» »

In osmi dan je Audi ustvaril dizel iz vode in zraka

1
2
3 4

Pithlit ::

trololo2 je izjavil:

Ker gre kot že napisano za energetsko zelo potratne procese

Sej črpalne so tud. Važen je samo 'tipping point'. Od kje naprej se dela profit. Kristalne kugle, za to da tole kar vnaprej obsodimo na propad, pa nimamo.

Paneli imajo pa svetlo prihodnost.
Life is as complicated as we make it...

johnnyyy ::

Za tehnični forum bi pričakoval več tehničnih informacij in manj PR BS tipa "surova modrina". Torej kakšni so izkoristki te predtvorbe v različnih fazah? Kako se obnese gorivo v primerjavi z ostalimi gorivi? Se z njim prevozi več/manj km? Kako se pozna pri moči motorja? Ter kako so dobili ceno 1-1.5€?

antonija ::

Invictus je izjavil:

Pismo, toliko ene zaplankanosti kot v tej temi pa zlepa ne doživiš. Tipična slovenska nesprejemljivost in odpor do novih zadev ...
Katerih novih zadev? Kaj tocno je tukaj novega? In zakaj tocno so kritike slabe? Vecina jih je vsebinskih, in nekega praznega nabijanja (kot npr. tvoj post), kar pomeni da pripomorejo k debati. Predstavi argumente za svojo pozicijo pa bo debata sla naprej, ne pa samo trollat.

Invictus je izjavil:

Meni se to zdi super dosežek.
Kaj tocno od tega se ti zdi super dosezek? A sploh razumes vsebino novice?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

petra_v ::

Tisti, ki niste več tako mladi se verjetno spomnite risanke Gustav, ki so jo par deset let nazaj predvajali na nacionalki. V risanki je nastopal lovec po imenu Gustav, ki je bil rahlo prismojen in je skozi sarkazem prikazal tipične življenske prigode.

Vglavnem, v eni od epizod je imel žago za drva, ki pa je za delovanje rabila - drva. Na začetku risanke je Gustav imel nalogo celoten gozd da razžaga, na koncu pa prikaže le ogromen kup žagovine in pepela.

What is my point?
Podobno je s tem dizlom iz vode. Vse lepo in prav, da razvoj gre naprej (čeprav tole ni nova pogruntavščina) ampak tisti, ki ve vsaj malo elektrokemije, pa preračuna input / output energij, vidi da ima ta dizel precej podobnosti z zgodbo našega Gustava.

kuglvinkl ::

dost z avti. zunaj še ni dežja, pa pejte v peskovnik, dokler vas mami ne pokliče na kosilo.
Your focus determines your reallity

krneki0001 ::

antonija je izjavil:

Invictus je izjavil:

Pismo, toliko ene zaplankanosti kot v tej temi pa zlepa ne doživiš. Tipična slovenska nesprejemljivost in odpor do novih zadev ...
Katerih novih zadev? Kaj tocno je tukaj novega? In zakaj tocno so kritike slabe? Vecina jih je vsebinskih, in nekega praznega nabijanja (kot npr. tvoj post), kar pomeni da pripomorejo k debati. Predstavi argumente za svojo pozicijo pa bo debata sla naprej, ne pa samo trollat.

Invictus je izjavil:

Meni se to zdi super dosežek.
Kaj tocno od tega se ti zdi super dosezek? A sploh razumes vsebino novice?


Ni nobenega dosežka, leta 1925 so to nemci že delal. Zdej pa spet. Ja pred 90 leti je bil dosežek, danes samo slaba kopija.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: negot ()

MuadDib ::

Elektrika je meni osebno en izmed najbolj prakticnih (in trenutno najbolj onesnazujocih) virov energije za nadaljno uporabo, saj je dokaj neodvisna od samega vira pridobivanja. Dandanes je le vprasanje kako shraniti to energijo za nadaljno uporabo, ko samega vira ni na voljo. In to je zame ena moznost (sicer so izgube ogromne a moznost je!). Pri 30% izkoristku naftnih derivatov, se naj raje posvetijo povisanju izkoristka ali pa novemu nacinu pogona.

