se motim?
Če za primerjavo in za lažje razumevanje mojega nadaljnjega vprašanja vzamemo mobitel, kjer se ob vklopljeni lokaciji logično beleži gibanje mobitela, je verjetno vsem znano, da ob predpostavki, če poznaš začetno točko (recimo ji točka A, to je ponavadi točka, ko je bil internet vklopljen ali lokacija vklopljena), lahko nadalje izračunavaš gibanje mobitela s pomočjo giroskopa in acceleromerja tudi če imaš vse izklopljeno - internet, lokacijo. O tem je bilo že veliko napisanega. Senzorji s precejšnjo natančnostjo zaznavajo premikanje in komplet tega je izris gibanja od tiste točke A.
Koliko se lahko tak postopek v praksi preslika na avto? Sklepam, da se mehaniku tisti program na avto priklopljenem prenosniku poveže s proizvajalčevim serverjem, kamor se (morda le zaradi "statističnih potreb") prenesejo podatki iz avtomobila, pri čemer sklepam da ima vsak avtomobil določeno id oznako in je že zaradi nakupa (sploh če je nov) povezan z osebnimi podatki kupca-lastnika avta. V tistem trenutku se torej lahko določi lokacijo avta (ker je avto takrat priklopljen-online), od tu naprej (in do naslednjega pregleda, ko bo spet online), pa se s pomočjo senzorjev izračunava gibanje avta. Če ti senzorji obstajajo v avtu (to povejte vi, ali obstajajo), so ti senzorji še toliko bolj natančni kot tisti v mobitelu in nenezadnje vezani na druge fizične dele avtomobila, kot so kolesa, podatki o hitrosti, zaviranju, šofiranju - teoretično se torej da, če imaš tisto točko A, brezhibno izrisati pot avtomobila. Tole je seveda le moje razmišljanje, kaj bi teoretično lahko bilo - ob predpostavki, da avto premore giroskope in podobno. Vi pa povejte, kok je to realno. Sploh tisti, ki imate DEJANSKO kaj znanja in prakse o tem. Za android telefone se ve, da beležijo in pošiljajo na google strežnike lokacijske podatke tudi, ko ni za to NOBENE potrebe, tudi ko ni nič vklopljeno, celo ko imaš vklopljen letalski način. To menda na tem forumu vsi vemo ane. Torej, se kaj ve, če kaj takega (lahko) počnejo tudi proizvajalci avtomobilov. Jih kaj bremza, da ne bi zbirali in tržili osebnih prometnih podatkov voznikov kot se to počne povsod drugod?
Nadalje me pa zanima, kok pametni so najnovejši avtomobili? Že nekaj let ne spremljam ponudbe, a sem zadnjič nekje zasledil, da imajo nekateri že androide v avtu. Lahko kaj več poveste o tem, če drži? V takem primeru, torej če ima avto android sistem, se mi zdi točka priklopa na servisni program še toliko bolj problematična. Bi potemtakem lahko serviserju prepovedal priklop avtomobila na njihov (verjetno online) sistem, al se to ne da? Torej, je za pregled vozila priklop nujen?
Dokler so torej avti offline (torej dokler ne bodo preko famoznega 5G vse naprave, tudi avti online), laično sklepam, da so avtomobili še vedno v naših rokah kar se tiče zasebnosti (cestne kamere ipd. pustimo ob strani), edino kar laično sklepam, da je lahko kritična točka, je priklop avtomobila na nek sistem, sploh če se ne ve, kaj ta sistem vse izcuza iz avtomobila in kaj avtomobil vse shranjuje. Kaj se tu lahko prenese ven pri starejših avtomobilih (5-15 let starih), kaj pri najnovejših, ki so že bolj "pametni"?
Razgovorite se. Se mi zdi da je tema zanimiva... pa da se ne bo o zasebnosti ves čas le v zvezi z mobiteli in spletom. :)
Pri novejših avtih so notri kot vem že neke vrste računalniki, na katere se mehanik priklopi s prenosnikom in dela kar dela. Glede tega nimam veliko pojma, zato samo sklepam, da se lahko vidijo na prenosniku razni trenutni odčitki in nastavitve, za nazaj se pa verjetno shranjujejo samo razne statistike vožnje, kaj bolj oprijemljivega z vidika zasebnosti pa verjetno ne. Se motim?
Če za primerjavo in za lažje razumevanje mojega nadaljnjega vprašanja vzamemo mobitel, kjer se ob vklopljeni lokaciji logično beleži gibanje mobitela, je verjetno vsem znano, da ob predpostavki, če poznaš začetno točko (recimo ji točka A, to je ponavadi točka, ko je bil internet vklopljen ali lokacija vklopljena), lahko nadalje izračunavaš gibanje mobitela s pomočjo giroskopa in acceleromerja tudi če imaš vse izklopljeno - internet, lokacijo. O tem je bilo že veliko napisanega. Senzorji s precejšnjo natančnostjo zaznavajo premikanje in komplet tega je izris gibanja od tiste točke A.
Koliko se lahko tak postopek v praksi preslika na avto? Sklepam, da se mehaniku tisti program na avto priklopljenem prenosniku poveže s proizvajalčevim serverjem, kamor se (morda le zaradi "statističnih potreb") prenesejo podatki iz avtomobila, pri čemer sklepam da ima vsak avtomobil določeno id oznako in je že zaradi nakupa (sploh če je nov) povezan z osebnimi podatki kupca-lastnika avta. V tistem trenutku se torej lahko določi lokacijo avta (ker je avto takrat priklopljen-online), od tu naprej (in do naslednjega pregleda, ko bo spet online), pa se s pomočjo senzorjev izračunava gibanje avta. Če ti senzorji obstajajo v avtu (to povejte vi, ali obstajajo), so ti senzorji še toliko bolj natančni kot tisti v mobitelu in nenezadnje vezani na druge fizične dele avtomobila, kot so kolesa, podatki o hitrosti, zaviranju, šofiranju - teoretično se torej da, če imaš tisto točko A, brezhibno izrisati pot avtomobila. Tole je seveda le moje razmišljanje, kaj bi teoretično lahko bilo - ob predpostavki, da avto premore giroskope in podobno. Vi pa povejte, kok je to realno. Sploh tisti, ki imate DEJANSKO kaj znanja in prakse o tem. Za android telefone se ve, da beležijo in pošiljajo na google strežnike lokacijske podatke tudi, ko ni za to NOBENE potrebe, tudi ko ni nič vklopljeno, celo ko imaš vklopljen letalski način. To menda na tem forumu vsi vemo ane. Torej, se kaj ve, če kaj takega (lahko) počnejo tudi proizvajalci avtomobilov. Jih kaj bremza, da ne bi zbirali in tržili osebnih prometnih podatkov voznikov kot se to počne povsod drugod?
