Forum » Na cesti » Tesla 3
Tesla 3
Temo vidijo: vsi
K0l1br1 ::
Osnovna verzija bo okrog 20 jurjev. Za 30 jurjev kupimo passata dizla, ne pa električne smešnice.
Vazelin ::
Če bo tako bodo totalne smeti v notranjosti predvidevam, nekaj cheap shit plastika od jogurt lončka
roCkY ::
Kakšen je sploh strošek izdelave pogonskega sklopa EV v primerjavi z ICE? Zakaj je potrebno, da je v EV zadeva normirana na neke hude moči/navore? Zakaj cca. 130 KW ni zadosti?
hammock ::
Kakšen je sploh strošek izdelave pogonskega sklopa EV v primerjavi z ICE? Zakaj je potrebno, da je v EV zadeva normirana na neke hude moči/navore? Zakaj cca. 130 KW ni zadosti?
Poraba je ista* ce imas EM z 100 ali 200kW. Jasno da vzames mocnejsega, vec je bolje. Navzgor si omejen z baterijami.
*To ni cisto res, ampak razlike so zanemarljive.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hammock ()
roCkY ::
Poraba direktno me ne zanima.
Gre za težo sklopa zaradi večje kapacitete - strošek materiala. Težo ,ki jo je treba s sabo vozit - ta viša porabo. Kolk bakra recimo je več v TM3 motorjih kot v e-golfovih ali podobnih?
Gre za težo sklopa zaradi večje kapacitete - strošek materiala. Težo ,ki jo je treba s sabo vozit - ta viša porabo. Kolk bakra recimo je več v TM3 motorjih kot v e-golfovih ali podobnih?
hammock ::
Poraba direktno me ne zanima.
Gre za težo sklopa zaradi večje kapacitete - strošek materiala. Težo ,ki jo je treba s sabo vozit - ta viša porabo. Kolk bakra recimo je več v TM3 motorjih kot v e-golfovih ali podobnih?
Glede teze ne vem odgovora, ampak ce na racun dodatnih 20kg bakra dobis dodatnih 100kW je racunica enostavna. Teza visa porabo ja, ampak ne bistveno.
Utk ::
Razlike ni 20 kg, ampak par kil, ce se tolk, se to vprasanje v katero smer, z ostalimi stvarmi okoli se grem pa stavit da je m3 lazji, razen baterije seveda.
K0l1br1 ::
Mislim, poraba zaradi par kilogramov bo sedaj dealbreaker? Smo spet pri biciklih. Poraba, ki je pri električnih že tako ali tako majhna. Teža baterije je pa kaj? Ta glavno v el. avtu....
Utk ::
Fizika je ista, samo ti je ne razumeš. Motor ni problem zaradi zmogljivosti, če hočeš zmogljivosti, rabiš večjo baterijo, in ta je težka. Če pa že imaš večjo baterijo, ker hočeš velik doseg, je čisto vseeno če je motor 3 kile težji. 3 kile ne pomenijo nič niti pri elektriki niti pri ICE. Cel motor pri m3 je težak 50 kil.
roCkY ::
Obračate in obračate ker noben ne ve odgovora.? Vprašanje je bilo razlika v ceni ICE pogonskega sklopa in EV sklopa. NE LE MOTORJA! Ker ste delali račun brez krčmarja za ceno vozil. Kje je luft glede na trenutno. Baterija itak izstopa.
Ni samo motor je tudi transmisija, ki mora biti dimenzionirana na 300KW namesto na 100-150 KW. Torej kolk več košta 300+KW sklop kot 120KW sklop.
Point je bil, da Tesla ima sigurno luft, da bo konkurenčna, če/ko bo morala šparat in bo naredila milijone 100-150KW sklopov (kot jih trenutno dela večina EV proizvajalcev) namesto 300+KW sklopov. Bodo lahko konkurenčni tistim, ki pravijo, da bodo EV delali za ceno dizlov.
Zakaj rabim večjo baterijo zaradi zmogljivosti. Izkoristek vozila je glavno. Primerjaj M3 in X. Ampak eni se v M3 ne bomo vozili ker ima prenizek sedež in je streha prenizka, da se hrbet spoka vanj in ven. Rabi se nek uporaben kompromis ne pa ZOE in X. Na sredi pa nič. Dokler bo takole se EV-ji ne bodo prijeli. Očitno proizvalcem to ustreza. Nenazadnje razen nimajo baterij. Ne majhnih ne velikih.
Ni samo motor je tudi transmisija, ki mora biti dimenzionirana na 300KW namesto na 100-150 KW. Torej kolk več košta 300+KW sklop kot 120KW sklop.
