» »

Pravno vprašanje - Ali se "Plačali smo" šteje kot plačilo?

Pravno vprašanje - Ali se "Plačali smo" šteje kot plačilo?

borut88 ::

Primer:
- elektronska storitev z letno naročnino (aplikacija);
- stranka je bila večkrat obveščena o poteku storitev, vsakič so dobili tudi predračun za podaljšanje z rokom plačila;
- stranka na dan poteka storitve (četrtek popoldne) pošlje e-mail "Plačali smo" - brez potrdila o plačilu;
- ker je stranka iz tujine, nakazilo hodi nekoliko dlje.

Mora ponudnik ta mail upoštevati kot potrditev ponudbe oz. "plačilo" in storitve podaljšati brez dokazila o plačilu?
A je ponudnik odgovoren za morebitno "škodo", če je storitev npr. nedostopna 4 dni, dokler ponudnik ne dobi transakcije na svoj TRR?

sandmat ::

počakaš, da je denar prenešen na tvoj račun. Če se stranka ni odzvala pravočasno (npr. pozabila podaljšat domeno), je to njihov problem. Seveda jim lahko greš na roke (če jih poznaš dovolj dobro), a je to odvisno od dobre volje posameznika

NikolormousB ::

"plačali smo" ne pomeni nič. Tudi samo potrdilo o plačilu ni dosti vredno. Tisti PDF je zelo enostavno ponarediti ali pa plačilo preklicati takoj po avtorizaciji na banki.

Iz kje pa je stranka? SEPA plačila se načelima izvršijo v nekaj urah. Običajno je to še isti dan, oz. takoj naslednji dan.

Glede škode pa nimam pojma, odvisno za kaj gre, kako ste dogovorjeni itd. Običajno je tako, da storitve nudiš takrat, ko si za njih plačan, razen, če se dogovoriš drugače. Se pa dobri stranki, s katero že dlje časa sodeluješ splača kdaj narediti tudi kakšno uslugo in verjeti na besedo, če nimaš slabih izkušenj od prej.

Miha 333 ::

Bistvena je pogodba, kjer med drugim praviloma piše, da se za plačilo šteje prejem denarja na TRR ter da se storitve plačujejo vnaprej, ter kaj se zgodi, če niso pravočasno plačane. To je osnova vsakega poslovnega odnosa. Potem sploh ni treba o ničemer debatirati, če pa omenjajo še kakšno "škodo", so pa zelo predrzni. Vse ostalo je dobra volja (lahko verjameš na besedo, lahko zahtevaš vsaj kopijo potrdila nakazila, ...).

Če pa ni pogodbe, pa lahko rečejo, da so napačno razumeli pravila (npr. da se storitve plačujejo za nazaj).

Machete ::

Samo v Sloveniji je prva misel goljufija, nateg in nož v hrbet.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Miha 333 ::

Machete je izjavil:

Samo v Sloveniji je prva misel goljufija, nateg in nož v hrbet.

Samo čigava? Kot podjetnik lahko zatdrim, da te polovica kupcev želi nategnit tako ali drugače.

NikolormousB ::

Samo v Sloveniji je prva misel goljufija, nateg in nož v hrbet.


Ne, ni tako samo v Sloveniji.

Zgodovina sprememb…

SeMiNeSanja ::

Jaz bi smatral mail z 'plačali smo' kot 'potrditev naročila' - ne pa tudi kot plačilo. To šteje šele takrat, ko sede denar na TRR.

Kje zunaj bi zadoščala 'potrditev naročila', da lahko izvedeš direktno bremenitev TRR naročnika, pri nas pa to ne gre tako preprosto (po svoje hvala bogu, da ne).

