» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
119 / 175
»»

TheBlueOne ::

Samo se dodam, kolikor gledam pri oceni nisem sam, ker se vrednost delnic v casu tega booma ni dvignila.

Webmojster ::

Ne prehitro odpirat šampanjce, pobi.

Tesla bo še vsaj 2 leti na sceni
https://electrek.co/2019/05/07/tesla-ts...

TheBlueOne ::

Webmojster je izjavil:

Ne prehitro odpirat šampanjce, pobi.

Tesla bo še vsaj 2 leti na sceni
https://electrek.co/2019/05/07/tesla-ts...


Super kombinacija, odpre vse moznosti. Se mi zdi, da ce bo sli skozi bo konkretno premesalo karte. Tesli odpre servisno mrezo, FCA pa dominira ravno v segmentu, kjer Tesla ni ravno prisottna. Imas verjetno prav, me ima, da kupim malo delnic. :)

no comment ::

Včasih je prav ganljivo gledat, ko se kakšen kapitalist odreče miljardam samo zato, da reši Zemljo.

Zheegec ::

no comment je izjavil:

Včasih je prav ganljivo gledat, ko se kakšen kapitalist odreče miljardam samo zato, da reši Zemljo.

Kdo?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

LuiIII ::

Če so cene in lastnosti VW id.3 res take, potem je že danes za Evropo ta avto Tesla M3 killer.

BigWhale ::

Zheegec je izjavil:

no comment je izjavil:

Včasih je prav ganljivo gledat, ko se kakšen kapitalist odreče miljardam samo zato, da reši Zemljo.

Kdo?


Kako to mislis kdo? Musk! Vse dela za dobrobit planeta. To je ja vsem jasno.

Zheegec ::

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zheegec ::

Tesla Model S prodaja 01.04.2019 - 07.05.2019 (Norveška, Nizozemska, Španija): 5% od 2018 številk trenutno. Auč. Dosti slabše, kot Q1 2019.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Spock83 ::

To je še en znak, da bo Tesla držal 3jko še precej časa nad 50k.


Wtf a ima model WD40 namesto gela za lase.


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

MrNighthawk ::

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

To je spet en gledal filme namest, da bi vozil. :>

Okapi ::

Saj o tej nesreči smo se že pogovarjali, pred dvema mesecema, ampak se takrat še ni vedelo, ali je bil avtopilot vklopljen. Sedaj so uradno potrdili, da je voznik 10 sekund pred nesrečo vklopil avtopilot in ni imel rok na volanu.

DamijanD ::

A AP takoj po vklopu začne delat ali rabi nekaj časa, da dejansko začne opravljati svojo funkcijo?

Okapi ::

Če prav razumem, avtopilot ves čas dela v ozadju (in beleži vse živo), ko ga vklopiš, pa prevzame nadzor nad avtom. Bi rekel da takoj.

_0\WA6m7Uzc ::

Third fatal Tesla Autopilot crash renews questions about system:

https://www.reuters.com/article/us-tesl...

The NTSB's preliminary report said the driver engaged Autopilot about 10 seconds before crashing into a semitrailer, and the system did not detect the driver's hands on the wheel for fewer than eight seconds before the crash. The crash sheared off the roof as the Tesla traveled under the semitrailer.

The vehicle was traveling at about 68 miles (109 km) per hour (mph) on a highway with a 55-mph (89-kph) speed limit, and neither the system nor the driver made any evasive maneuvers, the agency said.
Naj me ugrabijo vesoljci, hocem stran od planeta idiotov.

Okapi ::

_0\WA6m7Uzc je izjavil:

The vehicle was traveling at about 68 miles (109 km) per hour (mph) on a highway with a 55-mph (89-kph) speed limit,
To je recimo nekaj, česar avtopilot absolutno ne bi smel početi (razen mogoče za kratek čas, če prehiteva). V tem primeru avto ni prehiteval nikogar.

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

_0\WA6m7Uzc je izjavil:

The vehicle was traveling at about 68 miles (109 km) per hour (mph) on a highway with a 55-mph (89-kph) speed limit,
To je recimo nekaj, česar avtopilot absolutno ne bi smel početi (razen mogoče za kratek čas, če prehiteva). V tem primeru avto ni prehiteval nikogar.


No ja.. gre za level 2 asistencni sistem, od takega sistema se to ne pricakuje. Bistveno vecji problem je v tem, da je voznik na podlagi uporabe vozila zakljucil, da lahko autopilot vklopi in nato pocne druge stvari

Okapi ::

Če lahko vozi sam, brez voznikovih rok na volanu (2. raven samodejnosti), bi vsekakor smeli pričakovati, da pozna in upošteva hitrostne omejitve. General Motorsov "autopilot" recimo ve, kje sploh sme delovati (samo na določenih preverjenih odsekih avtocest). Za 2. raven bi to po mojem moral biti eden od pogojev.