Nadalje me pa zanima, kok pametni so najnovejši avtomobili? Že nekaj let ne spremljam ponudbe, a sem zadnjič nekje zasledil, da imajo nekateri že androide v avtu. Lahko kaj več poveste o tem, če drži? V takem primeru, torej če ima avto android sistem, se mi zdi točka priklopa na servisni program še toliko bolj problematična. Bi potemtakem lahko serviserju prepovedal priklop avtomobila na njihov (verjetno online) sistem, al se to ne da? Torej, je za pregled vozila priklop nujen?
Dokler so torej avti offline (torej dokler ne bodo preko famoznega 5G vse naprave, tudi avti online), laično sklepam, da so avtomobili še vedno v naših rokah kar se tiče zasebnosti (cestne kamere ipd. pustimo ob strani), edino kar laično sklepam, da je lahko kritična točka, je priklop avtomobila na nek sistem, sploh če se ne ve, kaj ta sistem vse izcuza iz avtomobila in kaj avtomobil vse shranjuje. Kaj se tu lahko prenese ven pri starejših avtomobilih (5-15 let starih), kaj pri najnovejših, ki so že bolj "pametni"?
Razgovorite se. Se mi zdi da je tema zanimiva... pa da se ne bo o zasebnosti ves čas le v zvezi z mobiteli in spletom. :)
- spremenilo: cccc ()
jype ::
Imam dobro in slabo novico. Dobra je, da bicikli, ki niso električni, ne beležijo ničesar. Slaba je, da električni bicikli beležijo marsikaj in bodo v prihodnosti bržkone beležili praktično isti nabor podatkov, kot ga avtomobili. Kolesarska industrija se pospešeno seli na CAN bus, ki je v večini avtomobilov že od države predpisan standard (OBD port v avtomobilih ima CAN bus priključke).
Ja, senzorji v avtomobilu, ki beležijo premikanje, vsekakor obstajajo in so obvezni, odkar je obvezen računalniški nadzor nad stabilnostjo vozila. Ne, niso dovolj natančni za beleženje lokacije vozila, ampak tako ali tako bodo prej ali slej (vsaj v EU zaradi cestninjenja) v avtomobile začeli vgrajevati sprejemnik za satelitsko določanje lokacije.
Sodobni avtomobili so trenutno pametni ravno toliko, da še ne omogočajo totalnega nadzora nad tabo, razen če si kupil najdražjega, ki ga že. GDPR te v EU šibko ščiti pred najbolj očitnimi korporativnimi zlorabami. Še pred kratkim visoka cena mobilnega prenosa podatkov je tudi pomagala, a to se je zdaj že spremenilo.
V praksi je daleč največ odvisno od dveh reči: Proizvajalca vozila in njegovega spoštovanja lokalne zakonodaje, ter od tvoje države, njene zakonodaje, ter njenih organov in njihovega spoštovanja lokalne zakonodaje. Slovenija je glede tega nekje vmes - kot drugorazredni trg tja mnoge nove funkcionalnosti pridejo z nekaj (a vedno manj) zamude, varovanje zasebnosti v vozilih vključeno. Imamo tudi razmeroma nesposobne organe pregona, ki pa se prepogosto požvižgajo na zakonodajo (če spremljaš objave slovenskih raziskovalnih novinarjev, potem že veš, da represivnim organom precej težko verjameš na besedo).
Podatkov se bo zbiralo vedno več. Splača se izobraziti o lastnih pravicah, o zakonodaji in o tem, kako lahko vplivaš na to, kaj se s podatki, ki opisujejo tvoje življenje, dejansko počne.
Ja, senzorji v avtomobilu, ki beležijo premikanje, vsekakor obstajajo in so obvezni, odkar je obvezen računalniški nadzor nad stabilnostjo vozila. Ne, niso dovolj natančni za beleženje lokacije vozila, ampak tako ali tako bodo prej ali slej (vsaj v EU zaradi cestninjenja) v avtomobile začeli vgrajevati sprejemnik za satelitsko določanje lokacije.
Sodobni avtomobili so trenutno pametni ravno toliko, da še ne omogočajo totalnega nadzora nad tabo, razen če si kupil najdražjega, ki ga že. GDPR te v EU šibko ščiti pred najbolj očitnimi korporativnimi zlorabami. Še pred kratkim visoka cena mobilnega prenosa podatkov je tudi pomagala, a to se je zdaj že spremenilo.
V praksi je daleč največ odvisno od dveh reči: Proizvajalca vozila in njegovega spoštovanja lokalne zakonodaje, ter od tvoje države, njene zakonodaje, ter njenih organov in njihovega spoštovanja lokalne zakonodaje. Slovenija je glede tega nekje vmes - kot drugorazredni trg tja mnoge nove funkcionalnosti pridejo z nekaj (a vedno manj) zamude, varovanje zasebnosti v vozilih vključeno. Imamo tudi razmeroma nesposobne organe pregona, ki pa se prepogosto požvižgajo na zakonodajo (če spremljaš objave slovenskih raziskovalnih novinarjev, potem že veš, da represivnim organom precej težko verjameš na besedo).
Podatkov se bo zbiralo vedno več. Splača se izobraziti o lastnih pravicah, o zakonodaji in o tem, kako lahko vplivaš na to, kaj se s podatki, ki opisujejo tvoje življenje, dejansko počne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
cccc ::
Tole kar si napisal, jasno vse drži. Se z vsem strinjam.
A najpomembnejša neznanka pri vsem tem še vedno ostaja pomanjkanje znanja o sami tehnologiji v avtomobilu. Zato bom res vesel, če kdo, ki dela v avtomobilski industriji, morda kot mehanik, ki iz prve roke ve, kako ti sistemi delujejo, kaj se ob priklopu počne, kaj se prenaša, kaj se lahko prenaša, torej kaj se sploh beleži v prvi vrsti.
Avtomobil ali vsaj notranjost avtomobila večina pomoje še vedno dojema kot balonček, v katerem je recimo da pričakovana precej velika mera zasebnosti (ob upoštevanju dejstva, da so stekla prozorna in da so zunaj kamere ipd.). In tako pričakovanje zasebnosti imamo ob popolnem nevedenje, kaj avto sloh "ve", kako je zgrajen, kako sistem deluje. Tu imam v mislih sploh najnovejša vozila, ki imajo verjetno tut že razne mikrofone vgrajene, ki so sicer verjetno namenjeni dajanju voznih ukazov ali kaj takega... Pa vseeno, so mikrofoni; so senzorji; je računalnik; je v neki točki povezava v splet. Naivno je ne brkljati in se spraševati takole. Tako kot je naivno ne misliti na zasebnost v povezavi z mobitelom.