Jaz bi v takšnem primeru smatral, da stranka storitev/naročnino podaljšuje. Izvajati pa bi jo začel šele takrat, ko pride denar na TRR.
Odvisno, za kakšno storitev/naročnino se gre, je to tudi lahko problematično. Zlasti v primerih, ko si ti bolj ali manj posrednik in moraš sam naročiti podaljšanje pri dobavitelju. V primeru, da moraš takšno podaljšanje naročiti do dneva X in ne sme priti do zamude oz. prekinitve, potem tvegaš, da te bo kupec nategnil, pa da se boš potem moral z njim preganjati po sodišču, da ti bo škoda povrnjena. Običajno se v takih primerih splača dogovoriti z dobaviteljem, da izjemoma dovoli prekoračitev roka za nekaj dni/teden/... Večinoma so še kar fleksibilni, kar se tega tiče.

Furbo ::

Če te 'nič' ne stane nuditi to storitev kak dan več, potem pač počakaj, pa potem izklopi, če ne bo plačila.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

MadMicka ::

Že dobri poslovni običaji narekujejo, da v takšnem primeru podaljšaš storitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMicka ()

Okapi ::

Če hočeš izgubiti stranko, ji odklopiš storitev sekundo po tem, ko je potekla naročnina in na svojem računu še nimaš plačila.

Če stranke nočeš izgubiti, ji storitve ne odklopiš in čakaš na plačilo nekaj dni do nekaj mesecev (odvisno od okoliščin).

V določenih primerih (odvisno od pogodbe oziroma vrste naročnine) lahko za ta čas zaračunavaš tudi zamudne obresti, tako da se itak nič ne mudi (vsaj če stranka ni ravno pred stečajem).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

St235 ::

Bistveno je kaj je dogovorjeno v pogodbi. Samo neplačilo ni nujno, da pomeni takojšen odklop storitve oziroma zgolj to, da nekdo zamudi s plačilom ne pomeni, da pogodba avtomatično neha veljat. In ja, v tem primeru bi lahko dejansko odgovarjal za škodo, če res nastane.

Te pa kot že rečeno osnove bontona učijo, da v takem primeru sprejmeš njihovo email in jim storitev nudiš, razen če imaš zelo dobre razloge, da jim ne verjameš. To, da nekomu 4 dni brezplačno podaljšaš neko naročnine je zagotovo manj problematično kot, da zgubiš stranko.

darkolord ::

Problem je, ker so nekatere stranke take, da vse plačajo šele takrat, ko res orenk zatežiš. Pa ni problem v denarju niti v tem, da ti ne bi hoteli plačati. Ampak taki so, neresni po defaultu.

Je precej tečno, ker jih ne bi rad izgubil (na koncu vseeno plačajo), se moraš pa potem z njimi vedno posebej ukvarjati.

Nekaj dnevno podaljšanje letne naročnine (novo sicer šteješ od datuma podaljšanja prejšnje, da ne dobijo kakšnih idej na to temo ...) se mi pa ne zdi problematično.

Okapi, bolj kot zamudne obresti po mojih izkušnjah deluje popust, ki si ga lahko obračunajo, če plačajo prej oz. v roku. Tudi računovodsko je najbolj enostavno, ker je samo klavzula na računu, pa knjižiš en ali drug znesek. Potem tudi še tako velike škrtice nimajo nobenega dobrega izgovora, zakaj bi zavlačevali s plačilom.

matobeli ::

Me je prav zanimalo kako ima to google, s katerim se verjetno ne moreš kar "dopisovat":

By default, your storage purchase is set to automatically renew at the end of your subscription. At any point during your subscription, you can upgrade to a larger storage plan. You'll be upgraded to your new storage level immediately, and your credit card will be charged when you run out of credit.

If you purchased a storage subscription under the old pricing plan, you can renew your subscription until you choose to upgrade or until your payment information expires.

If the auto-renewal fails, a seven-day grace period will be added to your subscription so that you're able to update your payment information. During this grace period, you won't lose access to anything in your Google Account or your current storage plan.

vir

Miha 333 ::

Res je tudi, da ko storitev omogočiš oz. podaljšaš, postane plačilo zadnja skrb.