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Če lahko vozi sam, brez voznikovih rok na volanu (2. raven samodejnosti), bi vsekakor smeli pričakovati, da pozna in upošteva hitrostne omejitve. General Motorsov "autopilot" recimo ve, kje sploh sme delovati (samo na določenih preverjenih odsekih avtocest). Za 2. raven bi to po mojem moral biti eden od pogojev.


Level 2 ne sme dovoliti voznje brez rok na volanu, ravno v tem je problem. Kar omenjas (GM) pa je level 3. Level 3 definira ODD "operational design domain", kar pomeni, da mora avto prepreciti uprabo zunaj pogojev/scenarijev za katere je autonomni sistem razvit. Prvi na trgu z level 3 je Audi A8 z ODD, ki v grobem definira gneco na avtocesti izven naselja. V tem primeru avto spremlja gostoto prometa na sosednjih pasovih, GPS, ker je omejen na predele izven mesta in, med drugim, ali se je slucajno kje pojavil kaksen pesec ali kolesar. Tako mora voznik prevzeti voznjo, ce se pribliza mestu, se gneca zreducira ali pa se kje pojavi kaksen clovek (poleg drugih zadev, ker ima level 3 tudi precej omejen OEDR - "object and event detection and response").

Ravno v tem je problem, da je Teslin sistem Level 2, ampak se ga uporablja kot Level 3 ter reklamira kot Level 4 (oz. zdaj ze skoraj Level 5) in zato so pricakovanja nerealna za ta sistem. Omejitev torej Teslinemu sistemu ni potrebno spostovati, samo prepreciti je potrebno, da se ga lahko uporablja kot Level 3 sistem.

Okapi ::

codeMonkey je izjavil:

Okapi je izjavil:

Če lahko vozi sam, brez voznikovih rok na volanu (2. raven samodejnosti), bi vsekakor smeli pričakovati, da pozna in upošteva hitrostne omejitve. General Motorsov "autopilot" recimo ve, kje sploh sme delovati (samo na določenih preverjenih odsekih avtocest). Za 2. raven bi to po mojem moral biti eden od pogojev.


Level 2 ne sme dovoliti voznje brez rok na volanu, ravno v tem je problem.
Mogoče so različne definicije, ampak po tisti, ki jo jaz poznam, je:
level 2 - brez rok (gledati moraš na cesto)
level 3 - brez gledanja (misliti moraš na cesto, lahko pa gledaš film)
level 4 - brez razmišljanja (lahko spiš, avto pa mora sam ugotoviti, kdaj ni sposoben samostojne vožnje in varno ustaviti, če po opozorilu voznik ne prevzame nadzora)
level 5 - brez volana (avto mora znati vse sam, ker ga človek ne more več upravljati).

Self-driving car @ Wikipedia

General Motorsov je pravilen "level 2" - ni treba imeti rok na volanu (na predvidenih odsekih avtocest), moraš pa gledati na cesto. Ne smeš gledati filma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Okapi je izjavil:

Če lahko vozi sam, brez voznikovih rok na volanu (2. raven samodejnosti), bi vsekakor smeli pričakovati, da pozna in upošteva hitrostne omejitve. General Motorsov "autopilot" recimo ve, kje sploh sme delovati (samo na določenih preverjenih odsekih avtocest). Za 2. raven bi to po mojem moral biti eden od pogojev.


Level 2 ne sme dovoliti voznje brez rok na volanu, ravno v tem je problem.
Mogoče so različne definicije, ampak po tisti, ki jo jaz poznam, je:
level 2 - brez rok (gledati moraš na cesto)
level 3 - brez gledanja (misliti moraš na cesto)
level 4 - brez razmišljanja (avto mora sam ugotoviti, kdaj ni sposoben samostojne vožnje in varno ustaviti, če po opozorilu voznik ne prevzame nadzora)
level 5 - brez volana (avto mora znati vse sam, ker ga človek ne more več upravljati).

Self-driving car @ Wikipedia

General Motorsov je pravilen "level 2" - ni treba imeti rok na volanu (na predvidenih odsekih avtovest), moraš pa gledati na cesto. Ne smeš gledati filma.


"Hands off" ni ravno primeren izraz, verjetno ker se trudijo opisati stvari poljudno.