Point je bil, da Tesla ima sigurno luft, da bo konkurenčna, če/ko bo morala šparat in bo naredila milijone 100-150KW sklopov (kot jih trenutno dela večina EV proizvajalcev) namesto 300+KW sklopov. Bodo lahko konkurenčni tistim, ki pravijo, da bodo EV delali za ceno dizlov.
Zakaj rabim večjo baterijo zaradi zmogljivosti. Izkoristek vozila je glavno. Primerjaj M3 in X. Ampak eni se v M3 ne bomo vozili ker ima prenizek sedež in je streha prenizka, da se hrbet spoka vanj in ven. Rabi se nek uporaben kompromis ne pa ZOE in X. Na sredi pa nič. Dokler bo takole se EV-ji ne bodo prijeli. Očitno proizvalcem to ustreza. Nenazadnje razen nimajo baterij. Ne majhnih ne velikih.
TESKAn ::
Ni samo motor je tudi transmisija, ki mora biti dimenzionirana na 300KW namesto na 100-150 KW.
Prenos je dimenzioniran na navor in tle je EM dosti prijaznejši. Navor zvezen, nobenih pulzov vsake pol obrata in čaranja z dvomasnim vztrajnikom (no, razen če ti EM dizajnirajo šalabajzerji - vse se da, če se hoče :P). Plus rabiš samo par zobnikov, ne 6, 7 stopenjskih menjalnikov, pa sklopko ali dve, vso meahtroniko da ti šiba te prestave gor in dol, pa še 100+ drugih gibljivih delov, ki jih pri EM preprosto ni. V bistvu je EM pogon danes tolk enostavnejši od ICEja (pustimo popolnoma mehanske mlinčke izpred xyz let), da je že smešno.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Utk ::
Kaj crkuje dizlom, ki imajo veliko navora? Sklopka in vztrajnik, menjalnik tudi mora bit močnejši, električni avto nima nič od tega. Fiksni zobniki niso dragi.
Luft je v vsaj 10 jurjev marži pri zoetu, pri cliotu je verjetno ni niti 500 evrov. Luft je v masovni proizvodnji. Ne pa v lažjih zobnikih.
Zarad fizike.
Kje je luft glede na trenutno.
Luft je v vsaj 10 jurjev marži pri zoetu, pri cliotu je verjetno ni niti 500 evrov. Luft je v masovni proizvodnji. Ne pa v lažjih zobnikih.
Zakaj rabim večjo baterijo zaradi zmogljivosti.
Zarad fizike.
Utk ::
Če razdeliš milijardo stroška za razvoj na 100,000 avtov, imaš 10,000 stroška na komad samo za razvoj. A sem jim jaz kriv, da jih ne naredijo 1 mio in ta strošek postavijo na jurja?
Baterija za zoeta stane 8500, sam "clio" ne stane niti 10 jurjev. Kje je razlika do 32? Leaf nima nič boljše baterije, sam avto tudi ni vreden več kot 5 jurjev več, če primerjaš cliota in megana. Nimajo izgube pri materialu, jo pa lahko imajo pri razvoju, ampak, še enkrat, naj jih začnejo resno štancat.
Baterija za zoeta stane 8500, sam "clio" ne stane niti 10 jurjev. Kje je razlika do 32? Leaf nima nič boljše baterije, sam avto tudi ni vreden več kot 5 jurjev več, če primerjaš cliota in megana. Nimajo izgube pri materialu, jo pa lahko imajo pri razvoju, ampak, še enkrat, naj jih začnejo resno štancat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
Autoline After Hours, pri 22:42:
- Tesla M3 el. motor stane: $754, masa 46 kg, 211 kW
- BMW i3 motor: $841, masa 48 kg, 130 kW
- Chevy Bolt: $836, masa 51 kg, 150 kW
Še ena zanimivost 4x M3 motorji so dovolj trpežni, da lahko vlečejo 40 tonski tovornjak.
Ko so razlike med švoh motorjem in močnim motorjem tako majhne, potem na trgu jasno predstaviš tisto kar boš lahk odražje prodal, ko bo prišla res masa EV, bo pa morda prostor še za normalne 100 kW motorje za našo vukujebino, kjer je po neki čudni logiki zavarovanje obešeno na moč motorja.
- Tesla M3 el. motor stane: $754, masa 46 kg, 211 kW
- BMW i3 motor: $841, masa 48 kg, 130 kW
- Chevy Bolt: $836, masa 51 kg, 150 kW
Še ena zanimivost 4x M3 motorji so dovolj trpežni, da lahko vlečejo 40 tonski tovornjak.
Ko so razlike med švoh motorjem in močnim motorjem tako majhne, potem na trgu jasno predstaviš tisto kar boš lahk odražje prodal, ko bo prišla res masa EV, bo pa morda prostor še za normalne 100 kW motorje za našo vukujebino, kjer je po neki čudni logiki zavarovanje obešeno na moč motorja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
roCkY ::
E to! Pri elektriki torej nima smisla šparat, ker cena samega motorja je sitnica.
