Forum » Na cesti » Tesla 3
Tesla 3
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
V ornk EVju se usedeš v že ogreto ali že ohlajeno kabino. To ni vaša random ice šajtrga, kjer mora laufat motor, da klima sploh lahko dela.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Mavrik ()
Machete ::
Kašen laufat motor, nehaj pretiravat. Svojega rakotvornega dizla ohladim preko telefona, brez da laufa motor. Ali mu določim uro, ko bo to storil.
je pa res:
je pa res:
*** Depending on the series and model, some vehicles require additional optional equipment for automatic air conditioning in order to operate the "Climate-auxiliary ventilation" function.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
RedDrake ::
Ajajaj, fanta, a sta samska, a ne?
Ko maš enkrat žensko pri hiši potem je čas odhoda takšna relativna stvar, ko "greva ob 10h" pomeni dejanski odhod med 11h in 12h, če maš srečo. Hkrati pa v vsaj 1/4 primerov ne vem 15 minut prej, da bom nekam šel, ergo mi stvar ne koristi - no razen recimo doma, ko bi lahko priklopil avto na 220V in ga imel na 22°C 24/7. Kar je verjetno sicer rahlo potratno, ampak saj če ma človek 50k EUR za prevozno sredstvo, ma verjetno tudi tistih sto EUR letno za ekstra štrom.
Ko maš enkrat žensko pri hiši potem je čas odhoda takšna relativna stvar, ko "greva ob 10h" pomeni dejanski odhod med 11h in 12h, če maš srečo. Hkrati pa v vsaj 1/4 primerov ne vem 15 minut prej, da bom nekam šel, ergo mi stvar ne koristi - no razen recimo doma, ko bi lahko priklopil avto na 220V in ga imel na 22°C 24/7. Kar je verjetno sicer rahlo potratno, ampak saj če ma človek 50k EUR za prevozno sredstvo, ma verjetno tudi tistih sto EUR letno za ekstra štrom.
Utk ::
Ja lej, prej kot je zmenjeno sigurno ne boš šel, in od takrat naprej je avto hladen. Do 2 ure ni take panike zarad porabe. Če zamuja več, pa malo topel avto ni tvoj največji problem :)
Machete ::
RD ne bluzi, ker tvoje osebne navade niso relevantne. Pač si časovno nesposoben lastne organizacije, tu ni važno ali furaš cliota alia maybacha :D
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
WarpedGone ::
Svojega rakotvornega dizla ohladim preko telefona, brez da laufa motor.
In vseeno med vožnjo šraufaš zračnike?
Zbogom in hvala za vse ribe
RedDrake ::
Moje osebne navade?
Precej več kot pol parov, ki jih poznam (vsaj 10+) ima identične "težave".
Ni to neka redka stvar.
Ja, saj remote stvari so drugače zelo fajn, razen v kakšnih specifičnih primerih - khm khm brickane "pametne" ključavnice, khm khm.
Če mi rata vroče/me začne zebsti, zakaj ne?
Btw, vem da je praktično brez veze, ampak sklepam da v model M so reže zadaj ročne?
Bi lahko še zadaj na sredino fliknl eno tablico, itak stane to par sto $$$ max ...
Precej več kot pol parov, ki jih poznam (vsaj 10+) ima identične "težave".
Ni to neka redka stvar.
Ja, saj remote stvari so drugače zelo fajn, razen v kakšnih specifičnih primerih - khm khm brickane "pametne" ključavnice, khm khm.
In vseeno med vožnjo šraufaš zračnike?
Če mi rata vroče/me začne zebsti, zakaj ne?
Btw, vem da je praktično brez veze, ampak sklepam da v model M so reže zadaj ročne?
Bi lahko še zadaj na sredino fliknl eno tablico, itak stane to par sto $$$ max ...
Machete ::
Ne razumem kam pes taco moli. Zračnikov ne šraufam. Smer pihanja si prilagodim po trenutni želji in potrebi. Prav tako ostali potniki, to počnejo z dejanskim fizičnim premikom režic (katere se prime s prsti). T in jakost pa tak isto nastavljam s fizinimi gumbi na osrednji konzoli, ki ni dotikabilna. (Razen večina gumbov, ki so poleg pritiska tudi 'drsno občutljivi)Nevem pa kaj je tu Tesla izumila. Verjetno mindcontrol zračnikov.