Za tista mal starejša pa morda res ni velika verjetnost, da bi se kaj veliko sploh dalo beležiti.
A najpomembnejša neznanka pri vsem tem še vedno ostaja pomanjkanje znanja o sami tehnologiji v avtomobilu. Zato bom res vesel, če kdo, ki dela v avtomobilski industriji, morda kot mehanik, ki iz prve roke ve, kako ti sistemi delujejo, kaj se ob priklopu počne, kaj se prenaša, kaj se lahko prenaša, torej kaj se sploh beleži v prvi vrsti.
Avtomobil ali vsaj notranjost avtomobila večina pomoje še vedno dojema kot balonček, v katerem je recimo da pričakovana precej velika mera zasebnosti (ob upoštevanju dejstva, da so stekla prozorna in da so zunaj kamere ipd.). In tako pričakovanje zasebnosti imamo ob popolnem nevedenje, kaj avto sloh "ve", kako je zgrajen, kako sistem deluje. Tu imam v mislih sploh najnovejša vozila, ki imajo verjetno tut že razne mikrofone vgrajene, ki so sicer verjetno namenjeni dajanju voznih ukazov ali kaj takega... Pa vseeno, so mikrofoni; so senzorji; je računalnik; je v neki točki povezava v splet. Naivno je ne brkljati in se spraševati takole. Tako kot je naivno ne misliti na zasebnost v povezavi z mobitelom.
Za tista mal starejša pa morda res ni velika verjetnost, da bi se kaj veliko sploh dalo beležiti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
jype ::
iz prve roke ve, kako ti sistemi delujejo, kaj se ob priklopu počne, kaj se prenaša, kaj se lahko prenaša, torej kaj se sploh beleži v prvi vrsti.CAN bus je dobro dokumentiran, tako da skoči na aliexpress, poberi prvi CAN transceiver ki ga najdeš (jaz uporabljam https://www.aliexpress.com/item/3268639... ) in poslušaj na CAN High in CAN Low žicah na OBD portu:
Največja težava je v tem, da je večina komunikacije nedokumentirane, nekaj pa celo šifrirane, a po forumih se najde vse žive informacije, ki so jih ljudje izluščili tako ali drugače. S tem lahko dostopaš do precejšnjega deleža reči, o katerih "razmišlja" informacijski sistem v tvojem avtomobilu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
cccc ::
Sproti verjetno ogromno razmišlja, koliko tega pa shranjuje?
Zanimivo drugače, bom pogledal
Zanimivo drugače, bom pogledal
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
jype ::
Spalatum ::
Novi avtomobili v EU morajo biti od Aprila 2018 opremljeni z eCall sistemom - ECall @ Wikipedia.
Za delovanje tega je prisoten v avtomobilu SIM in mikrofon. Nekateri proizvajalci ze danes uporabljajo ta SIM za prenos dolocenih podatkov.
Podatki se belezijo iz vseh moznih senzorjev in posredujejo nazaj proizvajalcu. Dolocene vsebina na CANu so sifriane in je tezko ugotoviti njihovo vsebino. V prihoidnosti bo verjetno celotna komunikacija sifrirana. Proizvajalec prodaja te podatke naprej drugim firmam, na primer zavarovalnicam.
Za delovanje tega je prisoten v avtomobilu SIM in mikrofon. Nekateri proizvajalci ze danes uporabljajo ta SIM za prenos dolocenih podatkov.
Podatki se belezijo iz vseh moznih senzorjev in posredujejo nazaj proizvajalcu. Dolocene vsebina na CANu so sifriane in je tezko ugotoviti njihovo vsebino. V prihoidnosti bo verjetno celotna komunikacija sifrirana. Proizvajalec prodaja te podatke naprej drugim firmam, na primer zavarovalnicam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Spalatum ()
cccc ::
Fak, že vidim, kako bo nakup naslednjega avtomobila zaf***n.
Hvala Spalatum za informacijo!
Hvala Spalatum za informacijo!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
cccc ::
Novi avtomobili v EU morajo biti od Aprila 2018 opremljeni z eCall sistemom - ECall @ Wikipedia.
Za delovanje tega je prisoten v avtomobilu SIM in mikrofon. Nekateri proizvajalci ze danes uporabljajo ta SIM za prenos dolocenih podatkov.
Podatki se belezijo iz vseh moznih senzorjev in posredujejo nazaj proizvajalcu. Dolocene vsebina na CANu so sifriane in je tezko ugotoviti njihovo vsebino. V prihoidnosti bo verjetno celotna komunikacija sifrirana. Proizvajalec prodaja te podatke naprej drugim firmam, na primer zavarovalnicam.
Sem prebral malo o tem eCallu. Ok, pravijo, da bo tako za voznike varneje (kar se meni zdi popolnoma nesorazmeren ukrep, sploh če bo sistem obvezno imeti):
"AIRC ( Association des Reparateurs en Carrosserie) General Secretary Karel Bukholczer said that eCall represents an important initiative to reduce fatalities and the severity of injuries on Europe’s roads."
"IP-based emergency services mechanisms is introduced to support the next generation of the Pan-European in-vehicle emergency call service on May 2017. The Recommendation identifies requirements of an Internet of things (IoT)-based automotive emergency response system (AERS), i.e. eCall, for aftermarket devices on March 2018."
Iz tega torej kaže, da bodo imela vsa vozila sim, kar bo predpogoj za internet stvari. Zadeva je torej zaključena, zasebnost adijo.
Mislite, da se bo dalo to legalno odstaniti? Velja zahteva le za proizvajalce?
jype ::
IMO ti ne bodo homologirali vozila brez tega. Na srečo tako novega avtomobila še dolgo ne bo treba imeti nikomur.
cccc ::
Jah, časovni odmik je slaba tolažba. Čeprav niti ne drži, da takega vozila še en čas ne bo potrebno imeti. Če danes kupiš novo vozilo, letnik 2019, potem to očitno že ima?
"Privacy concerns
As with all schemes to add mandatory wireless transceivers to cars, there are privacy concerns to be addressed.[13][14] Depending on the final implementation of the system, it may be possible for the system to become activated without an actual crash taking place. Also, the occupants of the car have no control over the remote activation of the microphone, making a car susceptible to eavesdropping."
"Privacy concerns
As with all schemes to add mandatory wireless transceivers to cars, there are privacy concerns to be addressed.[13][14] Depending on the final implementation of the system, it may be possible for the system to become activated without an actual crash taking place. Also, the occupants of the car have no control over the remote activation of the microphone, making a car susceptible to eavesdropping."