Ne recem, da je to slaba alternativa nafti, vendar le, da je potratna in trenutno kar onesnazujoca.

Ko bo tezje pridobivat co2, pa bo treba zgradit se nekaj termoelektrarn v okolici.

djurodrljaca ::

MuadDib je izjavil:

Pri 30% izkoristku naftnih derivatov, se naj raje posvetijo povisanju izkoristka ali pa novemu nacinu pogona.

Kolikor se spomnim so nam pri fiziki povedali, da več kot 33 % izkoristka pri toplotnem stroju ne moreš dobiti...

Tale link to tudi (vsaj delno) potrdi: Heat engine @ Wikipedia

Zato je pa avto na elektriko lahko veliko bolj učinkovit, saj znajo biti izkoristki okoli 90 %...

Lonsarg ::

Zdaj ne živimo več v svetu izumov, pač pa v svetu optimizacij in skaliranja.

Z malo googlanja videl da obstajajo firme, ki iz zemeljskega plina delajo dizel profitabilno(oziroma na meji vsaj), tak da ne vidim od kje ta negativnost. Zemeljski plin zamenjaš z vodikom, ki ga z recimo 90% učinkovitostjo pridobiš iz vode. Sicer imaš dodatno zagato pridobiti CO, ko to zagato rešiš si pa pač na konju, če le cene bencina dovolj zrastejo.

Seveda se potem vprašaš, zakaj ne bi potem vodik kurili direktno, če se že greš take štorije. Oziroma, ker je direktno mal težko pač preko gorilnih celic, ki so sigurno bolj učinkovite kot GTL(gas to dizel)... Tako da po mojem skromnem mnenju je tole zanimivo, ampak gorivne celice popapcajo to idejo. Cenejše baterije, ki si jih nadejamo v roku 10 let z gigafactory pa popapcajo oboje v bistvu. Vse troje je namreč nič drugega kot način kako elektriko spravit v avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

jest10 ::

djurodrljaca je izjavil:


Kolikor se spomnim so nam pri fiziki povedali, da več kot 33 % izkoristka pri toplotnem stroju ne moreš dobiti...


No, to so vas učili narobe

Magic1 ::

Že sam to da po najbolj optimističnih napovedih pričakujejo ceno 1.5€ v prihodnosti, ti da takoj vedet da je to utopično še za zelo dolgo časa. Cena navadnega goriva je okoli 30 centov.
Nekoč, ko bomo imeli fuzijske elektrarne in skoraj nemejeno količino cenene elektrike...
Magic

Invictus ::

djurodrljaca je izjavil:

[
Zato je pa avto na elektriko lahko veliko bolj učinkovit, saj znajo biti izkoristki okoli 90 %...

Seveda je pridobivanje elektrike, ki poteka večinoma s principom parnega stroja, 100% učinkovito ...

Lonsarg je izjavil:


Seveda se potem vprašaš, zakaj ne bi potem vodik kurili direktno, če se že greš take štorije.

Vodik je problematičen, ker za isto energetsko vrednost kot bencin porabi bistveno večji volumen ...

antonija je izjavil:

Invictus je izjavil:

Pismo, toliko ene zaplankanosti kot v tej temi pa zlepa ne doživiš. Tipična slovenska nesprejemljivost in odpor do novih zadev ...
Katerih novih zadev? Kaj tocno je tukaj novega? In zakaj tocno so kritike slabe? Vecina jih je vsebinskih, in nekega praznega nabijanja (kot npr. tvoj post), kar pomeni da pripomorejo k debati. Predstavi argumente za svojo pozicijo pa bo debata sla naprej, ne pa samo trollat.

Invictus je izjavil:

Meni se to zdi super dosežek.
Kaj tocno od tega se ti zdi super dosezek? A sploh razumes vsebino novice?