RD neorganizirani pari ste. Kaj potem pri dveh malih frocih boste čas odhoda premaknili z +2 na +7 ur? :p
RD neorganizirani pari ste. Kaj potem pri dveh malih frocih boste čas odhoda premaknili z +2 na +7 ur? :p
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
RedDrake ::
Hehe, ne pri otrocih bo potem bolje, ker bomo trije težili enemu da naj enkrat že gremo
Sorry za OT.
Aja, pa W1 ti hoče povedati, da ko zračnik enkrat nastaviš, ga ne rabiš več premikat. Saj eni so takšni, celo v avtih z ročno klimo (ali brez!) imajo vedno vse enako nastavljeno, kontrol se sploh ne dotikajo.
Ampak eni lahko grejo v hrib pri 30+ pa švicajo minimalno, eni pa pri hoji po ravnem pri ~25 švicamo abnormalno.
Še dobr' da smo si različni.
Sorry za OT.
Aja, pa W1 ti hoče povedati, da ko zračnik enkrat nastaviš, ga ne rabiš več premikat. Saj eni so takšni, celo v avtih z ročno klimo (ali brez!) imajo vedno vse enako nastavljeno, kontrol se sploh ne dotikajo.
Ampak eni lahko grejo v hrib pri 30+ pa švicajo minimalno, eni pa pri hoji po ravnem pri ~25 švicamo abnormalno.
Še dobr' da smo si različni.
VaeVictis ::
Millionaire sues Tesla over small seat tear to spotlight ‘atrocious’ customer service
Če ne morejo zadovoljiti Tesla Model S entuzijastov, kaj bo šele, ko pride Model 3 ven!?
Če ne morejo zadovoljiti Tesla Model S entuzijastov, kaj bo šele, ko pride Model 3 ven!?
dj_uro ::
Dober avto lahko prezračiš in ohladiš prej ko se not usedeš.
To so vse v bistvu poceni softwarske malenkosti, še posebej poceni so pri električnem avtu, ki nam jih pa dinozavri skrivajo ali pa mastno zaračunajo.
Sam imam v svojem golfu 6/dinozavru serijsko vgrajen ''webasto'' pa ga ne morem optimalno (iz)koristit zaradi načina dela...
Najbrž bi moral od 8.30h do 16h delat non stop vmes ko se ne vozim... da je kolčkaj ohlajen ali pozimi segret na neko primerno temperaturo...
vw-klub.si
Tody ::
Veste kaj mene zanima :) V EU no vsaj v sloveniji je potrebno imeti tablico na sprednji in zadnji strani avtomobila. A to se bo vrtal v masko pa dajal gor tablice? A bodo sploh pasale al bodo štrlerele stran?
Matevz96 ::
Veste kaj mene zanima :) V EU no vsaj v sloveniji je potrebno imeti tablico na sprednji in zadnji strani avtomobila. A to se bo vrtal v masko pa dajal gor tablice? A bodo sploh pasale al bodo štrlerele stran?
Če jih na Alfe montirajo tudi tukaj ne bo težav.
#hooldthedoor
Machete ::
Veste kaj mene zanima :) V EU no vsaj v sloveniji je potrebno imeti tablico na sprednji in zadnji strani avtomobila. A to se bo vrtal v masko pa dajal gor tablice? A bodo sploh pasale al bodo štrlerele stran?
Tody zavrta se v odbijač pri večini avtov spredaj. Taki majhni kniping šraufki so za to, kot za pločevino npr.. Noben problem itak je to plastika. Zadaj je imel moj sicer že pripravljene luknjice z vložki.
Btw sem si ogledal galerijo Tesla Porn. Res je grd. Ne škodi ponovit to. Tole je bolj 2 girls one cup porn.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
dj_uro ::
Veste kaj mene zanima :) V EU no vsaj v sloveniji je potrebno imeti tablico na sprednji in zadnji strani avtomobila. A to se bo vrtal v masko pa dajal gor tablice? A bodo sploh pasale al bodo štrlerele stran?
TESA obojestranski lepilni trak za zunanjo uporabo (zelene barve)
Drži kot pribito, že desetletje
vw-klub.si
mikhaair ::
sem pogledal slikce susperchargerjev in me je malo presenetilo to, da nimajo vsi strehe. Kaksno politiko ima Tesla glede tega? Pri nas so pokriti?
Mavrik ::
sem pogledal slikce susperchargerjev in me je malo presenetilo to, da nimajo vsi strehe. Kaksno politiko ima Tesla glede tega? Pri nas so pokriti?
Tisti v Mariboru ni. Oz. nisem v Sloveniji videl nobenega ki bi bil.