Spalatum ::
Mislim, da se ne da to legalno odstraniti. Verjetno bo v prihodnosti tezava, ce to ne bo delovalo, bo vozilo tehnicno neizpravno oz. bos potreboval novo homologacijo, ki jo ne bi dobil, ker je to zahtevano.
Glede zasebnosti v avtomobili v prihodje ali sploh kje na javnih mestih, pa tudi doma navsezadnje lahko, da skoraj pozabis razen, ce se ne mislis preseliti kam v gozd brez elektrike in prenehati uporabljati kakrsne koli naprave, ki imajo dostop do Interneta/mobilnega omrezja.
V prihodnje bodo avtomobili komunicirali med seboj in z ostalimi napravami v okolju Vehicle-to-everything @ Wikipedia.
Ta tehnologija se ze kar precej testira, tudi na evropskih tleh - http://www.c-its-korridor.de/?menuId=1&....
Glede zasebnosti v avtomobili v prihodje ali sploh kje na javnih mestih, pa tudi doma navsezadnje lahko, da skoraj pozabis razen, ce se ne mislis preseliti kam v gozd brez elektrike in prenehati uporabljati kakrsne koli naprave, ki imajo dostop do Interneta/mobilnega omrezja.
V prihodnje bodo avtomobili komunicirali med seboj in z ostalimi napravami v okolju Vehicle-to-everything @ Wikipedia.
Ta tehnologija se ze kar precej testira, tudi na evropskih tleh - http://www.c-its-korridor.de/?menuId=1&....
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Spalatum ()
cccc ::
Fino, res fino. Torej sproščenih iskrenih intimnih pogovorov, kot so možni doma za štirimi stenami, v avtu med vožnjo ne boš mogel imeti.
Kako turijo ta nadzor povsod. Enkrat z izgovorom na terorizem in nacionalno varnost, tu z izgovorom na našo varnost. Kur*c pa varnost.
Kako turijo ta nadzor povsod. Enkrat z izgovorom na terorizem in nacionalno varnost, tu z izgovorom na našo varnost. Kur*c pa varnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
Spalatum ::
Da ne bo pomote, tudi doma ti naprave prisluskujejo, ce uporabljas Internet:
Od tvojega prenosnika, do mobilnih naprav [1], raznih aplikacij na teh napravah, spletnih brskalnikih, do pametnih televizorjev [2] pa vse do raznih Google, Amazon in Siri asistentov.
[1]: https://www.forbes.com/sites/ericmack/2...
[2]: http://fortune.com/2015/02/09/samsung-s...
Od tvojega prenosnika, do mobilnih naprav [1], raznih aplikacij na teh napravah, spletnih brskalnikih, do pametnih televizorjev [2] pa vse do raznih Google, Amazon in Siri asistentov.
[1]: https://www.forbes.com/sites/ericmack/2...
[2]: http://fortune.com/2015/02/09/samsung-s...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Spalatum ()
cccc ::
To je sicer za drugo temo, ampak ja, tudi doma lahko, če si slep potrošnik, ki si omisli vse svetleče novitete.
Če pa hočeš in znaš, lahko to zminimaliziraš skoraj na nulo. Vključno z mobitelom.
Asistenti.. Hahah, dobra šala.
Če pa hočeš in znaš, lahko to zminimaliziraš skoraj na nulo. Vključno z mobitelom.
Asistenti.. Hahah, dobra šala.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
Raptor F16 ::
Če se ti toži po avtomobilih 90ih kupuj avtomobile razvite za države tretjega sveta.
Oz. vse kar je v spodnjem delu ponudbe.
Siver pa računalnike za krmiljenje delovanja motorja, razne ABS, ESC si imel že v 80ih in 90ih.
Oz. vse kar je v spodnjem delu ponudbe.
Siver pa računalnike za krmiljenje delovanja motorja, razne ABS, ESC si imel že v 80ih in 90ih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Raptor F16 ()
cccc ::
Bolj se mi toži po moderno opremljenih vozilih, kjer pa bo zasebnost v voznikovi kabini še vedno izključno v moji domeni.
No, bomo pa, kot se ob takih temah rado opleta z jamami in alu folijami, dali na modul, kjer bo sim kartica notri, eno alu vrečko čez :D
No, bomo pa, kot se ob takih temah rado opleta z jamami in alu folijami, dali na modul, kjer bo sim kartica notri, eno alu vrečko čez :D
jype ::
Spalatum ::
To je nevzdržno. Omisli si kolo, ker brez tega ne boš svoboden.
Svoboden? V kaksnem smislu?
Privatnosti zagotovo ne, dokler se gibljes po javni infrastrukturi v navzvocnosti kamer, radarjev in z mobilno napravo v zepu
Drugace pa avto predstavlja vecini ljudi veliko gibalno in casovno svobodo, ki jo kolo ali javni promet zaradi taksnih in drugacnih omejitev ne more nadomestiti.
zmaugy ::
Avto je predvsem način cuzanja substance iz potrošnikov. Vsi naokrog profitirajo, od proizvajalcev, bank, do avtomehanikov, proračuna (davki, trošarine, kazni) in naftarjev. In vsakih 5 let moraš zamenjat, ker drugače boš preveč zaostal za sosedom pa tudi okvare in "okvare" in "računica" vlaganja v amortizirano vozilo, ki mu trg po nekaj letih kaže zelo nizko vrednost v primerjavi s ceno popravil...
In stvar se ponovi.
In stvar se ponovi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
poweroff ::
IMO ti ne bodo homologirali vozila brez tega. Na srečo tako novega avtomobila še dolgo ne bo treba imeti nikomur.
Bo pač treba imeti s seboj mini jammerje mobilnega signala... dokler ne bodo začeli podatkov pošiljati po burstih...
sudo poweroff
jype ::
Privatnosti zagotovo ne, dokler se gibljes po javni infrastrukturi v navzvocnosti kamer, radarjev in z mobilno napravo v zepu ;)Vse to urediš tako, da se oblečeš kot najstnik, telefon pa pustiš doma.
Drugace pa avto predstavlja vecini ljudi veliko gibalno in casovno svobodo, ki jo kolo ali javni promet zaradi taksnih in drugacnih omejitev ne more nadomestiti.Avto je za takšno nalogo nevzdržno potratna naprava.
Mavrik ::
IMO ti ne bodo homologirali vozila brez tega. Na srečo tako novega avtomobila še dolgo ne bo treba imeti nikomur.
Bo pač treba imeti s seboj mini jammerje mobilnega signala... dokler ne bodo začeli podatkov pošiljati po burstih...
A to zato da ti in tvoja družina lažje izkrvavijo ob nesreči na magistralki, ker sistem za klic v sili ne bo delal?
