Forum » Na cesti » Avtomatsko zaviranje tovornjaka?
Avtomatsko zaviranje tovornjaka?
shadeX ::
Spodaj je video, kjer otrok steče na cesto, brez da bi se prepričal če kdo pelje po nasprotnem voznem pasu. V tem trenutku je po drugi strani pripeljal (Volvov?) tovornjak in ga skoraj zbil, reakcija pa je izjemna.
Zanima me ali je imel voznik v tem videu kakšno avtomatsko pomoč, da je tovornjak uspel ustaviti v tako kratkem času, ali je morebiti to celo kakšna avtomatika speljala od vsega začetka?
(video limam pri 28 sekundi, ampak ne vem, če to embed deluje. Če ne preskočite naprej sami)
Zanima me ali je imel voznik v tem videu kakšno avtomatsko pomoč, da je tovornjak uspel ustaviti v tako kratkem času, ali je morebiti to celo kakšna avtomatika speljala od vsega začetka?
(video limam pri 28 sekundi, ampak ne vem, če to embed deluje. Če ne preskočite naprej sami)
Furbo ::
Zagotovo je imel vsaj predvidevanje take situacije (niso redke) iz izkušenj, za ostalo pa ne vem.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
facepalm ::
Ce bi predvideval, bi peljal z zmanjsano hitrostjo. Glede na "hitrost" reakcije, domnevam, da je voznik sam zavrl brez avtomatike. Razne asistence so se pa vklopile, ker je voznik na polno zavrl. Novi tovornjaki imajo zelo dobre zavorne sisteme. Poglejte par posnetkov od Volva na utube.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: facepalm ()
gusto ::
Furbo ::
A zdaj se raketa ustavi v par metrih?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
inferno666 ::
Tudi prikolice imajo zavore. Če je prazen se tovornjak hitro ustavi. Če bi pa imel naloženo 24 ton (skupna teža 40 ton), potem se ne bi tako hitro ustavil.
mailer ::
Volvo je vodilni proizvajalec in razvijalec varnostnih sistemov za vozila. Spodaj je primer:
Prav tako pa so na Euro NCAP postavili varnostno lestvico tako visoko, da večina drugih avtomobilov v primerjavi z njim (model XC60) dobijo mogoče 4 zvezdice od petih.
Prav tako pa so na Euro NCAP postavili varnostno lestvico tako visoko, da večina drugih avtomobilov v primerjavi z njim (model XC60) dobijo mogoče 4 zvezdice od petih.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
harvey ::
Brez pomoči elektronike bi imeli enega mulca manj ...
Točno, že sedaj imaš na voljo tudi podobne sisteme pomagal v osebnih avtomobilih. Npr. radarski aktivni tempomat.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------
------
Matevz96 ::
Zanima me ali je imel voznik v tem videu kakšno avtomatsko pomoč, da je tovornjak uspel ustaviti v tako kratkem času, ali je morebiti to celo kakšna avtomatika speljala od vsega začetka?
Možno, da ima voznik super reflekse in je pričakavol takšno možnost (videl je da otroci izstopajo iz avtobusa), vendar se moramo zavedati, da so sistemi avtomatskega zaviranja v tovornjakih prisotni že dlje časa kot v avtomobilih in zato bolj razširjeni.
#hooldthedoor
Curly ::
Osebno bi stavil na elektroniko, sicer pa dobra reakcija tovornjakarja, ki trobi. Mali je pa verjetno preveč risanke gledal, tam bežijo pred oviro tako kot on, tukaj mu je na srečo uspelo, sicer bi bil trenutno ene 2m pod tovornjakom/zemljo.
shadeX ::
Možno, da ima voznik super reflekse in je pričakavol takšno možnost
Če bi pričakoval, ne bi vozil tako hitro.