Ja, jo.

Meni je to super dosežek.

Kolikor pa vidim, pa večina tukaj ne razume celotnega cikla pridobivanja energentov, kar se vidi pri orgazmiranju učinkovitosti električnega pogona ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

WarpedGone ::

Zemeljski plin zamenjaš z vodikom, ki ga z recimo 90% učinkovitostjo pridobiš iz vode.

Zakaj si tako sramežljiv, ko si zmišljuješ cifre?
Ko že čaraš, pač čaraj kot se spodobi in reci z 100% učinkovitostjo. Ne bo 100% čisto nič bol nemogoče od 90% učinkovitosti pridobivanja vodika iz vode.
Danes znane metode ne dosegajo niti polovičen izkoristek.

Te zadeve imajo prespektivo pri avijonih in raketah, ko enkrat res skurimo vse ostanke dinozavrov, EM raketni pogon pa se izkaže za neuporabnega pri dvigu iz gravitacijskih vodnjakov.

Kolikor pa vidim, pa večina tukaj ne razume celotnega cikla pridobivanja energentov, kar se vidi pri orgazmiranju učinkovitosti električnega pogona ...

Celoten cikel je FV streha in sredinec energetskim dealerjem.
Tesla's Stationary Storage Strategy: 'Everywhere We Look, There's an Opportunity'
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:


Celoten cikel je FV streha in sredinec energetskim dealerjem.
Tesla's Stationary Storage Strategy: 'Everywhere We Look, There's an Opportunity'

V Kaliforniji mogoče. V Evropi z 200 oblačnimi dnevi na mesec je pa to malo težje.

Da ne govorim o strošku investicije brez subvencij ... Res dosegljivo za povprečnega Janeza ... FV paneli že danes ne bi bili stroškovno sprejemljivi, če ne bi bilo subvencije ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

zee ::

V Evropi z 200 oblačnimi dnevi na mesec je pa to malo težje.


In Nemcija ima ob soncnih dnevih presezke elektricne energije zakaj ze?
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

WarpedGone ::

Da ne govorim o strošku investicije brez subvencij .

Zakaj ne govoriš o strošku postopka v tem topicu?
Kup čaranja in še vedno ne pride niti blizu stroška FV.
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

zee je izjavil:

V Evropi z 200 oblačnimi dnevi na mesec je pa to malo težje.


In Nemcija ima ob soncnih dnevih presezke elektricne energije zakaj ze?

Presežek ob sončnih dnevih bolj malo pomaga ob oblačnih ...

Zato se pa lotevajo še drugih projektov, kot je ta v novici ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

Presežek ob sončnih dnevih bolj malo pomaga ob oblačnih ...

No shit sherlock.
In sherlock še vedno ne kapira, da se da elektriko tudi shraniti.
Zagrabi ga existencialna groza glede cene, ki mu ne dopusti treznega matematičnega razmisleka.

Nimajo vsi šerloki takega problema:
"Tesla has been able to install more than 100 projects, really without anyone noticing," said Andrea James, an analyst with Dougherty & Co..

Naslednja revolucija ne bo električni avto ampak ukinitev on-demand generiranja električne energije. Poraba se bo futrala iz zalog, generiranje pa bo te zaloge filalo.

Kuhanje nafte pa bo še vedno rešitev, ki išče problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:


Naslednja revolucija ne bo električni avto ampak ukinitev on-demand generiranja električne energije. Poraba se bo futrala iz zalog, generiranje pa bo te zaloge filalo.

In kaj je to kuhanje nafte drugega kot ustvarjanje zalog ?

Ali kaj misliš da bodo po tvojem te zaloge? Baterije ? To je ravno tako kot nafta. pač neke svinjske kemikalije, ki onesnažujejo okolje, ko se jim izteče rok trajanja.