Dajmo pri teh idejah ne pozabiti dejstva, da če bo kdorkoli tule (ali njihove družine) umrl pred 45 letom, bo to najverjetneje v zmečkani pločevini ali pod kolesi drugega avta.
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
ziga1990 ::
Pri 30 let starem avtu je zadeva simpl - avto je "neumen". Mehanik odpre pokrov in se lahko le sam kunštva, kaj se z avtom dogaja. Ko pokrov zapre, vse kar je znanega o avtu ostane le v mehanikovi glavi. To je pa praktično nič.
Pri novejših avtih so notri kot vem že neke vrste računalniki, na katere se mehanik priklopi s prenosnikom in dela kar dela. Glede tega nimam veliko pojma, zato samo sklepam, da se lahko vidijo na prenosniku razni trenutni odčitki in nastavitve, za nazaj se pa verjetno shranjujejo samo razne statistike vožnje, kaj bolj oprijemljivega z vidika zasebnosti pa verjetno ne. Se motim?
Če za primerjavo in za lažje razumevanje mojega nadaljnjega vprašanja vzamemo mobitel, kjer se ob vklopljeni lokaciji logično beleži gibanje mobitela, je verjetno vsem znano, da ob predpostavki, če poznaš začetno točko (recimo ji točka A, to je ponavadi točka, ko je bil internet vklopljen ali lokacija vklopljena), lahko nadalje izračunavaš gibanje mobitela s pomočjo giroskopa in acceleromerja tudi če imaš vse izklopljeno - internet, lokacijo. O tem je bilo že veliko napisanega. Senzorji s precejšnjo natančnostjo zaznavajo premikanje in komplet tega je izris gibanja od tiste točke A.
Koliko se lahko tak postopek v praksi preslika na avto? Sklepam, da se mehaniku tisti program na avto priklopljenem prenosniku poveže s proizvajalčevim serverjem, kamor se (morda le zaradi "statističnih potreb") prenesejo podatki iz avtomobila, pri čemer sklepam da ima vsak avtomobil določeno id oznako in je že zaradi nakupa (sploh če je nov) povezan z osebnimi podatki kupca-lastnika avta. V tistem trenutku se torej lahko določi lokacijo avta (ker je avto takrat priklopljen-online), od tu naprej (in do naslednjega pregleda, ko bo spet online), pa se s pomočjo senzorjev izračunava gibanje avta. Če ti senzorji obstajajo v avtu (to povejte vi, ali obstajajo), so ti senzorji še toliko bolj natančni kot tisti v mobitelu in nenezadnje vezani na druge fizične dele avtomobila, kot so kolesa, podatki o hitrosti, zaviranju, šofiranju - teoretično se torej da, če imaš tisto točko A, brezhibno izrisati pot avtomobila. Tole je seveda le moje razmišljanje, kaj bi teoretično lahko bilo - ob predpostavki, da avto premore giroskope in podobno. Vi pa povejte, kok je to realno. Sploh tisti, ki imate DEJANSKO kaj znanja in prakse o tem. Za android telefone se ve, da beležijo in pošiljajo na google strežnike lokacijske podatke tudi, ko ni za to NOBENE potrebe, tudi ko ni nič vklopljeno, celo ko imaš vklopljen letalski način. To menda na tem forumu vsi vemo ane. Torej, se kaj ve, če kaj takega (lahko) počnejo tudi proizvajalci avtomobilov. Jih kaj bremza, da ne bi zbirali in tržili osebnih prometnih podatkov voznikov kot se to počne povsod drugod?
Nadalje me pa zanima, kok pametni so najnovejši avtomobili? Že nekaj let ne spremljam ponudbe, a sem zadnjič nekje zasledil, da imajo nekateri že androide v avtu. Lahko kaj več poveste o tem, če drži? V takem primeru, torej če ima avto android sistem, se mi zdi točka priklopa na servisni program še toliko bolj problematična. Bi potemtakem lahko serviserju prepovedal priklop avtomobila na njihov (verjetno online) sistem, al se to ne da? Torej, je za pregled vozila priklop nujen?
Dokler so torej avti offline (torej dokler ne bodo preko famoznega 5G vse naprave, tudi avti online), laično sklepam, da so avtomobili še vedno v naših rokah kar se tiče zasebnosti (cestne kamere ipd. pustimo ob strani), edino kar laično sklepam, da je lahko kritična točka, je priklop avtomobila na nek sistem, sploh če se ne ve, kaj ta sistem vse izcuza iz avtomobila in kaj avtomobil vse shranjuje. Kaj se tu lahko prenese ven pri starejših avtomobilih (5-15 let starih), kaj pri najnovejših, ki so že bolj "pametni"?
Razgovorite se. Se mi zdi da je tema zanimiva... pa da se ne bo o zasebnosti ves čas le v zvezi z mobiteli in spletom. :)
ecall je edini razlog, da ima avto sim kartico notri in poleg nekaterih radijev/navigacij so edine stvari ki so online in ne kršijo zasebnosti nič bolj/manj kot pa tvoj telefon,računalnik,....
glej tehnologija gre naprej slej ko prej jo boš moral sprejeti tudi če kupuješ stare avtomobile
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Utk ::
Po moje ni tehnični problem kaj vse avto, ali pa tv, lahko beleži in pošilja, ampak pravni. Dokler je to prepovedano, in menda je, si tega verjetno ne bojo privoščili. Če delajo to na skrivaj, se jih treba lotit s pravniki, ne pa s kleščami trgat stvari ven, ker na ta način ne boš prišel daleč.
ziga1990 ::
^^
-eCall ve koliko potnikov je v vozilu in lokacijo in v primeru trka sam ali ti z klikom na gumb pokličeš 112(preverjeno) in oni dobijo te podatke.
-Radijo/navigacija je pa tako original redko kaj pošilja okoli med tem ko pa aftermarket radijo/navigacija lahko posebno če rabi internet
-eCall ve koliko potnikov je v vozilu in lokacijo in v primeru trka sam ali ti z klikom na gumb pokličeš 112(preverjeno) in oni dobijo te podatke.
-Radijo/navigacija je pa tako original redko kaj pošilja okoli med tem ko pa aftermarket radijo/navigacija lahko posebno če rabi internet
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
cccc ::
IMO ti ne bodo homologirali vozila brez tega. Na srečo tako novega avtomobila še dolgo ne bo treba imeti nikomur.
Bo pač treba imeti s seboj mini jammerje mobilnega signala... dokler ne bodo začeli podatkov pošiljati po burstih...
A to zato da ti in tvoja družina lažje izkrvavijo ob nesreči na magistralki, ker sistem za klic v sili ne bo delal?
Sure, ta ecall je taka nujnost, kot je ideja prepovedi enkripcije z izgovorom terorizma ane?