šernk ::
tu je voznik pohodil zavoro v trenutku ko je kamion mel že za 50% manjšo hitrost.
volvoti imajo v kamionih tehnologijo za samodejno zaviranje že vsaj 5 let praktično serijsko vgrajeno (in ostali tudi).
ta tehnologija je po mojem mnenju tudi velik razlog za vse te zdrse tovornjakov v snegu. Avto ga prehiti in se mu vrže 5m pred nos nazaj pred njega, elektronika zazna nevarnost in pohodi zavoro, ker pa gume nimajo oprijema gre zadeva samo še po svoje.
volvoti imajo v kamionih tehnologijo za samodejno zaviranje že vsaj 5 let praktično serijsko vgrajeno (in ostali tudi).
ta tehnologija je po mojem mnenju tudi velik razlog za vse te zdrse tovornjakov v snegu. Avto ga prehiti in se mu vrže 5m pred nos nazaj pred njega, elektronika zazna nevarnost in pohodi zavoro, ker pa gume nimajo oprijema gre zadeva samo še po svoje.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Scorpia ::
Brez pomoči elektronike bi imeli enega mulca manj ...
Točno, že sedaj imaš na voljo tudi podobne sisteme pomagal v osebnih avtomobilih. Npr. radarski aktivni tempomat.
Ja in takoj je zavora na max, sam kljub trudu ne vspem doseč takojšnji zavornegi učinek, še vedno par stotink traja, da pritisnem pedalo do konca. Tako da je vozniku tovornjaka prej elektronika pomagala, kot on sam...
////
vostok_1 ::
Malo manjkalo, da bi naravna selekcija storila svoje. Oz. je tehnika skoraj sigurno poskrbela.
Zanimivo, da tako tekanje čez cesto po mojih izkušnjah je vedno le par procentov otročadi.
Temperament + napačna vzgoja bi rekel.
Zanimivo, da tako tekanje čez cesto po mojih izkušnjah je vedno le par procentov otročadi.
Temperament + napačna vzgoja bi rekel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
vostok_1 ::
Malo manjkalo, da bi naravna selekcija storila svoje. Oz. je tehnika skoraj sigurno poskrbela.
Zanimivo, da tako tekanje čez cesto po mojih izkušnjah je vedno le par procentov otročadi.
Temperament + napačna vzgoja bi rekel.
Zanimivo, da tako tekanje čez cesto po mojih izkušnjah je vedno le par procentov otročadi.
Temperament + napačna vzgoja bi rekel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Miha 333 ::
Glede na situacijo je vozil prehitro. Sicer ne vem, iz katere države je video, ampak pri nas imamo takole:
Dejstvo je, da so otroci premalo zreli in imajo premalo izkušenj za samostojno udeležbo v prometu, oziroma se ne zavedajo posledic morebitnih napak, zato moramo ostali udeleženci nanje toliko bolj paziti.
Zdrava pamet, predvidevanje in upoštevanje pravil je potrebno, ne pa ne vem kaka elektronika, sploh pa ne zato, da se bi se lahko nanjo zanašali in zaradi tega vozili manj previdno.
ZPrCP, 91. člen
(4) Kadar je vozilo, ki je posebej označeno za prevoz skupine otrok in ima vključene varnostne utripalke, ker otroci vstopajo ali izstopajo, ustavljeno na smernem vozišču, vožnja mimo za vozila, ki vozijo po istem smernem vozišču, ni dovoljena, vozniki vozil, ki vozijo mimo po smernem vozišču za vožnjo v nasprotni smeri, pa morajo voziti z zmanjšano hitrostjo in posebno previdno ter po potrebi vozilo ustaviti.
Dejstvo je, da so otroci premalo zreli in imajo premalo izkušenj za samostojno udeležbo v prometu, oziroma se ne zavedajo posledic morebitnih napak, zato moramo ostali udeleženci nanje toliko bolj paziti.
Zdrava pamet, predvidevanje in upoštevanje pravil je potrebno, ne pa ne vem kaka elektronika, sploh pa ne zato, da se bi se lahko nanjo zanašali in zaradi tega vozili manj previdno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miha 333 ()
M.B. ::
@Miha_333: Avtobus nima nikjer označeno, da je za prevoz otrok. Kar pomeni navaden avtobus. Na redditu je teorija glede na Norveške medije da se je vse srečno končalo, ker je voznik v vozilu z dashcamom zatrobo in s tem opozoril tovornjaka, da je lahko hitreje ustavo. Pa otrok je pomagal da je teko naprej ne pa zmrzno na mestu. Ker če bi ga nebi blo več.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Sadly only a handful ever progress past that point.