Kaj zdaj tebi ni jasno?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

To je ravno tako kot nafta. pač neke svinjske kemikalije, ki onesnažujejo okolje, ko se jim izteče rok trajanja

Še več glave-v-riti... bBaterije baje onesnažujejo okolje, tako so rekle tršice v vrtcu, it must be true forever and ever!

Od kje ti ideja da omenjani proces pa ne onesnažuje? Da je cenješi od baterij/shranjen kWh? Ker je od audija?
To ti kr čutiš na vodi in si brišeš pene, ko se kdo ne strinja s takim slepim gledanjem na zadeve.

In kaj je to kuhanje nafte drugega kot ustvarjanje zalog ?

Če skurim 100 litrov, da shranim 1 liter to ni ustvarjanje zalog.
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:

To je ravno tako kot nafta. pač neke svinjske kemikalije, ki onesnažujejo okolje, ko se jim izteče rok trajanja

Še več glave-v-riti... bBaterije baje onesnažujejo okolje, tako so rekle tršice v vrtcu, it must be true forever and ever!

Od kje ti ideja da omenjani proces pa ne onesnažuje? Da je cenješi od baterij/shranjen kWh? Ker je od audija?
To ti kr čutiš na vodi in si brišeš pene, ko se kdo ne strinja s takim slepim gledanjem na zadeve.

In kaj je to kuhanje nafte drugega kot ustvarjanje zalog ?

Če skurim 100 litrov, da shranim 1 liter to ni ustvarjanje zalog.

A kemijo si tudi prešprical v šoli? Poleg elektrike ?

100 litrov česa? Vode ? Ali kaj ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

100 litrov česa? Vode ? Ali kaj ?

Osnovni pogoj za debato je vsaj toliko spominskih kapacitet, da si sposoben v glavi držat kontekst pogovora.
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::

Invictus je izjavil:

Pismo, toliko ene zaplankanosti kot v tej temi pa zlepa ne doživiš. Tipična slovenska nesprejemljivost in odpor do novih zadev ...

Meni se to zdi super dosežek. Sicer je pa novica stara že nekaj mesecev ...


oprosti, ampak dosežek se ti tole lahko zdi če ne poznaš ne kemije ne tehnologije. če pa se vsaj malo spoznaš, pa veš da švabi bluzijo na polno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Invictus ::

gruntfürmich je izjavil:


oprosti, ampak dosežek se ti tole lahko zdi če ne poznaš ne kemije ne tehnologije. če pa se vsaj malo spoznaš, pa veš da švabi bluzijo na polno.

Bluzijo? Pač znane tehnologije spravljajo v vsakodnevno uporabo.

Ali pol Elon Musk tudi bluzi s SpaceXom? Saj je vse znanje že staro 80 let. Samo malo drugače zapakirano.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

sampo ::

Energijska gostota diesel goriva je 10 KWh na liter.

Če 1 KWh elektrike stane 10 evro centov (verjetno nekoliko optimistična ocena) potem je cena elektrike za izdelavo enega litra take nafte 1 evro (pod pogojem seveda, da se to zgodi brez izgub).

Vir: Energy density @ Wikipedia

(Btw, iz grafa je razvidno, da je bi potrebovali 80 kg litij-ionskih baterij, da bi v njih spravili toliko energije, kot v 1 liter diesla. Je pa res, da je diesel motor ene 2-3x manj učinkovit kot elektromotor, pri pretvorbi energije v mehansko).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sampo ()

pirlo ::

Invictus je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:


oprosti, ampak dosežek se ti tole lahko zdi če ne poznaš ne kemije ne tehnologije. če pa se vsaj malo spoznaš, pa veš da švabi bluzijo na polno.

Bluzijo? Pač znane tehnologije spravljajo v vsakodnevno uporabo.

Ali pol Elon Musk tudi bluzi s SpaceXom? Saj je vse znanje že staro 80 let. Samo malo drugače zapakirano.