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
WarpedGone ::
Tle je najprej lokalna politika, kakšna vse dovolenja moraš dobit predno se lahko na tla usedeš, kaj šele postaviš kakšno trajnejšo konstrukcijo ipd.
Tehnika sama preživi naliv in sneg, streha se bo zgodila kjer bo željen močnejši PR efekt.
Tehnika sama preživi naliv in sneg, streha se bo zgodila kjer bo željen močnejši PR efekt.
Zbogom in hvala za vse ribe
s1m0n ::
Streha / nadstrešek je le dodaten nepotreben strošek!
Mi imamo tu dva 22kW wall chargerja od tesle na dežu, neurju pa sta še vedno OK. Če bo pa stranka mokra pa je drugo :)
WarpedGone je izjavil:
Tle je najprej lokalna politika, kakšna vse dovolenja moraš dobit predno se lahko na tla usedeš, kaj šele postaviš kakšno trajnejšo konstrukcijo ipd.
Tehnika sama preživi naliv in sneg, streha se bo zgodila kjer bo željen močnejši PR efekt.
Mi imamo tu dva 22kW wall chargerja od tesle na dežu, neurju pa sta še vedno OK. Če bo pa stranka mokra pa je drugo :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
Tezaab ::
Streha / nadstrešek je le dodaten nepotreben strošek!
WarpedGone je izjavil:
Tle je najprej lokalna politika, kakšna vse dovolenja moraš dobit predno se lahko na tla usedeš, kaj šele postaviš kakšno trajnejšo konstrukcijo ipd.
Tehnika sama preživi naliv in sneg, streha se bo zgodila kjer bo željen močnejši PR efekt.
Mi imamo tu dva 22kW wall chargerja od tesle na dežu, neurju pa sta še vedno OK. Če bo pa stranka mokra pa je drugo :)
Ce bo v uporabi tista zadeva, ki sama upari kabel polnilnice s konektorjem na avtu (pod pogojem, da voznik/ca pravilno parkira), bo streha najverjetneje res odvec:
sisemen: "Inženirstvo je v nenehni tekmi z vesoljem. Trudi se izdelati
tehnologijo, ki je odporna na idiote, vesolje pa se trudi izdelati vedno
hujše idiote. In vesolje zmaguje."
tehnologijo, ki je odporna na idiote, vesolje pa se trudi izdelati vedno
hujše idiote. In vesolje zmaguje."
RoccoC ::
WarpedGone je izjavil:
Da.
Tesla Model 3 porn
In tale kitajski styling ti je všeč? No sto ljudi, sto čudi...
Vazelin ::
Meni je zunanji styling všečen. Tudi notranjost ne bi bila napačna če bi integrirali v konzolo tisti ogromen screen, dodali bi lahko še head up display in to bi bilo to.
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vazelin ()
bambam20 ::
Meni je zunanji styling všečen. Tudi notranjost ne bi bila napačna če bi integrirali v konzolo tisti ogromen screen, dodali bi lahko še head up display in to bi bilo to.
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Seveda ni po materijalih na tem nivoju. Ima pa tiste bombončke , ki jih BMW-3, audi A4 nimata in to je popolnoma avtonomna vožnja in avto zna sam prakirat tudi naprejm nazaj, bočno.
Matevz96 ::
Meni je zunanji styling všečen. Tudi notranjost ne bi bila napačna če bi integrirali v konzolo tisti ogromen screen, dodali bi lahko še head up display in to bi bilo to.
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Seveda ni po materijalih na tem nivoju. Ima pa tiste bombončke , ki jih BMW-3, audi A4 nimata in to je popolnoma avtonomna vožnja in avto zna sam prakirat tudi naprejm nazaj, bočno.
Kolikor mi je znano avto ni avtonomen, ker mora voznik biti vedno pripravljen prevzeti volan in spremljati dogajanje na cesti.
#hooldthedoor
bambam20 ::
Meni je zunanji styling všečen. Tudi notranjost ne bi bila napačna če bi integrirali v konzolo tisti ogromen screen, dodali bi lahko še head up display in to bi bilo to.
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Seveda ni po materijalih na tem nivoju. Ima pa tiste bombončke , ki jih BMW-3, audi A4 nimata in to je popolnoma avtonomna vožnja in avto zna sam prakirat tudi naprejm nazaj, bočno.
Kolikor mi je znano avto ni avtonomen, ker mora voznik biti vedno pripravljen prevzeti volan in spremljati dogajanje na cesti.