Le kako sem se do zdaj leta vozil po cestah - cel jamski človek sem bil.
Pa da ne bo pomote, sem zelo za napredek, samo naj mi pustijo možnost, da se sam odločim, kaj bom imel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
poweroff ::
Ecall je nujen, saj danes sicer imajo vsi mobilne tefone, ampak v primeru nesreče raje snemajo, kot da bi poklicali pomoč...
sudo poweroff
jype ::
Dajmo pri teh idejah ne pozabiti dejstva, da če bo kdorkoli tule (ali njihove družine) umrl pred 45 letom, bo to najverjetneje v zmečkani pločevini ali pod kolesi drugega avta.Če to drži, potem je treba prepovedati avtomobile, ki jih smejo upravljati ljudje, ne pa srat z nekimi polovičarskimi rešitvami.
Raptor F16 ::
Bolj se mi toži po moderno opremljenih vozilih, kjer pa bo zasebnost v voznikovi kabini še vedno izključno v moji domeni.
No, bomo pa, kot se ob takih temah rado opleta z jamami in alu folijami, dali na modul, kjer bo sim kartica notri, eno alu vrečko čez :D
?
Tega imaš kot listja in trate v ponudbi. Pač ne kupiš avtomobila, ki je povezan na splet. Pravtako ne rabiš telefona povezovat z avtom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Raptor F16 ()
ziga1990 ::
^^ in stem si vezan na stare avtomobile čedalje več je tehnologije v avtomobilih
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Alien_Device ::
če bodo samovozeči avtomobili toliko napredovali da so brez nobene možne napake (zdej jih je tono) , potem pa bi blo najbolj varno da se prepove avtomobile z voznikom, ampak da vse vozi 'računalnik' ki je v 100% perfekten (po možnosti da so še vsi avtomobili povezani med sabo v nek 'grid') ... Bi blo konec smrti na cestah in tako dalje. Svet bi bil lepši, edino kar bi manjkalo, je užitek k doživljaš med vožnjo.
Upam da se to zgodi čimprej.
Upam da se to zgodi čimprej.
ziga1990 ::
^^ pri nas je aktivni tempomat že problem
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
VaeVictis ::
Alien_Device je izjavil:
če bodo samovozeči avtomobili toliko napredovali da so brez nobene možne napake (zdej jih je tono) , potem pa bi blo najbolj varno da se prepove avtomobile z voznikom, ampak da vse vozi 'računalnik' ki je v 100% perfekten (po možnosti da so še vsi avtomobili povezani med sabo v nek 'grid') ... Bi blo konec smrti na cestah in tako dalje. Svet bi bil lepši, edino kar bi manjkalo, je užitek k doživljaš med vožnjo.
Upam da se to zgodi čimprej.
Bedarija, sam si tega sploh ne želim!
1. Zasebnosti v takem vozilu ni.
2. Kdo pravi, da "družbeno neprimernih" oseb tako vozilo enostavno ne "odvzame" iz okolja.
3. Tako vozilo je praktično idelen primer totalne kontrole nad tvojim življenjem.
Na žalost pa zasebnosti, že sedaj, v prihodnosti pa sploh, je čedalje manj in je slej, ko prej sploh ne bo več...
cccc ::
No, dom bo upam da še ostal zadnje mesto popolne zasebnosti - če le vanj ne bašemo nepotrebnih naprav in če ne bo tako kot ta eCall v avtu kdaj postal obvezni kak tak prijazni asistent tudi v domu, kot tale v včerajšnji novici: https://slo-tech.com/novice/t747078
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: cccc ()
Alien_Device ::
Alien_Device je izjavil:
če bodo samovozeči avtomobili toliko napredovali da so brez nobene možne napake (zdej jih je tono) , potem pa bi blo najbolj varno da se prepove avtomobile z voznikom, ampak da vse vozi 'računalnik' ki je v 100% perfekten (po možnosti da so še vsi avtomobili povezani med sabo v nek 'grid') ... Bi blo konec smrti na cestah in tako dalje. Svet bi bil lepši, edino kar bi manjkalo, je užitek k doživljaš med vožnjo.
Upam da se to zgodi čimprej.
Bedarija, sam si tega sploh ne želim!
1. Zasebnosti v takem vozilu ni.
2. Kdo pravi, da "družbeno neprimernih" oseb tako vozilo enostavno ne "odvzame" iz okolja.
3. Tako vozilo je praktično idelen primer totalne kontrole nad tvojim življenjem.
Na žalost pa zasebnosti, že sedaj, v prihodnosti pa sploh, je čedalje manj in je slej, ko prej sploh ne bo več...
te razumem, je dosti minusov, ampak tle se gre o življenju al smrti, bi kr vse zamenjal za 100% varnost.
poweroff ::
O življenju in smrti gre?
Se pravi, če bomo vse te tehnologije striktno uporabljali, ne bomo nikoli umrli?
Tukaj se preprosto slepimo, in iščemo nesmrtnost... ali vsaj podaljševanje življenja. Ampak za ceno tega, da smo zaprti v zlati kletki.
Se pravi, če bomo vse te tehnologije striktno uporabljali, ne bomo nikoli umrli?
Tukaj se preprosto slepimo, in iščemo nesmrtnost... ali vsaj podaljševanje življenja. Ampak za ceno tega, da smo zaprti v zlati kletki.
sudo poweroff
Utk ::
O življenju in smrti gre?
Se pravi, če bomo vse te tehnologije striktno uporabljali, ne bomo nikoli umrli?
Tukaj se preprosto slepimo, in iščemo nesmrtnost... ali vsaj podaljševanje življenja. Ampak za ceno tega, da smo zaprti v zlati kletki.
In kako si ti boljši od tega ko iščeš varnost na internetu? Za ceno kupa komplikacij, nošenja alu pokrival in ne vem česa, in to pri stvari, ki je nujno ne-varna, če imaš kaj nevarnega na njem.
Alien_Device ::
Alien_Device je izjavil:
bi kr vse zamenjal za 100% varnost."Jaz tudi tebe."
a nimaš ti like 40-50 let? Pa se igraš neke forum wars z menoj? A ni to bolj za mlajše osebe? Nevem, ostali starejši k so tukaj, definitivno niso taki kot ti, pa drži se teme vsaj enkrat.
O življenju in smrti gre?
Se pravi, če bomo vse te tehnologije striktno uporabljali, ne bomo nikoli umrli?
Tukaj se preprosto slepimo, in iščemo nesmrtnost... ali vsaj podaljševanje življenja. Ampak za ceno tega, da smo zaprti v zlati kletki.