Slaba primerjava. SpaceX je poskus čim cenejšega in izboljšanega naslednika apollu. To pa je ravno obratno. Vsaj 3x dražji derivat, ki opravlja isto nalogo kot ta, ki jo že imamo.

sampo ::

sampo je izjavil:

Energijska gostota diesel goriva je 10 KWh na liter.


Pa btw, Elon Musk (Tesla) vam je za piškavih 13.000 USD pripravljen prodati grid storage baterijo s podobno kapaciteto.

Invictus ::

sampo je izjavil:

sampo je izjavil:

Energijska gostota diesel goriva je 10 KWh na liter.


Pa btw, Elon Musk (Tesla) vam je za piškavih 13.000 USD pripravljen prodati grid storage baterijo s podobno kapaciteto.

Kaj naj rečem, dobrotnik leta ...

S 13.000 dolarji ali zdaj skoraj 13.000 EUR trenutno sam naredim cirka 125.000 km z avtom. To je za 5 - 6 let.

Koliko pa stanejo še FV paneli in inverterji da ti nafilajo baterijo čez noč?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

sampo ::

Hecno je, da je Teslina baterija relativno ugodna v primerjavi s TEŠ6 !?

Ok... sej mogoče mešamo jabolka in hruške oz. KW in KWh (TEŠ6 proizvaja vršno moč... baterija samo hrani), pa vendarle:
cena TEŠ6 = 1.440 M eur / 600 MW = 2,33 eur/W
cena Tesla = 13 K usd / 10 KW = 1,3 usd/W

Malo sem presenečen nad tem izračunom, ampak očitno z razmahom zelo poceni fotovoltaike, nam morda čez 30 let res ne bo treba delati 7. bloka v Šoštanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sampo ()

Pithlit ::

sampo je izjavil:

cena Tesla = 13 K usd / 10 KW = 1.3 usd/W

Upoštevaj da je treba zadevo vsakih par let zamenjat...

Ampak ja, čez 30 let mogoče... zdaj pa pač še ne.
Life is as complicated as we make it...

gruntfürmich ::

Invictus je izjavil:

Bluzijo? Pač znane tehnologije spravljajo v vsakodnevno uporabo.

Ali pol Elon Musk tudi bluzi s SpaceXom? Saj je vse znanje že staro 80 let. Samo malo drugače zapakirano.


to ni vsakodnevna uporaba. to je metanje energije z bagrom čez okno da bi dobili par kapljic nafte. imamo veliko boljših rešitev ki bi se jih splačalo raziskati in denar noter metati za proizvodnjo nafte.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Invictus ::

gruntfürmich je izjavil:


to ni vsakodnevna uporaba. to je metanje energije z bagrom čez okno da bi dobili par kapljic nafte. imamo veliko boljših rešitev ki bi se jih splačalo raziskati in denar noter metati za proizvodnjo nafte.

Razsvetli nas prosim, O veliki internetni hobi inženir ...

Kje je ta tvoja tovarna boljše tehnologije da se ji pridemo poklonit ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

WarpedGone ::

Ok... sej mogoče mešamo jabolka in hruške oz. KW in KWh (TEŠ6 proizvaja vršno moč... baterija samo hrani), pa vendarle:
cena TEŠ6 = 1.440 M eur / 600 MW = 2,33 eur/W
cena Tesla = 13 K usd / 10 KW = 1,3 usd/W
Malo sem presenečen nad tem izračunom, ampak očitno z razmahom zelo poceni fotovoltaike, nam morda čez 30 let res ne bo treba delati 7. bloka v Šoštanju.

Nad vsakim nonsense izračunom si lahko presenečen, ali pa tudi ne. Nonsense je nonsense.
Baterija ni vir ampak hranilnik enerijge. Primerjava z elektrarno je tako dobesedni nonsense.