Glugy ::

Nekaj let nazaj so me na NLB-ju opozoril da bo plačilo izvedeno šele naslednji dan zjutraj. Menda po 4ti uri popoldne ne izvršujejo več plačil isti dan ampak jih samo postavijo v čakalno listo. Nevem pa če je še tako.
Nevem sicer kako je s tem čez vikend. Drgač pa ja ; en dan jim lahko daš za dihat. Več pa ne. Če na svojem računu ne vidš pritoka denarja po enem velikodušnem dnevu jim prekineš dobavo storitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

harvey ::

Mora ponudnik ta mail upoštevati kot potrditev ponudbe oz. "plačilo" in storitve podaljšati brez dokazila o plačilu?

Ne, merodajno je, ko je denar na računu. Po ZOR si celo upravičen, do zamudnih obresti, že če npr. stranka nakaže denar v petek, v ponedeljek, pa je zaradi urnika plačilnega prometa na tvojem računu.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

borut88 ::

Ne gre za to, da bi nagajal stranki - sistem pač samodejno deaktivira neplačano storitev.

- Rok za plačilo podaljšanja je dejansko nastavljen 10 dni pred potekom naročnine
- Torej tudi ko rok plačila poteče, je še 10 dni časa za podaljšanje -> takrat dostop deluje
- Dobijo sicer 5x e-mail obvestilo in 1x SMS obvestilo

Skrbi me sicer tole:
- https://zakonodaja.com/zakon/oz/28-clen...
- https://zakonodaja.com/zakon/oz/31-clen...

Vse skupaj je zelo odprto interpretaciji.
Dejansko lahko razumeš, da stranki ne smeš izklopiti dostopa, če ti napišejo "smo plačali" brez kakršnihkoli potrdil ali dokazil.
Čudno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: borut88 ()

Miha 333 ::

Še enkrat, zato pa so pogodbe oz. splošni pogoji. Tam naj piše, da je pogoj za podaljšanje prejeto plačilo v x dneh od poteka in kaj se potem zgodi. To obe pogodbeni stranki sprejmeta in ni potem nobenega sprenevedanja.

Unknown_001 ::

Machete je izjavil:

Samo v Sloveniji je prva misel goljufija, nateg in nož v hrbet.


Enostavno ni več zaupanja ker je narod pokvarjen.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

borut88 ::

@Miha_333: V pogojih poslovanja je vse v zvezi s podaljšanjem naročnine jasno in nedvoumno zapisano (pogoj je transakcija), stranka se v tem primeru sklicuje na obligacijski zakonik.

jernejl ::

Členi, ki jih navajaš, se nanašajo na ponudbo, ne pogodbo.

III. PRENEHANJE POGODBE ZARADI NEIZPOLNITVE
Pravica ene stranke, če druga stranka ne izpolni svoje obveznosti
103. člen
Če pri dvostranskih pogodbah ena stranka ne izpolni svoje obveznosti in ni določeno kaj drugega, lahko druga stranka zahteva izpolnitev obveznosti ali pa pod pogoji iz naslednjih členov odstopi od pogodbe z navadno izjavo, če pogodba ni razvezana že po samem zakonu, v vsakem primeru pa ima pravico do odškodnine.

....

vir: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...

Furbo ::

Ni ga zakona, ki bi ti rekel da je tvoja beseda=potrdilo o plačilu.

Drugače grem jutri po nov avto. >:D
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

c3p0 ::

Pri nas takim storitve podaljšamo še za kak dan, po defaultu pa ni izklopa še nekje 3 dni po poteku. Včasih se zlažejo, da so plačali. Nato so izgovori tipa "sem mislil, da je šlo naprej", ipd. Se jim vidi, da ne delajo tega prvič. Takim greš le enkrat na roko.

Druga stvar so podaljšanja domen, SSL. Tam je denar izgubljen, če plačila nato ni, lahko greš le v izvršbo. Podaljšamo le resnim, s katerimi do tistega trenutka ni bilo problemov.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kdo tuki nateguje (dogodivščine s pošto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5214737 (9790) darkolord
»

Trgajo mi denar ?

Oddelek: Loža
276592 (5272) Tilen

Problem z neplačanim računom (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
515964 (4304) Ziga Dolhar

Več podobnih tem