Davki so itak naredili mlinčke v kateri zaradi visokih temperatur nastajajo NOx.
Davki so itak naredili mlinčke v kateri zaradi visokih temperatur nastajajo NOx.
J.McLane ::
Inverterji so se v zadnjih letih (od nekje 2014) tudi močno izboljšali, zmanjšali in pocenili s tehnologijo SiC
Lepa slikca koliko je to manjše:
https://teslamotorsclub.com/tmc/attachm...
Tak inverter stane ca. $700
V EV je v resnici draga samo baterija, vse drugo je ceneje kot pri klasiki.
Lepa slikca koliko je to manjše:
https://teslamotorsclub.com/tmc/attachm...
Tak inverter stane ca. $700
V EV je v resnici draga samo baterija, vse drugo je ceneje kot pri klasiki.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
pegasus ::
7% katastrofa? Lol. Intel vsako leto odpusti 10% folka, pa nihče več tega niti ne omenja. Ker je to normalna praksa.
Vazelin ::
Okapi ::
Starting around May, we will need to deliver at least the mid-range Model 3 variant in all markets, as we need to reach more customers who can afford our vehicles, Musk said. Moreover, we need to continue making progress towards lower priced variants of Model 3.Kaj zdaj, a zmanjkuje kupcev za tesle, dražje od 40 jurjev?
jernejl ::
Kaj zdaj, a zmanjkuje kupcev za tesle, dražje od 40 jurjev?
Glede na Teslino spletno stran za model 3 je "estimated delivery" januarja ali februarja (ZDA, odvisno od modela) in marca (evropa).
Če je pri tem mišljeno leto 2019, so to precej kratki dobavni roki in ni videti, da bi stotisoče ljudi čakalo v vrsti na nakup.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Utk ::
Malokdo je čakal 2 leti na avto za 70 jurjev, če bi ga lahko kupil že zdavnaj za 80-90, S model.
Za varianto za 45-50 jurjev pa bo ljudi kolk češ.
Za varianto za 45-50 jurjev pa bo ljudi kolk češ.
Utk ::
Najcenejša varianta je še zmeraj 60 jurjev. Valda je vsem jasno, da vsakih 10 jurjev pri teh cenah pritegne kar nekaj kupcev. Dobro, raznim ekonomskim genijem, ki trdijo, da bmw ne proda več avtov v ameriki, ker jih ne več naredi in pošlje v ameriko, sicer ne, ampak pustimo take bebce.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Vazelin ::
Najcenejši Model 3 bi moral priti v rangu 30-40 jurjev s subvencijo. Za ta denar bi ga kupilo veliko ljubljanskih japijev, ki sedaj furajo A4 in podobno
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vazelin ()
kow ::
Ni ravno novica. Pozitivna nicla je bila pricakovana, ce bi se profit ponovil, bi sla delnica v visave.
WarpedGone ::
We have received European vehicle type approval for Model 3¸
Ajmo, kaj bo naslednje strašenje?
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
A je kdo mogoče rekel, da ne bo homologiran?
Mislim, ti poskušaš zdaj kot uspeh prodati nekaj najbolj samoumevnega.
A bo naslednja navdušujoča novica, da se ladja ni potopila in je prispela v pristanišče? Potem bo sledilo navdušenje, ko bodo razkladali avte. In na koncu vsesplošno rajanje, ko se bodo prvi kupci odpeljali.
Mislim, ti poskušaš zdaj kot uspeh prodati nekaj najbolj samoumevnega.
A bo naslednja navdušujoča novica, da se ladja ni potopila in je prispela v pristanišče? Potem bo sledilo navdušenje, ko bodo razkladali avte. In na koncu vsesplošno rajanje, ko se bodo prvi kupci odpeljali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Machete ::
OMG. A tile inženirji, ki so tole zrisali, so odmrznjeni iz časov konjskih vpreg, ali čemu take osnovnošolske napake?
*pa saj sicer je ok, saj je tak avto lahko samo 70k eur.
*pa saj sicer je ok, saj je tak avto lahko samo 70k eur.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
Nikec3 ::
Kaj zdaj, a zmanjkuje kupcev za tesle, dražje od 40 jurjev?
Glede na Teslino spletno stran za model 3 je "estimated delivery" januarja ali februarja (ZDA, odvisno od modela) in marca (evropa).
Če je pri tem mišljeno leto 2019, so to precej kratki dobavni roki in ni videti, da bi stotisoče ljudi čakalo v vrsti na nakup.