Tle je zgodba o hranilniku energije. Naravna nafta je en tak superduper hranilnik, ko kurimo energijo, katero so naravni procesi shranjali skozi desetine milijonov let. Kar pa ne pomeni da bo umetna nafta skuhana v fabriki, tudi kar avtomatsko, sam zato ker je to nafta.
Če bo na pretek energije in bodo baterije slabše kot jih imamo sedaj (trenutne so že preveč dobre, da bi se to splačalo), morda. Na kakih ladjah, avijonih itd.

pithlit:
Upoštevaj da je treba zadevo vsakih par DESET let zamenjat...

There, i fixed it 4U.
Zbogom in hvala za vse ribe

matijadmin ::

ZaphodBB je izjavil:

andrejus je izjavil:

potratna metoda?
Kot da bi zlato delal z enaga eleementa nižje, ki je ful cenejši.

No v glavnem če bi imeli več jederskih elektrarn bi tudi e-dizel bil cenejši. Ne pa de se zanašajo na sonce in oblake.

Potem so EV precej cenejši.


Še vedno imaš nerešen problem shranjevanja presežkov (zlasti čiste) el. energije.

PrimozR je izjavil:

Enake, a je cikel carbon-neutral. Ne črpaš ogljika iz tal in ga mečeš v luft, temveč ga vzameš iz lufta in daš nazaj tja. Kupu se velikost ne spreminja bistveno, v tem je ves catch.


To z ogljikom je teoretično, izvzeto iz konteksta primarnega energetskega izvora. Če imaš slednjega čistega, iz obnovljivih virov, to drži, sicer pa ne. Ali na kratko, za cikel od proizvodnje do porabe te kemične energije, to drži.
Vrnite nam techno!

Zgodovina sprememb…

matijadmin ::

sampo je izjavil:

sampo je izjavil:

Energijska gostota diesel goriva je 10 KWh na liter.


Pa btw, Elon Musk (Tesla) vam je za piškavih 13.000 USD pripravljen prodati grid storage baterijo s podobno kapaciteto.


To je sicer res, vendar bi bile določene omejitve (zlasti v proizvodnji in surovinah) še vedno problem. Vprašanje, če bi se cene vseskozi cenile, če bi povpraševanje pretirano naraslo zaradi gradnje enormnih shranjevalnikov energije.

Nemci iščejo bolj ekonomične načine, saj imajo dejansko presežke v proizvodnji, ki ne ravno sovpadajo s porabo. Te proizvajajo zlasti vetrne el. in jedrske v nočnem času. FV niti ni takšen problem, saj proizvaja po dnevi, ko so obremenitve najvišje.

Nemci so za zdaj razvili podzemne zalogovnike na stisnjen zrak, k temu pa so sedaj dodali še ta novi "diesel". Mi recimo ponoči v času poceni el. toka črpamo vodo s spodnjega toka reke pod jezom v gornjega! Kar je bolj ali manj neslana šala v primerjavi s tema dvema tehnologijama.
Vrnite nam techno!

WarpedGone ::

Kar je bolj ali manj neslana šala

Please elaborate!
Predvsem z vidika cene na tako shranjeno kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe

matijadmin ::

WarpedGone je izjavil:

Kar je bolj ali manj neslana šala

Please elaborate!
Predvsem z vidika cene na tako shranjeno kWh.


Razliko v ceni v teoriji ustvarjaš na ta način. Vprašanje pa je, koliko več energije zares tudi proizvedeš v času dražjega toka (večje porabe), saj s tem ko dvigaš nivo na gornji strani jeza ob reki, ki ne presahne in zagotavlja zadosten tok za poganjanje turbine, nimaš nujno tudi zadostnega učinka na turbino/energetsko prožne proizvodnje. Če imaš za to namensko turbino, je stvar drugačna, vendar spet vprašanje vložka in ekonomike/rentabilnosti.

To je bilo že precej predebatirano. Pri nas pravijo, da naj bi se splačalo. Če jim gre verjeti tako kot pri drugih projektih (a la TEŠ 6, premogovniki ...), pa naj presodi vsak sam.
Vrnite nam techno!