Prav. Ima zelo dobro avtonomno vožnjo, ki deluje normalno v 99,99%. Obstaja pa tisti nepredvidljiv 0.1 %.
Vazelin ::
Nekaj bi vas vprašal. Koliko izmed vas bi zaupalo na tej točki razvoja avtonomni vožnji, ko se po magistralki z veliko ovinki pelješ 90km/h?
OrkAA ::
Glede na to, da imas roke lahko vedno na volanu in prevzames voznjo, ce se ti zdi, da avto vozi prenevarno - zakaj pa ne?
Mavrik ::
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Tesla S ima sodeč po opisih notranjo kvaliteto na nivoju Passata. Tako da če bo trend enak pri Modelu 3, bo kvaliteta izdelave glih na nivoju Peugeota 308 al pa Citroena C4.
Odstranitev vseh gumbov in tisti ogromen našraufan display je precej jasen znak da HUDO šparajo z deli da bodo dosegli želeno ceno in predvsem hitrost izdelave. Manj stvari v kabini namreč pomeni da bodo lahko izdelali več avtov na dan - to je področje kjer zelo zaostajajo glede na konkurenco.
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
Unknown_001 ::
Nekaj bi vas vprašal. Koliko izmed vas bi zaupalo na tej točki razvoja avtonomni vožnji, ko se po magistralki z veliko ovinki pelješ 90km/h?
Jaz ne bi. Sploh pa ne tam, kjer jaz živim. Je par takih zelo varljivih ovinkov kjer izgleda da se bo lepo hitro dalo zvozit potem proti koncu se pa zalomi in ga moraš počasneje ali pa po dveh zvozit. Avtopilot ne bi nikakor tega znal predvideti oravu čas. Druga stvar je pa ta da je avtopilot še vedni zelo omejen na sledenje talnim oznakam. Tak avtopilot bi me ubil v prvih petih ovinkih.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
bambam20 ::
Nekaj bi vas vprašal. Koliko izmed vas bi zaupalo na tej točki razvoja avtonomni vožnji, ko se po magistralki z veliko ovinki pelješ 90km/h?
če so talne označbe dobre ne vidim razloga, da ne bi. In mislim, da imajo pri nas magistrelke načeloma dobro narisane označbe na cestišču.
Sem pa prepirčan, da bi me Tesla brez problema vozila samodejno po Ljubljani in njeni obvoznici. Največ nesreč bi se naj zgodilo, ker ljudje izzivajo in senzorje znajo zmesti označbe v križiščih, zato tam normlano razmišljujoč osebek ne bo uporabljal avtopilota v tej fazi.
Sem prepričan, da se te tesla brez problema prepelje iz Kamnika skozi Tuhijnsko dolino do Vranskega. Je precej ovinkov :.
Unknown_001 ::
Jah, prvih desetkrat jih drzis na volanu, potem pa pocasi vidis, ce avtu zaupas ali ne.
Še vedno te lahko policist opali po vajžarju za lepo kazen.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Matevz96 ::
Meni je zunanji styling všečen. Tudi notranjost ne bi bila napačna če bi integrirali v konzolo tisti ogromen screen, dodali bi lahko še head up display in to bi bilo to.
Kakšna pa je kaj kvaliteta notranjosti. Sestava, plastika...? Če se ceni to na 70 jurjev bi morala biti tam na nivoju BMW 3/A4?
Seveda ni po materijalih na tem nivoju. Ima pa tiste bombončke , ki jih BMW-3, audi A4 nimata in to je popolnoma avtonomna vožnja in avto zna sam prakirat tudi naprejm nazaj, bočno.
Kolikor mi je znano avto ni avtonomen, ker mora voznik biti vedno pripravljen prevzeti volan in spremljati dogajanje na cesti.
Prav. Ima zelo dobro avtonomno vožnjo, ki deluje normalno v 99,99%. Obstaja pa tisti nepredvidljiv 0.1 %.
Če ni 100% ni nič!, dokler ne bo Tesla prevzela odgovornosti za morebitne nesreče zame to ni avtopilot, ne pa da je sonce premočno svetil...
#hooldthedoor
WarpedGone ::
Nekaj časa ti bo država še dovolila, da s svojo nesposobnostjo na cesti ogrožaš druge, slej ko prej pa boš za ta privilegij moral mastno doplačat. Dokler na koncu ne bo totalen konec zezanja s tujim življenjem.
Glede udobja ...
Glede udobja ...