IL_DIAVOLO ::
Sistem je naredil vse, noben drug. Ne voznik, ne otrok in še najmanj tisti ki naj bi mu potrobil. Tudi, če otrok ne bi stekel naprej, bi se vozilo ustavilo oz. ga v najslabšem primeru oplazilo.
Mare2 ::
IL_DIAVOLO a misliš, da tu voznik ni zavrl?
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
FTad ::
IL_DIAVOLO ::
šernk ::
IL_DIAVOLO a misliš, da tu voznik ni zavrl?
sistem v takem trenutku pohodi zavoro na polno, noben človek je ne bo pohodil takoj na polno, kaj šele s takšno reakcijo.
za takšne namene je bil recimo tudi BAS (brake assistance sytem) razvit, ki zazna da gre za zaviranje v sili in sam doda max moč na zavoro.
An electronic system designed to recognise emergency braking operation and automatically enhance braking effort improves vehicle and occupant safety, and can reduce stopping distances by up to 70 ft (21 m) at 125 mph (201 km/h)[2]
Brake Assist detects circumstances in which emergency braking is required by measuring the speed with which the brake pedal is depressed. Some systems additionally take into account the rapidity of which the accelerator pedal is released, pre-tensioning the brakes when a "panic release" of the accelerator pedal is noted. When panic braking is detected, the Brake Assist system automatically develops maximum brake boost in order to mitigate a driver's tendency to brake without enough force. In doing so, Brake Assist has been shown to reduce stopping distance by a significant margin (up to 20% in some studies).
eni pametujete z neprilagojeno hitrostjo: koliko je prilagojena? 10km/h je 2,8m/s. ko človek reagira pri tej hitrosti narediš že 3m, torej če ti skoči ravno v tistem trenutku pred avto ga zadaneš z nezmanjšano hitrostjo. Pametovat je sicer super, a ko zbiješ žival pri 30km/h čeprav jo pričakuješ (zato zmanjšaš se pelješ namesto 60 30!) in nimaš niti možnosti za reagirat pravi čas, začneš na zadeve drugače gledat.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
facepalm ::
Prilagojena hitrost bi bila toliksna, da bi se tovornjak lahko varno ustavil vzporedno z avtobusom, saj voznik ni videl, kaj je za avtobusom, moral pa bi predvidevati, da je nekdo stopil iz avtobusa. Jaz še z avtom, v taki situaciji, zmanjsam hitrost. V vecjem vozilu pa sploh.
IL_DIAVOLO ::
Vozniki kamiona so omejeni na čas, drugače bi bli od jutra do večera na cesti, pa še ne bi prispeli na cilj, če bi se držali vseh pravil in omejitev.
Dr_M ::
Prilagojena hitrost bi bila toliksna, da bi se tovornjak lahko varno ustavil vzporedno z avtobusom, saj voznik ni videl, kaj je za avtobusom, moral pa bi predvidevati, da je nekdo stopil iz avtobusa. Jaz še z avtom, v taki situaciji, zmanjsam hitrost. V vecjem vozilu pa sploh.
Jaz sklepam, da ljudje nismo kure in ne skacemo pod avtomobile/kamione ipd..., ampak praksa kaze, da je vecina se slabsa.
Naravna selekcija, prezivijo tisti, ki ne skacejo brezglavo po cesti.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
facepalm ::
Ampak (v Slo), bi tovornjakar kazensko odgovarjal, ce bi zbil otroka. Mogoce celo odsedel par let.
Otroci so pac nepredvidljivi, zato je nujno prilagoditi hitrost kadar so v blizini ceste. Se v avtosoli nas ucijo tega.
Otroci so pac nepredvidljivi, zato je nujno prilagoditi hitrost kadar so v blizini ceste. Se v avtosoli nas ucijo tega.
IL_DIAVOLO ::
Saj ni bil kriv voznik tovornjaka. Kriv je bil voznik avtobusa, ki je/ni:
-ustavil, kjer ni označeno za avtobuse
-opozoril otrok, da naj ne skačejo preko ceste, preden odpelje avtobus.
Če bi bili ti 2 točki izpolnjeni in bi kljub temu ogrozil pešca, potem pa lahko govorimo o krivdi voznika tovornjaka, čeprav spet ni prehoda za pešce. Ampak ker govorimo o otrocih, ki so nepredvidljivi, bi se voznik tovornjaka le stežka izgovarjal na to, glede na neprilagojeno hitrost.