Kljucni zadevi sta ODD in OEDR tukaj. Razlika med L2 in L3 je v tem, da se pri slednjem pojavi ODD in vozniku znotraj tega ni potrebno spremljati prometa. Mora seveda biti pripravljen prevzeti voznjo. Podobno med L3 in L4 je razlika v tem, da ima L4 tudi dovolj napreden OEDR, ki vozilo spravi v varno stanje. L5 je na koncu brez ODD, oz. je ODD na nivoju cloveka.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Ja, stik rok z volanom je lahko obvezen, ampak samo zato, ker je težko zagotoviti, da voznik, ki nima rok na volanu, res gleda na cesto in spremlja promet.

To je splošna težava - če ni treba imeti rok na volanu (2. raven), kako zagotoviti, da voznik res spremlja promet, in če ni treba gledati na cesto (3. raven), kako zagotoviti, da voznik ne zaspi. Pri 4. ravni je pa problem, ker umetna pamet težko prepozna situacije, ko ni več sposobna samostojne vožnje, in bi bilo treba zbuditi voznika. Računalnik težko ve, kdaj se moti, ker če ve, potem lahko v večini primerov kar sam popravi napako.

Zato mnogi razvijalci in raziskovalci samodejne vožnje pravijo, da je treba ravni od 2 do 4 preskočiti, ker jih v praksi ni mogoče (varno) izvajati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Pa se ena napaka. Level 4 je prav tako lahko brez volana. Ima le omejen ODD in ga ni mogoce uporabljati izven tega.

Okapi ::

No ja, pogovarjamo se pač o splošno uporabnih avtomobilih, ne o dvigalih.;)

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:


Zato mnogi razvijalci in raziskovalci samodejne vožnje pravijo, da je treba ravni od 2 do 4 preskočiti, ker jih v praksi ni mogoče (varno) izvajati.


In to je v splosnem vsekakor pravilno, ampak vseeno obstajajo scenariji, kjer se zadeve da narediti precej varno. Na strani OEMa pa je, da se razvoja takega sistema odgovorno loti.

Okapi je izjavil:

No ja, pogovarjamo se pač o splošno uporabnih avtomobilih, ne o dvigalih.;)


To je res. Vseeno pa je lahko zanimivo za vecje centre (nakupovalni, letalisca, ozji del centra ipd.). Kot kaze bo Waymo tukaj vodilni zaenkrat. Meni bi bil zanimiv primer L4 tudi avtonomna prikolica npr. Lepo jo zapeljes na AC v Nemciji in tam spustis do Slovenije, kjer jo na pocivaliscu nekdo prevzame ter zapelje do pristanisca :)

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Ampak vsa ta debata je v bistvu postranska, ker glavna težava tu je ...

codeMonkey je izjavil:

Ravno v tem je problem, da je Teslin sistem Level 2, ampak se ga uporablja kot Level 3 ter reklamira kot Level 4 (oz. zdaj ze skoraj Level 5) in zato so pricakovanja nerealna za ta sistem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

krucymucy ::

Iz prebranega sklepam da teslin autopilot dela enako kot Level 2 na par let starem passatu, ce polozis servisno knjigo na volan, da ne opozarja in zvocno signalizira, da moras drzati volan.

bambam20 ::

Okapi je izjavil:



Level 2 ne sme dovoliti voznje brez rok na volanu, ravno v tem je problem.Mogoče so različne definicije, ampak po tisti, ki jo jaz poznam, je:
level 2 - brez (gledati moraš na cesto)
level 3 - brez gledanja (misliti moraš na cesto, lahko pa gledaš film)
level 4 - brez razmišljanja (lahko spiš, avto pa mora sam ugotoviti, kdaj ni sposoben samostojne vožnje in varno ustaviti, če po opozorilu voznik ne prevzame nadzora)
level 5 - brez volana (avto mora znati vse sam, ker ga človek ne more več upravljati).


Dokler ne bo prišlo do levela 5 , ne verjamem so vsi med leveli neuporabni, ker se na tehnologijo ne moremo zanašat. Ne vem kdo si želi, da se bo v njega zabil nekdo, ki uporablja avtopilota in je zraven gleda film, brskal po internetu in se zanašal na tehnologijo. Samo norec to počne.

Okapi ::

Pri Tesli bodo že spet na veliko klestili stroške.
https://electrek.co/2019/05/16/tesla-ha...

Truga ::

Cudno, a niso glih dobili 2h miljard loana? :D

kow ::

So, samo 2 milijardi spet ni veliko pri taksnem scaleu. Sploh, ker planirajo siriti proizvodnjo.