Zbogom in hvala za vse ribe
DamijanD ::
Vprašanje glede avtopilota: na kakšen način AP izračuna koliko je primerna hitrost vožnje skozi določen ovinek (ovinki, kjer je omejitev 90 a realno ni mogoče peljati tako hitro)? A pri tem upošteva tudi podlago? Ali je cestišče mokro? Temperaturo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
bambam20 ::
WarpedGone je izjavil:
Nekaj časa ti bo država še dovolila, da s svojo nesposobnostjo na cesti ogrožaš druge, slej ko prej pa boš za ta privilegij moral mastno doplačat. Dokler na koncu ne bo totalen konec zezanja s tujim življenjem.
tega midva ne bova dočakala.
Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
Nekaj časa ti bo država še dovolila, da s svojo nesposobnostjo na cesti ogrožaš druge, slej ko prej pa boš za ta privilegij moral mastno doplačat. Dokler na koncu ne bo totalen konec zezanja s tujim življenjem.
Glede udobja ...
Saj že sedaj mastno plačuješ če sploh hočeš voziti.
Aplikacija je pa res kretenska. Spizdijo ti telefon in mimgrede še avto. Briljantno res. Imaš prazno baterijo oa se lahko pod nosom obrišeš. Kot da je težko narest tak ključ v osnovi. Pa mimgrede ni to nič novega. 10 let stara toyota ima točno to funkcijo le,da imaš namesto telefona ločen ključ. Ko stegneš po kljuki in če je ključ največ 2 m od avtomobila se bo avto sam odklenil.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Mavrik ::
Vprašanje glede avtopilota: na kakšen način AP izračuna koliko je primerna hitrost vožnje skozi določen ovinek (ovinki, kjer je omejitev 90 a realno ni mogoče peljati tako hitro)? A pri tem upošteva tudi podlago? Ali je cestišče mokro? Temperaturo?
Ne dela nič od tega, ker ti sam nastaviš hitrost. AP se zna držati omejitev hitrosti (uporablja prepoznavo znakov - nekaj kar že dandanes najdeš v veliko avtih - ter podatke z navigacijskih kart). Če hitrost nastaviš narobe boš pač zletel s ceste ali koga ubil v čelnem trčenju.
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
bambam20 ::
Mavrik ::
Vprašanje ni bilo o avtocestah ampak magistralkah. Prosim beri.
The truth is rarely pure and never simple.
Tody ::
Matr ste pametni, k da jih imate vsi doma v garaži. Mislite da se Musk in druščina, ni spomnila ovinkaste ceste? Če bi moral avto slediti samo črti in ji brezpogojno zaupati, bi že zdavnej končali z razvojom, tako pa niso in hvala bogu niso tok omejeni kot nekateri sodelujoči v tej temi. O matematiki in fiziki zadaj, o tem zakaj je google to delal 10 let in kaj je odkrilo par tisoč tesl na svoji poti pa nebi sploh zgubljal besed.
Drugač je pa tako stanje leta 2015 blo
Drugač je pa tako stanje leta 2015 blo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tody ()
Magic1 ::
Matr ste pametni, k da jih imate vsi doma v garaži. Mislite da se Musk in druščina, ni spomnila ovinkaste ceste? Če bi moral avto slediti samo črti in ji brezpogojno zaupati, bi že zdavnej končali z razvojom, tako pa niso in hvala bogu niso tok omejeni kot nekateri sodelujoči v tej temi. O matematiki in fiziki zadaj, o tem zakaj je google to delal 10 let in kaj je odkrilo par tisoč tesl na svoji poti pa nebi sploh zgubljal besed.
Drugač je pa tako stanje leta 2015 blo
Haha, najdi mi tako cesto v Sloveniji s tako očitnimi črtami brez prekinitev. A v dežju tudi tako dobro deluje v takšnih idiličnih pogojih? Snegu, megli? Pri nas je itak zunanja črta neprepoznavna v večini primerov na magistralkah.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Unknown_001 ::
Ti avtopiloti delujejo na kamero, če se ne motim. V kakšni gozdni cesti kjer so sence s presledki v močnem nizkem soncu pride do hudega kontrasta. Ko gledaš senčeni del je temno, gledaš svetli del je vidno. Kako se kamera temu prilagaja? Pri senzorju, ki zajema sliko se to še bolj pozna.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Tody ::
Ko boš naredil kako šolo te bodo naučil tudi kaj je to radar in sonar in ja to ni samo za podmornice in letala