-ustavil, kjer ni označeno za avtobuse
-opozoril otrok, da naj ne skačejo preko ceste, preden odpelje avtobus.
Če bi bili ti 2 točki izpolnjeni in bi kljub temu ogrozil pešca, potem pa lahko govorimo o krivdi voznika tovornjaka, čeprav spet ni prehoda za pešce. Ampak ker govorimo o otrocih, ki so nepredvidljivi, bi se voznik tovornjaka le stežka izgovarjal na to, glede na neprilagojeno hitrost.
PacificBlue ::
Ni tista Scania, s katero je terorist leta 2016 v Berlinu zapeljal v mnozico, tud imela nek varnostni sistem? Nimam kakega linka, sam sem skoraj preprican, da je nekje pisalo o tem, da drugace bi bilo se vec zrtev.
I’m out.
:3
:3
krneki0001 ::
Tovornjaki imajo poleg zavore še magneto zavoro na kardanu, ki tudi pomaga zelo veliko. V sili pa se vklopita obe.
K0l1br1 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Saj ni bil kriv voznik tovornjaka. Kriv je bil voznik avtobusa, ki je/ni:Intresting. Tovornjakar lahko nekaznovano povozi otroke, ker da se mu krivda presoja glede na ravnanje avtobusarja. Grem spat.
-ustavil, kjer ni označeno za avtobuse
-opozoril otrok, da naj ne skačejo preko ceste, preden odpelje avtobus.
Če bi bili ti 2 točki izpolnjeni in bi kljub temu ogrozil pešca, potem pa lahko govorimo o krivdi voznika tovornjaka,
facepalm ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Saj ni bil kriv voznik tovornjaka. Kriv je bil voznik avtobusa, ki je/ni:
-ustavil, kjer ni označeno za avtobuse
-opozoril otrok, da naj ne skačejo preko ceste, preden odpelje avtobus.
Če bi bili ti 2 točki izpolnjeni in bi kljub temu ogrozil pešca, potem pa lahko govorimo o krivdi voznika tovornjaka, čeprav spet ni prehoda za pešce. Ampak ker govorimo o otrocih, ki so nepredvidljivi, bi se voznik tovornjaka le stežka izgovarjal na to, glede na neprilagojeno hitrost.
Ne vem, kako imajo to v drzavi, kjer se je to pripetilo ampak pri nas se najdejo registrirana postajalisca, katera niso talno oznacena. Vem za vsaj eno, katera nima niti table. Sedaj, kako bi voznik moral ravnati, ce ima na voznem redu vpisano postajalisce, katero ni oznaceno. Voznik avtobusa je v tem primeru (verjetno) naredil le eno napako: to, da ni vklopil vseh stirih smernikov. V kolikor je prevazal solske otroke, pa bi moral imeti oznaceno s tablo. Tega ne moremo vedet na podlagi posnetka, saj je lahko avtobus redne linije.
Voznik pa ni dolzan opozorit otroke naj ne skacejo cez cesto. Enkrat, ko tile varno izstopijo iz avtobusa na postajalisce, niso vec njegova odgovornost.
Pri nas imamo cel kup postaj direktno pred prehodom za pesce, ceprav je po zakonu prepovedano ustavljanje in parkiranje 15m pred in po prehodu. Za avtobusne postaje ocitno ni omejitev.
fosil ::
Tisti, ki pravite da voznik ni kriv očitno ne poznate prometnih pravil.
Voznik bi bil še kako kriv.
ZVCP v 101. členu pravi:
Voznik bi bil še kako kriv.
ZVCP v 101. členu pravi:
Mimo avtobusa, ustavljenega na postajališču, morajo vozniki voziti tako, da je zagotovljena varnost pešcev. Če potniki vstopajo ali izstopajo, je treba voziti mimo z zmanjšano hitrostjo in posebno previdno.
...
Mimo vozila, ustavljenega na cesti zunaj vozišča, ki je posebej označeno za prevoz otrok in ima vključene varnostne utripalke, ker otroci vstopajo ali izstopajo, je voznik dolžan voziti z zmanjšano hitrostjo in posebno previdno ter po potrebi vozilo ustaviti.