če bi bli vsi avti samovozeči in 100% 'nesfaljivi', bi blo tudi nesreč konec. Ostale bi tehnične okvare, kar že sedaj vemo da so redki razlog za smrtno nesrečo (al pa invalidnost, resne poškodbe itd.) - Vsekakor tako narejeno da je vožnja, manovriranje itd., 100% zanesljivo, kar je totalno možno. Samo stvar časa. Iz 2003 do 2019 imamo že samovozeče avte, k so sposobni že dosti.
Da pa je varnost na 100%, je edina opcija prepovedat avte da sam voziš, da so vsi samovozeči. Če bo mešanica, od te 100% varnost moke, ne bo kruha.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Alien_Device ()
ziga1990 ::
Alien_Device je izjavil:
Alien_Device je izjavil:
bi kr vse zamenjal za 100% varnost."Jaz tudi tebe."
a nimaš ti like 40-50 let? Pa se igraš neke forum wars z menoj? A ni to bolj za mlajše osebe? Nevem, ostali starejši k so tukaj, definitivno niso taki kot ti, pa drži se teme vsaj enkrat.
O življenju in smrti gre?
Se pravi, če bomo vse te tehnologije striktno uporabljali, ne bomo nikoli umrli?
Tukaj se preprosto slepimo, in iščemo nesmrtnost... ali vsaj podaljševanje življenja. Ampak za ceno tega, da smo zaprti v zlati kletki.
če bi bli vsi avti samovozeči in 100% 'nesfaljivi', bi blo tudi nesreč konec. Ostale bi tehnične okvare, kar že sedaj vemo da so redki razlog za smrtno nesrečo (al pa invalidnost, resne poškodbe itd.) - Vsekakor tako narejeno da je vožnja, manovriranje itd., 100% zanesljivo, kar je totalno možno. Samo stvar časa. Iz 2003 do 2019 imamo že samovozeče avte, k so sposobni že dosti.
Da pa je varnost na 100%, je edina opcija prepovedat avte da sam voziš, da so vsi samovozeči. Če bo mešanica, od te 100% varnost moke, ne bo kruha.
mešanica bo slabše ker samovozeči bo strogo sledil CPPju med tem ko pa voznik vozijo po svoje in bo prišlo do štale ker kombinacija tega naredi kaos
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ziga1990 ()
poweroff ::
In kako si ti boljši od tega ko iščeš varnost na internetu? Za ceno kupa komplikacij, nošenja alu pokrival in ne vem česa, in to pri stvari, ki je nujno ne-varna, če imaš kaj nevarnega na njem.
To je seveda popoln bullshit. Nihče ne nosi alu pokrival. Kvečjemu plašnice, ko se slepite, da bo eCall pa izboljšal varnost. Ne bo je, vsaj ne bistveno. Kot prvo na varnost daleč najbolj vplivajo ustrezna infrastruktura, kvaliteta vozil, upoštevanje CPP... v primeru nesreče pa odzivni čas reševalcev in dostopnost zdravstvene oskrbe. eCall je zelo zelo majhen delček tega. Spomni se, kako so pri nas mečkali s helikopterskimi prevozi... kaj ti pomaga hiter klic na 112, če pa potem reševalcev ni in ni... ali pa če te pripeljejo v bolnišnico, kjer boš na koncu umrl zaradi slabe pooperativne oskrbe (npr. bolnišničnih okužb) ali napake preobremenjenega zdravniškega osebja?
Danes imajo praktično VSI mobilne telefone. In v primeru nesreče ni problem, da ne bi bilo mogoče poklicati. Plus, avtoceste so pokrite z nadzornimi kamerami (kar pa seveda ne pomaga, če jih nihče ne pregleduje). eCall je torej alternativa, če se ti nesreča zgodi kje na samem, HKRATI pa nihče od udeleženih ne more poklicati.
Skratka, za tistih nekaj res redkih primerov, kjer bo ta sistem dejansko učinkovit in uporaben, bomo uvedli sistem, ki ga bo potrebno plačati, ki bo imel določene operativne stroške (false alarmi), in ki posega v svobodo ljudi. To bomo upravičevali z reševanjem življenj (čakam, da se nekdo še zadere "za otroke gre!" ) ... hkrati pa bo sistem, ko bo enkrat uveden zelo mamljiv za tim. function creep... in slej ko prej bodo na tak način začeli slediti ugrabljenim otrokom (namerna analogija na IMSI Catcherje in izjave Marjana Fanka), potem pa še ostalim resnim in manj resnim kriminalcem... vse do prekrškarjev in davčnih dolžnikov (kar se recimo dogaja na Kitajskem).
Ampak ja, mi nismo Kitajska. Pri nas gre vendarle za življenja!
sudo poweroff
Utk ::
Zakaj bi to delali s sim kartico v avtu, če pa vsak že nosi sim kartico v žepu?
Cilj je, da v 10-20 letih na cestah ne umre več (praktično) nihče, in počasi je treba začet pokrivat tudi tiste redke primere, ko si na samem, ali pa ko je tistih par minut res pomembnih.
En airbag je verjetno dražji kot ta sistem, pa jih imaš v avtu kakih 8, če nisi bedak. False alarmi bojo redki, ker avto že danes precej dobro ve kdaj imaš nesrečo, pa še čas imaš klic prekinit.
Cilj je, da v 10-20 letih na cestah ne umre več (praktično) nihče, in počasi je treba začet pokrivat tudi tiste redke primere, ko si na samem, ali pa ko je tistih par minut res pomembnih.
En airbag je verjetno dražji kot ta sistem, pa jih imaš v avtu kakih 8, če nisi bedak. False alarmi bojo redki, ker avto že danes precej dobro ve kdaj imaš nesrečo, pa še čas imaš klic prekinit.
LeQuack ::
No, dom bo upam da še ostal zadnje mesto popolne zasebnosti - če le vanj ne bašemo nepotrebnih naprav in če ne bo tako kot ta eCall v avtu kdaj postal obvezni kak tak prijazni asistent tudi v domu, kot tale v včerajšnji novici: https://slo-tech.com/novice/t747078
Si pa optimist. Imaš že v vsakem domu nekaj smatphonov, ki prisluškujejo, potem smart zvočniki, smart TV-ji, itd. Vse to posluša non stop in zbira podatke ter jih pošilja na internet.
Quack !
cccc ::
No, dom bo upam da še ostal zadnje mesto popolne zasebnosti - če le vanj ne bašemo nepotrebnih naprav in če ne bo tako kot ta eCall v avtu kdaj postal obvezni kak tak prijazni asistent tudi v domu, kot tale v včerajšnji novici: https://slo-tech.com/novice/t747078
Si pa optimist. Imaš že v vsakem domu nekaj smatphonov, ki prisluškujejo, potem smart zvočniki, smart TV-ji, itd. Vse to posluša non stop in zbira podatke ter jih pošilja na internet.