DamijanD ::

Koliko/kako pa AP sploh nadzira hitrost? A nastaviš neko vrednost kot na tempomatu, potem pa jo sam zniža, če je nekdo pred avtom (kot radarski tempomat)? Oz. drugače povedano a lahko nastaviš tako hitrost, da AP zleti ven zaradi prevelike hitrosti?

codeMonkey ::

DamijanD je izjavil:

Koliko/kako pa AP sploh nadzira hitrost? A nastaviš neko vrednost kot na tempomatu, potem pa jo sam zniža, če je nekdo pred avtom (kot radarski tempomat)? Oz. drugače povedano a lahko nastaviš tako hitrost, da AP zleti ven zaradi prevelike hitrosti?


Nastavi jo voznik, se pa nato primerno zniza glede na promet okoli avta. Vseeno ti hitrosti pred ovinkom ne bo nizal oz. ocenjeval. Je nekdo kaksno stran nazaj poslal video, kjer se vidi kako nekjkrat prestrasi voznika zaradi tega.

MrNighthawk ::

BigWhale ::

Dans zgleda ni njihov dan ...

https://www.theverge.com/2019/5/17/1862...

Cedalje vec ljudi se ukvarja z marketingom Tesle in njihove promocije avtopilota. To je v bistvu dobro za kupce in uporabnike, slabo pa za tiste, ki si zelimo techa in se zavedamo pomankljivosti. Se nekaj taksnih primerov, pa bo nekdo ugotovil, da so ti pripomocki nevarni in da jih je treba zmetati ven iz avtomobilov. :/

Ne bi bil Musk zdaj, vsaj ne tisti Musk, ki je en mesec nazaj razlagal investitorjem, da bodo imeli drugo leto milijon robotskih taksijev. Zdaj pa investitorji berejo, da njihov software vcasih tovornjake klasificira kot most. :/

kow ::

Naceloma so novice o smrtnih crashih samo novicarski sum, ker so se ubili zaradi lastne neumnosti - niso upostevali navodil. Ne dvomim pa, da bodo padale kaksne ornk tozbe, ker ljudje kao "niso vedeli" in so verjeli Musku na besedo. Meni se zdi, da je Teslin napredek pri "autopilotu" precej hiter. Kolikor spremljam trenutno, stevilo nesrec v Teslah ne odstopa kaj veliko ne gor, ne dol. Tesla kar konkretno zavaja, ampak to ni nekaj nenavadnega pri korporacijah.

VaeVictis ::

Tudi borza pravi, da ima Tesla probleme.

TSLA Stock

Tesla 211.03-17.30 (-7.58%)
At close: May 17 4:00PM EDT

Me prav zanima, če Warpy še vedno sanja, da bo Tesla večja od Apple in Amazona skupaj...

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

kow ::

Ce dosezejo svoje cilje, bo zlahka vecji od Appla. Prevozu namenimo vecji delez dohodka kot za telefone oz. razne gadgete.
Trg je vecji. Je pa res, da se lahko marze razlikujejo.

BigWhale ::

kow je izjavil:

Naceloma so novice o smrtnih crashih samo novicarski sum, ker so se ubili zaradi lastne neumnosti - niso upostevali navodil.


Ce se izkaze, da nobena navodila ne pomagajo, potem se lahko zgodi, da se neko stvar proglasi za nevarno in se jo prepove. Petarde so recimo lep primer. Ob pravilni uporabi se ti ne more nic zgoditi ampak se je izkazalo, da jih ljudje, kljub jasnim navodilom in precej jasnim posledicam, ne znajo uporabljati. Zato so jih pac prepovedali.

kow je izjavil:

Ne dvomim pa, da bodo padale kaksne ornk tozbe, ker ljudje kao "niso vedeli" in so verjeli Musku na besedo.

In taksne tozbe bodo do neke mere upravicene. Ce ti celemu svetu razlagas, kako bo tvoj avto zdaj zdaj znal sam vozit in imas potem nek fine print disclamer, ki pravi, da v bistvu ne zna vozit sam, potem je to vprasljivo pocetje.

kow je izjavil:

Tesla kar konkretno zavaja, ampak to ni nekaj nenavadnega pri korporacijah.