Zgodovina sprememb…

Pithlit ::

WarpedGone je izjavil:

There, i fixed it 4U.

Katera baterija (akumulator) pa zdrži par deset let brez degradacije?
Life is as complicated as we make it...

driver_x ::

Jaz sem malo pogledal, kaj so fantje naredili. Moram reči, da so uporabili kar nekaj inovativnih pristopov. Če bi za katalizator uporabili stroncijev sublimat, bi lahko izkoristek dvignili še za 15-18%.

sampo ::

matijadmin je izjavil:


Nemci so za zdaj razvili podzemne zalogovnike na stisnjen zrak, k temu pa so sedaj dodali še ta novi "diesel". Mi recimo ponoči v času poceni el. toka črpamo vodo s spodnjega toka reke pod jezom v gornjega! Kar je bolj ali manj neslana šala v primerjavi s tema dvema tehnologijama.


Nisem ziher, da je stisnjen zrak kot zalogovnik energije bolša rešitev kot črpalna elektrarna. A imaš kakšno referenco? Kolikor razumem, sta tam-tam - oba okrog 70% (oz. je črpalna elektrarna še malo učinkovitejša). A si pomislil, da v severni nemčiji mogoče nimajo prav veliko visokogorskih jezer, pa so pač uporabili manj učinkovito reštev...

Jest bi rekel, da je glede neslane šale prej obratno.

WarpedGone ::

Katera baterija (akumulator) pa zdrži par deset let brez degradacije?

Zakaj je pa sedaj 'brez degradacije' nujen pogoj?
Nobena reč temu pogoju ne ustreza, niti navadna HE ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pithlit ::

Zato ker ti trdiš da jih je treba menjat na par deset let, jaz pa na par let (čemur tesla pritrdi s tem ko pravijo da je treba menjat na cca. 6 let - vsaj par let nazaj je bilo temu tako).

Tko da, prosim za primer kjer baterije zdržijo par deset let.
Life is as complicated as we make it...

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Katera baterija (akumulator) pa zdrži par deset let brez degradacije?

Zakaj je pa sedaj 'brez degradacije' nujen pogoj?
Nobena reč temu pogoju ne ustreza, niti navadna HE ne.

Na HE narediš remont, ki je itak vkalkuliran v vse načrte, zraven morda po nekaj 5, 10 letih zamenjaš še vetrnico za učinkovitejšo, pa si izkoristek še povišal. Zamenjal si pa koliko, 1 % kompleksa? Prej še manj. Baterije lahko menjaš le cele.

gruntfürmich ::

matijadmin je izjavil:

Nemci so za zdaj razvili podzemne zalogovnike na stisnjen zrak, k temu pa so sedaj dodali še ta novi "diesel". Mi recimo ponoči v času poceni el. toka črpamo vodo s spodnjega toka reke pod jezom v gornjega! Kar je bolj ali manj neslana šala v primerjavi s tema dvema tehnologijama.


je s tabo vse v redu?
črpalne elektrarne so najboljši hranilnih energije daleč naokoli in naprej. tisti dve novi tehnologiji sta pušiona epskih razsežnosti!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

Baterije lahko menjaš le cele.

Resno misliš, da si pogruntal neko modrost?
Jasno da obstaja degradacija kapacitete skozi čas ampak ta ni fiksen problem ampak stvar računice, kdaj se na X m3 finančno ne splača več uporabljat znucanih baterij, ki imajo recimo 'le' še 2/3 nazivne kapacitete.

Zato ker ti trdiš da jih je treba menjat na par deset let, jaz pa na par let (čemur tesla pritrdi s tem ko pravijo da je treba menjat na cca. 6 let - vsaj par let nazaj je bilo temu tako).