Pri meni doma ne. Nobene pametne televizije, nobenega androida (niti appla, da ne bo kdo mislil), niti pametnega sesalca. Pa da ne bo pomote, še vedno živim zelo "moderno" zivljenje. Imam klimo, ki sicer ni online, pa tudi robotski sesalec imam, a ne takega, ki mi belezi tloris stanovanja ipd.
Miselnosti, da ce je nekje mozno, da te jebe*o v rit, da zato pustis se drugim, da pocno isto, je res za cestitali.
Utk ::
Ampak kolk te to stane? Razvijaš fotografije v svoji temnici? Online jih sigurno ne pošiljaš, računalnik je pa...ranljiv. Lasten mail strežnik? Euprava, ebanka? Netflix ali hbo go je tudi najbrž no-go.
jype ::
Alien_Device je izjavil:
a nimaš ti like 40-50 let? Pa se igraš neke forum wars z menoj? A ni to bolj za mlajše osebe? Nevem, ostali starejši k so tukaj, definitivno niso taki kot ti, pa drži se teme vsaj enkrat.Moj čas, moja odločitev. Držim se teme: Če misliš, da boš bolj varen, če boš bolj omejen, imaš nemara prav, a pri tem delaš napako: Predpostavljaš, da imamo vsi tako šibke vrednote.
Alien_Device ::
Alien_Device je izjavil:
a nimaš ti like 40-50 let? Pa se igraš neke forum wars z menoj? A ni to bolj za mlajše osebe? Nevem, ostali starejši k so tukaj, definitivno niso taki kot ti, pa drži se teme vsaj enkrat.Moj čas, moja odločitev. Držim se teme: Če misliš, da boš bolj varen, če boš bolj omejen, imaš nemara prav, a pri tem delaš napako: Predpostavljaš, da imamo vsi tako šibke vrednote.
Imam prav in ti tudi k si anti avto, bi se peljal ker itak ni onesnaževanja v bodočnosti plus je 100% varno, pa če hodiš s kolesom po cesti 90kmh , ogrožaš vseh na cesti, za nekaj kondicije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Alien_Device ()
VaeVictis ::
Alien_Device je izjavil:
če bi bli vsi avti samovozeči in 100% 'nesfaljivi', bi blo tudi nesreč konec. Ostale bi tehnične okvare, kar že sedaj vemo da so redki razlog za smrtno nesrečo (al pa invalidnost, resne poškodbe itd.) - Vsekakor tako narejeno da je vožnja, manovriranje itd., 100% zanesljivo, kar je totalno možno. Samo stvar časa. Iz 2003 do 2019 imamo že samovozeče avte, k so sposobni že dosti.
Da pa je varnost na 100%, je edina opcija prepovedat avte da sam voziš, da so vsi samovozeči. Če bo mešanica, od te 100% varnost moke, ne bo kruha.
Ne, bi bile nesreče.
Ker še vedno bi imel relativno dosti oseb, ki bi bile na cesti, pa ne bi bile v samovozečih vozilih in jih v določenih situacijah niti ta samovozeča vozila ne bi mogla zaznati, pa imej v mislih, da ena ideja teh samovozečih je tudi, da bi se sam promet zaradi teh vozil premikal pri višjih hitrostih!
Otroci, ki se igrajo na cesti, kolesar, ki se vozi, oseba, ki jo pes potegne, ko vidi mačko, ....
Pa se da še veliko takih in drugačnih primerov napisati, eni so bolj realni, drugi manj...
Ampak 100% varnosti ni in je tudi nikoli ne bo in prej se boš sprijaznil s tem, lepše ti bo.
Poglej pa drugače, katere vse pravice smo izgubili v imenu boja proti terorizmu, katere vse smo izgubili s tem, da lahko uporabljamo navigacijo na telefonu, zakaj hočeš sedaj v imenu "100% varnosti" izgubiti pravice še v avtu?
Ljudje na splošno smo pa relativno zelo dobri vozniki, v povprečju naredimo ogromno km na 1 smrtno nesrečo.
Sicer poslušamo o smrtnih nesrečah praktično vsak dan, samo treba je tudi upoštevati koliko ljudi se vsak dan vozi, eni trezni, eni pijani, mladi, stari, eno pod vplivom zdravil, eni invalidni, pa v vseh možnih situacijah, od dežja, snega, močnega vetra, leda, do lepega sončnega dne.
Koliko ljudi bomo pa še izgubili v času testiranja do teh t.i 100% samovozečih vozil?
List of self-driving car fatalities
VaeVictis ::
Alien_Device je izjavil:
Alien_Device je izjavil:
a nimaš ti like 40-50 let? Pa se igraš neke forum wars z menoj? A ni to bolj za mlajše osebe? Nevem, ostali starejši k so tukaj, definitivno niso taki kot ti, pa drži se teme vsaj enkrat.Moj čas, moja odločitev. Držim se teme: Če misliš, da boš bolj varen, če boš bolj omejen, imaš nemara prav, a pri tem delaš napako: Predpostavljaš, da imamo vsi tako šibke vrednote.
Imam prav in ti tudi k si anti avto, bi se peljal ker itak ni onesnaževanja v bodočnosti plus je 100% varno, pa če hodiš s kolesom po cesti 90kmh , ogrožaš vseh na cesti, za nekaj kondicije.
Kakšneg onasneževanja v bodočnosti ni?
Fuzije zaenkrat še ni, vsakič, ko govorimo o njej je minimalno 10 let stran, obnovlijivi viri pa tudi niso ravno brez onesnaževanja oz. negativnega vpliva na okolje.
Veternice baje ubijajo ptice.
Hidro uničejejo ribiške poti.
Solarne elektrarne so relativno umazana tehnologija za izgradnjo.
Plus, da pri SE in vetrnica rabiš še take ali drugačne baterije, ki pa tudi nimajo ravno najbolj ekološko ugodne izdelave.
Nuklearna ima odpdadke, plus lahko je dokaj velik problem, če gre kaj narobe.
Termo, plinska in ostale so pa že v osnovi veliki onesnaževalci.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | GPS v vozilihOddelek: Na cesti | 1932 (1460) | LeQuack |
» | Skriti radarji za voznikeOddelek: Znanost in tehnologija | 1913 (1224) | blackbfm |
» | Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27381 (23253) | xmetallic |
» | Opravili so test varnosti Opel ampere-EOddelek: Na cesti | 1815 (1073) | St235 |
» | Toyota vlaga 50 milijonov dolarjev v raziskave samovozečih avtomobilov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 36577 (21213) | Truga |