Ja, če naročiš Model 3 za 70k € ga boš dobil hitro, ker kupce dražjih modelov spustijo mimo vrste. Povpraševanja za Model 3 (35k+) je dovolj, ni ga pa dovolj za 60k+ Model 3. Kar je nekako itak jasno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Kebo ::
PrimozR ::
FYI, avtonomna vozila niso realnost (kot je omenjal WarpedOne), ampak zaenkrat še 100 % znanstvena fantastika. Ne ve se še sploh, če so možna, če so, so pa oddaljena še nekaj desetletij. Tako so pred časom povedali pri enem Tier1 nemškem dobavitelju. Detajli so namenoma megleni, vem, da izpade kot izmišljotina, ampak ni. Je pa povsem logično.
Okapi ::
Waymo je za konec 2018 obljubljal taksije brez voznika v Phoenixu, Arizona. Več kot eno leto so vse skupaj testirali, in decembra lani so res iz testnega prešli v "tržno" obratovanje. Ampak v avtih so še vedno nadzorni vozniki, in storitev je na voljo samo v zelo omejenem obsegu, tistim, ki so sodelovali že v testni fazi. Tako da v bistvu vse skupaj samo še naprej testirajo.
In tam ljudje med drugim opažajo to, kar smo tule nekateri že omenjali, robotski avti se ne znajo vrivati.
"Lane changes appear to be a problem for the cars," Randazzo says in the video. When trying to move into a crowded lane, a Waymo car seemed to lack a human driver's ability to anticipate other drivers' actions and squeeze into an open spot. Instead, the vehicle would turn on its turn signal and wait for a few seconds for an opening to appear. If one didn't appear, it would turn the turn signal off and wait for a while before trying again.
"It actually took this car almost a minute and a half to change lanes here," Randazzo said. "We talked to one person who uses these vehicles around the East Valley. He said that they sometimes miss their turns they're so hesitant."
https://arstechnica.com/cars/2018/12/wa...
Še dva bolj splošna članka na to temo.
https://www.theverge.com/2018/7/3/17530...
https://arstechnica.com/cars/2018/12/ub...
In tam ljudje med drugim opažajo to, kar smo tule nekateri že omenjali, robotski avti se ne znajo vrivati.
"Lane changes appear to be a problem for the cars," Randazzo says in the video. When trying to move into a crowded lane, a Waymo car seemed to lack a human driver's ability to anticipate other drivers' actions and squeeze into an open spot. Instead, the vehicle would turn on its turn signal and wait for a few seconds for an opening to appear. If one didn't appear, it would turn the turn signal off and wait for a while before trying again.
"It actually took this car almost a minute and a half to change lanes here," Randazzo said. "We talked to one person who uses these vehicles around the East Valley. He said that they sometimes miss their turns they're so hesitant."
https://arstechnica.com/cars/2018/12/wa...
Še dva bolj splošna članka na to temo.
https://www.theverge.com/2018/7/3/17530...
https://arstechnica.com/cars/2018/12/ub...
PrimozR ::
Pa to je problematika avtoceste v okolju, ki je suho. Idealni pogoji. V praksi pa že nekaj malega snega podre radar tempomate (ko sneg prekrije enoto), kaj šele, da imaš cesto brez črt (takšnih je pri nas ogromno), da imaš na njej sneg, kako listje, imaš makadame, itd.
Utk ::
To je itak nepotrebno. Dovolj je da avto vozi sam na avtocesti in se bolje ce se po oznaceni navadni cesti. Tudi ce mu moras v guzvi pomagat zamenjat pas. Dovolj je da avto pustis pred garazno hiso in se sam parkira. Ze samo to nam prispara ogromno casa, prostora, zivcev in zivljenj. Od tu naprej gremo lahko naprej.
DamijanD ::
A ni waymo par tednov nazaj izjavljal, da popolnega avtonomnega vozila (v vseh razmerah) preprosto ne bo (vsaj še lep čas)?
PrimozR ::
To je itak nepotrebno. Dovolj je da avto vozi sam na avtocesti in se bolje ce se po oznaceni navadni cesti. Tudi ce mu moras v guzvi pomagat zamenjat pas. Dovolj je da avto pustis pred garazno hiso in se sam parkira. Ze samo to nam prispara ogromno casa, prostora, zivcev in zivljenj. Od tu naprej gremo lahko naprej.
To itak že imamo in to potem ni avtonomno vozilo, temveč nekaj na ravni avtopilota pri letalih. Prevzame precej dela, ni pa to samostojna zadeva.
Truga ::
codeMonkey ::
To je itak nepotrebno. Dovolj je da avto vozi sam na avtocesti in se bolje ce se po oznaceni navadni cesti. Tudi ce mu moras v guzvi pomagat zamenjat pas. Dovolj je da avto pustis pred garazno hiso in se sam parkira. Ze samo to nam prispara ogromno casa, prostora, zivcev in zivljenj. Od tu naprej gremo lahko naprej.
Tudi do tega smo se precej dalec. In btw, ce to zore dovolj dobro, potem je menjava pasov easy.