Kako boš debatiral z osebo, ki si izmišljuje neke 'fakte'?
Tesla ni *nikoli* trdil da bo treba baterije menjat čez 6 let.
Vse kar so lepo naglas povedal je, da skozi čas kapaciteta upada. In če pade pod nek nivo, ki ga ti potrebuješ nujno, pol ni druge šanse kot da nabaviš drugo baterijo. Če upad kapacitete ni problem, potem lepo zadevo uporabljaš naprej brez menjave. Vse kar so rekl, je to, da garantirajo da bo čez 6 let še vedno 80% nazivne kapacitete.

Danes je garancija 8let, no matter what. Na baterijo, ki je v avtu in podvžena praznjenju s 5C in filanju s 1,5C. Ki zmrzuje na parkirplacih in se segreva na 50C sredi arizone na parkirplacu.

Baterija namenjena skladiščenju bo vidla kvečjemu 0,5 praznjenja in morda 0,1C polnjejna. Nikoli zamrznila in nikoli nad 30 stopinj - v kleti pač lažje vzržuješ neke normalne temperature.

Kolk degradacije se dejansko zgoji je že tudi zelo dobro naštudirano in opredeljeno, čigava krivda je, da do nje pride. Šloganje na podlagi laptopov je totalno mimo.

Večina roadsterjev iz leta 2008, i.e. izpred 7 let ima še vedno med 85% in 90% nazivne kapacitete, čeprav so tisto dejansko laptop celice. To kar je na trgu danes je precej bol izpiljeno in bo kvečjemu zdržalo še dlje.

Kaj potem če ima čez 10 let 10kWh baterija le še 5kWh? Dokupiš še 5 kWh in maš zopet 10kWh. Ali še bolje, 10let star avtomobilski cegu, ki je nov mel 85kWh, bo še vedno držal kakih 60kWh kar je dovolj za cel teden poganjat hišo. Če ne, pa iz odpada pripelješ še en tag cegu.

Baterija ni palca, ki se zlomi ampak feder ki ošvohni. Kar ne pomeni da izgubi komplet vso moč, le nek delež. In ne ošvohni zarad višje sile ampak konkretnih pogojev znotraj katerih mora živet in delat ter konkretne kemije, ki jo sestavlja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pithlit ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj potem če ima čez 10 let 10kWh baterija le še 5kWh?

Samo računica se pokvari.
Life is as complicated as we make it...

WarpedGone ::

Ja, pokvari se računica tipa "je treba vse komplet stran vršt in novo kupt".

Argumenti tipa "sky-is-falling" so enostavno neumni.
Stvar ima pod črto številko kolk košta, delovni parametri so tut znani.

Po drugi strani pa audijeva tehnologija v tej temi nima ne prvega, ne drugega, zraven se pa še direkt sklicujejo na future work, ki naj bi stvari magično pocenil/izbolšal etc.

Tole za splošno uporabo odpade. Sploh takrat ko se kočno poceni in izboljša. Ker ne bo niti dovolj poceni niti dovolj dobro, da bi izrinilo baterije. Tako bo obsojeno na uporabo kjer baterija enostavno po svoji naravi ni OK - avijoni, sploh pa vojaški avijoni kjer supersonični pogon na elektriko nekak tut v laboratorijih še ne špila.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pithlit ::

Ko bom rabla kristalno kuglo te pokličem, prav?
Life is as complicated as we make it...

PrimozR ::

WarpedOne jaz ti samo povem, da določene stvari delujejo dolgo brez degradacije. Kar ne velja za baterije.

Jupito ::

In deveti dan je slo-tech odkril, da daljša kot je debata, večja je verjetnost, da se bo zreducirala na "nehajte marati tisto, kar česar jaz ne maram".
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nemška študija: električna vozila zaslužna za več emisij CO2 kot dizelska (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8923165 (18558) BlaY0
»

Iz Tesle: vpoklic X, prenova S, napoved 3

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4312202 (9647) Manu
»

In osmi dan je Audi ustvaril dizel iz vode in zraka (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15343717 (30510) Spajky
»

Proizvedli bencin iz ogljikovega dioksida in vode

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4013062 (10009) nekikr

Več podobnih tem