To, da drugi to pocnejo se ne pomeni, da je ok, da to tudi Tesla pocne. :) Sploh, ker ne zavajajo o tem kako dobro pere njihov pralni prasek ampak o tem kako dobro zna njihov avto sam vozit. :)

kow ::

Kako ves koliko ljudi ne uposteva navodil? Ce se ubije 5 ljudi, to lahko se vedno pomeni da 300k ljudi navodila uposteva...
Se strinjam, tozbe bi bile do neke mere upravicene. Podobno kot so tozbe zaradi kreditov v frankih "do neke mere" upravicene. Tukaj relativizirava.
Se strinjam - ni ok.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Naceloma so novice o smrtnih crashih samo novicarski sum, ker so se ubili zaradi lastne neumnosti - niso upostevali navodil. Ne dvomim pa, da bodo padale kaksne ornk tozbe, ker ljudje kao "niso vedeli" in so verjeli Musku na besedo. Meni se zdi, da je Teslin napredek pri "autopilotu" precej hiter. Kolikor spremljam trenutno, stevilo nesrec v Teslah ne odstopa kaj veliko ne gor, ne dol. Tesla kar konkretno zavaja, ampak to ni nekaj nenavadnega pri korporacijah.


Naceloma so te novice sirili strokovnjaki za funkcionalno varnost. Novicarski sum je to samo prekrival. Glede statistike si pa ocitno slabo spremljal.

neo5468 ::

Najbolj žalostno je, da to safety opremo kot je radar/kamere da avto avtomatsko zavira če ti pešec/otrok stopi pred ali za avto, na voljo serijsko samo pri toyoti in tesli. Pri vseh ostalih je opcijsko doplačilo. Zakaj moraš za varnost sebe in drugih dodatno plačevati, če bi pa lahko naredili ceste varnejše za vse?

kow ::

Ker avti brez doplacil delajo negativno marzo. Posledica bi bila drazji avtomobili.

Machete ::

Tudi LED lampe povečajo varnost, pa so za doplačilo. Seznam je lahko skoraj neskončen.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

pegasus ::

neo5468 je izjavil:

Najbolj žalostno je, da to safety opremo kot je radar/kamere da avto avtomatsko zavira če ti pešec/otrok stopi pred ali za avto, na voljo serijsko samo pri toyoti in tesli.
In pri subaruju.

Kebo ::

pegasus je izjavil:

neo5468 je izjavil:

Najbolj žalostno je, da to safety opremo kot je radar/kamere da avto avtomatsko zavira če ti pešec/otrok stopi pred ali za avto, na voljo serijsko samo pri toyoti in tesli.
In pri subaruju.

Skrajni čas bi bil da bi EU predpisal to opremo kot standardno, ker dokazano rešuje življenja.

Zheegec ::

Okapi je izjavil:

Pri Tesli bodo že spet na veliko klestili stroške.
https://electrek.co/2019/05/16/tesla-ha...

Klestili stroške kot WC papir in potovanje, ne pa ogromnega zasebnega letala od šefa podjetja? Zanimivo!

BigWhale je izjavil:

Dans zgleda ni njihov dan ...

https://www.theverge.com/2019/5/17/1862...

Cedalje vec ljudi se ukvarja z marketingom Tesle in njihove promocije avtopilota. To je v bistvu dobro za kupce in uporabnike, slabo pa za tiste, ki si zelimo techa in se zavedamo pomankljivosti. Se nekaj taksnih primerov, pa bo nekdo ugotovil, da so ti pripomocki nevarni in da jih je treba zmetati ven iz avtomobilov. :/

Ne bi bil Musk zdaj, vsaj ne tisti Musk, ki je en mesec nazaj razlagal investitorjem, da bodo imeli drugo leto milijon robotskih taksijev. Zdaj pa investitorji berejo, da njihov software vcasih tovornjake klasificira kot most. :/


Zelo zanimivo, da je tole prišlo v novice, ker je že dosti ljudi umrlo ali pa imelo razbit avto zaradi autopilota. Pa ponavadi mediji o tem ne poročajo (mislim da je edina izjema bil tisti Apple inžinir, ki je umrl). Najbrž je to posledica Tesline nove "strategije", ki sedaj vse stavi na FSD "robo-taxije" in s tem avtomatsko več pozornosti na autopilot nesreče.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kow ::

"dosti ljudi" ni stevilka.

Nasel sem tole:
Tesla Autopilot @ Wikipedia

Machete ::

Kebo je izjavil:

pegasus je izjavil:

neo5468 je izjavil:

Najbolj žalostno je, da to safety opremo kot je radar/kamere da avto avtomatsko zavira če ti pešec/otrok stopi pred ali za avto, na voljo serijsko samo pri toyoti in tesli.
In pri subaruju.

Skrajni čas bi bil da bi EU predpisal to opremo kot standardno, ker dokazano rešuje življenja.

Če smo pošteni v to spada tudi avtomatski menjalnik, pa je v eu redek. Roke na volanu stalno, manj razmišlanja in ni možnosti,.da.se zašaltaš. Ampak hej 2-5k ekstra stane ;)
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
««
119 / 175
»»