...
Kadar je vozilo, ki je posebej označeno za prevoz otrok in ima vključene varnostne utripalke, ker otroci vstopajo ali izstopajo, ustavljeno na smernem vozišču, vožnja mimo za vozila, ki vozijo po istem smernem vozišču, ni dovoljena, vozniki vozil, ki vozijo mimo po smernem vozišču za vožnjo v nasprotni smeri, pa morajo voziti z zmanjšano hitrostjo in posebno previdno ter po potrebi vozilo ustaviti.
Tako je!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: fosil ()
IL_DIAVOLO ::
Voznik avtobusa je imel odstavni pas 50m prej, kjer bi lahko varno ustavil, tako pa je ustavil sredi ceste.
Matevz96 ::
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo poleg zavore še magneto zavoro na kardanu, ki tudi pomaga zelo veliko. V sili pa se vklopita obe.
Pa motorno zavoro in retarder tudi
#hooldthedoor
lovro535v2 ::
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo poleg zavore še magneto zavoro na kardanu, ki tudi pomaga zelo veliko. V sili pa se vklopita obe.
Pa motorno zavoro in retarder tudi
motorne zavore so bile včasih sedaj imajo samo retarder.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.
šernk ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Voznik avtobusa je imel odstavni pas 50m prej, kjer bi lahko varno ustavil, tako pa je ustavil sredi ceste.
če tam ni uradne avtobusne postaje tam ne sme ustavit. je isti problem pri nas, avtobusna postaja neoznačena sredi ceste (edina tabla, ki je kadarkoli bila za avtobusno postajo je bila postavljena cca 50 let nazaj in je že 30 let ni več, ker je bila zabita na sosednje drevo). 50m naprej je prostor, da se lahko avtobus umakne iz cestišča ampak če stoji na avtobusni je voznik krit, če se ustavi 50m naprej in kdo prileti vanj (ja tudi take smo že imeli) se pa zadeve zakomplicirajo, ker bo policaj prvo vprašal, zakaj ni ustavil na uradni avtobusni.
Se je dobilo tudi že šoferja, ki zaradi nevarnosti ni želel ustavit avtobusa, ampak postaja uradno je in jo mora upoštevat.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Mare2 ::
Cca 100 metrov preden je avtobus ustavil je na desni nekašno počivališče, ki bi ga lahko spremenili v avtobusno postajo. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mare2 ()
r3dkv1c4 ::
lovro535v2 je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo poleg zavore še magneto zavoro na kardanu, ki tudi pomaga zelo veliko. V sili pa se vklopita obe.
Pa motorno zavoro in retarder tudi
motorne zavore so bile včasih sedaj imajo samo retarder.
Iz kje si pa ti to izjavo potegnil, iz riti?
Vsaka stvar ima svojo mejo.
You can ban me, but you can't shut me down!
You can ban me, but you can't shut me down!
r3dkv1c4 ::
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo poleg zavore še magneto zavoro na kardanu, ki tudi pomaga zelo veliko. V sili pa se vklopita obe.
Od kje tebi te novice?
Magnetno zavoro imajo?
Ulalala a to je kaj novega?
Vsaka stvar ima svojo mejo.
You can ban me, but you can't shut me down!
You can ban me, but you can't shut me down!
lovro535v2 ::
lovro535v2 je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo poleg zavore še magneto zavoro na kardanu, ki tudi pomaga zelo veliko. V sili pa se vklopita obe.
Pa motorno zavoro in retarder tudi
motorne zavore so bile včasih sedaj imajo samo retarder.
Iz kje si pa ti to izjavo potegnil, iz riti?
Motorna zavora je bila mišljena kot zavora ki je bila včasih in ta je zapirala izpušni kolektor in s tem zavirala vrtenje motorja. Seveda pa vsak motor zavira že sam po sebi če si s tem misliv na takšno zaviranje z motorjem.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izrek za vožnjo na cestah (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 48324 (43719) | solatko |
» | tresenje stavbe zaradi tovornega prometaOddelek: Loža | 1701 (1511) | MisterR |
» | Avto, ki ne more iti prehitroOddelek: Loža | 2925 (1664) | SkIDiver |